PlayStation Ghost of Yōtei

سازنده
Sucker Punch Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
f7baf6d0e047d9a9ca2e7b85241b233195041daa.jpg
امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بازی جدید استودیوی Sucker Punch با عنوان Ghost of Yōtei و معرفی قهرمان جدیدمان، آتسو، در راه است.

وقتی تصمیم گرفتیم یک بازی جدید از سری Ghost بسازیم، هدفمان حفظ اصول اصلی بود که با Ghost of Tsushima پایه‌گذاری شده بود: تجربه جنگجویی سرگردان در ژاپن فئودالی، آزادی در اکتشاف با ریتم دلخواه بازیکن، و نمایش زیبایی‌های بی‌نظیر این جهان.

با این حال، به دنبال نوآوری بودیم. برای خلق چیزی که هم تازه باشد و هم آشنا، از داستان جین ساکای و جزیره تسوشیما فراتر رفتیم و روی مفهوم Ghost تمرکز کردیم. در Sucker Punch، ما عاشق داستان‌های آغازین هستیم و این بار خواستیم بفهمیم که داشتن قهرمانی جدید با نقاب Ghost چه معنایی دارد و چگونه می‌توان افسانه‌ای جدید را شکل داد. این رویکرد ما را به Ghost of Yōtei رساند: یک قهرمان تازه، داستانی نو و منطقه‌ای جدید از ژاپن برای کاوش.

اگرچه امروز جزئیات داستان را فاش نمی‌کنیم، اما می‌توانیم بگوییم که سفر آتسو در سال 1603 آغاز می‌شود، یعنی بیش از 300 سال پس از وقایع Ghost of Tsushima. داستان ما در سرزمین‌های اطراف کوه یوتی رخ می‌دهد، قله‌ای سر به فلک کشیده در قلب منطقه اِزو، ناحیه‌ای که امروزه با نام هوکایدو شناخته می‌شود. در سال 1603، این منطقه هنوز خارج از قلمرو رسمی ژاپن بود، سرزمینی وحشی و بکر با چمنزارهای پهناور، توندرای یخ‌زده، و تهدیدهایی پیش‌بینی‌ناپذیر. این محیط، تفاوت چشمگیری با جزیره تسوشیما و سامورایی‌های منظم آن دارد و فضایی ایده‌آل برای روایت داستانی اصیل و جدید است که بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستیم.

این بازی نخستین عنوان استودیوی Sucker Punch است که به‌طور کامل برای پلی‌استیشن 5 ساخته شده، و ما مشتاقانه منتظریم تا بر مبنای دستاوردهای بصری Ghost of Tsushima پیش برویم و دنیایی حتی واقعی‌تر خلق کنیم. با دیدی وسیع و گسترده، بازیکنان قادر خواهند بود تا از فاصله‌های دور به چشم‌اندازهای خیره‌کننده بنگرند، آسمان‌های پرستاره و شفق قطبی را مشاهده کنند، و حرکات باد را که با طبیعی‌ترین حالت در چمنزارها و گیاهان جریان دارد، تجربه کنند. علاوه بر این، بهبودهای بیشتری در زمینه بصری در راه است که در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. این محیط جدید فرصت معرفی مکانیک‌های تازه، ارتقاءهای گیم‌پلی و حتی سلاح‌های نوآورانه را نیز فراهم می‌کند.

تریلر امروز ما نگاهی اجمالی به این دنیای جدید ارائه می‌دهد، اما چیزهای بسیار بیشتری برای نمایش وجود دارد. در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله اطلاعاتی درباره سفر آتسو و شخصیت‌ها (و حیواناتی) که در طول این مسیر با آن‌ها آشنا خواهد شد. ما همیشه قدردان موفقیت Ghost of Tsushima بوده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم که شما همه‌ شما در سال 2025 بازی Ghost of Yōtei را تجربه کنید.
ترجمه توسط دوست خوبمون @Romell
 
آخرین ویرایش:
یوتی رو اگه مثل First Light نسبت به Second Son نگاه کنیم بازی خوبیه، یعنی یه DLC بزرگ Stand Alone. ولی به عنوان شماره دوم، یا نسخه کاملا جدید دچار فقر پیشرفت و ایده است و تو هر تریلر هم بیشتر از قبل این مساله مشخص میشه. بازی خوبیه، خوشگله، خوش گرافیکیه، فانم هست، اما هی سعی میکنم یه چیز تازه توش پیدا کنم، یا یه چیزی رو بگم پیشرفت گرافیکی واقعیه و ... اما انصافا چیزی نیست! امیدم به یه داستان خوبه فقط و امیدوارم این تم انتقام رو خوب در بیارن.
 
بنظرم نسخه بعدی گوست دیگه نباید تو ژاپن و شرق آسیا باشه...

بی تعارف یکی از بزرگ ترین تاثیرهایی که یک محصول پلی استیشن روی گیمینگ داشت همون سوشیما بود... فراتر از تاثیرگزاری روایی تلو در 2013...

یک جرات و شهامتی به دنیا مخصوصا شرق آسیایی ها نشون داد که چقدر پتانسیل داستان و روایت تاریخی و حتی ترکیب با اساطیر اون مناطق وجود داره...

پیش از این هم کره ای ها و چینی ها هم بازی پر هزینه می ساختن، اما عناوین پر هزینه اشون خلاصه تو بازی های موبایلی یا MMO می شد...

الان کلی بازی داریم با همین سبک که تو ژاپن و کره و چین هستند... و هر روز یک بازی مشابه حالا چه اکشن چه سولز لایک دارن با تم های مختلف تاریخی می دن... و قطعا تعداد زیادی بازی چینی و کره ای معرفی نشده هم داریم!!!!!

بهتره ساکرپانچ گوست رو ببره تو یک توکیو سایبرپانکی یا اصلا این ایده گوست رو ببرن تو اروپا و امریکا و حتی آفریقا... قطعا با این وضعیت تباه غرب... پتانسیل های تاریخی دست نخورده باقی خواهند بود...

وگرنه با این سرعت رشد کره ای ها و چینی ها و این تعداد عناوینی که در حال ساخت دارن... دیگه گوست با این فرمول گیمپلی تو تاریخ های مشابه تو شرق آسیا کار به شدت سختی رو خواهد داشت!!!!
 
مشکل Ghost of Yotei اینه که انتظار می‌رفت خروجی فعالیت یک استودیوی فرست‌پارتی خوشنام مثل ساکرپانچ، بعد از نزدیک به 5 سال صرف وقت و هزینه، اون هم به عنوان محصولی که حتی بار سنگین new ip بودن رو به دوش نمی‌کشه، محصول به مراتب سطح بالاتری باشه. شما وقتی به تریلرهای منتشر شده از بازی نگاه می‌کنید، با کمی اغماض اینطور به نظر می‌رسه که اگه Yotei، سال 2020 عرضه می‌شد و در عوض Tsushima سال 2025، به احتمال زیاد، آب از آب تکون نمی‌خورد!! نمی‌گم Yotei نسبت به نسخه قبلی پیشرفت نداشته! اتفاقا تفاوت‌ها کاملا به چشم میان ولی نه در حدّ عنوان یه کنسول نسل نهمی با یه تریلی ادعا درباره قابلیت و ارتقاء سخت‌افزاری!!

به عنوان کسی که موافق کرانچ در محیط کاری استودیوها نیست، عمیقاً باور دارم که تو دنیای امروز، مفهوم تحتِ کرانچ و فشارِ کاری نبودن، با گشاد بودن و بی‌جهت کِش دادن پروسه ساخت بازی‌ها مترادف شده! کسی هم نمی‌تونه به این ناکارآمدیِ بازیسازها اعتراض کنه؛ چون چماقِ Cancel Culture و اَنگ‌زنی همیشه بالای سَرِشه!
 
این نگرانی ها سر Spider man 2 هم بود...

که انصافا تغییر اصلیش صرفا همون wingsuit بود... که می گفتن به لطف SSD و این حرفاست... که قبول دارم بخشیش راسته

ولی وقتی بازی روی استیم دک هم میاد...
و مشابه پرواز سریع رو ما تو نسل هشت روی just cause ها داشتیم...
نشون می ده اینسامنیاک با کمی تغییرات انجین داخلیشون و بودجه وحشتناک 300میلیونی براشون کاری نداشت حتی Spiderman 2 رو برا نسل هشت هم می دادن!

همونطور که سانتا و گوریلا ادا بازی در نیاوردن بازیشون که تغییرات دیزاینی مهمی نداشت رو بین نسلی نگه داشتن!!!


من تو یک پستی تو جای دیگه گفتم، هدف سونی این نیست که دیگه انحصاری بسازه که از لحاظ دیزاینی شیره کنسولش رو بکشه... خیلی وقته اینا دنبال اینن که در نهایت بازیشون رو ضعیف ترین pc های دستی هم اجرا بشه!!!!!!!!!!!!!!!!
.
.
.
وقت داشتید این پست منو بخونید
نوشته در گفتگوی 'جنجال سنتر (فقط پیرامون سرگرمی ها )' جنجال سنتر (فقط پیرامون سرگرمی ها )
 
آخرین ویرایش:
دوستان دنده ندید دیگه یکی میاد میگه پیشرفت انقلابی نبوده اما بازی بدی هم نیست یکی دیگه یدونه دنده میده بعدی یدونه دیگه یعنی از پست ماکان شروع شد به این که انقلابی نیست تا 4 پست بعدی رسید به پیس آف شت و لجنزار :D
درسته،مثل سری اول انقلابی نیست ولی دیگه در این حد که شما میگید هم لجن نیست یکی از دوستان که سریعا ووک رو هم انداخت وسط:D
به نظر من در حد خودش موفق میشه و بازی خوبی میشه متاش هم فکر کنم در حد 88-89 اینا بشه
 
  • Like
Reactions: Thundersky
این نگرانی ها سر Spider man 2 هم بود...

که انصافا تغییر اصلیش صرفا همون wingsuit بود... که می گفتن به لطف SSD و این حرفاست... که قبول دارم بخشیش راسته

ولی وقتی بازی روی استیم دک هم میاد...
و مشابه پرواز سریع رو ما تو نسل هشت روی just cause ها داشتیم...
نشون می ده اینسامنیاک با کمی تغییرات انجین داخلیشون و بودجه وحشتناک 300میلیونی براشون کاری نداشت حتی Spiderman 2 رو برا نسل هشت هم می دادن!

همونطور که سانتا و گوریلا ادا بازی در نیاوردن بازیشون که تغییرات دیزاینی مهمی نداشت رو بین نسلی نگه داشتن!!!


من تو یک پستی تو جای دیگه گفتم، هدف سونی این نیست که دیگه انحصاری بسازه که از لحاظ دیزاینی شیره کنسولش رو بکشه... خیلی وقته اینا دنبال اینن که در نهایت بازیشون رو ضعیف ترین pc های دستی هم اجرا بشه!!!!!!!!!!!!!!!!
.
.
.
وقت داشتید این پست منو بخونید
نوشته در گفتگوی 'جنجال سنتر (فقط پیرامون سرگرمی ها )' جنجال سنتر (فقط پیرامون سرگرمی ها )
والا بعد از گذشت 1/5 سال از خرید ps5 خداییش بخوام بگم از خریدش راضی نیستم به طور کلی کنسول خیلی خوبیه ولی فقط از جهت سخت افزاری ولی از منظر نرم افزاری به نظر من هر کی ps4 داره دست نزنه و بچسبه به همون یا اگر واقعا میخوان هزینه کنن و بیان نسل 9 به فکر یک pc باشن یا برن سمت سری ایکس یا صبر کنن کنسول بعدی مایکروسافت معرفی بشه (البته اگر بخوان کنسول بدن)
من خودم ps4 فروختم رفتم ps5 گرفتم تا شاید بتونم همون تجربه ای که نسل 7 یا 8 رو داشتم دوباره تجربه کنم ولی واقعیت موضوع اینه که توسعه دهنده های کنسول به ویژه سونی (کاری به توسعه دهنده های ترد پارتی ندارم به نظرم بد کار نکردن) واقعا در این نسل ضعیف عمل کردن حالا دلایلش رو همه میدونن و نیازی به گفتن نیست
فن بوی هم نیستم و هر کی بازی خوبی بده ازش استقبال میکنم ولی خب این نسل تا الان به ویژه از جانب سونی به قول گفتنی اخته بوده حالا تا ببینیم در اینده چی میشه
 
دوستان از این کرانچ هم لطفا بکشید بیرون. واقعا کرانچ هیچ ربطی به کیفیت بازی ها نداره و فکر نکنید بازی ها دیر میان یا کیفیتشون پایینه و اونچه ما میخوایم نیست چون استدیو کرانچ نمیکنه!

اول اینکه کرانچ اصلا چیز خوبی نیست. به عنوان کسی که این چند وقت اخیر دائم الکرانچه میگم، کرانچ فاجعه محض و مستقیما علیه خلاقیته. کرانچ یعنی روزی 4 5 ساعت بیشتر از حد نرمال کار کنی، که یعنی خستگی و فرسودگی و بی حوصلگی و از بین رفتن خلاقیت آدم ها، چون دیگه فقط دان کردن تسک ها مهم میشه و تموم شدن. اتفاقا اینکه استدیوها مجبور به کرانچ نباشن و با وقت و حوصله بازی درست کنن منتج به یه بازی خوب میشه نه برعکسش! دچار اشتباه شناختی نشید.

اونچه کیفیت بازی هارو تعریف میکنه اسکوپ پروژه و بودجه است. اگه یوتی پیشرفت خاصی نداشته بخاطر اینه که اسکوپ و بودجه اش از ابتدا اینو گفته و میخواستن به این هدف برسن. این استدیوها هستن که تعیین میکنن از ابتدا چی میخوان بسازن و چه دست آوردی داشته باشن. و اگه بودجه و زمان کافی داشته باشن و کارشون رو هم بلد باشن میتونن به اهداف تعیین شده برسن.
 
دلیلشو نمیدونم ولی استودیوهای پلی استیشن هیچوقت در تاریخ به اندازه امروز سیبزمینی نبودن
نسل عوض شده ولی تا الان ما صرفا کپی پیستهای بین نسلی دیدم هورایزن، دث، گاد، گوست، اسپایدرمن همه شون روی بیسی که نسل پیش ساخته بودن بازی دادن بیرون و بازم تاکید میکنم همه اینا در حالیه که نسل عوض شده
قبلا هر عنوان در هر وقتی از هر استودیویی از پلی استیشن یه breakthroughی حداقل تو یه زمینه ای تو ژانر خودش بود الان از استاندارد خودش هم فراتر نمیتونه بره اوضاع خیطه باور کنید
 
دوستان از این کرانچ هم لطفا بکشید بیرون. واقعا کرانچ هیچ ربطی به کیفیت بازی ها نداره و فکر نکنید بازی ها دیر میان یا کیفیتشون پایینه و اونچه ما میخوایم نیست چون استدیو کرانچ نمیکنه!

اول اینکه کرانچ اصلا چیز خوبی نیست. به عنوان کسی که این چند وقت اخیر دائم الکرانچه میگم، کرانچ فاجعه محض و مستقیما علیه خلاقیته. کرانچ یعنی روزی 4 5 ساعت بیشتر از حد نرمال کار کنی، که یعنی خستگی و فرسودگی و بی حوصلگی و از بین رفتن خلاقیت آدم ها، چون دیگه فقط دان کردن تسک ها مهم میشه و تموم شدن. اتفاقا اینکه استدیوها مجبور به کرانچ نباشن و با وقت و حوصله بازی درست کنن منتج به یه بازی خوب میشه نه برعکسش! دچار اشتباه شناختی نشید.

اونچه کیفیت بازی هارو تعریف میکنه اسکوپ پروژه و بودجه است. اگه یوتی پیشرفت خاصی نداشته بخاطر اینه که اسکوپ و بودجه اش از ابتدا اینو گفته و میخواستن به این هدف برسن. این استدیوها هستن که تعیین میکنن از ابتدا چی میخوان بسازن و چه دست آوردی داشته باشن. و اگه بودجه و زمان کافی داشته باشن و کارشون رو هم بلد باشن میتونن به اهداف تعیین شده برسن.
میگم ماکان، کاش به جای خطاب به عموم کاربران، نقل قول مستقیم کنی تا آدم بدونه طرف صحبتت دقیقاً کیه :D ولی اگر در پاسخ به من این کامنت رو دادی، باید بگم من هم از کرانچ متنفرم، چون در دو مقطع، توی دوتا از پروژه‌هام تحت کرانچ شدید و نسبتاً طولانی بودم که زندگیم رو کاملا تحت تأثیر خودش قرار داده بود و مابقی مشکلات که داشت کار رو به نتایج واقعاً تراژیک می‌کشوند! البته پروژه‌های من، توسعه و ساخت بازی نبود ولی خب کرانچ، کرانچه و در ماهیت، فرق چندانی نداره.

حرفِ تو درسته که اسکوپ و بودجه، کیفیت نهایی رو مشخص می‌کنه؛ ولی اگه فرض بگیریم این اسکوپ و بودجه نسبت به پروژه قبلی تغییر نکرده یا کاهش پیدا کرده باشه، انتظار میره زمان تکمیل پروژه کوتاه‌تر بشه. الان خودت می‌تونی با این قضیه کنار بیای که کلّ خروجی Sucker Punch تو نسل نهم، بشه Yotei و پرونده کاری این استودیو به احتمال زیاد تو این نسل بسته بشه؟! ما که از وضعیت داخلی استودیوها خبر نداریم، ولی آیا امکان نداره استخدام بی‌حساب و کتاب برخی از اعضای ناکارآمد که نه به دلایلی مثل داشتن رزومه قوی و توانمند بودن، بلکه بر اساس ملاک‌هایی که خودت هم میدونی چی هستن و بازگو کردنش، مسیر تاپیک رو منحرف می‌کنه، راندمان کاری تیم رو بیاره پایین؟ من میگم امکان داره (نمیگم حتما همینطوره) که مسئله خودداری از کرانچ، صرفاً بهانه‌ای برای کند شدن پروژه باشه.

من عادت ندارم تا قبل از انتشار یه بازی، اون هم ip مورد علاقه‌ام، در موردش بدگویی کنم و همچنان با تمام وجود امیدوارم که بعد از انتشار Yotei، از نتیجه نهایی حسابی شگفت‌زده شم. اصلا شاید نمایش‌ها تا اینجا فقط نوک کوه یخ بودن و خود بازی قراره هوش از سرمون ببره! ولی تا اینجا اگر ملاک رو فقط نمایش‌های منتشر شده قرار بدیم، Yotei به عنوان بازی‌ای که تو خیلی زمینه‌ها از جمله انجین، assetها، انیمیشن‌ها و دورنمای کلی، خیلی نزدیک به Tsushima است، باید پروسه ساخت کوتاه‌تری می‌داشت؛ مثل همون First Light ـی که خودت گفتی یا Miles Morales.


@Cloud Strife
پ.ن: آقا تحت فشار کاری هستی، قبول و از این بابت هم خیلی متأسفم ولی همچنان منتظر بازی در نقش Naser در اون محیط استیم‌پانکی و آرت دیزاین خفن هستیم. خلاصه یه کاری کن که به عمر ما قد بده:D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or