Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
تریلر‌ تایید حضور پیست ایگل راک
AKA "mini" Special Stage Route X :D
همون Test Course خودمونه.

تو یکی از سایتها دیدم پیستهایی که تا الان معرفی شدن رو لیست کرده:
  • Hakone Circuit – new
  • Kyalami Grand Prix Circuit – new
  • Mid-Ohio Sports Car Course – new
  • Circuit de Barcelona-Catalunya – returning
  • Circuit de Spa-Francorchamps – returning
  • Circuit des 24 Heures du Mans (Le Mans) – returning
  • Indianapolis Motor Speedway – returning
  • Laguna Seca Raceway – returning
  • Maple Valley – returning
  • Silverstone Circuit – returning
  • Suzuka Circuit – returning
  • Virginia International Raceway – returning
به اینها Eagle Rock و Road America هم اضافه شد.
 
آخرین ویرایش:
کمپین که CaRPG شد و خیالمون راحته که واقعا میتونه سرگرم کننده باشه.
فقط امیدوارم فردا برای نمایش مولتی پلیر هم دستشون پر باشه و این بخش مسابقات روزانه ، رده بندی پلیرها و رنک ، سیستم جرایم و... مثل iRacing/GT داشته باشه.
هرچه کمپین خفن باشه ولی بخش مولتیه که میتونه بازی رو زنده نگه داره و پلیرها رو پای بازی بشونه.
ببینیم چیکار کردن.
یادش بخیر تو 7 پاترول قدیمی داشت
خدارو شکر دیگه از این ماشینها نبینیم تو موتور اسپورت ،اینهارو بزارن برای هورایزن.
 
کمپین که CaRPG شد و خیالمون راحته که واقعا میتونه سرگرم کننده باشه.
فقط امیدوارم فردا برای نمایش مولتی پلیر هم دستشون پر باشه و این بخش مسابقات روزانه ، رده بندی پلیرها و رنک ، سیستم جرایم و... مثل iRacing/GT داشته باشه.
هرچه کمپین خفن باشه ولی بخش مولتیه که میتونه بازی رو زنده نگه داره و پلیرها رو پای بازی بشونه.
ببینیم چیکار کردن.

خدارو شکر دیگه از این ماشینها نبینیم تو موتور اسپورت ،اینهارو بزارن برای هورایزن.
برای مولتی ۱۰۰٪ خیلی برنامه ریختن. هم این که مدت هاست در حال تست بخش مولتی هستند و هم این که چندین سال قصد دارند این شماره رو آپدیت کنند. بعیده دوباره بخوان خراب کنن سر مولتی.
 
سیستم جریمه اسمش FRR هست که حین تصادف ، کات کردن پیست و... دیتاها رو جمع میکنه و از نمرات شما کم میکنه، خب این نمرات تعیین میکنن که تو چه مسابقاتی میتونی شرکت کنین.
اینها منتج میشه به سیستم رتبه بندی برای مچ میکینگ که راننده های هم سطح تو یک لابی قرار بگیرن و ترولرها و... فیلتر میشن ، همینطور انگیزه ای میشه برای پیشرفت تو این سیستم رنکد.
 
یک مورد دیگه اینکه Private Lobbies هم با کلی تنظیمات مختلف آوردن که بشه با جمع دوستان مسابقات کاستوم شده داشت.
این مسابقات روی FRR و رتبه بندی تاثیر نداره و نه بهونه ای میشه که از ترس اینکه نمراتمون کم بشه درش شرکت نکنیم و نه جایی میزاره که بشه چیت کرد و نمراتمون رو کشوند بالا.

فقط یک نکته که تو ویدئو نبود اینکه اگه امکان این رو داشته باشه که تو این پرایوت لابی ها بشه AI هم اضافه کرد خیلی جالب میشه.
مثلا 3-2 تا پلیر باشیم و مابقی رو با AI پر کنیم واقعا گزینه کاربردی میتونه باشه ولی تو ویدئو به این اشاره ای نکرد ، شاید هم بعد از انتشار امکان پیاده شدن داشته باشه.

در کل واقعا دست پر اومدن ، من راضی بودم.
هر چه که تو این چند سال از مولتی پلیر فورتزا میخواستم رو عملا آوردن به بازی.
 
فقط یک نکته که تو ویدئو نبود اینکه اگه امکان این رو داشته باشه که تو این پرایوت لابی ها بشه AI هم اضافه کرد خیلی جالب میشه.
مثلا 3-2 تا پلیر باشیم و مابقی رو با AI پر کنیم واقعا گزینه کاربردی میتونه باشه ولی تو ویدئو به این اشاره ای نکرد ، شاید هم بعد از انتشار امکان پیاده شدن داشته باشه.
برای زمان لانچ همچین قابلیتی نذاشتن. ولی از لحن صحبت به نظر میرسه در آینده احتمالش هست.

1691780449687.png

 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or