Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
آقا دعوا نکنید هرچی بود بازی میکنیم :d ولی یکی نیست بگه اینهمه بازی چرت گذاشتید تو قسمت ps2 to ps4 یه فاینال 12 هم اضافه کنید پوسیدیم :d چه کیفی میده با تروفی بشینیم 100 ساعت پاش. پدرشو بیامرزه دارک کلود 2 و روجه گالاکسی رو اضافه کرد.
100 ساعت برای پلات12 ...مطمینی 100ساعت کافیه.

اگه تروفی هاش مثل جوایزی که تو اسکای پایرت میداد بزارن 300 ساعت رو هم رد میکنه
 

Skull Knight

کاربر سایت
Jan 15, 2016
278
مقاله سایت siliconera در مورد FF Explorers - تیترش رو فقط ببینید! :
Final Fantasy Explorers Feels Like A Work In Progress
Read more at Final Fantasy Explorers Feels Like A Work In Progress - Siliconera

امیدوارم تمام توانشون رو بذارن تا تو XV و هر FF دیگه ای، تغییراتی که میدن مثبت باشه و به ثمر بشینه.
به نظرم اگه رو داستان XV یکم زیاد مایه گذاشته باشن میشه امید داشت اثر منفی تغییرات بخشهای دیگه ش (در صورتیکه از شانس ما بد از آب دربیان) رو خنثی کنه، جوری که حتی اگه نظر منتقدین رو جلب نکرد نظر فنها رو حتما جلب کنه.
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
آقای Hazmer رو که میشناسید یا بهتره بگم باکه مونو Hazmer :d طراح ارشد بازی

ببینید چه وحشی هست تو بازیای ریتمیک ببینید از زندگی خودتون پشیمون بشید :d یعنی چقدر یه نفر میتونه سریع باشه :d من چشمم یه سری جاها نمیدید چی داره اتفاق میوفته :d :

/watch?v=mDQqJv2MYeM

/watch?v=ItwswG6463s
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
هم خبرای خوب هم خبرای بد

Cactuar ها تو بازی هستن و خیلی قوی هستن /o\

واسه مراسم 31 مارچ سورپرایز های زیادی دارن

ساکاگوچی با تاباتا درمورد دموی بازی صحبت کرده ولی تاباتا میگه نمیتونم بگم چیا گفته شد اما حرفای زیادی زدن

دموی قابل بازی تو مراسم 31 مارچ نمایش داده میشه (همونی که گفتن به صورت رایگان در دسترس همه قرار میگیره)

قبلا فکر میکردن بازی 40 ساعته خط داستانیش اما الان 50 ساعت شده و تو مراحل پولش کاری اینا تغییر میکنن برا همینه هی تغییر میکنه و اینکه بازی Volume های بیشتر از اون چیزی که انتظار داشتن داره

راجع به Airship ها هم انگار دارن یه فکری میکنن که تو بازی بزارن (کشتن مارو)

30 فریم ثابت هدفشونه اما تا الان به این نرسیدن و تمام تلاششون رو میکنن که تا لحظه آخر قبل از Gold شدن بازی بتونن به این هدف برسن وگرنه کار دیگه ای برا این مشکل میکنن (این نگران کننده بود)

رزولوشن بازی هم تو مراسم 31 مارچ معلوم میشه

راجع به باندل برا PS4 هم SE داره روش کار میکنه که انجام بشه /o\

http://www.siliconera.com/2016/03/2...main-story-length-frame-rate-airship-cactuar/
 

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,828
نام
بردیا دلوشی
هم خبرای خوب هم خبرای بد

Cactuar ها تو بازی هستن و خیلی قوی هستن /o\

واسه مراسم 31 مارچ سورپرایز های زیادی دارن

ساکاگوچی با تاباتا درمورد دموی بازی صحبت کرده ولی تاباتا میگه نمیتونم بگم چیا گفته شد اما حرفای زیادی زدن

دموی قابل بازی تو مراسم 31 مارچ نمایش داده میشه (همونی که گفتن به صورت رایگان در دسترس همه قرار میگیره)

قبلا فکر میکردن بازی 40 ساعته خط داستانیش اما الان 50 ساعت شده و تو مراحل پولش کاری اینا تغییر میکنن برا همینه هی تغییر میکنه و اینکه بازی Volume های بیشتر از اون چیزی که انتظار داشتن داره

راجع به Airship ها هم انگار دارن یه فکری میکنن که تو بازی بزارن (کشتن مارو)

30 فریم ثابت هدفشونه اما تا الان به این نرسیدن و تمام تلاششون رو میکنن که تا لحظه آخر قبل از Gold شدن بازی بتونن به این هدف برسن وگرنه کار دیگه ای برا این مشکل میکنن (این نگران کننده بود)

رزولوشن بازی هم تو مراسم 31 مارچ معلوم میشه

راجع به باندل برا PS4 هم SE داره روش کار میکنه که انجام بشه /o\

http://www.siliconera.com/2016/03/2...main-story-length-frame-rate-airship-cactuar/

مرسی فرشاد...

نکات تکنیکی بازی منو کشته...
خخخخخ...

^___^

اینقدر بازی خوبه که میترکونه...
اووووووووووووووووووووووووووووووووووووف...

دچار واکنش شدم باز...
خخخخ...
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
راستی 5 روز دیگه مراسم FFXV هستا همگی هایپ شوید :D تاریخ انتشار - تریلر از آخرین Build بازی که شامل جادو و داستان و هر کوفت و زهر ماری میشه - نسخه های مختلف بازی - و اما سورپرایزی که خیلی وقته دارن حرفش رو میزنن ولی نمیگن چیه و یه سری شایعات هست که فیلم انیمیشنیه بازیه (مثل Advent Children ) و . . . . . پس بیایید با یکدیگر هایپ شویم :D

خبر خوب :D

Final Fantasy XV از از تکنولوژی Umbra برای بالا بردن پرفرمنس بازی استفاده میکنه

SE لایسنس این تکنولوژی رو خریده و داره رو این بازی برای اولین بار استفاده میکنه

این تکنولوژی جوریه که فقط اجسامی که در حال مشاهده هستن رو پردازش میکنه و میتونه کمک کنه تا فریم ریت بازی بیش از 2 برابر بشه و در نهایت بهینه ترین خروجی ممکن رو داشته باشه

کارکنای SE هم خرکیف شدن و گفتن خیلی کار کردن باهاش راحته

کمپانی Umbra سال 2006 تاسیس شد و کارش بهبود پردازش گرافیکی بازیا بوده و تو 10 سال اخیر رو بیش از 100 بازی کار کردن بازیایی مثل Witcher 3 و Arkham Knight

حالا نمیدونم اون ماجرای تلاششون برا فریمه 30 و اگر بهش نرسن کار دیگه ای میکنن برا چه وقتی بوده؟ قبل از اینکه از این تکنولوژی استفاده کنن یا بعدش چون اگر قبلش بوده که به به الان خیالمان راحته :D ولی اگر بعدش بوده که WTF مگه با بازی چیکار کردن اینا؟ 0_0

http://www.novacrystallis.com/2016/03/final-fantasy-xv-uses-umbras-technology-to-boost-graphics-performance/
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,223
نام
ماکان
قضیه انیمیشن برای XV از همون زمان معرفی Versus مطرح بود. نومورا زیاد میگفت شاید انیمیشن بسازن براش. من که خیلی خوشحال میشم اتفاق بیفته:D یه بخشی از داستان رو با یه انیمیشن خوب تعریف کنن.
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
قضیه انیمیشن برای XV از همون زمان معرفی Versus مطرح بود. نومورا زیاد میگفت شاید انیمیشن بسازن براش. من که خیلی خوشحال میشم اتفاق بیفته:D یه بخشی از داستان رو با یه انیمیشن خوب تعریف کنن.

کم پیدایی؟ :D بعد از تغییر فروم خیلی کم فعالیت میکنی

آخه فکر کنم تابستون بود که یهویی این شایعه زد بالا یادم نمیاد قضیه چی بود اما انگار یکی از کارکنای خود SE این رو تایید کرد و همون موقع ها هم SE داشت یه سری آدم استخدام میکرد در رابطه با همین انیمیشنای CG و این حرفا فکر کنم این بود ماجرا

منم امیدوارم واقعیت داشته باشه :D هممون میدونیم که وقتی حرف از انیمیشنای CG میشه SE مشت محکمی به صورت هر شرکت دیگه ای میزنه از طرفی هم داستان بازی قرار بوده انقدر طولانی باشه که چند قسمتی باشه (زمان مرحوم الان رو نمیدونم) اگر الانم اینطوری بوده پس فکر کنم اومدن برا اینکه بازی تک قسمتی بشه بقیشو انیمشن کردن /o\
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر