PlayStation God of War Ragnarok

سازنده
Santa Monica Studio
تاریخ انتشار
November 9, 2022 (۱۸ آبان 1401)
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
God of War Ragnarok
IMG_20210911_212633_copy_600x200.jpg
Biography
Ragnarök
e17dd58892e48fd104c3203eb2ccd3e8-724x1024.jpg


موج اول
شروع آخرالزمان از جنگ‌های خونین در میدگارد و از بین انسان‌ها راه می‌افتد، برادران به جان هم افتاده و یکدیگر را به قتل می‌رسانند و جرم و جنایت در میدگارد بیداد می‌کند.
سپس زمستان سخت (Fimbulvetr ) از راه می‌رسد که به مدت سه سال با خود سرمای شدید و تاریکی به همراه می‌آورد
زمین سراسر از یخی ضخیم پوشیده شده و انسان‌ها در سرما و گرسنگی تمام امید و ایمانشان را از دست می‌دهند.

موج دوم
اسکال (Sköll) و هاتی (Hati – گرگ‌هایی که به دنبال ارابه‌های خورشید و ماه می‌کردند) بالاخره موفق می‌شوند هر کدام طعمه خود را شکار کنند
اسکال خورشید را به دندان گرفته و خون از آن به زمین جاری می‌شود و هاتی ماه را بلعیده و ستارگان نیز آسمان را ترک می‌کنند و تاریکی مطلق همه جا را فرا می‌گیرد.

موج آخر
زمین شروع به لرزیدن می‌کند و فنریر که توسط خدایان در غل و زنجیر بود، آزاد می‌شود تا از خدایانی که او را اسیر کرده بودند انتقام بگیرد.


+ نگهبان خدایان (Heimdall) در شاخ خود دمیده و تمام خدایان به همراه وایکینگ‌هایی که با شرافت جنگیده و مرده بودند و در والهالا درکنار خدایان مستقر بودند، خود را برای نبردی بزرگ آماده می‌کنند.
+ ایگدراسیل (Yggdrasil) که 9 سرزمین بر روی شاخه و ریشه‌های آن شکل گرفته بودند، به لزره درمیاید. زمین میلرزد، دریا شروع به جوشیدن می‌کند و ماری عظیم‌الجثه از اعماق آن بیرون می‌آید که زهر از دهانش بر زمین می‌ریزد، این مار کسی نیست جز یورمنگاند
+ آسمان شکافته شده و از سرزمین موسپل‌هیم (Muspelheim– قلمروی آتش) غول‌های آتشین به رهبری سورت به میدان نبرد وارد می‌شوند
+ هِل، دختر لوکی که نیمه زنده-نیمه مرده است نیز از نیفل‌هیم (Niflheim – قلمروی یخ) خارج شده و به همراه اژدهای خود نیتاگ (Nithog) بر فراز میدان نبرد پرواز می‌کند تا اجساد مردگان را برای خوردن ببرد.
Hróðvitnir
IMG_20220708_101623_402.jpg

فنریر (Fenrir) که همچنین با نام هوویتنیر شناخته میشه شخصیتی مهم در اسطوره‌شناسی نورسه
گرگی غول‌پیکره که به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان آسیر تلقی میشه
او اولین بچه-گرگ از سه فرزند لوکی و یک یوتون مونث به نام انگربودا ست
سرنوشتش در زمان راگناروک به مبارزه و کشتن اودین گره خورده، و اینکه پدر اسکول و هاتی ست
فنریر به عنوان گرگی توصیف شده که روزی به اندازه‌ی یک هیولا می‌شود.
وجود او ترسی بزرگ برای خدایان و به خصوص اودین است، کسی که مرگ خود را در زمان راگناروک به واسطه‌ی آرواره‌های این هیولا پیش‌بینی می‌کند
یکی از دلایل مهم اقدامات اودین برای جلوگیری از راگناروک به خاطر ترس از فنریر ست

جنسیت: مذکر
نژادها: غول-گرگ
وضعیت: زنده
مکان: آسگارد
خانواده:
هِل(خواهر)
یورمونگاند(برادر)
اسکول و هاتی(پسران)
انگربودا(مادر)
لوکی ( پدر )
فی(مادر بزرگ)
برگلمیر(جد مادری)
کریتوس(پدر بزرگ؟!)

اگرچه او دیده نشده و به واسطه‌ی یکی از نام‌های کمتر شناخته شده‌اش نام برده می‌شود، اما فنیر در دو تا از اظهار نظرهای میمیر مورد اشاره قرار گرفته!
اولین اشاره مربوط به یکی از داستان‌های میمیر بر روی قایقه که از فنریر به عنوان «کینه‌جوی بزرگ خدایان آسیر» یاد می‌شه و داستانی از او و فرزندانش اسکول و هاتی نقل میشه
میمیر باری دیگر هنگام ترک کردن کونوسگارد به طور خلاصه اشاره‌ای به فنیر می‌کنن و این که چطور بروک و سیندری زنجیری غیرقابل شکست را تنها با استفاده از «یک جای پای گربه» و «آب دهان پرنده» ساختن
Thamur
20220602_213349.jpg

تامور قبل از مرگش تصمیم داشت دیواری به دور سرزمین غول ها یا همون یوتنهایم بسازه تا از مردمش در برابر ثور محافظت کنه
چون ساخت دیوار به تنهایی واسش سخت و زمان‌گیر بود، از پسرش Hrimthur برای ساخت دیوار کمک خواست اما پسرش بهش کمک نکرد!
بعد از مخالفت Hrimthur با پدرش، تامور پسرش رو میزنه و همین امر باعث میشه Hrimthur هز دست پدر فرار کنه
تامور که احساس خوبی نداشته به دنبال پسر میره ولی در میدگارد گم میشه
فریادهای تامور توجه ی ثور رو به خودش جلب میکنه و این دو باهم درگیر میشن و درنهایت تامور حین درگیری بر روی ابزار سنگ تراشی خودش میفته و دار فانی رو وداع میگه:D

تامور یک غول یخی بود و برای همین بعد از مرگش و سقوط بدنش بر روی زمین بخش بزرگی از سرزمین پوشیده از یخ شد و فقط ثور از این سرما نجات پیدا کرد

gow2-900x506_copy_450x253.jpg



با اینکه کشته شدن Thamur در نبرد با ثور کاملا اتفاقی رخ داد اما ثور اعتبار کشتن این غول رو برای خودش می‌دونست و ادعا می‌کرد که خودش انجام داده!
پ.ن: اگر در خاطرتون باقی مانده باشه، آخرین نبرد ما با بالدور دقیقا در محل کشته شدن تامور اتفاق افتاد، و برای لحظاتی فریا برای اینکه ما بالدور رو خاکشیر نکنیم، برای کمک به پسرشو با جادوی خودش ایشونو زنده کرد!
تیر (به نروژی باستان: Týr)

Tyr.jpg
تیر (فرزند اودین، برادر ناتنی ثور و بالدر) خدای جنگ نورس ، خدایی که برای صلح جنگید و به قهرمان بودن و قانونمند بودن شهرت داشت.
با قدرت و علمش جلوی جنگ ها را می گرفت ، نه اینکه شروعشون کنه!
تیر با کمک غول ها و تمام نژاد ها معبدش را ساخت تا با استفاده از آن به هر ٩ قلمروی ایگدراسیل سفر کند و آرامش را توی همه ی آنها برقرار کند.
تیر خدایی بود که انتخاب کرد به دیگران خدمت کند تا خودش
تیر معتقد بود که عقل، کلید جلوگیری از جنگ و هرج و مرج عه ، نه زور!
همچنین او می دانست که با بازدید از فرهنگ های مختلف به بینشی میرسه که هرگز با یکجا نشینی بهش نمیرسه. در حالی که اودین علم زیادش رو مبتکرانه مخفی می کنه ، تیر با دست و دل بازی علم و خردش رو در اختیار بقیه میزاره.
به همین دلیل ، انسان ها تیر رو تحسین می کردند و عشق شان را بهش با آوردن هدایا از سراسر دنیا نشون می دادند.


آخرین اطلاعات:

▪️تاریخ عرضه ی بازی برابر با 18 آبان 1401
▪️بازی به صورت انحصاری برای PS5/PS4 منتشر میشود
▪️در صورتی که نسخه ی PS4 بازی را‌ خریداری کنید، برای دریافت نسخه ی PS5 بازی ( Free Upgrade ) باید مبلغ 10$ را پرداخت کنید
این هزینه شامل نسخه ی Standard Edition بوده و در ادیشن های دیگر شما قابلیت استفاده ی بازی بروی هر دو پلتفرم کنسولی PS4 و PS5 را خواهید داشت



* آقای اریک ویلیامز کارگردان نسخه ی GOW Ragnarok می باشند
* ثور و فریا دو آنتاگونیست اصلی هستند
* هر 9 قلمرو قابل بازی می باشند
* عنوان GOW Ragnarok به مانند نسخه ی 2018 بر اساس فناوری One Shot Shooting ساخته خواهد شد، این بدان معناست که Shooting Camera از ابتدا تا انتهای بازی متوقف نمی شود
* طبق گفته ی اریک ویلیامز کارگردان نسخه جدید GOW، بازی GOW Ragnarok پایانی برای حماسه اساطیر نورس خواهد بود!
* ضمنا کراس جن بودن این بازی نیز به صورت رسمی تایید گردید

IMG_20220706_230109_242.jpg
♤♤♤♤♤♤
GOW Ragnarok Characters

IMG_20210912_014927_650.jpg IMG_20210912_014925_625.jpg
IMG_20210912_014924_145.jpg IMG_20210912_014921_368.jpg
IMG_20210912_014919_967.jpg IMG_20210912_014918_785.jpg
IMG_20210912_014916_890.jpg IMG_20210912_014914_579.jpg
IMG_20210912_014913_027.jpg IMG_20210912_014910_929.jpg

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎


☆☆☆☆☆☆☆☆

Screenshot_20210912-013302_Samsung Internet_copy_432x242.jpg
God of War: Ragnarok -Official Gameplay Trailer | PS showcas 2021
YouTube

☆☆☆☆☆☆☆☆
178672
🔹🔹🔹
🔥تریلر رونمایی از تاریخ انتشار بازی🔥
 
آخرین ویرایش:
آخر بازی که تموم میشه ،حواسم جای دیگه رفت نرسیدم زیرنویس رو بخونم ،یک جای گفت که باید اون زن خطرناکه ،بهتره ما اول بریم سراغش تا اون بیاد سراغمون !؟ حالا شاید من اشتباه متوجه شدم . جریان چیه ؟ منظور فریا کیه

 
آخر بازی که تموم میشه ،حواسم جای دیگه رفت نرسیدم زیرنویس رو بخونم ،یک جای گفت که باید اون زن خطرناکه ،بهتره ما اول بریم سراغش تا اون بیاد سراغمون !؟ حالا شاید من اشتباه متوجه شدم . جریان چیه ؟ منظور فریا کیه
ملکه جدید والکری ها
 
پیشگویی جاینت ها و خواهران سرنوشت بر اساس کریتوسی هست که روابط خوبی با پسر یه دنده ش نداره در حقیقت اونها پیشبینی کرده بودن که این دو نفر نمیتونن رابطه خوبی با هم داشته باشند اما این وسط نقش فی و خود کریتوسی که در تلاش هست پدر خوبی باشه اما نمیدونه چطوری رو نادیده گرفته بودن فی با وصیتش و همراه کردن این دو نفر یه جورایی اغاز گر شکل گیری رابطه این دو نفر شد (بردن خاکستر به بلند ترین نقطه بهانه ای بود برای همراه شدن این پدر و پسر چون اگه این رابطه شکل بگیره پیشگویی رنگ واقعیت به خودش رو نخواهد گرفت، (از نظر فی تنها کسانی که میتونستن از رگناروک و تبدیل شدن اون به فاجعه جلوگیری کنند کریتوس و اتریوس هستن) و در ادامه و در رگناروک بار ها به کریتوس نشون داد که اشتباهش کجاست و چطور باید پدر بهتری باشه، یاداوری کنم فی تنها کسی بود که مطمئن بود اون ها در انجام این کار موفق خواهند شد و دیدیم که درست میگفت(پیشگویی فی در انتهای بازی که مردم کریتوس رو قهرمان(خدای) خودشون میدونستن
با توجه به این چیزا حالا متوجه میشیم بازی چرا اینقدر رو بعد عاطفی تاکید داره ...
صحنه اخر که اتریوس ماسک رو در دست داره کریتوس مجبورش نمیکنه کنار بزارتش برعکس میگه اگه میخوای به دانش برسی هزینه داره (مرگ کریتوس) با این حال انتخاب با خودته، این حرفی که کریتوس میزنه و تصمیمی که اتریوس میگیره نتیجه همون رابطه هست
Angrboda احتمالا شیپور به صدا دراورده
ممنون بابت توضیحاتتون. تا حدی منطقی بود.
ولی خب در رابطه با سوال دوم واقعا نمیشه به احتمالات بسنده کرد. وظیفه بازی این بوده که اگر قراره پرونده این saga رو ببنده دیگه جایی واسه سوال نذاره. مستندی هست که نشون بده که واقعا کار اون شخص بوده؟
 
ممنون بابت توضیحاتتون. تا حدی منطقی بود.
ولی خب در رابطه با سوال دوم واقعا نمیشه به احتمالات بسنده کرد. وظیفه بازی این بوده که اگر قراره پرونده این saga رو ببنده دیگه جایی واسه سوال نذاره. مستندی هست که نشون بده که واقعا کار اون شخص بوده؟
به نظر بنده بعضی چیزا رو درست حسابی داستان نویسی نکردن .//// تو خدای جنگ 3 کریتوس شمشیرو کرد تو شکمش بخاطر athena عدالت اجرا بشه ... , شمشیر به دست و خون الود به کدوم مقصد رفت و زخمش بهبود و خوب شد ... شمشیر خدای خدایان زئوس چه شد ؟ کم سلاحی نیس که به نظر بنده از blade of chaos قویتره ... کریتوس یعنی توسط فی خوب شد ؟ چرا تو داستان بازی نشون نمیدن این قضایا رو ... فقط تو کتیبه ها چندتا عکس هس و اتروس سوال میکنه
 
  • Like
Reactions: Taha75
دوستان هنوز مشخص نیس چرا کریتوس سر از اسکاندیناوی در اودره ؟ چرا اومده این سرزمین ؟؟؟
من خودم هنوز این جدیده رو بازی نکردم ولی یبار یه مصاحه از کوری بارلوگ دیدم که میگه زن کریتوس که اسمش فی بود به یونان سفر میکنه و بعد صحبت با کریتوس ازش میخواد که به اسکاندیناوی بره .
 
واقعا براوو به این شخصیت پردازی استثنایی این استدیو جادویی

یکی از برتری های مشهودی که این نسخه نسبت به GOW 2018 داشت این بود که از براک و سیندری در داستان اصلی خیلی استفاده شد
و این دو نفر از دو تا کوتوله آهنگری که صرفاً سلاح هاتو آپگرید میکنن و مزه میپرونن تبدیل به یکی از ستون های مهم داستانی (پایان اصلی بازی) شدند
واقعا فکر نمیکردم برای مرگ براک اشک بریزم!

دوستانی که بازی رو تموم کردن حتما بعدش مراسم Funeral براک رو که به شکل ماموریت فرعی هستش برید، پایان اصلی بازی اونجاست
واقعا سرنوشت براک و سیندری غم انگیز بود.
 
من فعلاً مشغول بازیم و هنوز داستان هم تموم نشده. اوایل یکم برام عجیب بود چطور ۹۴ شده ولی الان به جاهایی رسیدم که دیگه بازی داره خودشو نشون میده و حالا میفهمم چرا ۹۴ گرفته:D

اما دو سه تا مشکل بنظرم داره که حالا کامل بازیو تموم کنم راحت تر میتونم صحبت کنم. مثلا یکی از ایراداتی که به نظرم میاد pacing هست که یه جاهایی لنگ میزنه. حالا تعداد افراد بیشتری بازی رو تموم کنیم راحت میشه درباره ش بحث کرد اینجا.
حتی بعد از تموم کردن خط داستانی هم به نظرم بازی رو قضاوت نکن :دی وقتی ساید کوئست هارو رفتی بعد
پشمام ریخته از این همه ساید کوئست های با کیفیت! اصلا تصور نکن همش شبیه همه کاملا هربار سوپرایز میشی!
ساید کوئست ها ارجاعاتی به اتفاقات داستان هم دارن که بعضی نکات رو تا وقتی انجامشون ندی متوجه نمیشی منکه واقعا به اندازه داستان اصلی و حتی بیشتر دارم از 100% کردن بازی لذت میبرم
ی باس هایی داره لامصب مگه میشه زدشون :دی سرویس شدم سر یکیشون 5 ساعت مبارزه نتونستم بیشتر از نصف از جونش کم کنم :دی تصمیم گرفتم برم قوی تر بشم برگردم
 
من فک کرده بودم وسطای بازیم بعد ۱۲ ساعت، رفتم کوئستای بازی رو دیدم لیستشو هنوز اولام. :D دوستان خواهشا اسپویل بزارین این شخص بعدش کجا بره خوبه‌. یکی از تعلیقای بازی احتمال مرگ شخصیتاس. بخصوص که بازی پر پیشگوییه.
 
تاثیر ویچر 3 سال از سال 2015، روی گاد آو وار سال 2022 کاملا مشهوده. حتی نسخه 2018 هم ازش بی‌تاثیر نبوده.
دوربین، سیستم مبارزات، اهمیت دفاع، اهمیت زره و ساز و کار رزم، اهمیت Looting و گردش در محیط...
چه بازی‌ای بود اون ویچر 3 که تا این سال‌ها و روی IPهایی مثل گاد آو وار هم تاثیرش رو گذاشته.
 
واقعا براوو به این شخصیت پردازی استثنایی این استدیو جادویی

یکی از برتری های مشهودی که این نسخه نسبت به GOW 2018 داشت این بود که از براک و سیندری در داستان اصلی خیلی استفاده شد
و این دو نفر از دو تا کوتوله آهنگری که صرفاً سلاح هاتو آپگرید میکنن و مزه میپرونن تبدیل به یکی از ستون های مهم داستانی (پایان اصلی بازی) شدند
واقعا فکر نمیکردم برای مرگ براک اشک بریزم!

دوستانی که بازی رو تموم کردن حتما بعدش مراسم Funeral براک رو که به شکل ماموریت فرعی هستش برید، پایان اصلی بازی اونجاست
واقعا سرنوشت براک و سیندری غم انگیز بود.
سیندری میمیره ؟
 
  • Cool
Reactions: Taha75
منم بازی رو بعد ۴۲ ساعت تموم کردم. تجربه‌ی شدیدا لذتبخشی بود. یه پیشرفت تمام عیار نسبت به ۲۰۱۸ بود. کامبت بازی رو میتونم بگم بی‌نظیر هستش. شدیدا جذاب و درگیر کننده و متنوع. به لطف آیتم‌ها و ابیلیتی‌های مختلفی که در اختیارتون هست، به اشکال متفاوتی میتونید از مبارزات لذت ببرید. بازیایی مثل DMC و بایونتا رو فاکتور بگیریم که کاملا فازشون فرق داره، هیچ چیز شبیه به گاو فعلی نیست که همچین کیفیتی داشته باشه. باس فایت‌های بازی رو خیلی دوس داشتم. موسپلهایم هم همچنان جذاب و نفسگیره با چلنجای خوب و متنوع. این سنگ قبرا که یه جورایی جایگزین والکری‌ها شدن، خیلی سختر طراحی شدن و چالش خیلی خوبیه برای اونایی که طالبش بودن. بخش بعدی که جایگاه ویژه‌ای واسم داشت گشتو گذار تو محیط و جمع کردن آیتم و حل کردن پازل و تموم کردن ساید کوئستا بود که ذره‌ای خسته کننده نبودن و تا قبل از تموم کردن بخش داستانی، هر چیزی که در دسترس بود رو تموم کرده بودم. دیگه کاری جز تموم کردن بازی نداشتم. مخصوصا ونهایم به طور عجیبی فوق‌العاده بود. تمام مدت از لول دیزاین و طراحی مپ لذت میبردم اما ونهایم یه چیز دیگه‌ای بود. قدم به قدمش هم یه چیزی برای جمع کردن یا انجام دادن بود. در کنار اینا موسیقی زیبای بازی و صداگذاری به شدت با کیفیت هم دلیل دیگه‌ای بودن تا هر چه بیشتر از بازی لذت ببریم. شخصیتای بازی همگی عالی بودن. وُیس اکتورهای جدید همگی عالی بودن. داستان بازی و اتفاقاتش خوب بود همراه با روایت با کیفیت. اولین مبارزه‌ای که میببنیم به بهترین شکل طراحی شده بود و قشنگ اون حس و حال حماسی رو میداد. اون میز مذاکره هم قطعا ازون سکانسا بود که هیچوقت فراموش نخواهم کرد. دیگه بیشتر ازین حسش نی بنویسم و بشکافم ولی دوس داشتم یه پستی داده باشم تو تاپیکش. دیگه باید بریم واسه آی‌پی جدید از سانتا مونیکا و ببینیم اونجا چه میکنن. رگناروک تجربه‌ی خیلی خوب و به یاد موندنی بود.

موفق و پیروز باشیم
 
تاثیر ویچر 3 سال از سال 2015، روی گاد آو وار سال 2022 کاملا مشهوده. حتی نسخه 2018 هم ازش بی‌تاثیر نبوده.
دوربین، سیستم مبارزات، اهمیت دفاع، اهمیت زره و ساز و کار رزم، اهمیت Looting و گردش در محیط...
چه بازی‌ای بود اون ویچر 3 که تا این سال‌ها و روی IPهایی مثل گاد آو وار هم تاثیرش رو گذاشته.
میخواستم چیزی نگم اما خب نمیشه در برابر این ادعاهای نادرست سکوت کرد
از دوربین بازی شروع کنیم که شما گفتید به خاطر تاثیر ویچر 3 از سال 2015 بوده
طبق فرمایشات شما یعنی god of war 2018 تا سال 2015 بر اساس دوربین ایزومتریک در دست ساخت بوده و در سال 2015 به یکباره به خاطر تاثیر ویچر 3 همه ی تلاش حداقل دو ساله سانتا دور ریخته میشه چرا که بازی باید بر اساس دوربین سوم شخص ساخته بشه و این یعنی طراحی مراحل، طراحی محیط، سیستم مبارزات و پازل ها پلتفرمینگ همه و همه باید از نو و برا اساس دوربین سوم شخص تولید بشه و جالب تر اینکه تقریبا 9 ماه بعد از این تغییر بنیادین ما اولین تریلر گیمپلی گاد اف وار 2018 رو میبینیم چطور چنین چیزی ممکن هست
در مورد سیستم مبارزات توضیح دادم چرا ویچر ۳ نمیتونه تاثیر داشته باشه سوای اون نمیشه واقعا کامبت خشک ویچر ۳ با کامبت گاد اف وار مقایسه کرد چه برسه به اینکه ادعا کنی اولی به دومی تاثیر گذار هم بوده
در مورد اهمیت دفاع و اهمیت زره و ساز کار رزم : اگه بازی ای تاثیر گذار بوده باشه اون سری سولز هست نه ویچر
بریم سراغ لوتینگ، شما اگه در ویچر 3 یک باس سرسخت فرعی رو شکست بدید و مثلا یه شمشیر براتون دراپ بشه تا زمانی که به لول اون شمشیر نرسید نمیتونید از اون شمشیر استفاده کنید و وقتی هم به اون لول میرسید اون شمشیر ارزش خودش از دست داده
در پایان باید بگم ویچر بازی خوبی هست، با این ادعاها کوچکش نکنید
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or