Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

Zack_Fair

کاربر سایت
Mar 16, 2010
1,745
در ادامه حرف ماکان باید بگم مخفی کاری که تو شماره 7 و 8 بود چیز خاصی نبود، مثلا اون قسمت قطار تو 8 مثل آب خوردن بود فقط کافی بود صبر کنید سربازا برن سمت دیگه لوکوموتیو از بالا سرشون رد شی.
امیدوارم تو بازی کارت بازی هم باشه من کارت بازی خیلی دوست دارم! کاکتوس و موگول هم حتما باید باشه:D
از همه این ها مهم تر موزیک هایی که تو ذهن آدم بمونه، قطعات پیانو:D
 

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,828
نام
بردیا دلوشی
درود !
بچه ها یک چیز دیگه هم کشف کردم ! :d
باز هم یک سنت شکنی دیگه از فاینال 15 این هست که این اولین بازی از سری فاینال فانتزی هست که توی پارتیت شخصیت مونث نیست ! :-b
بنظر من خیلی خوبه حس پسرونه تر و باحال تر و جایه شوخی های بهتری برای بازی باز میشه !
{والا بعد از اون فاجعه با شخصیت وانیل توی 13 دیگه تو پارتیم بجز لایتنینگ زن دیگه نباشه بهتره}
ولی بچه ها توجه کردید توی تریلر گیم پلی بازی وقتی نوکتو با اون موجود گنده که رو دوتا پاش بود شمشیر بازی کردن دوستش اومد به کمک هم شمشیر بزرگ گرفتن زدن حرف رو یک دکمه ی خاص داره یا اتومات انجام میشه ؟
و دقیقا بعد از اون صحنه اون مو طلایی میپره از پشت به نشانه ی تشکر اون یکی دوستش رو بزرگتر رو مگیره این هم خیلی حس طبیعی و قشنگی داشت نه ؟
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,217
نام
ماکان
از همه این ها مهم تر موزیک هایی که تو ذهن آدم بمونه، قطعات پیانو

آهنگ سازش که یوکو شیمومورا هست. تا الان هم هرچی برای بازی ساخته انورتر از خارقالعاده بوده! البته من دوست داشتم خود امتسو براش آهنگ میساخت! اما شیمومورا صدها برابر ان اخمخ آهنگ ساز XIII هست!

کاکتوس و موگول هم حتما باید باشه

فکر کنم باشن! تو Type-0 که بودن! احتمالا تو این هم باشن!:D
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
مخفی کاری که تو همه FF ها بوده!:biggrin1: البته نه به عنوان یه المان اصلی اما تو همشون (خصوصا VII و VIII) مخفی کاری داشتیم و چیز جدیدی نیست. مثلا ان قطاره توی VIII!:biggrin1:
مخفی کاری به شیوه ی جدید منظورم بود :D نه مثلاً از اینور اونور محیط جوری حرکت کنی که دیده نشی :D منظورم این بود مثل تریپ بازیای امروزی میری یه گوشه کاور میگیری و این حرفها :D و گرنه مثلاً توی 7 کلود شنا هم می کرد ولی شنا کردن کلود کجا شنا کردن نوکتیس توی این تریلر 15 کجا ؟! :D

زهر مار حمایت میکنیم! شماها چه مرگتون شده؟:| این کجا و JRPG های نوبتی قدیمی کجا! اصلا چجوری میتونید یه FF شماره دار و اصلی رو که JRPG نیست بازی کنید؟:| خائن ها!:|

درسته اون JRPG قدیمی یه چیز دیگه بود ولی به هیچ وجه نمیشه از یه همچین چیزی که ادونت چیلدرن رو در قالب بازی درآورده گذشت :D

===
در مورد طراحی هم که همه کاملاً بهتر شدن :D از طراحی نوکتیس و استلا بگیر تا یه دست شدن لباس ها :D حتی توی گیم پلی 7 دقیقه ای که پارسال اومد فقط نوکتیس تریپ مشکی داشت با کف کفش های قرمز الان همه ـشون اینجوری شدن :D به کل تغییرات همگی مثبت بوده :D فقط نکته ی مجهول موهای نوکتیس ـه :D توی اولین CG بازی مخلوطی از طوسی و آبی و مشکی بود :D توی تریلر دوم مشکی بود , توی این تصاویر رندر قهوه ایه , توی گیم پلی بازی بازم مشکی ـه :D کلاً رنگ موهاش مجهول میزنه :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,217
نام
ماکان
موهاش بین آبی و قهوه ای متغییره!:D اما همون قهوه ای باشه بهتره. کلا از یه FF یه نمه رئال بیشتر خوشم میاد!

نکته منفی الان ملیت استلا هست! چون قبلا میگفتن داستان بازی متاثر از شکسپیر هست من فکر میکردم رمنس بین ناکتیس و استلا عین رومئو و ژولیت باشه. یعنی ناکتیس از Lucis و استلا از Neflheim و این دوتا عاشق هم بشن در صورتی که پدران و کشورهاشون باهم جنگ دارن اما الان اینجوری نیست دیگه!:| اینجوری باحال تر میشد!

ولی به هیچ وجه نمیشه از یه همچین چیزی که ادونت چیلدرن رو در قالب بازی درآورده گذشت

خدا لعنتت کنه.
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
موهاش بین آبی و قهوه ای متغییره!:D اما همون قهوه ای باشه بهتره. کلا از یه FF یه نمه رئال بیشتر خوشم میاد!

نکته منفی الان ملیت استلا هست! چون قبلا میگفتن داستان بازی متاثر از شکسپیر هست من فکر میکردم رمنس بین ناکتیس و استلا عین رومئو و ژولیت باشه. یعنی ناکتیس از Lucis و استلا از Neflheim و این دوتا عاشق هم بشن در صورتی که پدران و کشورهاشون باهم جنگ دارن اما الان اینجوری نیست دیگه!:| اینجوری باحال تر میشد!



خدا لعنتت کنه.
کلاً هر چی رئال بیشتر با فنتزی بازی مخلوط بشه جذاب تر هم میشه :D
اون سوژه یه کم تکراری شده :D بهتره که اینجوری نباشه :D الان به لطف DmC این سوژه خیلی دمُده شده :D

حداقل فعل آخرش رو منفی می کردی :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,217
نام
ماکان
اطلاعات جدید:

راننده ماشین ناکتیس که تو تریلر 7 دقیقه ای سال 2011 دیدیم Cor Leonis نیست!

قابلیت Warp یا همون تله پورت کردن فقط مختص ناکتیس هست و بقیه شخصیت ها این قابلیت رو ندارن. همچنین سیستم Warp دو حالت "کوتاه" و "بلند" داره و ما تو تریلر E3 فقط حالت کوتاهش رو دیدیم.

تمرکز تریلر E3 بیشتر روی نمایش شخصیت های مذکز بود اما به این معنی نیست که شخصیت های زن موجود در داستان فقط استلا و ان مو مشکیه هستن. شخصیت های مونث بیشتری توی داستان هست که هنوز معرفی نشدن. (یکیش همونی که تو تریلر 2011 ناکتیس باهاش میجنگید و موهاش بلوند بود)

گروه در ابتدا شامل ناکتیس، اگنس، پرومپتو و گلادیلوس هست و لئونیس بعدا اضافه میشه.

سازندگان در پی استفاده از قابلیت های Share در PS4 هستند.

