kayne
کاربر سایت
اولا تو شب هم نورپردازی رو تک تک اجزا محیط تاثیر میذاره و ربطی به روز و شب بودن نداره !!! کلاً تا اون جایی که من میدونم تو عملکرد و تاثیرات نورپردازی توسط انجین در مراحل مختلف چه شب ، چه صبح و چه مراحلی که رنگ بندی های خاصی دارن تغییری ایجاد نمیشه ، بیشتر مربوط میشه به تغییر کنتراست و استفاده از فـیلتر های مختلف و ...دقيقه ديگه !!
روز نبودن بازي يني نبودن يه منبع نور عظيم كه روي تك تك ابجكت هاي موجود در صحنه بايد تاثير داشته باشه !!
پس كلي پردازش رو سبكتر ميكنه
برا همين بازي رو شب كردن كه انقدر كيفيت بصري بازي بالا رفته
تمام حجميك ه افتاب و سايه زنيش و همه چيزش قرار بود بگيره اضافه شده به ساير جزئيات بازي !
در ضمن دوست عزیز تقریبا تو اکثر بازی ها مراحل شب نسبت به روز سنگین تره ، اونم نه به خاطر اینکه نورپردازی بهتر یا خفن تر میشه ،بلکه بخاطر اینکه معمولاً تو مراحل شب افکت ها و تعداد منابع نوری که به کار میبره بیشتره .....
نمونشم همین crysis 2 مرحله شب ـش چه از لحاظ تکنیکی چه از لحاظ ظاهری فک کنم سنگین ترین و بهترین مرحله ـش بود ....
GEOW 1 هم همین طور اون مرحله بارونی ـش یادته؟؟؟ GEOW 3 هم از این قاعده مستثنی نیست ،من تغریبا تمام تریلر هایی که از نسخه j-tak تو یوتوب لیک شده بود دیدم ، و به جرات میگم سنگین ترین محلش همون مرحله شب ش بود که تو تاپیک GEOW SPOILER عکس هاش رو گذاشتم .....
تو بعضی از سکانس های این مرحله به خاطر حجم افکت و نورپردازی های دینامیک ، افت فریم بسیار شدید میشد....!!!! با اینکه تقریبا با هر چرخش دوربین شاهد پارگی تصاویر بودیم بازم افت فریم پیش میامد ، !! حتی گهگاه احساس کردم فریم به اعدادی مثل 20 شایدم کمتر رسید !!
اینم که میبینی اپیک اون مرحله روز رو به شب تغییر داده شک نکن که به سنگین بودن و نکشیدن این حرفا ربطی نداره ، بیشتر به سلیقه سازنده ها و مابحث هنری بازی برمیگرده ....
در هر صورت تصمیمی بوده که گرفته شده که تو آینده ایی نچندان دو مشخص میشه اشتباه کرده یا نه :d