PlayStation Ghost of Yōtei

سازنده
Sucker Punch Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
f7baf6d0e047d9a9ca2e7b85241b233195041daa.jpg
امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بازی جدید استودیوی Sucker Punch با عنوان Ghost of Yōtei و معرفی قهرمان جدیدمان، آتسو، در راه است.

وقتی تصمیم گرفتیم یک بازی جدید از سری Ghost بسازیم، هدفمان حفظ اصول اصلی بود که با Ghost of Tsushima پایه‌گذاری شده بود: تجربه جنگجویی سرگردان در ژاپن فئودالی، آزادی در اکتشاف با ریتم دلخواه بازیکن، و نمایش زیبایی‌های بی‌نظیر این جهان.

با این حال، به دنبال نوآوری بودیم. برای خلق چیزی که هم تازه باشد و هم آشنا، از داستان جین ساکای و جزیره تسوشیما فراتر رفتیم و روی مفهوم Ghost تمرکز کردیم. در Sucker Punch، ما عاشق داستان‌های آغازین هستیم و این بار خواستیم بفهمیم که داشتن قهرمانی جدید با نقاب Ghost چه معنایی دارد و چگونه می‌توان افسانه‌ای جدید را شکل داد. این رویکرد ما را به Ghost of Yōtei رساند: یک قهرمان تازه، داستانی نو و منطقه‌ای جدید از ژاپن برای کاوش.

اگرچه امروز جزئیات داستان را فاش نمی‌کنیم، اما می‌توانیم بگوییم که سفر آتسو در سال 1603 آغاز می‌شود، یعنی بیش از 300 سال پس از وقایع Ghost of Tsushima. داستان ما در سرزمین‌های اطراف کوه یوتی رخ می‌دهد، قله‌ای سر به فلک کشیده در قلب منطقه اِزو، ناحیه‌ای که امروزه با نام هوکایدو شناخته می‌شود. در سال 1603، این منطقه هنوز خارج از قلمرو رسمی ژاپن بود، سرزمینی وحشی و بکر با چمنزارهای پهناور، توندرای یخ‌زده، و تهدیدهایی پیش‌بینی‌ناپذیر. این محیط، تفاوت چشمگیری با جزیره تسوشیما و سامورایی‌های منظم آن دارد و فضایی ایده‌آل برای روایت داستانی اصیل و جدید است که بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستیم.

این بازی نخستین عنوان استودیوی Sucker Punch است که به‌طور کامل برای پلی‌استیشن 5 ساخته شده، و ما مشتاقانه منتظریم تا بر مبنای دستاوردهای بصری Ghost of Tsushima پیش برویم و دنیایی حتی واقعی‌تر خلق کنیم. با دیدی وسیع و گسترده، بازیکنان قادر خواهند بود تا از فاصله‌های دور به چشم‌اندازهای خیره‌کننده بنگرند، آسمان‌های پرستاره و شفق قطبی را مشاهده کنند، و حرکات باد را که با طبیعی‌ترین حالت در چمنزارها و گیاهان جریان دارد، تجربه کنند. علاوه بر این، بهبودهای بیشتری در زمینه بصری در راه است که در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. این محیط جدید فرصت معرفی مکانیک‌های تازه، ارتقاءهای گیم‌پلی و حتی سلاح‌های نوآورانه را نیز فراهم می‌کند.

تریلر امروز ما نگاهی اجمالی به این دنیای جدید ارائه می‌دهد، اما چیزهای بسیار بیشتری برای نمایش وجود دارد. در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله اطلاعاتی درباره سفر آتسو و شخصیت‌ها (و حیواناتی) که در طول این مسیر با آن‌ها آشنا خواهد شد. ما همیشه قدردان موفقیت Ghost of Tsushima بوده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم که شما همه‌ شما در سال 2025 بازی Ghost of Yōtei را تجربه کنید.
ترجمه توسط دوست خوبمون @Romell
 
آخرین ویرایش:
شاهکار، شاهکار، شاهکار. تو همین یک ساعت سرعت جلو رفتن داستان و به همون نسبت گیم پلی، کاملا استاندارد و خوب بوده و کاملا مشابه عناوین استوری محور دیگه سونی.
نمیدونم چه قدر برای پلات شدن و گرفتن همه تروفی ها زمان میخواد ولی هر چه قدر باشه مطمئنم ارزش ـش رو داره. جزئیات بی نظیره و ساعت ها میشه بدون انجام هیچ mission ـی فقط تو این محیط زیبا گشت و لذت برد :x
- اسکرین شات ها حاوی اسپویل از Story/Puzzle ها نیستند.

Ghost of Yōtei
/ Quality Mode - Digital Deluxe Edition - PS5 /
Pt.1






BC | #screenshots | MR.1199
 
آخرین ویرایش:
چقدر زیباست این بازی. لحظه به لحظه چشم و گوشتو نوازش میده. حقیقتا سنگ تموم گذاشتن. تابلوی نقاشی که توی سوشیما ساخته بودن اینجا حتی بهترشم کردن. شروع بازی رو دوس داشتم. من جاپونی میرم و حسابی دارم از صدای Fairouz Ai لذت میبرم. هم برای زمان حال هم زمان کودکی آتسو. هر دو رو به بهترین شکل ممکن انجام داده. گیم‌پلی بازی هم بهتر شده‌ی سوشیماس. دلم تنگ شده بود واسه کامبتش. اون سنگینی و ایمپکت ضربات جگر آدمو حال میاره. هنو دنبال مسیر اصلی نرفتم. فعلا با دوربینش مناطق مختلف رو تگ میکنم و میرم سراغشون یا اینکه هر چی سر راهم ببینم یه سری بهش میزنم. خیلی جالبه هر شخصی رو که ببینی چه دوست و دشمن چه رهگذر عادی، ممکنه یه سر نخی از یوتی ۶ و زیر شاخه‌هاشون گیرت بیاد. از همین الان مشخصه بازی چقدر محتوا داره. شما یه کار واسه گرگ انجام بدی میتونی یه آپگرید واسش بگیری. آپگریدای خیلی متنوعی هم داره و تازه این یه نمونه ازون تیم تشکلاتی آتسو هستش! صداگذاری بازی عالیه. این افکت صدا وقتی آیتم برمیداری رو خیلی خوب طراحی کردن. زمانی که میری به دوران کودکی آتسو و کنار خانوادش وقت میگذرونی واقعا حس خوبی داره. حسابی وقت گذاشتن واسه این بخش از بازی. در مورد محیط بازی هم چیز زیادی نمیشه گفت. خیلی خیلی زیباست. نکته‌ای که خیلی جلب توجه میکنه، UI شدیدا خوشگل بازی هستش. خیلی شیک و باکلاسه. فعلا یه کمپ سر راهم بود و گرفتمش. اولش گفتم تیرکمون ندارم پس بعدا برگردم ولی خب وارد شدم و به لطف مکانیزم جدید که میتونی سلاحای مختلف مثل نیزه و خنجر و کاتانارو برداری و پرتاب کنی سمت انمی، نیازی به تیرکمون نداری برای مخفیانه سلاخی کردن دژمن. بازی شدیدا آرامش‌بخشه وقتی با اسبتون میچرخید داخل محیط. من اصولا خیلی حال ندارم خودم بگردم و همه چیو پیدا کنم اما اینجا اینقدر خوب دراوردن که از قدم به قدمش لذت میبری و اتفاقا دوس داری که خودت همه Point of Interestهارو پیدا کنی و بری سمتشون. بَمبو کات کردن هم بهتر و قوی‌تر از قبل برگشته. باقی اکتیویتی‌ها هم عالین. نکته آخر اینکه خرس تو این بازی واقعا خرسه. یه چَک بهم زد ۹۵٪ هلثم رفت :D قشنگ پشمام ریخت. دیگه محترمانه دور شدم تا اون به زندگیش برسه و منم برم دنبال کارم. خلاصه که دمشون حسابی گرم. یه اشارم به فریم بازی بکنم که عین باقلواس. یعنی ۶۰فریم‌تر ازین نمیشه دیگه :D عین کَره اجرا میشه لعنتی.

موفق باشیم.
رفتن به دوران کودکی ، بازی می گه کی برو در جهت خط اصلی یا باید خودت هر موقع خواستی بری ؟؟؟
 
منم یه ۳ ساعتی بازیش کردم بازی نسخه تکامل یافته سوشیماست .هم گرافیک فنی و هنری بهتری داره هم مبارزات تکمیل تره .هم تنوع سلاح داره هم اکتیویتی های جالبتری داره .از اتسو هم خیلی بیشتر از جین خوشم اومده جین خیلی یوپس بود.
کلا قبلا هم گفتم انحصاری های فرست پارتی سونی تو یه لیگ دیگه ای سیر میکنن بازی های کمی هستن بتونن با اینا رقابت کنن. هم از قابلیت های گرافیکی ps5 به نحو احسن استفاده میکنن هم از قابلیت های دوال سنس تازه تو یوتی از قابلیت های موشن سنسور دسته هم خیلی جالب استفاده شده مثل وقتی که میخوای سلاح forge کنی یا تو کمپ هستی میخوای غذا درست کنی یا نقاشی بکشی یا اهنگ بزنی عالیه واقعا .
از لودینگ های برق اسا بازی هم نباید به سادگی گذشت البته تو انحصاری های سونی دیگه عادی شده.من دارم مود گرافیکی ray tracing pro میرم که پشم ریزونه.
کلا هم دارم فعلا با بازی عشق میکنم تو نقشه میچرخم هر چی اتفاق و ماموریت خورد به پستم میرم عجله ای برای داستان اصلیش ندارم.
نکته اخر هم اینکه یه مینی گیم همین اول بازی باز شده به نام zeni hajiki من عاشقش شدم یه بازی رو میزی با سکه هستش باید سکه ها را بزنی بدون اینکه سکه ات از میز بیوفته بیرون یا به دو یا چنتا سکه بخوره بد اعتیاد اوره
 
رفتن به دوران کودکی ، بازی می گه کی برو در جهت خط اصلی یا باید خودت هر موقع خواستی بری ؟؟؟
بهت می گه. جاهای خاصی می شه اینکارو کرد.
=======
در مورد مود های مختلف روی ps5 استاندارد مود RT نورپردازیش به وضوح از کوالیتی برای من بهتره. من بین RT و پرفورمنس سوییچ می کردم اما بعد یه مدت روی پرفورمنس بودن دیگه مود غیر 60 فریم برام غیرقابل تحمل شد :D یعنی اگه بخوام از مناطق بازی لذت ببرم می رم رو RT وگرنه برای مبارزه 100 درصد پرفورمنس. اگه از اول غیر 60 فریم بازی کردین همونو ادامه بدین وگرنه بیاید رو پرفورمنس دیگه به زور قابل برگشته:D
بازی سعی کرد همون اول یه مشت کوئست نریزه سرت و کم کم در قالب داستان بهت بگه همه چیو. بعد یه مدت طبیعی هست که مثل سوشیما ماموریت زیاد به تورت می خوره. هنوز مود miike رو هم امتحان نکردم ببینم چقدر فرقه ولی قطع عضو و خون پاشی قابل قبوله همین الان هم. به خصوص که من لباس سفید پوشیدم و همه چیز مشخصه:D بامبوکات ها هم به شدت حال می ده و اینکه یه مینی گیم ژاپنی هم پیدا کردم که gambling حساب می شه و هم می شه پول در اورد و هم با حاله:D
Dual katana رو هم همون اوایل می تونید راحت بدست بیارید که خوب یکی از استنس های بازیه و بیشتر با انمی تایپ های خاص به کار میاد تا اینکه بخوای کلا با اون برید.
دیگه گذاشتم بعدا برم سراغ کوساریگاما و بعدم اوداچی که ببینیم چی می شه.

ولی ای کاش بازی بجای اینکه این سلاح های خفن رو از استنس های بازی قرار بده اونارو جداگونه می ذاشت مثل سولزلایکها تا بشه هر کدومشون رو انتخاب کرد و بر اساس اونا بیلد چید و اینطوری مبارزات درگیر کننده تر و حرفه ای تری از اب در میومد.
 
آخرین ویرایش:
ولی ای کاش بازی بجای اینکه این سلاح های خفن رو از استنس های بازی قرار بده اونارو جداگونه می ذاشت مثل سولزلایکها تا بشه هر کدومشون رو انتخاب کرد و بر اساس اونا بیلد چید و اینطوری مبارزات درگیر کننده تر و حرفه ای تری از اب در میومد.

مشکلی نیست میتونی در طول بازی با یک سلاح خاص بمونی. یعنی بازی مجبورت نمیکنه مُدام سلاح عوض کنی. شاید بعضی فایتا سخت بشن اما اینطوری نیست که اصلا نتونی دمیج بدی با سلاح نامناسب! خودشون چند ماه پیش تایید کردن این موضوع رو. حتی آرمور ست‌های مختلف واسه سلاح‌های مختلف هستش که بخوای بیلد بسازی یا حتی اگر خواستی مُدام سلاح رو سوئیچ کنی هم ست مخصوص گذاشتن.


بچه‌ها از لودینگ و دوال سنس گفتن. لوینگ بازی که عجیبه واقعا. عادی به نظر میاد چون نمونشو زیاد دیدیم قبلا اما خب دلیل نمیشه عجیب نباشه :D رو آیکون بازی میزنی ۵ ۶ ثانیه بعد وارد بازی میشی. دیگه زیادی به وقت گیمر احترام میذارن. همچنین از دوال سنس هم به بهترین و کامل‌ترین شکل ممکن استفاده کردن. از هپتیک و تریگر بگیر تا موشن سنس. آپگرید کردن سلاح خیلی حال میده. این بازی Zeni Hajiki هم خیلی باحاله. سادس اما شدیدا اعتیاد آوره. البته قلقش که دستتون بیاد راحت میشه اما خب قطعا جلوتر سخت‌تر میشه. در مورد آتسو هم باید بگم که به نظرم میتونه بهتر از جین بشه. خیلی فعال‌تر و پخته‌تر از جین طراحیش کردن. حالا من اون‌ور نمیتونستم صدای جاپونی جین رو تحمل کنم چون یاد زوروی وان‌پس میفتادم ولی خب اینجا صدای آتسو عالیه. در مورد چشمه‌ی آب گرم هم باید بگم که کم نذاشتن. یعنی تا جایی که از دستشون برمیامده، بهترین حالت ممکن رو تحویل دادن :D


تبریک بچه‌های گریلا گیمز به ساکرپانچ بابت لانچ بازی.

IMG_20251002_160435_699.jpg
 
عادی به نظر میاد چون نمونشو زیاد دیدیم قبلا اما خب دلیل نمیشه عجیب نباشه :D

من یه جا کار پیش اومد، وسط کات سین مجبور شدم بیام بیرون.
بعدا که دوباره رفتم بازی، دکمه رو زدم و گفتم گوشی رو چک کنم تا بیاد. اصلا حواسم به این سریع اومدنش نبود و یهو صدای دیالوگ اومد قشنگ جا خوردم، گفتم چی ششششد :D
 
  • Like
Reactions: MyJinx and NaViiDii
آقا یه چیز پشم ریزون هست تو بازی اصلا عجیب خوبه :D
بذارید روی RT بعد کنتراست رو بذارید روی Dramatic و در اخر هم مود watanabe رو فعال کنید. برید یه غروب خورشید پیدا کنید. مطمئنا دیگه نمی خواید خودتون پاشید برید تو دل طبیعت.:D
 
آقا این بازی چرا لودینگ نداره؟
وارد بازی میشی میای یه لحظه گویشو چک کنی میبینی آتسو وایساده! :D یا از این سر نقشه تلپورت می‌کنی اون سر نقشه، بدون اغراق ۱ ثانیه هم نمیشه، How؟

سوشیما هم یادمه لودینگاش سریع بود ولی Yotei کلا تو یه لول دیگس.
 
حالا من هنوز نسخه جدید بازی نکردم ولی بحث لودینگ سریعه ، همون نسخه اول رو ps 4 فست تراول خیلی سریع بود ، نمی‌دونم از چه تکنیکی استفاده کرده بودن ولی تو بازی هایی که نسل پیش تجربه کردم بهترین بود تو این زمینه ( رو ps 4 )
 
دوتا نکته. اول اینکه کوئست دوال کاتانا خیلی خوب بود. هم داستانو شکافت هم مدل گرفتنش خیلی باحال بود. خودشم که عالیه.
دوم اینکه عوض کردن سلاح وسط مبارزه چقدر نرم و سریعه :D البته کاتانا و دوال کاتانا شاید اینقدر سریع باشن چون خیلی نزدیکن بهم اما در کل خیلی حال میده.
بازی شدیدا ریواردینگه. یعنی هر کاری بکنید و هر جا برید دست خالی نمیذارتتون.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or