PlayStation God of War Ragnarok

سازنده
Santa Monica Studio
تاریخ انتشار
November 9, 2022 (۱۸ آبان 1401)
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
God of War Ragnarok
IMG_20210911_212633_copy_600x200.jpg
Biography
Ragnarök
e17dd58892e48fd104c3203eb2ccd3e8-724x1024.jpg


موج اول
شروع آخرالزمان از جنگ‌های خونین در میدگارد و از بین انسان‌ها راه می‌افتد، برادران به جان هم افتاده و یکدیگر را به قتل می‌رسانند و جرم و جنایت در میدگارد بیداد می‌کند.
سپس زمستان سخت (Fimbulvetr ) از راه می‌رسد که به مدت سه سال با خود سرمای شدید و تاریکی به همراه می‌آورد
زمین سراسر از یخی ضخیم پوشیده شده و انسان‌ها در سرما و گرسنگی تمام امید و ایمانشان را از دست می‌دهند.

موج دوم
اسکال (Sköll) و هاتی (Hati – گرگ‌هایی که به دنبال ارابه‌های خورشید و ماه می‌کردند) بالاخره موفق می‌شوند هر کدام طعمه خود را شکار کنند
اسکال خورشید را به دندان گرفته و خون از آن به زمین جاری می‌شود و هاتی ماه را بلعیده و ستارگان نیز آسمان را ترک می‌کنند و تاریکی مطلق همه جا را فرا می‌گیرد.

موج آخر
زمین شروع به لرزیدن می‌کند و فنریر که توسط خدایان در غل و زنجیر بود، آزاد می‌شود تا از خدایانی که او را اسیر کرده بودند انتقام بگیرد.


+ نگهبان خدایان (Heimdall) در شاخ خود دمیده و تمام خدایان به همراه وایکینگ‌هایی که با شرافت جنگیده و مرده بودند و در والهالا درکنار خدایان مستقر بودند، خود را برای نبردی بزرگ آماده می‌کنند.
+ ایگدراسیل (Yggdrasil) که 9 سرزمین بر روی شاخه و ریشه‌های آن شکل گرفته بودند، به لزره درمیاید. زمین میلرزد، دریا شروع به جوشیدن می‌کند و ماری عظیم‌الجثه از اعماق آن بیرون می‌آید که زهر از دهانش بر زمین می‌ریزد، این مار کسی نیست جز یورمنگاند
+ آسمان شکافته شده و از سرزمین موسپل‌هیم (Muspelheim– قلمروی آتش) غول‌های آتشین به رهبری سورت به میدان نبرد وارد می‌شوند
+ هِل، دختر لوکی که نیمه زنده-نیمه مرده است نیز از نیفل‌هیم (Niflheim – قلمروی یخ) خارج شده و به همراه اژدهای خود نیتاگ (Nithog) بر فراز میدان نبرد پرواز می‌کند تا اجساد مردگان را برای خوردن ببرد.
Hróðvitnir
IMG_20220708_101623_402.jpg

فنریر (Fenrir) که همچنین با نام هوویتنیر شناخته میشه شخصیتی مهم در اسطوره‌شناسی نورسه
گرگی غول‌پیکره که به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان آسیر تلقی میشه
او اولین بچه-گرگ از سه فرزند لوکی و یک یوتون مونث به نام انگربودا ست
سرنوشتش در زمان راگناروک به مبارزه و کشتن اودین گره خورده، و اینکه پدر اسکول و هاتی ست
فنریر به عنوان گرگی توصیف شده که روزی به اندازه‌ی یک هیولا می‌شود.
وجود او ترسی بزرگ برای خدایان و به خصوص اودین است، کسی که مرگ خود را در زمان راگناروک به واسطه‌ی آرواره‌های این هیولا پیش‌بینی می‌کند
یکی از دلایل مهم اقدامات اودین برای جلوگیری از راگناروک به خاطر ترس از فنریر ست

جنسیت: مذکر
نژادها: غول-گرگ
وضعیت: زنده
مکان: آسگارد
خانواده:
هِل(خواهر)
یورمونگاند(برادر)
اسکول و هاتی(پسران)
انگربودا(مادر)
لوکی ( پدر )
فی(مادر بزرگ)
برگلمیر(جد مادری)
کریتوس(پدر بزرگ؟!)

اگرچه او دیده نشده و به واسطه‌ی یکی از نام‌های کمتر شناخته شده‌اش نام برده می‌شود، اما فنیر در دو تا از اظهار نظرهای میمیر مورد اشاره قرار گرفته!
اولین اشاره مربوط به یکی از داستان‌های میمیر بر روی قایقه که از فنریر به عنوان «کینه‌جوی بزرگ خدایان آسیر» یاد می‌شه و داستانی از او و فرزندانش اسکول و هاتی نقل میشه
میمیر باری دیگر هنگام ترک کردن کونوسگارد به طور خلاصه اشاره‌ای به فنیر می‌کنن و این که چطور بروک و سیندری زنجیری غیرقابل شکست را تنها با استفاده از «یک جای پای گربه» و «آب دهان پرنده» ساختن
Thamur
20220602_213349.jpg

تامور قبل از مرگش تصمیم داشت دیواری به دور سرزمین غول ها یا همون یوتنهایم بسازه تا از مردمش در برابر ثور محافظت کنه
چون ساخت دیوار به تنهایی واسش سخت و زمان‌گیر بود، از پسرش Hrimthur برای ساخت دیوار کمک خواست اما پسرش بهش کمک نکرد!
بعد از مخالفت Hrimthur با پدرش، تامور پسرش رو میزنه و همین امر باعث میشه Hrimthur هز دست پدر فرار کنه
تامور که احساس خوبی نداشته به دنبال پسر میره ولی در میدگارد گم میشه
فریادهای تامور توجه ی ثور رو به خودش جلب میکنه و این دو باهم درگیر میشن و درنهایت تامور حین درگیری بر روی ابزار سنگ تراشی خودش میفته و دار فانی رو وداع میگه:D

تامور یک غول یخی بود و برای همین بعد از مرگش و سقوط بدنش بر روی زمین بخش بزرگی از سرزمین پوشیده از یخ شد و فقط ثور از این سرما نجات پیدا کرد

gow2-900x506_copy_450x253.jpg



با اینکه کشته شدن Thamur در نبرد با ثور کاملا اتفاقی رخ داد اما ثور اعتبار کشتن این غول رو برای خودش می‌دونست و ادعا می‌کرد که خودش انجام داده!
پ.ن: اگر در خاطرتون باقی مانده باشه، آخرین نبرد ما با بالدور دقیقا در محل کشته شدن تامور اتفاق افتاد، و برای لحظاتی فریا برای اینکه ما بالدور رو خاکشیر نکنیم، برای کمک به پسرشو با جادوی خودش ایشونو زنده کرد!
تیر (به نروژی باستان: Týr)

Tyr.jpg
تیر (فرزند اودین، برادر ناتنی ثور و بالدر) خدای جنگ نورس ، خدایی که برای صلح جنگید و به قهرمان بودن و قانونمند بودن شهرت داشت.
با قدرت و علمش جلوی جنگ ها را می گرفت ، نه اینکه شروعشون کنه!
تیر با کمک غول ها و تمام نژاد ها معبدش را ساخت تا با استفاده از آن به هر ٩ قلمروی ایگدراسیل سفر کند و آرامش را توی همه ی آنها برقرار کند.
تیر خدایی بود که انتخاب کرد به دیگران خدمت کند تا خودش
تیر معتقد بود که عقل، کلید جلوگیری از جنگ و هرج و مرج عه ، نه زور!
همچنین او می دانست که با بازدید از فرهنگ های مختلف به بینشی میرسه که هرگز با یکجا نشینی بهش نمیرسه. در حالی که اودین علم زیادش رو مبتکرانه مخفی می کنه ، تیر با دست و دل بازی علم و خردش رو در اختیار بقیه میزاره.
به همین دلیل ، انسان ها تیر رو تحسین می کردند و عشق شان را بهش با آوردن هدایا از سراسر دنیا نشون می دادند.


آخرین اطلاعات:

▪️تاریخ عرضه ی بازی برابر با 18 آبان 1401
▪️بازی به صورت انحصاری برای PS5/PS4 منتشر میشود
▪️در صورتی که نسخه ی PS4 بازی را‌ خریداری کنید، برای دریافت نسخه ی PS5 بازی ( Free Upgrade ) باید مبلغ 10$ را پرداخت کنید
این هزینه شامل نسخه ی Standard Edition بوده و در ادیشن های دیگر شما قابلیت استفاده ی بازی بروی هر دو پلتفرم کنسولی PS4 و PS5 را خواهید داشت



* آقای اریک ویلیامز کارگردان نسخه ی GOW Ragnarok می باشند
* ثور و فریا دو آنتاگونیست اصلی هستند
* هر 9 قلمرو قابل بازی می باشند
* عنوان GOW Ragnarok به مانند نسخه ی 2018 بر اساس فناوری One Shot Shooting ساخته خواهد شد، این بدان معناست که Shooting Camera از ابتدا تا انتهای بازی متوقف نمی شود
* طبق گفته ی اریک ویلیامز کارگردان نسخه جدید GOW، بازی GOW Ragnarok پایانی برای حماسه اساطیر نورس خواهد بود!
* ضمنا کراس جن بودن این بازی نیز به صورت رسمی تایید گردید

IMG_20220706_230109_242.jpg
♤♤♤♤♤♤
GOW Ragnarok Characters

IMG_20210912_014927_650.jpg IMG_20210912_014925_625.jpg
IMG_20210912_014924_145.jpg IMG_20210912_014921_368.jpg
IMG_20210912_014919_967.jpg IMG_20210912_014918_785.jpg
IMG_20210912_014916_890.jpg IMG_20210912_014914_579.jpg
IMG_20210912_014913_027.jpg IMG_20210912_014910_929.jpg

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎


☆☆☆☆☆☆☆☆

Screenshot_20210912-013302_Samsung Internet_copy_432x242.jpg
God of War: Ragnarok -Official Gameplay Trailer | PS showcas 2021
YouTube

☆☆☆☆☆☆☆☆
178672
🔹🔹🔹
🔥تریلر رونمایی از تاریخ انتشار بازی🔥
 
آخرین ویرایش:
View attachment 284739

حفرات داستانى طبق فرمايش شما و دوستان قطعا از چشم اونهمه منتقد كه نشستن كه گير بدن دور نميموند و همچين صحنه ايي كه در تصوير شاهدش هستيد رقم نميخورد.
حرفاى صفحات اخير يه عده از دوستان آدمو ياد تريبون نماز جمعه ميندازه.
شما واقعا فکر میکنید همه ی این منتقد ها در سایت های مختلف 50 ساعت وقت گزاشتن و بازی رو زیر و رو کردن و بعد نقد منصفانه نوشتن من بهتون میگم قطعا خیر
بنظرم نمره ی یوزرها همیشه نمره ی دقیق تر و واقعی تری هست چون برای بازی پول دادن پس قطعا با حوصله و نگاه های واقعی تری امتیاز دادن و همیشه نظراتشون خیلی به حقیقت نزدیک تره
 
چه جالب یه سری که خودشون به متعصب بودن در این فروم معروفن دارن بقیه رو به تعصب محکوم میکنن:دی شاید باورتون نشه ولی هر کی دیدگاه خودشو داره و نظرات پیرامون یه مسئله میتونه خیلی متفاوت باشه. خدا رو شکر خیلی از بچه هایی که اینجا نظر منفیشون رو در مورد بازی گفتن دلایل خودشون رو با کلی استدلال منطقی سعی کردن بیان کنن، نه که یدونه عکس بزارن بگن ببینین چه نمراتی گرفته و هیچ حرفی برا گفتن نداشته باشن و سوت بزنن:دی
حالا باحالترش اینه که تاثیر گذر زمان در دید همین منتقدها رو قشنگ در همین جوایز آخر سال هم میتونیم ببینیم که چه بازیی چقدر کمتر تحویل گرفته شد اونم در سالی که برهوت AAA بوده.
 
تو بازیسنتر همیشه یه جوی هست وقتی از یه بازی زیادی تعریف میشه و یا نمراتش زیادی بالاست(بالای 90) بعد یه مدت کاربرهاش زیادی ریز بین میشن و میخوان از بالا تا پایین بازی ایراد بگیرن.
GOW:R قطعا ایراد داشته خیلی از دوستان هم لطف کردن کاملا منطقی به این ایرادات اشاره کردن. از نظر من مهم ترین ایرادات بازی پایان داستان و سراسیمگی توی شخصیت پردازی و روایت داستان بوده.
ولی مشکل ایرادات و ایراد گرفتن نیست. مشکل بعدشه که یه عده دور هم جمع میشن و همه چیز بازی رو میبرن زیر سوال و به زور میخوان بگن بازی آشغال بوده و هرکی که خوشش اومده یا جو زده است یا چیزی سرش نمیشه.
منم انتظار یه جو و فضای حماسی‌تر رو داشتم ولی بعد از یک ساعت اول بازی هیچ حماسۀ خاصی ندیدم و اون راگناروک پایانی در حد مبارزه پایانی با بالدر هم نبود چه برسه به سگانۀ یونان یا خیلی دیگه از بازی‌ها. ولی دلیل نمیشه چون بازی حماسی نبوده بگیم آشغاله. یا چون کریتوس مثل قبل یه شخصیت کلیشه‌ای، زورگو، بی‌کله نداره بگیم این کریتوس به درد نمیخوره. اتفاقا بازی نقاط مثبت هم زیاد داره ولی خب یه عده هی کلیک کردن که بازی آشغاله. اتفاقا این جو بارها توی بازیسنتر تکرار شده و قبلا مراسم ختم بازی‌هایی مثل RDR2, Bioshock: I, Tlou:P2 و ... رو داشتیم. همه این بازی‌ها ایرادات خودشون رو داشتن و دارن ولی اینکه به خاطر چندتا ایراد محدود یا از روی تفاوت سلیقه بازی رو با خاک کوچه یکسان کنید از شما یه فرد منطقی نمیسازه بلکه تبدیل میشید به یه فرد متعصب که فقط میخواد به هردلیلی بازی رو بکوبه.

و درسته از GOW:R خوشتون نیومده ولی تو رو خدا به سال 2022 نگید برهوت. اینکه بازی AAA کم داشته یا فلان ربطی به کیفیت اون سال نداره و اتفاقا سال خیلی پرباری بود و بازی‌های شاخی داشتیم.
 
تو بازیسنتر همیشه یه جوی هست وقتی از یه بازی زیادی تعریف میشه و یا نمراتش زیادی بالاست(بالای 90) بعد یه مدت کاربرهاش زیادی ریز بین میشن و میخوان از بالا تا پایین بازی ایراد بگیرن.
GOW:R قطعا ایراد داشته خیلی از دوستان هم لطف کردن کاملا منطقی به این ایرادات اشاره کردن. از نظر من مهم ترین ایرادات بازی پایان داستان و سراسیمگی توی شخصیت پردازی و روایت داستان بوده.
ولی مشکل ایرادات و ایراد گرفتن نیست. مشکل بعدشه که یه عده دور هم جمع میشن و همه چیز بازی رو میبرن زیر سوال و به زور میخوان بگن بازی آشغال بوده و هرکی که خوشش اومده یا جو زده است یا چیزی سرش نمیشه.
منم انتظار یه جو و فضای حماسی‌تر رو داشتم ولی بعد از یک ساعت اول بازی هیچ حماسۀ خاصی ندیدم و اون راگناروک پایانی در حد مبارزه پایانی با بالدر هم نبود چه برسه به سگانۀ یونان یا خیلی دیگه از بازی‌ها. ولی دلیل نمیشه چون بازی حماسی نبوده بگیم آشغاله. یا چون کریتوس مثل قبل یه شخصیت کلیشه‌ای، زورگو، بی‌کله نداره بگیم این کریتوس به درد نمیخوره. اتفاقا بازی نقاط مثبت هم زیاد داره ولی خب یه عده هی کلیک کردن که بازی آشغاله. اتفاقا این جو بارها توی بازیسنتر تکرار شده و قبلا مراسم ختم بازی‌هایی مثل RDR2, Bioshock: I, Tlou:P2 و ... رو داشتیم. همه این بازی‌ها ایرادات خودشون رو داشتن و دارن ولی اینکه به خاطر چندتا ایراد محدود یا از روی تفاوت سلیقه بازی رو با خاک کوچه یکسان کنید از شما یه فرد منطقی نمیسازه بلکه تبدیل میشید به یه فرد متعصب که فقط میخواد به هردلیلی بازی رو بکوبه.

و درسته از GOW:R خوشتون نیومده ولی تو رو خدا به سال 2022 نگید برهوت. اینکه بازی AAA کم داشته یا فلان ربطی به کیفیت اون سال نداره و اتفاقا سال خیلی پرباری بود و بازی‌های شاخی داشتیم.
داستان یک بازی مهمترین بخش و اصلی ترین بخش بازیه ...اونم Ragnarok که قراره از مهمترین بخش های زندگی کریتوس باشه ... وقتی آب میبندن ته بازی و 1 ساعته جمعش میکنن پلیر دیگه نکات مثبت بازی رو نمیبینه و از پایان بازی شاکی میشه
اصلا حس حماسی بودن انتهای بازی منتقل نمیکرد و مبارزات خیلی ضعیف بود حتی از 2018 هم بمراتب ضعیف تر بود ... باس فایت درست و درمون هم 5 تا دونه توی بازی نبود . شما بازی الدررینگ رو ببین که قشنگ نشون میده طراحی باس های زیاد و متفاوت و خفن خیلی هم سخت نیست فقط باید وقت بزاری
کلا موافق این شکل داستانی نبودم
کریتوس تا 100 سالگی هم قراره بجنگه !!! ته Ragnarok بهترین جا برای پایان کریتوس بود و پایان زندگی اودین با کریتوس میتونست جنبه ی حماسی داستان رو تامین کنه ولی باید بگم لعنت به هرچی هپی اندینگ مسخره هست که زیبایی داستان رو همیشه از بین میبره ... توی یک بازی مبارزه ای در حد مرگ هم پیام اخلاقی گزاشتن مسخره ترین کار دنیاست که توی این بازی هم وجود داشت متاسفانه
 
داستان یک بازی مهمترین بخش و اصلی ترین بخش بازیه ...اونم Ragnarok که قراره از مهمترین بخش های زندگی کریتوس باشه ... وقتی آب میبندن ته بازی و 1 ساعته جمعش میکنن پلیر دیگه نکات مثبت بازی رو نمیبینه و از پایان بازی شاکی میشه
اصلا حس حماسی بودن انتهای بازی منتقل نمیکرد و مبارزات خیلی ضعیف بود حتی از 2018 هم بمراتب ضعیف تر بود ... باس فایت درست و درمون هم 5 تا دونه توی بازی نبود . شما بازی الدررینگ رو ببین که قشنگ نشون میده طراحی باس های زیاد و متفاوت و خفن خیلی هم سخت نیست فقط باید وقت بزاری
کلا موافق این شکل داستانی نبودم
کریتوس تا 100 سالگی هم قراره بجنگه !!! ته Ragnarok بهترین جا برای پایان کریتوس بود و پایان زندگی اودین با کریتوس میتونست جنبه ی حماسی داستان رو تامین کنه ولی باید بگم لعنت به هرچی هپی اندینگ مسخره هست که زیبایی داستان رو همیشه از بین میبره ... توی یک بازی مبارزه ای در حد مرگ هم پیام اخلاقی گزاشتن مسخره ترین کار دنیاست که توی این بازی هم وجود داشت متاسفانه
مهم ترین بخش یک بازی گیمپلی هست که اونم خیلی خوب کار کرده.اون بازی هم الدررینگ نیست الدن رینگه که اصلا شرایطش قابل مقایسه با این نیست.اولا بعد از انتشار ایرادات بازی یواش یواش مشخص شد.تو همون بحث باس هم ضعیف ترین و کم حماسی ترین اثر فرام سافتور بود.بازی پر بود از کپی پیست کردن دشمن عادی به عنوان باس تو مناطق مختلف بازی و آنبالانس بودن باسها طوریکه بعضی باسها با دو سه تا ضربه کشته میشد. ثانیا جزئیات فنی و گرافیک فوتورئالیستیک پر هزینه ترین و سخت ترین بخش بازیسازیه که سالها وقت و انرژی میبره و الدن رینگ هم کاملا از این قضیه معاف بود(تقریبا میشه گفت دو نسل از بازیهای روز عقب بود) و سازندگانش تونستن تو سایر بخش های بازی تمرکز کنند.اگه اون هایپ اولیه پیرامون بازی وجود نداشت و این ایرادات زودتر نمایان میشد چه بسا نقدهای بازی خیلی متفاوت تر از الان بود.
هیچ بازی ای بی نقص نیست و نخواهد بود این بازی هم از این قضیه مستثنی نیست وگرنه متای ۱۰۰ وجود داشت تو بازیها(البته اونم وجود داشته باشه بازم دلیل بر بی نقص بودن نیست به خاطر جامعه آماری و ...)
خدا رو شکر این بازی بهترین عملکرد تاریخ سونی رو داشته و با اینکه انحصاری بود تو چند ماه بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروخته متای ۹۴ گرفته با بیش ترین نقد توی تاریخ و یوزراسکور خیلی خوبی هم داره و نشون میده اکثریت مردم ازش راضی هستن و جوایز زیادی هم نصیبش شده.هیترهاش هم واقعا هیچ کار خاصی ازشون برنمیاد چون از همه لحاظ(فروش،متا،یوزر اسکور و جوایز)بی نقص عمل کرده و یک نکته منفی هم نداره.
در مورد تئوری مرگ کریتوس هم سازندگان کاملا توضیح دادن که این کلیشه ای ترین حالت ممکن بوده و بارها و بارها تو نسخه قبلی وجود داشت.داستان بازی هیچ ایراد خاصی نداره فقط عوض شدن لحن بازی و میل کردن به سمت طنز کمی بهش آسیب زده.همین و بس
 
اگه اون هایپ اولیه پیرامون بازی وجود نداشت و این ایرادات زودتر نمایان میشد چه بسا نقدهای بازی خیلی متفاوت تر از الان بود.
داداش الدن رینگ فبریه ۲۰۲۲ منتشر شد. حالا میگیم موقع نمره دادن و متای بازی حاصل هایپ اولیه بود. چطوریه که بعد از حدود ده ماه و تو فصل جوایز بالای چارصدتا گوتی برنده شد؟ هایپ اولیه‌ش هنوز فروکش نکرده ینی؟:D
هیترهاش هم واقعا هیچ کار خاصی ازشون برنمیاد چون از همه لحاظ(فروش،متا،یوزر اسکور و جوایز)بی نقص عمل کرده و یک نکته منفی هم نداره.
تمام این مواردی که نام بردی رو الدن رینگ هم داره، چطوریه یکی حاصل هایپ اولیه‌س ولی یکی دیگه هیترها هیچ کار خاصی ازشون بر نمیاد؟:D
داستان بازی هیچ ایراد خاصی نداره فقط عوض شدن لحن بازی و میل کردن به سمت طنز کمی بهش آسیب زده.همین و بس
بله و هرکسی نظرش غیر از این باشه یعنی هیتره:D مثلا اینکه اسم بازی God of War RAGNAROK هست ولی کل واقعه رگناروک تو یک ساعت آخر بازی جمع میشه ایراد داستانی نیست، هرکی هم میگه هست یعنی هیتره. منطقی بنظر میاد:D

پ.ن. آقا واقعا بابت آف‌تاپیک شرمنده‌ام، ولی کامنت این دوستمون برام جالب بود خیلی ایزی و شیک بخاطر تفاوت سلیقه رومون یه برچسب هیتر چسبوند رفت. باید جواب میدادم:D
از نظر من بازی با در نظر گرفتن تمام ماموریت‌های فرعی و ایناش 9/10 هست ولی داستان اصلی تا حدی برام نااُمید کننده بود.
 
حدودا صد و خورده ای سایت و نشریه به بازی ها امتیاز میدن این وسط دو سه تا نخاله امتیازهای احمقانه میدن و اصلا ارزش توجه نداره و اصلا در گیرش نشید .

امتیاز میانگین که از این صد و خورده ای در میاد خودش گویای همه چیزه . همیشه امتیاز میانگین عیاره یه بازی رو نشون میده . این وسط ممکنه گیمر نسبت به سلیقه خودش به یه بازی بیشتر علاقه پیدا کنه و به یه بازی کمتر .

در کل سطح بازی دقیقا همون امتیاز میانگین هست .

ممکنه یه گیمر یه چیزی توی ذهنش بوده و چیزه دیگه ای گیرش اومده و این ایراد نیست .
 
حالا درسته که گیم کلا سلیقه اییه ولی واقعا توی بخش هایی دارید می کوبید رگناروک رو که بی نقص عمل کرده! آخه چطور از گیمپلی کامبتش ایراد می گیرید لامصبا :دی
در مورد داستان خودمم دوست داشتم پایان با شکوه تری می دیدیم و بیشتر درگیر وقایع رگناروک می شدیم ولی بازم داستان در حدی نیست که بگم وااای این زباله بود!
به جز پایان بازی که برای من 9 از 10 هست در باقی موارد کاملا 10/10 میدم بهش و امتیازی که گرفته به نظرم حقشه
درسته منتقدینی هستن که حالا به هر دلیل امتیاز خیلی پایین میدن به بازیا ولی شما میانگین رو ببینید مشخصه دیگه! ( حالا باز یکی میاد میگه سونی پول میده انحصاریاش نمره بالا بگیرن =)) )
عزیزان 3گانه رو فراموش کنید، اون کریتوس سابق تموم شد رفت گاد از 2018 ریبوت شد با اون دیدگاه 3گانه بخواید بازی کنید قطعا نامید میشید

به قول سران EA دوران بزن درویی کریتوس تامام شد خلاص.
 
داستان یک بازی مهمترین بخش و اصلی ترین بخش بازیه ...اونم Ragnarok که قراره از مهمترین بخش های زندگی کریتوس باشه ... وقتی آب میبندن ته بازی و 1 ساعته جمعش میکنن پلیر دیگه نکات مثبت بازی رو نمیبینه و از پایان بازی شاکی میشه
اصلا حس حماسی بودن انتهای بازی منتقل نمیکرد و مبارزات خیلی ضعیف بود حتی از 2018 هم بمراتب ضعیف تر بود ... باس فایت درست و درمون هم 5 تا دونه توی بازی نبود . شما بازی الدررینگ رو ببین که قشنگ نشون میده طراحی باس های زیاد و متفاوت و خفن خیلی هم سخت نیست فقط باید وقت بزاری
کلا موافق این شکل داستانی نبودم
کریتوس تا 100 سالگی هم قراره بجنگه !!! ته Ragnarok بهترین جا برای پایان کریتوس بود و پایان زندگی اودین با کریتوس میتونست جنبه ی حماسی داستان رو تامین کنه ولی باید بگم لعنت به هرچی هپی اندینگ مسخره هست که زیبایی داستان رو همیشه از بین میبره ... توی یک بازی مبارزه ای در حد مرگ هم پیام اخلاقی گزاشتن مسخره ترین کار دنیاست که توی این بازی هم وجود داشت متاسفانه
تصورت از Ragnarok چیه؟صحرای کربلا نیست که براش 1000 سال داستان سرایی کنن.یه سیر داستانی و تحولات هستش که در یک روز خاص به Ragnarok ختم میشه که میشه همون 1 ساعت.
جالب اینکه یه عده میان از بازی انتقاد میکنن و حق خودشون میدونن و اصول دموکراسی رو وسط میکشن.بعد یه عده که میان از بازی طرفداری میکنن، محکوم به تعصب و به به چه چه گفتن میشن و برچسب EA بهشون زده میشه
 
اقا راست میگن دیگه واقعا بازی تو هر زمینه عالی بود ولی خداییش رگناروکش خیلییییی کم بود ، چیزایی ک برا من زدن تو ذوقم:

توقع داشتم اون روز قبل از حمله ک میرفتیم میدگارد و والکریا اومده بودن ، دوس داشتم خیلی شلوغتر میشد و مثلا اون پایین رو یخ ها هم همه نژاد ها اومده بودن و چادر زده بودن و داشتن برا رگناروک آماده میشدن .
مورد بعدی وقتی ک کریتوس رفت تو چادر و خوابید و خواب دید و اینا من خودم از شدت هیجان برا رگناروک استرس گرفته بودم یعنی تا اینجاش عالی بود ، ولی تا صبح شد و وارد رگناروک شدیم یهو سه سوت تموم شد ، من دوس داشتم طولانی تر بود و مثلا برا وارد شدن ب آزگارد کریتوس مجبور میشد خودش از دیوار بره بالا و تو مسیر بالا رفتن با یسری آزگاردی میجنگید و با اژدها درگیر میشد و با همون خودشو میرسوند بالای دیوار و ی فاز مبارزه با ثور بالای دیوار بود ک منجر ب تخریب دیوار میشد و کل ارتش 9 قلمرو خیلی وحشی تور میریختن توی زگارد :دی
کلا نبردش با ثور هم کم بود و سه سوت تموم شد اودین هم با اون همه ادعا خیلی بچه گونه مرد ، در کل شاید اون حماسه بینظیر سه گانه توقع همه رو برد بالا ولی خب منم مث بقیه بعد از تموم شدن بازی و خوابیدن هایپ این فکرا اومدن سراغ من.

این نظر شخصی من بود شایدم از نظر بقیه چرت و پرت باشه ولی واقعا بنظر منم این نقد ب کم بودن رگناروک منطقیه.
 
تصورت از Ragnarok چیه؟صحرای کربلا نیست که براش 1000 سال داستان سرایی کنن.یه سیر داستانی و تحولات هستش که در یک روز خاص به Ragnarok ختم میشه که میشه همون 1 ساعت.
جالب اینکه یه عده میان از بازی انتقاد میکنن و حق خودشون میدونن و اصول دموکراسی رو وسط میکشن.بعد یه عده که میان از بازی طرفداری میکنن، محکوم به تعصب و به به چه چه گفتن میشن و برچسب EA بهشون زده میشه
منم شخصا کلی نقد به بازی دارم اما از ترس یه سری فن بوی نتونستم نظرمو بگم،
ولی مسئله اینکه مرجع قیاس گاد اف وار فقط خوده گاد اف وارِ،
یعنی از نظر من که به شدت فن سری هستم گاد رو نمی شه با هیچ بازیه دیگه ای مقایسه کرد،
الان مسئله رگناروک اینه در حد خود سری نیست وگرنه در کل کمتر بازی وجود داره شخص من بتونم در این حد ازش لذت ببرم،
گاد 2018 یه جوری انتظارات رو در مورد حماسه ی بازی بالا برد که باعث شد با بازی کردن رگناروک تو ذوقمون بخوره.
 
تصورت از Ragnarok چیه؟صحرای کربلا نیست که براش 1000 سال داستان سرایی کنن.یه سیر داستانی و تحولات هستش که در یک روز خاص به Ragnarok ختم میشه که میشه همون 1 ساعت.
جالب اینکه یه عده میان از بازی انتقاد میکنن و حق خودشون میدونن و اصول دموکراسی رو وسط میکشن.بعد یه عده که میان از بازی طرفداری میکنن، محکوم به تعصب و به به چه چه گفتن میشن و برچسب EA بهشون زده میشه
اصلا Ragnarok یک سری اتفاقات در پس زمینه بود !!! یک سری جنگ اون پشت داشت اتفاق می افتاد فقط ... اصلا حس عظمت رو منتقل نمیکرد خوب اگر قرار بود اونجوری باشه یک دموی 10 یا 15 دقیقه ای از Ragnarok درست میکردن و بعد هم جنگ تور و اودین که خیلی بهتر بود و عظمتش رو خیلی بهتر نشون میداد که
شما توی یک منطقه ی بازی یک پارو میده دستت 45 دقیقه باید پارو بزنی که از این ور بری اونور بعد کل واقعه Ragnarok میشه 10 تا دونه صخره که باید بری بالا تا برسی به اودین و تمام !!!
یا سربازای جهنمی که با آزاد کردن اون گرگه و باز شدن پورتال وارد همه مناطق شدن و خیلی هم زیاد بودن چی شدن !!!آخرشم که نشون نداد اصلا چجوری این واقعه پیش رفت و چجوری تموم شد !!! حداقل من نفهمیدم اون موجود به اون عظمت که گفت از کنترل خارج شده و دیگه کاریش نمیشه کرد چجوری پاشد رفت خونشون و بقیه رو نکشت یا کی شکستش داد !!! فی همسر کریتوس چجوری مرده و هیچ قسمتی از رابطه و زندگی کریتوس با فی رو بازی به ما نشون نمیده !! و کریتوس حتی نمیدونسته زنش از غول‌های یخی بوده... و الان فرضیه ای که پیش اومده اینکه چون اودین غول ها رو کشته بوده برای همین فی که میتونسته آینده رو ببینه با کریتوس میاد در رابطه تا کریتوس رو وادار کنه که Ragnarok رو برای نابودی اودین آغاز کنه و تمام این رابطه برای انتقام گرفتن از اودین بوده ... خوب وقتی اینا رو توی بازی جواب نمیده یعنی داستان ناقص روایت شده دیگه
 
آخرین ویرایش:
داستان یک بازی مهمترین بخش و اصلی ترین بخش بازیه ...اونم Ragnarok که قراره از مهمترین بخش های زندگی کریتوس باشه ... وقتی آب میبندن ته بازی و 1 ساعته جمعش میکنن پلیر دیگه نکات مثبت بازی رو نمیبینه و از پایان بازی شاکی میشه
مهم ترین بخش هر بازی گیم پلی اونه. گیم پلی توی اکثر بازی ها صرفا زمینه ای برای پیشبرد داستانه و حتی توی بازی هایی که داستان قوی دارن بازم داستان پشت سر گیم پلی قرار میگیره و اولویت روی گیم پلی بازی هست. اصلا اگه کسی اولویت اصلیش صرفا داستانه بهتره به جای گیم زدن بره سراغ فیلم سریال و کتاب.

اصلا حس حماسی بودن انتهای بازی منتقل نمیکرد و مبارزات خیلی ضعیف بود حتی از 2018 هم بمراتب ضعیف تر بود ... باس فایت درست و درمون هم 5 تا دونه توی بازی نبود . شما بازی الدررینگ رو ببین که قشنگ نشون میده طراحی باس های زیاد و متفاوت و خفن خیلی هم سخت نیست فقط باید وقت بزاری
آیا راگناروک حماسی نبوده؟ بله منم موافقم ولی اینکه مبارزات بازی از 2018 ضعیف تر بوده یا 5 تا باس درست حسابی هم نداشته از اون حرفاست. بازی از نظر طراحی باس و دشمنان عادی و طراحی مراحل واقعا گل کاشته بود. دیگه نمیدونم واقعا چه انتظاری داشتین.
اینکه میگید طراحی باس خیلی سخت نیست دیگه از اون حرفاست. توی کل صنعت گیم یه فرام سافتور داریم که همچین توانایی داره، اگه واقعا اینکار راحت بود خب الان همه همین فرمول رو ادامه میدادن.
 
مهم ترین بخش هر بازی گیم پلی اونه. گیم پلی توی اکثر بازی ها صرفا زمینه ای برای پیشبرد داستانه و حتی توی بازی هایی که داستان قوی دارن بازم داستان پشت سر گیم پلی قرار میگیره و اولویت روی گیم پلی بازی هست. اصلا اگه کسی اولویت اصلیش صرفا داستانه بهتره به جای گیم زدن بره سراغ فیلم سریال و کتاب.


آیا راگناروک حماسی نبوده؟ بله منم موافقم ولی اینکه مبارزات بازی از 2018 ضعیف تر بوده یا 5 تا باس درست حسابی هم نداشته از اون حرفاست. بازی از نظر طراحی باس و دشمنان عادی و طراحی مراحل واقعا گل کاشته بود. دیگه نمیدونم واقعا چه انتظاری داشتین.
اینکه میگید طراحی باس خیلی سخت نیست دیگه از اون حرفاست. توی کل صنعت گیم یه فرام سافتور داریم که همچین توانایی داره، اگه واقعا اینکار راحت بود خب الان همه همین فرمول رو ادامه میدادن.
من میگم طراحی باس سخت نیست بخاطر اینکه الان کلی بازی هست که همشون باس های متفاوت و عالی دارن و میشه خیلی راحت ازشون ایده جدید گرفت یا ترکیبشون کرد من چون الدن رینگ رو قبل گاد بازی کردم بنظرم باس های گاد آف وار مسخره میومد یعنی اصلا حس ابهت و قدرت باس های الدن رینگ رو به من منتقل نمیکرد
محیطی که باس باید توش باشه خیلی مهمه و باید توی یک محیط دارک و متفاوت باشه که بازیکن رو بیشتر تحت تاثر قرار بده که فضای گاد اصلا دارک و آخرالزمانی نبود
الان 12 تا باس ای که باید میزدیم طراحی هاشون که یکی بود و حرکات خیلی هاشون هم تقریبا یکی بود بنظرم نسخه های قبلی از نظر باس ها بهتر بود

اینم بگم من دارم درباره نکات منفی بازس صحبت میکنم و این دلیل نمیشه بگم بازی بد یا آشغال بوده اتفاقا نکات مثبت هم زیاد داشته
مثلا قسمتی که هایمدال رو کریتوس میکشه بنظرم بهترین نقطه و اوج بازی بود
ولی در کل بازی ای نبود که من بخوام پلاتش کنم یا دو باره و سه باره برم
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: blak
من نظر دوستان خوندم همه به اتفاق به داستان بازی وسوال های بی جواب خرده گرفتن و کاملا درست وبجاس
باید سانتامونیکا این بازیو تو سه شماره عرضه میکرد تا ابهامات داستان وشخصیت هارو برای گیمر رفع میکرد
همون سه گانه اصلیکه شامل
شماره اول شناخت کریتوس
شماره دوم شناخت شخصیت ها مثل زئوس و....
شماره سوم پایان حماسه
حالا فرض کنید قسمت دوم نبود چه فاجعی میشد
دقیقا همین بلای که سر Ragnarok اوردن یعنی باید مابین نسخه 2018 و Ragnarok یک نسخه دیگه عرضه میشد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد
مابقی بخش های بازی به غیر از اتریوس نچسب
خوب بود و ایرادی بهش نیست
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or