Xbox Forza Motorsport

سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,755
نام
Bahram
دوستان بحث مقایسه GT و فورتزا رو بذارید کنار لطفاً. از این به بعد با کاربرانی که به مقایسه این دو سری تو این تاپیک بپردازند برخورد خواهد شد.

هر دو سری قابل احترام هستند و پیشرفت هر کدوم باعث رقابت و پیشرفت اون یکی میشه.
 

Vice City FM

Gold User
Aug 2, 2021
2,393
دوستان بحث مقایسه GT و فورتزا رو بذارید کنار لطفاً. از این به بعد با کاربرانی که به مقایسه این دو سری تو این تاپیک بپردازند برخورد خواهد شد.

هر دو سری قابل احترام هستند و پیشرفت هر کدوم باعث رقابت و پیشرفت اون یکی میشه.
این مقایسه ها تو هیچ تاپیکی نباید باشه
نه فقط این تاپیک!!
کاش شما اون موقعی که در تاپیک بازیهای سونی از دست مقایسه ها انجام میشد هم انقدر سریع عمل کنید و پست هارو پاک کنید. البته قبلاً که اینکارو نکردید شاید چون کسی امکان این رو نداشته که سریع از طریق دیگه بهتون اطلاع بده..
ضمن اینکه بسیاری از پستهایی که پاک کردید هم مقایسه بین GT و فورتزا نبود و داشتیم در مورد گرافیک خود فورتزا صحبت میکردیم.
یا اجازه بدید همه نظرشون را در همه تاپیک ها بگن یا هیچ کس تو هیچ تاپیکی حق گفتن نظر رو نداره.
بازیها رو به دسته مقدس و غیر مقدس دسته بندی نکنید اجازه بدید یا همه حرف بزنن یا یه قانون سفت و‌ سخت بذارید که هیچ کس حق نداشته باشه از بازی ایراد بگیره.
 

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,755
نام
Bahram
این مقایسه ها تو هیچ تاپیکی نباید باشه
نه فقط این تاپیک!!
کاش شما اون موقعی که در تاپیک بازیهای سونی از دست مقایسه ها انجام میشد هم انقدر سریع عمل کنید و پست هارو پاک کنید. البته قبلاً که اینکارو نکردید شاید چون کسی امکان این رو نداشته که سریع از طریق دیگه بهتون اطلاع بده..
ضمن اینکه بسیاری از پستهایی که پاک کردید هم مقایسه بین GT و فورتزا نبود و داشتیم در مورد گرافیک خود فورتزا صحبت میکردیم.
یا اجازه بدید همه نظرشون را در همه تاپیک ها بگن یا هیچ کس تو هیچ تاپیکی حق گفتن نظر رو نداره.
بازیها رو به دسته مقدس و غیر مقدس دسته بندی نکنید اجازه بدید یا همه حرف بزنن یا یه قانون سفت و‌ سخت بذارید که هیچ کس حق نداشته باشه از بازی ایراد بگیره.
شما که از پشت پرده ماجرا با خبر نیستید و هر چند هفته یک بار بن میشید و به سایت و انجمن دسترسی ندارید، قطعا از وضعیت هم با خبر نیستید.
من بیش از ده ها پست رو فقط از تاپیک gt و امتیازاتش پاک کردم اما روز هایی هم پیش میاد که من یا سایر ناظم ها مشغول فعالیت روزمره خودمون هستیم و یک سری پست این وسط جا میمونه و شما میتونی با گزارش دادن اون ها مارو از اون پست ها با خبر کنی.
دسته مقدس و غیر مقدس هم متوجه نمیشم چیه؟ دو تا بازیه دور هم می‌زنیم لازم نیست این قدر شلوغش کنیم.
 

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,074
نام
محمد علی
از تکنیک های یوبیسافت استفاده کردن دروغ گفتن که دمو روی XSX اجرا شده , دمو روی PC high-end بوده .



احتمالا روی PC High End بوده اما این چیزی که شما آوردی هیچ کجاش چنین چیزی ننوشته.
ضمن این که نوشته روی XSX هم برای same visual quality output تست شده.
 

Moh.sen

کاربر سایت
May 24, 2022
42
این نسخه هم مثل نسخه های قبل بی رقیب خصوصا گرافیک پیست و اطراف که جنریشن لیپ خواهد بود نسبت به سایرین، بحث شبیه ساز که اصولا نداریم رو کنسول ها و همه از دم سیم کید هستند مگر یکمقدار assetto corsa که اونهم رو کنسول بیشتر موارد نرف شدن و همه اینها جلو iracing مثل nfs میمونند
 
  • Like
Reactions: AmirPh78

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,080
بازیهای فرست پارتی مایکروسافت عموما با کیفیت برابر بین کنسول و PC عرضه شدند و میشن و نسخه Series X در اکثر مواقع کیفیت برابری با بالاترین تنظیمات PC داره. اینو تو هورایزون ۵، هیلو و حتی فلایت سیم هم دیدیم.
در مورد خود فورتزا موتورسپورت هم بازی قبلی (شماره ۷) طبق بررسی DF، نسخه One X بجز کمی تفاوت در Anti Aliasing، کاملا با نسخه PC برابر بود.

the Xbox One X looks to be delivering the ultra-high-end experience without compromising performance, and as a result the game looks and feels great to play. It's shaping up to be the real deal - a native 4K60 racing game that features top-end PC quality visuals but on a console.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,081
نام
مــاکــان
این اطلاعات کامل امروز:
به زودی ترجمه هم قرار میگیره
View attachment 260143
من فقط در یکی 2 مورد بخوام تاکید بیشتر کرده باشم اینکه :
البته خبرش پارسال اومده بود ولی اون موقع زمان مناسبی برای این بحث ها نبود.
این تایر مدل با سطح تماس 8 نقطه ای چرخ ها میتونم بگم بعد از RF2 و بعدش iRacing که اصلا تو یک لیگ دیگن ، بالاترین میزان سطح تماس بین تمام ریسینگهای کنسول و PC رو شامل میشه.
الان ACC سطح تماس 5 نقطه ای داره و بازسازی نرخ 400 هرتز (روی PC) و برای نمونه RF2 با نرخ 2400 هرتز

اونطور که گفتن نرخ بازسازی فیزیک بازی هم از 60 هرتز به 360 هرتز رسیده.
خب همه این محاسبات فیزیکی رو میزاریم کنار این خروجی گرافیکی که دیدیم ، باید اعتراف کرد که واقعا کار خیلی بزرگی کردن و این انجین چقدر بهینست.
از طرفی هم XSX از لحاظ سخت افزاری چقدر قوی هست که همزمان میتونه این محاسبات رو انجام بده و در عین حال همچین خروجی هم داشته باشه.

تا اینجا روی کاغذ همه چی واقعا عالیه و یک پیشرفت خیلی بزرگ برای این سری و همینطور در کل سبک ریسینگ به حساب میاد.
رو این مورد هم تاکید کنم که مهم این هست که ببینیم نتیجه نهایی چی میشه و این قدرت محاسباتی و... چه نتیجه ای داره؟
واقعا این اعداد تضمین کننده بخشِ شبیه سازی بازی نیست.
میشه با همین محاسبات فیزیکی یک بازی کاملا آرکید ساخت و در مقابل با یک چندم این محاسبات یک بازی کاملا شبیه ساز.
باید در عمل خودش اثبات کنه.
==================

در مورد ماشین ها هم خیلی خوبه که تمرکز روی موتوراسپورت هست ، امیدوارم همینطور بمونه و وقتشون رو برای باقی ماشین های بی خاصیت هدر ندن.
به خدا ون، شاسی ، جیپ و خیلی از ماشین های جاده ای اصلا بدرد مسابقه در پیست نمیخورن ، مخصوصا که اونطور که مشخصه برنامه ریزی خیلی خوبی برای مولتی پلیر دارن.
خیلی خوب میشه طبق کلاس بندی FIA ماشین هارو معرفی کنن ، حالا یکسری ماشین هایی که "نماد" هستن بقول خودشون iconic مشکلی نداره و خیلی هم خوبه.
اما بخوایم مثلا روی FM7 ریز بشیم واقعا چندصدتا ماشین میتونن براحتی از بازی حذف بشن.
حالا که هورایزن هست بهتر این که این نوع ماشین ها رو اونجا داشته باشیم.

فقط بحث مدل کردنشون نیست چون باید فیزیک و مدل رانندگی و ویژگیهای خاص هر ماشین رو هم درست در آورد و این مورد وقتی تعداد ماشین میره بالا واقعا نشدنیه ، حتی با این تعداد نفرات T10.
===================
همونطور که گفتم من فقط منتظرم ببینم برای مولتی پلیر چه خوابی دیدن .
  • سیستم جریمه و رده بندی
  • مسابقات رسمی ساعتی و روزانه
وجود همین 2 مورد و پیاده کردن درست اونها میتونه موفقیت بازی رو تضمین کنه.
 
آخرین ویرایش:

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,403
من فقط در یکی 2 مورد بخوام تاکید بیشتر کرده باشم اینکه :
البته خبرش پارسال اومده بود ولی اون موقع زمان مناسبی برای این بحث ها نبود.
این تایر مدل با سطح تماس 8 نقطه ای چرخ ها میتونم بگم بعد از RF2 و بعدش iRacing که اصلا تو یک لیگ دیگن ، بالاترین میزان سطح تماس بین تمام ریسینگهای کنسول و PC رو شامل میشه.
الان ACC سطح تماس 5 نقطه ای داره و بازسازی نرخ 400 هرتز (روی PC) و برای نمونه RF2 با نرخ 2400 هرتز

اونطور که گفتن فیزیک بازی هم از 60 هرتز به 360 هرتز رسیده.
خب همه این محاسبات فیزیکی رو میزاریم کنار این خروجی گرافیکی که دیدیم ، باید اعتراف کرد که واقعا کار خیلی بزرگی کردن و این انجین چقدر بهینست.
از طرفی هم XSX از لحاظ سخت افزاری چقدر قوی هست که همزمان میتونه این محاسبات رو انجام بده و در عین حال همچین خروجی هم داشته باشه.

تا اینجا روی کاغذ همه چی واقعا عالیه و یک پیشرفت خیلی بزرگ برای این سری و همینطور در کل سبک ریسینگ به حساب میاد.
رو این مورد هم تاکید کنم که مهم این هست که ببینیم نتیجه نهایی چی میشه و این قدرت محاسباتی و... چه نتیجه ای داره؟
واقعا این اعداد تضمین کننده بخشِ شبیه سازی بازی نیست.
میشه با همین محاسبات فیزیکی یک بازی کاملا آرکید ساخت و در مقابل با یک چندم این محاسبات یک بازی کاملا شبیه ساز.
باید در عمل خودش اثبات کنه.
==================

در مورد ماشین ها هم خیلی خوبه که تمرکز روی موتوراسپورت هست ، امیدوارم همینطور بمونه و وقتشون رو برای باقی ماشین های بی خاصیت هدر ندن.
به خدا ون، شاسی ، جیپ و خیلی از ماشین های جاده ای اصلا بدرد مسابقه در پیست نمیخورن ، مخصوصا که اونطور که مشخصه برنامه ریزی خیلی خوبی برای مولتی پلیر دارن.
خیلی خوب میشه طبق کلاس بندی FIA ماشین هارو معرفی کنن ، حالا یکسری ماشین هایی که "نماد" هستن بقول خودشون iconic مشکلی نداره و خیلی هم خوبه.
اما بخوایم مثلا روی FM7 ریز بشیم واقعا چندصدتا ماشین میتونن براحتی از بازی حذف بشن.
حالا که هورایزن هست بهتر این که این نوع ماشین ها رو اونجا داشته باشیم.

فقط بحث مدل کردنشون نیست چون باید فیزیک و مدل رانندگی و ویژگیهای خاص هر ماشین رو هم درست در آورد و این مورد وقتی تعداد ماشین میره بالا واقعا نشدنیه ، حتی با این تعداد نفرات T10.
===================
همونطور که گفتم من فقط منتظرم ببینم برای مولتی پلیر چه خوابی دیدن .
  • سیستم جریمه و رده بندی
  • مسابقات رسمی ساعتی و روزانه
وجود همین 2 مورد و پیاده کردن درست اونها میتونه موفقیت بازی رو تضمین کنه.
بسیار عالی شرح دادی
سازگاری با فرمون هم باید ارتقا بدن بنظرم.
 

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,755
نام
Bahram
من فقط در یکی 2 مورد بخوام تاکید بیشتر کرده باشم اینکه :
البته خبرش پارسال اومده بود ولی اون موقع زمان مناسبی برای این بحث ها نبود.
این تایر مدل با سطح تماس 8 نقطه ای چرخ ها میتونم بگم بعد از RF2 و بعدش iRacing که اصلا تو یک لیگ دیگن ، بالاترین میزان سطح تماس بین تمام ریسینگهای کنسول و PC رو شامل میشه.
الان ACC سطح تماس 5 نقطه ای داره و بازسازی نرخ 400 هرتز (روی PC) و برای نمونه RF2 با نرخ 2400 هرتز

اونطور که گفتن نرخ بازسازی فیزیک بازی هم از 60 هرتز به 360 هرتز رسیده.
خب همه این محاسبات فیزیکی رو میزاریم کنار این خروجی گرافیکی که دیدیم ، باید اعتراف کرد که واقعا کار خیلی بزرگی کردن و این انجین چقدر بهینست.
از طرفی هم XSX از لحاظ سخت افزاری چقدر قوی هست که همزمان میتونه این محاسبات رو انجام بده و در عین حال همچین خروجی هم داشته باشه.

تا اینجا روی کاغذ همه چی واقعا عالیه و یک پیشرفت خیلی بزرگ برای این سری و همینطور در کل سبک ریسینگ به حساب میاد.
رو این مورد هم تاکید کنم که مهم این هست که ببینیم نتیجه نهایی چی میشه و این قدرت محاسباتی و... چه نتیجه ای داره؟
واقعا این اعداد تضمین کننده بخشِ شبیه سازی بازی نیست.
میشه با همین محاسبات فیزیکی یک بازی کاملا آرکید ساخت و در مقابل با یک چندم این محاسبات یک بازی کاملا شبیه ساز.
باید در عمل خودش اثبات کنه.
==================

در مورد ماشین ها هم خیلی خوبه که تمرکز روی موتوراسپورت هست ، امیدوارم همینطور بمونه و وقتشون رو برای باقی ماشین های بی خاصیت هدر ندن.
به خدا ون، شاسی ، جیپ و خیلی از ماشین های جاده ای اصلا بدرد مسابقه در پیست نمیخورن ، مخصوصا که اونطور که مشخصه برنامه ریزی خیلی خوبی برای مولتی پلیر دارن.
خیلی خوب میشه طبق کلاس بندی FIA ماشین هارو معرفی کنن ، حالا یکسری ماشین هایی که "نماد" هستن بقول خودشون iconic مشکلی نداره و خیلی هم خوبه.
اما بخوایم مثلا روی FM7 ریز بشیم واقعا چندصدتا ماشین میتونن براحتی از بازی حذف بشن.
حالا که هورایزن هست بهتر این که این نوع ماشین ها رو اونجا داشته باشیم.

فقط بحث مدل کردنشون نیست چون باید فیزیک و مدل رانندگی و ویژگیهای خاص هر ماشین رو هم درست در آورد و این مورد وقتی تعداد ماشین میره بالا واقعا نشدنیه ، حتی با این تعداد نفرات T10.
===================
همونطور که گفتم من فقط منتظرم ببینم برای مولتی پلیر چه خوابی دیدن .
  • سیستم جریمه و رده بندی
  • مسابقات رسمی ساعتی و روزانه
وجود همین 2 مورد و پیاده کردن درست اونها میتونه موفقیت بازی رو تضمین کنه.
از لحاظ شبیه سازی بعید می دونم اون قدر بخوان کاری انجام بدن. در نهایت تو همون سطح gt و فورتزا های قبلی باقی میمونه احتمالا. خیلی بعیده مثلا بخوان تا حد AC و iRacing بازی رو به سمت شبیه سازی پیش ببرن و در نهایت یک بازی قابل دسترس تر باید بشه نتیجه نهایی.

اون طوری که شنیدم رو بخش آنلاین خیلی تمرکز کردن تو این شماره و به خصوص این که کل تست های بازی هم برای بخش آنلاین انجام میشه و به شدت فیدبک پلیر ها تو روند توسعه بازی نقش داره (تو شماره های قبلی از این خبر ها نبود.)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر