Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
بعید میدونم کمتر کسی از گیمپس استفاده کنه ولی به اینترنت متصل نباشه.
درسته رو مخه ولی واکنشها به این داستان عجیبه واسم
برا ما ایرونی ها این یه کابوس بوده همیشه چون نتمون هر روز یه داستانی داره شاید یه مدت دیگه کلا نشه وصل شد.
 
من فورتزا مانتلی رو کامل نگاه کردم و باید بگم اطلاعاتی که اومده نوید یکی از بهترین ریسینگ های این چند سال رو میده.
با این که خودم عاشق شماره پنجم هستم به دلایلی اما این شماره در عمل ادامه ای برای نسخه سوم و چهارم محسوب میشه و میشه حتی به اون گفت Forza Motorsport 5.
این که دوباره به اتومبیل ها شخصیت دادن و قرار نیست به صورت کیلویی از همون ساعات اولیه نیمی از ماشین ها و آپگرید هارو در دسترس داشته باشیم چیزیه که این مدت اکثر فن های سری دنبالش بودن.
حالا تایم و زمانی که برای هر اتومبیل صرف کنید، نتیجشو داخل پیست و مسابقات خواهید دید و پیشرفت اتومبیل ما کاملا تو هر مسابقه حس میشه. همین کار باعث میشه که مثلا یک اتومبیل مثل هوندا سیویک کلاس D به شدت ارزشمند باشه و پیشرفت اون رو به لطف سیستم لول بندی اتومبیل ها تو هر مسابقه حس کنیم و با انجام هر مسابقه آپگرید جدید برای اون اتومبیل باز میشه که روی عملکردش تاثیر می‌ذاره. حتی صدای موتور اتومبیل با یک چیزی مثل فیلتر هوا تغییر می‌کنه. واقعا فوق العادست این میزان توجه و گوش کردن به حرف کامیونیتی فورتزا. البته نسخه های قبلی هم سیستم لول بندی اتومبیل داشتند اما بیشتر برای قشنگی بود و استفاده خاصی نداشت اما اینجا قضیه فرق کرده.

در خصوص فیزیک، سیستم تایر و مدیریت بنزین تا وقتی خودمون نریم سراغ بازی نمیشه نظر داد اما بازم توضیحات کریس ایساکی به شدت امیدوار کننده هستند.
خوشبختانه یک چیزایی مثل لوت باکس ها، خرید کردیت برای اتومبیل و موارد این طوری به صورت کلی تو بازی حضور ندارند و همه چیز رو خودمون با مسابقه دادن به دست میاریم.
سیستم qualify شدن هم تو این شماره به شکل جدیدی وجود داره که اونم باز باید خودمون بریم سراغش تا ببینیم چطوری شده.
بخش آنلاین رو هم گویا خیلی بهش توجه کردن و بالاخره از اون شرایط بد نسخه های قبلی خارج شده.

در خصوص وضعیت بصری و سیستم پویا آب و هوا و شب روز هم که صحبتی نیست. همه چیز در بهترین شرایط ممکن قرار داره.

در خصوص همیشه آنلاین بودن هم این طوریه که بازی فقط xp و پیشروی پلیر هارو تو سرور های بازی ذخیره می‌کنه تا هم به پردازش هوش مصنوعی (که تو این شماره در عمل نسل جدید draivatar هاست و کریس ایساکی گفت به وسیله ماشین لرنینگ در حد بهترین پلیر های واقعی هوش مصنوعی می‌تونه به رقابت با بازیکن بپردازه) کمک کنه و هم از تقلب بازیکنان برای ثبت رکورد های عجیب جلوگیری کنه. به نظر من اصلا چیز بدی نیست و یک بازی شبیه سازی قطعا باید همچین سیستمی داشته باشه.

بازی هم که کاملا به سمت شبیه سازی پیش رفته. حالا فعال کردن دمیج اتومبیل ها و خاموش کردن بخش های کمکی به بازیکن پاداش بیشتری میده. اپگرید هر قسمت از اتومبیل تو عملکرد اون تاثیر گذاره به شکلی که مثلا ما وقتی یک اجزا نسبتا ساده مثل فیلتر هوارو تغییر بدیم، نتیجشو تو عملکرد اتومبیل خودمون حس می‌کنیم. ایساکی گفت به قدری این بخش ها دقیق هستند که ممکنه ساعت ها فقط مشغول امتحان کردن اون ها باشید.

در کل من به شدت به این شماره امیدوار شدم و همین طور که GT7 یک عنوان فوق العاده بود، نسخه جدید فورتزا موتوراسپورت هم برگشته تا اون رقابت نسل هفت رو ادامه بده و دقیقا همون چیزیه که من دوست داشتم از این بازی ببینم. این افرادی جدیدی که به استودیو اضافه شدند کاملا یک نفس تازه به این شماره دادن.
 
آخرین ویرایش:
View attachment 1000024052.mp4

من پیشنهاد میکنم صحبت های کریس ایساکی رو حتما گوش کنید.
یک قسمت به صورت مستقیم تمام سیم ریسینگ هارو به رقابت دعوت می‌کنه. میگه فیزیک و شبیه سازی های بازی مارو بذارید کنار تمام بازی های سیم ریسینگ و خودتون متوجه خواهید شد چقدر نسخه جدید پیشرفت کرده. میگه مغزتون منفجر میشه از این پیشرفت.
همچنین میگه می‌دونم خیلی meme و شوخی راجع به این ادعای من انجام شده اما زمان عرضه بهتون ثابت میکنم.

فراموش نکنیم قبل از عرضه شماره سوم هم از این حرف ها زدن خیلی ها مسخرشون کردن اما وقتی بازی اومد مشخص شد که هر چی ادعا کرده بودن درست بوده. الآنم دقیقا همون شرایط پیش اومده و فقط باید صبر کنیم ببینیم نتیجه این بار چی میشه.
 
در مورد سیستم صداگذاری هم بنده خدا خیلی تعریف و تمجید کرد و گفتش که هر قطعه که در ماشین تغییر بدید صدای ماشین با توجه به نوع قطعه تغییر خواهد کرد برای اولین بار.
یعنی ترکیب قطعاتی که میتونه روی صدای انجین تاثیر بزاره ، بی نهایت انتخاب برای غرش معشوقه ما به ما میده ! :D:x
فیزیک تایر رو هم که بچه ها گفتن دیگه، گفت فعلا رقیبی در مارکت نمیبینیم ! :D
#Team_Esaki
 
آخرین ویرایش:
از دست ندین:


دارن سینگل پلیر کریر رو نشون میدن

View attachment 297272

من پیشنهاد میکنم صحبت های کریس ایساکی رو حتما گوش کنید.
یک قسمت به صورت مستقیم تمام سیم ریسینگ هارو به رقابت دعوت می‌کنه. میگه فیزیک و شبیه سازی های بازی مارو بذارید کنار تمام بازی های سیم ریسینگ و خودتون متوجه خواهید شد چقدر نسخه جدید پیشرفت کرده. میگه مغزتون منفجر میشه از این پیشرفت.
همچنین میگه می‌دونم خیلی meme و شوخی راجع به این ادعای من انجام شده اما زمان عرضه بهتون ثابت میکنم.

فراموش نکنیم قبل از عرضه شماره سوم هم از این حرف ها زدن خیلی ها مسخرشون کردن اما وقتی بازی اومد مشخص شد که هر چی ادعا کرده بودن درست بوده. الآنم دقیقا همون شرایط پیش اومده و فقط باید صبر کنیم ببینیم نتیجه این بار چی میشه.
من چند بار نگاه کردم ولی متاسفانه همه تمرکزم رو این این بانو محترم بود اصلا نفهمیدم بقیه چی گفتن.
ایشون میتونه حتی درمورد بهترین ریسینگ تاریخ بودن شتاب در شهر ساعت ها حرف بزنه و من همشو بدون مخالفت قبول میکنم.

ولی جدی نمیتونم ایرادی به بازی بگیرم همه چی در بهترین حالت خودشه.
درسته قبل عرضه فورتزا3 ادعای رقابت با بزرگان رو داشتن حتی یکی مثل خودم جدی نمیگرفتم با اینکه دو شماره قبل هم عالی بودن ولی دیدیم چه شاهکاری ساختن و دوسال بعد با شماره4 اونو به کمال رسوندن.
شماره5که قربانی لانچ وان شد و فقط کمبود محتوا داشت 6و7 رو کامل و کم نقص عرضه کردن همه این شاهکارهای کامل و کم نقص رو با فاصله2ساله ساختن.
ولی الان فرقش با اون سال اینه دیگه خودشون رو ثابت کردن الان هر چی بگن همه اطمینان داریم که به بهترین شکل عملی میشه.
6ساله رو این نسخه کار کردن یعنی اندازه3نسخه شاهکار قبلی باهم. من خودم انتظار بهترین و کم نقص ترین ریسینگ تاریخ رو دارم و متا هم مطمنم زیر90نمیاد.
 
View attachment 297272

من پیشنهاد میکنم صحبت های کریس ایساکی رو حتما گوش کنید.
یک قسمت به صورت مستقیم تمام سیم ریسینگ هارو به رقابت دعوت می‌کنه. میگه فیزیک و شبیه سازی های بازی مارو بذارید کنار تمام بازی های سیم ریسینگ و خودتون متوجه خواهید شد چقدر نسخه جدید پیشرفت کرده. میگه مغزتون منفجر میشه از این پیشرفت.
همچنین میگه می‌دونم خیلی meme و شوخی راجع به این ادعای من انجام شده اما زمان عرضه بهتون ثابت میکنم.

فراموش نکنیم قبل از عرضه شماره سوم هم از این حرف ها زدن خیلی ها مسخرشون کردن اما وقتی بازی اومد مشخص شد که هر چی ادعا کرده بودن درست بوده. الآنم دقیقا همون شرایط پیش اومده و فقط باید صبر کنیم ببینیم نتیجه این بار چی میشه.
من فکر کنم فقط منظورش ACC بود ، چون مابقی مثل rfactor 2 و iRacing حتی pcars/AMS2 هم با شبیه سازی کل تایر و سطح تماس و نه فقط 5 یا 8 نقطه تو یک لیگ دیگه دارن بازی میکنن.

این انجینها اینطورن که کل سطح تماس تایر روی آسفالت یا کرب و... رو شبیه سازی میکنن و محاسباتش رو میاره تو بازی.
در مورد RF2 میتونه بسته به شرایط ماشین و لاستیکها ده ها یا صدها نقطه باشه.

این وسط فقط ACC تایرمدلش 5 تا نقطه سطح تماس داره(فورتزا 8تا) که البته داره با 400 هرتز محاسبه میشه.(فورتزا با 360Hz)

جداً از این لحاظ کار بزرگی انجام دادن.
واقعا خیلی کنجکاوم ببینم خروجی این محاسبات چقدرش به مدل رانندگی بازی انتقال پیدا میکنه.
 
الكس از ديجيتال فاندري ميگه تو دايركت اول امسال قرار بود فورزا ريل تايم ريتريسينگ رو داشته باشه اما چيزي كه تو اخرين ايونت نشون دادنروي سري اكس ري تريسينگ وجود نداره
اينو هم ميگه كه نميدونه نمايش مربوط به مود پرفورمنس بوده يا كواليتي .
 
دوستان بازی هایی که از استور خارج شدن مثل forza horizon 1 چجوری میشه خرید؟

۳ تا راه هست یه همچین بازی هایی رو تجربه کنید

۱.دیسک بازی تهیه کنید
۲. کد دیجیتالی بازی پیدا کنید که بعید میدونم جایی پیدا بشه
۳.اکانت بازی تهیه کنید

تا جایی که میدونم راه دیگه ای وجود نداره
 
یکی از بزرگترین تغییرات این شماره قطعا تغییر کریتیو دایرکتور بازی. از شماره اول تا هفتم دن گرین والد این وظیفه رو بر عهده داشت اما از سال ۲۰۱۷ پستش داخل استودیو به مدیر کل فرانچایز فورتزا تغییر پیدا می‌کنه و یک نفر جدید با نام کریس ایساکی به عنوان کریتیو دایرکتور بازی وارد استودیو میشه.

اما شاید جالب باشه بدونید که کریس ایساکی یک کارنامه به شدت درخشان داره و یکی از افراد کلیدی در ساخت گیرز و خلق سیستم کاور گیریش بوده.

داستان برمیگرده به سال ۲۰۰۰ زمانی که در شرکت Namco برای ساخت یک آی پی جدید به عنوان تهیه کننده و لید دیزاینر استخدام میشه و در نهایت بازی Kill Switch (اولین بازی با استفاده از کاور چسبیده) به وجود میاد.
ایده kill switch به قدری برای اپیک و مایکروسافت جذاب بوده که در سال ۲۰۰۴ به عنوان lead design director به اپیک می‌پیونده و نتیجه کارش میشه ساخت شماره های اول و دوم گیرز.
بعد از اون حتی به عنوان lead design director مس افکت هم برای باییور کار کرده و نتیجه کارش شده شماره اول mass effect.
در کل از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ با مایکروسافت کار کرده و رو مهم ترین عناوین فرست پارتی این شرکت نقش به شدت پررنگی داشته.
در خصوص عناوین ریسینگ هم از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ در شرکت ea بر روی توسعه سری NASCAR کار کرده.

در نهایت از سال ۲۰۱۷ به ترن ۱۰ پیوسته و از همون زمان در حال توسعه فورتزا موتوراسپورت هستند.
 
آخرین ویرایش:
دوستان بازی forza motorsport 7 الان ارزش خرید و بازی داره؟ دیسک تمیزش رو پیدا کردم میگه ۵۰۰ نمی‌دونم بازیش مثل سری هورایزن سرگرم کننده هست یا زود تکراری میشه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or