معمولا وقتي هدف از تيررس خارج باشه، يعني تير اون اسلحه نتونه بهش برسه رنگ Aim قرمز نميشه. تو همه بازي اين شكليه ديگه :biggrin1:.به قول یکی از دوستان Gamespot ای وقتی هدف روی اونها میره اصلآ قرمز نمیشه که بخوایم بهشون تیر بزنیم. حالا توی این تریلر که بهشون تیراندازی هم میشه ولی تا جایی که من دیدم ( روی سرعت آهسته هم دیدم ) حتی به مارکوس یه فحش هم نمیدن چه برسه به عکس العمل !
خلاصه من که نظرم رو توی تاپیک GeOW 2 هم گفتم و از الآن بدجور منتظر بازی هستم.
:biggrin1: كدوم كليشه!!. يكم اين مسئله كيليشه رو باز كن ببينيم داستان چيه!. بنظر شما چي ميتونن به اين گيم پلي اضافه كنن كه نميكنن؟اگه بتونن گیم پلیش رو هم کمی تغییرات توش بدند و از این حالت کلیشه ای درش بیارن و کمی نواوردی توش به کار ببرن میتونه جزو بهترین بازی های 2008 بشه
خب اگه تیر اسلحه به اونا نمیرسه پس کلآ یه چیز از قبل رندر شده میشن دیگه ؟! یعنی کار خاصی روی دوش سخت افزار نمی افته.معمولا وقتي هدف از تيررس خارج باشه، يعني تير اون اسلحه نتونه بهش برسه رنگ Aim قرمز نميشه. تو همه بازي اين شكليه ديگه :biggrin1:.
پ.ن. دوست Gamespot ي مون خوشحال بوده يه نمه:biggrin1:.
نمی خوام ناراحتت کنم ولی شماره یک هم پر از تقلید بود حتی خودشون هم تایید کردن که مثلاَ دوربین بازی برگرفته از بازی اویل 4 هستش و خیلی چیزای دیگه که میتونید برید مقاله ها رو بخونید البته نو آوری هم داشته ولی اینطوری که می گید نو آوری نه .gears of war 1 پر از نواوری بود و نیاز نیست که در شماره دومش هم یه گله نواوری مثل شماره یکش را انتظار داشته باشی . نواوری هایی هست ولی شما که فکر کنم تریلرها را به خوبی ندیدی
یا اینکه ........این حرف را میزنی نواوری میتونه تو هر زمینه باشه و چیزی که تو این تریلر دیده شد همه چی پیشرفت کرده .
در مورد گرافیک نمیشه از الان نظر داد چون از نزدیک ندیدم ولی چیزی که در این تریلر واضح بود اینه که بیشتر نور پردازی و رنگ بندی بهتر شده و خود مارکوس از نظر تکسچر فرقی با قبلی نداشت البته توی تریلر ها ... در مورد دشمن زیاد من کلی الان پست ها رو دیدم و فقط یک چیز می گم ما دو دسته دشمن داریم یکی اونایی که هر کدوم با برنامه ریزی خاصی میرن جلو یعنی هر کدوم جدا گانه برای خودشون عمل می کنن که این یعنی پدر برنامه نویس و بازی ساز باید در بیاد تازه اگه همه باهم در یک زمان بخوان کاری رو انجام بدن که دیگه بحثش جداست اما یه نوع دیگه شلوغی جمعیت هم داریم که گله ایی حرکت می کنن درست مثل این چیزی که توی این بازی دیدید و تا این جا 99 درصد بازی های شلوغ اینطوری بودن یعنی برنامه نویس و بازی ساز دسته بندی می کنه که اگه مثلاَ 500 تا دشمن توی این صحنه هستن به دسته های 100 تایی تقسیم بشن و هر دسته یه کار بکنن مشابه هم (البته معمولاَ متنوع تر از 5 گروه هستن این مثاله ) که این کار خیلی کار شاخی نیست و معمولاَ هم اینطوریه دیگه از مبارزه آخر بازی هیونلی سورد که شلوغ تر نیست ، اگه ببینید متوجه میشید .چندتا نمونه که میتونه نواوری باشه توبازی گرافیک ,فزیک , محیط نوع جنگ های تن به تن , اسلحه های جدید, تعداد زیاد دشمنها و جنگها بسیار جذابتر و.......................
در مورد مکانیزم بازی فقط یه تیکه رو می گم که همه ببینن یه قسمتی از تریلر هستش که مارکوس تکیه میده به کنار و می خواد با حدف گیری یه لوکاست رو بزنه ولی با اینکه حدف روی لوکاست بود و اسلحه بالا اما تیر به بدنه می خوره نه لوکاست و طرف از حولش سر تیر اندازی رو قطع می کنه که کسی متوجه نشه چه افتضاحیه بقیش بماند .اولا که مکانیزم بازی عیبی نداره حالا اگه هم داشته باشه شما نمیتونی با یه تریلر دیدن تشخیص بدی این برمیگرده به زمانی که دسته را دستت بگیری و شماره دومش را بازیش کنی و بعد نظر بدی ! نظر دادن حالا حالا ها خیلی زوده در این مورد .
شما اگه کمی واقع بین باشی و خوب فکر کنی تو این تریلر میتونن سطح درجه سختی بازی را روی اسان بزارند پس همینطوری هم لوکاست ها زرتی میتونن بمیرن .
درسته پیشرفت داشته ولی آدم وقتی میبینه بازی ها دارن به چه سطحی میرسن خوب مطمئنن از بازی که گل سرسبد ماکرو هستش انتظار زیادی داره اگه به خون و آتیش های انفجار دقت کنی متوجه میشی که هیچ فرقی نکرده و مثل نسل قبل میمونه .:confused:میشه علمی توضیح بدی این قسمت پستت را زیاد درست حسابی متوجه نشدم !
شما اون پیشرفت گرافیکی را ندیدی یا خودت را میزنی اون راه؟! یا اصلا از موتور یا گرافیک gears of war حال نمیکنی . یکم توضیح بده در این مورد .
چندتا بازی با این گرافیک دیدی ؟
وقتی تواین تریلر میبینی چندین موشک رو هوا داه راه میره و دوتا هم غول خیلی بزرگ دنبالت هستند با ماشین نقلیه خیلی بزرگی که شما سوارش هستی با 40 الی 50 تا لوکاست که دنبالت هستند با دشمنان هوایی که دنبالت هستند و با چنین نورپردازی و تکسچری که در بازی به کار بردن با چنین محیط بزرگی و............................. میدونی اینا یعنی چی ؟!
نکنه شما انتظار پیشرفت یه نسل کنسول ها را داری از بازی ؟!
.من فکر کم منظور این دوستمون برعکس بوده چون داستان سری اول یکم کلیشه ای بود ولی گیم پلی یکی از بهترینها بود.
چه جالب چون که من تو هر جایی که رقتم که اکثر کسایی که تریلر رو دیده بودن نوشته بودن:درسته پیشرفت داشته ولی آدم وقتی میبینه بازی ها دارن به چه سطحی میرسن خوب مطمئنن از بازی که گل سرسبد ماکرو هستش انتظار زیادی داره اگه به خون و آتیش های انفجار دقت کنی متوجه میشی که هیچ فرقی نکرده و مثل نسل قبل میمونه .
در کل بازی خوبیه ولی دوست ندارم بیخودی کسی گندش کنه لااقل بیشتر از چیزی که هست مثل یه عده که بشدت اولش جوگیر شده بودن و حتی به بازی می گفتن فیلم سینمایی
این دوستمونم راجب همه چیز نظر داده ولی به گراقیک که رسیده نتونسته نظر بده.در مورد گرافیک نمیشه از الان نظر داد چون از نزدیک ندیدم
به نظر میرسه که اونا دارن به سمته دیگه ای تو میدون نبرد میرن که مارکوس بهشون شلیک میکنه و اتفاقا وقتی مارکوس به اونها شلیک میکنه یکی دو تاشون که تو مسیر گلوله ها هستن تغییر جهت میدن که بعدش نمای بازی عوض میشه و معلوم نیست چه اتفاقی میوقته.خب اگه تیر اسلحه به اونا نمیرسه پس کلآ یه چیز از قبل رندر شده میشن دیگه ؟! یعنی کار خاصی روی دوش سخت افزار نمی افته.
حالا اگه اونا دور هستن و تیر بهشون نمیرسه چرا توی تریلر بهشون تیر میزنه مارکوس ؟! توی نمایشگاه دست یه آدم معمولی که نبوده که ندونه تیر به اینا نمیخوره. خود سازنده ها تریلر رو ساختن و حتمآ میدونستن وضع از چه قراره و به اون سمت تیراندازی میکنن ولی دریغ از یه ذره عکس العمل.
gears of war تحولی عظيم تو gameplay ايجاد کرد به صورتی که بعد از عرضه شماره 1 اين بازینمی خوام ناراحتت کنم ولی شماره یک هم پر از تقلید بود حتی خودشون هم تایید کردن که مثلاَ دوربین بازی برگرفته از بازی اویل 4 هستش و خیلی چیزای دیگه که میتونید برید مقاله ها رو بخونید البته نو آوری هم داشته ولی اینطوری که می گید نو آوری ن
اتفاقا انفجار ها تغيير كرده بهتر شده ، اصلا GeoW2 همون نسخه ي يكش هم باشه بازم ميتونه بهترين بازي 2008 بشه !درسته پیشرفت داشته ولی آدم وقتی میبینه بازی ها دارن به چه سطحی میرسن خوب مطمئنن از بازی که گل سرسبد ماکرو هستش انتظار زیادی داره اگه به خون و آتیش های انفجار دقت کنی متوجه میشی که هیچ فرقی نکرده و مثل نسل قبل میمونه .
چه ربطی داره." هدف دور = از قبل رندر شده ". عجب فرمولی :biggrin1:.خب اگه تیر اسلحه به اونا نمیرسه پس کلآ یه چیز از قبل رندر شده میشن دیگه ؟! یعنی کار خاصی روی دوش سخت افزار نمی افته.
حالا اگه اونا دور هستن و تیر بهشون نمیرسه چرا توی تریلر بهشون تیر میزنه مارکوس ؟! توی نمایشگاه دست یه آدم معمولی که نبوده که ندونه تیر به اینا نمیخوره. خود سازنده ها تریلر رو ساختن و حتمآ میدونستن وضع از چه قراره و به اون سمت تیراندازی میکنن ولی دریغ از یه ذره عکس العمل.
راستی در مورد اینکه نشونه قرمز نمیشه , اول تریلر که داره به یدونه از این Reaver ها رو میزنه هم نشونه قرمز نمیشه ! با اینکه نزدیکش هست.

. نابغه، پس میخواستی چی باشه! مثلا گیم پلی رو "Stealth " کنن برات یا چه میدونم "Tactical" !!. خوشتون نمیاد، خوب نیاد ولی جوک نگید دیگه خواهشا.شما راحت باش من ناراحت نمیشمنمی خوام ناراحتت کنم
تقلید هست تا تقلید به هر چیزی نمیگن تقلید اینو یادت باشه .پس اونوقت باید گفت اولین بازی fps را کی خلق پس مابقی ازش تقلید کردند ؟! مسئله اینه که کسی خواست حداقل تقلید کنه تو بازی خودش اون را بهبود بده وخیلی بهترش کنه .ولی شماره یک هم پر از تقلید بود حتی خودشون هم تایید کردن که مثلاَ دوربین بازی برگرفته از بازی اویل 4 هستش و خیلی چیزای دیگه که میتونید برید مقاله ها رو بخونید البته نو آوری هم داشته ولی اینطوری که می گید نو آوری نه .
شما میدونید گرافیک به چند دسته تقسیم میشه ؟!!در مورد گرافیک نمیشه از الان نظر داد چون از نزدیک ندیدم ولی چیزی که در این تریلر واضح بود اینه که بیشتر نور پردازی و رنگ بندی بهتر شده و خود مارکوس از نظر تکسچر فرقی با قبلی نداشت البته توی تریلر ها ...
در مورد این هیچ نظری ندارم چون به واقع من هیچی نتونستم تشخیص بدم که بقیه دارن ازش مثال میزنن ! بازی بیاد بعد .در مورد دشمن زیاد من کلی الان پست ها رو دیدم و فقط یک چیز می گم ما دو دسته دشمن داریم یکی اونایی که هر کدوم با برنامه ریزی خاصی میرن جلو یعنی هر کدوم جدا گانه برای خودشون عمل می کنن که این یعنی پدر برنامه نویس و بازی ساز باید در بیاد تازه اگه همه باهم در یک زمان بخوان کاری رو انجام بدن که دیگه بحثش جداست اما یه نوع دیگه شلوغی جمعیت هم داریم که گله ایی حرکت می کنن درست مثل این چیزی که توی این بازی دیدید و تا این جا 99 درصد بازی های شلوغ اینطوری بودن یعنی برنامه نویس و بازی ساز دسته بندی می کنه که اگه مثلاَ 500 تا دشمن توی این صحنه هستن به دسته های 100 تایی تقسیم بشن و هر دسته یه کار بکنن مشابه هم (البته معمولاَ متنوع تر از 5 گروه هستن این مثاله ) که این کار خیلی کار شاخی نیست و معمولاَ هم اینطوریه دیگه از مبارزه آخر بازی هیونلی سورد که شلوغ تر نیست ، اگه ببینید متوجه میشید .
در مورد مکانیزم بازی فقط یه تیکه رو می گم که همه ببینن یه قسمتی از تریلر هستش که مارکوس تکیه میده به کنار و می خواد با حدف گیری یه لوکاست رو بزنه ولی با اینکه حدف روی لوکاست بود و اسلحه بالا اما تیر به بدنه می خوره نه لوکاست و طرف از حولش سر تیر اندازی رو قطع می کنه که کسی متوجه نشه چه افتضاحیه بقیش بماند .
:confused:چه عجباین رو موافقم چون دقیقاَ همینه .
gears of war همون شماره یکش گل سرسبد مایکروسافت هست برای کنسولش .درسته پیشرفت داشته ولی آدم وقتی میبینه بازی ها دارن به چه سطحی میرسن خوب مطمئنن از بازی که گل سرسبد ماکرو هستش انتظار زیادی داره اگه به خون و آتیش های انفجار دقت کنی متوجه میشی که هیچ فرقی نکرده و مثل نسل قبل میمونه .
به نظر من لازم نیست شما بگی چطور مردم از بازی خوششون اومده و چطور فکر میکردند .در کل بازی خوبیه ولی دوست ندارم بیخودی کسی گندش کنه لااقل بیشتر از چیزی که هست مثل یه عده که بشدت اولش جوگیر شده بودن و حتی به بازی می گفتن فیلم سینمایی.

