PlayStation God of War Ragnarok

سازنده
Santa Monica Studio
تاریخ انتشار
November 9, 2022 (۱۸ آبان 1401)
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
God of War Ragnarok
IMG_20210911_212633_copy_600x200.jpg
Biography
Ragnarök
e17dd58892e48fd104c3203eb2ccd3e8-724x1024.jpg


موج اول
شروع آخرالزمان از جنگ‌های خونین در میدگارد و از بین انسان‌ها راه می‌افتد، برادران به جان هم افتاده و یکدیگر را به قتل می‌رسانند و جرم و جنایت در میدگارد بیداد می‌کند.
سپس زمستان سخت (Fimbulvetr ) از راه می‌رسد که به مدت سه سال با خود سرمای شدید و تاریکی به همراه می‌آورد
زمین سراسر از یخی ضخیم پوشیده شده و انسان‌ها در سرما و گرسنگی تمام امید و ایمانشان را از دست می‌دهند.

موج دوم
اسکال (Sköll) و هاتی (Hati – گرگ‌هایی که به دنبال ارابه‌های خورشید و ماه می‌کردند) بالاخره موفق می‌شوند هر کدام طعمه خود را شکار کنند
اسکال خورشید را به دندان گرفته و خون از آن به زمین جاری می‌شود و هاتی ماه را بلعیده و ستارگان نیز آسمان را ترک می‌کنند و تاریکی مطلق همه جا را فرا می‌گیرد.

موج آخر
زمین شروع به لرزیدن می‌کند و فنریر که توسط خدایان در غل و زنجیر بود، آزاد می‌شود تا از خدایانی که او را اسیر کرده بودند انتقام بگیرد.


+ نگهبان خدایان (Heimdall) در شاخ خود دمیده و تمام خدایان به همراه وایکینگ‌هایی که با شرافت جنگیده و مرده بودند و در والهالا درکنار خدایان مستقر بودند، خود را برای نبردی بزرگ آماده می‌کنند.
+ ایگدراسیل (Yggdrasil) که 9 سرزمین بر روی شاخه و ریشه‌های آن شکل گرفته بودند، به لزره درمیاید. زمین میلرزد، دریا شروع به جوشیدن می‌کند و ماری عظیم‌الجثه از اعماق آن بیرون می‌آید که زهر از دهانش بر زمین می‌ریزد، این مار کسی نیست جز یورمنگاند
+ آسمان شکافته شده و از سرزمین موسپل‌هیم (Muspelheim– قلمروی آتش) غول‌های آتشین به رهبری سورت به میدان نبرد وارد می‌شوند
+ هِل، دختر لوکی که نیمه زنده-نیمه مرده است نیز از نیفل‌هیم (Niflheim – قلمروی یخ) خارج شده و به همراه اژدهای خود نیتاگ (Nithog) بر فراز میدان نبرد پرواز می‌کند تا اجساد مردگان را برای خوردن ببرد.
Hróðvitnir
IMG_20220708_101623_402.jpg

فنریر (Fenrir) که همچنین با نام هوویتنیر شناخته میشه شخصیتی مهم در اسطوره‌شناسی نورسه
گرگی غول‌پیکره که به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان آسیر تلقی میشه
او اولین بچه-گرگ از سه فرزند لوکی و یک یوتون مونث به نام انگربودا ست
سرنوشتش در زمان راگناروک به مبارزه و کشتن اودین گره خورده، و اینکه پدر اسکول و هاتی ست
فنریر به عنوان گرگی توصیف شده که روزی به اندازه‌ی یک هیولا می‌شود.
وجود او ترسی بزرگ برای خدایان و به خصوص اودین است، کسی که مرگ خود را در زمان راگناروک به واسطه‌ی آرواره‌های این هیولا پیش‌بینی می‌کند
یکی از دلایل مهم اقدامات اودین برای جلوگیری از راگناروک به خاطر ترس از فنریر ست

جنسیت: مذکر
نژادها: غول-گرگ
وضعیت: زنده
مکان: آسگارد
خانواده:
هِل(خواهر)
یورمونگاند(برادر)
اسکول و هاتی(پسران)
انگربودا(مادر)
لوکی ( پدر )
فی(مادر بزرگ)
برگلمیر(جد مادری)
کریتوس(پدر بزرگ؟!)

اگرچه او دیده نشده و به واسطه‌ی یکی از نام‌های کمتر شناخته شده‌اش نام برده می‌شود، اما فنیر در دو تا از اظهار نظرهای میمیر مورد اشاره قرار گرفته!
اولین اشاره مربوط به یکی از داستان‌های میمیر بر روی قایقه که از فنریر به عنوان «کینه‌جوی بزرگ خدایان آسیر» یاد می‌شه و داستانی از او و فرزندانش اسکول و هاتی نقل میشه
میمیر باری دیگر هنگام ترک کردن کونوسگارد به طور خلاصه اشاره‌ای به فنیر می‌کنن و این که چطور بروک و سیندری زنجیری غیرقابل شکست را تنها با استفاده از «یک جای پای گربه» و «آب دهان پرنده» ساختن
Thamur
20220602_213349.jpg

تامور قبل از مرگش تصمیم داشت دیواری به دور سرزمین غول ها یا همون یوتنهایم بسازه تا از مردمش در برابر ثور محافظت کنه
چون ساخت دیوار به تنهایی واسش سخت و زمان‌گیر بود، از پسرش Hrimthur برای ساخت دیوار کمک خواست اما پسرش بهش کمک نکرد!
بعد از مخالفت Hrimthur با پدرش، تامور پسرش رو میزنه و همین امر باعث میشه Hrimthur هز دست پدر فرار کنه
تامور که احساس خوبی نداشته به دنبال پسر میره ولی در میدگارد گم میشه
فریادهای تامور توجه ی ثور رو به خودش جلب میکنه و این دو باهم درگیر میشن و درنهایت تامور حین درگیری بر روی ابزار سنگ تراشی خودش میفته و دار فانی رو وداع میگه:D

تامور یک غول یخی بود و برای همین بعد از مرگش و سقوط بدنش بر روی زمین بخش بزرگی از سرزمین پوشیده از یخ شد و فقط ثور از این سرما نجات پیدا کرد

gow2-900x506_copy_450x253.jpg



با اینکه کشته شدن Thamur در نبرد با ثور کاملا اتفاقی رخ داد اما ثور اعتبار کشتن این غول رو برای خودش می‌دونست و ادعا می‌کرد که خودش انجام داده!
پ.ن: اگر در خاطرتون باقی مانده باشه، آخرین نبرد ما با بالدور دقیقا در محل کشته شدن تامور اتفاق افتاد، و برای لحظاتی فریا برای اینکه ما بالدور رو خاکشیر نکنیم، برای کمک به پسرشو با جادوی خودش ایشونو زنده کرد!
تیر (به نروژی باستان: Týr)

Tyr.jpg
تیر (فرزند اودین، برادر ناتنی ثور و بالدر) خدای جنگ نورس ، خدایی که برای صلح جنگید و به قهرمان بودن و قانونمند بودن شهرت داشت.
با قدرت و علمش جلوی جنگ ها را می گرفت ، نه اینکه شروعشون کنه!
تیر با کمک غول ها و تمام نژاد ها معبدش را ساخت تا با استفاده از آن به هر ٩ قلمروی ایگدراسیل سفر کند و آرامش را توی همه ی آنها برقرار کند.
تیر خدایی بود که انتخاب کرد به دیگران خدمت کند تا خودش
تیر معتقد بود که عقل، کلید جلوگیری از جنگ و هرج و مرج عه ، نه زور!
همچنین او می دانست که با بازدید از فرهنگ های مختلف به بینشی میرسه که هرگز با یکجا نشینی بهش نمیرسه. در حالی که اودین علم زیادش رو مبتکرانه مخفی می کنه ، تیر با دست و دل بازی علم و خردش رو در اختیار بقیه میزاره.
به همین دلیل ، انسان ها تیر رو تحسین می کردند و عشق شان را بهش با آوردن هدایا از سراسر دنیا نشون می دادند.


آخرین اطلاعات:

▪️تاریخ عرضه ی بازی برابر با 18 آبان 1401
▪️بازی به صورت انحصاری برای PS5/PS4 منتشر میشود
▪️در صورتی که نسخه ی PS4 بازی را‌ خریداری کنید، برای دریافت نسخه ی PS5 بازی ( Free Upgrade ) باید مبلغ 10$ را پرداخت کنید
این هزینه شامل نسخه ی Standard Edition بوده و در ادیشن های دیگر شما قابلیت استفاده ی بازی بروی هر دو پلتفرم کنسولی PS4 و PS5 را خواهید داشت



* آقای اریک ویلیامز کارگردان نسخه ی GOW Ragnarok می باشند
* ثور و فریا دو آنتاگونیست اصلی هستند
* هر 9 قلمرو قابل بازی می باشند
* عنوان GOW Ragnarok به مانند نسخه ی 2018 بر اساس فناوری One Shot Shooting ساخته خواهد شد، این بدان معناست که Shooting Camera از ابتدا تا انتهای بازی متوقف نمی شود
* طبق گفته ی اریک ویلیامز کارگردان نسخه جدید GOW، بازی GOW Ragnarok پایانی برای حماسه اساطیر نورس خواهد بود!
* ضمنا کراس جن بودن این بازی نیز به صورت رسمی تایید گردید

IMG_20220706_230109_242.jpg
♤♤♤♤♤♤
GOW Ragnarok Characters

IMG_20210912_014927_650.jpg IMG_20210912_014925_625.jpg
IMG_20210912_014924_145.jpg IMG_20210912_014921_368.jpg
IMG_20210912_014919_967.jpg IMG_20210912_014918_785.jpg
IMG_20210912_014916_890.jpg IMG_20210912_014914_579.jpg
IMG_20210912_014913_027.jpg IMG_20210912_014910_929.jpg

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎


☆☆☆☆☆☆☆☆

Screenshot_20210912-013302_Samsung Internet_copy_432x242.jpg
God of War: Ragnarok -Official Gameplay Trailer | PS showcas 2021
YouTube

☆☆☆☆☆☆☆☆
178672
🔹🔹🔹
🔥تریلر رونمایی از تاریخ انتشار بازی🔥
 
آخرین ویرایش:
یکی از چیزایی که من اذیت شدم، نورس برای کریتوس بچه بازی بود هیچ چالشی برای این آدم وجود نداشت. بیشتر همون زن و بچه ش بودن چیزی که برای اکثرا مهم نبود. خصوصا بچه ش.

خیلی دوست داشتم کریتوس جلو ثور کم بیاره یه جورایی کشته هم بشه و وارد شدن به دنیای مرده ها پدرشو یا آتنا رو ببینه و آتیشی که تو سگانه داشته دوباره شعله ور شه.

والهالا که بقول معروف کلا شبیه روستاهای میدگارد بود انگار، و با یه مشت موجودات عجق وجق.

کلا پتانسیل وحشتناکی داشت بازی. حیف واقعا حیف.
بنظرم حرکتشون منطقی بود، چون اگر کریتوس رو نرف میکردن، صدای خیلی ها در میومد.:|
 
بنظرم حرکتشون منطقی بود، چون اگر کریتوس رو نرف میکردن، صدای خیلی ها در میومد.:|
نه اصن ربطی نداره چرا باید صدای خیلیا در بیاد؟ اصن نیازی نرف نیست یه حریفی میخواست در حد خودش که ثور این پتانسیل رو داشت. بهتر از اینه کریتوس بیش از حد op باشه.

تو خود یونان هم چندین بار شکست میخوره کشته میشه.
 
بنظرم با مرگ اتریوس میشد اون خوی وحشی کریتوس یونان رو برگردوند از اون ور هم میتونست دوباره به سرزمین مرگ بره اتریوس رو نجات بده.
با مرگ اتریوس بدست ثور هم میشد کمی خشم سیف و ثور رو کاهش داد چون بلاخره انتقام پسر هاش رو میگرفت و هم فریا بهانه بهتری برای آشتی با کریتوس پیدا میکرد.
 
  • Like
Reactions: .:HO3IN:.
انتظاری که من از نسخه بعدی دارم اینه که کلا rpg رو از بازی حذف کنن چون از ظرفیتش بطور کامل تو ۲ نسخه اخیر استفاده کردن
انتظار دیگه ای که دارم اینه که بازی بعدی ارجاعاتی به گذشته کریتوس داشته باشه همچنین روایتش ترکیبی از نسخه اول و چهارم باشه
گرافیک بازی هم واقعا ایرادی نداره حتی نسخه ۲۰۱۸ هم که واسه ۵ سال پیشه چند پله از الان هم جلوتره فقط اگه تو نسخه جدید بتونن دارک ترش کنن عالی میشه
 
الان که بعد از تموم شدن قسمت داستانی مشغول پلت کردن بازی هستم خواستم نظرم رو درمورد این بازی بگم.
خیلی از دوستان دیگه به درستی به موارد مثبت و منفی رگناروک اشاره کردن و تا جایی که بتونم سعی میکنم از تکرار مکررات بپرهیزم. برای من رگناروک یک بازی خیلی خوب هست ولی مسیله اینجاست که تمام نسخه های اصلی دیگه خدای جنگ برای من چیزی بیشتر از "خوب" بودن و میتونم فقط با کلمه Epic اون بازی ها رو توصیف کنم. من هیچ مشکلی با تغییر شخصیتی کریتوس ندارم و به نظرم پایان بازی که کریتوس پسرش رو رها میکنه تا به دنبال داستان خودش بره و اینبار از کریتوس به خوبی همه یاد میکنن فوق العاده زیبا بود. اما مشکلی که من دارم روند رسیدن به این پایان بود. تحولات ناگهانی و تصمیمات بدون توجیه شخصیت های مختلف (Thor و Surtr) و این حس همزادپنداری که قراره با دشمنان کریتوس داشته باشیم اصلا خوب در نیومد. با اینکه مرگ بوراک و خشم سیندری برام خیلی تاثیرگذار بود ولی از اون طرف مرگ و زندگی شخصیت های تازه وارد این نسخه اصلا برام مهم نبود (مثل پرش اون دوست ترولرمون که من اینجوری بودم که اصن این اسمش چی بود /:))) ) حتی اگه یک سری از این شخصیت های جدید رو از بازی حذف کنی داستان بازی بدون هیچ مشکلی پیش میره که نشون دهنده تاثیرگذاری زیادشون هست!
هرچقدر دیدار اولیه با تور و اودین جذاب بود مبارزه اخر اون چیزی نبود که انتظار داشتم. اودین و تور کم کم برای من اون ابهت خداگونه و غیرقابل دسترس بودن رو از دست دادن . درمورد مراحل Atreus بارها به حوصله سربر بودنش اشاره شد که کاملا هم درسته. ولی از اون طرف من با توجه به تصمیمات، روایت بازی و محدودیت های آتریس فکر نکنم جور دیگه ای میشد این مراحل رو طراحی کرد. البته که میشد بعضی قسمت ها کوتاه تر باشه. آرزوی یه مبارزه کوچیک با Mjolnir هم به دلمون گذاشتن:D. حدسی که برای اتفاقات بعد بازی مثل زنده بودن تیر یا رسیدن Mjolnir به دختر تور دارم اینه که احتمالا تو نسخه بعدی نقش مهمی داشته باشن!
از نظر فنی و گرافیکی مطمینا بازی نسبت به نسخه 2018 بهتر بود. البته من تو نسخه قبل به مشکلی فنی بر نخوردم ولی اینجا چندتا مورد برخوردم. به غیر از افت فریم در یکی از صحنه ها و غیب شدن یکی از باس های فرعی حین مبارزه یه موردی بود خیلی اذیتم کرد. من نسخه لانچ رو داشتم که توش یه ست ارمور اضافه داشت که من از اول بازی همون رو بیشتر اپگرید میکردم ولی چند بار پیش می اومد که وقتی وارد بازی میشدم این ارمور کلا رو کریتوس نبود و کریتوس یه ارمور رندوم پوشیده بود. تو این موقعیت ها مجبور بودم دوباره برم از صندوق کنار ورکشاپ این ست Risen Snow رو بردارم. مشکل اینجاست که همین اتفاق بعد یکی از کاتسین ها تو مراحل اخر پیش اومد ولی دیگ دسترسی به ورکشاپ نداشتم و مجبور شدم با یکی از ارمورهای لول پایینم ادامه بدم. تغییراتی که در UI اتفاق افتاده بود رو بعضی ها رو دوست داشتم و بعضی هارو نه. چینش آیتم ها اینبار خیلی مرتبتر شده ولی ظاهر کلی منو نسخه قبل به نظرم قشنگتر بود. البته استفاده ناقص از ادپتیو تریگر هم تو ذوقم ازت.
اگه یکی از من بپرسه دوست داشتم رگناروک چجوری باشه تا به نقطه ایده ال میرسید، جواب من داخل خود بازیه. منطقه Crest دقیقا همون چیزیه که من انتظار داشتم رگناروک اونجوری باشه. روایت شخصی درمورد کریتوس، مبارزات بی نظیر با باس های مختلف، معماهای جذاب و مراحل فرعی بهم پیوسته لذت بخش ترین قسمت بازی برای من بود. البته مرحله فرعی مربوط به کتابخونه Alfheim هم برام جزو جذابترین ها بود.
به طور کلی رگناروک مطمینا برای من خیلی لذت بخش بود ولی نتونست از پتانسیلی که داشت به خوبی استفاده کنه و خیلی از ایده ها رو هدر داد.
 
آخرین ویرایش:
در مورد داستان من نظرم را قبلا اینجا گفتم و به نظرم کاملا ناامید کننده و فاقد منطق روایایی هست.

ولی من دیدم چند نفر اشاره کردن به خوب و بدون نقص بودن گیم پلی و لول دیزاین و مراحل بازی که من این مورد را هم رد میکنم. حداقل الان با اطمینان بعد از پلت کردن بازی میتونم بگم که سبک لول دیزاین و کوئست دیزاین بازی هم با همین دو نسخه به پایان رسید و سانتا باید یک فکر اساسی به خصوص برای لول دیزاین بازی برای نسخه های بعدی بکنه.

برای مثال در بحث لول دیزاین وقتی دقت کنید سازنده ها اومدن یک ساختار بزرگ در یک نقشه بزرگ با یک سری کوریدور های به هم وصل شده ایجاد کردن. وقتی برای اولین بار در قالب داستان بازی این مپ های بازی را کوریدور به کوریدور رد میکن حسی که از بازی دریافت میکنی این هست که داری یک بازی خطی را انجام میدی. ولی مشکلات این نوع دیزاین وقتی بروز میکنه که بخای بنا بر هر دلیلی اعم از انجام مراحل جانبی یا جمع کردن کالکتیبل ها عقبگرد در مپ بازی داشته باشی یا بخای اکسپولریشن انجام بدی. حالا مجبوری با یک کاراکتر به شدت کند، داخل یک مپ بزرگ که عملا همه جاش محدود هست و نمیتونی به غیر از یک یا دو مسیر انتخاب دیگه ای داشته باشی بگردی. نقشه بازی هم به دلیل پیچیدگی و قابل فهم نبودن بیش از حد عملا اینجا کمکی نمیکنه. من وقتی داشتم تروفی های ونهایم را میگرفتم هر ساعت به خودم و سازنده فحش میدادم. بارها به خودم میگفتم هدف از طراحی این مراحل بزرگ چی هست وقتی من مجبورم همون مسیری که سازنده از A به B طراحی کرده را برم. شما وقتی مپ بزرگ طراحی میکنی که گیمر آزادی در انتخاب مسیر داشته باشه . ما در عصری داری بازی میکنیم که توی Elden Ring یک اسب در اختیارت گذاشتن که حتی از روی صخره 20 متری هم میپره. چون نمیخاد گیمر را علاف کنه.

لول دیزاین GOW علاف کننده هست. توی مپ ونهایم که خیلی بزرگ هست تقریبا در نود درصد نقشه مسیر ها از A به B به C به D طراحی شدن و هر اکتیویتی بخای انجام بدی باید از D شروع کنی برگردی به A. محدود گیت هایی را در نقشه تدراک دیدن که میتونی از اون ها استفاده کنی ولی اونم به دلیل لودینگ ها و نمایش انمیشین های تکراری به شدت خسته کننده است.بدتر اینکه چینش مناسبی هم ندارند. نکته عجیب تر برای من این بود که حداقل سازنده ها نیومدن از سیستم سولبورن استفاده کنن و یک آیتمی تعبیه کنن که وقتی گیمر بعد از طی زمان زیادی برای انجام فلان کوئست به نقطه D درست یا غلط رسید حداقل اون را استفاده کنه برگرده کنار گیت و انقدر مجبور به بک ترکینگ نباشه.

اگر میخای مپ بزرگ طراحی کنی که گیمر توش اسکپلوریشن انجام بده باید شجاع باشی و یک اپن ورلد بسازی با استانداردهای روز. نمیشه یک مپ بزرگ بسازی با 2-3 تا مسیر و N تا سوراخ و سمبه برای قایم کردن لودینگ ها که در بلند مدت فقط روی مخ گیمر راه میره.

در مورد گیم پلی هم بحث زیاد میشه کرد. ولی به صورت خلاصه میتونم به سبک مبارزاتی به شدت محدود، فاقد جزییات و عمق، به شدت اورپاور اتریاس اشاره کنم که من اولش از بس محدود بود فکر کردم مثلا در حد 15 دقیق باهاش کار داریم. غافل از اینکه ساعت ها باید با همین سیستم بری جلو. یکی نبود بگه وقتی این را میذارید تو بازی باید به همون اندازه کریتوس بهش اهمیت بدید.

خلاصه حرف زیاده ولی دیگه بیش از این نمیکشه تایپ کنم. :D
 
آخرین ویرایش:
من تازه بازیو شروع کردم اومدم ببینم راهنمایی چیزی میشه از تاپیک یاد گرفت که دیدم همه مشغول نقدو بررسین 😂😂😅
حالا منم بخوام نظرمو بگم؛ من با نسخه ۲۰۱۸ اصلا حال نکردم. چه داستان چه گیم پلی و دربرابر سه گانه اصلی هیچ چیزی نداشت که جذبم کنه. مخصوصا کمبود یه باس فایت عظیم
ولی این نسخه به مراتب از بازی قبل بهتره. گیم پلی بهبود خوبی داشته بخصوص اینکه لازم نیست دنبال وسایل لجندری بگردیم
داستانشم خیلی پیش نبردم؛ اما تا همینجا که پیش رفتم کارکترا کاملا بلاتکلیفن. هیچ هدفی ندارن و فقط اینور اونور میرن تا رگناروک شروع شه! از همدیگه هم هی میپرسن باید چیکار کنیم! 🤣🤣
در کل این نسخه از ۲۰۱۸ خیلی بهتره. و ارزش تجربه رو داره. ولی به هیچ وجه در خور اسم گاد او وار نیست
و بقول دوستان افسانه نورث برای کریتوس بچه بازیه
 
  • Like
Reactions: .:HO3IN:.
بهتر یا بدتر اینجا بحثش نیست....بیشتر بحث اینه که گاو 2018 روند داستانی و روایی منطقی تری داشت و همه کرکترها سرجاشون بودن و روند بازی به مراتب مناسب تر بود.
تو گاو 2018 چون شما تازه اومدی نورس، طبیعتا انتظار اینکه همون اول بری مبارزه تور یا خدایان دیگه رو نداری و این اروم اروم شروع شدن داستان برات اوکی هست.

مهمتر از اون، بازی تو گاو 2018 فقط داره به مخاطب از گذشته نورس و اخلاق خدایان و محیط های بازی میگه تا اماده کنه مخاطب رو برای مواجهه بزرگ (یجورایی میشه گفت نسخه 2018 کاشت بود و رگناروک قرار بود برداشت باشه) ولی وقتی میرسی به وسط ماجرا و مواجهه بزرگ میگی اااا همین بود؟ اینهمه سرهم کردن داستان و خودتو به این ور اونور زدن همین شد نتیجش؟(یعنی تو نسخه 2018 شما رو هایپ می کنن در حد مرگ که wow قرار چی بشه تو آینده ولی تو نسخه اصلی مثه بادکنک پر بادی که با یه سوزن خیلی کوچک میترکوننش گیمر رو میترکونن:D)
البته اینم بگم این حس در یک ساعت اخر بازی به اوج خودش میرسه و تا قبل از رسیدن به یک ساعت پایانی بازی با اینکه مخاطب میفهمه با چی طرفه ولی امیدواره که یک ساعت اخر بازی همونی که میخواد بشه و جبران روند کلی بازی رو بکنه که با تموم کردنش بیش از پیش ناامید میشه

.
اتفاقا نسخه ۲۰۱۸ درسته که کرکترها سر جاشون بودند ولی اولا چیز مهمی غیر از آخر بازی برای نشون دادن نداشت (بیشتر تمرکزش روی رابطه کریتوس و آرتئوس بود) دوما به قدری روایتش کند بود که من تعجب کردم که میخوان توی نسخه دوم بازی رو تموم کنند! یعنی روایت کردن اتفاقاتی که در نسخه اول افتاد اصلا دربرابر روایاتی که توی رگنراک میفته چالشی نیست. عدم زمان بندی مناسب نسخه اول و انتخاب اینکه بازی توی رگنراک جمع بشه به نظرم دلیل جمع شدن سریع رگنراک در آخر بازی بود! البته هر بازی رو باید با توجه به سبکش از داستانش انتظار داشت! من منکر مشکل pacing و سوراخ های داستانیش نیستم ولی این داستان در حد GOW برای رگنراک خوب بود. بازی از هر جهت مخصوصا از نظر خشونت و اپیک بودن از نسخه ۲۰۱۸ سر تر هست. تعجب من از این بود که چطور نسخه ۲۰۱۸ سر تر محسوب میشه تو این انجمن! البته هایپی که دور بر اون بازی بود و GOTY بردنش، نظر سنجی ign میتونه و کلا مدیا میتونه دلیلش باشه!
 
کلا من بزرگترین مشکلم توی این 40 ساعت که بازی کردم نقشه ی بدرد نخور این بازی هست !! چقدر بد طراحی شده !!! نه مسیر رو درست نشون میده نه اطلاعات زمین بازی رو ... یک مسیر رو می خوای بری نمیدونی کدوم مسیر و گیت رو انتخاب کنی که درست باشه !!!
این نقشه های خیلی بزرگ هم واقعا خسته کننده میشه ...میشه یک مسیر رو بگیری بری اما بخوای توی این نقشه های بزرگ بچرخی آیتم جمع کنی خیلی وقت میگیره و حوصله سر بر میشه

آیتم هایی هم توی بازی جمع میکنی خیلی هاشون بدرد بخور نیستن و کلا توی بازی اصلا ازشون استفاده نمیکنی ... بنظرم باید یک قسمتی رو میزاشتن که آیتم هایی که بدردت نمیخوره رو بتونی بدی و بجاش آیتمی که بدردت می خوره ولی توی طول بازی نتونستی بگیری یا پیدا کنی رو مستقیم خریداری کنی
 

View attachment ssstwitter.com_1676420622135.mp4
کارگردان روایت بازی یعنی Matt Sophos در مصاحبه جدیدش گفته:
در پیش نویس اولیه داستان God of War Rangarok کریتوس در ابتدای بازی توسط ثور کشته میشه و بعدش بازی ۲۰ سال بعد رو روایت میکنه که آترئوس به دنبال یافتن روح کریتوس به هل هایم سفر میکنه.
اما ویلیامز کارگردان بازی با این ایده مخالفت میکنه و میگه اصلا بار احساسی نداره چون کریتوس بارها مرده و زنده شده.
بعد هم میگن چون تو اساطیر اسکاندیناوی پیشگویی خیلی مرسوم بوده و خدایانشون خیلی جدیش میگرفتن تصمیم گرفتیم که به مخاطب نشون بدیم که این داستانها همه مزخرفه و سرنوشت هر کسی دست خودش هست.

از نظر خودم این داستان ممکنه کمی کلیشه ای باشه ولی بهتر از روایت فعلی هست. چون بهتر و منطقی تر میشه به اتفاقات و تغییر شخصیت ها پرداخت.
 

View attachment 284470
کارگردان روایت بازی یعنی Matt Sophos در مصاحبه جدیدش گفته:
در پیش نویس اولیه داستان God of War Rangarok کریتوس در ابتدای بازی توسط ثور کشته میشه و بعدش بازی ۲۰ سال بعد رو روایت میکنه که آترئوس به دنبال یافتن روح کریتوس به هل هایم سفر میکنه.
اما ویلیامز کارگردان بازی با این ایده مخالفت میکنه و میگه اصلا بار احساسی نداره چون کریتوس بارها مرده و زنده شده.
بعد هم میگن چون تو اساطیر اسکاندیناوی پیشگویی خیلی مرسوم بوده و خدایانشون خیلی جدیش میگرفتن تصمیم گرفتیم که به مخاطب نشون بدیم که این داستانها همه مزخرفه و سرنوشت هر کسی دست خودش هست.

از نظر خودم این داستان ممکنه کمی کلیشه ای باشه ولی بهتر از روایت فعلی هست. چون بهتر و منطقی تر میشه به اتفاقات و تغییر شخصیت ها پرداخت.
بشدت مخالفم اگر این حرکت رو میزدن برای من اصلا جالب نبود، بجز اون قسمت رگناروک که جدا انتقاد بهش زیاد وارده، من داستان کلی بازی رو خیلی عالی میدونم و تم داستان بنظرم با سری خیلی جور از آب در میاد.
 
من بازیو همون زمان عرضه تمومش کردم و حقیقتا وقتی بازی تموم شد همینجور مات و مبهوت مونده بودم که همین بود؟ به همین راحتی تموم شد؟ بدون هیچ اتفاق خاصی!!!

واقعا از نظر داستانی فوق العاده ضعیف بود، بعضی از جاهای بازی فوق العاده کند و تکراری میشد. اصلا از نظر داستانی و مسیری که طی شد در حد اسم و عنوان God of War نبود به نظرم. اصلا کاراکترا عمق نداشتن. اسم بازی Ragnarok بود ولی کلا زمانی که رگناروک اتفاق می افتاد یک ساعت هم نبود. کاش نویسنده های این بازیو اخراج کنن از استودیو :D خیلی انتظارم بیشتر بود از بازی. بازی جوریه که اصلا و ابدا رغبت نکردم بعد از پایانش دوباره تکرارش کنم.
البته از نظر فنی به نظرم فوق العاده بود اگر چند نمونه از انیمیشنای تکراری رو فاکتور بگیریم و اینکه دیدم چند نفر از بچه ها به باگ خوردن ولی من اصلا به باگی نخوردم با اینکه موقع عرضه بازی کردم. یا من خیلی خوش شانس بودم یا شماها بد شانس:D
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or