PlayStation God of War Ragnarok

سازنده
Santa Monica Studio
تاریخ انتشار
November 9, 2022 (۱۸ آبان 1401)
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
God of War Ragnarok
IMG_20210911_212633_copy_600x200.jpg
Biography
Ragnarök
e17dd58892e48fd104c3203eb2ccd3e8-724x1024.jpg


موج اول
شروع آخرالزمان از جنگ‌های خونین در میدگارد و از بین انسان‌ها راه می‌افتد، برادران به جان هم افتاده و یکدیگر را به قتل می‌رسانند و جرم و جنایت در میدگارد بیداد می‌کند.
سپس زمستان سخت (Fimbulvetr ) از راه می‌رسد که به مدت سه سال با خود سرمای شدید و تاریکی به همراه می‌آورد
زمین سراسر از یخی ضخیم پوشیده شده و انسان‌ها در سرما و گرسنگی تمام امید و ایمانشان را از دست می‌دهند.

موج دوم
اسکال (Sköll) و هاتی (Hati – گرگ‌هایی که به دنبال ارابه‌های خورشید و ماه می‌کردند) بالاخره موفق می‌شوند هر کدام طعمه خود را شکار کنند
اسکال خورشید را به دندان گرفته و خون از آن به زمین جاری می‌شود و هاتی ماه را بلعیده و ستارگان نیز آسمان را ترک می‌کنند و تاریکی مطلق همه جا را فرا می‌گیرد.

موج آخر
زمین شروع به لرزیدن می‌کند و فنریر که توسط خدایان در غل و زنجیر بود، آزاد می‌شود تا از خدایانی که او را اسیر کرده بودند انتقام بگیرد.


+ نگهبان خدایان (Heimdall) در شاخ خود دمیده و تمام خدایان به همراه وایکینگ‌هایی که با شرافت جنگیده و مرده بودند و در والهالا درکنار خدایان مستقر بودند، خود را برای نبردی بزرگ آماده می‌کنند.
+ ایگدراسیل (Yggdrasil) که 9 سرزمین بر روی شاخه و ریشه‌های آن شکل گرفته بودند، به لزره درمیاید. زمین میلرزد، دریا شروع به جوشیدن می‌کند و ماری عظیم‌الجثه از اعماق آن بیرون می‌آید که زهر از دهانش بر زمین می‌ریزد، این مار کسی نیست جز یورمنگاند
+ آسمان شکافته شده و از سرزمین موسپل‌هیم (Muspelheim– قلمروی آتش) غول‌های آتشین به رهبری سورت به میدان نبرد وارد می‌شوند
+ هِل، دختر لوکی که نیمه زنده-نیمه مرده است نیز از نیفل‌هیم (Niflheim – قلمروی یخ) خارج شده و به همراه اژدهای خود نیتاگ (Nithog) بر فراز میدان نبرد پرواز می‌کند تا اجساد مردگان را برای خوردن ببرد.
Hróðvitnir
IMG_20220708_101623_402.jpg

فنریر (Fenrir) که همچنین با نام هوویتنیر شناخته میشه شخصیتی مهم در اسطوره‌شناسی نورسه
گرگی غول‌پیکره که به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان آسیر تلقی میشه
او اولین بچه-گرگ از سه فرزند لوکی و یک یوتون مونث به نام انگربودا ست
سرنوشتش در زمان راگناروک به مبارزه و کشتن اودین گره خورده، و اینکه پدر اسکول و هاتی ست
فنریر به عنوان گرگی توصیف شده که روزی به اندازه‌ی یک هیولا می‌شود.
وجود او ترسی بزرگ برای خدایان و به خصوص اودین است، کسی که مرگ خود را در زمان راگناروک به واسطه‌ی آرواره‌های این هیولا پیش‌بینی می‌کند
یکی از دلایل مهم اقدامات اودین برای جلوگیری از راگناروک به خاطر ترس از فنریر ست

جنسیت: مذکر
نژادها: غول-گرگ
وضعیت: زنده
مکان: آسگارد
خانواده:
هِل(خواهر)
یورمونگاند(برادر)
اسکول و هاتی(پسران)
انگربودا(مادر)
لوکی ( پدر )
فی(مادر بزرگ)
برگلمیر(جد مادری)
کریتوس(پدر بزرگ؟!)

اگرچه او دیده نشده و به واسطه‌ی یکی از نام‌های کمتر شناخته شده‌اش نام برده می‌شود، اما فنیر در دو تا از اظهار نظرهای میمیر مورد اشاره قرار گرفته!
اولین اشاره مربوط به یکی از داستان‌های میمیر بر روی قایقه که از فنریر به عنوان «کینه‌جوی بزرگ خدایان آسیر» یاد می‌شه و داستانی از او و فرزندانش اسکول و هاتی نقل میشه
میمیر باری دیگر هنگام ترک کردن کونوسگارد به طور خلاصه اشاره‌ای به فنیر می‌کنن و این که چطور بروک و سیندری زنجیری غیرقابل شکست را تنها با استفاده از «یک جای پای گربه» و «آب دهان پرنده» ساختن
Thamur
20220602_213349.jpg

تامور قبل از مرگش تصمیم داشت دیواری به دور سرزمین غول ها یا همون یوتنهایم بسازه تا از مردمش در برابر ثور محافظت کنه
چون ساخت دیوار به تنهایی واسش سخت و زمان‌گیر بود، از پسرش Hrimthur برای ساخت دیوار کمک خواست اما پسرش بهش کمک نکرد!
بعد از مخالفت Hrimthur با پدرش، تامور پسرش رو میزنه و همین امر باعث میشه Hrimthur هز دست پدر فرار کنه
تامور که احساس خوبی نداشته به دنبال پسر میره ولی در میدگارد گم میشه
فریادهای تامور توجه ی ثور رو به خودش جلب میکنه و این دو باهم درگیر میشن و درنهایت تامور حین درگیری بر روی ابزار سنگ تراشی خودش میفته و دار فانی رو وداع میگه:D

تامور یک غول یخی بود و برای همین بعد از مرگش و سقوط بدنش بر روی زمین بخش بزرگی از سرزمین پوشیده از یخ شد و فقط ثور از این سرما نجات پیدا کرد

gow2-900x506_copy_450x253.jpg



با اینکه کشته شدن Thamur در نبرد با ثور کاملا اتفاقی رخ داد اما ثور اعتبار کشتن این غول رو برای خودش می‌دونست و ادعا می‌کرد که خودش انجام داده!
پ.ن: اگر در خاطرتون باقی مانده باشه، آخرین نبرد ما با بالدور دقیقا در محل کشته شدن تامور اتفاق افتاد، و برای لحظاتی فریا برای اینکه ما بالدور رو خاکشیر نکنیم، برای کمک به پسرشو با جادوی خودش ایشونو زنده کرد!
تیر (به نروژی باستان: Týr)

Tyr.jpg
تیر (فرزند اودین، برادر ناتنی ثور و بالدر) خدای جنگ نورس ، خدایی که برای صلح جنگید و به قهرمان بودن و قانونمند بودن شهرت داشت.
با قدرت و علمش جلوی جنگ ها را می گرفت ، نه اینکه شروعشون کنه!
تیر با کمک غول ها و تمام نژاد ها معبدش را ساخت تا با استفاده از آن به هر ٩ قلمروی ایگدراسیل سفر کند و آرامش را توی همه ی آنها برقرار کند.
تیر خدایی بود که انتخاب کرد به دیگران خدمت کند تا خودش
تیر معتقد بود که عقل، کلید جلوگیری از جنگ و هرج و مرج عه ، نه زور!
همچنین او می دانست که با بازدید از فرهنگ های مختلف به بینشی میرسه که هرگز با یکجا نشینی بهش نمیرسه. در حالی که اودین علم زیادش رو مبتکرانه مخفی می کنه ، تیر با دست و دل بازی علم و خردش رو در اختیار بقیه میزاره.
به همین دلیل ، انسان ها تیر رو تحسین می کردند و عشق شان را بهش با آوردن هدایا از سراسر دنیا نشون می دادند.


آخرین اطلاعات:

▪️تاریخ عرضه ی بازی برابر با 18 آبان 1401
▪️بازی به صورت انحصاری برای PS5/PS4 منتشر میشود
▪️در صورتی که نسخه ی PS4 بازی را‌ خریداری کنید، برای دریافت نسخه ی PS5 بازی ( Free Upgrade ) باید مبلغ 10$ را پرداخت کنید
این هزینه شامل نسخه ی Standard Edition بوده و در ادیشن های دیگر شما قابلیت استفاده ی بازی بروی هر دو پلتفرم کنسولی PS4 و PS5 را خواهید داشت



* آقای اریک ویلیامز کارگردان نسخه ی GOW Ragnarok می باشند
* ثور و فریا دو آنتاگونیست اصلی هستند
* هر 9 قلمرو قابل بازی می باشند
* عنوان GOW Ragnarok به مانند نسخه ی 2018 بر اساس فناوری One Shot Shooting ساخته خواهد شد، این بدان معناست که Shooting Camera از ابتدا تا انتهای بازی متوقف نمی شود
* طبق گفته ی اریک ویلیامز کارگردان نسخه جدید GOW، بازی GOW Ragnarok پایانی برای حماسه اساطیر نورس خواهد بود!
* ضمنا کراس جن بودن این بازی نیز به صورت رسمی تایید گردید

IMG_20220706_230109_242.jpg
♤♤♤♤♤♤
GOW Ragnarok Characters

IMG_20210912_014927_650.jpg IMG_20210912_014925_625.jpg
IMG_20210912_014924_145.jpg IMG_20210912_014921_368.jpg
IMG_20210912_014919_967.jpg IMG_20210912_014918_785.jpg
IMG_20210912_014916_890.jpg IMG_20210912_014914_579.jpg
IMG_20210912_014913_027.jpg IMG_20210912_014910_929.jpg

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎


☆☆☆☆☆☆☆☆

Screenshot_20210912-013302_Samsung Internet_copy_432x242.jpg
God of War: Ragnarok -Official Gameplay Trailer | PS showcas 2021
YouTube

☆☆☆☆☆☆☆☆
178672
🔹🔹🔹
🔥تریلر رونمایی از تاریخ انتشار بازی🔥
 
آخرین ویرایش:
kratos_atreus_god_of_war_ending.jpeg

و در نهایت بعد تقریبا 30 ساعت God of War: Ragnarok هم تموم شد.
عجب بازی ای
عجب بازی ای

بریم برای طومار نویسی :D

God of War Ragnarok به نظرم از یه لحاظ بازی خاصیه
اونم اینه که شما با بازی ای روبرویی که دنباله مستقیم شاهکاریه که 2018 تونست با وجود انتظارات بالایی که ازش وجود داشت، فراتر از همه شون ظاهر شه و واقعا دنیا رو بلرزونه
کم مسئولیتی نیست بخوای دنباله همچین بازی ای رو بدی بیرون و کلا پرونده این چپتر از داستان هم باهاش بخوای ببندی
God of War 2018 بازی ایه که بیلدآپی که برای داستان خلق می کنه و فندانسیونی که برای گیم پلی می چینه رو بقیه سازنده ها آرزوشو می کنن
و Ragnarok بازی ایه که باید روی همچین پایه ریزی طلایی ای خودش رو بسازه
این جا دیگه بحث ریسک کردن نیست. ریسک ها رو God of War 2018 کرده
الان فصل برداشته
و مسئله این جاست که آقا، واقعا Ragnarok تونسته این برداشته رو کنه یا نه. بدبختی این جاست جواب یه آره یا نه ساده نیست.

rx8vcszn8u0a1.jpg

اولین چیزی که به نظرم تو راگناروک خیلی با 2018 فرق داره، نه سیستم مبارزاته، نه موسیقی ـه، نه گرافیک ـه، نه طراحی مپ ـه نه حتی جریان داستانه
بلکه نحوه پیشروی خود بازیه.
بازی برخلاف 2018 که خیلی پیوسته و منسجم به سمت یه هدف یکتا میرفت جلو، این جا انگار آرک آرک و پارت به پارت میره جلو. هر پارت کش و قوس خودش رو داره و اوج و فرود خودش رو تجربه می کنه و هدف خودش رو دنبال می کنه و نهایتا بعدش همه برمیگردن خونه سیندری (:D) تا تصمیم بگیرن بعدش میخوان چه غلطی کنن.

نمیدونم این شاید حس من باشه ها. ولی من سیستم پیشروی 2018 رو بیشتر دوست دارم
خیلی مشکل حادی نیست واسه بازی به نظرم ولی کلا مدل قبلی منسجم تر بود. بالاخره هدف هر بازی اینه که هویج بندازه جلوی چشم پلیر که بره دنبالش و تو راه حس کنه داره بهش نزدیک تر میشه
و به نظرم 2018 این کار رو بهتر از راگناروک انجام می داد. بگذریم از این که کلا سیستم بدون کات 2018 اصن برای این ساختار پیشروی تو راگناروک جواب نمیده و صرفا دست سازنده رو بسته که این پارت ها رو یه جوری به هم وصل کنه.

اینم کمک نمی کنه که یه سری از پارت های بازی واقعا چه از لحاظ داستانی چه از لحاظ گیم پلی ای واقعا خسته کننده (اهم اهم Ironwood اهم اهم)

به داستان بازی حالا میرسیم تو اسپویلر، چون طبیعتا بیشترین تغییر بازی تو این بخشه
ولی قبلش یه سری دیگه از بخش های بازی رو مرور کنیم

کامبت بازی من انتظار داشتم خیلی بیشتر تغییر کنه
ولی به نظرم از اولم انتظار بیخودی داشتم. کامبت 2018 همون جوریش بی نقص بود به نظرم و راگناروک حتی بهترشم کرده
کار با نیزه دراپنیز یخورده اذیته ولی اونم باز خیلی فانه. هر چند من ترجیحم هنوز با جر دادن دشمنا با لوایتان کبیره :D

392e5ke6v2ha1.png

تنوع دشمن ها تو این نسخه فوق العاده است
چه باس ها
چه مینی باس ها
چه دشمن های عادی
من عاشق اون سوسمار آبزی های گنده بودم که دو تا دو تا بهت حمله می کردن. جنگیدن تو این بازی خیلی فانه واقعا
و این ای‌اینهار ها واقعا گل سرسبد دشمن های بازی اند. واقعا خطرناک اند ولی جر دادنشون واقعا حال میده و همیشه با یه ریتم منظم و فکر شده ای بهت حمله می کنن که تهدید بزگتری شون می کنه
و این که فرصت نکردم خیلی سراغ برسرکر ها برم. ولی دو تایی که زدم واقعا فان بودن. این که از والکایری ها فان ترن یا نه رو باید وقتی همه شون رو زدم بگم (که بعیده :دی وقت نمی کنم :دی)

سیستم RPG کماکان تو راگناروک برقراره و گسترده تر شده
و من کماکان مثل 2018 به هیچ وجه با این سیستم شلخته حال نمی کنم. سیستم RPG خوب سیستمیه که شخصیت و پلی استایل تو شکل بده
و جفت گاد آف وارهای مدرن اصن همچین کاری نمی کنن و به نظرم چرخه گیم پلی خیلی تغییر بنیادی ای نمی کنه با این سیستم ها
بدترینش هم درخت مهارت بازیه که مثل بایونتا 3 (البته این جا بدتر) آدم میمونه چرا این قابلیت ها رو از اول عین آدم به من نمیدی. صرفا فقط مووست منو محدود کردی اول بازی عنتر :|
من کلا عقیده ام اینه که سیستم RPG یا باید فول الدر اسکرولز طوری باشه یا کلا نباشه و همه چی ساده شه بره
البته راگناروک از یه لحاظ بهتر از 2018 ـه و اونم به تغییر سپرهای بازی برمیگرده
از یه طرف خیلی از قابلیت های سپر تو نسخه قبلی این جا بین چند تا سپر پخش شدن که رو مخه
ولی از یه طرف دیگه این انتخاب سپر ها استثناءً واقعا رو استایل گیم پلی و نحوه برخورد پلیر با دشمن ها تو دفاع تاثیر مستقیم میذاره
یه چیز دیگه هم که تو راگناروک خیلی به نسبت 2018 من پسندیدم اینه که برخلاف اون بازی هیچ آرموری نسبت به آرمور دیگه برتری نداره و میشه با هر آرموری که دوست داری تا آخر بازی بری و ارتقاش بدی بره بالا
البته بازم قابلیت آرمورها اون قدره بنیادی نیست و Stat هاشون هم کلا از نظر من بی معنی ـه ولی این باز خیلی بهتر از 2018 ـه که مجبور بودی بری سراغ آرمور های نایاب تر تا بیشتر زنده بمونی
اورآل همه چی تو این زمینه پیشرفت کرده ولی در کل بازم چیز دلچسبی نیست

معماها
و معماها
پسر باورم نمیشه
بیشترین بهبود بازی تو معماهاست
همه شون واقعا دیزاین های عالی ای دارند. خیلی ساده اند ولی خیلی تمیز تر از مکانیک های بازی استفاده می کنن
تموم شد دوران احمقانه کریستال ببر از این جا به اون جا و به زور به خط کردن اون Nest های احمقانه دارک الف ها
الان ما تو آلفهایم تبر میزنیم با کریستال بنفش ها، میچرخه دور خودش عشق و حااااااااااال :>
خیلی از Reward های بازی حقیقتا اون قدره ارزش ندارن (به غیر از صندوق های Rune دار طبیعتا) ولی حال معماهاشون اون قدر حال میده که اصن مهم نیست تهش چی از آب درمیاد

حیف معماهایی که واسه پیشروی تو مسیر اصلی داستان هستند رو کاراکترهای همراه ذره ای امون نمیدن تا راهشو خودت پیدا کنی
که یخورده رو مخه ولی جهنم، بازی پر معماهای فرعی محشره که جای این مشکل رو پر می کنه

موسیقی بازی هم پیشرفت خیلی خفنیه نسبت به نسخه اول.
رو همون فندانسیون و لتیموف نسخه 2018 کار می کنه ساندترک بازی ولی خیلی به اتمسفر و موسیقی متن تو محیط ها و مبارزات توجه ویژه ای شده
سر همین کلا تنوع موسیقی خیلی زیاد و دلچسب ـه
و در نهایت هم Blood upon the Snow رو داریم که شاهکار خالصه :x

esegd2rf4m0a1.png

و در نهایت داستان
نمیخوام خیلی وارد جزئیات شم

خلاصه اینه که داستان بازی واقعا خوبه
ولی داستان 2018 خیلی بهتره.
به نظرم بیلدآپی که راگناروک داره تهش به اون نتیجه مطلوب نمیرسه
بهتره بگم بازی بیش از حد بیلدآپ داره. ما تو سفری که تو راگناروک داریم واقعا کلی کار خفن می کنیم. این رو نجات میدیم، اون جا رو احیا می کنیم با این شخصیت ها آشنا می شیم، اون رو می کشیم، دنبال این و اون میریم. سه ساعت در مورد برگردوندن سرنوشت صحبت می کنیم. دیگه بازی کردید میدونید. بازی یه غول گنده ای از مشکلاتی که قراره آخر بازی جلوی کریتوس و آترئوس قرار بگیره میسازن
و در نهایت... اون قدره آخر بازی مشکل عظیمی به نظر نمیرسه

به طرز احمقانه ای باس فایت آخر 2018 کلایمکس و اوج گیری اش بیشتر از داستان راگناروک ـه
و کلا اون قله ای که آخر 2018 فتح می کنید حس موفقیت بیشتری بهت میده تا اتفاقات آخر راگناروک.

این جوری نیست که من بگم باید خود واقعه راگناروک خیلی بیشتر طول می کشید و این حرفا ولی... تچ این رو باید واقعا ببرم تو اسپویلر
بازی تو پرده نهایی اش خیلی تمرکز میذاره رو این که سرنوشت آدم ها به جای پیش گویی ها روی انتخاب شون وابسته است
و این چیزی نیست که فقط آخر بازی تمرکز کنه.

از لحظه ای که آترئوس آینده خودش و کریتوس رو می بینه تا جایی که کریتوس میره سراغ Norn ها و تمام این اتفاقات یه تمرکز ویژه ای روی اینه که چطوری این شخصیت ها میتونن سرنوشت شون رو عوض کنن

و باید بگم تو پرده نهایی بازی واقعا نمیتونه این ایده رو به مخاطب بخورونه که انتخاب های آترئوس اون قدر قدرتمندند که به پیشگویی جاینت ها فائق بیاد
شاید من منظور بازی رو بد متوجه شدم و واقعا هدف بازی این نبوده
ولی چیزی که من تجربه کردم فوکوس اش رو اینه و حتی لحظه ای که اودین به آترئوس میگه ماسک رو بزن به صورتت و به شکاف نگاه کن هم تمرکزش رو اهمیت تصمیم آترئوس ـه

ولی بازم قدرتمند نیست هیچ کدوم این صحنه ها.
هیچ جا به نظر نمیرسه آترئوس داره انتخاب سختی انجام میده. معلومه کدوم انتخاب پسامدش بهتره دیگه بالاخره قراره جفت آترئوس و کریتوس زنده بمونن
کدوم خری بین مخاطب ها جدا اهمیت میده پشت اون شکاف چیه یا کی واقعا فکر می کنه جلوی راگناروک رو گرفتن تا میدگاردی ها نمیرن انتخاب بدیه.
وزن نداره این انتخاب ها و هیچ وقت فکر نمی کنی کار شاقی کرده آترئوس که حالا پیش بینی جاینت ها رو رد کرده.

و این که واقعا پایان شخصیت ثور ناامید کننده بود برام.
شخصیتی که بازی ازش تا اون لحظه از بازی خلق کرده بود واقعا بی نظیر بود و نقطه آنتاگونیستیک محشری بود روبروی کریتوس ولی داستان دقیقا لحظه ای که باید آرک شخصیتی اش کامل شکل بگیره می کشتش. و خیلی هم کلیشه ای طور این کار رو می کنه که نه تنها احساساتی ات نمی کنه بلکه کلا به این فکر میندازتت که هدف از این همه شخصیت پردازی پس چی بود؟ چه کمکی کرد ثور ته این داستان آخه؟ :|

این ها بزرگترین مشکل داستانی بازیه و خب حق میدم اگه به خاطرشون کسی از داستان بازی ناامید شده باشه
ولی خداروشکر داستان بازی فقط به انتهاش نیست و خود سفر هم مهمه
این جاست که راگناروک واقعا یکی از بهترین بازی های نه سال
بلکه تاریخه
اونم به شخصیت پردازیش برمیگرده.
همه شخصیت های این بازی عالین و تو نوع خودشون دوست داشتنی اند
از کریتوس که با احساسات درونیش به شدت درگیره و از هر لحظه ای شکننده تر شده
تا شخصیت های قدیمی نسخه قبلی مثل بروک و سیندری که واقعا واقعا واقعا عالی اند تو این نسخه. هولی شعط فکر نمی کردم نویسنده ها همچین پرداخت محشری برای این دو تا شخصیت داشته باشند.
میمیر که از اونم پرفکت بود این جا به پرفکت بودنش ادامه میده.
شخصیت های جدید آسگاردی عالین. برداشت بازی از هایمدال فوق العاده است
آنگروبودا هم خیلی خوبه هر چند یخورده انتظار داشتم با توجه به پیام بازی حضورش تو نیمه دوم بیشتر از چند تا سکانس deus ex machina طوری باشه.
و...

همین جوری میتونم برم جلو
واقعا شخصیت پردازی بازی عالیه و من نمیتونم درک کنم چرا بعضی ها فکر می کنن دیالوگ نویسی این بازی چیپ تر و ضعیف تر از نسخه 2018 ـه... واقعا این طور نیست
بازی پر از صحنه های احساسیه
قبول دارم به خاطر ضعیف بودن جریان کلی بازی هیچ کدوم به تنهایی به قدرت بعضی صحنه های نسخه 2018 نیستن ولی روی هم یک مجموعه ای از قویترین و احساسات برانگیزترین داستان های ویدیوگیم رو خلق کردن که خیلی حرفه

البته گفتم صحنه های بازی هیچ کدوم به قدرت 2018 نیستن
یه استثناء این جا وجود داره و اونم استثنای گنده ایه که فراتر از کل GOW 2018 میره برای من. مو به تنم سیخ شد سر این تیکه واقعا
برگردیم به وادی اسپویلر :D
1681686837503.png

آخر بازی که راگناروک تموم میشه یه ساید کوئست آزاد میشه برای تشییع براک (A Viking's Funeral)
ساید کوئست فوق العاده ایه و اگه کسی این جا بازی رو تموم کرده، داره این رو میخونه و این ساید کوئست رو نرفته، مرورگر رو ببنده، برگرده سراغ بازی و این سایدکوئست رو بره. چیزی نداره صرفا یه سری سکانس و کات سینه.
خلاصه که آخرش نشون میده که برخلاف همه شخصیت ها سیندری هنوز کینه و خشم اش باقی مونده و واقعا بدجور تغییر کرده (همین که دیگه دستکش نداره، زره تن اش رو تمیز نکرده و بدون فکر تو ملاء عام بین دنیاها تلپورت می کنه خودش یه دنیا داستانگویی بدون یه کلمه دیالوگه)
ولی بهترین تیکه اش وقتیه که سیندری میره
بعد میمیر برمیگرده: It's a Hole...
The thing that grows as you take more away from it, It's a Hole

یعنی من الانم که بهش فکر می کنم مو به تنم سیخ میشه از بس این دیالوگ و جایی که گفته میشه و بیلدآپی که وصله به معمایی که براک قبل تر تو بازی میگه محشره
نه کات سین داره
نه موکپ خیلی استثنایی ای داره

صرفا و به طور خالص نبوغ نویسندگی ـه و دقیقا هم آخرین لحظه داستان قبل تیتراژ میاد و کل تیتراژ تو میمونی، Blood upon the Snow و هضم این صحنه
تو یه کلام گادلایکه این تیکه

اورآل به نظرم تجربه 2018 تجربه به مراتب دلچسب تری بود تو راگناروک
ولی این بیشتر به بی نقص بودن 0 تا 100 نسخه 2018 اشاره داره تا این که راگناروک بد باشه
اگه هر چی، راگناروک خیلی راحت یکی از بهترین اکشن ادونچرهای چند سال اخیره و با این که بهترین چیزی نیست که می شد رو فندانسیون 2018 ساخت ولی هولی شعط چیزی هم نیست که نشه بهش افتخار کرد
اگه این بازی به جای الدن رینگ بهترین بازی سال می شد واقعا من مشکلی باهاش نداشتم (نه که به حال من فرق کنه، من بهترین بازی سالم Xenoblade 3 بود :D Nintendo bias and all that shit) ولی این بازی واقعا محشر بود و اگه کسی ازش ناامید شده باشه برمیگرده به انتظارات به شدت ترسناکی که از قبل براش بوده نه چیزی که واقعا هست

پی نوشت: جنگیدن با آترئوس تو بازی وااااقعا اون قدر حال نمیده و تیکه های گیم پلی اش (مخصوصا و علی الخصوص تو پارت یوتنهایم) واقعا خسته کننده است.
پی نوشت 2: نه، میدونم جاش این جا نیست، ولی حالا که بازی رو کامل رفتم میتونم با اطمینان بگم علی رغم خفن بودن موسیقی این بازی Xenoblade 3 موسیقی اش بهتر بود و داورای TGA خیلی Biased و احمقن :D
 
عجب چیز پشم ریزونی بود..... اعتقاد داشتم در حق نسخه 2018 لطف شده... با این که بازی خوبی بود ولی بیشتر از حقش تحویلش گرفتن.... ولی این یکی فرقش با نسخه قبل برای من زمین تا آسمون بود.... مخصوصا داستان و شخصیت پردازی ها...... خیلی بهم چسبید... دم همه سازندهاش گرم:D
 
بالاخره قسمت شد من هم این شاهکار رو تجربه کنم
خوبی های این بازی اینقدر زیاده که هر کسی بخواد در موردش صحبت کنه یک طومار لازمه
دوستان هم قبلا گفتن پس من مستقیم میرم سراغ انتقادهایی که از بازی دارم


۵-۶ ساعت اول بازی اونطور که باید درگیر کننده نیست و خود من حتی چند روزی بازی رو گذاشتم کنار چون حس کردم کل بازی قراره این روند کند و خسته کننده ادامه داشته باشه که البته بعد این که ادامه دادم بازی تو دهنی محکمی بهم زد :D

نقشه بازی خیلی بهم ریخته و داغون بود جوری که شخصا یکبار هم ازش استفاده نکردم

نخود سیاه آقا نخود سیاه...قسمت زیادی از بازی احساس میکردم کارگردان داره من رو میفرسته دنبال نخود سیاه
بعضی مراحل واقعا اضافی بودن و میشد خیلی راحت اینا رو حذف کرد و تایم بیشتری رو به آخر بازی که قسمت اصلیش بود اختصاص داد

یک نکته دیگه هم که خیلی رو اعصاب بود اینه که مثلا وقتی برای انجام کاری از نقطه A میرفتی به B و کارت رو انجام میدادی بازی مجدد مجبورت میکرد مسیر اغلب تکراری و بدون هیچ دشمن و سورپرایز خاصی رو برگردی به نقطه A
این رفت و آمد های تکراری در یک مسیر خیلی اتفاق میوفته

آپگرید کردن سلاح ها،زره و کامبت هم حداقل واسه من یکم پیچیده بود
تو سه گانه قبل هر دشمنی رو میکشتی خون قرمزش میرفت تو بدنت و هر سلاحی رو با همون ۵ بار آپدیت میکردی و تمام
ولی نسخه های جدید شده مثل ویچر و بازی برای آپگرید کردن یک سلاح میفرستت دنبال بال مگس و موی زن بدکاره:))حالا بگرد اینا رو پیدا کن

و در آخر بریم سراغ آخر بازی و داستان
بالا هم اشاره کردم مراحل بی هدف و خسته کننده باعث شده بود تایم بازی زیاد بشه و کارگردان قسمت اصلی بازی که راگناروک بود رو فوق العاده سرهم بندی و تف مال:Dجمع کنه
بابا لامصب مگه میشه مرحله رنگارنگ خر سواری و سیب چینی ۲ ساعت طول بکشه و راگناروک رو ۱ ساعته جمعش کنی
پایان بازی و باس فایت های آخرش اصلا در شان بازی نبود
من گیمر انتظار دارم وقتی کریتوس بی کله و تور به هم میوفتن حداقل ۲-۳ تا شهر و روستا از دعوای اینا با خاک کوچه یکسان بشه نه این که تور و ادین رو در یک لوکیشن خیلی محدود بزنی و تمام

در شاهکار بودن این بازی هیچی شکی نیست ولی ای کاش یک خورده بیشتر دقت میشد و این شاهکار رو تبدیل به ابر شاهکار میکردن

نمره من به بازی 9.5/10
 
بالاخره قسمت شد من هم این شاهکار رو تجربه کنم
خوبی های این بازی اینقدر زیاده که هر کسی بخواد در موردش صحبت کنه یک طومار لازمه
دوستان هم قبلا گفتن پس من مستقیم میرم سراغ انتقادهایی که از بازی دارم


۵-۶ ساعت اول بازی اونطور که باید درگیر کننده نیست و خود من حتی چند روزی بازی رو گذاشتم کنار چون حس کردم کل بازی قراره این روند کند و خسته کننده ادامه داشته باشه که البته بعد این که ادامه دادم بازی تو دهنی محکمی بهم زد :D

نقشه بازی خیلی بهم ریخته و داغون بود جوری که شخصا یکبار هم ازش استفاده نکردم

نخود سیاه آقا نخود سیاه...قسمت زیادی از بازی احساس میکردم کارگردان داره من رو میفرسته دنبال نخود سیاه
بعضی مراحل واقعا اضافی بودن و میشد خیلی راحت اینا رو حذف کرد و تایم بیشتری رو به آخر بازی که قسمت اصلیش بود اختصاص داد

یک نکته دیگه هم که خیلی رو اعصاب بود اینه که مثلا وقتی برای انجام کاری از نقطه A میرفتی به B و کارت رو انجام میدادی بازی مجدد مجبورت میکرد مسیر اغلب تکراری و بدون هیچ دشمن و سورپرایز خاصی رو برگردی به نقطه A
این رفت و آمد های تکراری در یک مسیر خیلی اتفاق میوفته

آپگرید کردن سلاح ها،زره و کامبت هم حداقل واسه من یکم پیچیده بود
تو سه گانه قبل هر دشمنی رو میکشتی خون قرمزش میرفت تو بدنت و هر سلاحی رو با همون ۵ بار آپدیت میکردی و تمام
ولی نسخه های جدید شده مثل ویچر و بازی برای آپگرید کردن یک سلاح میفرستت دنبال بال مگس و موی زن بدکاره:))حالا بگرد اینا رو پیدا کن

و در آخر بریم سراغ آخر بازی و داستان
بالا هم اشاره کردم مراحل بی هدف و خسته کننده باعث شده بود تایم بازی زیاد بشه و کارگردان قسمت اصلی بازی که راگناروک بود رو فوق العاده سرهم بندی و تف مال:Dجمع کنه
بابا لامصب مگه میشه مرحله رنگارنگ خر سواری و سیب چینی ۲ ساعت طول بکشه و راگناروک رو ۱ ساعته جمعش کنی
پایان بازی و باس فایت های آخرش اصلا در شان بازی نبود
من گیمر انتظار دارم وقتی کریتوس بی کله و تور به هم میوفتن حداقل ۲-۳ تا شهر و روستا از دعوای اینا با خاک کوچه یکسان بشه نه این که تور و ادین رو در یک لوکیشن خیلی محدود بزنی و تمام

در شاهکار بودن این بازی هیچی شکی نیست ولی ای کاش یک خورده بیشتر دقت میشد و این شاهکار رو تبدیل به ابر شاهکار میکردن

نمره من به بازی 9.5/10
چطور با این همه مشکل بزرگ بازم به بازی میگی شاهکار :D
 
من هم برای بار دوم نیو گیم پلاس بازی رو تموم کردم یبار دیگه نظرم میگم .
این عنوان از قبل مشخص بود که با توجه به تغییر رویه کریتوس میشد حدس زد که اینا با هم میشینن و مذاکره میکنن که همدیگه رو نکشن چون ثور که آدم خانواده دار و اودین هم که یه شهر رو پناه داده کریتوس هم میبینه اینا انسان های منطقی هستن و دلیلی برای جنگ نمیبینه
ولی خودم انتظار این همه ملایمت نداشتم و یادی میکنم از بالدر که روی سقف خونه کریتوس زیر مشتای کریتوس جمله (leave my home) میگفت . نسخه 2018 هنوز میشه آثاری از اون کریتوس بی اعصاب رو دید مثلا اون اولش که پسره موقع شکار گوزن تیرش خطا میره کریتوس حسابی از کوره در میره ولی این رگناروک که باید اوج عصبانیت کریتوس رو ببینیم بجاش یه کریتوس نصیحت کن میبینیم . فقط یه نبرد همیدال بود که یه مقدار کریتوس بی اعصاب رو دیدیم .
امیدوارم ای پی کوری بارلوگ هم قسمت جدید از گاد باشه چون اون خیلی بهتر میتونه بسازه
 
آخرین ویرایش:
  • Cool
Reactions: Taha75
بالاخره قسمت شد من هم این شاهکار رو تجربه کنم
خوبی های این بازی اینقدر زیاده که هر کسی بخواد در موردش صحبت کنه یک طومار لازمه
دوستان هم قبلا گفتن پس من مستقیم میرم سراغ انتقادهایی که از بازی دارم


۵-۶ ساعت اول بازی اونطور که باید درگیر کننده نیست و خود من حتی چند روزی بازی رو گذاشتم کنار چون حس کردم کل بازی قراره این روند کند و خسته کننده ادامه داشته باشه که البته بعد این که ادامه دادم بازی تو دهنی محکمی بهم زد :D

نقشه بازی خیلی بهم ریخته و داغون بود جوری که شخصا یکبار هم ازش استفاده نکردم

نخود سیاه آقا نخود سیاه...قسمت زیادی از بازی احساس میکردم کارگردان داره من رو میفرسته دنبال نخود سیاه
بعضی مراحل واقعا اضافی بودن و میشد خیلی راحت اینا رو حذف کرد و تایم بیشتری رو به آخر بازی که قسمت اصلیش بود اختصاص داد

یک نکته دیگه هم که خیلی رو اعصاب بود اینه که مثلا وقتی برای انجام کاری از نقطه A میرفتی به B و کارت رو انجام میدادی بازی مجدد مجبورت میکرد مسیر اغلب تکراری و بدون هیچ دشمن و سورپرایز خاصی رو برگردی به نقطه A
این رفت و آمد های تکراری در یک مسیر خیلی اتفاق میوفته

آپگرید کردن سلاح ها،زره و کامبت هم حداقل واسه من یکم پیچیده بود
تو سه گانه قبل هر دشمنی رو میکشتی خون قرمزش میرفت تو بدنت و هر سلاحی رو با همون ۵ بار آپدیت میکردی و تمام
ولی نسخه های جدید شده مثل ویچر و بازی برای آپگرید کردن یک سلاح میفرستت دنبال بال مگس و موی زن بدکاره:))حالا بگرد اینا رو پیدا کن

و در آخر بریم سراغ آخر بازی و داستان
بالا هم اشاره کردم مراحل بی هدف و خسته کننده باعث شده بود تایم بازی زیاد بشه و کارگردان قسمت اصلی بازی که راگناروک بود رو فوق العاده سرهم بندی و تف مال:Dجمع کنه
بابا لامصب مگه میشه مرحله رنگارنگ خر سواری و سیب چینی ۲ ساعت طول بکشه و راگناروک رو ۱ ساعته جمعش کنی
پایان بازی و باس فایت های آخرش اصلا در شان بازی نبود
من گیمر انتظار دارم وقتی کریتوس بی کله و تور به هم میوفتن حداقل ۲-۳ تا شهر و روستا از دعوای اینا با خاک کوچه یکسان بشه نه این که تور و ادین رو در یک لوکیشن خیلی محدود بزنی و تمام

در شاهکار بودن این بازی هیچی شکی نیست ولی ای کاش یک خورده بیشتر دقت میشد و این شاهکار رو تبدیل به ابر شاهکار میکردن

نمره من به بازی 9.5/10
من خودم نسخه 2018 کلا سمت مپ نرفتم.اصولا نه حوصله اینجور مپها رو دارم و نه قابلیت مغزیش رو دارم تا بتونم تحلیلش کنم :)
ولی GOW R رو نشستم هم اساتیر نورس رو یکم مطالعه کردم و هم خودمو مجبور کردم با مپش کنار بیام.الان که فکرش رو میکنم،بدون مپ، بازی اینقدر بهم نمیچسبید و به یکی از بهترین بازیهای نسل 9 من تبدیل نمیشد.سعی کنید مثل من مپ گریز نباشد :)
 
من خودم نسخه 2018 کلا سمت مپ نرفتم.اصولا نه حوصله اینجور مپها رو دارم و نه قابلیت مغزیش رو دارم تا بتونم تحلیلش کنم :)
ولی GOW R رو نشستم هم اساتیر نورس رو یکم مطالعه کردم و هم خودمو مجبور کردم با مپش کنار بیام.الان که فکرش رو میکنم،بدون مپ، بازی اینقدر بهم نمیچسبید و به یکی از بهترین بازیهای نسل 9 من تبدیل نمیشد.سعی کنید مثل من مپ گریز نباشد :)
مپ گاد که خوبه . مپ بازی هایی مثل جنگ ستارگان و کنترل خیلی بد هست . سه بعدی و گاهی بسیار گیج کننده
 
  • Like
Reactions: Arash-S212
چطور با این همه مشکل بزرگ بازم به بازی میگی شاهکار :D
کی گفته شاهکار باید گل بی عیب باشه :D

در ضمن من گفتم انتقاد نه مشکل بزرگ
بین این دو کلی تفاوت هست

و این که نظر شخصی هم هست و قرار نیست همه این نظر رو داشته باشن
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or