Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

END_BOY

Tonight Is The Night
کاربر سایت
Sep 17, 2006
2,134
نام
یاسر
توی تریلر هم میگه اسم دختره لونا هست. میگم نکنه کلا استلا رو حذف کردن؟:D از این تا به تا اصلا بعید نیست!:D

تو reddit کامنتا بیشتر در مور این که شخصیت جدیدی هست و اینکه شاید دو قولوی استلا باشه :d

احتمالاً اسم استلا رو ریبوت کردن :D فیس این بابا که خود استلا ـه :D

Final Fantasy XV has a new character: Luna :d

دقیقا فیسشون عین همه :dاینجا یکم توضیح داده :d
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
توی تریلر هم میگه اسم دختره لونا هست. میگم نکنه کلا استلا رو حذف کردن؟:D از این تا به تا اصلا بعید نیست!:D
یه نظریه هست که میگه این دو تا با هم فرق دارند به خاطر گوشواره استلا( که به لاتین معنی ستاره هست.) که ستاره هست و گردنبند لونا(که به لاتین معنی ماه هست.) که ماه هست.

 

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,825
نام
بردیا دلوشی

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
من تصمیم گرفتم دیگه زیاد بحث نکنم اینجا اما این یکی حال میده :d

بعضی چیزا رو آدم به طور منطقی هم نگاه کنه یه جوابی میگیره

به نظر شما اگه همه چیز با یه دکمه باشه اونموقع این یعنی گیم پلی؟ خود تاباتا 100 بار هم گفته با اینکه بازی سیستمش ساده شده اما عمقش هنور برا گیمرای حرفه ای هست (این جمله رو از رو هوا که نمیگه )

تاباتا این سیستم گیم رو به ثبت رسونده و به خاطر این ثبت اختراع (آره سیستم های مبارزه گیمینگ هم اختراع حساب میشن) جایزه دریافت کرده پس فک نکنم آدم به یه دکمه جایزه بگیره

در ضمن اون تریلر 2011 هم Versus بود و کلا این Versus رو بیخیال بابا :d فک نکنم کل بازی رو تاباتا ساخته باشه وگرنه همونموقع میگفتن کارگردان عوض شده. اینا همکارن باهمدیگه بازی رو ساختن دشمن که نیستن بگن بازی من بازی تو :d

کلا بی خیال این بحثا بشو منم دیگه نمیخوام بحث کنم فقط هنر کنم اخبار رو میزارم :d این حرفا به نتیجه نمیرسه تا وقتی که بازی بیاد (یا حداقل دموش )
آخه این دقیقا حرفیه که تاباتا داره میزنه. میگه من دیگه اینقدر جوون نیستم که بخوام برای اجرای حرکات پشت سر همدیگه دکمه بزنم پس ترجیح میدم از قابلیت های سخت افزار جدید استفاده کنم. بعدش هم ادامه میده که با گرفتن یه دکمه بازی برای شما همه کار (از تعویض سلاح تا اجرای کمبوی مناسب) انجام میده.

بعد از این همه سال انتظار برای یه FFXV اکشن واقعا شنیدن همچین خبر های آدم رو نگران میکنه. حالا باز امیدوارم تاباتا نتونسته باشه منظورش رو درست برسونه و گیم پلی پیچیده تر از اینی باشه که بنظر میاد. (امیدوارم این "حق امتیاز" گیم پلی که SE ثبتش کرده برای همین XV باشه)

در مورد نومورا هم خب یه سری چیزا رو دیگه باید از بین حرفا فهمید :D مطمئنا SE هیچ موقع نمیاد بگه ما به زور نومورا رو از سر پروژه برداشتیم و این XV هیچ ربطی به Versus نداره (خصوصا که هوادارای سری 8 ساله منتظر بازی اند) ولی خب حرفای تاباتا در مورد اینکه میخواد هوادارا XV رو جدا از Versus ببینند، تاکید SE روی تاباتا و حرف نزدن در مورد نومورا و خود این سکوت نومورا در مورد XV کاملا نشون میده که نومورا ربطی به XV نداره و احتمالا بدون رضایت خودش هم مجبور شد کار رو به تاباتا بسپاره.

در مورد عوض شدن کارگردان هم به نظرم مجبور بودن وقتی خبر رو منتشر کنند که بتونند بازی رو نشون بدن تا هوادارا زیاد واکنش منفی نشون ندن. وگرنه اگه بعد E3 میگفتن کارگردان تغییر کرده بعدش 1 سال هم چیزی از بازی نشون نمیدادن، امکان داشت بخش عمده ای از هوادارای بازی رو از دست بدن.
استوری، کانسپت و شخصیت هارو نومورا ساخته. بعد تو میگی بازی دیگه هیچ ربطی به نومورا نداره؟:D کلا کانسپت یا ایده اصلی بازی و گیم پلیش ماله نومورا هست، داستان رو نومورا نوشته، شخصیت هارو هم خودش طراحی کرده. تموم شد رفت دیگه!:D تاباتا تخصصش ساخت اکشن های خیلی خوب هست. احتمالا وقتی امده تو تیم دیده گیم پلی بازی عین KH باتن مشینگ هست خونش جوش امده زده سیستم بازی رو کن فیکن کرده که اتفاقا خیلی هم بهتر شده. هرچند بازم مکانیک های اصلی گیم پلی عین تله پورت با شمشیر و ترکیب جادو با کامبت و اینا دست نخورده باقی مونده. کلا تاباتا کامبت سیستم بازی رو متحول کرده و بهترش کرده. اما عملا بازی ماله نومورا هست.
ماکان این SE یه چیزی میگه، تو چرا باور میکنی؟! :D SE میگه این هنوز همون ایده نوموراست چون اگه غیر از این بگه هوادارا به آتیش میکشنش، ولی ما باید خودمون شرایط رو ببینیم و در موردش قضاوت کنیم :D از وقتی XV رو شده نومورا تقریبا هیچی در مورد بازی نگفته و الان هم که اطلاعات جدید رو منتشر کردن و معلوم شده کارگردان تغییر کرده کلا نومورا به خاطره ها پیوسته. این جواب نومورا هم که یاسر لینکش رو گذاشت فکر کنم دیگه رسما نشون میده که بزور از روی پروژه برش داشتن:
Speaking to the magazine when asked about XV’s situation Nomura commented, “It was the company’s decision, I can’t say anything more than that.”
Nomura comments on his departure from Final Fantasy XV | Nova Crystallis

تاباتا میگه Main Point رو تغییر ندادیم و داستان همونیه که نومورا میخواست ولی با این وجود اگه یه نگاهی به تریلر های بازی بندازی تفاوت Mood و اتمسفرشون از زمین تا زیرزمینه. حتی تم اصلی بازی که توی Versus به نظر میومد در مورد عشق نوکتیس و استلا باشه، در XV به "سفر" و "دوستی" تغییر پیدا کرده. درسته SE میگه داستان همونه ولی به نظرم این حرفاشون بیشتر PR Bullshit ـه تا واقعیت.

در مورد سیستم مبارزات هم توی تریلر کمبو ها خیلی جالب و بهتر به نظر میان ولی حرفای تاباتا واقعا نگران کنندست. اگه قرار باشه همه این حرکات صرفا با نگه داشتن یه دکمه انجام بشه بعید میدونم گیم پلی بازی بتونه هیچکدوممون رو راضی نگه داره.
 

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
آخه این دقیقا حرفیه که تاباتا داره میزنه. میگه من دیگه اینقدر جوون نیستم که بخوام برای اجرای حرکات پشت سر همدیگه دکمه بزنم پس ترجیح میدم از قابلیت های سخت افزار جدید استفاده کنم. بعدش هم ادامه میده که با گرفتن یه دکمه بازی برای شما همه کار (از تعویض سلاح تا اجرای کمبوی مناسب) انجام میده.

بعد از این همه سال انتظار برای یه FFXV اکشن واقعا شنیدن همچین خبر های آدم رو نگران میکنه. حالا باز امیدوارم تاباتا نتونسته باشه منظورش رو درست برسونه و گیم پلی پیچیده تر از اینی باشه که بنظر میاد. (امیدوارم این "حق امتیاز" گیم پلی که SE ثبتش کرده برای همین XV باشه)

در مورد نومورا هم خب یه سری چیزا رو دیگه باید از بین حرفا فهمید :D مطمئنا SE هیچ موقع نمیاد بگه ما به زور نومورا رو از سر پروژه برداشتیم و این XV هیچ ربطی به Versus نداره (خصوصا که هوادارای سری 8 ساله منتظر بازی اند) ولی خب حرفای تاباتا در مورد اینکه میخواد هوادارا XV رو جدا از Versus ببینند، تاکید SE روی تاباتا و حرف نزدن در مورد نومورا و خود این سکوت نومورا در مورد XV کاملا نشون میده که نومورا ربطی به XV نداره و احتمالا بدون رضایت خودش هم مجبور شد کار رو به تاباتا بسپاره.

در مورد عوض شدن کارگردان هم به نظرم مجبور بودن وقتی خبر رو منتشر کنند که بتونند بازی رو نشون بدن تا هوادارا زیاد واکنش منفی نشون ندن. وگرنه اگه بعد E3 میگفتن کارگردان تغییر کرده بعدش 1 سال هم چیزی از بازی نشون نمیدادن، امکان داشت بخش عمده ای از هوادارای بازی رو از دست بدن.

ماکان این SE یه چیزی میگه، تو چرا باور میکنی؟! :D SE میگه این هنوز همون ایده نوموراست چون اگه غیر از این بگه هوادارا به آتیش میکشنش، ولی ما باید خودمون شرایط رو ببینیم و در موردش قضاوت کنیم :D از وقتی XV رو شده نومورا تقریبا هیچی در مورد بازی نگفته و الان هم که اطلاعات جدید رو منتشر کردن و معلوم شده کارگردان تغییر کرده کلا نومورا به خاطره ها پیوسته. این جواب نومورا هم که یاسر لینکش رو گذاشت فکر کنم دیگه رسما نشون میده که بزور از روی پروژه برش داشتن:

Nomura comments on his departure from Final Fantasy XV | Nova Crystallis

تاباتا میگه Main Point رو تغییر ندادیم و داستان همونیه که نومورا میخواست ولی با این وجود اگه یه نگاهی به تریلر های بازی بندازی تفاوت Mood و اتمسفرشون از زمین تا زیرزمینه. حتی تم اصلی بازی که توی Versus به نظر میومد در مورد عشق نوکتیس و استلا باشه، در XV به "سفر" و "دوستی" تغییر پیدا کرده. درسته SE میگه داستان همونه ولی به نظرم این حرفاشون بیشتر PR Bullshit ـه تا واقعیت.

در مورد سیستم مبارزات هم توی تریلر کمبو ها خیلی جالب و بهتر به نظر میان ولی حرفای تاباتا واقعا نگران کنندست. اگه قرار باشه همه این حرکات صرفا با نگه داشتن یه دکمه انجام بشه بعید میدونم گیم پلی بازی بتونه هیچکدوممون رو راضی نگه داره.
با این چند پست اخیرت همچین هایپم از بین رفت که نگو . یعنی افسردگی داره به من چیره میشه :-s بعد شونصد سال بازی داره میاد ، اگه چیزایی که میگی واقعیت داشته باشه که احتمالش هم با توجه به شواهد هست فکر کنم واقعا باید نگران باشیم .
 

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
گیمرا از دل تریلر به یه کشفیاتی میرسن که منتقدا تو کفش موندن . لونا که واقعا ماهه :d گردنبندشم باید ماه باشه . من noctis جدید رو خیلی دوس دارمو خوشحالم که تغییر کرد . موی مشکی خیلی زیباش کرده . ولی استلا رو به لونا ترجیح میدم . ولی اینجور که دوستان میگن شاید خواهر باشن .

به قول یک دیوانه ای :d : تو ماه آسمونی در شب تارم ، وقتی شبام سیاهه من تو رو دارم تو تک ستارم .:d میدونم خیلی خنک بود :d
 

S.O.F

کاربر سایت
Oct 19, 2013
135
نام
Ardavan
فکر نکنم گیم پلی به این سادگی که فکر میکنین باشه ، تاباتا شاید در حد نومورا نباشه اما کارش درسته ، مسلما نمیاد این جوری به بازی گند بزنه...
 

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
فکر نکنم گیم پلی به این سادگی که فکر میکنین باشه ، تاباتا شاید در حد نومورا نباشه اما کارش درسته ، مسلما نمیاد این جوری به بازی گند بزنه...
البته به اینم دقت کنید من از زمان PS1 تا به الان ندیده بودم انقده برا این بازی گیمرا سرو دست بشکننو یک دل نه صد دل عاشق گیم پلی شده باشن با چند تا تیزر . جدا از گرافیک هممون تو کف کار تیمی این 3 نفر شدیم . واقعا هر چقدر گیم پلیشو میبینم بازم برام تازگی داره .
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
عجیبه..
فرض کن یک نفر ( بازم میگم ملاک من افرادی که از اول توی این فروم بودن نیست. ) تا حالا توی این فروم نبوده.
حالا...سایت های معتبر دگ چه خارجی چه داخلی فعالیت داشته.
خب..فاینال سیزدهم رو هم بازی کرده بوده یا بهتره بگم کامل تموم کرده و میره نقد های خارجی رو میخونه و خلاصه آمار میگیره و اینا.
دقیقا برای من همچین چیزی پیش اومده...یعنی سر یک دوراهیم.بزار کامل تر بگم...
دقیقا سر تاپیک راهنمای این بازی اکثرا عاشق داستانش شده بودن...
از اون طرف خود بنده هم خیلی لذت بردم.
نقد ها هم اکثرا از نقاط قوت رو داستان و شخصیت پردازی این اثر می دونن.
افرادی هم که خودم میشناسم و میدونمم از هرچیزی اشکال گرفته بودن ولی داستان رو ستایش کردن.
در فروم خود بازی حالا چه آمریکایی ها رو میگم...بهر حال ژاپنی بلد نیستم بخوام بر ببینم اوضا اونطرف چطوره!!( ولی یه بویایی حس کردم که انگار از داستان راضی بودن )خب...این فروم ها هم نظرشون مثل خیلی ها در مورد داستان مثبت بوده.
الان یکی مثل من میاد نظر شما یا ماکان رو میخونه...سر دوراهی قرار میگیره
اون چیزی که الان ذهنیت من ایجاد کرده ( در مورد فاینال سیزدهم )بخوام راحت بگم اینه: فاینال سیزده مساویه با گیمملی افتضاح با داستانی عالی و شخصیت پردازی خیلی خوب.که این ذهنیت قبل از مشاهده ی کامنت شما تصورات من از این اثر بوده.
الان بنده باید کدوم راه رو انتخاب کنم؟ بهتر بگم حرف چه کسانی رو باور کنم؟!
این چیزیه که تو این فروم خیلی بهش برخوردم...یعنی عملا به شکل نود درصد برخلاف عقاید بندس!
تکلیف من چی میشه؟ باید حرف تو رو باور کنم و به حرف میلیون ها نفر پشت کنم یا دست رد به سینه ی شما بزنم؟
جایی که خیلی ها برخلاف دنیا لایتنینگو گند اخلاق و مسخره میدونن..اینو باور کنم؟

- - -ویرایش - - -



پانزده شماره ی اصلی...بیش از 10 شخصیت اصلی و نیمه فرعی...
انتظار چی داری شما؟همینکه تونستن توی نسخه ی پانزدهم چند شخصیت دست اول و CoOl رو بوجود بیارن معجزست!
نوکتیسی که تاحالا تکرار نشده بوده...کار هر کسی نیست.
شما یه سری مساعل رو قاطی کردید...
در مورد لایتنینگ: اصولا طراح لایتنینگ علاقه ی زیادی به فمینیسم داشته!
بهتره بگم فمینیسم گرا بوده.پس با فکری باز عمق درونی یا بیرونی شخصیت لایتنینگو به صورت "فکر باز" قرار بده و تحلیلش کن.
شخصیت بد خلق...نخیر..
شخصیتی مسعولیت پذیر...شخصیتی محافظ...شخصیتی که در قله ی اعمالش توانایی والای یک "زن" وجود داشت.
طراح لایتنینگ چرا مرکز اصلی توجهات رو فقط این شخصیت گذاشت؟ چون هدف ، هدفی بود که توانایی زن رو نشون بده...به عنوان اولین شخصیت اصلی زن در این سری.
لایتنینگ وظیفه شناس بود...شغلشو قبل از کشف اون فالسی که میدونی چی بوده.
این شخصیت در وضعیتی دچار بود که اگه منو تو بودیم شاید خودکشی میکردیم!
انتظار چی داری؟؟ گریه کنه؟ محبت نشون بده؟؟ ضعیفه باشه؟
نخیر...
لایتنینگ قدرتمند بود...حداقل چهرش این رو نشون میداد...حالا کاری ندارم که احساساتشو چطور بروز میداد چون یه شخصیت چند پایس.

وقتی توی اون شرایط یک ال سی باشی و هدفتو ندونی از اونطرف یه مشت روی اعصاب رو هم دوروورت باشن واقعا چه انتظاری داری؟
لایتنینگ توی چیزی بین احساسات و عقل مونده بود.و همین باعث شد اخلاقش این شکلی باشه.
آدم مسعولیت پذیر آدمیه که احساساتی نباشه
.
اکثر شخصیت های فاینال...یعنی شخصیت های مونثش...یه جورایی ضعیفه بودن...منظورم رو بد برداشت نکنین.
یه طورایی برای القای احساسات ساخته و پرداخته شده بودن! حالا از استثنا ها مثل تیفا(که صبر اولین پیشینش بود ) میگذریم.
لایتنینگ دقیقا نقطه مقابل شخصیت های مونث سری بود و به شکل خوبی به هدفش رسید...
وقتی نسخه ی دوم از فاینال سیزده رو بازی کنی بهتر متوجه میشی چون توریاما کاملا بازی رو بهتر ساخته.
xiii-2 اصلا اون چیزی که فکر میکنی نیست.بلکه خیلی خیلی کملتر و بهتر از عنوان اصلیه!

- - -ویرایش - - -



!

نه داداش خراب کردی .. بد ...

با اون قسمت های لایتینگ به شدت باهات موافقم ... هر چند که خودم معتقد بودم که فنگ شخصیت مستعد تری از لایتینگ بود ... هم قوی تر بود ... هم مثل لایتینگ گاهی اوقات ضعف و شک به سراغش نمیومد و شک به خودش راه نمیداد و خیلی راسخ و مستحکم تر بود از طرفی هم از نظر شخصی من خوشگل ترم بود .. :x

ولی دقیقا توضیحاتت با لایتینگ موافقم ... چیزی که کارکتر های 13 رو دچار مشکل میکرد نوع داستان و هماهنگ کردن این 3 کارکتر مونث خارق العاده با 3 تا کارکتر مذکر فوق فوق العاده مضخرف و بنجل و رو اعصاب که تو کل داستان جز گند زدن و خراب کاری و بی فایدگی هیچ سودی نداشتن ... حالا cool بودن و جذابیت و خفن بودن بخوره تو سرشون ...

حتی من با اون وانیل بیشتر حال کردم با اون سادگی و معصومیتی که داشت اون پیشینه وحشتناک رو پشت چهره و شخصیت فوق العاده خودش پنهان کرده بود یکی از بهترین چیزهایی بود که تو 13 دیدم ...

اما برادر من حالا بخوای لایتینگ رو بالا ببری دلیل نمیشه بعد این همه تعریف های فوق العاده و زیبایی که از توانایی و وجهه زنان کردی ... بیای باقی کارکتر های زن فاینال خراب کنی و اصلا ارزش توصیفات قبلی خودت رو پایین بیاری ...

12 رو تا اونجا که فهمیدم بازی نکردی ... برای همین اصلا این رو قلم میگیرم ... از 10 و همون 7 میگم ... کجای کارکتر های یونا و لولو و ریکو ضعیفه نمایی شده بود ... یونا که محور اصلی داستان بود و برای شکست سین و نجات دنیا باقی کارکتر ها دو اون جمع شده بودن ... حالا اینکه طی این ماجرا عشق و علاقه خودش رو به تیدوس بروز میده دلیل بر انجام فعل ضعف نیست و کار بی ارزشی نیست از طرفی تمام بار دنیا رو به عهده گرفته و دانش اینکه در اخر باید خودش رو قربانی کنه تا دنیا رو نجات بده تا انتهای کار خودش به تنهایی این بار سنگین رو به دوش میکشه... لولو هم در مورد جدیت تو کارش و بد اخلاق بودنش که دیگه نیاز نیست توضیخی بدم ... ریکو هم دزد کوچولو بانمک ... یه شیطون تمام عیار دوست داشتنی بود بدون هیچ وابستگی به کسی ...
تو همون فاینال 7 اریس رو داشتیم که دقیقا یه جورایی شباهت زیادی بین کارکتر یونا و اریس بود اکثر این کارکتر ها در اینکه زنانگی های خودشون رو داشتن چیز هایی فراتر از کارکتر های مرد داستان بروز میدادن ... اگه واقعا کسی بیشتر روی زنانگی خودش بود و فقط دنبال کلود بود و عشق و علاقش به کلود پاش رو به اون جریانات و ماجرا باز کرد .. و فکر نمیکنم چیزی بیش از اون هم انجام داد ..
به هر حال چیزی که همیشه در تمام سری وجود داشته نقش بالا و تاثیر گذار زنان در داستان بالابردن ارزش ها و چالش های داستان و روایتش بوده و همین موضوع هم منو در مورد 15 نگران میکنه نبود این جور کارکتر های مونثه ... فکر نمیکنم همین دو تا کارکتر مونثی هم که تو تریلر e3 دیدیم و فقط قراره تو بخش داستانی و دمو ها ببینیمشون چیز خاصی بروز بدن ...
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
Square Enix گفته یه کنفرانس طولانی تر نسبت به TGS رو تو تاریخ 2 اوکتوبر ساعت 8 بوقت ژاپن برگزار میکنن و چیزایی که تو TGS وقت نشد بگن رو اونجا بهش برسن

Extended presentation stream for Final Fantasy Type-0 HD and XV on Oct 2 - NeoGAF
هممم... شاید تاباتا از نگرانی هوادارا خبر دار شده و میخواد در مورد سیستم مبارزات XV توضیح بده؟! *Fingers crossed*
 
آخرین ویرایش:

p $ ychomantis

کاربر سایت
Aug 6, 2014
183
نام
مبین
نه داداش خراب کردی .. بد ...

با اون قسمت های لایتینگ به شدت باهات موافقم ... هر چند که خودم معتقد بودم که فنگ شخصیت مستعد تری از لایتینگ بود ... هم قوی تر بود ... هم مثل لایتینگ گاهی اوقات ضعف و شک به سراغش نمیومد و شک به خودش راه نمیداد و خیلی راسخ و مستحکم تر بود از طرفی هم از نظر شخصی من خوشگل ترم بود .. :x

ولی دقیقا توضیحاتت با لایتینگ موافقم ... چیزی که کارکتر های 13 رو دچار مشکل میکرد نوع داستان و هماهنگ کردن این 3 کارکتر مونث خارق العاده با 3 تا کارکتر مذکر فوق فوق العاده مضخرف و بنجل و رو اعصاب که تو کل داستان جز گند زدن و خراب کاری و بی فایدگی هیچ سودی نداشتن ... حالا cool بودن و جذابیت و خفن بودن بخوره تو سرشون ...

حتی من با اون وانیل بیشتر حال کردم با اون سادگی و معصومیتی که داشت اون پیشینه وحشتناک رو پشت چهره و شخصیت فوق العاده خودش پنهان کرده بود یکی از بهترین چیزهایی بود که تو 13 دیدم ...

اما برادر من حالا بخوای لایتینگ رو بالا ببری دلیل نمیشه بعد این همه تعریف های فوق العاده و زیبایی که از توانایی و وجهه زنان کردی ... بیای باقی کارکتر های زن فاینال خراب کنی و اصلا ارزش توصیفات قبلی خودت رو پایین بیاری ...

12 رو تا اونجا که فهمیدم بازی نکردی ... برای همین اصلا این رو قلم میگیرم ... از 10 و همون 7 میگم ... کجای کارکتر های یونا و لولو و ریکو ضعیفه نمایی شده بود ... یونا که محور اصلی داستان بود و برای شکست سین و نجات دنیا باقی کارکتر ها دو اون جمع شده بودن ... حالا اینکه طی این ماجرا عشق و علاقه خودش رو به تیدوس بروز میده دلیل بر انجام فعل ضعف نیست و کار بی ارزشی نیست از طرفی تمام بار دنیا رو به عهده گرفته و دانش اینکه در اخر باید خودش رو قربانی کنه تا دنیا رو نجات بده تا انتهای کار خودش به تنهایی این بار سنگین رو به دوش میکشه... لولو هم در مورد جدیت تو کارش و بد اخلاق بودنش که دیگه نیاز نیست توضیخی بدم ... ریکو هم دزد کوچولو بانمک ... یه شیطون تمام عیار دوست داشتنی بود بدون هیچ وابستگی به کسی ...
تو همون فاینال 7 اریس رو داشتیم که دقیقا یه جورایی شباهت زیادی بین کارکتر یونا و اریس بود اکثر این کارکتر ها در اینکه زنانگی های خودشون رو داشتن چیز هایی فراتر از کارکتر های مرد داستان بروز میدادن ... اگه واقعا کسی بیشتر روی زنانگی خودش بود و فقط دنبال کلود بود و عشق و علاقش به کلود پاش رو به اون جریانات و ماجرا باز کرد .. و فکر نمیکنم چیزی بیش از اون هم انجام داد ..
به هر حال چیزی که همیشه در تمام سری وجود داشته نقش بالا و تاثیر گذار زنان در داستان بالابردن ارزش ها و چالش های داستان و روایتش بوده و همین موضوع هم منو در مورد 15 نگران میکنه نبود این جور کارکتر های مونثه ... فکر نمیکنم همین دو تا کارکتر مونثی هم که تو تریلر e3 دیدیم و فقط قراره تو بخش داستانی و دمو ها ببینیمشون چیز خاصی بروز بدن ...

با تشکر از شما کعه حداقل نظرمو قابل دونستین!
خب همون چیزی که ازش بیم داشتم اتفاق افتاد...
"منظورمو بد برداشت نکنید"
شما اشتباه متوجه شدی :)
همونطور که گفتم منظورم از "ضعیفه" به خرج دادن احساسات و دل و عشقشون در داستان بود.
منظور من از اعمال لایتنینگ جنگندگی و اون حس قهرمانی یا روشن فکرانش بود.
احساساتو در خور کار هاش نمی کرد.
اصلا منکر پرداخت عالی شخصیت های چون تیفا، ایریث و النا و دیگر موارد نمیشم( فقط فاینال هفتم )
این اولین بار بود که یک شخصیت اصلی "مونث" که شجاع و دلیر بود در فاینال فانتزی دیدیم.
همونطور که حدس زدین من تمام نسخ فاینال فانتزی رو بازی نکردم.
متاسفانه امکانش برام میسر نیست.
شش قسمت اول این سری رو خوشبختانه بر روی اسمارت فون دارم و نسخ هفتم و هشتم به علاوه ی یازدهم و پروژه ی سیزدهم رو بازی کردم.
زمانی که بیش از هفتاد درصد عناوین فاینال فانتزی رو بازی نکنم ابدا خودمو فن این سری نمیدونم.
زندگیم متال گیر است.عاشق فاینال فانتزی نیز هستم.
عشق قلبی...

- - -ویرایش - - -

نه داداش خراب کردی .. بد ...

با اون قسمت های لایتینگ به شدت باهات موافقم ... هر چند که خودم معتقد بودم که فنگ شخصیت مستعد تری از لایتینگ بود ... هم قوی تر بود ... هم مثل لایتینگ گاهی اوقات ضعف و شک به سراغش نمیومد و شک به خودش راه نمیداد و خیلی راسخ و مستحکم تر بود از طرفی هم از نظر شخصی من خوشگل ترم بود .. :x

ولی دقیقا توضیحاتت با لایتینگ موافقم ... چیزی که کارکتر های 13 رو دچار مشکل میکرد نوع داستان و هماهنگ کردن این 3 کارکتر مونث خارق العاده با 3 تا کارکتر مذکر فوق فوق العاده مضخرف و بنجل و رو اعصاب که تو کل داستان جز گند زدن و خراب کاری و بی فایدگی هیچ سودی نداشتن ... حالا cool بودن و جذابیت و خفن بودن بخوره تو سرشون ...

حتی من با اون وانیل بیشتر حال کردم با اون سادگی و معصومیتی که داشت اون پیشینه وحشتناک رو پشت چهره و شخصیت فوق العاده خودش پنهان کرده بود یکی از بهترین چیزهایی بود که تو 13 دیدم ...

اما برادر من حالا بخوای لایتینگ رو بالا ببری دلیل نمیشه بعد این همه تعریف های فوق العاده و زیبایی که از توانایی و وجهه زنان کردی ... بیای باقی کارکتر های زن فاینال خراب کنی و اصلا ارزش توصیفات قبلی خودت رو پایین بیاری ...

12 رو تا اونجا که فهمیدم بازی نکردی ... برای همین اصلا این رو قلم میگیرم ... از 10 و همون 7 میگم ... کجای کارکتر های یونا و لولو و ریکو ضعیفه نمایی شده بود ... یونا که محور اصلی داستان بود و برای شکست سین و نجات دنیا باقی کارکتر ها دو اون جمع شده بودن ... حالا اینکه طی این ماجرا عشق و علاقه خودش رو به تیدوس بروز میده دلیل بر انجام فعل ضعف نیست و کار بی ارزشی نیست از طرفی تمام بار دنیا رو به عهده گرفته و دانش اینکه در اخر باید خودش رو قربانی کنه تا دنیا رو نجات بده تا انتهای کار خودش به تنهایی این بار سنگین رو به دوش میکشه... لولو هم در مورد جدیت تو کارش و بد اخلاق بودنش که دیگه نیاز نیست توضیخی بدم ... ریکو هم دزد کوچولو بانمک ... یه شیطون تمام عیار دوست داشتنی بود بدون هیچ وابستگی به کسی ...
تو همون فاینال 7 اریس رو داشتیم که دقیقا یه جورایی شباهت زیادی بین کارکتر یونا و اریس بود اکثر این کارکتر ها در اینکه زنانگی های خودشون رو داشتن چیز هایی فراتر از کارکتر های مرد داستان بروز میدادن ... اگه واقعا کسی بیشتر روی زنانگی خودش بود و فقط دنبال کلود بود و عشق و علاقش به کلود پاش رو به اون جریانات و ماجرا باز کرد .. و فکر نمیکنم چیزی بیش از اون هم انجام داد ..
به هر حال چیزی که همیشه در تمام سری وجود داشته نقش بالا و تاثیر گذار زنان در داستان بالابردن ارزش ها و چالش های داستان و روایتش بوده و همین موضوع هم منو در مورد 15 نگران میکنه نبود این جور کارکتر های مونثه ... فکر نمیکنم همین دو تا کارکتر مونثی هم که تو تریلر e3 دیدیم و فقط قراره تو بخش داستانی و دمو ها ببینیمشون چیز خاصی بروز بدن ...

با تشکر از شما که حداقل نظرمو قابل دونستین!
خب همون چیزی که ازش بیم داشتم اتفاق افتاد...
"منظورمو بد برداشت نکنید"
شما اشتباه متوجه شدی :)
همونطور که گفتم منظورم از "ضعیفه" به خرج دادن احساسات و دل و عشقشون در داستان بود.
منظور من از اعمال لایتنینگ جنگندگی و اون حس قهرمانی یا روشن فکرانش بود.
احساساتو در خور کار هاش نمی کرد.
اصلا منکر پرداخت عالی شخصیت های چون تیفا، ایریث و النا و دیگر موارد نمیشم( فقط فاینال هفتم )
این اولین بار بود که یک شخصیت اصلی "مونث" که شجاع و دلیر بود در فاینال فانتزی دیدیم.
همونطور که حدس زدین من تمام نسخ فاینال فانتزی رو بازی نکردم.
متاسفانه امکانش برام میسر نیست.
شش قسمت اول این سری رو خوشبختانه بر روی اسمارت فون دارم و نسخ هفتم و هشتم به علاوه ی یازدهم و پروژه ی سیزدهم رو بازی کردم.
زمانی که بیش از هفتاد درصد عناوین فاینال فانتزی رو بازی نکنم ابدا خودمو فن این سری نمیدونم.
زندگیم متال گیر است.عاشق فاینال فانتزی نیز هستم.
عشق قلبی...
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
هممم... شاید تاباتا از نگرانی هوادارا خبر دار شده و میخواد در مورد سیستم مبارزات XV توضیح بده؟! *Fingers crossed*

این کنفرانسه از قبل پیش بینی شده بود چون تو اولین مصاحبه تاباتا گفتش که اطلاعات بیشتری رو تو Jump Festa و یه نمایش خود Square Enix میگیم که این همون نمایش خودشونه

که البته با این نگرانی هوادارا همچین چیزی اگه از قبل برنامه ریزی نشده بودم باید میزاشتن چون واجبه :d
 

Witch of Ashes

"Traveler Witch"
کاربر سایت
Jun 10, 2014
803
نام
فرزاد
ماکان این SE یه چیزی میگه، تو چرا باور میکنی؟! :D SE میگه این هنوز همون ایده نوموراست چون اگه غیر از این بگه هوادارا به آتیش میکشنش، ولی ما باید خودمون شرایط رو ببینیم و در موردش قضاوت کنیم :D از وقتی XV رو شده نومورا تقریبا هیچی در مورد بازی نگفته و الان هم که اطلاعات جدید رو منتشر کردن و معلوم شده کارگردان تغییر کرده کلا نومورا به خاطره ها پیوسته. این جواب نومورا هم که یاسر لینکش رو گذاشت فکر کنم دیگه رسما نشون میده که بزور از روی پروژه برش داشتن:
این یه جور ریسک هم هست :d چون مطمئنا با انجام دمو کلا اگر طرفداران بفهمن همه چیز تغییر کرده Square Enix نابود میشه :d

من یه نظریه دارم::d
میگم نکنه نومورا کلا از Square Enix رفته بعد اینا چون نمیخوان جو منفی بشه حرفی نمیزنن؟ البته نظریه عجیبیه :d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر