Jordan (رییس GTPlanet که یه GT باز حرفه ای هست و کارش درسته !

) نسخه نهایی بازی رو تا حدودی امتحان کرده و توضیحاتی داده که جالبه.
اول گفته که یامائوچی که توی اکثر مراسم حضور داره ، توی Willow Springs (که بازی رو به یه عده نشون دادن) غایب بوده و این میتونه نکته خوبی باشه. یعنی احتمالاً این اواخر کار به شدت مشغول نظارت روی بازی هست و خوش نمیگذرونه ! (این تیکه خوش گذروندن از خودم بود !

) بازی هم هنوز Gold نشده و احتمالاً تا 2 هفته دیگه میشه.
از منوی بازی و رابط کاربری به شدت تعریف کرده و اون رو بسیار سریع و مناسب دونسته. بخشی که توی GT5 اصلاً جالب نبود و توی خیلی از نقدها بهش اشاره کرده بودن.
بازی در ابتدا به صورت نسبتاً خطی شروع میشه. یعنی در لحظه اول انتخاب های زیادی برای مسابقه وجود نداره و باید یکی دو مسابقه بدیم و بعدش مثل نسخه های قبلی کلی مسابقه در اختیارمون قرار میگیره.
صداگذاری بازی بهبودهایی داشته. هرچند احتمالاً خیلی زیاد نیست ، ولی کمی بهتر از نسخه قبلی شده و صدای غرش موتور بهتر شنیده میشه.
در کنار این نکات مثبت ، متأسفانه باز یه سری از مشکلات GT5 توی این نسخه هم وجود داره. بعضی جاها افت فریم دیده میشه که هر چند خیلی شدید نیست ، ولی وقتی تعداد زیادی ماشین توی هم می لولن میشه حسش کرد ، بعضی سایه ها توی Repaly می لرزن (امیدوارم فقط برای Replay باشه ، چون من کلهم Replay نگاه نمی کنم !

) و لودینگ ها هم طولانی هست. البته شاید یه سری از این مشکلات توی نسخه نهایی حل شده باشه ، ولی فقط باید صبر کرد و دید.
در ادامه به هوش مصنوعی اشاره کرده و اون رو بهتر از نسخه قبلی دونسته. هرچند هنوز در بهترین حد ممکن نیست ، ولی حریف ها خیلی طبیعی تر عمل میکنن و بازی حس مهیج تر و جذاب تری پیدا کرده. قابلیتی به نام Blindside Indicator هم توی بازی وجود داره که در صورت فعال کردن ، علامت قرمزی در هنگام نزدیک شدن حریف ها دیده میشه که بازیکن رو مطلع میکنه. (به نظرم این قابلیت اصلاً به درد GT نمیخوره !

)
در مورد دمیج هم نگفته که فرقی نسبت به قبل کرده یا نه ، فقط این عکس رو گذاشته و گفته که بعد از یه برخورد با دیوار این طوری شده. احتمالاً تفاوت خاصی با نسخه قبلی نداشته باشه.
همه این حرف ها به کنار ، در مجموع به شدت از نسخه نهایی (یا تقریباً نهایی) GT6 راضی بوده و میگه بعد از تموم شدن مهلت بازی ، نمیتونستم بلند بشم !

بازی نسبت به نسخه سپتامبر تغییرات خیلی خوبی کرده و قبل از اومدن به اینجا ، نشستم یه دور GT5 بازی کردم و میتونم با اطمینان بگم حس لذت بخش و Fun Factor که توی GT5 کمتر دیده میشد ، به GT6 برگشته. به عنوان کسی که از ماه می تا الآن همه Build های بازی رو تجربه کردم ، خیلی از نسخه نهایی راضی هستم و با وجود یه سری افت فریم و لودینگ طولانی ، بیشتر از هر زمانی منتظر تجربه کامل بازی هستم.
نظر خودم : به Jordan خیلی اعتماد دارم و هم یکی از معروف ترین GT بازها هست ، هم همیشه اشکالات رو مطرح میکنه و فن بازی درنمیاره !

این صحبت هایی که کرده خیلی من رو نسبت به بازی امیدوار کرد. فقط مشکل سر همون لودینگ و افت فریم هست. افت فریم مثل اینکه بیشتر توی جاهای خیلی شلوغ اتفاق می افته و اگه بقیه جاها نباشه ، زیاد مشکلی نیست. به هر حال منم شک داشتم بازی بدون هیچ افت فریمی باشه ، چون 16 تا ماشین با این کیفیت ، اون افکت های دود و گرد و خاک ، انیمیشن های راننده و اعضای پیت ، آب و هوای متغیر و البته چرخه شبانه روز که خودش سیستم رو از شدت فشار منهدم میکنه و نیاز به نورپردازی و سایه زنی دینامیک داره ، واقعاً با کنسول PS3 نمیتونه راحت اجرا بشه و PD از اول بیشتر از توان کنسول ازش کار کشید. اگه آب و هوا و شبانه روز رو هم از این نسخه حذف میکردن دیگه صدای اعتراض ملت به کره اورانوس میرسید !

یه موضوع دیگه هم به رزولوشن برمیگرده که بازی توی نمایش ها با رزولوشن بالاتری نسبت به 720p اجرا میشه و شاید حالت 720p این افت فریم ها رو کمتر داشته باشه. ولی به جز این موارد ، توی بقیه قسمت ها نظر Jordan خیلی مثبت بوده و امیدم به بازی خیلی زیاد شد !

فقط می مونه همون چیزی که صد بار اشاره کردم ، یعنی زیاد بودن تعداد Event ها که برای بار صدم امیدوارم این مشکل GT5 رو حل کرده باشن.