Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:
@Oakenshield

محمد کیفیت این عکسای مقایسه‌ایت نابودم کرد :sweatsmile:

Pro دوتا حالت Light (نزدیک به کیفیت PS4 عادی ولی با فریم بالا و نزدیک ۶۰) و حالت High (فریم ۳۰ ولی کیفیت گرافیکی بالاتر) توی دمو داره. مقایسه بین این دوتا حالت:
f348900709.gif

f02639006.gif
چیکار کنم؟ :-??از رو گیف برداشتم.
خود اون گیف ها هم کیفیت نداشتن.
 
بیخیال بابا :D

خداییش میتونی یه بازی OW مثل XV بهم نشون بدی که گرافیکش اینقدر وحشتناک باشه؟! مقایسه این بازی کارای ND از پایه اشتباهه چون از لحاظ وسعت و بزرگی اصلا هیچ ارتباطی بین کارای ND و XV نیست. الان این رو با نسخه‌های کنسولی DA:I یا Fallout 4 یا حتی Witcher 3 از لحاظ گرافیکی مقایسه کن تا بفهمی چه دستاورد وحشتناکی داشته SE سر گرافیک این بازی.
منظور منم تعریف بود... نخواستم مقایسه کنم... منظورم این بود تو بازی های خطی هم از این نوسان ها پیدا میشه و فقط ND از پسش بر میاد...
 
@Cloud Strife

نگران نبود باس و دشمن مخفی و اینا توی بازی بودید... از همین دمو :-"
yzytl.jpg

VFz5u.jpg

درضمن ظاهرا توی همین محیط ابتدایی بازی چندتا دانجن تا الان پیدا کردن گفرا ولی خب فعلا چون دموـه نمیزارن کسی بره داخل و نوکت واردشون نمیشه (با وجود اینکه کاملا مشخصه دانجن هستند). حتی یکی تونسته با گشتن توی محیط یه راه مخفی برای وارد شدن به یکی از دانجنا هم پیدا کنه ولی خب فعلا بازی نمیزاره وارد اون بشه :دی از این لحاظ من یکی که اصلا نگران کم بودن محتوا نیستم :دی

8tsth.jpg
 
@Cloud Strife

نگران نبود باس و دشمن مخفی و اینا توی بازی بودید... از همین دمو :-"
yzytl.jpg

VFz5u.jpg

درضمن ظاهرا توی همین محیط ابتدایی بازی چندتا دانجن تا الان پیدا کردن گفرا ولی خب فعلا چون دموـه نمیزارن کسی بره داخل و نوکت واردشون نمیشه (با وجود اینکه کاملا مشخصه دانجن هستند). حتی یکی تونسته با گشتن توی محیط یه راه مخفی برای وارد شدن به یکی از دانجنا هم پیدا کنه ولی خب فعلا بازی نمیزاره وارد اون بشه :D از این لحاظ من یکی که اصلا نگران کم بودن محتوا نیستم :D

8tsth.jpg

جیزس حضرت کامبیز کرایس :D به به :D

جیگرم حال اومد :D محیط همش پر باشه از اینا متا زیر 90 بیاد خودم آتیش میزنم همه منتقد ها رو :D

دانجن ها رندوم هستن؟ از پیش تعیین شده؟ جنریت میشن؟ چجوریه کلا وضعیتشون؟
 
دانجن ها رندوم هستن؟ از پیش تعیین شده؟ جنریت میشن؟ چجوریه کلا وضعیتشون؟
والا من قبل از این پیشنمایش‌های ماه قبل اخبار بازی رو دنبال نمیکردم وحید برای همین نمیدونم دقیقا وضعیت دانجنا به چه صورته ولی توی یکی دوتا ویدیویی که دیدم به نظر میومد طراحی مشخص و خاصی داشته باشن :دی توی یکیشون طرف با یه
دیمن سامورایی بزرگ
روبرو شد قشنگ زد با دو ضربه شقه شقه کرد نوکت و بچه‌ها رو :| :دی ممکنه اولای کار بعضی دانجن‌ها سخت باشن برای بازیکن پس بعد از اینکه Level Up شدی باید برگردی سروقت اون دانجنا و بزنی دهن همه رو صاف کنی :>:D
 
ایول علی! این دانجن ها به من خیلی حس FF های کلاسیک رو میده، من با دانجن های FFIII خیلی حال میکردم، چقد هم باس های خفن و متنوع داشتن، مثلا یکیش باس آخرش یه جن بود، یا یکی یه قلعه پر از اسکلت بود که باید کوچیک میشدی تا بشه واردش شد و ...

این نره غوله هم خیلی خوفه. خدایی XV همین فرمون رو بره جلو و تا آخر بازی با همین قدرت ظاهر بشه شاهکار در میاد.
 
تفاوت گرافیکی بین دو نسخه پرو و معمولی زیاد نیست با توجه به این که پرو دوبرابر ps4 قوی تره قشنگ معلومه سرسری ازش رد شدن
فکر کنم خودشون گفته بودن وقت زیاد کار کردن رو نسخه ی پرو رو نداشتن احتمالا یه تغییراتی با آپدیت دسامبر که برای pro میاد بدن که کیفیت بازی روی رزولوشن 1080 بیشتر بشه
 
بازی هایی که مثل XV از اساس بر مبنی سخت افزار PS4 و X1‌ طراحی شدن کلا ورژن پروشون خیلی تفاوت چشم گیری نداره، خصوصا XV که وقت چندانی هم براش نزاشتن و بعد از اتمام کار ورژن اصلی تازه میخوان یه پچ براش طراحی کنن که بیاد گرافیک رو ببره بالا. برای دیدن تفاوت باید منتظر VIIR بود!:دی
 
امروز یخورده ویدئو تماشا کردم و به یه سری چیزها رسیدم که قبلا نمیدونستم بعضی ها خوبه و بعضی ها برای من بده.
نکته بدی که شاید بقیه میدونستن ولی من نمیدونستم و امروز فهمیدم اینه که ماشین رو از جاده نمیشه خارج کرد و اف رود کلا نداریم که خیلی برای من نا امید کننده هست.
نکته خوب طراحی یه سری جاهایی هست که تابحال ندیده بودم. مناطقی شبیه ریویرای فرانسه و جاهایی شبیه موناکو ( البته در مقیاس خیلی کوچیکتر) و کلا معماری و طراحی مناطق شمال غربی دریای مدیترانه که به من یکی خیلی حال داد.
موسیقی بازی رو هم تابحال دقت نکرده بودم ولی الان واقعا عالی بنظر میرسه.
 
امروز یخورده ویدئو تماشا کردم و به یه سری چیزها رسیدم که قبلا نمیدونستم بعضی ها خوبه و بعضی ها برای من بده.
نکته بدی که شاید بقیه میدونستن ولی من نمیدونستم و امروز فهمیدم اینه که ماشین رو از جاده نمیشه خارج کرد و اف رود کلا نداریم که خیلی برای من نا امید کننده هست.
نکته خوب طراحی یه سری جاهایی هست که تابحال ندیده بودم. مناطقی شبیه ریویرای فرانسه و جاهایی شبیه موناکو ( البته در مقیاس خیلی کوچیکتر) و کلا معماری و طراحی مناطق شمال غربی دریای مدیترانه که به من یکی خیلی حال داد.
موسیقی بازی رو هم تابحال دقت نکرده بودم ولی الان واقعا عالی بنظر میرسه.

حالت سفینه طور ماشین چی؟ قاعدتا باید جاهایی که موقع رانندگی نمیشه رفت رو حالت پرنده بتونه بره، نه؟ یعنی وقتی پرواز میکنی بعدش میشه یه جایی غیر جاده فرود امد؟ اگه نشه که خیلی بده!

کوروش موسیقی عالیه! کلا از زمان Versus و اولین قطعه ای که شیمومورا ساخت (سمنوس و تم اولیه بازی که کنار گذاشته شد) و تو Cloud DVD گذاشتن، من عاشق موسیقی بازی شدم. قطعاتی هم که شیمومورا برای Kingsglaive ساخته یکی از اون یکی خفن ترن! قشنگ تو لول امتسو کار کرده. ضمن اینکه تم FF و پرلود رو هم ریمیکس کرده. خیلی منتظرم ریمیکس پرلود رو گوش بدم ببینم چیه!:دی
 
حالت سفینه طور ماشین چی؟ قاعدتا باید جاهایی که موقع رانندگی نمیشه رفت رو حالت پرنده بتونه بره، نه؟ یعنی وقتی پرواز میکنی بعدش میشه یه جایی غیر جاده فرود امد؟ اگه نشه که خیلی بده!
در حالت پرواز میشه به همه جا رفت و ظاهرا جاهایی وجود داره که فقط با پرواز میشه به اونجاها دسترسی پیدا کرد ولی متاسفانه از این روش نمیشه برای دور زدن محدودیت اف رود استفاده کرد و حتما باید روی جاده فرود بیای. این خارج نشدن از جاده برای من خیلی ضد حال بود. البته ارزش بازی رو کم نمیکنه ولی لذت بازی رو برای من کم میکنه. احتمالا دلیل این محدودیت دمیج نخوردن ماشینه هرچند من ترجیح میدادم ماشین غیر طبیعی و ضد ضربه بود ولی از جاده خارج میشد.

کوروش موسیقی عالیه! کلا از زمان Versus و اولین قطعه ای که شیمومورا ساخت (سمنوس و تم اولیه بازی که کنار گذاشته شد) و تو Cloud DVD گذاشتن، من عاشق موسیقی بازی شدم. قطعاتی هم که شیمومورا برای Kingsglaive ساخته یکی از اون یکی خفن ترن! قشنگ تو لول امتسو کار کرده. ضمن اینکه تم FF و پرلود رو هم ریمیکس کرده. خیلی منتظرم ریمیکس پرلود رو گوش بدم ببینم چیه!:D
من چند تا اهنگ تو رادیوی ماشین شنیدم خیلی حال داد از جمله تم مبارزات فاینل 7 و از اون مهمتر قطعه باس فایت فاینل 7 که یه سری ارپژ نئوکلاسیکه و بارها رو گیتار الکتریک کاور شده و جزو اهنگهای مورد علاقمه. یه قطعه کر هم روی موجودات بزرگ داره ( باس و نیمه باس و موجودات که خاص هستن) اون هم خیلی حال میده. کلا بخش موسیقی از روی ویدئوهایی که دیدم عالی کار شده. فکر میکنم اهنگی از 8 هم شنیدم ولی مطمئن نیستم چون حواسم به مناظر اطراف بود.
کلا اگه از من بپرسن در ویدئوهایی که دیدم مهمترین ویژگی بازی چی بوده میگم طراحی هنری بازی و از این نظر واقعا میتونه یکی از بهترینهای تاریخ باشه.
 
در حالت پرواز میشه به همه جا رفت و ظاهرا جاهایی وجود داره که فقط با پرواز میشه به اونجاها دسترسی پیدا کرد ولی متاسفانه از این روش نمیشه برای دور زدن محدودیت اف رود استفاده کرد و حتما باید روی جاده فرود بیای. این خارج نشدن از جاده برای من خیلی ضد حال بود. البته ارزش بازی رو کم نمیکنه ولی لذت بازی رو برای من کم میکنه. احتمالا دلیل این محدودیت دمیج نخوردن ماشینه هرچند من ترجیح میدادم ماشین غیر طبیعی و ضد ضربه بود ولی از جاده خارج میشد.

من فکر میکردم پرواز کنی میشه هرجا خواستی فرود امد. ولی اینکه نمیشه از جاده حارج شد فکر میکنم بخاطر ناهموار بودن زمینه که از نظر تکنیکی رانندگی رو خیلی سخت میکنه. یعنی برای سازنده نه ما. ولی یه رائالیسمی هم توش هست!:دی اصولا کسی غیر جاده رانندگی نمیکنه، پدر کمک فنر و کف ماشین در میاد!:دی لول

من چند تا اهنگ تو رادیوی ماشین شنیدم خیلی حال داد از جمله تم مبارزات فاینل 7 و از اون مهمتر قطعه باس فایت فاینل 7 که یه سری ارپژ نئوکلاسیکه و بارها رو گیتار الکتریک کاور شده و جزو اهنگهای مورد علاقمه. یه قطعه کر هم روی موجودات بزرگ داره ( باس و نیمه باس و موجودات که خاص هستن) اون هم خیلی حال میده. کلا بخش موسیقی از روی ویدئوهایی که دیدم عالی کار شده. فکر میکنم اهنگی از 8 هم شنیدم ولی مطمئن نیستم چون حواسم به مناظر اطراف بود.

شیمومورا کلا کارش خیلی درسته. KH ها هم موسیقیشون خیلی خفنه. حالا کوروش Kingsglaive یه قطعه داره به اسم Apocalypsis Noctis که شیمومورا ساخته، کولاکه! تنظیمش وحشتناکه، ارکسترال به همراه پیانو و گروه کر. از آبوآ هم استفاده کرده در کنار پیانو که حس و حال FF رو قشنگ میرسونه. من ذوب در این آهنگ شدم.

کلا اگه از من بپرسن در ویدئوهایی که دیدم مهمترین ویژگی بازی چی بوده میگم طراحی هنری بازی و از این نظر واقعا میتونه یکی از بهترینهای تاریخ باشه.

به نظر منم از حیث گرافیک هنری کولاکه. هم رئال و یه نمه دارکه، هم طراحی لباس ها و شخصیت ها امضا FF پاشونه و استایل خاص خودشون رو دارن، و هم Takayuki Takeya با طراحی مجیتک و کلا همه چیزهای مکانیکی شاهکار خلق کرده! کلا آرت استایل بازی بی نظیره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or