PlayStation Ghost of Yōtei

سازنده
Sucker Punch Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
f7baf6d0e047d9a9ca2e7b85241b233195041daa.jpg
امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بازی جدید استودیوی Sucker Punch با عنوان Ghost of Yōtei و معرفی قهرمان جدیدمان، آتسو، در راه است.

وقتی تصمیم گرفتیم یک بازی جدید از سری Ghost بسازیم، هدفمان حفظ اصول اصلی بود که با Ghost of Tsushima پایه‌گذاری شده بود: تجربه جنگجویی سرگردان در ژاپن فئودالی، آزادی در اکتشاف با ریتم دلخواه بازیکن، و نمایش زیبایی‌های بی‌نظیر این جهان.

با این حال، به دنبال نوآوری بودیم. برای خلق چیزی که هم تازه باشد و هم آشنا، از داستان جین ساکای و جزیره تسوشیما فراتر رفتیم و روی مفهوم Ghost تمرکز کردیم. در Sucker Punch، ما عاشق داستان‌های آغازین هستیم و این بار خواستیم بفهمیم که داشتن قهرمانی جدید با نقاب Ghost چه معنایی دارد و چگونه می‌توان افسانه‌ای جدید را شکل داد. این رویکرد ما را به Ghost of Yōtei رساند: یک قهرمان تازه، داستانی نو و منطقه‌ای جدید از ژاپن برای کاوش.

اگرچه امروز جزئیات داستان را فاش نمی‌کنیم، اما می‌توانیم بگوییم که سفر آتسو در سال 1603 آغاز می‌شود، یعنی بیش از 300 سال پس از وقایع Ghost of Tsushima. داستان ما در سرزمین‌های اطراف کوه یوتی رخ می‌دهد، قله‌ای سر به فلک کشیده در قلب منطقه اِزو، ناحیه‌ای که امروزه با نام هوکایدو شناخته می‌شود. در سال 1603، این منطقه هنوز خارج از قلمرو رسمی ژاپن بود، سرزمینی وحشی و بکر با چمنزارهای پهناور، توندرای یخ‌زده، و تهدیدهایی پیش‌بینی‌ناپذیر. این محیط، تفاوت چشمگیری با جزیره تسوشیما و سامورایی‌های منظم آن دارد و فضایی ایده‌آل برای روایت داستانی اصیل و جدید است که بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستیم.

این بازی نخستین عنوان استودیوی Sucker Punch است که به‌طور کامل برای پلی‌استیشن 5 ساخته شده، و ما مشتاقانه منتظریم تا بر مبنای دستاوردهای بصری Ghost of Tsushima پیش برویم و دنیایی حتی واقعی‌تر خلق کنیم. با دیدی وسیع و گسترده، بازیکنان قادر خواهند بود تا از فاصله‌های دور به چشم‌اندازهای خیره‌کننده بنگرند، آسمان‌های پرستاره و شفق قطبی را مشاهده کنند، و حرکات باد را که با طبیعی‌ترین حالت در چمنزارها و گیاهان جریان دارد، تجربه کنند. علاوه بر این، بهبودهای بیشتری در زمینه بصری در راه است که در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. این محیط جدید فرصت معرفی مکانیک‌های تازه، ارتقاءهای گیم‌پلی و حتی سلاح‌های نوآورانه را نیز فراهم می‌کند.

تریلر امروز ما نگاهی اجمالی به این دنیای جدید ارائه می‌دهد، اما چیزهای بسیار بیشتری برای نمایش وجود دارد. در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله اطلاعاتی درباره سفر آتسو و شخصیت‌ها (و حیواناتی) که در طول این مسیر با آن‌ها آشنا خواهد شد. ما همیشه قدردان موفقیت Ghost of Tsushima بوده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم که شما همه‌ شما در سال 2025 بازی Ghost of Yōtei را تجربه کنید.
ترجمه توسط دوست خوبمون @Romell
 
آخرین ویرایش:
یادش بخیر یه عده چقدر این بازیو میکوبیدن تو سر شدوز! که یوبیسافت یاد بگیره بازی ژاپنی ساختن یعنی این یوتی و این بیاد کی نگاه اون میکنه! شدوز ووک زده اس و یوتی بیاد بساط یوبیسافت جمع میشه! یه عده سم خالص که توی گروه های تلگرامیشون داشتن شدوز رو با این بازی سلاخی میکردن از بس خنده دار بود رفتارشون!
جالبه که حالا همونا شدن هیتر این بازی و تازه یادشون افتاده عه اینم کاراکتر زن و سازنده فلان و بیسار داره!
خیلیا مثل من که هم از شدوز لذت بردن هم این نسخه جدید گوست رو پیش خرید کردن یا میخرنش و کیفشو میبرن! ولی این دوگانگی و حذب باد بودن یه جماعتی عجب اوضاع فان و خنده داری راه انداخته! :))
 
واقعا افرادی که جزو این تیم بودن یک تنه بازی رو بردن به حاشیه و ادم دلش می سوزه همچین بازی که نسخه قبلیش اونقدر خفن بود دچار همچین حاشیه هایی شده باشه. امیدوارم همه این حرف ها در حد همون حاشیه باشه و راه یوبی سافت نرفته باشن و بازی مثل قسمت قبلیش حرف های جدید برای گفتن داشته باشه تو دنیا گیم.
 
  • Like
Reactions: Thundersky
یه سری بازی کلا تو تریلر نچسبن، ولی دلیل نمیشه بد باشن.
در مورد این بازی برای خود من عجیبه، در مورد بازی های سونی معمولا اینطورم که تریلر میاد سریع میرم سراغش چندبار نگاه میکنم و واو... ولی GOY اینطور نیست. واکنشم به تریلرهای این بازی اینطوره که، عه یه تریلر دیگه بیخیال...
کلا انگار استراتژی مارکتینگ متفاوتی داره نسبت به باقی بازی های سونی.
 
آقا بنده خدا گفت تریلر تدوین و ادیتش بده
منم گفتم شبیه دی ال سی شده انگار

بازیو به حاشیه نبرین، ببینیم چی میشه
خدا کریمه :D
دقیقا.
دیگه از AC Shadows که وضعیت بازی بدتر نیست.
اون کامبک زد و الان جزو خوبهای ساله.

ایشون که فقط یه شخصیت خانوم داره که آقاست.
مورد دیگه ای نداره که بهش گیر بدیم.
=====
تنها بازیی که قبل و بعد انتشار همچنان مزخرف بود و هست و خواهد بود همون فاکتارد از بایوور بود که هیچ جوره جمع نشد.
============
در مورد یوتی این بحثهای ووک و... هیچ جایگاهی نداره و از این بحثها و حاشیه های کاذبه.
مثل قبل انتشار Avowed و ایندی.

دوستان این کانالهای یوتوب /توییتر آنتی ووک رو خیلی دنبال نکنین.
اگه به این توجه کنین که اینها دارن از این طریق ویو میگرن و پول در میارن و آرزشونه که یکی از این بازیهایی که میاد این ویژگیها رو داشته باشه که زده باشن تو خال و کلی محتوای رایگان براشون جور بشه و... خیلی دیگه دنبالشون نمیکردین.

این میشه که اینها اگه یه نقطه سیاه ببینن اون رو تو بوق و کرنا میکنن تا ویوها رو جمع کنن و ذهن ها رو برای سوژه هایی که در آینده از بازیها رو میشه آماده کنن.
واقعا باید اینقدر ساده بیفتین تو تله این یوتوبرها ؟

دیگه اسمشون رو نیارم که تبلیغ نشه.
همین Smash فلان و ووک بهمان و...
آنساب کنین و ذهنتون رو آزاد از اراجیفی که اینها بلغور میکنن.
 
اقا بحث ووک و..... بزاریم کنار چرا گرافیک بازی اون جهش نسلیو نداره
1000084772.jpg
جهش نسل 7 به 8 قشنگ میشد تو بازی ساکر پانچ دید ولی این نسل انگار همون توشیما رو دادن با چندتا افکت گرافیکی به قول بعضیا dlc بیشتر برازندشه تا بازی جدید
1000084774.jpg

به هر حال امیدوارم اشتباه کنم
 
اقا بحث ووک و..... بزاریم کنار چرا گرافیک بازی اون جهش نسلیو نداره
View attachment 392995
جهش نسل 7 به 8 قشنگ میشد تو بازی ساکر پانچ دید ولی این نسل انگار همون توشیما رو دادن با چندتا افکت گرافیکی به قول بعضیا dlc بیشتر برازندشه تا بازی جدید
View attachment 392996

به هر حال امیدوارم اشتباه کنم
تاثیر یک انجین، به مراتب فراتر از قدرت خام سخت افزاری هست!!!
این تو بروزرسانی انجین یا نسخه جدید انجین خودشو بیشتر از قبل نشون می ده...

بزار یه مثال بزنم!
برگردیم به عنوانی مثل فنتوم پین، همین الان نگاه کنیم واقعا حرف نداره و چشم نوازه... این یک بازی بین نسلی بود، اون فاکس انجین باعث شده بود نسخه نسل هفتمی بازی هم واقعا خوب باشه...

بیایم این نسل عنوانی مثل هورایزن فوربیدن وست رو مقایسه کنیم، دسیما آپدیت شده بود، باعث شده بود نسخه ps4 بازی هم از خیلی از بازی های تمام نسل نهمی بهتر باشه!!!!!

در قدیم،هزینه تولید انجین جدید یا آپدیتش به مراتب کمتر از الان بود

راکستار مثلا تو نسل هفت، حداقل سه چهار بار ریج انجین رو بروزرسانی کرد! این امر باعث شده بود روی نسل هفت وقتی سخت افزار ثابت مونده بود ولی ما سال به سال جهش گرافیکی رو ببینیم!!!

مشکل ساکرپانچ هم انجینش هست!

کلا ساکرپانچ انجینش خروجیش تو محیط های شهری خیلی قوی تر از محیط های طبیعیش هست!!! اینا بعد از Infamous SS یک بازی دیگه رو شروع کردن بسازن،بعد دو سال کنسل شد،برای اینکه محدودیت زمانی داشتن همون انجین رو برای ساخت سوشیما استفاده کردن که خیلی هم عالی!(چون ساکر پانچ جوری مدیریت می شه که نیت فاکس مدیر استدیو نمی خواد وسعت استدیو بره بالا...می گیم اره محدودیت داشتن)

سوالی که پیش میاد،اینا که بزرگ ترین بازی خودشون از نظر درامد که سوشیما باشه رو ساختن،سونی بودجه استدیو رو افزایش داد،چرا برای این بازی انجین رو اپدیت نکردن؟!!!
 
همین چند min پیش اومدم تاپیک همسایه مربوط به تایتل رقیب (:دی) (Assassin's Creed Shadows | Page 57) یه پاراگراف نوشتم در ارتباط با اتفاقاتی که الان داره رخ میده و اینکه Anti-Woke ها از خود Woke culture جدیدا دارن افراطی تر عمل میکنن و کلا همه چی رو cancel میکنن، که گفتم بیام اینور هم یه سر بزنم ببینم چه خبره که تا پام رو گذاشتم تاپیک، با وضعیت چند صفحه اخیر روبه‌رو شدم. خود من حقیقتا حدود 6 سال به خاطر مشغله کاری/دانشگاه از فضای تجربه گیم ها به کل دور بودم و در حد خوندن کامنت ها داخل فروم خودمون/ResetEra/ردیت/توییتر/... بسنده میکردم صرفا برای اینکه فضای کلی دستم باشه،
و میتونم بگم این دوره 6 ساله بهترین اتفاقی بود که به شخصه برای من میتونست بیفته و بابت ـش هر روز به معنای واقعی کلمه grateful/شکرگزارم. به این دلیل که اگر با خوندن review ها و قرار گرفتن در اون فضا، به طور همزمان گیم ها/فیلم‌ها/موسیقی‌ها/... رو هم تجربه میکردم، احتمالا الان کسی رو باید به جای خودم متصور می بودم که دائم اینور اونور در حال غر زدن و complain از افتضاح بودن شرایط و cancel کردن تمامی جریانات می‌بود! در صورتی که خیلی از گیم های اخیری که گرفتم رو واقعا بدون دیدن تریلرها/کامنت‌ها/نقد‌ها/... صرفا blind buy کردم و الان بعد یه مدت، دیگه تماما تفاوت تجربه خود گیم با اون فضای حاکم در social برای خود من محرز شده.
و جالبی قضیه هم اینجاست که مواردی رو هم اخیرا زیاد میبینم که اون کمپانی از ترس cancel شدن، تمام تلاش ـش رو جهت برآورده کردن خواسته های طرفداراش انجام میده، و این سری در کمال تعجب با بی توجهی، meh عمل کردن و بی حوصلگی خود طرفدارها رو‌به‌رو میشه. من دوست ندارم این حرف رو بزنم اصلا چون ذاتا آدم ها با تمام تفاوت هاشون برام بینهایت دوست داشتنی هستند و به نظرم زندگی هرکسی یه داستان جذاب برای ارائه رو داره، اما این چیزی که داره اتفاق می‌افته به نظر من ریشه اش نه در Wokeism/Wokism ـه و نه در Anti-Woke و نه در Left-wing و Right-wing بودن گرایش سیاسی/اجتماعی/... افراده. خود من و خیلی از دوستانم به لحاظ عقاید و گرایش فکری چپ‌گرا و حتی نسبتا far-left هستیم، اما این trend ـی که چندین ساله به وجود اومده، به عقیده من صراحتا ریشه در Hatred جامعه/افراد داره و تمام این داستان ها هم فقط و فقط hate speech هست نه ذره ای کمتر و بیشتر.
نمیگم باید نسبت به همه چیز زیاد از حد خوشبین/optimistic بود و ایرادات رو نادیده گرفت، ولی این جریان که خیلی ها آگاهانه/ناآگاهانه/از روی miserable بودن خودشون/به علت تنفر از خودشون و یا دیگران/... باهاش همراه شدن، با تمامی متر و معیارهای realistic بودن باز هم از بیخ مطلب داره و خروجی ـش هم برای طرفین افراطی این موضوع کاملا یکسان و منجر به hatred خواهد بود. البته این موضوع واقعا به بحث اساسی نیاز داره چون الان داستان به برهه ای رسیده که سر جریان اخیر Charlie Kirk، شاید برای اولین بار بود که به شخصه میدیدم خیلی ها داخل TikTok دیگه حتی موافقت ـشون با کشتار افراد با عقاید مخالف رو پنهان/انکار نمیکردن! که واقعا وحشتناکه عادی سازی چنین مسائل/بیماری‌هایی.
هرچند ریشه این داستان البته در اکثر اوقات مشخص و یک چیز هست، "Hurt people, hurt people". ولی خب اینکه چه زمانی و به چه شکل حل خواهد شد، معلوم نیست.

پ.ن: گیم/فیلم/موسیقی/... هرچی میاد بسته به اولویت‌ها و زمان‌بندی خودتون بگیرین تجربه کنین لذت ـش رو ببرین چرا از hatred نسبت به یه موضوع/داستان برای خودتون مدال افتخار میسازید و بیست جا هم بیان میکنید به عنوان هویت ـی که برای خودتون ساختید؟ نه فقط راجع به media هایی مثل ویدیوگیم و موسیقی و فیلم و ... مثال خیلی ابتدایی ـش رو خودمون توی یه سری جمع ها زیاد میبینیم، خاله زنک بازی های بی ارزش و بی نتیجه که افراد به جای صحبت در مورد علایق ـشون، فقط دارن راجع به حال نکردنشون با فلان فرد/نفرات/موضوع/اکیپ/... و اینکه این حال نکردنشون چه مزیت و امتیازاتی رو ایجاد میکنه صحبت میکنن. کافیه یه judgment خیلی سطحی و ابتدایی برای همون افراد انجام بگیره، به راحتی بیست تا مورد مطلب دار بیشتر ازشون درمیاد.

@ArefTheGreat عارف جان من با اجازه پیرو صحبت شما در تاپیک همسایه ادامه بحث رو این جا مطرح کردم :Rose:

به هر شکل، خروجی این چند صفحه اخیر تاپیک، این سمت برای من pre-order کردن سریع گیم همین لحظه بود :دی آقا ما کلا سرجمع 6 سال نبودیم چه خبره 79.99 دلار هر گیم! :دی:p

Ghost of Yōtei
/ Digital Deluxe Edition - PS5 /



BC | #screenshots | MR.1199
 
فکتی که در مورد برخی کاربران وجود داره تمام زورشونو قبل از ریلیز بازی می زنن که از کاه کوه بسازن و از هر چیز بی معنی برای هیت ورزی استفاده کنن، ولی وقتی بازی ریلیز می شه و پیروز بیرون میاد شما هیچ اثری از این فرومرها در این تاپیک ها نخواهید دید، هیچکدوم از این عناوین رو با وجود نمرات درخشان و تعریف کاربران تجربه نمی کنن چون هدفشون گیم نیست، صرفا تخریب و به گندکشیدن تاپیک هاست، این فرومرها صرفا از تاپیکی به تاپیک دیگه منتقل می شن تا به مورد دیگه ای چنگ بزنن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or