Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

AsaraymA

IchibaN
کاربر سایت
Apr 9, 2007
1,003
نام
آریا
ولی کمتر از 50 ساعت دیگه نبودن الان 40 ساعت یه خورده تو ذوق میزنه :d

اتفاقاً کاملاً برعکس! :d
بغیر از شماره 12 تمام بازی‌ها زیر 50 ساعت MainStoryشون تموم میشد... تازه بدون عجله بازی کردن.

شماره VII حدود 40 ساعت، شماره VIII و X هم حدود 50 ساعت
شماره IX که کوتاه‌تر ازبقیه بود 30 ساعته تموم میشد... تازه اگه قفلی میزدی رو بازی میشد زیر 20 ساعت هم MainStory رو رفت...

در کل اینکه هیچ کدومشوم MainStory خیلی طولانی نداشتن... ولی همین شماره IX رو VII و کی 40 ساعته تموم کرده؟!
اصل عشق و حال فاینال گشت و گذار و انجام ماموریت فرعی و سرک کشیدن تو تمام سوراخ‌های بازیه... :d همینه که باعث میشه صدها ساعت رو بازی وقت بزاری.

در کل این خارجکی‌ها که امروز قفلی زدن رو تایم بازی، یا حافظشون خیلی ضعیفه یا اینکه تا حالا فاینال بازی نکردن. :d
تا دیروز به کمبت سیستم گیر داده بودن و امروز رفتن سراغه تایم بازی، فردام مطمئناً به یه چیزه جدید گیر میدن... بالاخره باید به یه چیزی فحش بدن! :d
 

Witch of Ashes

"Traveler Witch"
کاربر سایت
Jun 10, 2014
803
نام
فرزاد
اتفاقاً کاملاً برعکس! :d
بغیر از شماره 12 تمام بازی‌ها زیر 50 ساعت MainStoryشون تموم میشد... تازه بدون عجله بازی کردن.

شماره VII حدود 40 ساعت، شماره VIII و X هم حدود 50 ساعت
شماره IX که کوتاه‌تر ازبقیه بود 30 ساعته تموم میشد... تازه اگه قفلی میزدی رو بازی میشد زیر 20 ساعت هم MainStory رو رفت...

در کل اینکه هیچ کدومشوم MainStory خیلی طولانی نداشتن... ولی همین شماره IX رو VII و کی 40 ساعته تموم کرده؟!
اصل عشق و حال فاینال گشت و گذار و انجام ماموریت فرعی و سرک کشیدن تو تمام سوراخ‌های بازیه... :d همینه که باعث میشه صدها ساعت رو بازی وقت بزاری.

در کل این خارجکی‌ها که امروز قفلی زدن رو تایم بازی، یا حافظشون خیلی ضعیفه یا اینکه تا حالا فاینال بازی نکردن. :d
تا دیروز به کمبت سیستم گیر داده بودن و امروز رفتن سراغه تایم بازی، فردام مطمئناً به یه چیزه جدید گیر میدن... بالاخره باید به یه چیزی فحش بدن! :d

البته من فقط نسخه های vii , viii , xiii رو بازی کردم و بخاطر همین حرف هام مال این بازیاست :d ولی فکر کنم vii یه 60 ساعت بود! البته من شاید اشتباه بکنم ولی مطمئنم viii ف 50 ساعت بیشتر بود :d در کل اینا مهم نیست :d
من از اون جایی ضربه روحی خوردم که خودمو واسه داستان بیش از 60 ساعت اماده کرده بودم :d در کل ممنون با توضیحاتی که دادین امیدم به بازی بیشتر شد فقط امیدوارم دوباره نریم تو فاز افسردگی :d
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
40 ساعت داستان اصلی اونم بدون هیچ Exploration و در شرایطی که تمام مدت با ماشین جابجا بشید...... کمه؟!!!! اونوقت به من میگید منفی باف :-":D

من که دست کم به اندازه 40 ساعت فقط Grinding انجام میدم. (اینقدر حال میده وقتی با باس ها مبارزه میکنی یه 10-15 Lvl از اون چیزی که بازی برات در نظر گرفته بالاتر باشی :-">:):D)

پ.ن: نمیخوام بحث رو برگردونم سر سیستم مبارزات، فقط داشتم به اون Tech Demo ـی بازی توی TGS نگاه میکردم، به نظرم باید یه جور سیستم دستی برای تعویض سلاح به صورت دستی هم توی بازی وجود داشته باشه که هنوز چیزی ازش نگفتن. چون توی یه صحنه موقع مبارزه کردن با 3 تا دشمن یکسان نوکتیس از سه تا سلاح متفاوت استفاده میکنه.

من یه خبر تو NeoGaf دیده بودم خیلی هم مهم بود اما جدا نمیدونم چرا هم اینجا نزاشتم هم خودم کامل نخوندم
yahoo_4.gif
لینک Pls :D
 
آخرین ویرایش:

K o j i m a

کاربر سایت
Jul 2, 2012
2,146
نام
Morteza
اتفاقاً کاملاً برعکس! :d
بغیر از شماره 12 تمام بازی‌ها زیر 50 ساعت MainStoryشون تموم میشد... تازه بدون عجله بازی کردن.

شماره VII حدود 40 ساعت، شماره VIII و X هم حدود 50 ساعت
شماره IX که کوتاه‌تر ازبقیه بود 30 ساعته تموم میشد... تازه اگه قفلی میزدی رو بازی میشد زیر 20 ساعت هم MainStory رو رفت...

در کل اینکه هیچ کدومشوم MainStory خیلی طولانی نداشتن... ولی همین شماره IX رو VII و کی 40 ساعته تموم کرده؟!
اصل عشق و حال فاینال گشت و گذار و انجام ماموریت فرعی و سرک کشیدن تو تمام سوراخ‌های بازیه... :d همینه که باعث میشه صدها ساعت رو بازی وقت بزاری.

در کل این خارجکی‌ها که امروز قفلی زدن رو تایم بازی، یا حافظشون خیلی ضعیفه یا اینکه تا حالا فاینال بازی نکردن. :d
تا دیروز به کمبت سیستم گیر داده بودن و امروز رفتن سراغه تایم بازی، فردام مطمئناً به یه چیزه جدید گیر میدن... بالاخره باید به یه چیزی فحش بدن! :d

من نمیدونم اونموقع که FFVII میزدیم کیتاسه-سنسی گفته بود بازی چند ساعته :d ولی تا اونجایی که یادمه هیچکدوم از فاینالا زیر 200ساعت واسم تموم نشدن٬ یادمه سر FFXII کل تلاشمو گذاشتم روو Main story حدود 200ساعت طول کشید! بعد حالا تاباتا گفته 40 ساعته نگران کننده نیس؟ /:)

پ.ن: عاقا به نظر من همش تقصیر علیه :d هی جو منفی میده ما منفی نگر میشیم :d
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
من یه خبر تو NeoGaf دیده بودم خیلی هم مهم بود اما جدا نمیدونم چرا هم اینجا نزاشتم هم خودم کامل نخوندم :d

راجع به گیم پلی حرف میزنه. جاهای مهمش رو ترجمه میکنم

این خبر رو یه یارویی نوشته اما جزئیات در باره گیم پلی رو کسی که بازی رو انجام داده در میون گذاشته بعدش بعضی جاها کسی که خبر رو نوشته هم نظرشو میگه

انگار تو بازی هر بار فقط به نوع Spell میتونیم بزنیم (تا الان که فقط آتیش بوده شاید تو بازی اصلی بیشتر بشن)

تلپورت با R2 هست و اونو نگه میداری بعد جایی که میخوای تلپورت کنی رو انتخاب میکنی و بعدش R2 رو ول میکنی. میتونی اینکار رو با Attack انجام بدی همزمان

گفته که مکانیزم تغییر سلاح هم به صورت دستی وجود داره با دکمه L1 میتونیم سلاح هارو هم قبل از حمله هم در حین حمله عوض کنیم که سریع و سرعتی بریم یا قوی

برای Magic هم L2 رو نگه میداریم و دشمن رو انتخاب و ول میکنیم تا Magic رو بزنه. این یکی رو بشخصه اصلا دقت نکرده بودم الان که رفتم دیدم درسته وقتی میخواست جادو بزنه یه بیلبیلک زردی اومد که Target رو انتخاب کنه پس جادو و سلاح هارو هم میشه به صورت دستی انجام داد

گیم پلی همچین ساده هم نیست ما میتونیم با Chain کردن اینا با هم کارای خفنی بکنیم برای مثال چیزی که تو خود مقاله گفته رو میارم:

Press Attack, Hold Attack, Switch, Press Attack, Switch, Press Attack, Teleport, Hold Attack, Switch, Teleport etc

که حس خیلی خوب و سینمایی به آدم میده و تو مبارزه های طولانی و بزرگتر از Combo کردن اینا چیزای جالبی بدست میاد و مطمعنا تا ریلیز اصلی بازی کلی حرکتای جدید و Spell های مختلف هم اضافه میشه که واویلا

بعضیا که میگفتن چرا خط MP و این چیزا نیست هم گفته که این چیزا رو نزاشتن چون نسخه دمو بوده و فقط میخواستن یه چیزی نشون بدن وگرنه ظاهرا تو نسخه نهایی نمیشه همینجوری هرقدر خواستی تلپورت کنی یا Spell بزنی

و اینکه بازی نهایی تکنیک ها و Spell های بیشتری توش میزارن

فقط رو Noctis کنترل دارین اما تو بازی نهایی کاراکترای دیگه رو هم میشه کنترل کرد

===============================================

اینم کنترل های بازی:

R2 = Teleport
L2 = Fire
L1 = Weapon Switch Mechanic
Circle = Attack
X = Defend
L3 = Movement
R3 = Camera

تا اینجا حرفای کسی بود که بازی رو انجام داده اما الان کسی که خبر رو زده نظرشو میگه:

میگه برا Spell ها Target نبوده و اوتوماته (مردک مثل من بشین بعد از این حرف یه بار دیگه تریلر رو ببین بعد اینو بگو :| )

و اینکه همون بحث چند صفحه پیشمون رو میگه که اون دکمه های پایین سمت چپ چی بودن و میگه برا هر کاراکتر یکی بود که کارایی که میکردن رو میگفت (این مهم نیست برا کنفرانس بود )

و تو بازی برا Spell میگه که فقط L2 رو میزنه (منظورش اینه که انتخاب نمیکنه چه نوع Spellیی فقط اجرا میشه ) که تو بازی نهایی یه بخش برا انتخاب Spell میزارن (شاید مثل KH )

و حالا خود مقاله نویس اومده برا کنترل بازی حدس زده که اینجوزیه :

L2 = Magic (+ either Triangle, Circle, Square, or X)
L1 = Weapon Switch Mechanic
R2 = Teleport (or different unique ability for other characters)
R1 = Switch Playable Character
Triangle = Limit Break / Special Attack
Square = Request Ally Assist
Circle = Attack / Enter (for Item or Summon Menu)
X = Defend / Cancel (for Item or Summon Menu)
L3 = Movement
R3 = Camera
D-Pad:
Up = Cover
Left = Access Item Menu (off UI)
Right = Access Summon Menu (off UI)
Down = Taunt...

Noctis فقط قابلیت تلپورت داره (ممکنه Spell هم فقط Noctis انجام بده ) برا همین بعضی دکمه ها برا بعضی کاراکترای دیگه ممکنه کارای دیگه انجام بدن

کاراکترای دیگه ممکنه نوع بازی کردن خودشونو داشته باشن برا مثال Prompto میتونه هم دستی هم Auto Lock کنه رو دشمنا و اینکه یا دونه دونه شلیک کنه یا با نگه داشتن دکمه پست سر هم شلیک کنه یا سلاح هاشو عوض کنه


همین بارو که بازی رو انجام داده گفته روندن ماشین هم خوب بوده و مشکلی نداشته تو بیرون جاده هم خوب عکس العمل داشته و فقط اینکه وقتی داشته ماشین رو میرونده Noctis تو جای راننده نبوده شاید برا اینکه دمو هست اینجوریه یا شایدم داشتن عینک یه مسئله مهم برا راننده شدنه

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=898355
 
آخرین ویرایش:

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
آقا از فاز منفی بیاید بیرون که ظاهرا داره خبرای خوبی به گوش میرسه :D اگه Control Scheme بازی واقعا همین باشه من هیچ مشکلی باهاش ندارم:
L2 = Magic (+ either Triangle, Circle, Square, or X)
L1 = Weapon Switch Mechanic
R2 = Teleport (or different unique ability for other characters)
R1 = Switch Playable Character
Triangle = Limit Break / Special Attack
Square = Request Ally Assist
Circle = Attack / Enter (for Item or Summon Menu)
X = Defend / Cancel (for Item or Summon Menu)
L3 = Movement
R3 = Camera
D-Pad:
Up = Cover
Left = Access Item Menu (off UI)
Right = Access Summon Menu (off UI)
Down = Taunt...
پس حدسم درست بود و واقعا یه دکمه برای تعویض سلاح به صورت دستی وجود داره.

NoctisSasuke جان بی زحمت لینک تاپیک اصلی Neogaf رو هم بزار :D
 

p $ ychomantis

کاربر سایت
Aug 6, 2014
183
نام
مبین
کاملترین اطلاعات منتشر شده از Battle System به این موارد ختم میشه که از سایت معتبر ویکیا خوندم.

The action and pace will be similar to what is found in Kingdom Hearts but united with new mechanics. Battles will be seamless and transition will have no load times. Battles will take place in real-time environments using all regions of the field, from up high buildings to down low streets. Battles can take place in areas with great differences in height, and players will have to fight using the full environment. This means fighting what's both in front of the player and above and below (vertical battles). Players can climb onto large enemies to reach their weak points, and to take down specific parts.[5]

In Tokyo Game Show 2014 new gameplay footage was shown to the press, illustrating players can continuously dodge while holding down the block button, and auto-attack by holding down the attack button.[6] Square mentioned that the E3 2013 trailer was created using a temporary development environment (likely meaning it was running on PC), where the intent was to show off the kind of game they wanted to make. Now that they're working within their actual development environment, motions and other aspects of the game were not yet at their 100% complete stage. During a fight against a Behemoth, Noctis pulls off cooperative moves with the others; it is said this combat feature will be easy to pull off as long as Noctis has allies nearby.[6]

FFXV Gladiolus In-battleGladiolus shields Noctis from a Behemoth.
According to Tabata, the combat isn't about pressing a button once for a single action to happen, but a continuous flow of movements associated with the buttons, and building upon them for actions through the combat system. Holding down the attack button creates a string of interlinking attacks, while holding down the defend button will guard enemy attacks. The "Defense Movement" system will allow players to move around while defending. The gameplay is less about focusing on menus and more about navigating 3D spaces with predetermined moves, similar to the Gambit system of Final Fantasy XII. There are no menu commands in combat. The game controls like an action game where players switch between offense and defense. The player can give orders to other party members and swap weapons on the fly.[7]

All team members will have different approaches and specialties in battle unique to them. There will be situations where the playable characters will be able to perform co-op attacks, such as Noctis fighting an Iron Giant and teaming up with Prompto and Gladiolus to take it down. Party members will automatically react to situations differently according to the circumstances, but certain abilities, equipment and weapons may encourage the characters to cooperate more likely when the circumstances are right.[4]

FFvXIII-mechNoctis piloting a tank cannon with footage of when the game was still called Versus XIII.
Noctis has a number of different weapons with different methods of attack, and some will even be usable as shields to go along with Noctis's crystal power. Weapons will have some sort of customization element. Noctis can warp around the field and throw his sword and warp to that location. The player can only teleport to certain locations and depending on the circumstances, there is a glowing icon denoting a warp spot.[4] In the Tokyo Game Show 2014 playable footage showed to press, Noctis could teleport to certain places in the environment, and also to all enemies. Weapons are set in a deck and during battle it will choose the most appropriate weapon based on the situation.[7]

Warping, along with using magic, requires units of MP to perform, but the Warp command will be exclusive to Noctis. A "Link Form" command has also been seen in use during the E3 2013 material, which allowed Noctis to grapple with a soldier and slam the enemy into the side of a car, and climb up a Behemoth's horns to reach a more favorable position. This suggests Link Form could be an invaluable function for interacting with enemies and vehicles alike.[8]

Magic-Fire-FFXVNoctis casts a fire spell on a behemoth, setting it ablaze.
Previously it had been said players would be able to switch characters on the fly, allowing the opportunity to create multi-character combos, but in the latest Tokyo Game Show 2014 footage only Noctis has been playable and it has been said player would be able to give commands to the allies, rather than directly controlling them. Early footage showed a third person aiming mode for firearms, exclusive to Prompto, and the player being able to control mechanic structures, such as tanks or robots. The old footage depicted a menu titled "EX Arts," but it has been absent since the 2013 gameplay demonstrations.

Magic will be available and spells will have unique effects and manifestations among each team member. Noctis must be included in the team to have access to magic, as the ability is related to the powers of the crystal. Weather will have a tactical impact on battle conditions, with different types of magic having varying effects depending on weather patterns. Using fire spells on a clear day, for example, will not only hurt monsters, but also ignite surrounding area, and monsters afraid of fire will be sent fleeing, but it can hurt party members as well. As such, using magic can be a liability, too.[7

اول اینکه دوستمون علی آقا درست می گفتن.
بازی اتوماتیک وار نوع Blade رو مشخص می کنه...البته با توجه به Summon ها و Monster ها..
خب اینشکلی دست Player بسته می مونه ولی جای خوشحالیش باقیه که برای Defense و Attack، Warp, Magic و احتمالا Link Form Button جداگونه در نظر گرفته شده.
اطلاعات خیلی خوبی هم جدا از سیستم مبارزات داخل متنه...
فعلا اینها رو از گفته های تاباتا گرفتن.
MP هم در بازی هست.
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
نه فکر کنم xiii یه 70 ساعتی بود

برای اینکه از این افسردگی خارج بشیم و به اینده امیدوارم باشیم :d یه چند تا fan art منتشر شده جالبن:

آفا این فن آرت نیستا ! اینو خود نومورا کشیده :D
ایناهاش :



پ.ن : به سلامتی مشکل مجیک و کنترلر و اینا هم که حل شد :D
 
آخرین ویرایش:

p $ ychomantis

کاربر سایت
Aug 6, 2014
183
نام
مبین
من یه خبر تو NeoGaf دیده بودم خیلی هم مهم بود اما جدا نمیدونم چرا هم اینجا نزاشتم هم خودم کامل نخوندم :d

راجع به گیم پلی حرف میزنه. جاهای مهمش رو ترجمه میکنم

این خبر رو یه یارویی نوشته اما جزئیات در باره گیم پلی رو کسی که بازی رو انجام داده در میون گذاشته بعدش بعضی جاها کسی که خبر رو نوشته هم نظرشو میگه

انگار تو بازی هر بار فقط به نوع Spell میتونیم بزنیم (تا الان که فقط آتیش بوده شاید تو بازی اصلی بیشتر بشن)

تلپورت با R2 هست و اونو نگه میداری بعد جایی که میخوای تلپورت کنی رو انتخاب میکنی و بعدش R2 رو ول میکنی. میتونی اینکار رو با Attack انجام بدی همزمان

گفته که مکانیزم تغییر سلاح هم به صورت دستی وجود داره با دکمه L1 میتونیم سلاح هارو هم قبل از حمله هم در حین حمله عوض کنیم که سریع و سرعتی بریم یا قوی

برای Magic هم L2 رو نگه میداریم و دشمن رو انتخاب و ول میکنیم تا Magic رو بزنه. این یکی رو بشخصه اصلا دقت نکرده بودم الان که رفتم دیدم درسته وقتی میخواست جادو بزنه یه بیلبیلک زردی اومد که Target رو انتخاب کنه پس جادو و سلاح هارو هم میشه به صورت دستی انجام داد

گیم پلی همچین ساده هم نیست ما میتونیم با Chain کردن اینا با هم کارای خفنی بکنیم برای مثال چیزی که تو خود مقاله گفته رو میارم:



که حس خیلی خوب و سینمایی به آدم میده و تو مبارزه های طولانی و بزرگتر از Combo کردن اینا چیزای جالبی بدست میاد و مطمعنا تا ریلیز اصلی بازی کلی حرکتای جدید و Spell های مختلف هم اضافه میشه که واویلا

بعضیا که میگفتن چرا خط MP و این چیزا نیست هم گفته که این چیزا رو نزاشتن چون نسخه دمو بوده و فقط میخواستن یه چیزی نشون بدن وگرنه ظاهرا تو نسخه نهایی نمیشه همینجوری هرقدر خواستی تلپورت کنی یا Spell بزنی

و اینکه بازی نهایی تکنیک ها و Spell های بیشتری توش میزارن

فقط رو Noctis کنترل دارین اما تو بازی نهایی کاراکترای دیگه رو هم میشه کنترل کرد

===============================================

اینم کنترل های بازی:

R2 = Teleport
L2 = Fire
L1 = Weapon Switch Mechanic
Circle = Attack
X = Defend
L3 = Movement
R3 = Camera

تا اینجا حرفای کسی بود که بازی رو انجام داده اما الان کسی که خبر رو زده نظرشو میگه:

میگه برا Spell ها Target نبوده و اوتوماته (مردک مثل من بشین بعد از این حرف یه بار دیگه تریلر رو ببین بعد اینو بگو :| )

و اینکه همون بحث چند صفحه پیشمون رو میگه که اون دکمه های پایین سمت چپ چی بودن و میگه برا هر کاراکتر یکی بود که کارایی که میکردن رو میگفت (این مهم نیست برا کنفرانس بود )

و تو بازی برا Spell میگه که فقط L2 رو میزنه (منظورش اینه که انتخاب نمیکنه چه نوع Spellیی فقط اجرا میشه ) که تو بازی نهایی یه بخش برا انتخاب Spell میزارن (شاید مثل KH )

و حالا خود مقاله نویس اومده برا کنترل بازی حدس زده که اینجوزیه :



Noctis فقط قابلیت تلپورت داره (ممکنه Spell هم فقط Noctis انجام بده ) برا همین بعضی دکمه ها برا بعضی کاراکترای دیگه ممکنه کارای دیگه انجام بدن

کاراکترای دیگه ممکنه نوع بازی کردن خودشونو داشته باشن برا مثال Prompto میتونه هم دستی هم Auto Lock کنه رو دشمنا و اینکه یا دونه دونه شلیک کنه یا با نگه داشتن دکمه پست سر هم شلیک کنه یا سلاح هاشو عوض کنه


همین بارو که بازی رو انجام داده گفته روندن ماشین هم خوب بوده و مشکلی نداشته تو بیرون جاده هم خوب عکس العمل داشته و فقط اینکه وقتی داشته ماشین رو میرونده Noctis تو جای راننده نبوده شاید برا اینکه دمو هست اینجوریه یا شایدم داشتن عینک یه مسئله مهم برا راننده شدنه

Final Fantasy XV tech demo presentation by Tabata (Demo gameplay details added) - NeoGAF

درست میگی...هر شخصیت Special Attack مخصوص خودشو داره.
بسته به اینکه Noctis نزدیک به چه شخصیتی باشه خود بازی اتوماتیک وار یه حرکت دو نفره انجام میده اگه اشتباه نکرده باشم.
Trailer هم بود...
اینم که دشمن ها به Fire حساس هستن هم گفته شده و همچنین میشه به شخصیت ها Command داد.
Vertical Battles هم کامل داخل بازی قرار داره.
برای Magic هم دارای MP هستش و ناکتیس می تونه از ساختار های مکانیکی استفاده کنه.
بدای مثال ناکتیس از یه سمی- آتو توپ استفاده کرد...ولی اینکه داخلبازی به طور کامل اجرا بشه این طرح هنوز به شکل 100 درصد معلوم نیست
 

rockstar 69

کاربر سایت
Aug 11, 2011
784
نام
علی محمد

آفا این فن آرت نیستا ! اینو خود نومورا کشیده :D
ایناهاش :



پ.ن : به سلامتی مشکل مجیک و کنترلر و اینا هم که حل شد :D

درست میگی...هر شخصیت Special Attack مخصوص خودشو داره.
بسته به اینکه Noctis نزدیک به چه شخصیتی باشه خود بازی اتوماتیک وار یه حرکت دو نفره انجام میده اگه اشتباه نکرده باشم.
Trailer هم بود...
اینم که دشمن ها به Fire حساس هستن هم گفته شده و همچنین میشه به شخصیت ها Command داد.
Vertical Battles هم کامل داخل بازی قرار داره.
برای Magic هم دارای MP هستش و ناکتیس می تونه از ساختار های مکانیکی استفاده کنه.
بدای مثال ناکتیس از یه سمی- آتو توپ استفاده کرد...ولی اینکه داخلبازی به طور کامل اجرا بشه این طرح هنوز به شکل 100 درصد معلوم نیست
اطلاعات بازی خیلی امیدوار کننده است چون خیلی ها فکر میکردن با افتادن بازی به دست تاباتا بازی نابود میشه.
مخصوصاً در مورد Magic! :d
به امید تکرار VII و X
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
اگه گیم پلی اینجو%m(. )u06CC باشه که مادر بگرید

فقط مونده مشکل جدید که راجع بهش حرف میزنن :)) اینم حل کنن خوب میشه XD

یه سری جدیدا (به احتمال زیاد PC گیمر ) ریختن میگن این کیفیت و این گرافیک امکان نداره رو کنسول ها اجرا بشه و با توجه به حرف تاباتا که گفته تازه این 70-80 درصد کیفیتیه که ما میخوایم آدم گیج میشه چون هر بازی سازی میگه بازیمون آخرش بهتر میشه اما بدتر میشه :))

میگن رزولوشن بازی پایینه و کیفیتش پایین تر از این چیزیه که نشون میدن :d

اینم فک کنم باید منتظر دمو شد تا این بحث تموم بشه :d

- - -ویرایش - - -

راستی کسی این فیگور رو یادشه؟ :d

بعد از نمایشش تو E3 این فیگور رو نشون دادن

بدجور منتظرم بعد از رنگ آمیزیش ببینمش

 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر