Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

p $ ychomantis

کاربر سایت
Aug 6, 2014
183
نام
مبین
یه سری اطلاعات در مورد لونا...
In the aforementioned trailer glimmering motes surround her, likely alluding to the nature of souls. The only thing known so far is that Luna resides in Altissia, potentially taking refuge there, as Ignis mentions, "I trust she's well".
ذرات روشنی که دورشو احاطه کرده و محتملا به ماهیت ارواح اشاره داره؟!
...عجیبه
البته توی تریلر هم بوده.
همونطور که دوستان گفتن نام لونا توی تریلر بوده و اینکه تفاوت هایی با استلا داره.
Luna is a blonde woman with purple-blue eyes and a white dress embossed with flower patterns and embellished with silver studs. She wears a necklace with a pendant of a star inside a crescent moon. She resembles Stella Nox Fleuret in appearance, the main differences being Luna's round face, downturned almond eyes, and button nose.
الان که دقت کردم توی چهره کمی متفاوتند!
ولی چرا باید این دو شخصیت تا این حد شبیه هم باشن؟؟
چه دلیلی می تونه داشته باشه؟
دلیل قوی اینه که ارتباط خونی داشته باشن.
دومین احتمال اینکه شاید کلون یا بوسیله جادو توسط یه شخصیت خبیث بوجود اومده باشه که خیلی بعیده این تیوری.
سومین احتمال اینه که واقعا هیچ ربطی به هم نداشته باشن و این اتفاقی بوده که با عقل جور در نمیاد.

گردنبند و گوشواره هم کنار هم بزاریم به یه نتیجه ای میرسیم.
این دو خواهرن که مادرشون به این دو تا این هدایا رو داده؟
"دوستی" و "سفر"
اگه قرار بوده استلا معشوقه ی نوکتیس باشه پس این شخصیت لونا قبلا وجود نداشته.
فک کنم لونا رو به عنوان بهونه برای جدایی استلا و نوکتیس بیارن! :D
هنوز یه سری چیزا هستن که باید با دقت بیشتر تریلر رو ببینن.
ولی اینکه استلا و لونا خواهرن بنظرم تضمینه.

- - -ویرایش - - -

این یه جور ریسک هم هست :d چون مطمئنا با انجام دمو کلا اگر طرفداران بفهمن همه چیز تغییر کرده Square Enix نابود میشه :d

من یه نظریه دارم::d
میگم نکنه نومورا کلا از Square Enix رفته بعد اینا چون نمیخوان جو منفی بشه حرفی نمیزنن؟ البته نظریه عجیبیه :d

بیراه نمیگی...

- - -ویرایش - - -

این یه جور ریسک هم هست :d چون مطمئنا با انجام دمو کلا اگر طرفداران بفهمن همه چیز تغییر کرده Square Enix نابود میشه :d

من یه نظریه دارم::d
میگم نکنه نومورا کلا از Square Enix رفته بعد اینا چون نمیخوان جو منفی بشه حرفی نمیزنن؟ البته نظریه عجیبیه :d

بیراه نمیگی...

- - -ویرایش - - -

این یه جور ریسک هم هست :d چون مطمئنا با انجام دمو کلا اگر طرفداران بفهمن همه چیز تغییر کرده Square Enix نابود میشه :d

من یه نظریه دارم::d
میگم نکنه نومورا کلا از Square Enix رفته بعد اینا چون نمیخوان جو منفی بشه حرفی نمیزنن؟ البته نظریه عجیبیه :d

بیراه نمیگی...
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
این یه جور ریسک هم هست :d چون مطمئنا با انجام دمو کلا اگر طرفداران بفهمن همه چیز تغییر کرده Square Enix نابود میشه :d

من یه نظریه دارم::d
میگم نکنه نومورا کلا از Square Enix رفته بعد اینا چون نمیخوان جو منفی بشه حرفی نمیزنن؟ البته نظریه عجیبیه :d

نه باو بعید میدونم اینطور باشه. بهرحال هنوز داره روی KH III کار میکنه :D
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,600
نام
mohammad
من الان اولین باره دارم تو بحث شرکت می کنم سعی می کردم فقط بخونم و رد بشم به سرعت
بگزریم می خوام فقط یه چیزی رو مطرح کنم
ایا نومورا به ما پارسال دروغ گفته یا اسکوئر امسال داره به ما دروغ می گه؟؟؟؟
مگه نمی گن از سال 2012 تاباتا اومد سر پروژه و ساخت 15 شروع شد؟؟؟؟؟؟ ولی بازی سال 2013 نمایش داده شد ٬ اونم به اسم کی؟؟ تتسویا نومورا این حرفم نیست ٬ مشکل اینجاست که نومورا اصلا اومد ایده هاشو گفت ٬ مصاحبه کرد و اصلا توضیح داد گیمپلی رو که شباهت زیادی به دل داره و می تونیم بین شخصیت ها سوییچ کنیم و ...
تا اینجا رو داشتید؟؟؟؟؟
مگه تاباتا کارگردان نبوده؟؟؟؟؟ پس چرا نومورا ایده های تاباتا رو نگفته؟؟؟؟؟ ایده های خودشه گفته؟؟؟؟؟
معلومه ٬ این یه چیزو ثابت می کنه ٬ اونم اینه که این جابه جایی ها به تازگی اتفاق افتاده و اسکوئر می خواد برای اینکه فن ها نگران نشن که وسط پروژه جا به جایی صورت گرفته این دروغ رو گفته که بگه از اول این عنوان با تاباتا استارتش خورده شده
نومورا که دیوانه نیستش بیاد برای بازی که کارگردان خودش نیست سخنرانی کنه حتی جزئیات گیمپلی رو بگه اخر سر بعد یک سال بگن گیمپلی یجور دیگس و ... اصلا برا خود نومورا بد میشد
هر چی هست این اواخر اتفاق افتاده که یجوری دارن روپوشونی می کنن٬ خدا داند که حالا چه خبر شده
اصلا صحبت های الان تاباتا با صحبت های پارسال نومورا 360 درجه فرق داره
با هزار تا لینک هم قانع نمیشم که این اتفاق از 2012 افتاده ٬ چون اینجا داره یا اسکوئر زیر آبی میره یا نومورا...
 

K o j i m a

کاربر سایت
Jul 2, 2012
2,146
نام
Morteza
@Dante Never Cry

علی این که گفته با یک دکمه نگه داشتن بسته به موقعیت خودش یه نوع Attack میده نمیشه گفت نکته ی منفی (البته تا اونجایی که یادمه توو تریلر E3 پایین راست صفحه HUD بازی Icon شمشیرای مختلف بود که خود طرف سوییچ میکرد بینشون. عجیبه که عوضش کردن) چون اگه یه نگاه کلی به همه ی FF ها بندازیم همشون Normal Attack همیشه یکی بوده و حتی حالت مختلفم نداشته و بیشتر سختی بازی به استفاده از Special Attack و Magic و Item و استراتژیا بوده و اینکه Normal Attack حالات مختلف داشته باشه میشه گفت امتیازه واسه FFXV. و طبیعتا نمیتونی همیشه دکمه Attack رو نگر داری چون باید حتما یه چیز MP مانند وجود داشته باشه واسه بازی. البته نمیشه منکر این شد که پتانسیل گیم پلی نوکتیس خیلی بالائه و با اینکار پتانسیلشو با خاک یکسان میکنن ولی بنا به دلایلی تصمیم گرفتن طبق سنت سری Normal Attack همون همیشگی بمونه.
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
مرتضی اگه این سیستم گرفتن یه دکمه رو صرفا برای Normal Attack ها قرار داده بودن حرفت درست بود ولی اینطوری که تاباتا میگه تمام حمله ها با استفاده از همین یه دکمه و با توجه به موقعیت به صورت اتوماتیک اجرا میشه. یعنی Normal Attack, Magic و Special Attack ها همگی فقط با همین یه دکمه اجرا میشن و اینطوری نیست که Magic یه دکمه جدا داشته باشه و Normal Attack یه دکمه دیگه. تو این یه دکمه رو نگه میداری بعد بازی بسته به موقعیتی که در اون قرار دادی تصمیم میگیره تا از کدوم Attack برات استفاده کنه.

حتی توی همون حق امتیاز ثبت شده توسط SE هم که دوستمون نوکتیس ساسکه (شرمنده اسمت رو نمیدونم) لینکش رو داد نگاه کنی نوشته که بنا به چه شرایطی نوکتیس تصمیم میگیره از چه نوع حمله ای استفاده کنه. مثلا (مثاله ها!) اگه فاصله ات با دشمن بیشتر از 5 متر باشه و دکمه حمله رو گرفته باشی برات یه Spell دور برد اجرا میکنه. بعد اگه بیای نزدیک و مثلا توی فاصله 1 متری با دشمن باشی و دکمه رو بگیری از فلان ضربه، فلان سلاح استفاده میکنه و ...

آره توی E3 هم قابلیت تعویض سلاح ها وجود داشت ولی مثل اینکه همون رو هم برداشتن و همه چیز رو اتوماتیک کردن.
 

K o j i m a

کاربر سایت
Jul 2, 2012
2,146
نام
Morteza
^^^
اگه واقعا اینجوری باشه دیگه نمیشه اسشمو گذاشت گیم پلی٬ ما فقط دکمرو نگه میداریم بقیشم با پف فیل ادامه میدیم٬ تاباتا در صورتی همچین گیم پلی ای ارائه میده که تا به تا شده باشه :d
 

K o j i m a

کاربر سایت
Jul 2, 2012
2,146
نام
Morteza
It'll basically be a one-button action, and the AI intuitively outputs an action that kind of satisfies, gives you that instant gratification, and it connects with the simple touch of a button. I myself am not getting any younger. I don't want to be frantically pushing buttons. I also want to utilise the intelligence of the hardware spec, and not have to go through too much hassle or trouble in order to execute moves.
الان اینارو خوندم
raining_david_tennant_nosedrip.gif


به نظر من علی رو بن کنیم!:D

فکر خیلی خوبیه :d

ویرایش:
اینو بخون یکم امیدوار شو علی تا بنت نکردیم :d

For those who are unfamiliar with FF Type-0's control scheme, I will try to explain why this isn't necessarily a bad thing.

I did swap the Circle, Triangle and Square commands so I will explain it by using the button configuration that I used.

Holding/Tapping R will bring up a target reticle on enemies.

Holding L brings up a sub-menu that allows you to access reserve members, switch between any of the characters in play or access Special Orders.

Circle is the basic attack button. Most characters have an attack for each circle and left analog stick combination, "O + nothing", "O + forward" and "O + backward". Some even have attacks for "O + left/right".

Triangle and Square are for special abilites like Ace's Laser Cannon (These consume the ability gauge) and offensive spells like Fire RF (These consume MP of course). Each character can be equipped with 2 special abilities, 2 offensive spells or one of each. Some special abilities have multiple combinations when used with the left analog stick.

There is no Jump button but Cross is for dodging and casting support spells like Cure. Pressing/Holding X while the left analog stick is tilted in a certain direction will cause that character to dodge in that direction. Standing still for a moment and holding X will cause the character to charge the support spell. Once the spell begins to charge, you can run around while the spell is charging. When it is charged up, releasing the X button will cast the support spell.

Blindly dodging or attacking is a very easy way to get yourself killed since the game is pretty tough.

So you see, a single attack button and single dodge button can still make for an intricate battle system.
 
آخرین ویرایش:

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,260
نام
امیر حسین
بترسید از روزی که ماکان علیه کسی فتوا بده:-" :d
موافقان ماکان باید بترسن! :d
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
@ علی

عمراً :D کل گیم پلی FF روی استفاده درست و به موقع از جادو و آیتم ها و Melee ـه ، بعد تو یه درصد فک کن همه ی اینا اتومات اجرا بشه :D اونوقت نقش گیمر چیه ؟ :D
اینا احتمالاً Normal Attack و Special Attack رو یکی کردن ، چون توی CC فکک کنم اینا جدا بود :D و گرنه اگه خود بازی بخواد روی تمام حملات تصمیم بگیره که دیگه بازی نمیشه ، میشه Y@uTube :D فقط زحمت تماشا کردنش می افته گردن ما :D
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
@ مرتضی
همممم... توضیحاتی که طرف در مورد FF Type-0 داده بود جالب و نسبتا عمیق به نظر میومد. امیدوارم سیستم مبارزات XV هم به همین صورت باشه چون این چیزی که تا الان تاباتا گفته واقعا مثل یه کابوس به نظر میاد.

@ ماکان
Mission Impossible >:):d

@ علی

عمراً :biggrin1: کل گیم پلی FF روی استفاده درست و به موقع از جادو و آیتم ها و Melee ـه ، بعد تو یه درصد فک کن همه ی اینا اتومات اجرا بشه :biggrin1: اونوقت نقش گیمر چیه ؟ :biggrin1:
اینا احتمالاً Normal Attack و Special Attack رو یکی کردن ، چون توی CC فکک کنم اینا جدا بود :biggrin1: و گرنه اگه خود بازی بخواد روی تمام حملات تصمیم بگیره که دیگه بازی نمیشه ، میشه Y@uTube :biggrin1: فقط زحمت تماشا کردنش می افته گردن ما :biggrin1:
این نگرانی ملت هم بخاطر همینه دیگه احسان :D چون تاباتا تا الان توی چندتا از مصاحبه هاش گفته که خود بازی برای شما تصمیم میگیره و شما فقط کافیه دکمه رو نگه دارید (حتی مستقیما به تعویض سلاح توسط AI هم اشاره کرده) :D منم بخاطر همینه که دارم خودم رو به در و دیوار میکوبم :D الان این عکس مربوط میشه به همون حق امتیاز که SE ثبت کرده:
976h4alrobc4routuo1a.jpg


همونطوری که میبینی اینجا هم نوشته که بسته به موقعیت و فاصله نوکتیس با دشمن، بازی یکی از حملات رو انتخاب و اون رو اجرا میکنه. یعنی همه چیز اتوماتیکه و پلیر فقط کافیه دکمه حمله رو نگه داره.

حالا این رو بزار کنار اون کامنت های تاباتا در مورد More Casual و اون بخشی که مرتضی توی پست قبلیش نقل قول کرد، تا به عمق فاجعه پی ببری :D
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
این نگرانی ملت هم بخاطر همینه دیگه احسان :D چون تاباتا تا الان توی چندتا از مصاحبه هاش گفته که خود بازی برای شما تصمیم میگیره و شما فقط کافیه دکمه رو نگه دارید (حتی مستقیما به تعویض سلاح توسط AI هم اشاره کرده) :D منم بخاطر همینه که دارم خودم رو به در و دیوار میکوبم :D الان این عکس مربوط میشه به همون حق امتیاز که SE ثبت کرده:
976h4alrobc4routuo1a.jpg


همونطوری که میبینی اینجا هم نوشته که بسته به موقعیت و فاصله نوکتیس با دشمن، بازی یکی از حملات رو انتخاب و اون رو اجرا میکنه. یعنی همه چیز اتوماتیکه و پلیر فقط کافیه دکمه حمله رو نگه داره.

حالا این رو بزار کنار اون کامنت های تاباتا در مورد More Casual و اون بخشی که مرتضی توی پست قبلیش نقل قول کرد، تا به عمق فاجعه پی ببری :D

به نظر من تمام این بند و بساط ها مربوط به Melee میشه ، چرا ؟ چون اولاً مجیک میشه گفت از هر فاصله ای قابل اجراس و از این جنگولک بازیا لازم نداره :D مورد بعدی اینه که اگه سیستم نوبتی بود برای زدن Melee چند تا آپشن برای انتخاب داشتیم (نمیشه اینجا از اول تا آخر بازی فقط یه حرکت رو بزنیم) که بر اساس وضعیت و دشمنی که مقابلمون بود از یکیش استفاده میکردیم ولی اینجا که قضیه فرق کرده و باید کرکتر رو توی محیط حرکت بدیم و انواع اقسام حرکات رو اجرا کنیم و دیگه کرکتر یه جا ثابت نیست اینطور میشه استنباط کرد که تاباتا اومده تمام اون آپشن هایی که قبلاً به صورت گزینه انتخاب می کردیم رو واگذار کرده به خود بازی :D یعنی چون کرکتر کنترل کردنش به عهده ی ما هست و قطعاً یه کنترلر اونقدر دکمه نداره که بشه اونهمه کامند رو روش گذاشت و گیمر ها هم Goro نیستن و محدودیت تعداد دست دارن ، همونطور که مثلاً توی XIII یه سیستم Auto برای انتخاب حرکت مناسب قرار داده شده بود اینجا همون سیستم Auto برای Melee ها روی دکمه ی Attack بازی قرار داده شده :D
شاید بگی اونجا Auto رو میزدیم خودش هر چی می خواست میزد (چه مجیک چه Melee) ... که منم میگم اونجا سیستم Paradigm داشتیم که خود به خود مجیک و Melee رو (حتی برای سیستم Auto) جدا میکرد :D پس قطعاً اینجا هم این دو تا از هم جدا هستن :D یعنی هر سیستمی حساب کنی نمیشه تمام حرکات چه فیزیکی چه مجیک و ... رو توی یه دکمه یا چیزی مشابهش جا داد :D

به نظر من منظور تاباتا همچین چیزیه :D
پ.ن : اگه تاباتا هم مثل بقیه ژاپنی حرف میزنه میشه اینو رو حساب ترجمه های عجیب غریب از ژاپنی به انگلیسی هم گذاشت :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
علی بیخیال اینقدر جو منفی نده!:D Type-0 رو که به سلامتی دیدی، بهترین سیستم اکشن RPG رو داشت! و XV قطعا سیستم پخته تری رو خواهد داشت! در این مورد خاص من اکشن تاباتا رو به نومورا ترجیح میدم چون اتفاقا مبتکر این سیستم باتن مشینگ نمایشی خود نوموراس. البته همین باتن مشینگ هم توی KH خیلی خوب جواب داده!

خلاصه اینکه ذره ای هم به اکشنی که تاباتا میسازه شک نکید! اینی که تو میگی تقریبا از محالات هست که اکشن بازی اتومات و منحصر به زدن دایره بشه! خر که نیستن همچین شتی بسازن! تنها چیزی که میتونه باعث نگرانی بشه احتمال تغییر داستان و اتمسفری هست که بازی قبلا داشته. چون قبلا این شانس وجود داشت که نومورا با Versus دوباره یه FF به سبک و سیاق دوران کلاسیک بسازه اما الان این خطر وجود داره که یه چیز بدرد نخور عین XIII‌بشه که البته انصافا تا الان همچین چیزی نبوده!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر