PlayStation Ghost of Yōtei

سازنده
Sucker Punch Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
f7baf6d0e047d9a9ca2e7b85241b233195041daa.jpg
امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بازی جدید استودیوی Sucker Punch با عنوان Ghost of Yōtei و معرفی قهرمان جدیدمان، آتسو، در راه است.

وقتی تصمیم گرفتیم یک بازی جدید از سری Ghost بسازیم، هدفمان حفظ اصول اصلی بود که با Ghost of Tsushima پایه‌گذاری شده بود: تجربه جنگجویی سرگردان در ژاپن فئودالی، آزادی در اکتشاف با ریتم دلخواه بازیکن، و نمایش زیبایی‌های بی‌نظیر این جهان.

با این حال، به دنبال نوآوری بودیم. برای خلق چیزی که هم تازه باشد و هم آشنا، از داستان جین ساکای و جزیره تسوشیما فراتر رفتیم و روی مفهوم Ghost تمرکز کردیم. در Sucker Punch، ما عاشق داستان‌های آغازین هستیم و این بار خواستیم بفهمیم که داشتن قهرمانی جدید با نقاب Ghost چه معنایی دارد و چگونه می‌توان افسانه‌ای جدید را شکل داد. این رویکرد ما را به Ghost of Yōtei رساند: یک قهرمان تازه، داستانی نو و منطقه‌ای جدید از ژاپن برای کاوش.

اگرچه امروز جزئیات داستان را فاش نمی‌کنیم، اما می‌توانیم بگوییم که سفر آتسو در سال 1603 آغاز می‌شود، یعنی بیش از 300 سال پس از وقایع Ghost of Tsushima. داستان ما در سرزمین‌های اطراف کوه یوتی رخ می‌دهد، قله‌ای سر به فلک کشیده در قلب منطقه اِزو، ناحیه‌ای که امروزه با نام هوکایدو شناخته می‌شود. در سال 1603، این منطقه هنوز خارج از قلمرو رسمی ژاپن بود، سرزمینی وحشی و بکر با چمنزارهای پهناور، توندرای یخ‌زده، و تهدیدهایی پیش‌بینی‌ناپذیر. این محیط، تفاوت چشمگیری با جزیره تسوشیما و سامورایی‌های منظم آن دارد و فضایی ایده‌آل برای روایت داستانی اصیل و جدید است که بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستیم.

این بازی نخستین عنوان استودیوی Sucker Punch است که به‌طور کامل برای پلی‌استیشن 5 ساخته شده، و ما مشتاقانه منتظریم تا بر مبنای دستاوردهای بصری Ghost of Tsushima پیش برویم و دنیایی حتی واقعی‌تر خلق کنیم. با دیدی وسیع و گسترده، بازیکنان قادر خواهند بود تا از فاصله‌های دور به چشم‌اندازهای خیره‌کننده بنگرند، آسمان‌های پرستاره و شفق قطبی را مشاهده کنند، و حرکات باد را که با طبیعی‌ترین حالت در چمنزارها و گیاهان جریان دارد، تجربه کنند. علاوه بر این، بهبودهای بیشتری در زمینه بصری در راه است که در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. این محیط جدید فرصت معرفی مکانیک‌های تازه، ارتقاءهای گیم‌پلی و حتی سلاح‌های نوآورانه را نیز فراهم می‌کند.

تریلر امروز ما نگاهی اجمالی به این دنیای جدید ارائه می‌دهد، اما چیزهای بسیار بیشتری برای نمایش وجود دارد. در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله اطلاعاتی درباره سفر آتسو و شخصیت‌ها (و حیواناتی) که در طول این مسیر با آن‌ها آشنا خواهد شد. ما همیشه قدردان موفقیت Ghost of Tsushima بوده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم که شما همه‌ شما در سال 2025 بازی Ghost of Yōtei را تجربه کنید.
ترجمه توسط دوست خوبمون @Romell
 
آخرین ویرایش:
حقیقتا این ووک و این موارد اصلا برام مهم نیست و تا زمانی که یه جوری نشه که عملا دارن این مفاهیم رو فرو میکنن در بقیه موارد مشکلی ندارم فرضا شخصیت اول بازی یه گرایش متفاوت داشته باشه.
در مورد این بازی هم مطمئنم اصلا چیز مبالغه آمیز و به خورد مخاطب دادن توش وجود نداره پس مشکلی ندارم شخصیت اصلی قیافش چه شکلی هست.
بیشتر نگرانی خودم در مود داستان و گرافیک بازی هست.
احساس میکنم داستان بازی خیلی ساده باشه.
یعنی صرفا بریم ۶ نفر رو بکشیم بدون پیچش داستانی خاصی.قیافه یکی از اون ها رو هم که چند بار نشون دادن در حالی که نسخه اول جدال شرافت و وجدان و سنت و میل رسیدن به هدف واقعا خوب کار شده بود.
از جنبه گرافیک هم حقیقتا چیزی ندیدم که بگم خب این مورد قطعا نمی‌تونست برای نسل قبل هم ارائه بشه.
البته این مشکل انگار کلی هست و دیگه نباید انتظار یک جهش گرافیکی داشته باشیم.
در کل شکی نیست یک تجربه عالی قراره با بازی داشته باشیم و پیش خرید میکنمش.
دوستان این بازی اگه مثلا ۲ نکته منفی داشته باشه ۱۰ نکته مثبت هم داره .اینقدر رو نکات منفی زوم نکنید
 
والا گرافیک و طراحی هنری سوشیما بی نهایت عالی بود . چشم خسته نمی شد

حالا همین ها در Yotei تکرار شد با گستردگی بیشتر . فقط تنها عیب سوشیما طراحی چهره ها بود مخصوصا در npc ها . حالا گرافیک جهش انقلابی نداشته ایرادی نداره .

خیلی بازی ها الان حتی به سوشیما نزدیک نمی شوند از این منظر

من کنسول ندارم وگرنه Yotei روز اول تجربه می کردم . کسی که با بازی های تاریخی مخصوصا ژاپن حال کنه به هیچ وجه این بازی از دست نمی ده

بعضی کاربرها عجب حوصله و وقتی دارند تو شبکه های اجتماعی دنبال حواشی و وووک و این چیزها سر هر بازی می روند . من شخصا این چیزها دنبال نمی کنم و برام مهم نیست . اسیر این داستان ها نشید که وقت کشی هست .


هر بازی حتی لست و رد دد . کسی دوست داره پلی بده ، کسی نداره نده . طرف مجبوره بیاد با ذره بین عیب یابی کنه و هیت بده .
 
این ووک مثل همون ماجرای Cod = پراید هست که تقریبا 10 15 سال پیش بحثش بود. همین فرومم بود. منتهی اون زمان مثلا گیر میدادن که چرا بازی موکت سبزه

و حاضرم شرط ببندم 99 درصد اینایی که تو هر تاپیک میان میگن ووک وقتی ازشون بپرسی خب ووک چیه، جوابشون این شکلیه:


+
محیط های بازی برای من بشدت آرامش بخشه یا شمام همینطوری هستین؟
 
اینکه از بازی کردن در نقش خانومهای بزن بهادر و اخلاقی و سرسخت و نازیبا و بدون مرد و خالی از غرایز و شنیدن قصه شون خسته شده باشیم حاشیه حساب میشه؟ وا
اینکه تو این فضای مردونه محتوایی که واسه female gaze ساخته شده اینقد کاسه داغتر از آش داره هم پدیده ی عجیبیه
من خودم پیرهن صورتی میپوشم میرم پیلاتس موهای پام میزنم و شبا روتین پوستی دارم ولی حتی منم دیگه حوصله م از این چیزا سر رفته
 
فکر کنم من یکی از معدود کسایی هستم که به شدت هایپم برای این بازی :دی اتفاقن اصلن آدم خوشبینی هم نیستم مخصوصن در زمینه گیم ٬ اما این عنوان از نظر من همه چیش خوبه! از گیم پلی و گرافیکش گرفته تا حتی شخصیت های بازی
 
فکر کنم من یکی از معدود کسایی هستم که به شدت هایپم برای این بازی :دی اتفاقن اصلن آدم خوشبینی هم نیستم مخصوصن در زمینه گیم ٬ اما این عنوان از نظر من همه چیش خوبه! از گیم پلی و گرافیکش گرفته تا حتی شخصیت های بازی
Me too
 
  • Like
Reactions: ps34 and Helghast
نمی دونم چرا ولی بنظرم همه این حرفا حاشیه هست و فکر نکنم چیز ووک خاصی تو بازی ببینیم سازنده ها هم فکر نکنم همچین کاری کرده باشن مخصوصا بعد از این حاشیه اگه یکی مثل دراکمن پشت بازی بود اره ،برای دهن کجی هم که شده بازی پر ووک می کرد.
فعلا چراغ خاموش دارن می رن که بعد آمدن بازی نشون بدن این حرف های قبل بازی چرت و پرت بوده و حسابی از خجالت خیلی ها در بیان کلا من از نمایش های بازی این حس می گرم و کاری به نظر شخصی غیر حرفه ای کارکنانش ندارم. البته سازنده ها هم درست مثل یوبی سافت خیالشون راحت هست چون اسم بازیشون شناخته شدس هر چقدر هم کوبیده بشه بازم بهترین فروش می کنه دیگه از اون شدوز بدتر نیستن که یه سیاه پوست بردن گذاشتن سامورایی که ژاپنی ها رو مثل تانک له می کرد :D نگرانی من همچنان فقط داستان بازی هست چون محوریت انتقام داستان سرایی درست حسابی براش سخته امیدوارم حرف های تازه و جدید داشته باشن.
 
  • Like
Reactions: Thundersky
چیزی که برای من عجیبه گرافیک چهره کاراکترها هست نسخه قبلی رو گفتیم یه ip جدیده و فلان تو این نسخه برطرف میشه ولی نشد و حتی به نسبت سخت افزار توسعه اش شاید پسرفت هم داشته!(هر چند گرافیک محیط هم این هم سوشیما عالیه)
اون بودجه چند برابری نسبت به نسخه اول رو یا اختلاس کردن یا اکثریتش رو به اون اقلیت مفت خور حاشیه ساز تنبل و بی استعداد دادن!چون ۵ سال وقت داشتند و خیلی از asset ها هم از نسخه قبلی اماده بود ولی پیشرفت خاصی واقعا توی بازی دیده نمیشه(حالا بر فرض محال بگیم میخواستن بودجه گرافیک بازی رو برای کارهای دیگه صرف کنن ولی اصلا سایر بخش ها هم پیشرفت عجیبی نداشتند)
قدر نسل ۸ رو ندونستیم لامصب infamous second son همین الان گرافیکش سه هیچ خیلی از بازی های نسل ۹ رو میزنه افکت دود و نئون و آتش اش از ۹۰ درصد بازیهای نسل ۹ بهتره!یادمه برای اولین بار که بازیش کردم و وارد نسل ۸ شدم باورم نمیشد این بازیه مخصوصا وقتی بارون می اومد و مبارزه میکردی و بارون با افکت آتش و دود و نئون ترکیب میشد یه گرافیک ماورایی تشکیل میداد.چهره هاش هم واقعا فوق العاده بود و به نظرم از این yotei خیلی خیلی بهتره
گناهمون چی بود نسل ۹ افتاد دست ترکیب سمی جامعه dei و woke + مدیران طمع کار و پول پرست سونی که به طرفدارانش اهمیت نمیده
 
آخرین ویرایش:
  • Like
  • Poker Face
Reactions: blak and Thundersky
نظر منطقی و اصولی دادن در مورد "ووک" در بازی‌ها هیچ اشکالی نداره. اما نه به قصد تیکه انداختن، شوخی، مسخره کردن یا ریج بیت کردن یک عده. مثلاً، طرف اومده ریج بیت کرده و صرفا در مورد بازی سونی اینکارها را میکنه ، ولی همین فرد کلمه‌ای راجب ووک در استودیوهای مایکروسافت نمی‌گه. چون این فرد این فضا رو جایی برای بحث نمی‌بینه؛ صرفاً کارش اینه که احساسات رو تحریک کنه تا بیشتر دیده بشه، با اینکه ۹۹ درصد مواقع هم فیدبک منفی می‌گیره. اینم بالاخره یه نوع آدمه تو این دوره زمونه.

ولی بحث و انتقاد اصولی چه اشکالی داره؟ نباید به هرکسی سریع برچسب "آنتی‌ووک‌نما" زد. چه بسا خیلی‌ها خودشون فن‌بوی هستن، ولی انتقاد هم دارن، پس نباید حمله کرد.

اما بذارید یه دردی رو بگم: ویروسی که تو صنعت گیم و حتی کل صنعت entertainment می‌بینید، سازندگانش (که الان فرصتش نیست موشکافی کنیم چه ارگان‌ها، صندوق‌ها و پولدارهایی پشت این تفکرات هستن) هر راهی رو که فکرش رو بکنید انجام می‌دن تا مخاطب بیشتری جذب کنن. اینطورم نیست که فقط تو سونی باشه؛ تو همه استودیوها به نوعی هست، منتها برخی کمتر و برخی بیشتر. بستگی به لوکیشن استودیوها هم داره. اگر مثلاً تو آمریکا، بخصوص ایالت‌های غربی‌ش باشه که نور علی نوره. کانادا همینطور، ولی تو شرق خیلی کمتر، اما بازم دارن نفوذ می‌کنن، بخصوص تو کمپانی‌های ژاپنی مثل اسکوئر انیکس.

خب، اینارو می‌گم برای چی؟ می‌خوام بگم که مشکل سونی، کثافت‌کده‌ای هست که محلش روی نقشه اینجاست:

[سرگرمی تعاملی سونی در کالیفرنیا]:

Sony Interactive Entertainment · San Mateo, California

(تمام تصمیمات کلان و اصلی محتوایی پلی‌استیشن اینجا گرفته می‌شه). اینکه چه پروژه‌ای کار بشه، در مورد چی باشه، داستان کلی چی باشه، کاراکترها چی باشن. آره، شاید باورش سخت باشه، اما انتخاب بازیگر هم از اینجاست. وگرنه استودیویی مثل ساکرپانچ که ۱۰۰۰ کیلومتر دورتر از لس‌آنجلس هست، چطور می‌شه که یه بازیگر معلوم‌الحال به نام اریکا ایشی (که اگر رزومه این شخص رو برید موشکافی کنید، می‌بینید که یه لوزر به تمام معنا کف لس‌آنجلسه که ذره‌ای نه خلاقیت و نه جذابیت داره) بصورت دستوری برای استودیوی ساکرپانچ بکار گرفته می‌شه؟ تمام این انتخاب‌ها بر اساس پارتی‌بازی و رانت هست. یعنی اینکه بگردی میان صدها استعداد ناب، اینو انتخاب کنی؛ واقعاً دیگه از این واضح‌تر نمی‌شه گفت هدف پشتش چیه.

یا مثلاً همین کاراکتر جردن در Intergalactic (یا بازی‌های مشابه). شما فکر کنید میان این همه بازیگر خوب، بیاید و اینو بذارید مین کاراکتر، با اینکه خوب می‌دونید این کاراکتر چه افکاری و چه تبعاتی برای استودیو و فروش بازی داره، اما بازم انتخابش می‌کنید و حتی حاضر نیستید دست به قیافه اصلی و روتین بازیگر بزنید.

عزیزان، بدونید برای اون‌هایی که پشت این قضایا هستن، ذره‌ای نه مسائل اقتصادی مهمه و نه حتی نظر کامیونیتی. مهم پیامی‌یه که باید صادر بشه، به هر قیمتی. این‌ها در درجه اول دارن قهرمان‌سازی فیک می‌کنن؛ به نوعی سرمایه‌گذاری روی افرادی که باب میل این‌ها هستن. برخی رو تو صنعت سینما بالا می‌برن، برخی رو تو صنعت موسیقی، و برخی رو تو صنعت گیم و ممکنه برخی رو توی دوتا صنعت باهم بالا ببرن.

پس نمی‌شه بگیم افکار بازیگر مهم نیست و استودیو مهمه. نه عزیزان، ببینید بالا هم گفتم: در درجه اول اون بازیگر رو باید بیارن بالا تا براش فن‌بیس درست کنن، و این چرخه هی ادامه پیدا کنه. پس استودیو وقتی برای بازیگر کوتاه اومده، برای دیالوگ‌ها و توییست‌های داستانی هم کوتاه اومده.

تمام این حرفارو زدم که برسم به اینجا: برای افرادی که توی سونی کالیفرنیا کار می‌کنن و تصمیم‌گیرنده هستن، ذره‌ای شکست بازی براشون مهم نیست. نمونه‌ش همین Concord. دیدید که موفق نشد، به سرعت تخته کردن. شاید اگر مدیر دلسوزی بود که کامیونیتی براش مهم بود، می‌گفت "خب، ما ایرادات رو برطرف می‌کنیم و دوباره ریلیز می‌کنیم"، ولی این‌ها اصلاً خود بازی براشون مهم نیست. این پروژه شکست بخوره، میرن سر پروژه بعدی.

البته نه اینکه نخوان بازی به موفقیت برسه؛ البته که هدف اصلی‌شون اینه که تا می‌تونن مخاطب جمع کنن، اما هرگز فکر نکنید اگر مخالفت زیاد بشه، مثلاً کوتاه میان. نه، هرگز.

ممکنه دقت کرده باشید چرا مارکتینگ سونی انقدر بد شده؟ چرا چند ساله ایونت و شوکیس حسابی نمی‌ذاره؟ ببینید، این‌ها اصلاً مهم نیست براشون. هدف اصلی‌شون شده کسب مخاطب بیشتر. برای همینه اومدن روی PC، شایدم بخوان یه روزی واقعاً برن روی پلتفرم‌های دیگه. این‌ها با خودشون می‌گن: "ما عناوین خوبی داریم که پیام‌های خوبی از افکارمون داخلشون گذاشتیم. چرا اینهارو برای یک پلتفرم فقط بیرون بدیم؟ پس پخش کنید روی جاهای دیگه، دسترسی زیاد بشه."

برای اینکه این مسئله رو بهتر بفهمیم، می‌تونیم به مثال‌های مشابه در شرکت‌های دیگه نگاه کنیم. مثلاً در مایکروسافت، بازی‌هایی مثل Fable جدید یا حتی Starfield، انتقادهایی مشابه در مورد اولویت دادن به تنوع ایدئولوژیک به جای گیم‌پلی دریافت کردن، که منجر به فروش کمتر از انتظار شد. یا در نتفلیکس سریال‌هایی مثل Cuties یا بازسازی‌های woke از کلاسیک‌ها، نشون‌دهنده همون الگو در حال تکراره: جذب فاند از سازمان‌های خاص مثل بنیادهای لیبرال، به جای تمرکز روی رضایت مخاطب اصلی. این‌ها نشون می‌ده که صنعت داره از مدل "فن‌بیس محور" به "فاند محور" شیفت می‌کنه، جایی که بودجه از سرمایه‌گذاران ایدئولوژیک می‌آد، نه فروش مستقیم. در نهایت، این چرخه می‌تونه منجر به از دست دادن اعتماد کامیونیتی بشه و صنعت رو ضعیف‌تر کنه، مگر اینکه استودیوها تعادل رو برگردونن.

بذارید در انتها یک مقدار ساده بگم: اونقدری که این‌ها از فاند گرفتن از این سازمان‌ها درمی‌آرن، از مخاطب درنمی‌آرن. باید گفت پروژه‌ها داره فاندمحور می‌شه، برعکس قدیم که فن‌بیس‌محور بود. بازم می‌گم، اینو شما تو مایکروسافت هم می‌بینید و جاهای دیگه هم می‌بینید، و صرفاً محدود به سونی هم نیست.
 
حالا ووک بودن این بازی کجاش هست دقیقا؟ 😁 چون شخصیت اصلی زنه پس ووک هست و گند خورده بهش؟! یا اینکه مشکل دیگه‌ای داره و من در جریان نیستم :دی اگر هم بحث توییت جنجالی اون تهیه کننده هست که خب واقعا ربطی به بازی نداره، اون صرفا رفتار اشتباه یک شخص بود و باهاش هم برخورد شد و اخراجش کردن.
 
یک چیزی که دوستان راجب گرافیک میگن اینه که تغییر آنچنانی نداشته با سوشیما که درست میگن تقریبا. ولی اینم در نظر داشته باشید تا جایی که من تریلر ها رو دیدم مخصوصا همین تریلر آخری حالت گرافیکی بازی رو همه تریلر ها رو مود پرفورمنس هست اینو میشه از حالت روانی گیم پلی و سریع بودن دوربین و کمبات بازی متوجه شد و مطمعنا رو حالت کوالیتی گرافیک بهتری میشه دید. تو خود سوشیما هم فرق زیادی بود بین حالت کوالیتی و پرفورمنس از نظر کیفیت. یوتی هم قاعدتاً همینطوره. ولی اینکه واقعا اون جهش بین نسلی رو نداره درسته . به قول دوستمون بالاتر گفت اینفیموس سکندسان هنوز که هنوزه خیلی خوش گرافیک و خوش افکت هست .
 
🟡 اطلاعات بیشتری در مورد سیستم کمپینگ:

تا زمانی که اسب آتسو نزدیکش باشد، او می‌تواند در هر نقطه‌ای از طبیعت بازی کمپ بزند. در این سیستم، بازیکنان باید مهارت استفاده از سنگ چخماق و دمیدن بر شعله‌ها را یاد بگیرند تا آتش روشن کنند.مکانیزم آتش به بازیکنان اجازه می‌دهد با پختن و خوردن انواع غذا‌ها (مانند ماهی و قارچ) به صورت موقتی قابلیت‌هایی به دست آورند (دوربین در این حالات کار با آتش به اول شخص درمیاید).
با این وجود، تقویت توانایی‌ها تنها کارکرد این سیستم نیست.قبلاً توسعه‌دهندگان اشاره کرده بودند برخی شخصیت‌ها مانند آهنگرها و بازرگانان شاید سراغ آتسو بیایند تا نیازی به رفت‌ و آمد‌های مکرر به مناطق مسکونی برای تهیه منابع نباشد. همچنین طبق توضیحات ارائه شده ، برخی بازدیدکنندگان می‌توانند آیتمی جدید به آتسو بدهند یا او را نصیحت کنند.

با این حال، در راستای افزایش واقع‌گرایی بازی، همه شخصیت‌هایی که جذب نور آتش می‌شوند دوستانه رفتار نخواهند کرد. بنابراین بازیکنان شاید ناچار شوند حتی در کمپ هم با دشمنان مبارزه کنند. علاوه بر این برخی ویژگی‌های جدید سیستم کمپینگ مانند توانایی نواختن موسیقی یا ساخت مهمات برای سلاح‌های دوربرد وجود دارند.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or