Gears Of War 3 (پست اول تاپیک خوانده شود)

متاسفانه جو بازی خیلی روشن شده و دیگه حس قدیم رو به آدم نمیده..

یاد مرحله بارانی Gears 1 بخیر..
به دو دلیل:

اول اینکه داستان Gears 3 در فصل تابستون اتفاق می‌افته. به همین خاطره که زره سربازا از اون حالت زره کامل خارج شده و دست و بازو‌هاشون پیداست. دلیل انتخاب فصل تابستون هم به خاطر طراحی محیط‌های جنگلی و سرسبز بوده.

دومین دلیلش اینه که Epic گفته محیط بازی سرسبز و روشن‌تره برای اینکه شما واقعا حس کنید دارید برای نجات حیات و زندگی بر روی سیاره میجنگید.
 
دوستان متخصص یکم در مورد این شکستگی های بافت هاو ودندونه ایی که میگین کاملتر توضیح میدین که منظوره دقیقتون چیه؟
مثلا با عکس های همین شماره های قبلی GEOW مقایسه میکنید ببینیم مثلا این دندونه ایی که میگین کجاها ضایع بوده؟
اصلا دلیل این شکستگی هاو دندونه دار بودن بافت ها چیه دقیقا؟
من زیاد تو این مسائل فنی حرفه ای نیستم
 
به دو دلیل:

اول اینکه داستان Gears 3 در فصل تابستون اتفاق می‌افته. به همین خاطره که زره سربازا از اون حالت زره کامل خارج شده و دست و بازو‌هاشون پیداست. دلیل انتخاب فصل تابستون هم به خاطر طراحی محیط‌های جنگلی و سرسبز بوده.

دومین دلیلش اینه که Epic گفته محیط بازی سرسبز و روشن‌تره برای اینکه شما واقعا حس کنید دارید برای نجات حیات و زندگی بر روی سیاره میجنگید.

دلیل هاش جالب نیست به نظر من بیشتر به خاطر اینکه قدرت اینجین رو به رخ بکشند این کار رو کردن..

امین این مراحلی که از باری نشون دادن همه مربوط به act 1 هست نگران نباش :d

میدونم مرحله تاریک هم تو بازی هست ولی باید قبول کنیم جو بازی به کل تغییر کرده آدم یاد توفان گلوله می افته..

دوستان متخصص یکم در مورد این شکستگی های بافت هاو ودندونه ایی که میگین کاملتر توضیح میدین که منظوره دقیقتون چیه؟
مثلا با عکس های همین شماره های قبلی GEOW مقایسه میکنید ببینیم مثلا این دندونه ایی که میگین کجاها ضایع بوده؟
اصلا دلیل این شکستگی هاو دندونه دار بودن بافت ها چیه دقیقا؟
من زیاد تو این مسائل فنی حرفه ای نیستم

شاید نتونم خوب توضیخ بدم
وقتی میخوان یک قسمتی از بازی رو طراحی کنند معمولا به خاطر محدودیت سخت افزاری یا محدویت وقت سطح اون جسم طراحی شده به صورت دندانه مانندی خودش رو نشون میده که اصلا جالب نیست
برای مبارزه با این مشکل معمولا شرکتها از تکنیک های خاصی استفاده میکنن مثل MLAA و در Gears 3 هم تکنیک XFAA استفاده شده که مخصوص سخت افزار 360 هست و باعث میشه تا حد زیادی این دندانه ها رو پوشش بده..

این عکس شما رو در پی بردن به این تکنیک خیلی کمک میکنه..
http://emurama.com/wp-content/uploads/2011/07/353e5f36fxaa001.jpg
 
دوستان متخصص یکم در مورد این شکستگی های بافت هاو ودندونه ایی که میگین کاملتر توضیح میدین که منظوره دقیقتون چیه؟
مثلا با عکس های همین شماره های قبلی GEOW مقایسه میکنید ببینیم مثلا این دندونه ایی که میگین کجاها ضایع بوده؟
اصلا دلیل این شکستگی هاو دندونه دار بودن بافت ها چیه دقیقا؟
من زیاد تو این مسائل فنی حرفه ای نیستم
ببین کلی بهت بگم AA مخفف Anti Aliasing ، یه تکنیک برای نرم کردن و یکخنواخت کردن گوشه و لبه های آبجکت و در واقع استفاده از اون باعث میشه دندونه های آبجت ها کمتر احساس بشن .

خود AA به انواع مختلفی تقسیم میشه مثل : msaa ، mlaa ، fxaa ، dlaa و ....... که تو اکثر بازی ها از همین 2x msaa استفاده میشه ، البته تا اونجایی که من میدونم از MLAA فقط تو دوتا عنوان انحصاری سونی killzone و GOW 3 استفاده شده و احتمالاً گیرز 3 هم اولین عنوان کنسولی هست که از FXAA استفاده میکنه ...
 
  • Like
Reactions: Siavash_MH
خود AA به انواع مختلفی تقسیم میشه مثل : msaa ، mlaa ، fxaa ، dlaa و ....... که تو اکثر بازی ها از همین 2x msaa استفاده میشه ، البته تا اونجایی که من میدونم از MLAA فقط تو دوتا عنوان انحصاری سونی killzone و GOW 3 استفاده شده و احتمالاً گیرز 3 هم اولین عنوان کنسولی هست که از FXAA استفاده میکنه ...

بینه اینا از همه قویتر MLAA هست؟
اگه بخوایم بر اساس قدرت بگیم بترتیب کدومشون قویترن ؟
مثالیم ازشون بزنی ممنون میشم
 
بینه اینا از همه قویتر MLAA هست؟
اگه بخوایم بر اساس قدرت بگیم بترتیب کدومشون قویترن ؟
مثالیم ازشون بزنی ممنون میشم
ببین MLAA مربوط به ps3 و FXAA رو 360 استفاده میشه که نتایج شون تقریباً مثل همه :
25132760653343797286.jpg
اینم مقایسه FXAA با بقیه AA ها ، اگه دقت کنید کاملا مشخصه که FXAA حتی از 4X AA قوی تر عمل کرده .....
69735387386782410899.jpg

اگه سوال دیگه ایی بود بیا تو پرو فایلم.
 
  • Like
Reactions: Terova
بینه اینا از همه قویتر MLAA هست؟
اگه بخوایم بر اساس قدرت بگیم بترتیب کدومشون قویترن ؟
مثالیم ازشون بزنی ممنون میشم

MLAA بیشتر روی سخت افزار PS3 جواب میده و باعث میشه سطوح رو حالتی محو شده یا بلوری شکل نشون بده ولی FXAA بیشتر روی سخت افزار 360 جواب میده (البته به جزء Gears بازی هنوز استفاده نکرده) و دیگه خبر از حالت مه مانند یا بلوری مانند نیست و فقط دندانه ها رو صاف میکنه

البته این تکنیک ها درجه بندی هم دارن مثلا 2MSAA از MSAA قوی تر هست..

شما اگر مقایسه بین MLAA و MSAA داشته باشین کاملا برتری از آن MLAA هست که تصویر زیر نشون میده..

http://img138.imageshack.us/img138/2073/1286407139552.jpg

FXAA هم یک تکنیک قوی هست که شرکت NVIDIA معرفی کرده و به نظر میرسه میخواد انتقلابی تو این قضیه به وجود بیاره و با توجه به چیزی که ما در Gears داریم میبینیم قطعا یک تکنیک فوقالعاده عالی هست..

FXAA VS MLAA

http://www.hardocp.com/article/2011/07/18/nvidias_new_fxaa_antialiasing_technology/4
 
MLAA بیشتر روی سخت افزار PS3 جواب میده و باعث میشه سطوح رو حالتی محو شده یا بلوری شکل نشون بده ولی FXAA بیشتر روی سخت افزار 360 جواب میده (البته به جزء Gears بازی هنوز استفاده نکرده) و دیگه خبر از حالت مه مانند یا بلوری مانند نیست و فقط دندانه ها رو صاف میکنه
برعکس گفتی FXAA باعث تار و بلوری شدن دندونه ها میشه مقایسه تصویری لینک زیر رو ببینید.
http://www.eurogamer.net/articles/digital-foundry-future-of-anti-aliasing

البته تکنیک FXAA روی PC دندونه ها رو به اونصورتی که توی کنسول مشخصه، تار نمیکنه . در واقع میشه گفت کامل شده اونه .
مثلا در تصاویر زیر :


FXAA Console
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/1/3/8/0/0/0/0/test4_FXAA.png
FXAA PC Quality
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/1/3/8/0/0/0/0/test4_FXAA_Quality.png
MLAA
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/1/3/8/0/0/0/0/test4_MLAA.png
 
آخرین ویرایش:
واقعا دیگه شورش رو در اوردن آخه این کول چی انداختن وسط بازی..! آخه کدوم ادم عاقلی مارکوس فینیکس رو میگزاره کنار این سیاه شاد مغز رو میکنه شخصیت اول بازی..؟

http://www.youtube.com/watch?v=vsEsE-oaqzU

برعکس گفتی FXAA باعث تار و بلوری شدن دندونه ها میشه مقایسه تصویری لینک زیر رو ببینید.
http://www.eurogamer.net/articles/di...-anti-aliasing

البته تکنیک FXAA روی PC دندونه ها رو به اونصورتی که توی کنسول مشخصه، تار نمیکنه . در واقع میشه گفت کامل شده اونه .
مثلا در تصاویر زیر :


FXAA Console
http://images.eurogamer.net/assets/a...test4_FXAA.png
FXAA PC Quality
http://images.eurogamer.net/assets/a...AA_Quality.png
MLAA
http://images.eurogamer.net/assets/a...test4_MLAA.png

دقیق نمیدونم ولی تا اونجای که شنیدم این MLAA بود که تصویر رو مه مانند میکرد..
ولی در کل تکنیک FXAA پیشرفته هست و جای تکامل زیادی داره اگر لینک بالا رو که دادم بخونید در موردش توضیحات مثبتی داده..
 
  • Like
Reactions: Kavigne
واقعا دیگه شورش رو در اوردن آخه این کول چی انداختن وسط بازی..! آخه کدوم ادم عاقلی مارکوس فینیکس رو میگزاره کنار این سیاه شاد مغز رو میکنه شخصیت اول بازی..؟

http://www.youtube.com/watch?v=vsEsE-oaqzU

دوست عزیز نیازی به نگرانی نیست.این فقط برای یک قسمت از بازیه.(Hanover)
 
واقعا دیگه شورش رو در اوردن آخه این کول چی انداختن وسط بازی..! آخه کدوم ادم عاقلی مارکوس فینیکس رو میگزاره کنار این سیاه شاد مغز رو میکنه شخصیت اول بازی..؟
حرف دل من زدی !!! واقعاً چرا و به چه دلیل این کارو کردن من موندم !!! فرض کنید تو un به جای ناتان با سالی بازی کنیم ......!!

حالا باز خوب که مدل سازی شخصیت های ثانویه در سطح خوبیه .....! ولی به نظرم اگه میشد همون مراحل با مارکوس بری بازی جذاب تر میشد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or