PlayStation God of War Ragnarok

سازنده
Santa Monica Studio
تاریخ انتشار
November 9, 2022 (۱۸ آبان 1401)
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
God of War Ragnarok
IMG_20210911_212633_copy_600x200.jpg
Biography
Ragnarök
e17dd58892e48fd104c3203eb2ccd3e8-724x1024.jpg


موج اول
شروع آخرالزمان از جنگ‌های خونین در میدگارد و از بین انسان‌ها راه می‌افتد، برادران به جان هم افتاده و یکدیگر را به قتل می‌رسانند و جرم و جنایت در میدگارد بیداد می‌کند.
سپس زمستان سخت (Fimbulvetr ) از راه می‌رسد که به مدت سه سال با خود سرمای شدید و تاریکی به همراه می‌آورد
زمین سراسر از یخی ضخیم پوشیده شده و انسان‌ها در سرما و گرسنگی تمام امید و ایمانشان را از دست می‌دهند.

موج دوم
اسکال (Sköll) و هاتی (Hati – گرگ‌هایی که به دنبال ارابه‌های خورشید و ماه می‌کردند) بالاخره موفق می‌شوند هر کدام طعمه خود را شکار کنند
اسکال خورشید را به دندان گرفته و خون از آن به زمین جاری می‌شود و هاتی ماه را بلعیده و ستارگان نیز آسمان را ترک می‌کنند و تاریکی مطلق همه جا را فرا می‌گیرد.

موج آخر
زمین شروع به لرزیدن می‌کند و فنریر که توسط خدایان در غل و زنجیر بود، آزاد می‌شود تا از خدایانی که او را اسیر کرده بودند انتقام بگیرد.


+ نگهبان خدایان (Heimdall) در شاخ خود دمیده و تمام خدایان به همراه وایکینگ‌هایی که با شرافت جنگیده و مرده بودند و در والهالا درکنار خدایان مستقر بودند، خود را برای نبردی بزرگ آماده می‌کنند.
+ ایگدراسیل (Yggdrasil) که 9 سرزمین بر روی شاخه و ریشه‌های آن شکل گرفته بودند، به لزره درمیاید. زمین میلرزد، دریا شروع به جوشیدن می‌کند و ماری عظیم‌الجثه از اعماق آن بیرون می‌آید که زهر از دهانش بر زمین می‌ریزد، این مار کسی نیست جز یورمنگاند
+ آسمان شکافته شده و از سرزمین موسپل‌هیم (Muspelheim– قلمروی آتش) غول‌های آتشین به رهبری سورت به میدان نبرد وارد می‌شوند
+ هِل، دختر لوکی که نیمه زنده-نیمه مرده است نیز از نیفل‌هیم (Niflheim – قلمروی یخ) خارج شده و به همراه اژدهای خود نیتاگ (Nithog) بر فراز میدان نبرد پرواز می‌کند تا اجساد مردگان را برای خوردن ببرد.
Hróðvitnir
IMG_20220708_101623_402.jpg

فنریر (Fenrir) که همچنین با نام هوویتنیر شناخته میشه شخصیتی مهم در اسطوره‌شناسی نورسه
گرگی غول‌پیکره که به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان آسیر تلقی میشه
او اولین بچه-گرگ از سه فرزند لوکی و یک یوتون مونث به نام انگربودا ست
سرنوشتش در زمان راگناروک به مبارزه و کشتن اودین گره خورده، و اینکه پدر اسکول و هاتی ست
فنریر به عنوان گرگی توصیف شده که روزی به اندازه‌ی یک هیولا می‌شود.
وجود او ترسی بزرگ برای خدایان و به خصوص اودین است، کسی که مرگ خود را در زمان راگناروک به واسطه‌ی آرواره‌های این هیولا پیش‌بینی می‌کند
یکی از دلایل مهم اقدامات اودین برای جلوگیری از راگناروک به خاطر ترس از فنریر ست

جنسیت: مذکر
نژادها: غول-گرگ
وضعیت: زنده
مکان: آسگارد
خانواده:
هِل(خواهر)
یورمونگاند(برادر)
اسکول و هاتی(پسران)
انگربودا(مادر)
لوکی ( پدر )
فی(مادر بزرگ)
برگلمیر(جد مادری)
کریتوس(پدر بزرگ؟!)

اگرچه او دیده نشده و به واسطه‌ی یکی از نام‌های کمتر شناخته شده‌اش نام برده می‌شود، اما فنیر در دو تا از اظهار نظرهای میمیر مورد اشاره قرار گرفته!
اولین اشاره مربوط به یکی از داستان‌های میمیر بر روی قایقه که از فنریر به عنوان «کینه‌جوی بزرگ خدایان آسیر» یاد می‌شه و داستانی از او و فرزندانش اسکول و هاتی نقل میشه
میمیر باری دیگر هنگام ترک کردن کونوسگارد به طور خلاصه اشاره‌ای به فنیر می‌کنن و این که چطور بروک و سیندری زنجیری غیرقابل شکست را تنها با استفاده از «یک جای پای گربه» و «آب دهان پرنده» ساختن
Thamur
20220602_213349.jpg

تامور قبل از مرگش تصمیم داشت دیواری به دور سرزمین غول ها یا همون یوتنهایم بسازه تا از مردمش در برابر ثور محافظت کنه
چون ساخت دیوار به تنهایی واسش سخت و زمان‌گیر بود، از پسرش Hrimthur برای ساخت دیوار کمک خواست اما پسرش بهش کمک نکرد!
بعد از مخالفت Hrimthur با پدرش، تامور پسرش رو میزنه و همین امر باعث میشه Hrimthur هز دست پدر فرار کنه
تامور که احساس خوبی نداشته به دنبال پسر میره ولی در میدگارد گم میشه
فریادهای تامور توجه ی ثور رو به خودش جلب میکنه و این دو باهم درگیر میشن و درنهایت تامور حین درگیری بر روی ابزار سنگ تراشی خودش میفته و دار فانی رو وداع میگه:D

تامور یک غول یخی بود و برای همین بعد از مرگش و سقوط بدنش بر روی زمین بخش بزرگی از سرزمین پوشیده از یخ شد و فقط ثور از این سرما نجات پیدا کرد

gow2-900x506_copy_450x253.jpg



با اینکه کشته شدن Thamur در نبرد با ثور کاملا اتفاقی رخ داد اما ثور اعتبار کشتن این غول رو برای خودش می‌دونست و ادعا می‌کرد که خودش انجام داده!
پ.ن: اگر در خاطرتون باقی مانده باشه، آخرین نبرد ما با بالدور دقیقا در محل کشته شدن تامور اتفاق افتاد، و برای لحظاتی فریا برای اینکه ما بالدور رو خاکشیر نکنیم، برای کمک به پسرشو با جادوی خودش ایشونو زنده کرد!
تیر (به نروژی باستان: Týr)

Tyr.jpg
تیر (فرزند اودین، برادر ناتنی ثور و بالدر) خدای جنگ نورس ، خدایی که برای صلح جنگید و به قهرمان بودن و قانونمند بودن شهرت داشت.
با قدرت و علمش جلوی جنگ ها را می گرفت ، نه اینکه شروعشون کنه!
تیر با کمک غول ها و تمام نژاد ها معبدش را ساخت تا با استفاده از آن به هر ٩ قلمروی ایگدراسیل سفر کند و آرامش را توی همه ی آنها برقرار کند.
تیر خدایی بود که انتخاب کرد به دیگران خدمت کند تا خودش
تیر معتقد بود که عقل، کلید جلوگیری از جنگ و هرج و مرج عه ، نه زور!
همچنین او می دانست که با بازدید از فرهنگ های مختلف به بینشی میرسه که هرگز با یکجا نشینی بهش نمیرسه. در حالی که اودین علم زیادش رو مبتکرانه مخفی می کنه ، تیر با دست و دل بازی علم و خردش رو در اختیار بقیه میزاره.
به همین دلیل ، انسان ها تیر رو تحسین می کردند و عشق شان را بهش با آوردن هدایا از سراسر دنیا نشون می دادند.


آخرین اطلاعات:

▪️تاریخ عرضه ی بازی برابر با 18 آبان 1401
▪️بازی به صورت انحصاری برای PS5/PS4 منتشر میشود
▪️در صورتی که نسخه ی PS4 بازی را‌ خریداری کنید، برای دریافت نسخه ی PS5 بازی ( Free Upgrade ) باید مبلغ 10$ را پرداخت کنید
این هزینه شامل نسخه ی Standard Edition بوده و در ادیشن های دیگر شما قابلیت استفاده ی بازی بروی هر دو پلتفرم کنسولی PS4 و PS5 را خواهید داشت



* آقای اریک ویلیامز کارگردان نسخه ی GOW Ragnarok می باشند
* ثور و فریا دو آنتاگونیست اصلی هستند
* هر 9 قلمرو قابل بازی می باشند
* عنوان GOW Ragnarok به مانند نسخه ی 2018 بر اساس فناوری One Shot Shooting ساخته خواهد شد، این بدان معناست که Shooting Camera از ابتدا تا انتهای بازی متوقف نمی شود
* طبق گفته ی اریک ویلیامز کارگردان نسخه جدید GOW، بازی GOW Ragnarok پایانی برای حماسه اساطیر نورس خواهد بود!
* ضمنا کراس جن بودن این بازی نیز به صورت رسمی تایید گردید

IMG_20220706_230109_242.jpg
♤♤♤♤♤♤
GOW Ragnarok Characters

IMG_20210912_014927_650.jpg IMG_20210912_014925_625.jpg
IMG_20210912_014924_145.jpg IMG_20210912_014921_368.jpg
IMG_20210912_014919_967.jpg IMG_20210912_014918_785.jpg
IMG_20210912_014916_890.jpg IMG_20210912_014914_579.jpg
IMG_20210912_014913_027.jpg IMG_20210912_014910_929.jpg

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎


☆☆☆☆☆☆☆☆

Screenshot_20210912-013302_Samsung Internet_copy_432x242.jpg
God of War: Ragnarok -Official Gameplay Trailer | PS showcas 2021
YouTube

☆☆☆☆☆☆☆☆
178672
🔹🔹🔹
🔥تریلر رونمایی از تاریخ انتشار بازی🔥
 
آخرین ویرایش:
دوستان هنوز مشخص نیس چرا کریتوس سر از اسکاندیناوی در اودره ؟ چرا اومده این سرزمین ؟؟؟
من خودم هنوز این جدیده رو بازی نکردم ولی یبار یه مصاحه از کوری بارلوگ دیدم که میگه زن کریتوس که اسمش فی بود به یونان سفر میکنه و بعد صحبت با کریتوس ازش میخواد که به اسکاندیناوی بره .
 
واقعا براوو به این شخصیت پردازی استثنایی این استدیو جادویی

یکی از برتری های مشهودی که این نسخه نسبت به GOW 2018 داشت این بود که از براک و سیندری در داستان اصلی خیلی استفاده شد
و این دو نفر از دو تا کوتوله آهنگری که صرفاً سلاح هاتو آپگرید میکنن و مزه میپرونن تبدیل به یکی از ستون های مهم داستانی (پایان اصلی بازی) شدند
واقعا فکر نمیکردم برای مرگ براک اشک بریزم!

دوستانی که بازی رو تموم کردن حتما بعدش مراسم Funeral براک رو که به شکل ماموریت فرعی هستش برید، پایان اصلی بازی اونجاست
واقعا سرنوشت براک و سیندری غم انگیز بود.
 
من فعلاً مشغول بازیم و هنوز داستان هم تموم نشده. اوایل یکم برام عجیب بود چطور ۹۴ شده ولی الان به جاهایی رسیدم که دیگه بازی داره خودشو نشون میده و حالا میفهمم چرا ۹۴ گرفته:D

اما دو سه تا مشکل بنظرم داره که حالا کامل بازیو تموم کنم راحت تر میتونم صحبت کنم. مثلا یکی از ایراداتی که به نظرم میاد pacing هست که یه جاهایی لنگ میزنه. حالا تعداد افراد بیشتری بازی رو تموم کنیم راحت میشه درباره ش بحث کرد اینجا.
حتی بعد از تموم کردن خط داستانی هم به نظرم بازی رو قضاوت نکن :دی وقتی ساید کوئست هارو رفتی بعد
پشمام ریخته از این همه ساید کوئست های با کیفیت! اصلا تصور نکن همش شبیه همه کاملا هربار سوپرایز میشی!
ساید کوئست ها ارجاعاتی به اتفاقات داستان هم دارن که بعضی نکات رو تا وقتی انجامشون ندی متوجه نمیشی منکه واقعا به اندازه داستان اصلی و حتی بیشتر دارم از 100% کردن بازی لذت میبرم
ی باس هایی داره لامصب مگه میشه زدشون :دی سرویس شدم سر یکیشون 5 ساعت مبارزه نتونستم بیشتر از نصف از جونش کم کنم :دی تصمیم گرفتم برم قوی تر بشم برگردم
 
من فک کرده بودم وسطای بازیم بعد ۱۲ ساعت، رفتم کوئستای بازی رو دیدم لیستشو هنوز اولام. :D دوستان خواهشا اسپویل بزارین این شخص بعدش کجا بره خوبه‌. یکی از تعلیقای بازی احتمال مرگ شخصیتاس. بخصوص که بازی پر پیشگوییه.
 
تاثیر ویچر 3 سال از سال 2015، روی گاد آو وار سال 2022 کاملا مشهوده. حتی نسخه 2018 هم ازش بی‌تاثیر نبوده.
دوربین، سیستم مبارزات، اهمیت دفاع، اهمیت زره و ساز و کار رزم، اهمیت Looting و گردش در محیط...
چه بازی‌ای بود اون ویچر 3 که تا این سال‌ها و روی IPهایی مثل گاد آو وار هم تاثیرش رو گذاشته.
 
واقعا براوو به این شخصیت پردازی استثنایی این استدیو جادویی

یکی از برتری های مشهودی که این نسخه نسبت به GOW 2018 داشت این بود که از براک و سیندری در داستان اصلی خیلی استفاده شد
و این دو نفر از دو تا کوتوله آهنگری که صرفاً سلاح هاتو آپگرید میکنن و مزه میپرونن تبدیل به یکی از ستون های مهم داستانی (پایان اصلی بازی) شدند
واقعا فکر نمیکردم برای مرگ براک اشک بریزم!

دوستانی که بازی رو تموم کردن حتما بعدش مراسم Funeral براک رو که به شکل ماموریت فرعی هستش برید، پایان اصلی بازی اونجاست
واقعا سرنوشت براک و سیندری غم انگیز بود.
سیندری میمیره ؟
 
  • Cool
Reactions: Taha75
منم بازی رو بعد ۴۲ ساعت تموم کردم. تجربه‌ی شدیدا لذتبخشی بود. یه پیشرفت تمام عیار نسبت به ۲۰۱۸ بود. کامبت بازی رو میتونم بگم بی‌نظیر هستش. شدیدا جذاب و درگیر کننده و متنوع. به لطف آیتم‌ها و ابیلیتی‌های مختلفی که در اختیارتون هست، به اشکال متفاوتی میتونید از مبارزات لذت ببرید. بازیایی مثل DMC و بایونتا رو فاکتور بگیریم که کاملا فازشون فرق داره، هیچ چیز شبیه به گاو فعلی نیست که همچین کیفیتی داشته باشه. باس فایت‌های بازی رو خیلی دوس داشتم. موسپلهایم هم همچنان جذاب و نفسگیره با چلنجای خوب و متنوع. این سنگ قبرا که یه جورایی جایگزین والکری‌ها شدن، خیلی سختر طراحی شدن و چالش خیلی خوبیه برای اونایی که طالبش بودن. بخش بعدی که جایگاه ویژه‌ای واسم داشت گشتو گذار تو محیط و جمع کردن آیتم و حل کردن پازل و تموم کردن ساید کوئستا بود که ذره‌ای خسته کننده نبودن و تا قبل از تموم کردن بخش داستانی، هر چیزی که در دسترس بود رو تموم کرده بودم. دیگه کاری جز تموم کردن بازی نداشتم. مخصوصا ونهایم به طور عجیبی فوق‌العاده بود. تمام مدت از لول دیزاین و طراحی مپ لذت میبردم اما ونهایم یه چیز دیگه‌ای بود. قدم به قدمش هم یه چیزی برای جمع کردن یا انجام دادن بود. در کنار اینا موسیقی زیبای بازی و صداگذاری به شدت با کیفیت هم دلیل دیگه‌ای بودن تا هر چه بیشتر از بازی لذت ببریم. شخصیتای بازی همگی عالی بودن. وُیس اکتورهای جدید همگی عالی بودن. داستان بازی و اتفاقاتش خوب بود همراه با روایت با کیفیت. اولین مبارزه‌ای که میببنیم به بهترین شکل طراحی شده بود و قشنگ اون حس و حال حماسی رو میداد. اون میز مذاکره هم قطعا ازون سکانسا بود که هیچوقت فراموش نخواهم کرد. دیگه بیشتر ازین حسش نی بنویسم و بشکافم ولی دوس داشتم یه پستی داده باشم تو تاپیکش. دیگه باید بریم واسه آی‌پی جدید از سانتا مونیکا و ببینیم اونجا چه میکنن. رگناروک تجربه‌ی خیلی خوب و به یاد موندنی بود.

موفق و پیروز باشیم
 
تاثیر ویچر 3 سال از سال 2015، روی گاد آو وار سال 2022 کاملا مشهوده. حتی نسخه 2018 هم ازش بی‌تاثیر نبوده.
دوربین، سیستم مبارزات، اهمیت دفاع، اهمیت زره و ساز و کار رزم، اهمیت Looting و گردش در محیط...
چه بازی‌ای بود اون ویچر 3 که تا این سال‌ها و روی IPهایی مثل گاد آو وار هم تاثیرش رو گذاشته.
میخواستم چیزی نگم اما خب نمیشه در برابر این ادعاهای نادرست سکوت کرد
از دوربین بازی شروع کنیم که شما گفتید به خاطر تاثیر ویچر 3 از سال 2015 بوده
طبق فرمایشات شما یعنی god of war 2018 تا سال 2015 بر اساس دوربین ایزومتریک در دست ساخت بوده و در سال 2015 به یکباره به خاطر تاثیر ویچر 3 همه ی تلاش حداقل دو ساله سانتا دور ریخته میشه چرا که بازی باید بر اساس دوربین سوم شخص ساخته بشه و این یعنی طراحی مراحل، طراحی محیط، سیستم مبارزات و پازل ها پلتفرمینگ همه و همه باید از نو و برا اساس دوربین سوم شخص تولید بشه و جالب تر اینکه تقریبا 9 ماه بعد از این تغییر بنیادین ما اولین تریلر گیمپلی گاد اف وار 2018 رو میبینیم چطور چنین چیزی ممکن هست
در مورد سیستم مبارزات توضیح دادم چرا ویچر ۳ نمیتونه تاثیر داشته باشه سوای اون نمیشه واقعا کامبت خشک ویچر ۳ با کامبت گاد اف وار مقایسه کرد چه برسه به اینکه ادعا کنی اولی به دومی تاثیر گذار هم بوده
در مورد اهمیت دفاع و اهمیت زره و ساز کار رزم : اگه بازی ای تاثیر گذار بوده باشه اون سری سولز هست نه ویچر
بریم سراغ لوتینگ، شما اگه در ویچر 3 یک باس سرسخت فرعی رو شکست بدید و مثلا یه شمشیر براتون دراپ بشه تا زمانی که به لول اون شمشیر نرسید نمیتونید از اون شمشیر استفاده کنید و وقتی هم به اون لول میرسید اون شمشیر ارزش خودش از دست داده
در پایان باید بگم ویچر بازی خوبی هست، با این ادعاها کوچکش نکنید
 
آخرین ویرایش:
فکر کنم بعد از این کریتوس بره مصر. اگه اینجور باشه خیلی هایپ داره محیط و خدایان مصر خیلی جذابن
من خودمو برای مردن کریتوس هم آماده کرده بودم با این نوع فرمایشات خارج از اسپویل خیالم راحت شد سپاس که در جریان گذاشتین :D:-@
 
خوب منم بازی رو پلاتیدم! :D

گفتم دیگه وقتشه در موردش پست بدم! :D

اول از همه شروع کنم با بهترین جای بازی از نظر خودم:D اونایی که من رو میشناسن یا پستام رو دنبال کردن حتما میدونند که کجا بوده:-"

صحنه ی گرفتن نیزه:x :x :x :x :x :x
یعنی من سراسر اونجا قلب شده بودم:x :))
تو تاپیک بازی قبلی، و یا همینجا دیدید که چندین بار گفتم من سلاح نیزه میخوام؛ تو سری کلاسیک بهترین سلاح بعد از BoC ، نیزه و سپر GOS بوده ، اگر حملش سخته یه نیزه تاشو مثل سپر بدن که تو جیب جا بشه(همینم شد:)) ) و ...‌ :))

حالا جدا از گرفتن نیزه و اینکه چقدر سلاح خفنی هست و تقریبا بعد از گرفتنش 90% مواقع نیزه دستم بود:-" حتی برای باس آپشنال ها و ...:-"
چقدر اون صحنه ها خوب بود:((
اونجا که براک دقیقا حقیقت رو فهمید، جمله ی بعرش که کریتوس بهش گفت سلاح نیاز به بلسینگه یه آهنگر داره و ... خیلی خوب بود:x

در کل شخصیت پردازی همه کاراکترها، حتی اونایی که تو شماره قبل بودن، و مخصوصا براک و سیندری و میمیر، خیلیییی خوب شده بود:x
در مورد سیندری بالاتر بچه ها گفتن، چقدر این بنده خدا خورد شد که شاید مرگ براش راحت تر بود:(
اون کاراکتر وسواسی و بامزه مون، آخر کار نابود شده بود و دیگه هیچوقتم خون رو زره ش رو تمیز نکرد:(
و اینکه میفهمیم اوایل بازی که چقدر براک براش مهم بوده که یکبار میره و نجاتش میده:( هعییییی :(

ماموریت های فرعی چقدر خوب و متنوع بودن! :x و همشونم موارد داستانی خوبی داشتن...
و یا توی ونهایم چندین باس فرعی مربوط به اینا بود! (یک چندتا باس فرعی هم بود که حتی تروفی نداشتن:-" و جزو Favorها نبودن:-" )

کلا هم بازی چقدر محتوا داشت:D

از نظر داستان هم به همه چی رسیدن تقریبا ... آره دوتا سوال کریتوس چجوزی رسیده اینجا و اون شیپور رو کی زد رو نگفتن و تو هیچ دیالوگی هم اشاره ای بهش نشد...
در مورد کریتوس تازه فهمیدیم فی نیوردتش اینجا، یه جا گفته شد تو همین جنگل برای اولین بار همدیگه رو دیدن:-" همونی که دوستمون صفحات قبل گفت، کریتوس برای رهایی از گذشتش راهی یه جای دور شده... ولی خوب هنوزم نتونسته بود دور بشه...(خواهران سرنوشت ورژن دوم هم همینو گفتن... و توی آهنگ پایانی هم به این اشاره داشت:-" )

دیگه دیگه دیگه....
آها! امیدوارم حداقل دوستانی که بازی کردن به تابلوترین ایستر اگ های بازی دقت کرده باشن:-" اون Kvasir Poemها واقعا ایده جالبی بود!:x
من تازه سر شعر هشتم فهمیدم چه خبره:)) یعای قبلیا حس میکردم میخواد یه چیزی بگه، ولی نمیفهمیدم! اونجا دیگه مطمئن شدم این Concrete Genie هست!
بعد نگاهی کردم به شعر اول دیدم اِ اینم که هورایزنه! یه نگاهی به اسما انداختم... We Who Remain, Part the Second :))
فهمیدم چقدر دیر دو هزاریم افتاده:))
بقیشم خیلی تابلو بود جز شعر دوم که یهو یه جرقه زد که... آها این MLBه:))
9 بازیکن(9مبارزه) ، 9روز و 9شب (هر بازی 9دور هست که توی هر دور جاها عوض میشه و ... )
خیلی ایده ایستر اگ جالبی بود شعرها در کل! (پ.ن: بقیه آیتم ها هم بخونید...چیزای جالبی دارن:-" )

درراستای این اشارات ، من یه چیزی هج بگم شاید دوستان ندیره باشن یا کاراییش رو نفهمیده باشن، یه رلیک هست به اسم Mystical Heirloom ، که یک صدای زنگی میده و کاری نمیکنه!
این رو برید جلوی مجسمه ترول ها بزنید:-"

یه اشاره ای به اینکه جقدر تو شماره قبل ترول کشتیم و تو این بازی کم بودن هم میکنند:)) حق دارن...خدایی تنوع باس و مینی باس ها خیلی بیشتر شده بود!


و اینکه داستان GOW هم تموم شد ... یه جوری تموم شد آدم نمیدونه 7~8سال دیگه صبر کنه برای نسخه ی بعد، یا اینکه واقعا تموم شدیم:(
آیا کریتوس رو در ادامه میبینیم، یا ایندفعه نوبت ماجراجویی آتریوس بزرگ هست(فقط)...

کلا یه جوری تموم شد بازی که هیچ هینتی به آینده نداد!
با این حال من دوست دارم باز هم کریتوس رو ببینم:(

یک موردم هست...اگر بردارن کل بازی های کلاسیک رو در این قالب بازسازی کنند(مثل بازسازی FF VII R که یه جورایی بازی کاملا نویی هست)
محتوای همشون جمعا اندازه ی اینم نمیشه:-"

COO میتونه اپنینگ بازی باشه، GOS جایگزین بخشی از فعالیت های فرعی و ...
نه برای اینکه بازی های کلاسیک بدن! نه اونا خیلیم خوبن و هنوزم ازشون لذت میبرم! :x
صرفا برای اینکه تو حالت جدید خیلی بیشتر به Lore و اساطیر اشاره شده و به شخصیت ها (دشمن ها عموما، وگرنه کلاسیک دوست خاصی نداریم تقریبا:-" ) بیشتر میشه رسید و ...
البته توهمی بیس نیست، صرفا خواستم بگمش:)) :D

آها یه ایرادم بگیرم!
بازی لعنتی هرچی زره خوشگل و این این یک سمت شونه ها بود رو اواخر بازی یا تو اندگیم باز کرد:|
هرچی در طول بازی باز میشد، زره کامل بود که اصلا جذاب نیستن:| یا از این دو شونه ای ها رنگ جذابی نداشتن:|

یعنی آخر بازی اون لباس رو نمیداد پا میشدم فحش کششون میکردم:-"
تنها دو لباس خوب دیگه هم ست موسپلهایم(که به تسبت همون اواخر باز میشه) و ست هانتر که فرعی هست، هستن...(ست هانتر هم قابلیتش چندان به درد نمیخوره...ولی به هر حال...مهم خوشگلیه:D )

دیگه همین دیگه! فقط شما رو میسپارم به این آهنگ خفن که از تموم کردن بازی تا الان قفلی زدم روش:(( اصلا موقع گوش دادن بهش...اون حس سرما رو تو بدنتون حس میکنید... و چقدرم خوب داستان کریتوس رو میگه:(


چقدر خوبه این آهنگ!!! چقدر خوبه:(
به امید اجراش توی TGA ! :x
 
IMG_20221117_095945_303.jpg IMG_20221117_095947_968.jpg
دوستان کامل راجب کامبت و اکشن بازی گفتن .چقدر طراحی هنری بازی خوبه سعی کردم اسپویل نشه واقعا لول دیزاین و طراحی محیط و جزییات تا کجا اصلا نمیزاره بازی به تکرار بیفته هر قدم تو یه محیط هیچ وقت فکرشو نمیکردم سانتا بزنه رو دسته فرست پارتیای خود سونی مثل ناتی که تلو و آنچارتدو با اون عظمت عرضه کرده بود.حالا جالبه ناتی بازی بعدیش از نظر بصری میزنه رو دسه این گاد واقعا سونی و اکوسیستمش مدام در حال حرکت تکاملن‌ و به نظرم این رمزه موفقیتشه .
 
یکی اونجایی که کریتوس توی چادر داستان پیرمردی که چوب ها رو روی پشتش حمل میکنه تا اونجایی که دیگه از پا میوفته و از مرگ میخواد که بیاد
با اون آهنگ پیش زمینه زیبا ..
بعدش اتریوس خوابش میبره و کریتوسی که با اون نگاه پر اشکش داستان رو متوقف میکنه..
کریتوس واقعا تا شب قبل از حمله به ازگارد باور داشت که فردا قراره بمیره

و دوم هم اونجایی که با دیدن پیشگویی آل فادر شدن خودش برای اولین بار گریه میکنه! (کریتوس و گریه !! فوق العاده بود این سکانس) (هم اشک شوق و هم ناراحتی)

نمیدونم در آینده قراره باز هم کریتوسی رو در کنار خودمون داشته باشیم یا نه
اما برداشتی که من پایان این گیم داشتم بیشتر خداحافظی با این شخصیته!
شخصیتی که با Character Development فوق العاده سانتامونیکا بدون اینکه مو لای درزش بره تونست از یکی از خون ریز ترین، وحشی ترین و بی ملاحظه ترین آدم
تبدیل بشه به یک Wise Man تمام عیار (نویسنده های فصل 8 Game of Thrones یاد بگیرند!)
به خصوص توی Ragnarok که کاملا رستگاری کریتوس قابل لمسه که واقعا زیباست!
امیدوارم که اشتباه کنم اما این موضوع خیلی منو غمگین کرده
در عین حال اگه قرار باشه یک روز پایانی برای کریتوس متصور بشیم فکر میکنم این بهترین پایانه :(

واقعا از تک به تک سکانس های بازی هنر، زیبایی و احساسات میریزه که قابل بیان نیست
نمیدونم از کجای این هنر و زیبایی بگم، هر چی بگی کافی نیست
واقعا به قول دوستان این بازی روی دست لست 2 ناتی داگ که اوج هنر روابط انسانی توش به نمایش گذاشته بود در اومد که چنین انتظاری شخصاً نداشتم

در عجبم که صنعت بازی سازی در سال های آینده قراره به کجا بره؟
دیگه تموم شد روزایی که همه به بازی ها صرفا به چشم سرگرمی یا همون "بازی" نگاه میکردند
بازی هایی که اسدتیو های سونی ( به خصوص ناتی داگ و سانتامونیکا) دارن بیرون میدن درس زندگی هستن
از همین Ragnarok میشه حداقل ده تا درس زندگی بیرون کشید که از حوصله بحث خارجه
گاهی اوقات آدم حیفش میاد به خروجی این اسدیو ها صرفا لقب "بازی" بده!

واقعا کسی میتونه در این حوزه به رقابت کردن با این تیم های قوی حتی نزدیک بشه؟! I DO NOT THINK SO


خوب منم بازی رو پلاتیدم! :D

گفتم دیگه وقتشه در موردش پست بدم! :D

اول از همه شروع کنم با بهترین جای بازی از نظر خودم:D اونایی که من رو میشناسن یا پستام رو دنبال کردن حتما میدونند که کجا بوده:-"

صحنه ی گرفتن نیزه:x :x :x :x :x :x
یعنی من سراسر اونجا قلب شده بودم:x :))
تو تاپیک بازی قبلی، و یا همینجا دیدید که چندین بار گفتم من سلاح نیزه میخوام؛ تو سری کلاسیک بهترین سلاح بعد از BoC ، نیزه و سپر GOS بوده ، اگر حملش سخته یه نیزه تاشو مثل سپر بدن که تو جیب جا بشه(همینم شد:)) ) و ...‌ :))

حالا جدا از گرفتن نیزه و اینکه چقدر سلاح خفنی هست و تقریبا بعد از گرفتنش 90% مواقع نیزه دستم بود:-" حتی برای باس آپشنال ها و ...:-"
چقدر اون صحنه ها خوب بود:((
اونجا که براک دقیقا حقیقت رو فهمید، جمله ی بعرش که کریتوس بهش گفت سلاح نیاز به بلسینگه یه آهنگر داره و ... خیلی خوب بود:x

در کل شخصیت پردازی همه کاراکترها، حتی اونایی که تو شماره قبل بودن، و مخصوصا براک و سیندری و میمیر، خیلیییی خوب شده بود:x
در مورد سیندری بالاتر بچه ها گفتن، چقدر این بنده خدا خورد شد که شاید مرگ براش راحت تر بود:(
اون کاراکتر وسواسی و بامزه مون، آخر کار نابود شده بود و دیگه هیچوقتم خون رو زره ش رو تمیز نکرد:(
و اینکه میفهمیم اوایل بازی که چقدر براک براش مهم بوده که یکبار میره و نجاتش میده:( هعییییی :(

ماموریت های فرعی چقدر خوب و متنوع بودن! :x و همشونم موارد داستانی خوبی داشتن...
و یا توی ونهایم چندین باس فرعی مربوط به اینا بود! (یک چندتا باس فرعی هم بود که حتی تروفی نداشتن:-" و جزو Favorها نبودن:-" )

کلا هم بازی چقدر محتوا داشت:D

از نظر داستان هم به همه چی رسیدن تقریبا ... آره دوتا سوال کریتوس چجوزی رسیده اینجا و اون شیپور رو کی زد رو نگفتن و تو هیچ دیالوگی هم اشاره ای بهش نشد...
در مورد کریتوس تازه فهمیدیم فی نیوردتش اینجا، یه جا گفته شد تو همین جنگل برای اولین بار همدیگه رو دیدن:-" همونی که دوستمون صفحات قبل گفت، کریتوس برای رهایی از گذشتش راهی یه جای دور شده... ولی خوب هنوزم نتونسته بود دور بشه...(خواهران سرنوشت ورژن دوم هم همینو گفتن... و توی آهنگ پایانی هم به این اشاره داشت:-" )

دیگه دیگه دیگه....
آها! امیدوارم حداقل دوستانی که بازی کردن به تابلوترین ایستر اگ های بازی دقت کرده باشن:-" اون Kvasir Poemها واقعا ایده جالبی بود!:x
من تازه سر شعر هشتم فهمیدم چه خبره:)) یعای قبلیا حس میکردم میخواد یه چیزی بگه، ولی نمیفهمیدم! اونجا دیگه مطمئن شدم این Concrete Genie هست!
بعد نگاهی کردم به شعر اول دیدم اِ اینم که هورایزنه! یه نگاهی به اسما انداختم... We Who Remain, Part the Second :))
فهمیدم چقدر دیر دو هزاریم افتاده:))
بقیشم خیلی تابلو بود جز شعر دوم که یهو یه جرقه زد که... آها این MLBه:))
9 بازیکن(9مبارزه) ، 9روز و 9شب (هر بازی 9دور هست که توی هر دور جاها عوض میشه و ... )
خیلی ایده ایستر اگ جالبی بود شعرها در کل! (پ.ن: بقیه آیتم ها هم بخونید...چیزای جالبی دارن:-" )

درراستای این اشارات ، من یه چیزی هج بگم شاید دوستان ندیره باشن یا کاراییش رو نفهمیده باشن، یه رلیک هست به اسم Mystical Heirloom ، که یک صدای زنگی میده و کاری نمیکنه!
این رو برید جلوی مجسمه ترول ها بزنید:-"

یه اشاره ای به اینکه جقدر تو شماره قبل ترول کشتیم و تو این بازی کم بودن هم میکنند:)) حق دارن...خدایی تنوع باس و مینی باس ها خیلی بیشتر شده بود!


و اینکه داستان GOW هم تموم شد ... یه جوری تموم شد آدم نمیدونه 7~8سال دیگه صبر کنه برای نسخه ی بعد، یا اینکه واقعا تموم شدیم:(
آیا کریتوس رو در ادامه میبینیم، یا ایندفعه نوبت ماجراجویی آتریوس بزرگ هست(فقط)...

کلا یه جوری تموم شد بازی که هیچ هینتی به آینده نداد!
با این حال من دوست دارم باز هم کریتوس رو ببینم:(

یک موردم هست...اگر بردارن کل بازی های کلاسیک رو در این قالب بازسازی کنند(مثل بازسازی FF VII R که یه جورایی بازی کاملا نویی هست)
محتوای همشون جمعا اندازه ی اینم نمیشه:-"

COO میتونه اپنینگ بازی باشه، GOS جایگزین بخشی از فعالیت های فرعی و ...
نه برای اینکه بازی های کلاسیک بدن! نه اونا خیلیم خوبن و هنوزم ازشون لذت میبرم! :x
صرفا برای اینکه تو حالت جدید خیلی بیشتر به Lore و اساطیر اشاره شده و به شخصیت ها (دشمن ها عموما، وگرنه کلاسیک دوست خاصی نداریم تقریبا:-" ) بیشتر میشه رسید و ...
البته توهمی بیس نیست، صرفا خواستم بگمش:)) :D

آها یه ایرادم بگیرم!
بازی لعنتی هرچی زره خوشگل و این این یک سمت شونه ها بود رو اواخر بازی یا تو اندگیم باز کرد:|
هرچی در طول بازی باز میشد، زره کامل بود که اصلا جذاب نیستن:| یا از این دو شونه ای ها رنگ جذابی نداشتن:|

یعنی آخر بازی اون لباس رو نمیداد پا میشدم فحش کششون میکردم:-"
تنها دو لباس خوب دیگه هم ست موسپلهایم(که به تسبت همون اواخر باز میشه) و ست هانتر که فرعی هست، هستن...(ست هانتر هم قابلیتش چندان به درد نمیخوره...ولی به هر حال...مهم خوشگلیه:D )

دیگه همین دیگه! فقط شما رو میسپارم به این آهنگ خفن که از تموم کردن بازی تا الان قفلی زدم روش:(( اصلا موقع گوش دادن بهش...اون حس سرما رو تو بدنتون حس میکنید... و چقدرم خوب داستان کریتوس رو میگه:(


چقدر خوبه این آهنگ!!! چقدر خوبه:(
به امید اجراش توی TGA ! :x

ممنون از اینکه لینک این آهنگ زیبا :x رو گذاشتی
واقعا با روح و روان آدم بازی میکنه این آهنگ به خصوص اونجا که تم GOW هم وارد میشه
 
یکی اونجایی که کریتوس توی چادر داستان پیرمردی که چوب ها رو روی پشتش حمل میکنه تا اونجایی که دیگه از پا میوفته و از مرگ میخواد که بیاد
با اون آهنگ پیش زمینه زیبا ..
بعدش اتریوس خوابش میبره و کریتوسی که با اون نگاه پر اشکش داستان رو متوقف میکنه..
کریتوس واقعا تا شب قبل از حمله به ازگارد باور داشت که فردا قراره بمیره

و دوم هم اونجایی که با دیدن پیشگویی آل فادر شدن خودش برای اولین بار گریه میکنه! (کریتوس و گریه !! فوق العاده بود این سکانس) (هم اشک شوق و هم ناراحتی)

نمیدونم در آینده قراره باز هم کریتوسی رو در کنار خودمون داشته باشیم یا نه
اما برداشتی که من پایان این گیم داشتم بیشتر خداحافظی با این شخصیته!
شخصیتی که با Character Development فوق العاده سانتامونیکا بدون اینکه مو لای درزش بره تونست از یکی از خون ریز ترین، وحشی ترین و بی ملاحظه ترین آدم
تبدیل بشه به یک Wise Man تمام عیار (نویسنده های فصل 8 Game of Thrones یاد بگیرند!)
به خصوص توی Ragnarok که کاملا رستگاری کریتوس قابل لمسه که واقعا زیباست!
امیدوارم که اشتباه کنم اما این موضوع خیلی منو غمگین کرده
در عین حال اگه قرار باشه یک روز پایانی برای کریتوس متصور بشیم فکر میکنم این بهترین پایانه :(

واقعا از تک به تک سکانس های بازی هنر، زیبایی و احساسات میریزه که قابل بیان نیست
نمیدونم از کجای این هنر و زیبایی بگم، هر چی بگی کافی نیست
واقعا به قول دوستان این بازی روی دست لست 2 ناتی داگ که اوج هنر روابط انسانی توش به نمایش گذاشته بود در اومد که چنین انتظاری شخصاً نداشتم

در عجبم که صنعت بازی سازی در سال های آینده قراره به کجا بره؟
دیگه تموم شد روزایی که همه به بازی ها صرفا به چشم سرگرمی یا همون "بازی" نگاه میکردند
بازی هایی که اسدتیو های سونی ( به خصوص ناتی داگ و سانتامونیکا) دارن بیرون میدن درس زندگی هستن
از همین Ragnarok میشه حداقل ده تا درس زندگی بیرون کشید که از حوصله بحث خارجه
گاهی اوقات آدم حیفش میاد به خروجی این اسدیو ها صرفا لقب "بازی" بده!

واقعا کسی میتونه در این حوزه به رقابت کردن با این تیم های قوی حتی نزدیک بشه؟! I DO NOT THINK SO




ممنون از اینکه لینک این آهنگ زیبا :x رو گذاشتی
واقعا با روح و روان آدم بازی میکنه این آهنگ به خصوص اونجا که تم GOW هم وارد میشه

یعنی بازی از اول بازی صدبار تو چشمت فرو میکنه که با کریتوس خداحافظی کن و رفتنیه:((
و اون شب آخر... واقعا هم همین بود... یعنی کریتوسی که نترس ترین شخص دنیاست هم یه جورایی اونجا دیگه از مرگ میترسید:( چون ایندفعه دوست داشت با پسرش باشه:( (دقیقا سر یکی از ماموریت فرعی ها هی آتریوس گیر میداد نه واقعا چرا برات مهم شده و غر نمیزنی برای اینکار! که آخرش میمیر میگه، بشر!!! بابات میخواد باهات وقت بگذرونه! حتما نباید تو روت این رو بگه که! :( )

شاید یه عده بگن بازی هپی اندینگ بود پس حال نداد و ...(که ربطی نداره حقیقتا:-" ) ، ولی تو طول بازی، بازی غمگین نگهت میداشت! هی بهت میگفت نگاه! این آخرین باریه که کریتوس رو میبینی! نگاه، همه چی طبق پیشگویی ها جلو رفته! نگاه، ذات کریتوس همینه و راه در رو نداره! و ...

یه جورایی این مکالمه ، مثل اون مکالمه ی تو معبد تیر، که پدر و پسری شراب میزنند بود:( یه صحبت خودمونی:(


---

وای ماسکه اگر نمیرفت شاید ایده جالبی برای سری جدید میتونست باشه! یعنی من تا همون اواخر میگفتم این قضیه حتما هینت و ماجراجویی برای بازی های بعد هست!

هعی هعی... هیچی آدم بعد زدن چنین بازی هایی به پوچی میرسه کاملا :(


---

خیلی موزیک ویدیو خوبی هم براش درست کردن:x
اون حس هایی که باید بده رو خیلییییی خوب میده!
دقیقا اون جایی که تم GOW وارد میشه، اون حس عظمت رو قشنگ حس میکنی! :x
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or