Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
آپدیت 3 آمده.
تغییرات و اضافات:
View attachment 322020
آپدیت سوم برای ایکس باکس سری ایکس حجمش حدود ۱۲ گیگ
من دانلودش کردم برم ببینم پیست جدید چطوریه.
آپدیت خوبی بود این آپدیت در کل.
 
آپدیت سوم برای ایکس باکس سری ایکس حجمش حدود ۱۲ گیگ
من دانلودش کردم برم ببینم پیست جدید چطوریه.
آپدیت خوبی بود این آپدیت در کل.
خب skip practice یک جوری آوردن تو منو که قشنگ تو دهنمون باشه دیگه.
اومده تو همون منو اول بالاخره.
پیست Hockenheim با این که فنش نیستم آنچنان اما پیست بدی نیست در کل.
آپدیت خیلی خوبیه. بازی به شدت استیبل شده. با همین فرمون ادامه بدن تا سال آینده به جایگاهی که همه منتظرش بودن میرسه قطعا.
 
آخرین ویرایش:
خب skip practice یک جوری آوردن تو منو که قشنگ تو دهنمون باشه دیگه.
اومده تو همون منو اول بالاخره.
خبر خیلی خوبی بود! :D
امیدوارم نحوه شروع مسابقه رو از این هم سریع‌تر کنن و بتونیم راحت‌تر از هر مسابقه بپریم توی مسابقه بعدی. کلاً یه چیزی که توی این نسخه Forza Motorsport من رو یه ذره اذیت می‌کنه، مقدمات شروع مسابقه هست که آدم رو قشنگ پیر می‌کنه! :D الآن دقیق توی ذهنم نیست (با اینکه همین دیروز هم داشتم بازی می‌کردم، ولی حافظه تعطیله! :|)، ولی تقریباً یه همچین حالتی داره:
کلیک روی مسابقه ---> منوی آماده‌سازی ماشین و تنظیمات ---> نمایش یکی دو تا کاتسین ---> منوی قبل از تمرین ---> سه ثانیه تحمل برای شروع تمرین و بعدش ورود به منو برای خروج از تمرین ---> نمایش یک کاتسین دیگه ---> منوی تنظیمات قبل از مسابقه اصلی ---> تعیین جایگاه ماشین ---> باز یک کاتسین دیگه ---> تعیین سوخت و لاستیک ---> شروع مسابقه
راحت می‌شه اکثر اینا رو حذف کرد. مثلاً یه گزینه توی تنظیمات بازی باشه که اون کاتسین‌ها از بین برن، یا هر بار نیازی به تعیین جایگاه و میزان سوخت و... نباشه و یه بار انتخاب کنیم که فلان چیز رو می‌خوایم و همون رو تکرار کنه.
هنوز آپدیت جدید رو نگرفتم، ولی خوشبختانه آپدیت قبلی خیلی برای من خوب بود و از اون حالتی که پشت سر هم به باگ و مشکل ذخیره کردن می‌خورد، خارج شد و می‌تونم راحت از بازی لذت ببرم. اینم چند تا عکس به افتخار آپدیت جدید، البته قبل از دانلود آپدیت! :D

163713_239e3697e5-0785-45ec-a819-b0d08aaa0882.png




4a4213_235e3d9d2a-7cb5-45f3-bfe7-76327dd16772.png


 
خبر خیلی خوبی بود! :D
امیدوارم نحوه شروع مسابقه رو از این هم سریع‌تر کنن و بتونیم راحت‌تر از هر مسابقه بپریم توی مسابقه بعدی. کلاً یه چیزی که توی این نسخه Forza Motorsport من رو یه ذره اذیت می‌کنه، مقدمات شروع مسابقه هست که آدم رو قشنگ پیر می‌کنه! :D الآن دقیق توی ذهنم نیست (با اینکه همین دیروز هم داشتم بازی می‌کردم، ولی حافظه تعطیله! :|)، ولی تقریباً یه همچین حالتی داره:
کلیک روی مسابقه ---> منوی آماده‌سازی ماشین و تنظیمات ---> نمایش یکی دو تا کاتسین ---> منوی قبل از تمرین ---> سه ثانیه تحمل برای شروع تمرین و بعدش ورود به منو برای خروج از تمرین ---> نمایش یک کاتسین دیگه ---> منوی تنظیمات قبل از مسابقه اصلی ---> تعیین جایگاه ماشین ---> باز یک کاتسین دیگه ---> تعیین سوخت و لاستیک ---> شروع مسابقه
راحت می‌شه اکثر اینا رو حذف کرد. مثلاً یه گزینه توی تنظیمات بازی باشه که اون کاتسین‌ها از بین برن، یا هر بار نیازی به تعیین جایگاه و میزان سوخت و... نباشه و یه بار انتخاب کنیم که فلان چیز رو می‌خوایم و همون رو تکرار کنه.
هنوز آپدیت جدید رو نگرفتم، ولی خوشبختانه آپدیت قبلی خیلی برای من خوب بود و از اون حالتی که پشت سر هم به باگ و مشکل ذخیره کردن می‌خورد، خارج شد و می‌تونم راحت از بازی لذت ببرم. اینم چند تا عکس به افتخار آپدیت جدید، البته قبل از دانلود آپدیت! :D
من فکر میکنم به خاطر این هست که توی این فرصت پخش تصاویر پردازش های لازم واسه شروع مسابقه انجام بشه . چون وقتی شما تصاویر رو رد میکنی سرعت انتقال به مرحله بعد بیشتر نمیشه فقط تصویر سیاه میشه. این تو فورزا هفت هم بود .
 
  • Like
Reactions: Dinosaur
گویا بعد از ویدیو DF، ترن ۱۰ یک تکونی به خودش داره میده و یک سری از مواردی که تو ویدیو DF بهشون اشاره شده بود رو می‌خوان برطرف کنن از جمله یک سری از تابلو ها. البته گفتن که نورپردازی بازی رو هم می‌خوان کمی تغییر بدن. حالا باید صبر کنیم احتمالا تا فورتزا مانتلی جدید تا مشخص بشه چکار می‌خوان بکنن.
 
Experience Daytona in Forza Motorsport Update 4
هفته آینده پیست Daytona همراه با آپدیت جدید اضافه میشه به بازی.
پیست بدی نیست. برای مسابقات ناسکار استفاده میشه معمولا.
1000020109.jpg 1000020108.jpg 1000020107.jpg

سه شنبه هم اعلام می کنن آپدیت جدید شامل چه مواردی میشه اما به گفته خودشون آپدیت بزرگی نیست و آپدیت بعدی یعنی آپدیت پنجم که در آینده منتشر میشه قراره آپدیت بزرگی برای بازی باشه.
 
1000020245.png

من از زمانی که بازی ریلیز شده تا همین امروز هر وقت خونه بودم سعی کردم چند ساعتی در روز بازی کنم و بالاخره بعد از ۱۷۵ ساعت حس میکنم دیگه بازی هیچ چیزی فعلا برای من نداره که بخوام برگردم بهش و احتمالا چند ماهی استراحت بدم به خودم تا آپدیت بزرگ بازی از راه برسه. (البته بعیده بازی نکنم همچنان ولی خب حالا :D )

نظر خودم رو هم بعد از این چند ماه بگم. به نظرم فورتزا موتوراسپورت ریبوت قطعا از لحاظ فیزیک، هندلینگ و اون حس و حال رانندگی کلی به عنوان بهترین شماره سری میشه ازش نام برد. فاندمنتالی بازی به شدت خوبیه و عنوانی که در کنار نسخه پنجم همیشه به عنوان یکی از محبوب ترین شماره های این سری ازش یاد میکنم.

اما خب بازی قطعا بدون مشکل نیست و الان کامل مشکلاتش برای من نمایان شدند.

البته من با بخش های گرافیکی و چیز هایی مثل تعداد درخت ها یا مدل ماشین ها خیلی کاری ندارم. هر چند این موارد ناامید کننده هستند (به خصوص رنگ ها) اما خب در تجربه بازی خیلی برای من نقشی ندارند و برای همون ازشون فاکتور میگیرم.

اما برم سراغ مشکلات. مهم ترین مشکل من با این بازی اینه که حس میکنم روح نداره اصلا. زمان لانچ خیلی خوب بود اما بعد از اون که بازی رفت تو پروسه آپدیت های ماهیانه عملا تبدیل شد به یک محصول لایو سرویس که به صورت ماهیانه یک سری ایونت و پیست دریافت می‌کنه. همه این موارد تو منو بازی اضافه میشن و دیگه خبری از هیچ چیز دیگه ای نیست تو بازی.
با یک سری موارد کوچیک مثل همون کاری که پلی گراند انجام میده میتونن کلی به این آپدیت های ماهیانه عمق بدن. مثلا حتی یک تریلر سی ثانیه ای همون شروع بازی که پیست جدید رو معرفی کنه. یا یک سری ایونت و مسابقه حداقل کمی مهیج خیلی میتونن کمک کنن، اما خب فعلا خبری نبوده.
البته بازم باید اشاره کنم داخل پیست بازی کار خودشو به خوبی انجام میده و همچنان میشه به صورت کامل از رانندگی لذت برد.

مورد بعدی به سیستم پنالتی ها برمیگرده که به شدت ناکارآمد هستند و بعضاً اون فردی جریمه میشه که نباید بشه. هر چند من الان با پلیر های بهتری اکثرا مسابقه میدم اما همچنان افراد بیمار پیدا میشن که کل مسابقه رو بهم بزنن.

در بخش تک نفره هم با هوش مصنوعی خیلی مشکلی ندارم اما حرکات احمقانه ازشون کم ندیدم ولی خب همین که به من کاری ندارن خودش خوبه.

سیستم کار پی جی که من اتفاقا خیلی هم دوستش داشتم، بعد از پایان بخش کریر دیگه کارایی خودش رو از دست میده و به یک چیز اضافه تبدیل میشه. ترن ۱۰ به نظرم باید زودتر برای کسانی که بخش کریر رو تموم میکنن یک گزینه بذاره تا این سیستم کار پی جی کلا از بین بره.
حالا من خیلی از این موارد رو تو survey بازی گفتم و دیدم که تو کامیونیتی هم خیلی در موردش بحث میشه و امیدوارم زودتر ترن ۱۰ یک حرکتی بزنه.

در نهایت باید بگم به شدت ریسینگ خوب و قابل احترامی برای من و با یک سری تغییرات کوچیک به راحتی مشکلاتش برطرف میشه.
 
1000020659.jpg
امروز فورتزا مانتلی داشتیم که البته چیز خاصی نداشت برای فورتزا موتوراسپورت
فقط گفتن Nordschleife طی چند هفته آینده به بازی اضافه میشه.
همین طور بخش reply هم دچار تغییرات زیادی خواهد شد. باقی پیشرفت هارو هم به زودی اعلام می کنند.
 
تغییر بزرگ در سیستم Car Upgrades
Screenshot_20240207_220029_Chrome.jpg

تمام اپگرید های ماشین ها از همون level 1 ماشین باز خواهد بود ولی همچنان نیاز به Car points خواهید داشت، تغییر دیگر قابلیت تبدیل واحد پولی بازی(‌Credits) به Car Point خواهد بود
4500Credits=500CP
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or