PlayStation God of War Ragnarok

سازنده
Santa Monica Studio
تاریخ انتشار
November 9, 2022 (۱۸ آبان 1401)
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
God of War Ragnarok
IMG_20210911_212633_copy_600x200.jpg
Biography
Ragnarök
e17dd58892e48fd104c3203eb2ccd3e8-724x1024.jpg


موج اول
شروع آخرالزمان از جنگ‌های خونین در میدگارد و از بین انسان‌ها راه می‌افتد، برادران به جان هم افتاده و یکدیگر را به قتل می‌رسانند و جرم و جنایت در میدگارد بیداد می‌کند.
سپس زمستان سخت (Fimbulvetr ) از راه می‌رسد که به مدت سه سال با خود سرمای شدید و تاریکی به همراه می‌آورد
زمین سراسر از یخی ضخیم پوشیده شده و انسان‌ها در سرما و گرسنگی تمام امید و ایمانشان را از دست می‌دهند.

موج دوم
اسکال (Sköll) و هاتی (Hati – گرگ‌هایی که به دنبال ارابه‌های خورشید و ماه می‌کردند) بالاخره موفق می‌شوند هر کدام طعمه خود را شکار کنند
اسکال خورشید را به دندان گرفته و خون از آن به زمین جاری می‌شود و هاتی ماه را بلعیده و ستارگان نیز آسمان را ترک می‌کنند و تاریکی مطلق همه جا را فرا می‌گیرد.

موج آخر
زمین شروع به لرزیدن می‌کند و فنریر که توسط خدایان در غل و زنجیر بود، آزاد می‌شود تا از خدایانی که او را اسیر کرده بودند انتقام بگیرد.


+ نگهبان خدایان (Heimdall) در شاخ خود دمیده و تمام خدایان به همراه وایکینگ‌هایی که با شرافت جنگیده و مرده بودند و در والهالا درکنار خدایان مستقر بودند، خود را برای نبردی بزرگ آماده می‌کنند.
+ ایگدراسیل (Yggdrasil) که 9 سرزمین بر روی شاخه و ریشه‌های آن شکل گرفته بودند، به لزره درمیاید. زمین میلرزد، دریا شروع به جوشیدن می‌کند و ماری عظیم‌الجثه از اعماق آن بیرون می‌آید که زهر از دهانش بر زمین می‌ریزد، این مار کسی نیست جز یورمنگاند
+ آسمان شکافته شده و از سرزمین موسپل‌هیم (Muspelheim– قلمروی آتش) غول‌های آتشین به رهبری سورت به میدان نبرد وارد می‌شوند
+ هِل، دختر لوکی که نیمه زنده-نیمه مرده است نیز از نیفل‌هیم (Niflheim – قلمروی یخ) خارج شده و به همراه اژدهای خود نیتاگ (Nithog) بر فراز میدان نبرد پرواز می‌کند تا اجساد مردگان را برای خوردن ببرد.
Hróðvitnir
IMG_20220708_101623_402.jpg

فنریر (Fenrir) که همچنین با نام هوویتنیر شناخته میشه شخصیتی مهم در اسطوره‌شناسی نورسه
گرگی غول‌پیکره که به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان آسیر تلقی میشه
او اولین بچه-گرگ از سه فرزند لوکی و یک یوتون مونث به نام انگربودا ست
سرنوشتش در زمان راگناروک به مبارزه و کشتن اودین گره خورده، و اینکه پدر اسکول و هاتی ست
فنریر به عنوان گرگی توصیف شده که روزی به اندازه‌ی یک هیولا می‌شود.
وجود او ترسی بزرگ برای خدایان و به خصوص اودین است، کسی که مرگ خود را در زمان راگناروک به واسطه‌ی آرواره‌های این هیولا پیش‌بینی می‌کند
یکی از دلایل مهم اقدامات اودین برای جلوگیری از راگناروک به خاطر ترس از فنریر ست

جنسیت: مذکر
نژادها: غول-گرگ
وضعیت: زنده
مکان: آسگارد
خانواده:
هِل(خواهر)
یورمونگاند(برادر)
اسکول و هاتی(پسران)
انگربودا(مادر)
لوکی ( پدر )
فی(مادر بزرگ)
برگلمیر(جد مادری)
کریتوس(پدر بزرگ؟!)

اگرچه او دیده نشده و به واسطه‌ی یکی از نام‌های کمتر شناخته شده‌اش نام برده می‌شود، اما فنیر در دو تا از اظهار نظرهای میمیر مورد اشاره قرار گرفته!
اولین اشاره مربوط به یکی از داستان‌های میمیر بر روی قایقه که از فنریر به عنوان «کینه‌جوی بزرگ خدایان آسیر» یاد می‌شه و داستانی از او و فرزندانش اسکول و هاتی نقل میشه
میمیر باری دیگر هنگام ترک کردن کونوسگارد به طور خلاصه اشاره‌ای به فنیر می‌کنن و این که چطور بروک و سیندری زنجیری غیرقابل شکست را تنها با استفاده از «یک جای پای گربه» و «آب دهان پرنده» ساختن
Thamur
20220602_213349.jpg

تامور قبل از مرگش تصمیم داشت دیواری به دور سرزمین غول ها یا همون یوتنهایم بسازه تا از مردمش در برابر ثور محافظت کنه
چون ساخت دیوار به تنهایی واسش سخت و زمان‌گیر بود، از پسرش Hrimthur برای ساخت دیوار کمک خواست اما پسرش بهش کمک نکرد!
بعد از مخالفت Hrimthur با پدرش، تامور پسرش رو میزنه و همین امر باعث میشه Hrimthur هز دست پدر فرار کنه
تامور که احساس خوبی نداشته به دنبال پسر میره ولی در میدگارد گم میشه
فریادهای تامور توجه ی ثور رو به خودش جلب میکنه و این دو باهم درگیر میشن و درنهایت تامور حین درگیری بر روی ابزار سنگ تراشی خودش میفته و دار فانی رو وداع میگه:D

تامور یک غول یخی بود و برای همین بعد از مرگش و سقوط بدنش بر روی زمین بخش بزرگی از سرزمین پوشیده از یخ شد و فقط ثور از این سرما نجات پیدا کرد

gow2-900x506_copy_450x253.jpg



با اینکه کشته شدن Thamur در نبرد با ثور کاملا اتفاقی رخ داد اما ثور اعتبار کشتن این غول رو برای خودش می‌دونست و ادعا می‌کرد که خودش انجام داده!
پ.ن: اگر در خاطرتون باقی مانده باشه، آخرین نبرد ما با بالدور دقیقا در محل کشته شدن تامور اتفاق افتاد، و برای لحظاتی فریا برای اینکه ما بالدور رو خاکشیر نکنیم، برای کمک به پسرشو با جادوی خودش ایشونو زنده کرد!
تیر (به نروژی باستان: Týr)

Tyr.jpg
تیر (فرزند اودین، برادر ناتنی ثور و بالدر) خدای جنگ نورس ، خدایی که برای صلح جنگید و به قهرمان بودن و قانونمند بودن شهرت داشت.
با قدرت و علمش جلوی جنگ ها را می گرفت ، نه اینکه شروعشون کنه!
تیر با کمک غول ها و تمام نژاد ها معبدش را ساخت تا با استفاده از آن به هر ٩ قلمروی ایگدراسیل سفر کند و آرامش را توی همه ی آنها برقرار کند.
تیر خدایی بود که انتخاب کرد به دیگران خدمت کند تا خودش
تیر معتقد بود که عقل، کلید جلوگیری از جنگ و هرج و مرج عه ، نه زور!
همچنین او می دانست که با بازدید از فرهنگ های مختلف به بینشی میرسه که هرگز با یکجا نشینی بهش نمیرسه. در حالی که اودین علم زیادش رو مبتکرانه مخفی می کنه ، تیر با دست و دل بازی علم و خردش رو در اختیار بقیه میزاره.
به همین دلیل ، انسان ها تیر رو تحسین می کردند و عشق شان را بهش با آوردن هدایا از سراسر دنیا نشون می دادند.


آخرین اطلاعات:

▪️تاریخ عرضه ی بازی برابر با 18 آبان 1401
▪️بازی به صورت انحصاری برای PS5/PS4 منتشر میشود
▪️در صورتی که نسخه ی PS4 بازی را‌ خریداری کنید، برای دریافت نسخه ی PS5 بازی ( Free Upgrade ) باید مبلغ 10$ را پرداخت کنید
این هزینه شامل نسخه ی Standard Edition بوده و در ادیشن های دیگر شما قابلیت استفاده ی بازی بروی هر دو پلتفرم کنسولی PS4 و PS5 را خواهید داشت



* آقای اریک ویلیامز کارگردان نسخه ی GOW Ragnarok می باشند
* ثور و فریا دو آنتاگونیست اصلی هستند
* هر 9 قلمرو قابل بازی می باشند
* عنوان GOW Ragnarok به مانند نسخه ی 2018 بر اساس فناوری One Shot Shooting ساخته خواهد شد، این بدان معناست که Shooting Camera از ابتدا تا انتهای بازی متوقف نمی شود
* طبق گفته ی اریک ویلیامز کارگردان نسخه جدید GOW، بازی GOW Ragnarok پایانی برای حماسه اساطیر نورس خواهد بود!
* ضمنا کراس جن بودن این بازی نیز به صورت رسمی تایید گردید

IMG_20220706_230109_242.jpg
♤♤♤♤♤♤
GOW Ragnarok Characters

IMG_20210912_014927_650.jpg IMG_20210912_014925_625.jpg
IMG_20210912_014924_145.jpg IMG_20210912_014921_368.jpg
IMG_20210912_014919_967.jpg IMG_20210912_014918_785.jpg
IMG_20210912_014916_890.jpg IMG_20210912_014914_579.jpg
IMG_20210912_014913_027.jpg IMG_20210912_014910_929.jpg

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎


☆☆☆☆☆☆☆☆

Screenshot_20210912-013302_Samsung Internet_copy_432x242.jpg
God of War: Ragnarok -Official Gameplay Trailer | PS showcas 2021
YouTube

☆☆☆☆☆☆☆☆
178672
🔹🔹🔹
🔥تریلر رونمایی از تاریخ انتشار بازی🔥
 
آخرین ویرایش:
حالا درسته ما کاملا بصورت نرمال مواردی که از نظر خودمون ایراد هست رو نوشتیم و به جای جواب منطقی، دوستان یا امتیاز بازی رو نشونمون دادن یا گفتن هیترین و همینه هست و هیچ کاری نمیتونید بکنید(انگار جنگه و مثلا قراره کاری بکنیم) ولی یه بازی با نظر خوب و بد طرفداراشه که رشد میکنه و اگر هیچ کسی هیچ انتقادی نکنه بازی پیشرفت نمی کنه (گرچه مطمینا نظرات ما تو بازیسنتر به گوش سانتا نمیرسه :D و بیشتر دور همی داریم گپ میزنیم).
فقط یه موردی که دوستان گفتن حداقل از گیم پلی بازی انتقاد نکنید که بی نظیر بود و اینا، باید گفت آره خود حرکات و اکشن های کریتوس عالی بود ولی: خیلی اوقات گشت و گذار طولانی و چند باره تو محیط های خالی و همینطور بخش های آتریوس که اور پاور بود و اکشن خیلی کمی هم داشت رو پیسینگ بازی تاثیر منفی گذاشت.

ولی سوای همه این صحبتها به نظرم مهمترین چیزی که حتی باعث میشه ایراد داستان و بقیه چیزها به چشم کسانی که انتقاد دارن بیاد اینه که بازی اکثر اوقات جو حماسی نداشت و روایت داستان مارول گونه یه پدر پیر و پسر نوجوانش بشدت رو جدی بودن و حماسی بودن بازی تاثیر گذاشته بود (حتی مبارزات آخر بازی مخصوصا با خدایان هم بنظرم در راستای همین مشکل بود) وگرنه اگر فضای بازی حماسی و جدی تر بود شاید این مسایل هم خیلی به چشم نمی اومدن.

حالا بعد این پست باز چند نفر بدون اینکه پست رو بخوونن میان میگه دیگه کریتوس 3 گانه تموم شد و قرار نیس خشونت بی انتها باشه و ....:D:D:D که هیچ ربطی به حرفای ما نداره در واقع

.
محیط بازی به هیچ وجه خالی نبود و همیشه کلی فعالیت مختلف توش وجود داشت. برای شخص من گشت و گذار توی سرزمین‌های مختلف این بازی یکی از بهترین ویژگیاش بود. اگر باورتون نمیشه میتونید برید توی مپ بازی و ببینید توی هر تیکه کوچیک از مپ بازی چقدر محتوا قرار گرفته (ساید کوئست، کالکتیبل، چالشای مختلف و...). حالا اگه شما کلا از بازیای اوپن ورلد و شبه اوپن ورلد خوشتون نمیاد، این دیگه ایراد بازی نیست. صرفا سلیقه شما به بازی نمیخوره. از نظر من و خیلیای دیگه اوپن ورلد بودن بازی شدیدا به پیس بازی کمک میکرد، چون داستانش پیس سریعی داشت و اگر اون وسط چندتا سایدکوئست میرفتی و یکم گشت و گذار میکردی اون حس سریع بودنش میخوابید. بماند که از نظر محتوای فرعی اصلا کمبود نداره و تمام محتوای بازی از این نظر لذت‌بخشه.
دقیقا چجوری بخشای آتریوس روی پیسینگ بازی اثر منفی گذاشتن؟ شخصیت آتریوس توی این بازی اونقدر خوب بود دنبال کردن داستانش برای من فوق العاده جذاب بود. یکی از بهترین تیکه‌های بازی از داستانی برای من سفر اول به آزگارد بود که فوق العاده خوب طراحی شده بود.
تنها جایی که یکم نیاز داشت کوتاه‌تر بشه همون بخش آیرن‌وود بود، ولی حتی همونم فقط "یکم" باید کوتاه‌تر میشد، چون اتفاقا از نظر داستانی هم آشنا شدن با جاینت‌ها نیاز بود، هم شکل‌گیری رابطه آتریوس با آنگربودا. حالا اگر شما کلا دنبال این بودی که بازی فقط روی کریتوس زوم کنه که پیسینگ بازی اوکی باشه، باز بحثش جداست. در کل پیسینگ بازی پرفکت نبود و خیلی جاها راش شده بود، که خب انتظارم میرفت از اونجایی که اول قرار بوده سگانه باشه. ولی خب ایراد پیسینگش هرچی بوده باشه، بخشای آتریوس نبود.
بازی هم لحظات حماسی زیاد داشت: نبرد اول با تور، فریا، گارم، هایمدال، نیدهوگ، پلات توییست آخر. ولی شاید حماسی‌ترین لحظه بازی برای من قصه گفتن شب آخر کریتوس برای آتریوس بود. چرا؟ مگه کریتوس باید بشینه عین مامان‌بزرگا قصه بگه؟ بله و دقیقا به خاطر وجود سگانه اول. کریتوسی که ما با صحنه خودکشیش باهاش آشنا میشیم، از نظر شخصیت پردازی اینقدر رشد کرده که برای اولین بار یه دلیل پیدا کرده که از مرگ بترسه، و علیرغم ترسش برای پسرش حاضره هر بهایی رو بپردازه. دیدن همین رشد ملموس توی شخصیت‌پردازی کریتوس بیشتر از هر جنگ و کشتاری برای من حماسی بود.
ضمنا منم نمیگم بازی پرفکته. من خودم از اولین کسایی بودم که اینجا درمورد ناامیدکننده بودن راگناروک بازی گفتم. همینقدری که از بازی دفاع کردم میتونم از کمبودای راگناروکش هم بنویسم. ولی خب دلیل نمیشه چون پایان بازی در حد باقیش نبوده، از بقیه خوبیاشم بزنم.
 
محیط بازی به هیچ وجه خالی نبود و همیشه کلی فعالیت مختلف توش وجود داشت. برای شخص من گشت و گذار توی سرزمین‌های مختلف این بازی یکی از بهترین ویژگیاش بود. اگر باورتون نمیشه میتونید برید توی مپ بازی و ببینید توی هر تیکه کوچیک از مپ بازی چقدر محتوا قرار گرفته (ساید کوئست، کالکتیبل، چالشای مختلف و...). حالا اگه شما کلا از بازیای اوپن ورلد و شبه اوپن ورلد خوشتون نمیاد، این دیگه ایراد بازی نیست. صرفا سلیقه شما به بازی نمیخوره. از نظر من و خیلیای دیگه اوپن ورلد بودن بازی شدیدا به پیس بازی کمک میکرد، چون داستانش پیس سریعی داشت و اگر اون وسط چندتا سایدکوئست میرفتی و یکم گشت و گذار میکردی اون حس سریع بودنش میخوابید. بماند که از نظر محتوای فرعی اصلا کمبود نداره و تمام محتوای بازی از این نظر لذت‌بخشه.
بحث اینه بخاطر نداشتن فست تراول درست خیلی اوقات که برمیگردی نقشه رو تمیز کنی شاید 70 درصد تایم در حال چرخیدن یا قایق رانی و .... هستی که کاملا حس بازی رو میگیره. (اگر مپ بازی بهتر بود و دسترسی ها به مناطق اسونتر بود حرفت درست بود بنظرم)
دقیقا چجوری بخشای آتریوس روی پیسینگ بازی اثر منفی گذاشتن؟ شخصیت آتریوس توی این بازی اونقدر خوب بود دنبال کردن داستانش برای من فوق العاده جذاب بود. یکی از بهترین تیکه‌های بازی از داستانی برای من سفر اول به آزگارد بود که فوق العاده خوب طراحی شده بود.
تنها جایی که یکم نیاز داشت کوتاه‌تر بشه همون بخش آیرن‌وود بود، ولی حتی همونم فقط "یکم" باید کوتاه‌تر میشد، چون اتفاقا از نظر داستانی هم آشنا شدن با جاینت‌ها نیاز بود، هم شکل‌گیری رابطه آتریوس با آنگربودا. حالا اگر شما کلا دنبال این بودی که بازی فقط روی کریتوس زوم کنه که پیسینگ بازی اوکی باشه، باز بحثش جداست. در کل پیسینگ بازی پرفکت نبود و خیلی جاها راش شده بود، که خب انتظارم میرفت از اونجایی که اول قرار بوده سگانه باشه. ولی خب ایراد پیسینگش هرچی بوده باشه، بخشای آتریوس نبود.
تاکید بیش از حد به ارتریوس و رابطه پدر و پسری باعث شد کلا رگناروک و دلیل کلیه بازی بشدت محو بشه تا جایی که 90 درصد بازی رابطه این دو تا بود و 10 درصد اخر به صورت کاملا فشرده و MP4 مانند به رگناروک هم پرداختن که ملت نگن چرا اسمشو گذاشتین رگناروک
من دنبال این نبودم که همش با کریتوس بازی کنم ولی انتظار هم نداشتم مراحل اتریوس طوری باشه که هم ریتم رو خیلی کند کنه و هم مبارزاتش اینقدر اورپاور باشه ( با حرکات بسیار محدودش خیلی سریعتر از کریتوس همه رو نفله میکرد) بماند اون قسمت طولانی سیب چیدن و قسمت مادربزرگ تو اشپز خونه :D
بازی هم لحظات حماسی زیاد داشت: نبرد اول با تور، فریا، گارم، هایمدال، نیدهوگ، پلات توییست آخر. ولی شاید حماسی‌ترین لحظه بازی برای من قصه گفتن شب آخر کریتوس برای آتریوس بود. چرا؟ مگه کریتوس باید بشینه عین مامان‌بزرگا قصه بگه؟ بله و دقیقا به خاطر وجود سگانه اول. کریتوسی که ما با صحنه خودکشیش باهاش آشنا میشیم، از نظر شخصیت پردازی اینقدر رشد کرده که برای اولین بار یه دلیل پیدا کرده که از مرگ بترسه، و علیرغم ترسش برای پسرش حاضره هر بهایی رو بپردازه. دیدن همین رشد ملموس توی شخصیت‌پردازی کریتوس بیشتر از هر جنگ و کشتاری برای من
جنگ و کشتار ربطی به حماسی بودن نداره لزوما - شما میتونید حتی بدون یه مبارزه یه فضای حماسی خلق کنی / این شماره تو خیلی از لوکیشن ها و مکالمات یه فضای مارولی داشت نه یه فضای حماسی و بحث هم همین نکتست
گاو 2018 تعداد لحظات اکشنش به مراتب کمتر از این نسخه بود ولی یه جو حماسی تو لحن کرکترها و پیشرویه داستان و ... بود که این شماره جاشو به موارد دیگه ای داده بود
ضمنا منم نمیگم بازی پرفکته. من خودم از اولین کسایی بودم که اینجا درمورد ناامیدکننده بودن راگناروک بازی گفتم. همینقدری که از بازی دفاع کردم میتونم از کمبودای راگناروکش هم بنویسم. ولی خب دلیل نمیشه چون پایان بازی در حد باقیش نبوده، از بقیه خوبیاشم بزنم.
بازی عالیه و کسی منکرش نمیشه
بحث سر اینه که برخی قسمتاش میتونست خیلی بهتر از اینا باشه و از پتانسیل خیلی چیزا استفاده نشد(یعنی پتاسنل نورث هدر شد)

این همه از مبارزه تور با یورمونگاند گفتن ولی هیچی ندیدیم(کل نقش اون ماره این شماره این بود که از دور 2 ثانیه دیدیم که تور یه چکش زد بهش)
این همه از مبارزه خدایان تو رگناروک گففتن ولی هیچی ندیدیم ( مخصوصا فنریر که تو تریلر هم بود ولی تو بازی اصلی چیزی ندیدیم)
این همه تو تریلرها تیر رو نشون دادن (حتی یه قسمتی که زنجیرهای کریتوس تو دستشه و به کریتوس کمک میکنه و نوید یه اکشن رو میداد) ولی هیچی ازش ندیدیم ( اصن چرا کریتوس رو نجات داد :D همون لحظه میذاشت کریتوس غرق بشه کلا رگناروکی رخ نمیداد)
این همه از ماسک و قدرتاش گفت و کلی بازی رو از رگناروک کشوند سمت رابطه پدر و پسری ولی اون ماسک رو هم اخر بازی WASTE کردن و اصن نفهمیدیم چی بود و چه تاثیری داشت
این همه هم کرکترها رو ساخت و پرداخت کردن بعد تو نیم ساعت اخر همشون یهو متحول شدن و رستگار .

.
 
خب بعد ۳۴ ساعت بازی و تموم کردم . بازی هرچی که میخواستم و داشت و به نظرم تمام کمبود های نسخه قبل و برطرف کرده بود . شاهکار ساختن
ایول . والکری فقط ۲ تا داره؟ تو گاد 2018 چالش اصلی بازی والکریا بودن
و این که پلاتش راحته ؟
 
من تا الان حدودا ۸ ساعت بازی کردم بازی روند کندی داره و یا هنوز حس میکنم اوایل بازیه و باید بازی خیلی طولانی باشه .

اسلحه هام کلا یه level گرفت و یدونه رونیک دارم بنظرم 2018طراحی مراحلش جذاب تر بود حالا باید برم جلوتر شاید نظرم عوض شه .
 
من تا الان حدودا ۸ ساعت بازی کردم بازی روند کندی داره و یا هنوز حس میکنم اوایل بازیه و باید بازی خیلی طولانی باشه .

اسلحه هام کلا یه level گرفت و یدونه رونیک دارم بنظرم 2018طراحی مراحلش جذاب تر بود حالا باید برم جلوتر شاید نظرم عوض شه .
کلا بازی کند شروع میشه و تقریبا ۱۰ ساعت اول بازی همین شرایط هست. منتهی بعدش بهتر میشه.
 
ایول . والکری فقط ۲ تا داره؟ تو گاد 2018 چالش اصلی بازی والکریا بودن
و این که پلاتش راحته ؟
آره مثل نسخه قبل نیست که جداگانه باشه
اما تا دلت بخواد باس فایت و صحنه های زیبا قراره ببینی . من تو یه سری از مراحلش واقعا دسته رو میزاشتم زمین اطرافم و میدیدم. واقعا زیباست بازی
 
با اینکه توی تعداد جوایز به صورت یک طرفه و کمی جو گیرانه این شاهکار زیر سایه الدن رینگ رفت اما چیزی از ارزش هاش کم نمی شه و واقعا شاهکار در داستان سرایی و گیم پلی هست . گرافیک هم با اینکه بین نسلیه ولی واقعا نهایت اون پتانسیل بین نسلی رو خروجی کرده
 
کلا بازی کند شروع میشه و تقریبا ۱۰ ساعت اول بازی همین شرایط هست. منتهی بعدش بهتر میشه.
۱۴ ساعت بازی کردم تا اینجا باید بگم انتظارم بیشتر بود . بازی لحظات جذاب کم نداره ولی نسخه 2018 هنوز برام جذابتره و چند ساعت اولش داستان محورتره ولی این بازی یه مقدار حالت rpg پیدا کرده ساعاتی زیاد به پرسه زدن چرخیدن میگذره و در هر کدوم از سرزمینهای مختلف مسیر هایی طولانی رو باید طی کنید تا به هدف برسید.

بنظرم اگر بجای ۶۰ ساعت محتوا ، سازنده ها روی بازی ۳۰ ساعته و حماسی تر تمرکز میکردن نتیجه بهتر بود .

احتمالا بعد از موفقیت قسمت اول سازنده میخواسته پا رو فراتر بذاره و یه بازی به شدت عظیمتر و طولانی تر بسازه که فقط تا حدودی موفق بوده .
 
آخرین ویرایش:
متاسفانه باز به حرف بعضی دوستان گوش دادم بازی رو تهیه کردم
چون بیشتر با اکس باکس بازی میکردم گفتم این دیگه طبق گفته دوستان مثل نسخه قبلی نیست ! ولی باز هم برام همون الکی چرخیدن و جکهای بی مزه
چرا باس فایتهای زیاد نمیبینم !؟انگار همون نسخه هست با گرافیک قبل فقط میخواستن رو اعصاب من راه برن (شاید بعضیا از نسخه ۲۰۱۸ ) راضی بودن
 
آخرین ویرایش:
متاسفانه باز به حرف بعضی دوستان گوش دادم بازی رو تهیه کردم
چون بیشتر با اکس باکس بازی میکردم گفتم این دیگه طبق گفته دوستان مثل نسخه قبلی نیست ! ولی باز هم برام همون الکی چرخیدن و جکهای بی مزه
چرا باس فایتهای زیاد نمیبینم !؟انگار همون نسخه هست با گرافیک قبل فقط میخواستن رو اعصاب من راه برن (شاید بعضیا از نسخه ۲۰۱۸ ) راضی بودن
حالا کاری به تفاوت سلیقه ها ندارم که با نسخه ۲۰۲۲ یکسری با برخی از المانهاش مشکل داشتن و حالت مارولی پیدا کرده بود!
ولی گاو ۲۰۱۸ و جکهای بی مزه؟عجب!شما اگه اون شاهکار باب میلت نبوده کلا نمیومدی سراغ دنباله‌اش!چون بیشتر از اینکه بازی مشکل داشته باشه، سلیقه شما کلا همخونی نداره با این ۲ تا بازی و این ایراد از سمت بازی محسوب نمیشه!
اینکه سلیقت با این بازی همخونی نداره زمین تا اسمون فرق داره تا بد بودن بازی!اونم گاو ۲۰۱۸ که ایرادیم داشته باشه، جوک داشتنش واقعا نوبره!
 
در سرزمین جاینت ها و دیگر سرزمین ها به آترئوس میگن لوکی
حالا لوکی کیه : خدای شرارت در نورس، مادر و پدر او هر 2 جاینت بوده اند. ولی او در آزگارد بزرگ شده است. لوکی شخصیت پردازی جالبی دارد از حقه های سنگین او گرفته تا شیطنت هایش. لوکی در اصل از نسل «یوتون» هست و سرزمین مادریش «یوتونهایم» محسوب میشه. پدرش «فارباوتی» و مادرش «لوفی» بوده.
لوکی اصلا فرزند کریتوس نبوده و نیست در اصل فرزند فی بوده که وقتی به کریتوس نزدیک میشه کریتوس مسئولیت بزرگ کردنش رو به عهده گرفته...برای همینه که سکانس های زندگی فی با کریتوس توی بازی کلا حذف شده چون اگر این رو روایت میکرد دیگه حس پدر و پسری توی بازی به بازیکن منتقل نمیشد
حالا اینجا بهتر متوجه میشید چرا آخر داستان اینقدر پیدا کردن جاینت ها برای لوکی مهمه و کریتوس رو ول میکنه
در اصل کریتوس بچه اصلا نداره و اینم همون فی توی کاسه اش گزاشته ... کریتوس خیلی بدبخته خیلی :D
تازه در آینده این لوکی با اون مار و گرگ بزرگه و دخترش پدر دنیا رو در میارن زنشم همون آنگربودا (به معنی کسی که غم و اندوه به ارمغان می‌آورد) هست :D متاسفانه کریتوس در تربیت لوکی هم ناکام بوده :D

البته اینم بگم همه ی اینا در صورتی درسته که قبول کنیم بازی از داستان های اساطیر یونان گرفته شده و داستان و بازی با هم ادغام شده ولی اگر کسی بگه بازی یک خط داستانی جدا داره که ربطی به داستان های قدیمی نداره که دیگه موضوع فرق میکنه
نه آترئوس واقعا پسر کریتوسه :دی اینو بارلوگ 2017 تایید کرده بود:

cb1.png

بعد اصن اگه ارتباط خونی باهاش نداشت محال بود بتونه مثل پدرش rage بزنه :دی خدایی خیلی دیگه در حق کریتوس بی انصافی میشه اگه همین یه دلخوشی رو هم ازش بگیرن بعد این همه داستان :دی
 
حالا کاری به تفاوت سلیقه ها ندارم که با نسخه ۲۰۲۲ یکسری با برخی از المانهاش مشکل داشتن و حالت مارولی پیدا کرده بود!
ولی گاو ۲۰۱۸ و جکهای بی مزه؟عجب!شما اگه اون شاهکار باب میلت نبوده کلا نمیومدی سراغ دنباله‌اش!چون بیشتر از اینکه بازی مشکل داشته باشه، سلیقه شما کلا همخونی نداره با این ۲ تا بازی و این ایراد از سمت بازی محسوب نمیشه!
اینکه سلیقت با این بازی همخونی نداره زمین تا اسمون فرق داره تا بد بودن بازی!اونم گاو ۲۰۱۸ که ایرادیم داشته باشه، جوک داشتنش واقعا نوبره!

اتفاقا قبلیارو کامل بازی کردم اما طبق گفته دوستان بازی رو خریدم که متاسفانه همون شماره ۱ هست با تغییرات
خیلیام حرفم رو تایید میکنن نگفتم بازی بد بوده !


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
نه آترئوس واقعا پسر کریتوسه :D اینو بارلوگ 2017 تایید کرده بود:

View attachment 285952

بعد اصن اگه ارتباط خونی باهاش نداشت محال بود بتونه مثل پدرش rage بزنه :D خدایی خیلی دیگه در حق کریتوس بی انصافی میشه اگه همین یه دلخوشی رو هم ازش بگیرن بعد این همه داستان :D
میدونی مشکل اینه که بعضی جاها داستان بازی منطبق بر داستان های اساطیری و خدایان میشه بعضی جاها یک خط داستانی جدا وسطش پیدا میشه این باعث میشه کلی سوالی که در طول بازی بی جواب میمونه رو نتونی بر اساس داستان های قدیمی جوابش رو بدی
بنظرم بازی باید یک داستان کاملا مستقل رو دنبال میکرد این تطابق دوگانه خیلی بازیکن که فکرش دنبال جواب ها هست رو گیج میکنه مخصوصا اگر این داستان ها رو قبلا از روی علاقه خونده باشی و درکش کرده باشی
اون توضیحاتی هم که من گزاشتم گفتم اگر طبق روند داستان های اساطیری باشه درسته اگر خط داستانی جدا باشه این قسمتش که فرق میکنه ماجرا
درسته همیشه گیم پلی بازی مهمترین قسمت بازیه اما داستان بازی باعث میشه پلیر با بازی ارتباط برقرار کنه . گاد توی این مورد حداقل توی نسخه آخر خیلی خوب نبود و سوالات بی جواب خیلی باقی موند
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: mobile1199
من بالای 60 ساعت بازی کردم و بازی رو شخم زدم و تموم کردم
بازی بزرگترین ایرادش نقشه بسیار ضعیف اش هست که راهنمای خوبی نیست بعد از اون کوتاه بودن روند آخر داستان و سوالات بی جواب زیاد در طول بازی ... باس ها رو شاید خیلی ها خوششون اومد اما بنظر من باس ها برای بازی خدای جنگ خیلی حقیرانه هستن و تقریبا چند مدل حمله رو به نوبت تکرار میکنن
محیط بازی هم که خالی از انسان بود و کاملا هم فانتزی ( محیط دارک هم که هیچ ) . نقشه بشدت بی سر و ته یعنی شما بازی که تموم میشه می خوای بری یک سری آیتم ها رو جمع کنی اصلا حوصله دیگه نمیکنی این همه راه رو پیاده راه بری
مرگ اودین به عنوان خدای خدایان باید خیلی با ابهت تر در میومد و خیلی حقیرانه مرد
کلا واسه من نسبت به نسخه ی قبلی و سه گانه ضعیف تر بود خیلی انتظاراتم بالاتر بود
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or