Xbox Forza Motorsport

سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,755
نام
Bahram
برای من بهترین نمایش امروز بود بازی واقعا. کاملا به صحبت فن ها گوش کردن و بازی از همه لحاظ کامل شده.
از لحاظ تکنولوژی هم که مثل همیشه پیشرو سبک ریسینگ محسوب میشه بازی.
این ویدیو هم خودم از داخل سالن فن فست گرفتم از بازی:
 

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,098
نام
مصطفی
نمایش بازی خیلی خوب بود واسه اولین بار واسه درخت ها تو سری FM مدل 3 بعدی بکار گرفتن، چرخه شبانه روزی، نورپردازی و سایه های داینامیک، ابرهای حجمی، ریترسینگ و . . . . سطح جزییات و دیتیل هم که اصلا قابل قیاس نیست با نسخه های قبلی ولی با تمام اینا هنوز بنظرم یه مقدار گرافیک بازی خام هست و نیاز به پولیش داره؛ یه anti aliasing درست حسابی + یسری post process effects بزنن تنگش میشه یه گرافیک ترو تمیز و درجه یک:D

این تیکه قشنگ نشون میده بازی چقدر پیشرفت داشته نسبت به نسخه قبل :
 

mahyarxbox

کاربر سایت
Jul 6, 2014
1,416
نام
مهیار
توجه به جزییات وحشتناکه. اون نحوه ای که باد میخورد به درختا و برگ های زردشون میریخت واقعا زیبایی محض بود :D
فیزیک و مدلینگ ماشینا و نورپردازی هم در بالاترین سطح ممکن.
واقعا صبر کردن تا ۲۰۲۳ و انتشار بازی سخته.
 

blak

کاربر سایت
Dec 31, 2010
1,316
چندساله که همین فرمونه بخوام دقیق تر بگم از forza 3 شروع شد تا الان رقیبی نداشته
Horizon که از شماره اول رقیبی نداشته وبعید میدونم رقیبی پیدا کنه باید قبول کرد که ماکرو تو ریسینگ پادشاهی می‌کنه
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,080
یه چیزی که در مورد معجزه تکنیکی این بازی وجود داره اینه که در حالتی که 4k و ۶۰ فریم اجرا میشه، ری تریسینگ هم داره. معمولا بازیهایی که ری تریسینگ دارن تو اون مود ۳۰ فریم هستند یا اینکه رزولوشن خیلی پایینتر از 4k میشه، ولی ترن۱۰ ظاهرا این چیزا حالیش نیست:D
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,094
نام
مــاکــان
آخرین ویرایش:

samiradin

کاربر سایت
Jan 26, 2012
1,980
نام
sami
بعنوان ی بیطرف دروغ گفتن مایکروسافت چه ربطی به GT7 داره اصن ؟!
به عنوان یک بیطرف شما صبر کن اگر turn 10 در محصول نهایی کیفیت بازیش از این دمو پایین تر بود بعد بیا دنبال زیر بغل مار بگرد

در ضمن نمایش دمو با pc رو اکثر استدیوها انجام میدن و چیز جدیدی نیست
ولی با توجه به سابقه و تاریخچه turn 10 مطمئن باش محصول نهایی بهتر از دمو نباشه به هیچ عنوان بدتر نیست
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر