Gears Of War 3 (پست اول تاپیک خوانده شود)

دقيقه ديگه !!
روز نبودن بازي يني نبودن يه منبع نور عظيم كه روي تك تك ابجكت هاي موجود در صحنه بايد تاثير داشته باشه !!
پس كلي پردازش رو سبكتر ميكنه
برا همين بازي رو شب كردن كه انقدر كيفيت بصري بازي بالا رفته
تمام حجميك ه افتاب و سايه زنيش و همه چيزش قرار بود بگيره اضافه شده به ساير جزئيات بازي !
اولا تو شب هم نورپردازی رو تک تک اجزا محیط تاثیر میذاره و ربطی به روز و شب بودن نداره !!! کلاً تا اون جایی که من میدونم تو عملکرد و تاثیرات نورپردازی توسط انجین در مراحل مختلف چه شب ، چه صبح و چه مراحلی که رنگ بندی های خاصی دارن تغییری ایجاد نمیشه ، بیشتر مربوط میشه به تغییر کنتراست و استفاده از فـیلتر های مختلف و ...

در ضمن دوست عزیز تقریبا تو اکثر بازی ها مراحل شب نسبت به روز سنگین تره ، اونم نه به خاطر اینکه نورپردازی بهتر یا خفن تر میشه ،بلکه بخاطر اینکه معمولاً تو مراحل شب افکت ها و تعداد منابع نوری که به کار میبره بیشتره .....
نمونشم همین crysis 2 مرحله شب ـش چه از لحاظ تکنیکی چه از لحاظ ظاهری فک کنم سنگین ترین و بهترین مرحله ـش بود ....

GEOW 1 هم همین طور اون مرحله بارونی ـش یادته؟؟؟ GEOW 3 هم از این قاعده مستثنی نیست ،من تغریبا تمام تریلر هایی که از نسخه j-tak تو یوتوب لیک شده بود دیدم ، و به جرات میگم سنگین ترین محلش همون مرحله شب ش بود که تو تاپیک GEOW SPOILER عکس هاش رو گذاشتم .....
تو بعضی از سکانس های این مرحله به خاطر حجم افکت و نورپردازی های دینامیک ، افت فریم بسیار شدید میشد....!!!! با اینکه تقریبا با هر چرخش دوربین شاهد پارگی تصاویر بودیم بازم افت فریم پیش میامد ، !! حتی گهگاه احساس کردم فریم به اعدادی مثل 20 شایدم کمتر رسید !!

اینم که میبینی اپیک اون مرحله روز رو به شب تغییر داده شک نکن که به سنگین بودن و نکشیدن این حرفا ربطی نداره ، بیشتر به سلیقه سازنده ها و مابحث هنری بازی برمیگرده ....
در هر صورت تصمیمی بوده که گرفته شده که تو آینده ایی نچندان دو مشخص میشه اشتباه کرده یا نه :d
 
دقيقه ديگه !!
روز نبودن بازي يني نبودن يه منبع نور عظيم كه روي تك تك ابجكت هاي موجود در صحنه بايد تاثير داشته باشه !!
پس كلي پردازش رو سبكتر ميكنه
برا همين بازي رو شب كردن كه انقدر كيفيت بصري بازي بالا رفته
تمام حجميك ه افتاب و سايه زنيش و همه چيزش قرار بود بگيره اضافه شده به ساير جزئيات بازي !
شما كه انقدر مطمئنيد ميتونيد تخصصي تر توضيح بديد؟ بدليل اينكه منبع اصلي نور تو شب از خورشيد به ماه تغيير ميكنه و تمام ابجكت ها بصورت دايناميك سايه ايجاد مي كنند
 
به نظر منم نور پردازی تو شب زیباتره مثلا همین نور ابی رو armor مارکوس خیلی بیشتر به چشم میاد تا روز و زحمتی که سازنده ها در مورد نور پردازی کشیدن کمرنگ نمیشه.
البته من تریلر هایی که از نسخه لیک شده یا رسما منتشر شده دیدم بیشتر تو روز بوده وشاید برای تنوع تبدیل به شب شده به هر حال بی صبرانه منتظرم:d
16399205235985437995.jpg
 
به نظر منم نور پردازی تو شب زیباتره مثلا همین نور ابی رو armor مارکوس خیلی بیشتر به چشم میاد تا روز و زحمتی که سازنده ها در مورد نور پردازی کشیدن کمرنگ نمیشه.
البته من تریلر هایی که از نسخه لیک شده یا رسما منتشر شده دیدم بیشتر تو روز بوده وشاید برای تنوع تبدیل به شب شده به هر حال بی صبرانه منتظرم:d
16399205235985437995.jpg
البته نمیدونم جاییی که جنگل باشه نور پردازی روزش بهتر بود تویک تریلر یادمه
 
دوستان این تریلر ببینید معرکست !!!
هم قشنگ میکس شده هم کسی که بازی میکنه بازیش بی نظیره !!!
http://www.youtube.com/watch?v=j5MmvHO7v_4
لامصب بازیش مثل خودمه :d
تو رو خدا انقدر هایپ راه ننداز :دی ! بذار همه چیز روال عادیش رو سپری کنه :دی !!! این بازی حیثیتیه برای من و خیلیای دیگه:دی !
خوبی شما ؟!!! هایپ چی کشک چی ؟؟؟!!!
Video مربوط به بخش مولتی ـه و بازیِ یه گیمرِ pro هست همین بس !!! هایپش کجاست این وسط؟؟؟

میگم بی نظیره منظورم بازی طرف و خود کلیپ هست که خوب مونتاژ شده !
 
آخرین ویرایش:
شما كه انقدر مطمئنيد ميتونيد تخصصي تر توضيح بديد؟ بدليل اينكه منبع اصلي نور تو شب از خورشيد به ماه تغيير ميكنه و تمام ابجكت ها بصورت دايناميك سايه ايجاد مي كنند
منبع نور تغيير ميكنه
اما ديگه شدت اثرش مثل نور خورشيد نيست !
اولا تو شب هم نورپردازی رو تک تک اجزا محیط تاثیر میذاره و ربطی به روز و شب بودن نداره !!! کلاً تا اون جایی که من میدونم تو عملکرد و تاثیرات نورپردازی توسط انجین در مراحل مختلف چه شب ، چه صبح و چه مراحلی که رنگ بندی های خاصی دارن تغییری ایجاد نمیشه ، بیشتر مربوط میشه به تغییر کنتراست و استفاده از فـیلتر های مختلف و ...

در ضمن دوست عزیز تقریبا تو اکثر بازی ها مراحل شب نسبت به روز سنگین تره ، اونم نه به خاطر اینکه نورپردازی بهتر یا خفن تر میشه ،بلکه بخاطر اینکه معمولاً تو مراحل شب افکت ها و تعداد منابع نوری که به کار میبره بیشتره .....
نمونشم همین crysis 2 مرحله شب ـش چه از لحاظ تکنیکی چه از لحاظ ظاهری فک کنم سنگین ترین و بهترین مرحله ـش بود ....

GEOW 1 هم همین طور اون مرحله بارونی ـش یادته؟؟؟ GEOW 3 هم از این قاعده مستثنی نیست ،من تغریبا تمام تریلر هایی که از نسخه j-tak تو یوتوب لیک شده بود دیدم ، و به جرات میگم سنگین ترین محلش همون مرحله شب ش بود که تو تاپیک GEOW SPOILER عکس هاش رو گذاشتم .....
تو بعضی از سکانس های این مرحله به خاطر حجم افکت و نورپردازی های دینامیک ، افت فریم بسیار شدید میشد....!!!! با اینکه تقریبا با هر چرخش دوربین شاهد پارگی تصاویر بودیم بازم افت فریم پیش میامد ، !! حتی گهگاه احساس کردم فریم به اعدادی مثل 20 شایدم کمتر رسید !!

اینم که میبینی اپیک اون مرحله روز رو به شب تغییر داده شک نکن که به سنگین بودن و نکشیدن این حرفا ربطی نداره ، بیشتر به سلیقه سازنده ها و مابحث هنری بازی برمیگرده ....
در هر صورت تصمیمی بوده که گرفته شده که تو آینده ایی نچندان دو مشخص میشه اشتباه کرده یا نه :d
اينم نظر متينيه :d
 
منبع نور تغيير ميكنه
اما ديگه شدت اثرش مثل نور خورشيد نيست !

اينم نظر متينيه :d

یعنی الان تو AW چون بیشتر تو شب بود نورپردازیش سبک بود دیگه ؟!
تو محیط روز بیشتر از یه لایتینگ یکدست استفاده میکنن و میتونن خیلی از نور
پردازی ها را ظاهری و حتی تکراری پردازش کنن که تو متوجه نشی ولی برات خیلی جذاب به نظر بیاد .
ولی تومحیط شب جزئیات کاری خیلی بیشتره سایه زنی و نورپزدازی باید خیلی دقیق انجام بشه همراه با منابع نوری ببیشتر باید کاملا داینامیک باشه با سایه های داینامیک که بتونه اون محیط را به صورت واقعی برات قابل حس کنه . نمونش بازیهایی مثل aw بود تاثیر نور و سایه های تو محیط روی تمام ابجکتها مشخص بود . الانم که خیلی بازی ها اصلا نمیتونن تو محیط شب نورپردازی خفنی انجام بدن همین اواخر یکی کرایسیس 2 بود با AW .
 
منبع نور تغيير ميكنه
اما ديگه شدت اثرش مثل نور خورشيد نيست !
منبع نور فرقي نميكنه، شدت نور هم ربطي به processing time نداره براي اينكه عملكرد دوتاش مشابه همه (يه نوع تكنيكه)
 
منبع نور تغيير ميكنه
اما ديگه شدت اثرش مثل نور خورشيد نيست !

:d
بین اساس نورپردازی تو کل بازی ثابت ـه ، یعنی شب روز نداره!!! کلاً نورپردازی به یه شکل عمل میکنه ، تیره یا تاریک شدن تصویر مربوط میشه به فـیلتر های رنگی و بالا پایین کردن کنتراست....
الان این عکس نگاه :


عملاً هیچ فرقی بین نورپردازی تو این 2 عکس نیست ؛ فقط رنگ بندی تغییر کرده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or