تشکر خیلی خوب بود توضیحاتت فقط منم ps3 جمع شده بود تازه تونستم این کارای رو که گفته بودی رو انجام بدم بعد حالا می شه تو دیریفت هم یکم توضیح بدید
بازم تشکر
خواهش میکنم....
در مورد دریفت بین مراجع اختلاف نظر زیاد هست:d
خارج از شوخی باید بگم تو بازی در مورد یه سری تکنیک ها مثل همین دریفت و یا موارد دیگه شاید خیلی با اون حرکات مشابهشون تو واقعیت شبیه نباشن و نشه با رعایت همون موارد تو واقعیت تو بازی هم دقیقا" همون طوری جواب گرفت.
من خودم خیلی تو قسمت دریفت بازی نکردم و فقط چند باری از روی کنجکاوی وارد اون قسمت شدم و اتفاقا" تونستم تروفی مربوطه رو هم بگیرم.
همون طور که میدونی و شایدم ندونی ماشینای دیفرانسیل عقب بهترین ماشینا برای دریفت زدن هستن و داخل بازی این ماشینا رو که با FR مشخص شدن میتونی پیدا کنی.
تو قسمت دریفت من خودم پیست های DIRT رو انتخاب کردم که ماشین خیلی راحت تر میتونه دریفت کنه و با ماشینه سیتروئن سباستین لوب تروفی رو گرفتم.
خیلی نمیشه این طوری به صورت مکتوب توضیح داد و این از اون آموزش ها هست که باید به صورت عملی توضیح داد و تمرین کرد تا بشه درست انجامش داد. ( منم نه بلدم قشنگ بنویسم و نه بلدم به صورت عملی آموزش بدم:d ، یه چیزایی میدونم که اونم صرفا" به خاطر علاقه ای هست که به خودرو دارم و مطالبی که خوندم)
گیربکس دستی برای دریفت خیلی بهتره ولی خب چون شاید خیلیا نتونن تو بازی از دنده منوال استفاده کنن رو همون اتوماتیک میزارن.
شما قبل اینکه به پیچ برسی باید به یه سرعت قابل قبولی برسی که بعد از ترمز کردن یا دستی کشیدن سرعت ماشین به حدی کم نشه که نتونه پیچ رو رد کنه.
قبل اینکه وارد پیچ بشی یه ترمز میزنی تا وزن ماشین به قسمت جلو منتقل بشه،بعد گاز رو میگیری تا معکوس بده( تو حالت منوال خودت معکوس بده)، بعد اول فرمون رو به سمت خارج پیچ بچرخون و بعد سریع به سمت پیچ بچرخون تا با اینکار ماشین OVERSTEER کنه ( تو این حالت چسبندگیه عقب ماشین از زمین کنده میشه و به اصطلاح عقب ماشین شناور میشه )، بعد باید گاز رو نگه داری و به قولی به اندازه گاز بدی و با فرمون ماشین رو کنترل کنی و با دریفت از پیچ خارج شی.
بازم میگم توضیح دادن به این صورت سخته و منم تخصصی تو این زمینه ندارم.باید تو بازی خودت به صورت مداوم تمرین کنی تا قلقش دستت بیاد.
خود منم تو قسمت دریفت بازی که بابته دریفت، POINT یا SCORE میده، اولش گیج میزدم ولی کم کم قلقش دستم اومد و تونستم خیلی راحت دریفت بزنم.
برای گرفتن تروفیه مربوط به دریفت که باید 10000 امتیاز بدست اورد هم باید بگم اولا" که شما باید حتما" گزینهء دریفت سکتوری ( SECTOR ) رو انتخاب کنید. ( تو همون منوی اول ) و اگه گزینهء دوم رو انتخاب کنید،(همونی که به صورت SECTOR نیست و کل LAP رو باید برید) ، بهتون تروفی نمیده.
من خودم تو حالت دوم حدود 30000 امتیاز گرفتم ولی بد فهمیدم تو این حالت تروفی نمیده و کِنِف شدم:d
پس حالت SECTOR MODE رو انتخاب کنید و بعد پیست های برفی یا خاکی که پیست های خاکی یا همون DIRT از برفی هم بهتره و بعدش ماشینای دف عقب و یا ماشینای رالی که منم رالی انتخاب کردم که 4WD هستن البته.
سعی کنید پیست خاکی ای انتخاب کنید که SECTOR های بیشتر و با فاصله های بیشتر داشته باشه تا بتونید امتیاز بیشتری بگیرید بین سکتور هاش.
بعد با همون مواردی که اول گفتم تو پیچ ها دریفت بزنید و وقتی هم ماشین تو مسیر مستقیم حرکت میکنه سعی کنید فرمون رو به چپ و راست بدید و نزارید ماشین به حالت مستقیم حرکت کنه، چون تو همون جاده مستقیم هم اگه فرمون رو به چپ و راست بدید و ماشین رو کنترل کنید بهتون امتیاز دریفت میده و خیلی راحت تر میتونید 10000 امتیاز رو بگیرید.
فعلا" همینا به ذهنم رسید، اگه چیز دیگه ای به ذهنم رسید میگم.
=========================================
دیروز مسابقهء 4 ساعتهء ENDURANCE رو تو بخش A-spec هم رفتم و ماشین
هدیه داد.
الان رسیدم به مسابقهء 9 ساعته و هر وقت 9 ساعت وقت ازاد داشته باشم انجامش میدم و میرسم به 24 ساعته ها.
تو قسمت B-spec هم به 24 ساعته ها رسیدم و فعلا" میترسم انجام بدمشون.
مسابقهء endurance که 4 ساعته بود خیلی لذت بخشه و تو پیست نوربرگرینگ انجام میشه و مثل اکثر مسابقات بخش endurance محدودیتی برای انتخاب ماشین نداره و با هر ماشینی میتونید درش شرکت کنید.
خوبیه این مسابقات ساعتی این هستت که شما محدودیتی برای انجام LAP معین ندارید و فقط باید زمانتون به 4 ساعت برسه و فرقی نمیکنه چند LAP رفته باشید.
برای همین تو هنگام RACE انواع و اقسام جنگولک بازیا رو میشه انجام داد:d
مثلا" اذیت کردنه ماشینای رقیب ، چپ و راست زدن بهشون و یا منحرف کردنشون و یا به زور فرستادنشون به پیت استاپ!! ، تمرین دریفت زدن تو پیچ ها ،تست شتاب و غیره...
خلاصه اگه یه ماشین قوی و خوب انتخاب کنید میشه با این کارا وقت رو زودتر سپری کنید و حوصله تون سر نره!!
البته باید حواستون باشه حکایت خرگوش و لاکپشت براتون تکرار نشه و به هوای اینکه بهشون میرسم و مهم نیست، بیخودی جنگولک بازی در نیارید! ، دقیقا" همین کار رو من پریشب انجام دادم و بد جوری ضد حال خوردم.
یعنی ماشین رو دادم به فامیلون که اصلا" تا حالا بازیه RACING انجام نداده چه برسه به GT ، اون وقت اون همین طور میخورد به در و دیوار و منم میخندیدم،حدود 5 دقیقه از ماشین اول عقب افتاد و منم میگفتم حتما" میرسم بهشون و وقتی دسته رو گرفتم با تمام زوری که زدم نتونستم مقامی بهتر از دومی بگیرم و بد جور ضایع شدم و 4 ساعت وقت به فنا رفت و قضیه مسابقهء اون خرگوش و لاکپشت برام تداعی شد:d
البته دیروز بوگاتی رو برداشتم و انتقام سختی از ماشینا گرفتم و اول شدم.:d
فعلا"....