Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:
بهترین گیم پلی در خور FF به نظر من گیم پلی شماره 13 بود یه چیزی بین نوبتی و اکشن!

من همون گیم پلی XIII رو هم ترجیح میدم! اکشن بدرد سری فرعی میخوره! درست نیست چون ملت اکشن دوست دارن FF ب ..ا بره!:| حالا شانس آوردیم به تاثی از CoD نیومدن FPS بکننش!
 
من همون گیم پلی XIII رو هم ترجیح میدم! اکشن بدرد سری فرعی میخوره! درست نیست چون ملت اکشن دوست دارن FF ب ..ا بره!:| حالا شانس آوردیم به تاثی از CoD نیومدن FPS بکننش!

اتفاقاً این کارشون بدک نیست + اینکه گفتن اوایل بازی هنوز زور این کارا رو ندارین. حالا میبینمت بهت میگم کل نظارت رو ولی بدون دلایل خوبی دارم.
مثلاً اولیش اینکه بازی با این ترفند فروش خوبی توی بازار غرب می کنه.
بازی بیشتر از قبل شبیه انیمیشن نجات کودکان میشه که خوب خیلی حال میده :دی
 
خوب این تحلیل اشتباه هست! چرا فکر میکنید طرفدارای FF (که کمم نیستن) دوست دارن این بازی رو اکشن ببینن؟ خوب CoD هم خوب میفروشه و مخاطب داره، پس اگه یه FF مثل CoD بسازن باید انقدر فروش داشته باشه؟

FF با فرم ترن بیسش اگه خوب ساخته بشه اصلا کم فروش نیست!

مشخصه اصلی یه FF در درجه اول داستان، اتمسفر و شخصیت هاش هستن و در پله بعد گیم پلی. XIII مشکلیش گیم پلی نبود بلکه فاکتور اول برای FF بودنش بود! نه داستان خوبی داشت، نه شخصیت و نه اتمسفر! همشون عالی بودن اما برای یه FF نه! گرافیکش خیلی پر زرق و برق بود اما این ان چیزی نبود که ما از FF انتظار داشتیم! اما با وجود این همه ضعف خیلی خوب فروخت! آمار جدیدش رو ندارم اما نزدیک به 7 میلیون! کم نیست اصلا!

XV داستان و شخصیت و اتمسفر خوب، یعنی عالی داره! اگه گیم پلیش هم عین همون XIII در میومد قطعا میتونست FF رو به اوج برگردونه!

بازم میگم اشتباه شما اینه که فکر میکنید طرفدارای FF این بازی رو به صورت اکشن میخوان! یا اگه FF اکشن بشه طیف وسیع تری میان سمتش! در صورتیکه کافیه بیایید مثلا فروش FFXIII روی PS3 رو با GOWIII مقایسه کنید! طرفدارای FF بیشترن!

بنظر من حرف شماها اصلا توجیه خوبی نیست! مثلا AW فروش پایینی داشت. خوب پس رمدی بیاد گیم پلیش رو اکشن کنه و الن عین کریتوس با شمشیر همه رو بکشه یا اصلا FPS بشه و عین CoD. اینجوری مخاطبش میره بالاتر!!!
 
Final Fantasy شوتر و اکشن سطحش از "زوزه ی سربروس" (که البته من واقعا دوسش دارم!:دی) بالا تر نمی ره.
هر چیزی یه ریشه و اوریجینی داره؛ شوتر اول شخص الآن (بحثی هم توش نیست) محبوب ترین ژانر بین گیمر هاست، پس بیایم تمام بازی ها رو اول شخص کنیم بریم دیگه!:دی
 
خوب این تحلیل اشتباه هست! چرا فکر میکنید طرفدارای FF (که کمم نیستن) دوست دارن این بازی رو اکشن ببینن؟ خوب CoD هم خوب میفروشه و مخاطب داره، پس اگه یه FF مثل CoD بسازن باید انقدر فروش داشته باشه؟

FF با فرم ترن بیسش اگه خوب ساخته بشه اصلا کم فروش نیست!

مشخصه اصلی یه FF در درجه اول داستان، اتمسفر و شخصیت هاش هستن و در پله بعد گیم پلی. XIII مشکلیش گیم پلی نبود بلکه فاکتور اول برای FF بودنش بود! نه داستان خوبی داشت، نه شخصیت و نه اتمسفر! همشون عالی بودن اما برای یه FF نه! گرافیکش خیلی پر زرق و برق بود اما این ان چیزی نبود که ما از FF انتظار داشتیم! اما با وجود این همه ضعف خیلی خوب فروخت! آمار جدیدش رو ندارم اما نزدیک به 7 میلیون! کم نیست اصلا!

XV داستان و شخصیت و اتمسفر خوب، یعنی عالی داره! اگه گیم پلیش هم عین همون XIII در میومد قطعا میتونست FF رو به اوج برگردونه!

بازم میگم اشتباه شما اینه که فکر میکنید طرفدارای FF این بازی رو به صورت اکشن میخوان! یا اگه FF اکشن بشه طیف وسیع تری میان سمتش! در صورتیکه کافیه بیایید مثلا فروش FFXIII روی PS3 رو با GOWIII مقایسه کنید! طرفدارای FF بیشترن!

بنظر من حرف شماها اصلا توجیه خوبی نیست! مثلا AW فروش پایینی داشت. خوب پس رمدی بیاد گیم پلیش رو اکشن کنه و الن عین کریتوس با شمشیر همه رو بکشه یا اصلا FPS بشه و عین CoD. اینجوری مخاطبش میره بالاتر!!!

توئم که خوراکت سفسطه شده این چند وقته :دی
من اصلاً حرفی از این زدم که بازی بیاد از فرم خودش خارج بشه؟
تو گفتی اکشنش کنن برای سری فرعی، من میگم چرا این کار رو بکنند؟ همین چیزی که نشون دادن ملت رو ترکوند.
همون موقع هم اعلام کردند که اینا مال اوای بازی نیست.
شاید اوایل بازی برای پیشروی توی مبارزات همون حالات سنتی حاکم باشه، اما چه دلیل داره توی سطح بالا همچنان با همون سیستم مبارزه کرد؟


بعد از یه زاویه ای به بقیه ی بازیکنا نگاه نکن که مثلاً اونا تا حالا ترن بیس بازی نکردن و یا FF بازی نکردن بعد حالا که دیدن XV اکشنه یهو یاد این سری افتادن.

این طوری که تو میگه شما فیلان میخواهید و شما بهمان می خواهید، شبیه این مدل صحبتاس که من Hard Core قضیه ام شما یه سری noob پس بحث الکی نکنید.
 
اصلا کیوان ژانر همیشه باید متناسب با محتوا باشه! مثلا کن لواین وقتی داستان بایوشاک رو نوشت چرا اکشن نساخت بازیش رو؟ چرا RPG نساخت؟ برای اینکه به ان محتوی و برای انتقال ان مفهوم FPS میخوره!

FF هم به واسطه داستان گسترده ای که داره و شخصیت های متعددش بدرد اکشن شدن نمیخوره! باید پارتی داشته باشی و بتونی انهارو کنترل کنی. RPG انم از نوع ژاپنیش تنها ژانری هست که میتونه داستان و شخصیت پردازی به سبک FF رو جلو ببره! حالا باز XV با اینکه اکشن هست اما حداقل به قول خود نومورا این اشتباه رو نکردن و پارتی رو تو بازی نگه داشتن وگرنه که دیگه رسما باید XV رو هم نابود شده میدونستیم!

من مخالف این هستم که اکشن شدن برابر با فروش بیشتر هست! زوزه سربروس از نظر شخصیتی و داستان وصل به یکی از بهترین های صنعت گیم بود. اکشنش به نسبت خودش خوب و با معادلات این چنینی باید یه فروش عالی رو تجربه میکرد اما در نهایت به 500 هزار تا هم نرسید یا فکر کنم بزور رسید! حتی تو ژاپن هم اصلا تحویلش نگرفتن! نکته اینجاست که مثلا FFVI که RPG ترین FF هست تو آمریکا پرفروش ترین هم بوده! از VI به بعد هرچقدر FF ها رو به اکشن شدن رفتن فروششون هم افت کرد و اصلا کاهش شدید محبوبیت FF بخاطر همین اکشن شدنش بود! نقطعه شروعش هم VIII و ان سیستم جانکشن احمقانه که باز دست پخت کیتاسه بود!

این اکشن XV خیلی خوبه اما برای یه عنوان فرعی یا یه بازی دیگه مثل KH! من با اینکه این همه Versus رو دوست داشتم الان اصلا تو کتم نمیره این سیستم گیم پلی رو برای XV بپذیرم! چقدر امیدوارم بودم ایتو بیاد و یه RPG مثل آدم برای XV بسازه... تنها نقطه امیدواری نومورا هست! اینکه نومورا هرچی بسازه حداقل عالی میسازه! XV از نظر شخصیت و داستان و اینا هم بنظر نمیرسه کم بزاره! میگم اکه گیم پلیش هم RPG بود در حد خدا پیغمبر تحویلش میگرفتن!

توئم که خوراکت سفسطه شده این چند وقته

سفسطه چیه من میگم اکشن شدن FF به معنی جذب مخاطب بیشتر نیست! به معنی از دست دادن فن بیسه! من مرده شما زنده ببینید XV میتونه از نظر فروش موفقیت درخورد FF رو تجربه کنه یا نه!

همون موقع هم اعلام کردند که اینا مال اوای بازی نیست.
شاید اوایل بازی برای پیشروی توی مبارزات همون حالات سنتی حاکم باشه، اما چه دلیل داره توی سطح بالا همچنان با همون سیستم مبارزه کرد؟

ممد.جیم.تا چی میگی؟:دی بازی کامل اکشن هست. پارتی داریم اما گیم پلی کامل اکشن هست. دیگه خبری از "حالات سنتی" نیست!

بعد از یه زاویه ای به بقیه ی بازیکنا نگاه نکن که مثلاً اونا تا حالا ترن بیس بازی نکردن و یا FF بازی نکردن بعد حالا که دیدن XV اکشنه یهو یاد این سری افتادن.

خوب پس با این تعریف بیان FF رو بدن دست IW تا یه CoD ورژن آو FF بسازه که همه براش کف و خون بالا بیارن. خیلی هم خوب، خیلی هم عالی.

این طوری که تو میگه شما فیلان میخواهید و شما بهمان می خواهید، شبیه این مدل صحبتاس که من Hard Core قضیه ام شما یه سری noob پس بحث الکی نکنید.

دقیقا همچین خبریه!:دی طبیعی هست که وقتی من دارم در مورد XV صحبت میکنم از چیزی میگم که خودم میخوام تو بازی ببینم نه ان چیزی که بقیه دوست دارن. من کار ندارم چی به صلاح FF هست، من که مدیر بازرگانی SE نیستم! من فقط به سلیقه خودم نگاه میکنم! مثلا LR رو نگاه کن. بازی رو کامل زدن اکشن کردن و ریدن تو FF. پیش بینی یه فروش افتضاح رو برای این بازی میکنم چون مقدار فن بیسی که این بازی بخاطر اکشن شدنش از دست داده خیلی خیلی بیشتر از اشخاصی هستن که بخاطر اکشن و ساده بودنش جذبش میشن. اینجا هم من نوعی به عنوان یه طرفدار قدیمی FF هستم که مهمم نه کسایی که به واسطه اکشن بودن XV میان سمتش چون ماها گروه بزرگ تری هستیم.

FF میخواد با اکشن شدن بیشتر بفروشه در حالتی که با همون فرم سنتی و کلاسیک نقش آفرینیش از بهترین اکشن های محض بیشتر میفروشه!
 
آخرین ویرایش:
سفسطه چیه من میگم اکشن شدن FF به معنی جذب مخاطب بیشتر نیست! به معنی از دست دادن فن بیسه! من مرده شما زنده ببینید XV میتونه از نظر فروش موفقیت درخورد FF رو تجربه کنه یا نه!
استقبالی که ازش توی E3 کردن بچه های CoD باز چیز دیگه ای رو میگه :دی
البته دوستان CoD باز تاج سر ما اصن، ولی خوب اسقبال آبگوشتی ای شد.

ممد.جیم.تا چی میگی؟:biggrin1: بازی کامل اکشن هست. پارتی داریم اما گیم پلی کامل اکشن هست. دیگه خبری از "حالات سنتی" نیست!

یادت رفته اکشن رو گذاشتن روی Agni's philosophy :دی اون بازیه اکشنه :دی

خوب پس با این تعریف بیان FF رو بدن دست IW تا یه CoD ورژن آو FF بسازه که همه براش کف و خون بالا بیارن. خیلی هم خوب، خیلی هم عالی.

بازم داری اشتباه برداشت می کنی، من دارم میگم این اشتباهه نگارشی تو توی اون پستت اذیت میکنه. حالت بالا به پایین ناراحت کننده ای توش داره.

دقیقا همچین خبریه!:biggrin1: مثلا LR رو نگاه کن. بازی رو کامل زدن اکشن کردن و ریدن تو FF. پیش بینی یه فروش افتضاح رو برای این بازی میکنم چون مقدار فن بیسی که این بازی بخاطر اکشن شدنش از دست داده خیلی خیلی بیشتر از اشخاصی هستن که بخاطر اکشن و ساده بودنش جذبش میشن. اینجا هم من نوعی به عنوان یه طرفدار قدیمی FF هستم که مهمم نه کسایی که به واسطه اکشن بودن XV میان سمتش چون ماها گروه بزرگ تری هستیم.

FF میخواد با اکشن شدن بیشتر بفروشه در حالتی که با همون فرم سنتی و کلاسیک نقش آفرینیش از بهترین اکشن های محض بیشتر میفروشه!

نه اصلا از این خبرا نیست :دی حتی میثم (ره) هم FF باز بود. :دی
من از شخصیت این دختره خوشم نیومد و بازیش نکردم 13 رو :دی
بیا مثال رو ببر روی شماره 10 که من دوستش دارم :دی

بعد چرا دو قرون خوشبین نیستی، شاید به یه در جدیدی از در های اکتشافات در دنیای ژرف FF رسیدن و تونستن این فرمان ها رو در کلید X خلاصه کنن :دی
 
بعد از یه زاویه ای به بقیه ی بازیکنا نگاه نکن که مثلاً اونا تا حالا ترن بیس بازی نکردن و یا FF بازی نکردن بعد حالا که دیدن XV اکشنه یهو یاد این سری افتادن.
به جان ممد اصن بحث این حرفا نیست! آقا تو الآن مسفکت فنی، مسفکت رو با یه سری المان می شناسی فک کن مسفکت نسل بعد بیان یه شوتر خطی اصلا شاهکار بسازن؛ مسلما خوشت نمیآد. این هم یه همچین وضعیتی داره... مهم ترین چیز اینه که شما اول بتونی فنهای قدیمی خودت رو راضی نگه داری بعد سعی کنی یه سری فن جدید جذب کنی.
یه نظر شخصی هم برای خودم دارم اون هم اینه که توی FF خیلی به گیم پلی ربط نداره!:دی شاید به نظرتون احمقانه بیاد اما گیم پلی FF7 توی تمام FFـهایی که بازی کردم از همه ضعیف تر بوده برام و اصلا دوسش نداشتم(در کنار 12 که لِه لِه بود سیستم مبارزاتش!). منتهی شخصیت پردازی و خط داستانی بازیه که جاودانش کرده. چیزی که خیلی من رو به این نسخه اُمیدوار کرده همین داستان و شخصیت هاست. Cool بودن ناکتیس تو حلقم!:دی
 
به جان ممد اصن بحث این حرفا نیست! آقا تو الآن مسفکت فنی، مسفکت رو با یه سری المان می شناسی فک کن مسفکت نسل بعد بیان یه شوتر خطی اصلا شاهکار بسازن؛ مسلما خوشت نمیآد. این هم یه همچین وضعیتی داره... مهم ترین چیز اینه که شما اول بتونی فنهای قدیمی خودت رو راضی نگه داری بعد سعی کنی یه سری فن جدید جذب کنی.
یه نظر شخصی هم برای خودم دارم اون هم اینه که توی FF خیلی به گیم پلی ربط نداره!:دی شاید به نظرتون احمقانه بیاد اما گیم پلی FF7 توی تمام FFـهایی که بازی کردم از همه ضعیف تر بوده برام و اصلا دوسش نداشتم(در کنار 12 که لِه لِه بود سیستم مبارزاتش!). منتهی شخصیت پردازی و خط داستانی بازیه که جاودانش کرده. چیزی که خیلی من رو به این نسخه اُمیدوار کرده همین داستان و شخصیت هاست. Cool بودن ناکتیس تو حلقم!:دی

کیوان من که از تغییر سبک حمایت نمی کنم، اصلاً خیلی هم مثال بجایی هست که بگیم " خربوزه خیلی خوشمزه است، عسلم خیلی خوشمزه است، دوتاش رو با هم بخور از شَرت راحت بشیم" :دی (البته تو همینمایه ها بود)
FF هم شیرینه و اکشن هم شیرینه دوتاش رو توی یه بازی بدن بیرون که دیگه باباش درمیاد مثل همین 13LR که ماکان هم میگه.
اون تک خط منظورم بیشتر اینه که وقتی یه کاربر نوجوان زیبا روی ترگل و ورگل و گوگولی مگولی میاد و شاد خرم میخواد بگه "آقا آقا این XV چقد خفنه، چه خوشگله، عاجقشم" یهو پست ماکان رو میبینه دل نازکش میشکنه. :دی
 
Final Fantasy شوتر و اکشن سطحش از "زوزه ی سربروس" (که البته من واقعا دوسش دارم!:دی) بالا تر نمی ره.
هر چیزی یه ریشه و اوریجینی داره؛ شوتر اول شخص الآن (بحثی هم توش نیست) محبوب ترین ژانر بین گیمر هاست، پس بیایم تمام بازی ها رو اول شخص کنیم بریم دیگه!:دی
عزای سربروس!:دی
نقطعه شروعش هم VIII و ان سیستم جانکشن احمقانه که باز دست پخت کیتاسه بود!
من هر چی فکر کردم ربط جانکشن FF VIII به اکشن شدن سری رو نفهمیدم! یه سیستم بود که کاراکترها از گاردین فورس قدرت می گرفتن درسته؟
بعد اگه به اکشن شدن باشه که کرایسیس کور خیلی بهم حال داد...هنوز که هنوزه تو کف مبارزاتشم. جالبه تو XV یه باهاموت دیدم دقیقا مثل همون باهاموتی بود که زک اول کرایسیس کور باهاش جنگید (اونجایی که داشت تمرین مجازی می کرد تو شینرا و آخرش سفیروث اومد)

====

ببخشید جامپ این می کنم وسط بحث تون ولی تا جایی که من دیدم گیم پلی XV شبیه کرایسیس کور بود! الان KH من برم کدومش رو بازی کنم شبیه XV ـه؟ (تا حالا بازی نکردم) بعد نسخه های PS2 ـش پورت اچ دی شدن برای PS3 نه؟
هیچیم به اندازه مبارزه نوبتی سنتی به من حال نمی ده! یعنی چی باید تو کتاب های تاریخ دنبالش گشت؟:دی اینهمه بازی موفق هنوز دارن رو کنسول دستی با همین سبک میان:دی
 
آخرین ویرایش:
بچه ها میبینم داداش ماکان و بقیه از گیم پلی 13 دفاع میکنن خیلی خوشحال شدم !
حالا این رو ووللش !
داداش ماکان گفتی اکشن شدن به فروش اون کمک نمیکنه ولی ببینید گیم پلی تایپ-0 که کمی شبیه به 15 هست تو فروش بازی های پی اس پی تو ژاپن فرای تصور فروش کرده !
من فکر کنم خودشون دیگه ترن بیس متسفانه زیاد بازی نمیکنن !
ولی حتی بازی مثل نینو کو.نی هم گیم پلیش دیگه کاملا ترن بیس نیست یا مثلا بازی تیلس آف زیللیا که تو ژاپن فروشش فک انداز بود هم خوب گیم پلیش سنتی نیست !
ولی خوب بازی های ترن بیس هنوز هم طرفدار های خودشون رو دارن ! {ما هم جزوشون هستیم ها ! :d}
حالا بچه ها میان میگن خوب که چی حرفت چه ربطی داشت به 15 ربطم این بود که شاید حد گیم پلی 13 حال نکنم باهاش یا حد 10 موی بدنم سیخ نشه یا حد 7 ناراحت نشم یا حد 4 خودکشی کنم ولی هنوز بازی فاینال فانتزی هست و باهاش حال میکنیم !
ولی لطفا در آینده FPS تحویلمون ندن !
 
واقعا نمیشه فهمید چه جور گیم پلیی برای بازی طراحی کردن ، از یک طرف میگن پارتی رو نگه داشتن و از یک طرف حرکت آزادانه شخصیت رو میبینیم ! به نظر من مثل XIII میتونیم برای اعضای پارتی نقش هایی رو قرار بدیم و اونا خودشون با هوش مصنوعی حرکات رو بزنن و از طرفی خودمون هم بتونیم شخصیتی که در اختیار داریم رو با توجه به قابلیت های خود اون شخص کنترل کنیم و غیر نوبتی حملات یا کمک به اعضای پارتی رو انجام بدیم ! شاید هم برای نزدیک کردن گیم پلی به حالت نوبتی یک جور Limit Bar برای حرکات قرار دادن تا نتونیم بدون وفقه حرکت بزنیم !
 
آخرین ویرایش:
حرف داداش ماکان رو تا یید می کنم. ff13گیم پلی عالی داشت ولی شخصیت پردازی و داستان در اون حد نبود. در شماره 2- 13 داشت خوب پیش می رفت ولی دوباره خراب شد.
شماره ناله سربریوس هم باید بگم به من که خیلی حال داد یک اکشن rpg.اخه نگاه کنید اصلا به شخصیت وینسنت می خورد با یک تفنگ مثل گیم پلی 10 بازی کرد. بنظرم گیم پلی 15 هم باید متناسب با شخصیت هاش ساخته بشه. البته ما اطلاعی از شخصیت ناکتیس ندارم!!! و همین طور باید عناصر rpgخودش رو حفظ کند.:d
 
Dirge به معنی نوحه سرایی، و هر آوازی که از غم بر بیاد هست؛ وقتی قبل از سربروس میاد اشاره به صدایی داره که ازش در میاد.
آره اینجا می شه چون سربروس سگ نگهبان جهنم هست (تو آرک تریلر بارک وان پیس فهمیدم:دی)
باید این وینسنت رو هم بازی کنم، منتظرم یه پورت HD بدن چون ممکنه PS3 بریک شه بخوام اجراش کنم:دی موقعی که PS2 آخریم رو هنوز داشتم بازیش نکردم:(
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or