Xbox Forza Motorsport

سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
تغییر بزرگ در سیستم Car Upgrades
View attachment 327650

تمام اپگرید های ماشین ها از همون level 1 ماشین باز خواهد بود ولی همچنان نیاز به Car points خواهید داشت، تغییر دیگر قابلیت تبدیل واحد پولی بازی(‌Credits) به Car Point خواهد بود
4500Credits=500CP
تقریبا برگشتیم به خونه اول :D
البته دیگه وقتش بود. این سیستم با این که اون اول خیلی جذاب بود، اما الان ناکارآمد شده.
 

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,495
نام
عرفان
تقریبا برگشتیم به خونه اول :D
البته دیگه وقتش بود. این سیستم با این که اون اول خیلی جذاب بود، اما الان ناکارآمد شده.
برای من که این سیستم حقیقتن خیلی جذاب و کارآمد بوده، کلا با ایدش خیلی حال کردم و باعث شده خیلی بیشتر وقت بذارم و بازی کنم صرفا برای لول اپ کردن و باعث هم شده که بیشتر با رفتار ماشین های مختلف آشنا بشم
ولی خب خیلی جای بهتر شدن داره، کلی روش های بهتر برای اجرای این ایده بود و هست، قدم بزرگیه.
 

atzoriha

کاربر سایت
Sep 20, 2015
2,016
سلام
دوستان این بازی رو میشه به صورت آفلاین هم بازی کرد؟ (روی سریز ایکس)
محدودیتی واسه سیو و ... نداره؟
درکل اصلاً آفلاینش مثل هوریزون یا فورزا ۷، ارزش بازی کردن داره؟
 

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,495
نام
عرفان
سلام
دوستان این بازی رو میشه به صورت آفلاین هم بازی کرد؟ (روی سریز ایکس)
محدودیتی واسه سیو و ... نداره؟
درکل اصلاً آفلاینش مثل هوریزون یا فورزا ۷، ارزش بازی کردن داره؟
یک free play فقط افلاینش باز هست که هیج فایده ای نداره ، همه قابلیت های بازی اتصال به اینترنت میخواد
 

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
من چند ساعتی بازی کردم. واقعا nordschleife فوق العادست و تو این شماره هم خیلی خوب طراحی شده.
View attachment 1000021472.mp4
کلا خیلی آپدیت خوبی بود و تغییرات مثبت زیادی هم اعمال شده.
 

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,495
نام
عرفان
من چند ساعتی بازی کردم. واقعا nordschleife فوق العادست و تو این شماره هم خیلی خوب طراحی شده.
View attachment 328492
کلا خیلی آپدیت خوبی بود و تغییرات مثبت زیادی هم اعمال شده.
این چرا هدلایت نداره؟ تو این تاریکی هیچی پیدا نیست :))
من فعلا دسترسی ندارم:-s ولی یوتوبرهای ناراضی هم راضی کرده این آپدیت
 
  • Like
Reactions: Bahram and sopranus

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
این چرا هدلایت نداره؟ تو این تاریکی هیچی پیدا نیست :))
من فعلا دسترسی ندارم:-s ولی یوتوبرهای ناراضی هم راضی کرده این آپدیت
تو reply انگار باگ خورده این طوری شده :D
1000021487.jpg
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,361
نام
مــاکــان
این بازی پرخرج ترین و بزرگترین اسکم انحصاریه که تا به حال منتشر شده.

با هر آپدیت یک داستان جدید برای پلیرها ایجاد میکنن.
امروز بعد چند صد بار تلاش حتی نمیتونم شیدر اپتیمایزیشن رو رد کنم و همش کرش میکنه.

از اونطرف چندماه تبلیغ کردن که به انتشار نمیرسه ، تو بوق و کرنا کردن سر نوردشلایف که 6-5 ماه دیرتر میرسه.
که اون هم فقط ورژن قدیمی از بازیهای قبلی رو گرفتن رنگ پاشیدن روش.
نیاز نیست بازی کنم اصلا ، ویدئوهای گیم پلی که دارم میبینم به راحتی قابل تشخیصه که یکی از غیر دقیق ترین نسخه های این پیسته که تو چند سال اخیر منتشر شده.
مثل Road America / Spa / laguna seca /nurburgring و...

حتی استودیوهای 15-10 نفره میلیون ها بار پیستهای با کیفیت و دقیقتری از T10 میسازن.
میرن آخرین دیتای لیزراکسن پیستها رو میخرن و از ابتدا پیست رو با استاندارد روز میسازن.

بعد T10 که شعار Built from Ground Up میده واقعا برام سواله که چرا با چند 100 نفر پرسنل میرن محتواهای قدیمی رو بازیافت میکنن؟
در مورد ماشین خب من قبول میکنم و نادیده میگیرم.
ولی در مورد پیستها که دقیق درآوردن اتمسفر/مسیر و پستی بلندی ها ،کربها و... مهمترین عامل تو ایجاد ایمرژنه چطور روشون میشه؟

در مورد Nordschleife این پیست بنچمارک تیم طراحی پیست استودیوهاست که میتونه تعیین کننده باشه که این استودیوها از لحاظ طراحی پیست تو چه لولی هستن.
بعد اینجا میرن از 3-2 نسخه قبل پیست رو میارن کپی پیست میکنن + تکسچرهای جدید و...

واقعا T10 رفته رو سلف دیستراکت ، کسی هم جلو دارش نیست.

واقعا خوشحالم که روی استیم نخریدمش.
 

yar_66

کاربر سایت
Sep 24, 2011
1,509
نام
مهدی
بچه هایی که تهران هستن میتونن دیتای نسل ۹ این بازی رو روی هارد بهم بدن؟ مشکل دانلود دارم سمت ما هم جایی پیداا نکردم دیتاشو داشته باشن
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,361
نام
مــاکــان
خب بعد 3-2 روز سرو کله زدن برای اجرای بازی مشکلم رو حل کردم.
مشکلم این بود که بازی تو لانچ و Shader optimization بدون استثناء کرش میکرد.
حتی منوی بازی رو هم نمیتونستم ببینم.

خلاصه اینکه اگه کارت انویدیا دارید برید توی کنترل پنل و shader cash size رو بزارید روی unlimited همین.
برای AMD هم احتمالا به همین بخش مربوط میشه.
 

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
Forza Motorsport Developer Shares 'Exhausting' Experience Making the Game

بالاخره شرایط توسعه بازی داره کم کم مشخص میشه. مایکروسافت دوباره همون حرکت قرارداد ۱۸ ماهه رو اینجا هم استفاده کرده و یک سری از توسعه دهندگان بعد از ۱۸ ماه مجبور بودن استودیو رو ترک کنند. از جمله environment artist های بازی که وظیفه ساخت پیست هارو بر عهده داشتند.
شرایط به حدی بد بوده که از زبان یکی از این آرتیست ها، تنها بعد از یک ماه و نیم ماه بعد از استخدام شدنش، قرار داد همکارش که همه چیز رو بهش یاد می‌داده تموم شده و مجبور بوده استودیو رو ترک کنه. این بیچاره هم میگه کلا کرانچ رو به معنای واقعی کلمه حس کرده و این قدر فشار اومده بهش که در نهایت مایکروسافت چند نفر رو برای کمک کردن بهش استخدام کرده تا ۲۰ تا پیست برای لانچ آماده بشه. در نهایت هم یک هفته قبل از لانچ بازی قراردادش تموم شده و مجبور شده استودیو رو ترک کنه.
 
آخرین ویرایش:

|FARSHAD|

کاربر سایت
Nov 19, 2010
638
نام
فرشاد
Forza Motorsport Developer Shares 'Exhausting' Experience Making the Game

بالاخره شرایط توسعه بازی داره کم کم مشخص میشه. مایکروسافت دوباره همون حرکت قرارداد ۱۸ ماهه رو اینجا هم استفاده کرده و یک سری از توسعه دهندگان بعد از ۱۸ ماه مجبور بودن استودیو رو ترک کنند. از جمله environment artist های بازی که وظیفه ساخت پیست هارو بر عهده داشتند.
شرایط به حدی بد بوده که از زبان یکی از این آرتیست ها، تنها بعد از یک و ماه نیم بعد از استخدام شدنش، قرار داد همکارش که همه چیز رو بهش یاد می‌داده تموم شده و مجبور بوده استودیو رو ترک کنه. این بیچاره هم میگه کلا کرانچ رو به معنای واقعی کلمه حس کرده و این قدر فشار اومده بهش که در نهایت مایکروسافت چند نفر رو برای کمک کردن بهش استخدام کرده تا ۲۰ تا پیست برای لانچ آماده بشه. در نهایت هم یک هفته قبل از لانچ بازی قراردادش تموم شده و مجبور شده استودیو رو ترک کنه.
این چه سیستم مزخرفی هست که اینا دارن :|
یعنی یکم عقل تو سرشون نیست؟ کدوم بازی aaa توی 18 ماه درست میشه که اینا این حرکت ها رو میزنن
خوبه حالا مایکرو این همه پول داره ها
 

U n i t e d

کاربر سایت
Jun 4, 2013
5,232
نام
محمد
این چه سیستم مزخرفی هست که اینا دارن :|
یعنی یکم عقل تو سرشون نیست؟ کدوم بازی aaa توی 18 ماه درست میشه که اینا این حرکت ها رو میزنن
خوبه حالا مایکرو این همه پول داره ها
سوال اینجاست توی ۶ سال چندبار بازی ریبوت شده که اینا هی استخدام میشدن و هی میرفتن کنار؟ من بنظرم بازی فعلی نهایتا ۲ سال طول کشیده ساختش.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر