Gran Turismo 5 [پست اول حتماً خوانده شود]

مناسب ترین ماشین GT5 (نسبت به قیمت و کارایی) از نظر شما ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    483
سیستم Lighting , رفلکشن (بخصوص مربوط به اتاق ماشین ها, کاپکیت ,...) و سایه زنی تو این بازی عملکرد انقلابی داره!! (سوای از گرافیک فوق العاده رئلیستیک)
تو عکسایی که آریا گذاشت بوضوح میشه استفاده عالی از افکت های Anti-Aliasing , Motion Blur و Depht & field رو دید! فکر کنم از تکنولوژی MLAA تو ساخت GT5 بهره بردن, یعنی از این پس تمامی بازی های بزرگ و Exclusive آینده سونی از 16xAA پیروی خواهند کرد!

کاش PD یک سری عکس هم از رانندگی در شب و تاثیرات effects مثل بارون, برف و... از بازی میزاشت ببینیم! (زحی خیال باطل :d)

وااای یعنی نورپردازی در شب بازی چجوریـه ؟!!!
----
مثل فرزا میشه سیمولیشن بازی نکرد؟
منظورت آرکیده ؟! آره به احتمال قوی!
 
دوستان , یکی از بچه ها یه چیزی در مورد عکس ها گفت و دیدم بد نیست اینجا بگم ! همه این عکسها در حالت Photo Mode درست شده. یعنی بازی اصلی از نظر AA و یه سری چیزهای دیگه در این حد نیست ! گفتم این نکته رو گوشزد کنم که بعدآ به مشکل نخورین :دی

توضیح اشکان عزیز در این مورد توی تاپیک FM3
در مورد سوالت که مثلاً این ماشین تو این عکس با داخل بازی فرق داره یا نه بستگی داره که به چی نگاه کنی؟ تو بازی هیچ وقت ماشین رو با این مقدار AA، صافی خطوط، رنگ و نورپردازی مات روی بدنه، این برجستگی و شفافیت خود ماشین و در کل اصطلاحاً به این صاف و صوفی نمی بینی، ولی ماشینی که هنگام gameplay می بینی از لحاظ texture و بدنه فرقی با این نداره یعنی مثلاً اینطوری نیست که هواکش زیر در تو بازی یه جور دیگه بشه یا چراغای عقب ماشین تو بازی، LED هاش کم بشه یا چراغ چسبیده باشه به بنده.
البته نمی شه منکر مهم بودن اون مواردی که اشاره کردم هم شد چون بعضی اوقات این موارد باعث می شن تفاوت زیادی ایجاد بشه در نمایش جزییات!
یه نمونه بارز رو مثال بزنم توری پشت ماشین تو بازی به این شکل به نظر نمیاد، چرا؟ چون کمبود AA (اصطلاحاً وجود Jaggies) باعث می شه خطوط توری با هم قاطی بشه و تو چشم به نظر یه Texture بی کیفیت تر به نظر بیاد نسبت به این عکسا.

به طور کلی مواردی که Photomode به تصویر اضافه می کنه: (تو تمام بازی های Racing تقریباً همینه)
AA (تا 16x هم ممکنه بره بعضی اوقات)، Motion Blur، Depth of Field و فوکس روی ماشین برای تار کردن محیط و برحسته تر کردن ماشین.

کاش PD یک سری عکس هم از رانندگی در شب و تاثیرات effects مثل بارون, برف و... از بازی میزاشت ببینیم! (زحی خیال باطل :biggrin1:)

وااای یعنی نورپردازی در شب بازی چجوریـه ؟!!!
افکتهای آب و هوایی رو بهتره زیاد بهش فکر نکنیم. PD به صورت رسمی تا حالا تآییدش نکرده و چند بار فقط بهش اشاره شده (یک بار فکر کنم گفته بودن این افکتها آماده شدن ولی باید ببینیم به کیفیت بازی میخوره یا نه)
در کل به نظرم بعیده همچین چیزی رو حداقل توی GT5 داشته باشیم. بازی ای با این کیفیت طراحی و همین طور 60 fps بودن تقریبآ جایی برای افکتهای بارون و برف به صورت ایده آل نمیذاره.
عکسها و تریلر شب هم ازش بیرون اومده ! صفحه های قبل رو یه نگاهی بنداز.
 
همه این عکسها در حالت Photo Mode درست شده
جدی فتو مد ـه ؟! :d فکر نکنم نسخه اصلی هم کمی از این تصاویر از نظر AA و.. داشته باشه!

عکسها و تریلر شب هم ازش بیرون اومده ! صفحه های قبل رو یه نگاهی بنداز.
چیزی مناسبی دستگیرمون نشد جز یک سری اسکن از مجله که چیز خاصی هم نمیشه ازش برداشت کرد!
 
جدی فتو مد ـه ؟! :biggrin1: فکر نکنم نسخه اصلی هم کمی از این تصاویر از نظر AA و.. داشته باشه!
کلآ توی این جور بازیها هر چیزی غیر از گیم پلی (ویدئو) دیدی باید به حساب Photo Mode بذاری !
در مورد AA هم نسخه Prologue مثل اینکه خیلی خوب بوده. 4XAA در رزولوشن 720p و 2XAA در رزولوشن 1080p که خیلی مناسبه.

چیزی مناسبی دستگیرمون نشد جز یک سری اسکن از مجله که چیز خاصی هم نمیشه ازش برداشت کرد!
خب میگم بگرد نمیگردی دیگه ! 3,4 تا عکس از SLS AMG توی شب هست که اسکنی هم نیست :دی نورپردازی خیلی جالبی داره و چراغ های قسمت کیلومترشمار و ... هم خیلی جالب روشن شده !
پیدا شد !
 
در مورد AA هم نسخه Prologue مثل اینکه خیلی خوب بوده. 4XAA در رزولوشن 720p و 2XAA در رزولوشن 1080p که خیلی مناسبه.
البته با توجه به اینکه نزدیک به دو سال از ریلیز نسخه پرولاژ میگذره باید انتظار AA بهتری رو داشت (همون استفاده از MLAA).
http://forum.bazicenter.com/showpost.php?p=967298&postcount=871
[/URL]
تشکر به میزان خیلی...:biggrin1:
 
به این تصویر دقت کنید:

jzigar3x2yisjx4v5tez.jpg


حالا این تصویر رو ببینید که زوم شده آینه همون mclaren بالایی هست: (از تصویر 18 مگاپیکسل)

lwnnamhj9s4xdcwvhhxf.jpg


PD حتی از کوچکترین نکات هم به سادگی نمیگذره، بازتاب محیط روی این آینه خودش نشون میده که چقدر جزییات وجود داره تو بازی...
 
:oWOW:o

قشنگ بازتاب نور خورشید و محیط اونم روی آینه بقل ! فقط بازتاب ابرها رو ببینید !

هر چی بیشتر میگذره PD داغون میکنه ما رو ، تا سر حد مرگ GT5 جلو رفته !
 
به این تصویر دقت کنید:

jzigar3x2yisjx4v5tez.jpg


حالا این تصویر رو ببینید که زوم شده آینه همون mclaren بالایی هست: (از تصویر 18 مگاپیکسل)

lwnnamhj9s4xdcwvhhxf.jpg


PD حتی از کوچکترین نکات هم به سادگی نمیگذره، بازتاب محیط روی این آینه خودش نشون میده که چقدر جزییات وجود داره تو بازی...
OMG!:eek:
Reflection بازي خيلي توپِ محشرهِ!
 
درسته که بازتاب داره ولی سوال اینجاست که توی شب هم این بازتاب با نور ماشینهای روبرویی هم بوجود میاد ؟ به نظره من که باید باشه از اون خط کنار جاده که افتاده معلومه ! این بازی چه قدر از لحاظ گرافیکی بهتر از forza هست ایا screen shoot مقایسهای دارید ؟
 
این بازی چه قدر از لحاظ گرافیکی بهتر از forza هست ایا screen shoot مقایسهای دارید ؟
تا ریلیز نهایی بازی هیچ چیز مشخص نیست!
قشنگ بازتاب نور خورشید و محیط اونم روی آینه بقل ! فقط بازتاب ابرها رو ببینید !
پشت آینه, خود آینه که بماند! :d
 
آقا این PD رو دست کم نگیرین!یهو یامائوچی میاد تو E3 درمیاره میگه از امشب دموی جدید با افکت بارش برف و باران دانبود کنید:biggrin1: بعدش تصور کنید میاین TCS و ABS و ST رو خاموش مکنین ماشینتون تو برفا حلقه المپیک درست میکنه:biggrin1:
 
یک ویدئوی ناشناس (مثل همیشه :دی) از GT5 اومده که همین مسیر جدید Nurburgring GP رو نشون میده. توی این ویدئو میشه اثرات تصادف رو روی سپر عقب ماشین دید. وقتایی که روی دست اندازها میره یا ترمز شدید میکنه , سمت راست سپر بالا و پایین میره. البته باید ویدئو رو ببینین تا بهتر متوجه بشین ولی توی عکس هم یه چیزایی معلومه.



یه چیز دیگه هم توی ویدئو دیدم که نمیدونم توی Prologue بوده یا نه. وقتی دو تا ماشین به هم برخورد میکنن , به خاطر خراشیدگی ای که ایجاد میشه یه سری جرقه خیلی باحال رو می بینیم ! حالا شاید توی Prologue هم بوده :دی

 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or