PlayStation God of War Ragnarok

سازنده
Santa Monica Studio
تاریخ انتشار
November 9, 2022 (۱۸ آبان 1401)
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
God of War Ragnarok
IMG_20210911_212633_copy_600x200.jpg
Biography
Ragnarök
e17dd58892e48fd104c3203eb2ccd3e8-724x1024.jpg


موج اول
شروع آخرالزمان از جنگ‌های خونین در میدگارد و از بین انسان‌ها راه می‌افتد، برادران به جان هم افتاده و یکدیگر را به قتل می‌رسانند و جرم و جنایت در میدگارد بیداد می‌کند.
سپس زمستان سخت (Fimbulvetr ) از راه می‌رسد که به مدت سه سال با خود سرمای شدید و تاریکی به همراه می‌آورد
زمین سراسر از یخی ضخیم پوشیده شده و انسان‌ها در سرما و گرسنگی تمام امید و ایمانشان را از دست می‌دهند.

موج دوم
اسکال (Sköll) و هاتی (Hati – گرگ‌هایی که به دنبال ارابه‌های خورشید و ماه می‌کردند) بالاخره موفق می‌شوند هر کدام طعمه خود را شکار کنند
اسکال خورشید را به دندان گرفته و خون از آن به زمین جاری می‌شود و هاتی ماه را بلعیده و ستارگان نیز آسمان را ترک می‌کنند و تاریکی مطلق همه جا را فرا می‌گیرد.

موج آخر
زمین شروع به لرزیدن می‌کند و فنریر که توسط خدایان در غل و زنجیر بود، آزاد می‌شود تا از خدایانی که او را اسیر کرده بودند انتقام بگیرد.


+ نگهبان خدایان (Heimdall) در شاخ خود دمیده و تمام خدایان به همراه وایکینگ‌هایی که با شرافت جنگیده و مرده بودند و در والهالا درکنار خدایان مستقر بودند، خود را برای نبردی بزرگ آماده می‌کنند.
+ ایگدراسیل (Yggdrasil) که 9 سرزمین بر روی شاخه و ریشه‌های آن شکل گرفته بودند، به لزره درمیاید. زمین میلرزد، دریا شروع به جوشیدن می‌کند و ماری عظیم‌الجثه از اعماق آن بیرون می‌آید که زهر از دهانش بر زمین می‌ریزد، این مار کسی نیست جز یورمنگاند
+ آسمان شکافته شده و از سرزمین موسپل‌هیم (Muspelheim– قلمروی آتش) غول‌های آتشین به رهبری سورت به میدان نبرد وارد می‌شوند
+ هِل، دختر لوکی که نیمه زنده-نیمه مرده است نیز از نیفل‌هیم (Niflheim – قلمروی یخ) خارج شده و به همراه اژدهای خود نیتاگ (Nithog) بر فراز میدان نبرد پرواز می‌کند تا اجساد مردگان را برای خوردن ببرد.
Hróðvitnir
IMG_20220708_101623_402.jpg

فنریر (Fenrir) که همچنین با نام هوویتنیر شناخته میشه شخصیتی مهم در اسطوره‌شناسی نورسه
گرگی غول‌پیکره که به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان آسیر تلقی میشه
او اولین بچه-گرگ از سه فرزند لوکی و یک یوتون مونث به نام انگربودا ست
سرنوشتش در زمان راگناروک به مبارزه و کشتن اودین گره خورده، و اینکه پدر اسکول و هاتی ست
فنریر به عنوان گرگی توصیف شده که روزی به اندازه‌ی یک هیولا می‌شود.
وجود او ترسی بزرگ برای خدایان و به خصوص اودین است، کسی که مرگ خود را در زمان راگناروک به واسطه‌ی آرواره‌های این هیولا پیش‌بینی می‌کند
یکی از دلایل مهم اقدامات اودین برای جلوگیری از راگناروک به خاطر ترس از فنریر ست

جنسیت: مذکر
نژادها: غول-گرگ
وضعیت: زنده
مکان: آسگارد
خانواده:
هِل(خواهر)
یورمونگاند(برادر)
اسکول و هاتی(پسران)
انگربودا(مادر)
لوکی ( پدر )
فی(مادر بزرگ)
برگلمیر(جد مادری)
کریتوس(پدر بزرگ؟!)

اگرچه او دیده نشده و به واسطه‌ی یکی از نام‌های کمتر شناخته شده‌اش نام برده می‌شود، اما فنیر در دو تا از اظهار نظرهای میمیر مورد اشاره قرار گرفته!
اولین اشاره مربوط به یکی از داستان‌های میمیر بر روی قایقه که از فنریر به عنوان «کینه‌جوی بزرگ خدایان آسیر» یاد می‌شه و داستانی از او و فرزندانش اسکول و هاتی نقل میشه
میمیر باری دیگر هنگام ترک کردن کونوسگارد به طور خلاصه اشاره‌ای به فنیر می‌کنن و این که چطور بروک و سیندری زنجیری غیرقابل شکست را تنها با استفاده از «یک جای پای گربه» و «آب دهان پرنده» ساختن
Thamur
20220602_213349.jpg

تامور قبل از مرگش تصمیم داشت دیواری به دور سرزمین غول ها یا همون یوتنهایم بسازه تا از مردمش در برابر ثور محافظت کنه
چون ساخت دیوار به تنهایی واسش سخت و زمان‌گیر بود، از پسرش Hrimthur برای ساخت دیوار کمک خواست اما پسرش بهش کمک نکرد!
بعد از مخالفت Hrimthur با پدرش، تامور پسرش رو میزنه و همین امر باعث میشه Hrimthur هز دست پدر فرار کنه
تامور که احساس خوبی نداشته به دنبال پسر میره ولی در میدگارد گم میشه
فریادهای تامور توجه ی ثور رو به خودش جلب میکنه و این دو باهم درگیر میشن و درنهایت تامور حین درگیری بر روی ابزار سنگ تراشی خودش میفته و دار فانی رو وداع میگه:D

تامور یک غول یخی بود و برای همین بعد از مرگش و سقوط بدنش بر روی زمین بخش بزرگی از سرزمین پوشیده از یخ شد و فقط ثور از این سرما نجات پیدا کرد

gow2-900x506_copy_450x253.jpg



با اینکه کشته شدن Thamur در نبرد با ثور کاملا اتفاقی رخ داد اما ثور اعتبار کشتن این غول رو برای خودش می‌دونست و ادعا می‌کرد که خودش انجام داده!
پ.ن: اگر در خاطرتون باقی مانده باشه، آخرین نبرد ما با بالدور دقیقا در محل کشته شدن تامور اتفاق افتاد، و برای لحظاتی فریا برای اینکه ما بالدور رو خاکشیر نکنیم، برای کمک به پسرشو با جادوی خودش ایشونو زنده کرد!
تیر (به نروژی باستان: Týr)

Tyr.jpg
تیر (فرزند اودین، برادر ناتنی ثور و بالدر) خدای جنگ نورس ، خدایی که برای صلح جنگید و به قهرمان بودن و قانونمند بودن شهرت داشت.
با قدرت و علمش جلوی جنگ ها را می گرفت ، نه اینکه شروعشون کنه!
تیر با کمک غول ها و تمام نژاد ها معبدش را ساخت تا با استفاده از آن به هر ٩ قلمروی ایگدراسیل سفر کند و آرامش را توی همه ی آنها برقرار کند.
تیر خدایی بود که انتخاب کرد به دیگران خدمت کند تا خودش
تیر معتقد بود که عقل، کلید جلوگیری از جنگ و هرج و مرج عه ، نه زور!
همچنین او می دانست که با بازدید از فرهنگ های مختلف به بینشی میرسه که هرگز با یکجا نشینی بهش نمیرسه. در حالی که اودین علم زیادش رو مبتکرانه مخفی می کنه ، تیر با دست و دل بازی علم و خردش رو در اختیار بقیه میزاره.
به همین دلیل ، انسان ها تیر رو تحسین می کردند و عشق شان را بهش با آوردن هدایا از سراسر دنیا نشون می دادند.


آخرین اطلاعات:

▪️تاریخ عرضه ی بازی برابر با 18 آبان 1401
▪️بازی به صورت انحصاری برای PS5/PS4 منتشر میشود
▪️در صورتی که نسخه ی PS4 بازی را‌ خریداری کنید، برای دریافت نسخه ی PS5 بازی ( Free Upgrade ) باید مبلغ 10$ را پرداخت کنید
این هزینه شامل نسخه ی Standard Edition بوده و در ادیشن های دیگر شما قابلیت استفاده ی بازی بروی هر دو پلتفرم کنسولی PS4 و PS5 را خواهید داشت



* آقای اریک ویلیامز کارگردان نسخه ی GOW Ragnarok می باشند
* ثور و فریا دو آنتاگونیست اصلی هستند
* هر 9 قلمرو قابل بازی می باشند
* عنوان GOW Ragnarok به مانند نسخه ی 2018 بر اساس فناوری One Shot Shooting ساخته خواهد شد، این بدان معناست که Shooting Camera از ابتدا تا انتهای بازی متوقف نمی شود
* طبق گفته ی اریک ویلیامز کارگردان نسخه جدید GOW، بازی GOW Ragnarok پایانی برای حماسه اساطیر نورس خواهد بود!
* ضمنا کراس جن بودن این بازی نیز به صورت رسمی تایید گردید

IMG_20220706_230109_242.jpg
♤♤♤♤♤♤
GOW Ragnarok Characters

IMG_20210912_014927_650.jpg IMG_20210912_014925_625.jpg
IMG_20210912_014924_145.jpg IMG_20210912_014921_368.jpg
IMG_20210912_014919_967.jpg IMG_20210912_014918_785.jpg
IMG_20210912_014916_890.jpg IMG_20210912_014914_579.jpg
IMG_20210912_014913_027.jpg IMG_20210912_014910_929.jpg

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎


☆☆☆☆☆☆☆☆

Screenshot_20210912-013302_Samsung Internet_copy_432x242.jpg
God of War: Ragnarok -Official Gameplay Trailer | PS showcas 2021
YouTube

☆☆☆☆☆☆☆☆
178672
🔹🔹🔹
🔥تریلر رونمایی از تاریخ انتشار بازی🔥
 
آخرین ویرایش:
میدونم درجه سختی برای پلات مهم نیست . ولی سوالم اینه که مثل نسخه 2018 چیزهایی مثل والکری و .. داره که کشتنشون سخت و عذاب آور باشه ؟ یا از اونا آسونترن ؟
آره دقیق بگم چه Enemy هایی اسپویل میشی ، ولی میشه زد و درجه سختی بیاری پایین خیلی آسون میشه.
راهنما این سایت هم راهنمایی میکنه و اطلاعات خوبی میده میتونه کمکت کنه.
 
  • Like
Reactions: Seventy One
خیلی وقته میخوام در مورد بازی حرف بزنم ولی دستم به قلم نمیره .

نمیدونم چند درصد از فن های قدیمی چیزی رو که من حس کردم رو حس کردن ولی واقعاً ناامیدم کرد ، بازی به خودی خودش عالی بود ، کامبت سیستم خفن و دیوانه وار ، داستان گویی عالی و رشد شخصیت کریتوس و قبول اشتباهاتش و تغییرات انسانیش ، بشدت خوش ساخت و AAA . ولی نمیتونم به عنوان یه GOW قبولش کنم ، رابطه اش با یونان رو که جزو لحظات قشنگ قسمت قبل بود رو رسما گذاشته بود کنار . داستان اصلاً در حد انتظاراتی که قسمت قبل به وجود آورده بود نبود ، و واقعا اودین ابکی ترین باس نهایی کل سری بود ، قشنگ بالدور چند سر و گردن بالاتر بود فایتاش ، مهم تر ، اسم بازی رگناروک ِ و یه ساعته سر و تهش هم میارن و خیلی شل و ول جمع میشه میره .

حرف زیاده ، شاید بعدها در موردش نوشتم ، فقط حیف اون ورژن 2018 .
 
خیلی وقته میخوام در مورد بازی حرف بزنم ولی دستم به قلم نمیره .

نمیدونم چند درصد از فن های قدیمی چیزی رو که من حس کردم رو حس کردن ولی واقعاً ناامیدم کرد ، بازی به خودی خودش عالی بود ، کامبت سیستم خفن و دیوانه وار ، داستان گویی عالی و رشد شخصیت کریتوس و قبول اشتباهاتش و تغییرات انسانیش ، بشدت خوش ساخت و AAA . ولی نمیتونم به عنوان یه GOW قبولش کنم ، رابطه اش با یونان رو که جزو لحظات قشنگ قسمت قبل بود رو رسما گذاشته بود کنار . داستان اصلاً در حد انتظاراتی که قسمت قبل به وجود آورده بود نبود ، و واقعا اودین ابکی ترین باس نهایی کل سری بود ، قشنگ بالدور چند سر و گردن بالاتر بود فایتاش ، مهم تر ، اسم بازی رگناروک ِ و یه ساعته سر و تهش هم میارن و خیلی شل و ول جمع میشه میره .

حرف زیاده ، شاید بعدها در موردش نوشتم ، فقط حیف اون ورژن 2018 .
دقیقا من اون حسی که به 2018 داشتم و برام بهترین بازی نسل بود تکرار نشد رگناروک اون روایت حماسی نسخه 2018 با و پایان شاهکارش رو نتونست در بیاره با اینکه ی بازی خوب و خوش ساخته دلی درخشش نسخه 2018 رو نداشت
چیزی که رگناروک کم داشت ی پایان با شکوه و گاد آف واری بود، نمی دونم چرا تصمیم گرفتن این شکلی تمومش کن بازی از هر نظر پتانسیلشو داشت تبدیل به بهترین نسل 9 بشه ولی هدر رفت
 
منم با اودین مشکل داشتم :D یعنی اولین حضورش خیلی کول و خفن بود ولی بعد از اون دیگه اون ابهت و غیر قابل دسترس بودنی که از خدای خدایان انتظار میره رو نداشت برام. مبارزه ایم که باهاش داشتیم خیلی چیپ بود واقعا.
 
خیلی وقته میخوام در مورد بازی حرف بزنم ولی دستم به قلم نمیره .

نمیدونم چند درصد از فن های قدیمی چیزی رو که من حس کردم رو حس کردن ولی واقعاً ناامیدم کرد ، بازی به خودی خودش عالی بود ، کامبت سیستم خفن و دیوانه وار ، داستان گویی عالی و رشد شخصیت کریتوس و قبول اشتباهاتش و تغییرات انسانیش ، بشدت خوش ساخت و AAA . ولی نمیتونم به عنوان یه GOW قبولش کنم ، رابطه اش با یونان رو که جزو لحظات قشنگ قسمت قبل بود رو رسما گذاشته بود کنار . داستان اصلاً در حد انتظاراتی که قسمت قبل به وجود آورده بود نبود ، و واقعا اودین ابکی ترین باس نهایی کل سری بود ، قشنگ بالدور چند سر و گردن بالاتر بود فایتاش ، مهم تر ، اسم بازی رگناروک ِ و یه ساعته سر و تهش هم میارن و خیلی شل و ول جمع میشه میره .

حرف زیاده ، شاید بعدها در موردش نوشتم ، فقط حیف اون ورژن 2018 .

قبل از عرضه بازی تقریبا همه برای رویارویی با ثور و اودین لحظه شماری میکردن ولی بعد که عرضه شد دیدیم سر جمع یک ساعت توی بازی حضور دارن .
بازی جوری طراحی شده که حتی اگر این دو شخصیت رو از بازی حذف کنن باز هم بازی ضربه انچنانی نمیخوره
مبارزه با بالدر در نسخه ۲۰۱۸ بسیار بهتر از مبارزه با ثور بود .

با این اوصاف بازم نمیشه از ارزش بازی گذشت .
 
منم با اودین مشکل داشتم :D یعنی اولین حضورش خیلی کول و خفن بود ولی بعد از اون دیگه اون ابهت و غیر قابل دسترس بودنی که از خدای خدایان انتظار میره رو نداشت برام. مبارزه ایم که باهاش داشتیم خیلی چیپ بود واقعا.
وقتی طراح گیم پلی بازی رو بکنن کارگردان خب معلومه تهش چی میشه
قشنگ شله قلمکاری بود برای خودش
 
وقتی طراح گیم پلی بازی رو بکنن کارگردان خب معلومه تهش چی میشه
قشنگ شله قلمکاری بود برای خودش
اریک ویلیامز آدم کاردرستیه، کارکشته این کاره، اگه بزرگتر از کوری نباشه کوچیکتر اصلا نیست، مشکل رگناروک کارگردانیش نیست
از نظر من مشکل اصلی این بود که داستانی که قرار بود سه گانه باشه رو تلاش کردن توی قسمت 2 تمومش کن
ما 2018 ی شروع رویایی برای 3 گانه رو دیدیم که برای شروع بهتر از این نمی تونست مارو درگیر ماجرا کنه گاد 2018 واقعا در حد کمال بود برای من
وقتی تصمیم گرفتن داستان رو در قسمت 2 تموم کنن مجبور شدن داستان رو فشرده کنن و این شد که یک سوم آخر بازی کاملا ناباورانه سریع و ساده شد و اون حس ی مبارزه با شکوه پایانی که همیشه از گاد انتظار می رفت رو نداشت
رگناروک برای من مثل خوشمزه ترین غذای مورد علاقم بود اما به ظرف چسبیده بود، میدیدم که هستش بوش به مشامم می رسید لمسش می کردم ولی نمی تونستم بخورمش :D
خلاقه اینکه یکی از حسرتهای بزرگ دوران گیمریم همینه که می تونستیم ی سه گانه افسانه ایی ببینیم که برای همیشه در تاریخ موندگار بشه و بعد اون دیگه کسی جرات نکنه سراغ داستان های اساطیری نورس بره، ولی نشد :D و نفرین بر باعث و بانیش :D
 
آخرین ویرایش:
اریک ویلیامز آدم کاردرستیه، کارکشته این کاره، اگه بزرگتر از کوری نباشه کوچیکتر اصلا نیست، مشکل رگناروک کارگردانیش نیست
از نظر من مشکل اصلی این بود که داستانی که قرار بود سه گانه باشه رو تلاش کردن توی قسمت 2 تمومش کن
ما 2018 ی شروع رویایی برای 3 گانه رو دیدیم که برای شروع بهتر از این نمی تونست مارو درگیر ماجرا کنه گاد 2018 واقعا در حد کمال بود برای من
وقتی تصمیم گرفتن داستان رو در قسمت 2 تموم کنن مجبور شدن داستان رو فشرده کنن و این شد که یک سوم آخر بازی کاملا ناباورانه سریع و ساده شد و اون حس ی مبارزه با شکوه پایانی که همیشه از گاد انتظار می رفت رو نداشت
رگناروک برای من مثل خوشمزه ترین غذای مورد علاقم بود اما به ظرف چسبیده بود، میدیدم که هستش بوش به مشامم می رسید لمسش می کردم ولی نمی تونستم بخورمش :D
خلاقه اینکه یکی از حسرتهای بزرگ دوران گیمریم همینه که می تونستیم ی سه گانه افسانه ایی ببینیم که برای همیشه در تاریخ موندگار بشه و بعد اون دیگه کسی جرات نکنه سراغ داستان های اساطیری نورس بره، ولی نشد :D و نفرین بر باعث و بانیش :D

مبارزه پاياني گاد ٢٠١٨ با بالدور حماسي بود؟
باس فايتهاي گاد ٢٠١٨ همشون اسون بودن و فقط اژدها يه مقدار حالت حماسي داشت
بنظرم فقط مبارزه با والكيريها خوب بود اونم يكي دوتا اول بقيهشون كپي بودن.
 
مبارزه پاياني گاد ٢٠١٨ با بالدور حماسي بود؟
باس فايتهاي گاد ٢٠١٨ همشون اسون بودن و فقط اژدها يه مقدار حالت حماسي داشت
بنظرم فقط مبارزه با والكيريها خوب بود اونم يكي دوتا اول بقيهشون كپي بودن.
اگه حماسه تو خونریزی می بینی قطعا نه! حماسی بودن هم به سختی و آسونی نیست :دی شکوه اون لحظه که آترئوس ورلد سرپنت رو صدا می زنه و باعث میشه هینت هایی که توی ذهنت داشتی تبدیل به ی جرقه ذهنی بشه با خودت بگی چی شددددددد؟
تکرار نشدنیه!
اون لحظه که بالدر طلسمش باطل میشه و شروع به حس کردن میکنه... اون لحظه که فریا تسلیم خواسته فرزند خودش میشه، تلاش کریتوس برای نجات هردوشون و در نهایت ناامیدیش، اون لحظه که کریتوس کارو تموم می کنه و میگه The cycle ends here, we must be better
و تیر آخر واکنش فریا...
در نهایت اون تالار جاینت ها و اون لحظه با شکوه به باد سپردن خاکستر فی... اینا چیزایی نیست که براحتی از یاد آدم بره و برای من لحظه با شکوه و حماسی همینه :دی
 
اگه حماسه تو خونریزی می بینی قطعا نه! حماسی بودن هم به سختی و آسونی نیست :D شکوه اون لحظه که آترئوس ورلد سرپنت رو صدا می زنه و باعث میشه هینت هایی که توی ذهنت داشتی تبدیل به ی جرقه ذهنی بشه با خودت بگی چی شددددددد؟
تکرار نشدنیه!
اون لحظه که بالدر طلسمش باطل میشه و شروع به حس کردن میکنه... اون لحظه که فریا تسلیم خواسته فرزند خودش میشه، تلاش کریتوس برای نجات هردوشون و در نهایت ناامیدیش، اون لحظه که کریتوس کارو تموم می کنه و میگه The cycle ends here, we must be better
و تیر آخر واکنش فریا...
در نهایت اون تالار جاینت ها و اون لحظه با شکوه به باد سپردن خاکستر فی... اینا چیزایی نیست که براحتی از یاد آدم بره و برای من لحظه با شکوه و حماسی همینه :D

خون كه نه منتهي به عظمت و قدرت باس ميبينم
مثلا مبارزه با هيديس تو ٣ از كل اينا حماسي تر بود يا خود هركول و زئوس


مثلا مبارزه با گايا يا كرونوس سخت نبود اما حماسي بود

يعني باس بايد يه كركتر خيلي خفن باشه وگرنه يكي باشه از خودمون كوچيكتر و سطح تر كه بچه زدن نداره :D

تعريف من از باس بطور دقيق تو سري سولزهاست

تو گاد توقع اون سختي رو ندارم اما عظمت رو چرا و تو گاد ٢٠١٨ عظمت نداشتن باسها واسه همين هم شكست دادنشون حسي نميداد
رگناروك هم پلي ندادم و نمي دانم :D
 
افسوس و صد حیف که هنوز بازی رو تجربه نکردم و الا یه تنه جلوی این همه حرفایی که پشت سر این بازی تو این چند وقته زده شده وایمیسادم :D
فعلا کظم غیظ میکنم :D
فقط میدونم عنوانی که متای۹۴ گرفته و بعد از الدن رینگ بهترین عنوان سال شده ۹۹ درصد ایراداتی که ازش میگیرن یا از رو غرضه یا از روی اینه که اونجوری که میخواستن باب سلیقه خودشون باشه نیست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or