Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:
من خودم یکی از کسایی هستم که از گرافیک همیشه راضی بوده... ولی نمیشه انکار کرد که منطقه به منطقه گرافیک بازی نوسان داره... مثلا بری تو جاده و کویر... و عکس بگیری و با اینا مقایسه کنی... انگار یه بازی بین نسلی هستش... که اینایی که بهترن برای کنسول جدیدن... و اون یکی منطقه روی یه کنسول نسل قبلی اجرا شده:D
ـــــــــــــ
البته نمیشه انکار کرد هیچ انجینی تو همه زمینه ها فوق العاده عمل نمی کنه... و هیچ استدیویی مثل ناتی نمی تونه خوب تعادل ایجاد کنه:D
بیخیال بابا :دی

خداییش میتونی یه بازی OW مثل XV بهم نشون بدی که گرافیکش اینقدر وحشتناک باشه؟! مقایسه این بازی کارای ND از پایه اشتباهه چون از لحاظ وسعت و بزرگی اصلا هیچ ارتباطی بین کارای ND و XV نیست. الان این رو با نسخه‌های کنسولی DA:I یا Fallout 4 یا حتی Witcher 3 از لحاظ گرافیکی مقایسه کن تا بفهمی چه دستاورد وحشتناکی داشته SE سر گرافیک این بازی.
 
بیخیال بابا :D

خداییش میتونی یه بازی OW مثل XV بهم نشون بدی که گرافیکش اینقدر وحشتناک باشه؟! مقایسه این بازی کارای ND از پایه اشتباهه چون از لحاظ وسعت و بزرگی اصلا هیچ ارتباطی بین کارای ND و XV نیست. الان این رو با نسخه‌های کنسولی DA:I یا Fallout 4 یا حتی Witcher 3 از لحاظ گرافیکی مقایسه کن تا بفهمی چه دستاورد وحشتناکی داشته SE سر گرافیک این بازی.
حتی با اونا هم نباید مقایسه کرد :))
یه نگاه به سایز مپ بندازی میبینی که تاباتا و تیمش یه کاری در حد معجزه کردن.
 
بیخیال بابا :D

خداییش میتونی یه بازی OW مثل XV بهم نشون بدی که گرافیکش اینقدر وحشتناک باشه؟! مقایسه این بازی کارای ND از پایه اشتباهه چون از لحاظ وسعت و بزرگی اصلا هیچ ارتباطی بین کارای ND و XV نیست. الان این رو با نسخه‌های کنسولی DA:I یا Fallout 4 یا حتی Witcher 3 از لحاظ گرافیکی مقایسه کن تا بفهمی چه دستاورد وحشتناکی داشته SE سر گرافیک این بازی.
حتی با اونا هم نباید مقایسه کرد :))
یه نگاه به سایز مپ بندازی میبینی که تاباتا و تیمش یه کاری در حد معجزه کردن.
 
دوستانی که پیگیر اخبار بازی هستن در مصاحبه و اخبار و اینها اعلام شده بعد صحنه روزنامه داخل هتل از لحاظ زمانی یا چپتر حدودا چقدر از بازی باقی مونده؟ یعنی اینها اونقدر تو دمو و ویدئو اول بازی رو تکرار کردن گاهی به شک میفتم نکنه کل بازی همینه و همین اطراف رو فقط ساختن:D (البته قسمت درگیری با روباتها هم هست)
الان دقیقا اسپویل شده بعدش کجا میریم و چقدر از زمان بازی مونده؟
اگه کسی جوابی داره لطفا داخل اسپویلر.
 
  • Like
Reactions: gamer1998y
دوستانی که پیگیر اخبار بازی هستن در مصاحبه و اخبار و اینها اعلام شده بعد صحنه روزنامه داخل هتل از لحاظ زمانی یا چپتر حدودا چقدر از بازی باقی مونده؟ یعنی اینها اونقدر تو دمو و ویدئو اول بازی رو تکرار کردن گاهی به شک میفتم نکنه کل بازی همینه و همین اطراف رو فقط ساختن:D (البته قسمت درگیری با روباتها هم هست)
الان دقیقا اسپویل شده بعدش کجا میریم و چقدر از زمان بازی مونده؟
اگه کسی جوابی داره لطفا داخل اسپویلر.
نترس :D عین متال گیر نمیشه :D
از اونجایی که داستان برات مهم نیست :D :
دقیقا معلوم نیست کجاست اما تاباتا تایید کرده که چپتر های اوله.
احتمالا چپتر 4-5 باشه.
یه چیز دیگه هم که می خواستم بگم اینه طبق گفته edge نیمه دوم بازی خیلی خطیه و تمرکزش روی مخفی کاریه اما با Time Travel میشه برگشت به محیط های OW.
 
  • Like
Reactions: gamer1998y
@Cloud Strife

ماکان یادته نگران گرافیک بازی بودی؟ :D از همین دموی جدید (به لطف بروبچ Neogaf)

PS4 عادی:
8nox_ckcvby.png

7wi3_nhhovq.png

4mnv_qqdxkr.png

kweb_rzlmzp.png

tdlo_wcxxet.png

PS4 Pro:
4po_404d2291605f12ac432db2419bf33f71.png

lnd1_37c3266010514aebb50c4c76a919797f.png

PS4 عادی موقع مبارزات برای ثابت نگهداشتن فریم بین 1080p و 900p جابجا میشه ولی خب بجاش بازی به گفته بچه‌ها خیلی روونه! جایی هم که درگیری نباشه روی PS4 عادی بازی فوق‌العادست همونطوری که عکسا رو دارید میبینید. Pro از اون طرف در هر حال فوق‌العادست! حتی یه ذره هم مشکل AF نداره بازی روی Pro (همون عکس اولیش زمین رو زیرپای Noct نگاه کنید چه تکسچر خری داره!!!

دوستانی که نگران بودن، به نظرتون بازی هنوز روی PS2 ـتون اجرا میشه یا اینکه کم کم باید سوییچ کنیم به سمت PS3؟ :D

من بابت کیفیت گرافیک بازی هیچ نگرانی ندارم. چون اصلا برام مهم نیست!:دی یعنی حتی اگه گرافیک نسبت به این دانگرید هم بشه باز واقعا سر سوزنی اهمیت نمیدم. استثناعن تو FF گرافیک آخرین چیزی هست که بهش توجه میکنم. من تمام نگرانیم که بارها هم گفتم عدم بالانس بودن هست. اگه این مشکل رو نداشته باشه و گرافیکش یکدست باشه عالیه چون بهانه نمیکنن ایراد بگیرن نمره کم کنن!:دی خودمم از افت فریم و تکسچر لودینگ و اینا متنفرم. که اینطور که تو میگی بازی به شدت روونه و این مشکلات رو نداره. همین هم برای من کافیه!:دی امیدوارم تو کل بازی هم همینطور یکدست باشه.

پ.ن: ورژن پرو قاعدتا باید ایده آل ترین گزینه باشه، خصوصا بعد از پچی که قراره بیاد. چون خیالت راحته افت فریم و اینا دیگه نداره!:دی
 
دوستانی که پیگیر اخبار بازی هستن در مصاحبه و اخبار و اینها اعلام شده بعد صحنه روزنامه داخل هتل از لحاظ زمانی یا چپتر حدودا چقدر از بازی باقی مونده؟ یعنی اینها اونقدر تو دمو و ویدئو اول بازی رو تکرار کردن گاهی به شک میفتم نکنه کل بازی همینه و همین اطراف رو فقط ساختن:D (البته قسمت درگیری با روباتها هم هست)
الان دقیقا اسپویل شده بعدش کجا میریم و چقدر از زمان بازی مونده؟
اگه کسی جوابی داره لطفا داخل اسپویلر.

یه نکته ای وجود داره، با توجه به اینکه نیمه اول بازی OW هست، یعنی همش تو WM میچرخیم و قاعدتا خیلی از چیزهارو تا الان دیدیم. فقط شاید یه سری جاهای نقشه باشه که رو نکردن. و من فکر میکنم اصل تنوع مراحل از همون جایی هست که بازی خطی میشه و هیچی هم ازش نشون ندادن.

من که خودم شخصا رو این حساب خیلی پیگیر نیستم و چیزی رو دنبال نمیکنم. البته ناخواسته خیلی چیزها اسپویل شده و مقاومت بی فایده بود اما حداقل وضعم از بقیه بهتره!:دی
 
فقط یه سری جاها؟:|
تنها قسمت هایی که میشه گفت دقیق نشان دادن بین اینسومنیا و Duscae بوده.

اگه بقیه جاها هم مثل همین قسمت ها نباشه و تنوع خوبی داشته باشه پس دیگه عالی میشه. ایرادی نمیمونه. فقط باید لطف کنن تا جا داره WM رو پر از آیتم و جک و جونورهای مختلف بکنن. نیکس هم به صورت شخصیت مخفی تو بازی باشه استقبال میکنم من!:دی
 
اگه بقیه جاها هم مثل همین قسمت ها نباشه و تنوع خوبی داشته باشه پس دیگه عالی میشه. ایرادی نمیمونه. فقط باید لطف کنن تا جا داره WM رو پر از آیتم و جک و جونورهای مختلف بکنن. نیکس هم به صورت شخصیت مخفی تو بازی باشه استقبال میکنم من!:D
در وصف تنوع همینو بگم که تنابرای (سرزمین مادری لونا) جنگلیه و Altissia فقط آبه.
این دو تا هم فقط دو تا ایالت اند.
 
نترس :D عین متال گیر نمیشه :D
از اونجایی که داستان برات مهم نیست :D :
دقیقا معلوم نیست کجاست اما تاباتا تایید کرده که چپتر های اوله.
احتمالا چپتر 4-5 باشه.
یه چیز دیگه هم که می خواستم بگم اینه طبق گفته edge نیمه دوم بازی خیلی خطیه و تمرکزش روی مخفی کاریه اما با Time Travel میشه برگشت به محیط های OW.
خب اینها که اطلاعات عمومی بود و خودم میدونستم. من منظورم این بود که تیکه اول بازی تا صحنه داخل هتل که روزنامه رو میبینن رو اونقدر تکرار کردن که من حس میکنم کل بازی همینه و بعدش با چند تا ماموریت دیگه بازی تموم میشه :D

البته انصافا از نظر هنری اول بازی رو عالی طراحی کردن یعنی اگه اون نقشه لیک شده واقعی باشه و ارت کلش هم مثل اول بازی باشه و خالی هم نباشه با یکی از بهترین بازیهای تاریخ طرفیم ولی مسلمه که به احتمال زیاد این خیلی خوشبینانه هست و احتمالا یکجای کار میلنگه یا سایز نقشه واقعی نبوده یا مثل اول بازی رو جزئیاتش کار نشده یا برهوته :D

یه نکته ای وجود داره، با توجه به اینکه نیمه اول بازی OW هست، یعنی همش تو WM میچرخیم و قاعدتا خیلی از چیزهارو تا الان دیدیم. فقط شاید یه سری جاهای نقشه باشه که رو نکردن. و من فکر میکنم اصل تنوع مراحل از همون جایی هست که بازی خطی میشه و هیچی هم ازش نشون ندادن.

یعنی یه پست دادی کل اون نقشه لیک شده رو بردی زیر سوال :D
امیدوارم اینطور که میگی نباشه و اون ویدئوی رانندگی که مقیاس سایز نقشه بود تک دمو نباشه و چیزی از بازی حذف نشده باشه و محتواش نسبت به سایز نقشه قابل قبول باشه. البته انگار تعداد امیدواری ها و خوشبینی ها زیاد شد :D
 
  • Like
Reactions: gamer1998y
یعنی یه پست دادی کل اون نقشه لیک شده رو بردی زیر سوال :D
امیدوارم اینطور که میگی نباشه و اون ویدئوی رانندگی که مقیاس سایز نقشه بود تک دمو نباشه و چیزی از بازی حذف نشده باشه و محتواش نسبت به سایز نقشه قابل قبول باشه. البته انگار تعداد امیدواری ها و خوشبینی ها زیاد شد :D

چون اصلا در جریان این لیکی که میگی نیستم!:دی کلا هیچی رو دنبال نکنید تا خود بازی سوپرایز کننده باقی بمونه!:دی

(قسمت بلد شده) من هنوز سر حرف اولم هستم!:دی XV یا سربلندمون میکنه و FF رو به اوج برمیگردونه، یا اپیک فیل میشه اساسی! من خودم چون احساس میکنم داستانش خیلی خوبه (تم داستان رو از XIII و XII و X خیلی بیشتر دوست دارم)، به خصوص بعد از دیدن Kingsglaive بهش امیدوار شدم، و واقعا امیدوارم این همه هایپ طبل تو خالی نباشه!
 
خب اینها که اطلاعات عمومی بود و خودم میدونستم. من منظورم این بود که تیکه اول بازی تا صحنه داخل هتل که روزنامه رو میبینن رو اونقدر تکرار کردن که من حس میکنم کل بازی همینه و بعدش با چند تا ماموریت دیگه بازی تموم میشه :D

البته انصافا از نظر هنری اول بازی رو عالی طراحی کردن یعنی اگه اون نقشه لیک شده واقعی باشه و ارت کلش هم مثل اول بازی باشه و خالی هم نباشه با یکی از بهترین بازیهای تاریخ طرفیم ولی مسلمه که به احتمال زیاد این خیلی خوشبینانه هست و احتمالا یکجای کار میلنگه یا سایز نقشه واقعی نبوده یا مثل اول بازی رو جزئیاتش کار نشده یا برهوته :D



یعنی یه پست دادی کل اون نقشه لیک شده رو بردی زیر سوال :D
امیدوارم اینطور که میگی نباشه و اون ویدئوی رانندگی که مقیاس سایز نقشه بود تک دمو نباشه و چیزی از بازی حذف نشده باشه و محتواش نسبت به سایز نقشه قابل قبول باشه. البته انگار تعداد امیدواری ها و خوشبینی ها زیاد شد :D
اونجا یا چپتر یکه یا دو.
نقشه هم کاملا واقعیه و نمونش (شاید خودش) را توی استدیو سازنده تو اسکوئر گذاشتن.
سایزش هم کم نشده.و همونه که دیدی
 
خیلی برام جالبه که هرکدوم از طرفداران بازی سازخودشون رو میزنن :D یکی کل نگرانیش گرافیکه یکی مثل من همیشه نگران محتوای بازیه ( بس که با هر شماره محتوا کمتر شده ) یکی دیگه نگران داستان بازیه یکی هم نگران گیم پلیه. همه اینها هم برمیگرده به سابقه اسکوئر که همیشه یجای کارش میلنگه.
:D کلا هیچی رو دنبال نکنید تا خود بازی سوپرایز کننده باقی بمونه!:D
من که تا مردن یا نمردن قهرمان داستان در اخر بازی رو ندونم چیزی برام اسپویل محسوب نمیشه تازه حتی اگر بدونم اخر بازی چه اتفاقی میفته و کی میمیره و کی میمونه باز هم خودم باید تجربه کنم بنابر این تاحدود خیلی زیادی نسبت به اسپویل مصعونیت دارم و براحتی اسپویلرها رو باز میکنم:D
برخلاف اسپویل چیزی که من رو در طول یه بازی اذیت میکنه ( البته اگه از بازی خوشم بیاد) ترس از تموم شدن بازیه. این حس رو سر خیلی ار ff ها داشتم سر اسکایریم و ویچر داشتم سر homm3و 4 داستم و خیلی بازیهای دیگه. یعنی وقتی یه بازی بهم حال بده تنها چیزی که نگرانش میشم محتواشه که ایا کافی و طولانی هست یا نه.
در مورد ffxv هم تابحال تو فروم کمتر نظر دادم ولی چپترهای ابتدایی بازی اونقدر خوب بنظر میرسه ( منهای گیم پلی و کنترلش که خودم هنوز تجربه نکردم) که همش نگران محتوا و کوتاه بودن و خطی بودن و زود تموم شدن و اینها هستم. اگه اون نقشه لیک شده رو همه جاش رو به همین خوبی ساخته باشن و کیلومترها پر از خالی نباشه و مثل اول بازی چیزهای دیدنی داشته باشه ( چیزی تو مایه های
ماموریت سوم یا چهارم بازی که اون یارو که نشسته در لنگرگاه روی اب برو بچه ها رو میفرسته سراغ یه هیولا
) اونوقت میتونم بهت اطمینان بدم که با یه شاهکار تاریخی طرف هستیم.
اونجا یا چپتر یکه یا دو.
خب کلش حدودا چند چپتره؟ یه مقیاسی چیزی ندادن ببینیم چقدره محتوای بازی؟
 
Kourosh
"Kourosh, post: 4136312, member: 47"]خب کلش حدودا چند چپتره؟ یه مقیاسی چیزی ندادن ببینیم چقدره محتوای بازی[/QUOTE]
حدود نداره :D
دقیقا 15 تا چپتره.
پرولوگ هم داره.

@Kourosh
40-50 ساعت بخش داستانی. (منتقد اج هم تو 40 ساعت تا باس آخر رفته)
70-80 ساعت هم ساید کویست و...
مکسیسمم 200 ساعت.

@Akiba
احتمال خیلی زیاد بیلد نهاییه.
چون بازی خیلی وقته گلد شده.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or