Gran Turismo 5 [پست اول حتماً خوانده شود]

مناسب ترین ماشین GT5 (نسبت به قیمت و کارایی) از نظر شما ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    483

Meysam

کاربر سایت
Apr 11, 2006
4,955
مشکل اینه میثم جان هم خر رو میخواید هم خرما :biggrin1:
این چیزی که شما میگی عملاً با دسته زیاد جای مانور نداره، در ثانی تریگر دسته PS3 به خوبی دسته 360 نیست. بنابراین ممکنه خوب جواب نده، ولی این قضیه با فرمون و پدال خیلی فرق داره و شما با پدال هر چقدر گاز بدی یا ترمز کنی همون اندازه تاثیر داره. شک نکن درباره این.
در ثانی نمای دوربین توی کاکپیت هم تغییر میکنه، خودم امتحان نکردم ولی تو ویدیو مقایسه ای که Eurogamer گذاشته بود این عمل رو انجام میداد. یه قابلیت دیگه هم که خیلی دربارش صحبت شد استفاده از PSEye و چرخش دوربین با حرکت سر بازیکنه.
اون چیزی هم که در مورد تار بودن صفحه گفتی من والا ندیدیم.
کیوان اون خدا و خرماس :D ولی اینطوریام که میگی نیست من همه چیزو میخوام حتی با دسته! من به زور میتونم 60 تومن بدم بازیو تهیه کنم وای به حال این که بخوام 300 تومن پول پای g25 بدم!
شاید مثل کنترلر 360 نشه ولی بازم خوبه ! من امتحان کردم رو ریسینگ های دیگه و این قابلیت خیلی با ارزشه!(مثلا یه نسل جلو اومدیم اینارو که برای انگولک کردن رو دسته که نگذاشتن :D)
در مورد حرکت دوربین هم درست میگی من تو تنظیمات پیدا کردم میشه سرو چرخوند ولی هنوز چیزی پیدا نکردم که مثل shift و dirt 2 اونطوری بشه همه جوره سرو چرخوند (البته این اصلا مهم نیستن ولی خو این gt5 کم چیزی نیست باید همه چیز تمام باشه)
تار بودن هم جدا میبینم اگه نمیدیدم انتقاد نمیکردم شاید چشمای من مشکل داره شاید هم مشکل از تکسچر داخل ماشین هست
منم گفت آرزوی من اینه که gt5 رو در بهترین حالت ممکن ببینم مگرنه از همون زمانی که gt1 رو بازی کردم فهمیدم این فقط یه بازی نیست یه دنیاییه برای خودش
راجع به اون عکس العمل که بر اساس فشار وارده باشه ، خوب این وجود داره . الان شما با انالوگ بازی کنی میبینی هر چقدر آنالوگ رو به سمت جلو فشار بدی همون قدر شتاب به ماشین میدی ، ولی هیچوقت نمیتونی انتظاری که از پدال داری از دسته PS3 داشته باشی .
اینو هنوز تست نکردم باید تست کنم
مرسی
دوستان اول برید یه چیزی رو امتحان کنید بعد بیاید اینجا مطرح کنید:smile:
باید بگم که وضعیت پدال رو دسته هم داره.
چه با R2 گاز بدی چه با x.
با هر دو هر چقدر که فشار بدید همون قدر گاز میخوره.
هم میتونید تو یه سرعت تنظیم کنید هم میتونید طوری تنظیم کنید که آروم گاز بخوره.
پس وضعیت پدال گاز در دسته موجود است.(کسانی که شک دارن امتحان کنن ضرر نداره)
درست میفرمایید
من رو r2 گذاشتم و درست مثل پدال گاز عمل میکنه ضربدر هم به همچنین و نه به دقت r2!
tnx
------------------------------------
بسی مسرور شدم :D هر چند هنوز مشکل تار بودن به چشمم میاد :D
 
آخرین ویرایش:

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
من خودم 2 صفحه قبل هم گفتم بهتره دوستان زود قضاوت نکنن.چون من خودم هنوز تو کفم چون همین دموی خیلی خیلی کم بازم 200 مگ یکم عجیبه.این بازی هم امکان نداره خط ترمز روی آسفالت نندازه.قطعا در شماره نهائی این بازی درست میشه.من خودم دیشب ساعت 12 نشستم تا 4:30 نشستم پای بازی:eek:واقعا گیم پلیش آدم رو دیوانه میکنه.به عقیده خودم اینجور مشکلات در نسخه نهائی برطرف میشه.پس بهتره زود قضاوت نکنیم.

این یکی رو بدجوری باهات موافقم.(روی سخن با همه نیست)بابا خوبه این بازی تا تابستون تاخیر خورده این همه دارن بهش می پرن از یه مسابقه و یه ماشین چی می خواین که اینهمه دارین GT5 رو قهوه ای می کنین. بابا یه کم انصاف هم بد نیست.بعضی ها یه جوری نظر می دن که انگار 10 تا پیستو با چند ماشین مختلف تو نسخه ی نهایی تست کردن!!!!:eek: واقعا رنگ آمیزی بعضی دوستان خیلی خوبه.
 
آخرین ویرایش:

Rover

کاربر سایت
Oct 11, 2007
1,059
نام
Vahid
:(انگار ازینجا زیاد نرمال طرفدار نداره.همه تو کار Tuned هستند.راستی دوستان بازی نهایی، با فرمونِ برند های آشغال و در پیت کار میکنه؟
اصلا تفاوت های عمده G25 با اون فرمون های کذایی چیه؟(به جز کیفیت ساخت و دقت کنترلر)
 

Rover

کاربر سایت
Oct 11, 2007
1,059
نام
Vahid
:((دوستان شرمنده ببخشید اشتباه کردم.
ولی حالا قول میدم اون رکورد رو بزنم.(اون موقع یه قضیه رو میام میگم)
 
آخرین ویرایش:

NIK

کاربر سایت
Sep 23, 2005
261
نام
امیر
با سلام مجدد
اول از همه می خوام تبریک بگم به کیوان جان با رکورد خوبش که نشون میده تلاش زیادی کرده.

در پاسخ به دوستمون که پرسیده بود:
"اصلا تفاوت های عمده G25 با اون فرمون های کذایی چیه؟(به جز کیفیت ساخت و دقت کنترلر) "

- مهمترین نکته این فرمون علاوه نکاتی که شما اشاره کردی اینه که شعاع چرخش این فرمان برخلاف سایر فرمان ها که عموما در بازار هست و 270 درجه از چپ به راست می چرخند این فرمان دارای شعاع چرخش 900 درجه می باشد، بعبارتی یعنی 1 دور و نمی به هر طرف.(البته باید توجه کنید که بازی هم باید از قابلیت پشتیبانی بکند، که سری GT این قابلیت را دارد.)
- دومین وِیژگی این فرمان سیستم دنده بسیار جالب آن است که شامل هم دنده دستی (Manual) و هم به صورت ترتیبی (Sequential) قابل استفاده است. در نوع اول شما مانند ماشین واقعی که روزمره با آن سر کار دارید می توانید دنده ها به ترتیب بر روی دنده های 1 الی 6 قراردهید به این صورت که برای رفتن به دنده 1 باید دنده را کمی به چپ و بالا و دنده 2 چپ و پایین و دنده هم طبیعتا بالای حالت خلاص قرار دارد. علاوه بر اینها شما دنده عقب هم دارید(باید روی دنده را فشار دهید سپس به راست و پایین بکشید). در حالت ترتیبی که مانند اتومبیل های اسپرت هست شما فقط دنده را جلو و عقب حرکت می دهید تا دنده ها تعوض شوند.
- ویژگی دیگر داشتن پدال های بسیار خوب این پکیج است. اولا پداهای آن کاملا آلومینیومی بوده و علاوه بر داشتن زیبایی بسیار محکم و با دوام هستند. ضمنا شما علاوه بر گاز و ترمز، کلاچ هم به دنبال دارید و می توانید در هنگام تعویض دنده از کلاچ هم استفاده کنید! در اینجا باید به این نکته هم توجه کنید که میزان قدرت فنر پشت پدالها نیز متفاوت است و درست مانند اتومبیل واقعی پدال ترمز کمی سفت از بقیه پداها است.(می بایست از قبل بازی کلاچ را پشتیبانی کند وگرنه کلاچ داخل بازی کاربردی نخواهد داشت)
- فرمانش هم بسیار بسیار خوش دست است.

G251.bmp


این ها توضیحاتی بود که می خواستم برای دوستمون ROVER بدم و گفتم تمامی دوستانی که با این فرمان آشنایی ندارند هم بتوانند با این فرمان بسیار عالی اشنا شوند.

من پریروز دیگه طاقت نیاوردم و فرمان خودم را وصل کردم. برخلاف تصور که من سالها از فرمان استفاده می کنم، بازی بسیار بسیار سخت تر از دسته معمولی بود. بطوری که ماشین مدام سر می خورد و دور خودش می پیچید.
اگر چه کلاچ روی سری GT ساپرت شده است اما من نتونستم کلاچ را داخل این بازی فعال کنم. ضمنا 900 درجه چرخش هم توی این بازی کار نمی کند الان.

یک صحبت کوچک هم با سایر دوستانی که اینقدر به گرافیک بازی ایراد می گیرند دارم. ببینید درست است که ما در کسنول های به اصطلاح نسل بعد هستیم، اما چند نسل بعد؟!! شما به جزئیات خود ماشین و یا چراغهای ماشین یکم توجه کنید، ببینید چقدر روی آنها کار شده. علاوه به AA بازی توجه کنید، به نور پردازی توجه کنید. در نهایت می خوام بگم اینقدر صرفا از دید فقط گیمر به این جور بازی ها نگان نکنید خودتان را بگذارید جای سازنده بدبخت. درست است که آنها دوست دارند یک بازی تمام و عیار تحویل شما بدهند اما حتما یک سری مشکلات و موانع سر راه خود دارند، چه از زمینه سخت افزاری و چه از نظر نرم افزاری و از رسیدن به این هدف نهایی خود باز می مانند.
سوالی می پرسم :آیا دوست داشتید که توی کل بازی تمام داشبورد ها حذف می شدند اما چمن ها و درخت هاش مثل بازی Crysis می شدند؟!(فکر می کنید شدن این کار توی یک بازی ماشین سواری چقدر اهمیت دارد؟) دوست داشتید در ازای حذف جزئیات بسیار کامل ماشین ها مثلا پیست های بازی تماما با جزئیات کامل ساخته می شدند.درست است Polyphony بسیار پول دار است، اصلا شاید فلان سازنده بیچاره بودجه لازم برای بوجود آوردن تمام جلوهای خاص را دربازی خودش نداشت. اصلا می دانید چرا آن بدبخت ها نتونستند برای تمام ماشین ها سیستم Damage بدنه ماشین را اضافه کنند؟ حتما بلد نبودند، ها؟!!!! اگر بتوانید پاسخ این سوال را پیدا کنید حتما متوجه می شوید دلایلی که همه شما برای این بازی و یا سایرین بوجود می آورید، چقدر بیهوده و بی اساس است. اگر هم پاسخ پیدا نمی کنید نگران نباشید با گذشت زمان و سن خود به خود درست میشه...
البته توجه کنید که نقد کردن کار بسیار خوبی است و باعث ایجاد رقابت و انگیزه میشود اما نقد کردن یک چهارچوب مشخص دارد.
توی همین بازی اسفالت بازی توی بعضی زاویه ها مثل موکت کف خونه میشه! یعنی راه راه می شه انگار بافتش! هاهاااا

من و کیوان توی چند صفحه قبل قرار گذاشتیم بیایم و رکورد گیری کنیم از بقیه هم خواستیم بیایند و همکاری کنند، می بینید جو تاپیک چقدر خوب شده همه کم و بیش سعی می کنند رکورد بهتری بزنند و رقابتی سالم داشته باشد، علاوه بر اینها استعدادها به مرور شناخته می شود.
خوب به هر حال توصیه ای بود به دوستان

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر