Gran Turismo 5 [پست اول حتماً خوانده شود]

مناسب ترین ماشین GT5 (نسبت به قیمت و کارایی) از نظر شما ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    483
اقا پیکان رو چه جوری بگیریم؟ و از ایران ماشین هست؟

شخصی گفت قربون چشای بادومیت برم!! طرف گفت من بادو میخام!! :d :d :d

آقا یون کاشینهایی که برا تولدتون بهتون داده شده متفاوت هستن!!

مال هیچ کسی با دیگری یکی نبوده؟؟
 
با سلام...


یه سری عکس از interior ماشینا گرفتم که تو این تاپیک گذاشتم.

چند تا پیش نمایش ازشون:d












این یکی interior نیست ولی interior هارو دوست داره:))







اقا پیکان رو چه جوری بگیریم؟ و از ایران ماشین هست؟


تو نسخه اصلی بازی بدلیل حجم بالا و طراحی فوق پیشرفته پیکان، تیم PD و شخص یامائوچی نتونستن بعد از تلاش های شبانه روزیش آمادش کنن و قول دادن تو یه پچ 5 گیگی پیکان جوانان 28 رو در رنگ های انحصاری گوجه ای و زرد قناری آماده کنن و به زودی برای دانلود بزارن.در ضمن یه سری آهنگ هم از مرحوم هایده که مخصوص روندن این ماشین ریلیز شده هم با این پچ عرضه میشه.:d

آخه این همه سوپر اسپرت و ماشین های اصیل کلاسیک از کمپانی های بزرگ دنیا تو بازی هست،اون وقت شما منتظر پیکانی؟:d
 
میارزه آپدیتشو دان کنم؟

آره فرغونم داره
اخوی...به تمسخر گرفتن دیگران کار درستی نیست.. چند تا سایت که لیست ماشینای بازی رو زده اسم پیکان و سمند هم توش هست...
میخواستم بدونم واقعیت داره یا نه.. بدون دلقک بازی و یه نه گفتن هم کارم را میوفتاد
 
اخوی...به تمسخر گرفتن دیگران کار درستی نیست.. چند تا سایت که لیست ماشینای بازی رو زده اسم پیکان و سمند هم توش هست...
میخواستم بدونم واقعیت داره یا نه.. بدون دلقک بازی و یه نه گفتن هم کارم را میوفتاد

داداش گلم با قاطعیت میگم که این ماشینا تو این بازی نیست و اگه جایی هم گفته شده ( اتفاقا قبل از اودن بازی به من هم همچین حرف هایی میزدن) شایعس فقط
 
اخوی...به تمسخر گرفتن دیگران کار درستی نیست.. چند تا سایت که لیست ماشینای بازی رو زده اسم پیکان و سمند هم توش هست...
میخواستم بدونم واقعیت داره یا نه.. بدون دلقک بازی و یه نه گفتن هم کارم را میوفتاد

ببخشید یادم رفت (:d) رو بزارم که بفهمی دارم شوخی میکنم
حالا میارزه آپدیتشو دان کنم؟

Sorry for off topic
 
آخرین ویرایش:
3 تا race که هست ولی رالی نیست،بعد از level 30 ( فرقی نمیکنه تو بخش A یا B ) این EVENT و ماشینش ازاد میشه و تو قسمت SPECIAL اضافه میشه.

راجب مسابقات nascar هم اصلی ترین نکته خاموش کردن ASM ، TCS و همین طور ABS هست.
و نکته حیاتی بعدی هواگیری پشت ماشینای رقیب هست. ( قبلا" راجب هواگیری توضیح کامل دادم)
شما قبل از شروع RACE و از قسمت DRIVING OPTIONS اون گزینه هارو OFF کن.
البته نکته مهم این هست که شاید بعضیا رو نتونی OFF کنی و به صورت دیفالت ON باشه و امکان خاموش کردن رو بهت قبل از RACE نده که اون وقت شما باید هنگام شروع مسابقه یا چلنج مربوطه از طریق کلید های کنترلر وارد تنظیمات بشی و ASM و TCS رو OFF کنی.
اون وقت میبینی کار خیلی خیلی راحت تر شد.

============================================

یه سری تنظیمات هم الان به ذهنم رسید که مربوط به مسابقات نسکار تو بخش B-spec هست.
این event یه قلق خاص داره و تو حالت عادی به دلیل اصطلاک خیلی سریع لاستیکاتون نمیتونید برنده بشید.
این مسابقات خیلی رو اعصابم رفته بود و کلی با تنظیمات ور رفتم تا بالاخره با این config تونستم طلاش کنم.
البته کلاس راننده تون هم شرطه و همچنین دستوراتی که بهش میدید،که ایشالا سر فرصت بیشتر راجبش مینویسم.

قبل از شروع این RACE که به صورت Championship هم برگزار میشه وارد قسمت SETTINGS بشید و این تغییرات رو اعمال کنید.

تو قسمت ترمز به این مقدار تغییر بدید:
Front Breaks : 1
Rear Breaks : 0

از قسمت بدنه که فکر کنم همون گزینه اول هست،این تغییرات رو انجام بدید:
Front Downforce : 40
Rear Downforce : 40

از قسمت کمک فنر ها هم ارتفاع ماشین رو کم کنید:
Front Ride Height : -25
Rear Ride Height : -25

لاستیکای جلو رو RACING MEDIUM و عقب رو RACING HARD بزارید.

با این تنظیمات و مواردی که راجب TCS و ASM , ABS گفتم کارتون خیلی راحت تر میشه.
تشکر خیلی خوب بود توضیحاتت فقط منم ps3 جمع شده بود تازه تونستم این کارای رو که گفته بودی رو انجام بدم بعد حالا می شه تو دیریفت هم یکم توضیح بدید
بازم تشکر
 
تشکر خیلی خوب بود توضیحاتت فقط منم ps3 جمع شده بود تازه تونستم این کارای رو که گفته بودی رو انجام بدم بعد حالا می شه تو دیریفت هم یکم توضیح بدید
بازم تشکر

خواهش میکنم....

در مورد دریفت بین مراجع اختلاف نظر زیاد هست:d
خارج از شوخی باید بگم تو بازی در مورد یه سری تکنیک ها مثل همین دریفت و یا موارد دیگه شاید خیلی با اون حرکات مشابهشون تو واقعیت شبیه نباشن و نشه با رعایت همون موارد تو واقعیت تو بازی هم دقیقا" همون طوری جواب گرفت.

من خودم خیلی تو قسمت دریفت بازی نکردم و فقط چند باری از روی کنجکاوی وارد اون قسمت شدم و اتفاقا" تونستم تروفی مربوطه رو هم بگیرم.

همون طور که میدونی و شایدم ندونی ماشینای دیفرانسیل عقب بهترین ماشینا برای دریفت زدن هستن و داخل بازی این ماشینا رو که با FR مشخص شدن میتونی پیدا کنی.
تو قسمت دریفت من خودم پیست های DIRT رو انتخاب کردم که ماشین خیلی راحت تر میتونه دریفت کنه و با ماشینه سیتروئن سباستین لوب تروفی رو گرفتم.

خیلی نمیشه این طوری به صورت مکتوب توضیح داد و این از اون آموزش ها هست که باید به صورت عملی توضیح داد و تمرین کرد تا بشه درست انجامش داد. ( منم نه بلدم قشنگ بنویسم و نه بلدم به صورت عملی آموزش بدم:d ، یه چیزایی میدونم که اونم صرفا" به خاطر علاقه ای هست که به خودرو دارم و مطالبی که خوندم)

گیربکس دستی برای دریفت خیلی بهتره ولی خب چون شاید خیلیا نتونن تو بازی از دنده منوال استفاده کنن رو همون اتوماتیک میزارن.
شما قبل اینکه به پیچ برسی باید به یه سرعت قابل قبولی برسی که بعد از ترمز کردن یا دستی کشیدن سرعت ماشین به حدی کم نشه که نتونه پیچ رو رد کنه.
قبل اینکه وارد پیچ بشی یه ترمز میزنی تا وزن ماشین به قسمت جلو منتقل بشه،بعد گاز رو میگیری تا معکوس بده( تو حالت منوال خودت معکوس بده)، بعد اول فرمون رو به سمت خارج پیچ بچرخون و بعد سریع به سمت پیچ بچرخون تا با اینکار ماشین OVERSTEER کنه ( تو این حالت چسبندگیه عقب ماشین از زمین کنده میشه و به اصطلاح عقب ماشین شناور میشه )، بعد باید گاز رو نگه داری و به قولی به اندازه گاز بدی و با فرمون ماشین رو کنترل کنی و با دریفت از پیچ خارج شی.

بازم میگم توضیح دادن به این صورت سخته و منم تخصصی تو این زمینه ندارم.باید تو بازی خودت به صورت مداوم تمرین کنی تا قلقش دستت بیاد.

خود منم تو قسمت دریفت بازی که بابته دریفت، POINT یا SCORE میده، اولش گیج میزدم ولی کم کم قلقش دستم اومد و تونستم خیلی راحت دریفت بزنم.

برای گرفتن تروفیه مربوط به دریفت که باید 10000 امتیاز بدست اورد هم باید بگم اولا" که شما باید حتما" گزینهء دریفت سکتوری ( SECTOR ) رو انتخاب کنید. ( تو همون منوی اول ) و اگه گزینهء دوم رو انتخاب کنید،(همونی که به صورت SECTOR نیست و کل LAP رو باید برید) ، بهتون تروفی نمیده.
من خودم تو حالت دوم حدود 30000 امتیاز گرفتم ولی بد فهمیدم تو این حالت تروفی نمیده و کِنِف شدم:d
پس حالت SECTOR MODE رو انتخاب کنید و بعد پیست های برفی یا خاکی که پیست های خاکی یا همون DIRT از برفی هم بهتره و بعدش ماشینای دف عقب و یا ماشینای رالی که منم رالی انتخاب کردم که 4WD هستن البته.

سعی کنید پیست خاکی ای انتخاب کنید که SECTOR های بیشتر و با فاصله های بیشتر داشته باشه تا بتونید امتیاز بیشتری بگیرید بین سکتور هاش.

بعد با همون مواردی که اول گفتم تو پیچ ها دریفت بزنید و وقتی هم ماشین تو مسیر مستقیم حرکت میکنه سعی کنید فرمون رو به چپ و راست بدید و نزارید ماشین به حالت مستقیم حرکت کنه، چون تو همون جاده مستقیم هم اگه فرمون رو به چپ و راست بدید و ماشین رو کنترل کنید بهتون امتیاز دریفت میده و خیلی راحت تر میتونید 10000 امتیاز رو بگیرید.

فعلا" همینا به ذهنم رسید، اگه چیز دیگه ای به ذهنم رسید میگم.


=========================================

دیروز مسابقهء 4 ساعتهء ENDURANCE رو تو بخش A-spec هم رفتم و ماشین
AUDI R8 LMS
هدیه داد.
الان رسیدم به مسابقهء 9 ساعته و هر وقت 9 ساعت وقت ازاد داشته باشم انجامش میدم و میرسم به 24 ساعته ها.
تو قسمت B-spec هم به 24 ساعته ها رسیدم و فعلا" میترسم انجام بدمشون.

مسابقهء endurance که 4 ساعته بود خیلی لذت بخشه و تو پیست نوربرگرینگ انجام میشه و مثل اکثر مسابقات بخش endurance محدودیتی برای انتخاب ماشین نداره و با هر ماشینی میتونید درش شرکت کنید.
خوبیه این مسابقات ساعتی این هستت که شما محدودیتی برای انجام LAP معین ندارید و فقط باید زمانتون به 4 ساعت برسه و فرقی نمیکنه چند LAP رفته باشید.
برای همین تو هنگام RACE انواع و اقسام جنگولک بازیا رو میشه انجام داد:d
مثلا" اذیت کردنه ماشینای رقیب ، چپ و راست زدن بهشون و یا منحرف کردنشون و یا به زور فرستادنشون به پیت استاپ!! ، تمرین دریفت زدن تو پیچ ها ،تست شتاب و غیره...

خلاصه اگه یه ماشین قوی و خوب انتخاب کنید میشه با این کارا وقت رو زودتر سپری کنید و حوصله تون سر نره!!
البته باید حواستون باشه حکایت خرگوش و لاکپشت براتون تکرار نشه و به هوای اینکه بهشون میرسم و مهم نیست، بیخودی جنگولک بازی در نیارید! ، دقیقا" همین کار رو من پریشب انجام دادم و بد جوری ضد حال خوردم.
یعنی ماشین رو دادم به فامیلون که اصلا" تا حالا بازیه RACING انجام نداده چه برسه به GT ، اون وقت اون همین طور میخورد به در و دیوار و منم میخندیدم،حدود 5 دقیقه از ماشین اول عقب افتاد و منم میگفتم حتما" میرسم بهشون و وقتی دسته رو گرفتم با تمام زوری که زدم نتونستم مقامی بهتر از دومی بگیرم و بد جور ضایع شدم و 4 ساعت وقت به فنا رفت و قضیه مسابقهء اون خرگوش و لاکپشت برام تداعی شد:d

البته دیروز بوگاتی رو برداشتم و انتقام سختی از ماشینا گرفتم و اول شدم.:d
فعلا"....
 
  • Like
Reactions: X360-Gamer
من که هنوز پول یه پرم رو در نیوردم هنوز با یدونه سلیکا بازی میکنم . بین پرم ها تا حالا با Citroen C4 بیشتر از همه حال کردم چون هم خشمله هم شتاب خوبی داره البته اونا مکلارن هم عالی بود . البته اینا رو من فقط تو Arcade Mode تست کردم و هنوز خیلی از ماشینا رو امتحان نکردم .
 
در خصوص مسابقات 24 ساعته B-spec :

من الان 5 شبانه روز متوالی هست که کنسول رو روشن گذاشتم و در حال مسابقه در پیست 24 ساعته هستم و تابحال نیز هیچ مشکلی در کنسول ندیم!
 
در خصوص مسابقات 24 ساعته B-spec :

من الان 5 شبانه روز متوالی هست که کنسول رو روشن گذاشتم و در حال مسابقه در پیست 24 ساعته هستم و تابحال نیز هیچ مشکلی در کنسول ندیم!

به احتمال 99 % داری اغراق میکنی که اگرم راست گفته باشی،باید به عرضت برسونم که استاد از قصد این مسابقات 24 ساعته رو گذاشته ! یه جورایی تست آی کیو س ! خلاصه خود دانی !
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or