چند ساعتی GT6 قسمت شد، منو در مقایسه با GT5 هم ظاهر بهتری داره و هم اینکه سریعتر شده! و به صورت کلی میشه گفت که GT6 رابط کاربری خیلی بهتری داره حالا از قسمت Dealerships گرفته تا قسمت Garage و Tuning و... کلاً جمع و جور تر شدن و جابجایی بینشون هم وقت کمتری می بره.
از نظر تکنیکی به نسبت قبل پیشرفتهای واضحی داره به خصوص تو نورپردازی ها و سایه زنی های داینامیکی که اکثراً تو GT5 لبه دار و به قولی خشن! و لرزان بودن و الان بهبود پیدا کردن، بحث Screen Tearing که تو GT5 زیاد به چشم می اومد رو خیلی کمتر داریم و فکر کنم DF هم تو آنالیز دمو بهش اشاره کرده بود و غیر اون فریم ریت هم مواقع شلوغی و وارد شدن افکتهایی گرد و خاک و امثالهم الان خیلی نرم تر شده و کمتر افتش محسوس می شه.
پیستهای مسابقه ای که قبلاً داشتیم با بهبود وضع تماشاگرها و بالا بردن سطح کیفیت بعضی از گوشه و کنار های مسیر الان دیگه اکثراً با در نظر گرفتن توان سخت افزار PS3 زیادی فوق العاده بنظر میان - از درختها و تعداد Polygon ـهای بقیه آبجکتها گرفته تا دورنماها که از بعضی بازیهای نسل بعدی هم خیلی بهتر بنظر می رسن، همینطور Anti aliasing!:d- از اونطرف ترک های اضافه شده مثل Willow Springs Raceway هم سَوای کیفیت آبجکتهای محیط ـشون، نورپردازی فوق العاده GT هم خیلی خوب درشون عرض اندام می کنه و اون بحث محدوده مسیر مجاز یا همون صفحه نامرئی که تو همه پیستها هست رو هم این WSIR خیلی کمتر داره و عملاً میشه هر جایی دلت بخواد بری:d و این قضیه تو بقیه ترک ها هم تا حدودی وضعیتش بهتر شده.
غیر از بهتر شدن سطح کیفیت ماشنیهای پرمیوم اکثر استانداردها هم دستخوش تغییرات شدن و الان آبرومندانه ترن. لودینگ های اولیه مسابقات هم یخورده کمتر شدن ولی بازم بعضاً زیادی معطل می کنن آدمو که البته از این نسل بیشتر هم نمیشه توقع داشت!
فعلاً در مورد فیزیک و Damage نظری ندارم ولی در مورد اصل گیم پلی، همین که ماشین های استاندارد و پرمیوم هر دو داخل Dealerships کنار هم اومدن و اون قضیه مسخره تصادفی بودن ماشینهای دست دوم هم ازش خبری نیست اولین نکته مثبتی بود که به چشم اومد. ولی بخش Career Mode! با 3-4 ساعت نمیشه نظر قطعی داد ولی مطمئناً میشه گفت از GT5 این بخش خیلی بهتر کار شده یعنی جدای مسابقات اصلی و متنوعی که پیش می بریم چلنج هایی مثل Coffe Break یا Mission Race ـهای که هر قسمت داره اون حس و حال GT ـهای نسل قبل رو بیشتر میدن به آدم!:d هر سطحی هم License ـهای خاص خودش رو داره که بعد از مسابقات باز میشن. کلاً اعتیاد آور کار شده منتها باید دید چقدر دوام داره این بخش Career و باید بیشتر پیش رفت.
تو AI ماشینها پیشرفتی به چشم من نیومد، بقیه بخشها رو هم خودتون تجربه کنید بهتره مثل Photo Travel که انصافاً لوکیشنهای عالی و بکری واسش در نظر گرفته شده ولی اون مشکلی که آریاخان گفت رو هم داره ظاهراً و بخشهای GT5 حذف شدن اکثراً.
جمع بندی فعلی اینکه امتیازات واسه کسایی که میان تو این تاپیک که کلاً مهم نیس ولی الان جداً به بازخوردهای مثبت منتقدها خیلی بیشتر امیدوار شدم و فکر نمی کنم زیر 80 بیاد متا چون واقعاً یه سری از نقصهای اصلی GT5 که بهشون خورده گرفته می شد رو نداره دیگه و سعی کردن تا جایی که می تونن به همه قسمتهایک تکونی داده باشن.:d