Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
اینکه از ۲۰۱۷ تا الان بازی ندادن و اینم در بهترین حالت اخر ۲۰۲۱ و احتمال زیاد ۲۰۲۲ میاد،
جدا از اینکه باعث میشه فراغ فورتزا خیلی طولانی شه برا ما،
ولی خب باعث کنجکاویه که واقعا این ۳ سال چیکار میکردن؟
ینی چه تکنولوژی هاییه رو پیش بردن که این همه وقتشونو گرفته؟

فک کنم یه گیم‌چنجر واقعی بشه تو ریسینگ(وظیفه ای که ۱۵ سالی هست خودش به عهده داشته چند وقت یه بار)

واینکه یادمون نره هرکاری برا این بازی بکنن، تو سری هورایزن هم اسرشو میبینیم. کلا اسکلت همه فورتزا ها دست ترن۱۰ عه.

برخلاف رقیبش ترجیح میدم یه کم ببشتر صبر کنیم ولی حس نکس جن بودن ریسینگ کاملا حس بشه.


چیزی که گفتند با تکنولوژی های جدید یحتمل مثل فتواسکن و ... سریعتر میتونند محتوا برای بازی بسازند نسبت به قبل و ...

در کل این فروزایی میاد که حداقل 4 5 سال ازش پشتیبانی بشه

اما از اونجایی که هرایزن فن تر هستم هم ناراحت کننده است چون هرچقدر موتوراسپورت دیرتر بیاد، هرایزن هم دیرترخواهد امد
 
یعنی دیگه روال دوسال یه فورتزا نیست؟
به احتمال ۹۹% دیگه بعد از عرضه این شماره، خبری از شماره جدید تا مدت ها نخواهد بود و محتویات جدید برای این بازی در طول سال های آینده منتشر میشه. احتمالا یکی از دلایل حذف شدن عدد هم همین بوده.
 
به احتمال ۹۹% دیگه بعد از عرضه این شماره، خبری از شماره جدید تا مدت ها نخواهد بود و محتویات جدید برای این بازی در طول سال های آینده منتشر میشه. احتمالا یکی از دلایل حذف شدن عدد هم همین بوده.
بخدا همین درسته
کاش ea یکم یاد بگیره فیفا هم اینجوری شه :D
هر دو سال یه بار میخواسن بازی منتشر کنن قطعا یه روزی به شیردوشی و عدم نوآوری میرسیدن و آخرش تباهی بود...
 
بخدا همین درسته
کاش ea یکم یاد بگیره فیفا هم اینجوری شه :D
هر دو سال یه بار میخواسن بازی منتشر کنن قطعا یه روزی به شیردوشی و عدم نوآوری میرسیدن و آخرش تباهی بود...
اگر به درستی اجرا بشه حرکت واقعا خوبیه، اما اگر قرار باشه یک بازی ناقص عرضه کنند و به مرور زمان محتویات بیشتر بهش اضافه بشه، خیلی خوب نیست.
 
اگر به درستی اجرا بشه حرکت واقعا خوبیه، اما اگر قرار باشه یک بازی ناقص عرضه کنند و به مرور زمان محتویات بیشتر بهش اضافه بشه، خیلی خوب نیست.
خیلی راحت میتونن مدل ماشین ها رو Import کنن روی نسخه بعدی ، اینا انجین شون همون Forza Tech هست که فکر نکنم کار سختی باشه و حتی وقت گیر ... بیشتر باید روی طراحی پیست و جزئیات و فیزیک و ... کار کنن .
در کل فکر نمی کنم فاجعه FM5 دوباره اتفاق بیوفته مخصوصا که دیگه لانچ تایتل هم نیست که فشار روی Turn 10 باشه ...
 
r/GamingLeaksAndRumours - Evidence indicating Cinematic Story Campaign on the next FORZA MOTORSPORT

با توجه به عکس های موشن کپچری که Cinematic director بازی تو صفحه اینستاگرامش گذاشته، شایعه دراومده که بازی یک بخش داستانی داشته باشه.

View attachment 167433
والا اینجروی که اینا دارن به بقیه استدیو ها کمک میکنن، اصلا بعید نیست برای یک شرکت دیگه اینارو ضبط کرده باشن:دی
 

ترن10 بزودی اطلاعات جدیدی منتشر میکنه در رابطه با اینکه بزودی قادر خواهید بود بخشی از بازی رو دریافت و بازی کنید!

برای این کار اینجا باید تو فورتزا پنل ثبت نام کنید.

در واقع میشه Early access یا همون بتا.
اینطوری باشه بنظر میرسه بازی همین سال دیگه عرضه میشه.
 

ترن10 بزودی اطلاعات جدیدی منتشر میکنه در رابطه با اینکه بزودی قادر خواهید بود بخشی از بازی رو دریافت و بازی کنید!

برای این کار اینجا باید تو فورتزا پنل ثبت نام کنید.

در واقع میشه Early access یا همون بتا.
اینطوری باشه بنظر میرسه بازی همین سال دیگه عرضه میشه.
فقط امیدوارم بخش assists رو مثل نسخه های گذشته بکنن. اینجوری انگیزه برای خاموش کردنشون خیلی بیشتر میشه. واقعن دلیلش رو نفهمیدم که چرا باید تغییرش بدن. جالب اینجاست که تو هورایزن این مشکل وجود نداره...
 

کریس اساکی Creative Director استودیو ترن 10 طی برنامه اپدیت ماهیانه فورزا اطلاعات جدیدی رو درباره بازی به اشتراک گذاشت:
از روند پیشبرد پلی تست راضی هستند و این رو شروعی برای ارتباط بیشتر با بازیکنا میدونه در ادامه و همچنین برنامه دارند تا بخش های مختلفی از بازی رو تحت پلی تست قرار بدن.
در پلی تستی که این ماه انجام شد بخش کوچکی از مولتی پلیر بازی در خصوص قیزیک و گیم پلی تست شد.
جهش بازی از نظر فیزیک از نسخه 7 به این نسخه از جهش فورزا 4 به فورزا 7 بیشتر خواهد بود.

Forza Motorsport went from 1 point of contact updated at 60 hz to 8 points of contact updating at 360 hz, per tire.which leads to 48x more frequent
برخورد تایر به زمین از 1 نقطه در 60 هرتز در نسخه های قبلی فورزا به 8 نقطه در 360 هرتز در این نسخه ارتقا پیدا کرده که به شبیه سازی بهتر حس رانندگی بر روی جاده کمک بزرگی میکنه.

تکنولوژی اسکن لیزری کمک کرده تا جدول حاشیه جاده ها هم دچار بهبود بشن و از حالت زمختی در بیان که به حس بهتر در زمان خارج شدن از جاده منجر میشه.

ترکیبات مختلف تایر(Tire Compounds) هم یکی از ویژگی های جدید این نسخه میباشد. در نسخه های قبل ساییدگی لاستیک وجود داشت اما در این پلی تست تایر های Soft,Medium,Hard آزمایش شده که در گیم پلی بازی تاثیر مستقیم داشته و ممکنه با گذز زمان و برگزاری رویداد های مختبف ترکیبات تایر بیشتری هم مورد آزمایش قرار بگیرند.همچنین هر کدام از این ترکیبات مختلف هم میزان ساییدگی بر روی جاده خاص خود را دارند که به تجربیات جدیدی در گیم پلی می انجامد و طبیعتاً استراتژی های انتخاب تایر و پیت استاپ هم در بازی نقش مهمی خواهند داشت.
در آخر هم اعلام شد که پلی تست بعدی قرار هستش در تابستان امسال برگزار بشه.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or