Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
نمی خوام بحث رو‌ VSکنم
ولی با توجه به بازی کردن نسخه ها قبلی این‌ دو سری

GTاز نظر هندلینگ‌ از نظر نور پردازی و‌ از نظر بخش انلاین یه سر گردن از FORZAبهتره

خدا بخیر کنه 😂
اتفاقا من همین حسو دارم
هندلینگو کاری ندارم ولی وقتی ماشین میرونی واقعا وزن ماشینو حس میکنی
نورپردازی واعا ریلستیک
آنلاین هم کاملترین بوده تو این سبک
فقط حس میکردم نکنه من درکم غلطه
 
  • Like
Reactions: Roozbeh7
دوستان بازی forza motorsport 7 الان ارزش خرید و بازی داره؟ دیسک تمیزش رو پیدا کردم میگه ۵۰۰ نمی‌دونم بازیش مثل سری هورایزن سرگرم کننده هست یا زود تکراری میشه
هورایزون و موتوراسپورت رو نمیشه با هم مقایسه کرد.
هورایزون بیشتر به سمت آرکید می‌ره و موتوراسپورت به سمت شبیه سازی.
این که این بازی تا چه حد سرگرم کنندست بستگی به سلیقه مخاطب خودش داره.
بر فرض مثال اگر شما به عناوین شبیه سازی هم علاقمند باشی باید این موضوع رو در نظر بگیری که بازی در سال 2017 منتشر شده و باید با استاندارد های اون سال بازی رو سنجید. نقد سایت های مختلف هم بر اساس وضعیت بازی در زمان عرضه نوشته شده و قطعا با خوندن نقد نمیشه گفت این بازی فوق العادست یا بده چون از سال ۲۰۱۷ تا به امروز تکنولوژی پیشرفت کرده و اتومبیل های جدیدی تولید شدند و حتی قوانین مسابقات هم دچار تغییرات فراوانی شده و فیزیک، گرافیک و صداگذاری هم جهش فراوانی داشته.

به نظر من بهترین بازی شبیه سازی کنسولی در حال حاضر GT7 یا حتی برای من بهترین ریسینگی بوده که تو این پنج سال گذشته تجربه کردم.
اگر به کنسول پلی استیشن ۵ دسترسی ندارید باز هم گزینه های بهتری از موتوراسپورت ۷ در دسترس هستند. هر چند من خودم همین ماه قبل حدود ۲۰ ساعت موتوراسپورت ۷ رو بازی کردم و باید بگم لذت هم بردم. البته سطح انتظار خودمو پایین آوردم و به چشم یک بازی که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده نگاه کردم. قطعا اون بازی توان رقابت با GT7 یا بقیه شبیه ساز های موجود در بازار رو نداره، اما برای یک عنوان که ۵-۶ سال قبل منتشر شده بازی خوبیه.

پ.ن: این بحث Forza vs GT رو هم خواهشاً اینجا ادامه ندید.
 
آخرین ویرایش:
Forza Monthly | July 2023

ساعت ۸:۳۰ بعد از ظهر به وقت ایران فورتزا مانتلی جدید پخش میشه. همین طور که قبلاً اعلام شده اطلاعات جدیدی از هوش مصنوعی و فیزیک فورتزا موتوراسپورت جدید در این برنامه اعلام خواهد شد.

Join us for July's Forza Monthly livestream! Forza Motorsport Creative Director Chris Esaki takes an in-depth look at the new Al driving mechanics and tire physics technologies, making Forza Motorsport our most competitive, immersive, and technically advanced racing game ever.
 
Forza Monthly | July 2023

ساعت ۸:۳۰ بعد از ظهر به وقت ایران فورتزا مانتلی جدید پخش میشه. همین طور که قبلاً اعلام شده اطلاعات جدیدی از هوش مصنوعی و فیزیک فورتزا موتوراسپورت جدید در این برنامه اعلام خواهد شد.

Join us for July's Forza Monthly livestream! Forza Motorsport Creative Director Chris Esaki takes an in-depth look at the new Al driving mechanics and tire physics technologies, making Forza Motorsport our most competitive, immersive, and technically advanced racing game ever.
الان شروع میشه.
Forza Monthly | July 2023
 
الان شروع میشه.
Forza Monthly | July 2023
من امروز فرصت پیدا کردم و کامل نشستم استریم رو نگاه کردم.
اول از همه این که کلا کریس ایساکی به شدت نسخه هفتم رو میکوبه و طوری که مقایسه می‌کنه با نسخه جدید انگار نسخه هفتم یک چیز به شدت بد و ضعیف بوده. البته وقتی یک استودیو با بازی خودش این کار رو انجام میده یعنی این که تا این حد از پیشرفت نسخه جدید مطمئن شده که دست به چنین کاری میزنه.
فراموش نکنیم نسخه پنجم تا هفتم حداقل از لحاظ تکنولوژی خیلی بازی های پیشرفته ای بودند در زمان عرضه و تو یک سری موارد هم همچنان پیشتاز محسوب میشن بین بازی های ریسینگ (از جمله همون هوش مصنوعی که با استفاده از ماشین لرنینیگ ساخته شده بود و البته در زمینه پیاده سازی مشکلاتی رو هم داشت.)
نکته بعدی هوش مصنوعی بازی که تو این شماره به صورت کامل اون سیستم درایوآتار نسخه های قبلی رو گذاشتن کنار. تو اون نسخه ها هوش مصنوعی با گذر زمان نحوه رانندگی هر پلیر رو یاد می‌گرفت و مثلا وقتی من یک مسابقه رو انجام میدادم، حریفان من در عمل رانندگی شبیه به دوستان من و بقیه پلیر هارو داشتند. این سیستم با این که انقلابی بود در نوع خودش اما مشکلاتی رو هم داشت. مشکل اصلی این بود که هوش مصنوعی نقاط ضعف رو هم یاد می‌گرفت و مثلا اگر یکی از دوستان من تو یک پیست همیشه با بقیه اتومبیل ها تصادف میکرد یا مثلا کرنر هارو کات می‌کرد، هوش مصنوعی هم سعی میکرد این موارد که به نوعی تقلب محسوب میشن رو یاد بگیره. برای همین تو نسخه پنجم به شدت تو این بخش ضربه خورد و در عمل میزان تصادفات و اشتباهات به شدت زیاد بودن. ترن ۱۰ برای جلوگیری از این موارد اومد تو نسخه های ششم و هفتم هوش مصنوعی رو کمی محدود کرد و تو عملکرد اون ها دست برد به نحوی که از سیستم رابر بند و بالانس برای هوش مصنوعی استفاده کرده بودن و این حس به بازیکن منتقل میشد که هوش مصنوعی با توجه به عملکرد پلیر واکنش نشون میده. مثلا اگر شما اشتباه داشته باشید، هوش مصنوعی هم سعی می‌کنه اشتباه کنه تا فاصله شما باهاش خیلی زیاد نشه و یا اگر شما خیلی خوب رانندگی کنید، اون ها هم سعی میکنند به شکل غیر طبیعی با شما مسابقه بدن و حتی ممکنه یک ماشین به شدت ضعیف تر از شما، پا به پای شما باهاتون مسابقه بده. (تقریبا تو ۹۹٪ بازی های ریسینگ این موارد وجود داره.)

با این اوصاف تو نسخه جدید تصمیم گرفتن این موارد رو کنار بذارند. البته هوش مصنوعی همچنان از ماشین لرنینیگ استفاده میکنه، اما با این تفاوت که عملکرد اون ها همانند یک راننده حرفه ای تو این شماره عمل می‌کنه. با مقایسه ای که انجام میده کریس ایساکی، تو یک پیست هوش مصنوعی نسخه جدید با ۱۳ ثانیه اختلاف نسبت به هوش مصنوعی نسخه قبل تو آخرین درجه سختی پیروز میشه. تو شماره جدید هیچ خبری از رابر بند یا ایجاد بالانس برای هوش مصنوعی وجود نداره و ماشین لرنینیگ تمام پروسه رو خودش انجام میده. به همین صورت حتی میشه از نحوه رانندگی هوش مصنوعی برای پیشرفت رکورد های خودمون استفاده کنیم.
اشتباهات هوش مصنوعی هم تو این شماره وجود داره اما هیچ چیز اسکریپت شده نیست و این اشتباهات کاملا بر اساس اتفاقات داخل پیست ممکنه اتفاق بیوفتند. (مثلا یک جا به خاطر خیس شدن سطح جاده یکی از راننده ها کنترل خودش رو از دست بده.)
هوش مصنوعی همچنین با توجه به دیتا هایی که ترن ۱۰ به به مرور زمان به دست میاره پیشرفت می‌کنه. (دلیل دیگه برای همیشه آنلاین بودن بازی؟)
در آخر باید گفت تنها چیزی که از سیستم درایوآتار نسخه های قبلی در این شماره وجود دارند، موارد ظاهری هستند. مثلا حریف ها از رنگ ها و لباس هایی که پلیر ها استفاده می کنند، استفاده خواهند کرد.

در خصوص فیزیک هم اکثر صحبت ها همون چیز های قبلی هستند با این تفاوت که این بار بیشتر با یک ویدیو این موارد رو به ما نشون میدن و به خوبی میشه پیشرفت چندین برابری فیزیک رو نسبت به نسخه قبلی متوجه شد.

خلاصه این که همچنان وعده های سازنده ها به شدت امیدوار کنندست و اگر همه چیز همین طوری که گفتن باشه، بعید نیست با یکی از بهترین نسخه های سری طرف باشیم.

پ.ن: بازی در زمان عرضه مسابقات درگ و دریفت نداره و بعدا با آپدیت در دسترس قرار خواهند گرفت.
اتومبیل های این شماره فقط و فقط شامل اتومبیل هایی هستند که در مسابقات بر روی سطح آسفالت قادر به رقابت باشند و دیگه خبری از اتومبیل های تخیلی و بدون استفاده در این شماره نیست.
در برنامه های بعدی در خصوص بخش مولتی پلیر صحبت میکنند.
 
یک سری عکس از بازی لیک شده که گویا مربوط به نسخه بتاست.
FM Beta/Flight????
حدس زده میشه که این عکس ها مربوط به QA تست بازی باشند که این هفته به مدت سه ساعت انجام شده.
Code:
(FYI) got word that Forza Motorsport Dev Flight is happening this week The flight will run for just one day for about 3 hours It's a closed test for just QA testers

افکت بارونش به شدت پیشرفت کرده نسبت به نسخه قبلی
 
یک سری عکس از بازی لیک شده که گویا مربوط به نسخه بتاست.
FM Beta/Flight????
حدس زده میشه که این عکس ها مربوط به QA تست بازی باشند که این هفته به مدت سه ساعت انجام شده.
Code:
(FYI) got word that Forza Motorsport Dev Flight is happening this week The flight will run for just one day for about 3 hours It's a closed test for just QA testers

افکت بارونش به شدت پیشرفت کرده نسبت به نسخه قبلی
من خیلی دوست دارم این سری تو تنظیمات این قابلیت رو بزارن که بشه شدت رنگ آمیزی رو کم کرد که اتمسفر بیشتر به سمت واقعیت بره.
البته روی PC احتمالا دستمون با ترفندهای مختلف بازه ولی اگه خود استودیو این مورد رو ارائه بده حتما کاملتر و با کیفیت تره.
 
  • Like
Reactions: Scooby
کاش یه مکانای گیم نت طوری وجود داشت ولی داخلش فقط ریگ شبیه ساز ریسینگ میذاشتن که افرادی که اونقدری هاردکور نیستن هم بتونن تجربه کنن.
البته تو این کشور حتی هارد کور هم باشی بعیده بتونی دو سه هزار دلار هزینه یه ریگ درست حسابی بدی.
کلا بعضی مواقع این فانتزی ر دارم که یه ریگ خفن داشتم، این بازیها رو آدم میبینه واقعا حیفه بخوای با دسته انجام بدی
موتوراسپورت هفت برا دسته طراحی شده بود ولی این مشخصه خیلی بیشتر شبیه سازه
همون GT7 هم بنظرم با دسته رفتنش یجور از دست دادنه نسبت به فرمون
 
  • Like
Reactions: earendilist

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or