PlayStation Ghost of Yōtei

سازنده
Sucker Punch Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
f7baf6d0e047d9a9ca2e7b85241b233195041daa.jpg
امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بازی جدید استودیوی Sucker Punch با عنوان Ghost of Yōtei و معرفی قهرمان جدیدمان، آتسو، در راه است.

وقتی تصمیم گرفتیم یک بازی جدید از سری Ghost بسازیم، هدفمان حفظ اصول اصلی بود که با Ghost of Tsushima پایه‌گذاری شده بود: تجربه جنگجویی سرگردان در ژاپن فئودالی، آزادی در اکتشاف با ریتم دلخواه بازیکن، و نمایش زیبایی‌های بی‌نظیر این جهان.

با این حال، به دنبال نوآوری بودیم. برای خلق چیزی که هم تازه باشد و هم آشنا، از داستان جین ساکای و جزیره تسوشیما فراتر رفتیم و روی مفهوم Ghost تمرکز کردیم. در Sucker Punch، ما عاشق داستان‌های آغازین هستیم و این بار خواستیم بفهمیم که داشتن قهرمانی جدید با نقاب Ghost چه معنایی دارد و چگونه می‌توان افسانه‌ای جدید را شکل داد. این رویکرد ما را به Ghost of Yōtei رساند: یک قهرمان تازه، داستانی نو و منطقه‌ای جدید از ژاپن برای کاوش.

اگرچه امروز جزئیات داستان را فاش نمی‌کنیم، اما می‌توانیم بگوییم که سفر آتسو در سال 1603 آغاز می‌شود، یعنی بیش از 300 سال پس از وقایع Ghost of Tsushima. داستان ما در سرزمین‌های اطراف کوه یوتی رخ می‌دهد، قله‌ای سر به فلک کشیده در قلب منطقه اِزو، ناحیه‌ای که امروزه با نام هوکایدو شناخته می‌شود. در سال 1603، این منطقه هنوز خارج از قلمرو رسمی ژاپن بود، سرزمینی وحشی و بکر با چمنزارهای پهناور، توندرای یخ‌زده، و تهدیدهایی پیش‌بینی‌ناپذیر. این محیط، تفاوت چشمگیری با جزیره تسوشیما و سامورایی‌های منظم آن دارد و فضایی ایده‌آل برای روایت داستانی اصیل و جدید است که بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستیم.

این بازی نخستین عنوان استودیوی Sucker Punch است که به‌طور کامل برای پلی‌استیشن 5 ساخته شده، و ما مشتاقانه منتظریم تا بر مبنای دستاوردهای بصری Ghost of Tsushima پیش برویم و دنیایی حتی واقعی‌تر خلق کنیم. با دیدی وسیع و گسترده، بازیکنان قادر خواهند بود تا از فاصله‌های دور به چشم‌اندازهای خیره‌کننده بنگرند، آسمان‌های پرستاره و شفق قطبی را مشاهده کنند، و حرکات باد را که با طبیعی‌ترین حالت در چمنزارها و گیاهان جریان دارد، تجربه کنند. علاوه بر این، بهبودهای بیشتری در زمینه بصری در راه است که در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. این محیط جدید فرصت معرفی مکانیک‌های تازه، ارتقاءهای گیم‌پلی و حتی سلاح‌های نوآورانه را نیز فراهم می‌کند.

تریلر امروز ما نگاهی اجمالی به این دنیای جدید ارائه می‌دهد، اما چیزهای بسیار بیشتری برای نمایش وجود دارد. در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله اطلاعاتی درباره سفر آتسو و شخصیت‌ها (و حیواناتی) که در طول این مسیر با آن‌ها آشنا خواهد شد. ما همیشه قدردان موفقیت Ghost of Tsushima بوده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم که شما همه‌ شما در سال 2025 بازی Ghost of Yōtei را تجربه کنید.
ترجمه توسط دوست خوبمون @Romell
 
آخرین ویرایش:
تمام مثال هایی که در مورد اینفیمس فرست لایت یا مایلز مورالز زده میشه اونها همگی در همون دنیایی بودند که نسخه اصلی هم بود ولی یوتی تو یک دنیای کاملا جدید و حتی یک دوره زمانی جدید هست. کاملا مشخصه یک نسخه جدید و کامل هست.

مشکل من با یوتی دقیقا همینجاست، روی کاغذ از نظر زمانی 600 سال اینا رفتیم جلو و برهه تاریخی بازی تغییر کرده، و قاعدتا باید با یه ژاپن تازه طرف باشیم، اما در عمل همه چیز دقیقا همون دنیای سوشیماست. یعنی باز ما تو یه طبیعت باز هستیم، دشت های پر از گل و چمن و درخت های رنگارنگ و باد میوزه و ... عین به عین همه نکات هنری سوشیما تکرار میشه. این 600 سال جلو رفتن در تاریخ واقعا چه نکته ای به بازی و World Building ـش اضافه کرده؟ واقعیت اینه که هیچی. GoY داره دقیقا همون فرمول Art Direction ـه GoT رو تکرار میکنه. جلو رفتن در زمان و تغییر شخصیت هم حداقل تا اینجا و بر مبنا چیزهایی که از بازی نمایش دادن و دیدیم، هیچ تاثیری در دنیای بازی نداشته.

من شخصا فکر میکردم ادامه GoT باز داستان جین ساکای رو میبره جلو و مثلا ما مبارزه با مغول هارو توی مین لند یا کلا شهرهای بزرگ ژآپن ادامه میدیم و محیط های بازی هم به همین دلیل اساسی تغییر میکنه و میشه محیط های شهری و ... سازنده این کارو نکرد، تصمیم گرفت داستان جین ساکای همینجا تموم بشه، و رفت سراغ یه شخصیت تازه تو یه دنیای جدید، اما کاری که کرده کپی پیست هنری و فنی همون سوشیماست.

و بحث آخر بحث کرکتر اصلی بازی هست. منی که عاشق این ستینگ هستم هرکاری میکنم نمیتونم با کرکتر این بازی ارتباط بگیرم. هیچ کاری هم به بحث ووک و اینکه بازیگر اصلیش چه حواشی داشته هم ندارم . اونها واقعا مهم نیست. خود کرکتر اصلی بازیو واقعا هرچی نگاه میکنم هیچ چیز جدید و جذابی نداره. تم انتقام هم یه کمی زیادی اورریت شده دیگه. همین چندماه پیش شدوز با همین مدیوم داستانی تجربه کردیم.

حالا برعکس شما من تنها نکته مثبت بازی رو کارکترش میبینم. یعنی به نظرم وجه تمایزش میتونه همین خانوم باشه. اگه باز یه سامورایی مرد میزاشتن که برای من شخصا پرونده اش بسته بود و میگفتم یه کلیشه محضه، همون سوشیما رو یه دست رنگ زدن شده یوتی، اما چون کارکترش متفاوته، خانومه و خارج از کلیشه است، اگه، تاکید میکنم اگه داستانش رو خوب در آورده باشن یه چیز خیلی خفنی میشه. ضمن اینکه من به فرمول OW ـش هم خیلی امیدوارم و فکر میکنم این ایده هایی که از بازی های دیگه گرفتن و اکسپلور رو عمیق تر کردن میتونه از این حیث بازی رو بسیار خفن بکنه.

سونی هم خیلی بی میل داره این بازیو پروموت میکنه واقعا مشکل فقط مخاطبین نیستن.

به نظر من مارکت بازی عالیه. اینکه یوتی الان مورد انتظارترین بازی سالم هست نشون میده سونی کارشو خوب انجام داده. البته بخشی از این انتظار برمیگرده به کیفیت سوشیما و اینکه خیلی فن داره، ولی خوب در کل سونی خوب عمل کرده به نظرم. خود بازی نمایش هاش جالب نیست و آدم رو خیلی ارضا نمیکنه.
 
  • Like
Reactions: FERYGAMER
بدیهیه بازی رو PS4 هم راحت و خوب میتونست اجرا بشه کسی میدونه پس چرا واسش ندادن؟
توسعه بازی از ابتدا فقط برای PS5 بوده ، Draw Distance تو این بازی بیشتر الانم 5 سال از عرضه PS5 میگذره طبیعی دیگه نباید بازی اینطوری رو PS4 بیاد
 
بدیهیه بازی رو PS4 هم راحت و خوب میتونست اجرا بشه کسی میدونه پس چرا واسش ندادن؟
همین الانش هم توپ همه پر که سونی چرا بازی درست درمون نسل 9 نمیده بیرون گاد راگناروک وهوریزون واسپادر مایلز هم برای 4 ps اومدن مونده بود اسپایدر 2 که اونم خیلی نسل 9 نبود8-| دیگه بحث ریمیک ریمستر نکنم که دلها خونه =(( ریترنال و رچت هم از دست سونی در رفت;)
همین گوست یوتی هم با چیزای که من دیدم برای 4 اجرا میشه حالا یزره داغون تر ولی کی جواب این همه خریدار ps5 میده :D
عملا اونای که اولش رفتن کنسول خریدن چیز خاصی نصیبشون نشد یجورای 2025 نسل 9 شروع شده شایعه هم شده اوایل یا اواخر 2028 معرفیه ps6 هست:| چه نسل درب داغونی بود نسل 9 :-q (حالا یه عده سهامدار میان میگن نه تو نمیدونی این نسل شنصدتا بازی خفن برای ps5 اومده ) :D :-j
 
🟡 طبق اطلاعات تازه از مصاحبه استودیو Sucker Punch، داستان اصلی Ghost of Yotei طولانی‌تر از Ghost of Tsushima خواهد بود. نقشه جهان تقریباً هم‌اندازه قسمت قبل است، اما نشانه‌هایی از وجود بیش از یک شخصیت قابل بازی دیده می‌شود.

تعداد فعالیت‌های جانبی مثل تمرین‌های بامبو کمتر شده، چراکه سازندگان به دنبال تنوع بیشتر در فعالیت‌ها بوده‌اند. یکی از فعالیت‌های جدید، نقاشی است که با استفاده از تاچ‌پد کنترلر انجام می‌شود.

شخصیت اصلی، Atsu، هیچ ارتباطی با Jin ندارد و حتی نام او را نشنیده است. همچنین تأیید شده پایان‌های مختلف Ghost of Tsushima همگی معتبر محسوب می‌شوند چون ماجرا بیش از ۳۰۰ سال پس از آن بازی جریان دارد.

نکته دیگر اینکه شخصیت Wolf در بازی حضور دارد، اما به‌طور مستقیم قابل کنترل نخواهد بود.

به نظر می‌رسد Ghost of Yotei با داستانی غنی‌تر و تنوع گیم‌پلی بیشتر، تجربه‌ای متفاوت نسبت به نسخه قبلی ارائه خواهد داد.

همچنین براساس گزارش‌ها، نقدها و امتیازهای بازی از روز پنج‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۴، ساعت ۱۶:۳۰ منتشر خواهند شد.
 
🟡 طبق اطلاعات تازه از مصاحبه استودیو Sucker Punch، داستان اصلی Ghost of Yotei طولانی‌تر از Ghost of Tsushima خواهد بود. نقشه جهان تقریباً هم‌اندازه قسمت قبل است، اما نشانه‌هایی از وجود بیش از یک شخصیت قابل بازی دیده می‌شود.

تعداد فعالیت‌های جانبی مثل تمرین‌های بامبو کمتر شده، چراکه سازندگان به دنبال تنوع بیشتر در فعالیت‌ها بوده‌اند. یکی از فعالیت‌های جدید، نقاشی است که با استفاده از تاچ‌پد کنترلر انجام می‌شود.

شخصیت اصلی، Atsu، هیچ ارتباطی با Jin ندارد و حتی نام او را نشنیده است. همچنین تأیید شده پایان‌های مختلف Ghost of Tsushima همگی معتبر محسوب می‌شوند چون ماجرا بیش از ۳۰۰ سال پس از آن بازی جریان دارد.

نکته دیگر اینکه شخصیت Wolf در بازی حضور دارد، اما به‌طور مستقیم قابل کنترل نخواهد بود.

به نظر می‌رسد Ghost of Yotei با داستانی غنی‌تر و تنوع گیم‌پلی بیشتر، تجربه‌ای متفاوت نسبت به نسخه قبلی ارائه خواهد داد.

همچنین براساس گزارش‌ها، نقدها و امتیازهای بازی از روز پنج‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۴، ساعت ۱۶:۳۰ منتشر خواهند شد.
سونی عالی می نوازد
 
  • Love
  • Like
Reactions: SNIPER II and ps34
ایشون احتمالا سورپرایزی به سبک سبایدرمن 2 میشه، اوشون هم خیلی ها ازش ناامید بودند و دست کم میگرفتند و میگفتند بازی در حد نسل 9 نیست و تحول و تکامل خاصی رخ نداده، اما بازی اومد و کیفیت خیلی خوب و بالایی داشت و در حد خودش واقعا نسل جدید بود... نمیدونم شایدم مشکل از نمایش ها باشه....

به امید موفقیت هرچه بیشتر...

*حالا ایشون احتمالا در حد اونا نیست، ولی ناامیدی قبل انتشار سر فرست پارتی های سونی از دلست اف اس 2013 اوج گرفت، انچارتد 4 هم همینطور بود، گاو 2018 هم همینطور بود، قشنگ یادمه خیلی ها سر این بازی ها به شدت ناامید شده بودن، اما نتیجه نهایی سوپر شاهکار از اب درامد... هرچند دلست اف اس و یو 4 و گاو از اول مشخص بودن که سوپر با کیفیت هستند...

*ناامیدی رو سر الدن رینگ هم داشتیم، چقدر هم رو مخ بود ناامیدی هاشون :D اما ایشون اومد و بمب اتم زد...

**خیلی بازی هام ناامیدی در موردشون درست از اب درومد مثل استارفیلد... استارفیلد رو اکثرا بهش مطمئن نبودن ولی خب، امید داشتیم حداقل در حد اف 4 بشه که اینم نشد، بلاخره انسان با امید میتونه ادامه بده، به امید اینکه امیدمون سر الدر اسکرولز 6 بر باد نره :-t:-"[-( و همینطور بعد از اون فال اوت 5.. حتی تصور فال اوت 5 هم مثل یک بمب اتم میمونه... اخ اخ اخ

بعد از گرند دفت اتو 6، کمتر بازی در حد الدر اسکرولز 6 مورد انتظار هست...
 
لید دولوپر بازی تو بلو اسکای چه جشنی گرفته بخاطر ترور چارلی کیرک.
View attachment 392303
بعد بعضی ها میگن نه بازی ها رو بع خاطر این چیزا تحریم نکنید. کرم از خود درخته وگرنه هیچ کی دوست نداره الکی تحریم کنه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or