Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,322
نام
ماکان
یادت رفته اکشن رو گذاشتن روی Agni's philosophy
:biggrin1:
اون بازیه اکشنه

ممد Agni's Philosophy اصلا بازی نیست!:D XV کامل اکشن شده.

بعد چرا دو قرون خوشبین نیستی، شاید به یه در جدیدی از در های اکتشافات در دنیای ژرف FF رسیدن و تونستن این فرمان ها رو در کلید X خلاصه کنن

بدبین نیستم! اتفاقا به XV خیلی امید دارم! اصلا برای همین هم هست که میگم کاشکی RPG بود! چون بازی خیلی خوبی هست و اگه RPG هم میشد دیگه نور الی نور میشد!:D

داداش ماکان گفتی اکشن شدن به فروش اون کمک نمیکنه ولی ببینید گیم پلی تایپ-0 که کمی شبیه به 15 هست تو فروش بازی های پی اس پی تو ژاپن فرای تصور فروش کرده !

T-0 اصلا فروشش ورای تصور نبود و با استانداردهای FF چیز خاصی نبود. اما عمده محبوبیتش بخاطر داستان خوبش بود. خصوصا اینکه به سبک FF های قدیمی خیلی رمنس و غمگین و گریه آور بود!
 

slipkboy

Apollo 13
Loyal Member
Mar 3, 2009
3,916
نام
محمد. تـ
ممد Agni's Philosophy اصلا بازی نیست!:biggrin1: XV کامل اکشن شده.
فکر کن اینا یه تک دمو از FF با نام Agni's Philosophy و شخصیت های بنیه دار و موتر جدیدشون نشون بدن و هیچ برنامه ای هم براش نباشه.
شرط میبندم از قبل از نشون دادن اون تک دمو دارن روش کار میکنن و سبکش هم JRPGTPS هستش :D (نقش آفرینی ژاپنی شوتر سوم شخص )
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,322
نام
ماکان
فکر کن اینا یه تک دمو از FF با نام Agni's Philosophy و شخصیت های بنیه دار و موتر جدیدشون نشون بدن و هیچ برنامه ای هم براش نباشه.
شرط میبندم از قبل از نشون دادن اون تک دمو دارن روش کار میکنن و سبکش هم JRPGTPS هستش :D (نقش آفرینی ژاپنی شوتر سوم شخص )

SE هر نسل انجین جدیدش رو با یک Tech Demo سرکاری پرزنت میکنه که هیچ وقت بازی نمیشه! مثل E3 سال 2005 که تک دمویی که نشون دادن CG آغازین FFVII بود و یه نسل همه رو گذاشت سرکار!:D

Agni's Philosophy هم یه ایده از هاشیموتو بوده که برای نمایش قدرت های Luminous ساختن. حتی یه سری از کانسپت هاش رو هم تو Crystal Dynamics زدن! در حال حاضر تنها پروژه ای که داره روی Luminous ساخته میشه همین XV هست که هنوز ندیدم چه شکلی شده ولی نومورا گفته گرافیک بازی عین CG های بازی شده!:D در واقع گفتن از AP به مراتب بهتره!:D

ولی خود AP قطعا بازی نیست.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,322
نام
ماکان
XV از نظر فضا و اتمسفر و استایل شخصیت ها خیلی شبیه به FF های PS هست. گیم پلیش هم اشارات زیادی به FFVI داره. یجورایی ترکیب گیم پلی FFVI با اتمسفر FFVII در یک مدیوم جدید اکشن هست. ترکیبی که که اگه درست در بیاد قطعا منجر به یک تجربه جدید بی نهایت جذاب میشه.

هرچند من خودم مخالف درجه یک این گیم پلی هستم اما با همه این تفاسیر معتقدم اگه نومورا کارشو درست انجام بده XV یکی از بهترین FF های اخیر میشه. البته باید XV و FFX HD رو باهم بازی کرد بعد نظر داد! میترسم نسخه HD این X سگش بی ارزه به کل XV و XIII و متعلقاتش!:|
 

Noctis-Sasuke

کاربر سایت
Jul 24, 2013
52
آقا چقدر داری به این گیم پلی بنده خدا گیر میدی؟ :d

به نظر شخصی بنده خیلی کار عالی کردن که گیم پلی اکشن شده. اینجوریم نیست که من یه کالاف بازم و با دیدن تریلرش ازش خوشم اومده نه من خودم JRPG بازم و غیر از JRPG چیزی تو دنیا نمیبینم

شما فکر کن همون تیریپ جنگای سنتی خودشو داشت اونموقع میتونستن جنگای خفنی با ترکیب اون همه شمشیر و قدرت مورد علاقه من یعنی تلپورت درست کنن؟؟ خب نمیشد میشد هم خیلی ناجور میشد

بعدش الان FF طرفدارای قدیمیشو از دست نمیده که هیچ (اگه کسی XV رو نخره کلا مغزشون Out of order تشریف داره) کسایی که سری FF رو هم دوس نداشتن رو میکشه به طرف خودش
 

M0HAMAD

کاربر سایت
Jul 1, 2009
842
نام
محمد
این XV یه ذره بیش از حد, بیش از حد اکشن نشده...؟
من کنفرانس e3 رو همون موقع دانلود کردم ولی تازه دیشب دیدمش
نمیدونم دقیقا ولی فکر کنم دیگه از حد گذرونده
 

K o j i m a

کاربر سایت
Jul 2, 2012
2,146
نام
Morteza
این XV یه ذره بیش از حد, بیش از حد اکشن نشده...؟
من کنفرانس e3 رو همون موقع دانلود کردم ولی تازه دیشب دیدمش
نمیدونم دقیقا ولی فکر کنم دیگه از حد گذرونده

به نظرم اگه ميخوان اکشن بسازن بايد "اکشن" باشه.
اگه هم jrpg ميخوان بسازن بايد "jrpg" بسازن.
اين که بخوان هواى دو تارو داشته باشن خراب ميشه يا خيلى سخته.
الانم ffxv گيم پلى کاملا اکشن داره با اتمسفر اصيل فاينال فنتزى که اين عاليه.
به خاطر همين اتمسفرش بايد خدارو شکر کنين که بعد يه نسل ميتونين ببينينش
 

M0HAMAD

کاربر سایت
Jul 1, 2009
842
نام
محمد
به نظرم اگه ميخوان اکشن بسازن بايد "اکشن" باشه.
اگه هم jrpg ميخوان بسازن بايد "jrpg" بسازن.
اين که بخوان هواى دو تارو داشته باشن خراب ميشه يا خيلى سخته.
الانم ffxv گيم پلى کاملا اکشن داره با اتمسفر اصيل فاينال فنتزى که اين عاليه.
به خاطر همين اتمسفرش بايد خدارو شکر کنين که بعد يه نسل ميتونين ببينينش
حالا این قضیه FF VII:CC رو دیگه بیش از حد گفتم و یکم لوث شده ولی
اون هر دوی این سبکها رو ترکیب کرده بود و بسیار هم جالب شده بود
البته نه المان های RPG یش خیلی زیاد بود {البته به نسبت psp به نظرم کافی بود}
هم المانهای اکشنش دیگه انقدر زیاد نبود
کلا شده بود Action/Jrpg
 

K o j i m a

کاربر سایت
Jul 2, 2012
2,146
نام
Morteza
حالا این قضیه FF VII:CC رو دیگه بیش از حد گفتم و یکم لوث شده ولی
اون هر دوی این سبکها رو ترکیب کرده بود و بسیار هم جالب شده بود
البته نه المان های RPG یش خیلی زیاد بود {البته به نسبت psp به نظرم کافی بود}
هم المانهای اکشنش دیگه انقدر زیاد نبود
کلا شده بود Action/Jrpg

من psp نداشتمو اين بازيو بازى نکردم ولى به نظرم نومورا داره کارت درستو ميکنه.
البته هنوز چيزى مشخص نشده, قابليت summon و magic که تاييد شده فقط به صورت real time هست.
فعلا بايد تا توکيو گيم شو منتظر بمونيم
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,964
نام
فرهاد
Nomura مصاحبه کرده و گفته بازی بیشتر به اکشن شدن روی آورده تا یه بازی RPG! گفته البته در بازی المان های سری FF خواهند بود ولی سعی کردیم بازیرو اکشن تر بسازیم( بیجا کردی) و Blah blah blah

We wanted to create like an action-based FF this time because we wanted to create a dynamic feeling between the story and the game itself," Nomura told Final Fantasy News (via Nova Crystallis). "Of course, we are going to put many FF elements into it, because otherwise there is no point calling Final Fantasy XV. Naturally, we still think we should have some old school FF feeling to the game."
 

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
یک نکته‌ای رو بگم این اکشن تر شدن بیشتر 2 تا موضوعه یکی اینکه غربی‌ها بازی‌های اکشن رو می‌پسندند دوم اینکه بخاطر اینکه بازی در غرب هم مورد استقبال خوب قرار بگیره مجبور هستند بازی رو اکشن تر کنند بحث محبوبیت FF غرب به کنار. هر سال و هر نسل توقعات گیمران بیش اکشن پسندتر می‌شد حتی این مورد برای ژاپنی‌ها هم صدق می‌کنه.
فقط جهت شفاف سازی گفتم به عنوان کسی که FF رو از شماره اولش بازی کرده.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,322
نام
ماکان
یک نکته‌ای رو بگم این اکشن تر شدن بیشتر 2 تا موضوعه یکی اینکه غربی‌ها بازی‌های اکشن رو می‌پسندند دوم اینکه بخاطر اینکه بازی در غرب هم مورد استقبال خوب قرار بگیره مجبور هستند بازی رو اکشن تر کنند بحث محبوبیت FF غرب به کنار

برو بابا! این نکته هاتو واسه خودت نگه دار!:D

بازم میگم، مزخرف ترین حرف ممکن اینه که بگی FF اکشن بیشتر میفروشه! یه FF کلاسیک مثل FFVII با یه گیم پلی کاملا JRPG فقط روی یه پلتفرم 10 میلیون میفروشه. فروشی که COD و GTA و اینا هم نمیتونن بهش برسن. یا بسختی میرسن. اگه برسن! FF یه FF خوب باشه فروشش شونصدبرابر این خزعبلات اکشن میشه.
 

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
برو بابا! این نکته هاتو واسه خودت نگه دار!:D

بازم میگم، مزخرف ترین حرف ممکن اینه که بگی FF اکشن بیشتر میفروشه! یه FF کلاسیک مثل FFVII با یه گیم پلی کاملا JRPG فقط روی یه پلتفرم 10 میلیون میفروشه. فروشی که COD و GTA و اینا هم نمیتونن بهش برسن. یا بسختی میرسن. اگه برسن! FF یه FF خوب باشه فروشش شونصدبرابر این خزعبلات اکشن میشه.
این موضوع رو نمی‌تونی کتمان کنی که فروش FF غرب بیشتر از ژاپن شده تو لیست پیش فروش ها رو نگاه بکنی متوجه میشی. هرچی بازیها به سمت اکشن گیرایی برند مخاطب بیشتری رو جذب می‌کنند در نتیجه فروششون بیشترمیشه.
برای مثال پیش خرید آمریکا و آلمان تاپ 10:
5. ( 4 ) Final Fantasy X/X-2 HD Remaster (PS3, Square Enix)
9. ( 8 ) Lightning Returns: Final Fantasy XIII (PS3, Square Enix)
7. ( 6 ) Kingdom Hearts HD 1.5 Remix (PS3, Square Enix)
10.(10 ) Final Fantasy XIV: A Realm Reborn (PS3, Square Enix)

تو ژاپن همچین چیزی رو کمتر می‌بینی که یک FF تو تاپ 10 باشه پیش خرید باشه
 
آخرین ویرایش:

kasra668450kk

کاربر سایت
Oct 5, 2011
83
نام
کسرا
دوستان به نظر من مجموعه Final Fantasy از شماره 13 به بعدش ( البته 2-10 هم اولین نشانه اش بود ) به طور کامل مرده.
من خودم مفهوم بازی رو با مجموعه فاینال رو Ps1 شناختم و هنوز هم گاهی اوقات که به شماره 7 این سری فکر می کنم موهای تن سیخ می شه ( به قدری این بازی اون دوران عظیم بود )
ولی به نظر این سکوار انیکس لعنتی از همون دوره Ps2 شیر دوشی این مجموعه رو با عناوین افتضاحی مثل 2-10 و Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII شروع کرد و تو نسل هفتم هم رسما با تبدیل این اثر به COD یه JRPG ها رسما فاتحه این مجموعه رو خوند.
من واقعا از خیلی از دوستان که اسم خودشون رو فن JRPG می زارن تعجب می کنم که از این تریلر های فاجعه XV چی دیدن که دارن ازش تعریف می کنند
خواهش می کنم اگه واقعا کسی یه دلیل قانع کننده برای من بیاره که چرا این نسخه قراره بهتر از اون 13 های آشغال ( که واقعا به شعور مخاطبشون توهین می کردن و فکر می کردن همه مثل خود ژاپنی ها نوبن ) باشه من بهتون قول می دم پیامبر این نسخه تو سایت بشم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر