Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:
بازی مولتی شده؟ یعنی رو 360 قرو قوض هم میخوان بدن بازی رو ؟ جا نمیشه که تو اون دیسک ها :دی
مولتی شه تو ژاپن نمورا رو می كشند:دی
همين FFXIII با كلی فحـش و تهديد مولتی شد:دی اينكه امكان نداره...تو دموی آخريش هم لولگوی PS3 رو نشون داد...
در كل ديگه اميد زيادی به بازی ندارم...نه به اين بازی نه به فرانچايز FF...
كجاست FFVIII با اون سكانس های فراموش نشدنيش...:(
 
  • Like
Reactions: Scαrface
مولتی شه تو ژاپن نمورا رو می كشند:دی
همين FFXIII با كلی فحـش و تهديد مولتی شد:دی اينكه امكان نداره...تو دموی آخريش هم لولگوی PS3 رو نشون داد...
در كل ديگه اميد زيادی به بازی ندارم...نه به اين بازی نه به فرانچايز FF...
كجاست FFVIII با اون سكانس های فراموش نشدنيش...:(
عمراً انحصاری نمی مونه سهیل :d اگه دست استاد نمورا بود شاید ولی ... :( الان تنها دغدغه ی من اینه که فقط این بازی بیاد حالا به جهنم واسه هر جعبه ای می خواد بیاد :d
 
سهیل بعضیا توی دمو کلمه فقط PlayStation 3 رو هم گفتن بازی مولتی شد :دی ! این ورسوس هم تحلیل من اینه که بخاطر این این همه توی سکوت به سر میبره که داره روی 360 هم به موازاتش پیش میره تا دو تا رو به یه حدی برسونن بعد رو کنن :دی! حالا Maakaan gonna hate ! :دی
 
اصلاً ببینید بازی عرضه میشه بعد در مورد انحصاری بودن یا نبودنش بحث کنید. من 99% احتمال میدم که بازی بی سر و صدا cancel میشه.
الان سال هاست که تو development hell به سر میبره، از اول نسل تا حالا...
 
اصلاً ببینید بازی عرضه میشه بعد در مورد انحصاری بودن یا نبودنش بحث کنید. من 99% احتمال میدم که بازی بی سر و صدا cancel میشه.
الان سال هاست که تو development hell به سر میبره، از اول نسل تا حالا...

اودنش که شک نکن میاد.
مگه alan wake و too human نبودن که n سال تاخیر خرودن ....
بازی میاد ولی تو خوب بودنش یواش یواش دارم شک میکنم.#:-s
 
بازی عمرا به 2013 نمیره و100%تو 2012 عرضه می شه تا اون موقع بازی های خوبی میاد که ورسوس رو فراموش می کنیم و بالاخره تو یکی از نمایشگاه tgs یا gamescom خبری ازش میاد وتاریخ انتشارش هم همین امسال معلوم میشه .
 
سهیل بعضیا توی دمو کلمه فقط PlayStation 3 رو هم گفتن بازی مولتی شد :biggrin1: ! این ورسوس هم تحلیل من اینه که بخاطر این این همه توی سکوت به سر میبره که داره روی 360 هم به موازاتش پیش میره تا دو تا رو به یه حدی برسونن بعد رو کنن :biggrin1:! حالا Maakaan gonna hate ! :biggrin1:
يه درصد هم امكان نداره برای 360 بياد:دی تاخير بازی بخاطر عوض شدن موتورش بوده.تريلرهای قديميش رو ببينی می فهمی چی می گم.
اصلاً ببینید بازی عرضه میشه بعد در مورد انحصاری بودن یا نبودنش بحث کنید. من 99% احتمال میدم که بازی بی سر و صدا cancel میشه.
الان سال هاست که تو development hell به سر میبره، از اول نسل تا حالا...
وقتی از گيم پلی بازی نشون دادن و نمورا هم گفته توش Airship هست و می شه همه جای نقشه رفت و اينا يعنی صد در صد مراحل ساختش تا حد زيادی طی شده.
البته برای من كه فرقی نداره كنسل شه وقتی ريميك FFVII شد اينم روش.
كلا به نظرم Square Enix ديگه FF جديد نسازه و قديميا رو دوباره برای كنسول های امروزی ريميك كنه.
 
اصلاً ببینید بازی عرضه میشه بعد در مورد انحصاری بودن یا نبودنش بحث کنید. من 99% احتمال میدم که بازی بی سر و صدا cancel میشه.
الان سال هاست که تو development hell به سر میبره، از اول نسل تا حالا...
کنسل چیه!؟!:دی

بازی داره صدا گزاری میشه. اگه نمایشی نداره بخاطر سیاست های جدید SE هست. بازی های غرب پسندش رو میزاره برای E3 و GC و این بازی ها میرن برای TGS و یا ایونت های اختصاصی خودش توی ژاپن.

Versus هم چون به لحاظ کانسپت دچار تغییر اساسی شد اینقدر تاخیر داره در غیر اینصورت بازی توی مرحله صدا گزاری هست و مثل FFXIII آخر همین سال عرضه میشه. یعنی توی اسفند.
 
کنسل چیه!؟!:دی

بازی داره صدا گزاری میشه. اگه نمایشی نداره بخاطر سیاست های جدید SE هست. بازی های غرب پسندش رو میزاره برای E3 و GC و این بازی ها میرن برای TGS و یا ایونت های اختصاصی خودش توی ژاپن.

Versus هم چون به لحاظ کانسپت دچار تغییر اساسی شد اینقدر تاخیر داره در غیر اینصورت بازی توی مرحله صدا گزاری هست و مثل FFXIII آخر همین سال عرضه میشه. یعنی توی اسفند.


خداازدهنت بشنوه[-o< البته معلومه که بازی تو 2012 عرضه می شه ولی هر چی زودتر بهتر:d
 
این بازی داره در اخرای عمر کنسول های حاظر میاد. پس بهتره بره واسه نسل بعد. این طوری با یه شاهکار با گرافیکه بهتر طرف خواهیم بود. شاید یه تغییراتی توش بدن که به نفع بازی باشه.
من به شخصه با تاخیراش مخالف نیستم اونم به شرطی که به نفع بازی باشه و به یه بازی کامل تر تبدیل شه.
 
این بازی داره در اخرای عمر کنسول های حاظر میاد. پس بهتره بره واسه نسل بعد. این طوری با یه شاهکار با گرافیکه بهتر طرف خواهیم بود. شاید یه تغییراتی توش بدن که به نفع بازی باشه.
من به شخصه با تاخیراش مخالف نیستم اونم به شرطی که به نفع بازی باشه و به یه بازی کامل تر تبدیل شه.
شما یه نگاه به XII بنداز ببین کی اومد.گرافیکش چطور بود.!!!
 
اتفاقا نومورا یه مصاحبه اختصاصی با فامیتسو داشته و یه سری از بازی بهشون نشون داده. انها هم ازش یه مقاله نوشتن که فعلا کاملش نیست معلوم نیست چی گفته و چی نشون داده فقط این درز کرده که کات سین های بازی به سه دسته CG و Pre Render و RTR تقسیم میشن که و گرافیک داخل بازی و کلا بازی انقدر خوف بوده که فامیتسو کف کرده!

کلا نومورا یه شاهکاری خلق کرده که من با توجه به چیزهایی که از دیروز از بکس شنیدم به این نتیجه رسیدم SE برای این فعلا روش نمیکنه که اگه ملت ببینن دیگه عمرا توفم تو صورت آشغالیی مثل FFXIII-2 نمیندازن! (الان شهاب میاد میگه تو که میگفتی XIII-2 خوبه چرا الان میگی بهش آشغال!:دی)

من که کلا فکر میکنم بهترین FF توی این دو نسل اخیر همین Versus هست. اینکه این همه هم ساختش طول کشیده به دو دلیل زیر هست نه اینکه کنسل شده:

اوایل پروژه کار روی بازی متوقف شد و همه تیم نومورا روی FFXIII متمرکز شدن در نتیجه پروژه رها شد.

بعد ان هم بسیاری از المان های بازی تغییر کرد و کانسپت ها ری دیزاین شدن. مثل کلا سیستم World Map که اول قرار بود توش فقط ناکتیس به صورت کوچیک نشون داده بشه اما بعدا طرح عوض شد و قرار شد که هم با گرافیک داخل بازی باشه و هم اینکه همه شخصیت ها توی WM نوشن داده بشن!

من که در کل فکر میکنم این تاخیرها به نفع بازی بوده و شکایتی ندارم! یعنی بعد از دیدن ان تریلر و دیدن نتیجه کار دیگه هیچ شکایتی ندارم!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or