لباس سیاه ناکتیس در تضاد با رقیب سفید پوش خودش در حکومت Niflheim هست. (شخصیت مجهول شماره 6)




حداقل فعل آخرش رو منفی می کردی

آخه میخوام دقیقا خدا لعنتت کنه!:D

پ.ن: اطلاعات به پست اول اضافه شد.
 

mehdi_iron

کاربر سایت
Dec 9, 2009
488
نام
مهدي
من تغییران ناکتیس رو دوست دارم. اما در مورد استلا به نظرم قبلی بهتر بود....
من همیشه دوست داشتم یه بار FF رو سبک اکشن انجام بدم. از همون اول که با این بازی اشنا شدم با خودم فکر میکردم چرا سبکش اکشن نیست؟!!! خیلی باحالتر میشد.:d
حالا که واقعا اکشن داره میشه کاملا ازش حمایت میکنم و پشتشون تا آخرین نفس وای میسم:d
هر کی مشکل داره::gunner::sniper:
:d:d

نکته منفی الان ملیت استلا هست! چون قبلا میگفتن داستان بازی متاثر از شکسپیر هست من فکر میکردم رمنس بین ناکتیس و استلا عین رومئو و ژولیت باشه. یعنی ناکتیس از Lucis و استلا از Neflheim و این دوتا عاشق هم بشن در صورتی که پدران و کشورهاشون باهم جنگ دارن اما الان اینجوری نیست دیگه!:| اینجوری باحال تر میشد!
اینو از کجا میگی؟!! معتبره؟
اگه اینجوری باشه که خیلی حیفه !!!)x داستان قبلیش باحالتر بود. گفتیم بالاخره یه رومنس خوب بعد از سال ها می بینیم....

دیگه بازی اونقدرا هم اکشن نیست که:biggrin1:
همه جنگولک بازیای ناکتیس و اینطرف و اونطرف تلپورت شدنش و کلا کارای اکشنش، همه اش با یه دکمه انجام می گیره. اون Assist های بقیه ی کاراکترا وسط مبارزه ها اسکریپت شده ان و احتمالا باید کار خاصی انجام بدی تا انجام بشن. warp هم دقیقا مشابهش توی KH بوده.
کلا انتظار GOW و MGR و Bayonetta و ... نداشته باشید که میخوره تو ذوق همه مون.
:))
نه. اونقدرا هم دیگه انتظار نداشتم.... ولی مثل GOW شه هم بد نمیشه ها....:d
الاناست ماکان بیاد من رو ترور کنه:d
 
آخرین ویرایش:

Ooops

کاربر سایت
Apr 16, 2010
1,801
نام
محمد علی
من سطح انتظارمو پایین آوردم و واقعا مهم ترین و شاید تنها ترین چیزی که از این بازی میخوام، داستان و شخصیتای خوب هست. FF XIII ، دریغ از یه شخصیت که واسم مهم باشه. داستانش هم در بهترین حالت، در مقایسه با FF هایی که بازی کرده بودم، متوسط بود.
خوشبختانه حضور نومورا امیدوارکننده ست. البته انتظار یه داستان پیچیده و چند لایه در سطح KH رو ندارم ولی به هر حال امیدوارم.
من همیشه دوست داشتم یه بار FF رو سبک اکشن انجام بدم. از همون اول که با این بازی اشنا شدم با خودم فکر میکردم چرا سبکش اکشن نیست؟!!! خیلی باحالتر میشد.
حالا که واقعا اکشن داره میشه کاملا ازش حمایت میکنم و پشتشون تا آخرین نفس وای میسم
دیگه بازی اونقدرا هم اکشن نیست که:D
همه جنگولک بازیای ناکتیس و اینطرف و اونطرف تلپورت شدنش و کلا کارای اکشنش، همه اش با یه دکمه انجام می گیره. اون Assist های بقیه ی کاراکترا وسط مبارزه ها اسکریپت شده ان و احتمالا باید کار خاصی انجام بدی تا انجام بشن. warp هم دقیقا مشابهش توی KH بوده.
کلا انتظار GOW و MGR و Bayonetta و ... نداشته باشید که میخوره تو ذوق همه مون.
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
من سطح انتظارمو پایین آوردم و واقعا مهم ترین و شاید تنها ترین چیزی که از این بازی میخوام، داستان و شخصیتای خوب هست. FF XIII ، دریغ از یه شخصیت که واسم مهم باشه. داستانش هم در بهترین حالت، در مقایسه با FF هایی که بازی کرده بودم، متوسط بود.
خوشبختانه حضور نومورا امیدوارکننده ست. البته انتظار یه داستان پیچیده و چند لایه در سطح KH رو ندارم ولی به هر حال امیدوارم.

دیگه بازی اونقدرا هم اکشن نیست که:D
همه جنگولک بازیای ناکتیس و اینطرف و اونطرف تلپورت شدنش و کلا کارای اکشنش، همه اش با یه دکمه انجام می گیره. اون Assist های بقیه ی کاراکترا وسط مبارزه ها اسکریپت شده ان و احتمالا باید کار خاصی انجام بدی تا انجام بشن. warp هم دقیقا مشابهش توی KH بوده.
کلا انتظار GOW و MGR و Bayonetta و ... نداشته باشید که میخوره تو ذوق همه مون.

امیدواری نسبت به داستانش که خیلی بالاس :D اخیراً هم خود اسکوئر انیکس تایید کرد داستان بازی همون چیزیه که فن ها از سری فاینال فنتزی انتظار دارن :D
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,279
این شماره اصلی شدن این بازی باعث میشه یه چیزایی که قبلا میخواستن توو بازی بزارن رو حذف کنن . مثل خون :D
چه قدر میخواستیم یه FF با خون و خون ریزی ببینیم که نشد :D
البته میدونم Type-0 هست ولی مردشورشونو ببرن که نسخه انگلیسیشو نزدن :|
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,217
نام
ماکان
آقای نومورا کارگردان Final Fantasy XV در مصاحبه‌ای با Yahoo ژاپن در خصوص دلیل اکشن شدن XV و فاصله گرفتن از سبک RPG توضیح می‌‌دهد. "XV معرف یک FF اکشن است اما من به این شکل به این موضوع نگاه نمی‌کنم!".


Final-Fantasy-15.jpg



به طور شگفت انگیزی، از ابتدا تمایل شدید برای ساخت XV به صورت یک اکشن خالص وجود داشته است. "درسته، ما می‌خواستیم به طور کامل UI رو حذف کنیم، Hit Counter رو کنار بزاریم، شخصیت قابل بازی رو تنها منحصر به ناکتیس کنیم و به همین ترتیب به سمت یک اکشن محض بریم. اما ما بعد دیدیم اگه این کارهارو بکنیم ممکنه بازی ما تبدیل به یک عنوان اکنش مثل بقیه بازی‌های این سبک بشه. اعضای تیم گفتن، فراموش نکنیم که این بازی قبل از اینکه یک عنوان اکشن باشه یه Final Fantasy هست!".

به وضوح هنوز هیچ صحبت و تاییدی مبنی بر اینکه XV در کل یک RPG هست یا نه نشده است، بنابراین وقتی از نومورا پرسیده شد او سبک XV را چطور توضیح می‌دهد گفت: "من فکر می‌کنم مبارزات بازی درباری فکر کردن به اعداد است! FF برای یک عنوان اکشن صرف و یا FPS بودن خیلی متفاوته. شما می‌تونید مقدار عددی ضربه‌ای که در مبارزات بر روی دشمان وارد و یا مقداری که خود را درمان کردید رو ببینید، مدیریت کردن این دو فاکتور بخش "فکر کردن به اعداد" هست".

"همچنین توی XV شما می‌تونید آزادانه بین سه شخصیت داخل گروه سوییچ کنید، در نتیجه مبارزات بازی درباری "مبارزات گروهی" هم هست. تو بازی مبارزات خیلی زیادی وجود داره و شما باید همیشه به فکر شخصیت‌هایی که داخل گروه نیستن هم باشید".

Final Fantasy XV در حال ساخته شدن برای PS4 و Xbox 1 است.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر