Gartall
کاربر سایت
من یه چیزی بگم و برم
حجم بازی نه به گرافیک ربط داره نه به عظمت. تنوع بالای محیط و تنوع تکسچر و همینطور تنوع انیمیشن هست که بیشترین تاثیر رو روی حجم میذاره. (هرچند که انیمیشن و تنوع تکسچر هم جزئی از گرافیک حساب میشه به هر حال)
ولی خب بازی ریسینگ کلا انیمیشن زیادی نداره و تنوع تکسچر هم اونقدرها نیاز نداره.
RDR هم مثلا 8 گیگ بود فقط ولی خب 80% بازی بیابون بود، طبیعتا همش هم تکسچر های تکراری (اینم بگم که به هیچ وجه نکته ی منفی نیست حالا نگید داره ترول میکنه )
از اونور L.A Noire یا U3 به خاطر موشن کپچر و موشن اسکن حجم بالایی داشتن.
سه بعدی بودن هم حجم رو تقریبا دو برابر میکنه. (البته فکر میکنم فقط با اون تکنیکی که تو بازی های سونی استفاده میشه حجم انقدر بالا میره.)
شرمنده بابت آف تاپیک
نخیر اتفاقا شما کاملا درست گفتی ! وقتی حرف از تنوع محیط میاد مهترین قسمتش همون تنوع تکسچر هست . کلا تنوع تکسچر و جزئیات به کار برده شده روشون بیشترین تاثیر را روی حجم بازی داره . نمونه بارزش هم بازی RAGE بود که باعث شد بالای 20 گیگ حجم داشته باشه .