Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:
اینکه رو 360 میاد هم به نظر من یه مساله اجتناب ناپذیره. البته ربطی به تاخیر پروژه نمیتونه داشته باشه چون بازی توسط یه تیم دیگه پورت میشه و این عمل میتونه همزمان با ساخت بازی باشه!
اگه اشتباه نکنم خود FF XIII هم یکی از دلایل تاخیرش مولتی شدنش بود .
 
اگه اشتباه نکنم خود FF XIII هم یکی از دلایل تاخیرش مولتی شدنش بود .
خوب ربطي نداره.

FFXIII از اول انحصاري PS3 بود. يعني موتور Crystal Tools منحصرا براي سخت افزار PS3 طراحي شده بود و اواسط پروژه مالتي پلتفرم شد و اسمش هم به White Eng تغيير كرد. اين تصميم هم كه بازي مالتي پلتفرم بشه مربوط به اواخر ساخت بازي بود. براي همين پورت بازي 6 ماه زمان اضافه لازم داشت كه درواقع همون 6 ماه تاخيري بود كه بازي خورد.

اما الان نه. من فكر ميكنم همون وقت كه FFXIII مالتي شد و منتظر موندن تا بازي روي 360 توي ژاپن هم منتشر بشه تا بازخورد روي 360 رو برسي كنن تصميم اينكه Versus مالتي بشه يا نه رو گرفتن. يعني اگه قرار باشه اين بازي مالتي بشه كه به نظر من اجتناب ناپذيره و اتفاقا به حيات تيم نومورا هم خيلي كمك ميكنه سال ها پيش تصميمش گرفته شده و ميتونه پروژه پورت شروع شده باشه كه بازي به اين دليل تاخير نخوره.

ضمن اينكه نومورا هم گفته خودش و تيمش فقط روي نسخه PS3 كار ميكنن و با اينكه بازي پورت ميشه يا نه اصلا كار ندارن.
 
پس دو تا اُلترنتیو داریم : یا این بازی از قبل پورتش بر روی 360 شروع شده ، یا نشده ... اگه نشده که خب مستوجب شادمانی ماست که این زمان زیادی که دارن صرف میکنن ماحصل کار فوق العاده ازآب درمیاد .(بنظر من رابطه مستقیم داره کار و هزینه زیادی که صرف ساخت یه عنوان میشه و کیفیت بالای اون ... ) . اما اگه از زمان پورت بازی بر روی 360 میگذره ، چرا تو این E3 هیچ خبری ازش نشد ؟
 
ببين در هر صورت چه بازي پورت بشه چه نشه چون نومورا و تيمش فقط روي بازي اصلي دارن كار ميكنن در نتيجه قطعا اين زمان صرف بهبود بازي هست. انصافي نتيجه كارشون هم حرف نداره و SE هم بيخودي اين همه بودجه صرف بازي نميكنه! WM و ان لوكيشن هاي بزرگ با ان گرافيك چيز كمي نيست!

اينكه چرا بازي توي E3 نمايشي نداشت هم دقيقا بخاطر سياست هاي مسخره SE هست. يعني چون الان تقريبا دو بخش هست و بازي هاش رو ميشه به بازي هاي ژاپني و بازهاي غربي تقصيم كرد بازي هايي مثل TR, Hitman و Deus Ex رو گزاشته براي E3 و احتمالا GC در عوض Versus و مثلا KH و بقيه RPG هم ميرن براي TGS!

اين مورد صد در صد بخاطر سياست هاي خود شركت هست وگرنه نومورا اتفاقا قول يه سورپرايز بزرگ رو براي E3 داده بود كه معلوم نشد چي بود و چي شد!
 
البته یه نکته ای که باید بهش توجه داشت و اثبات هم شده اما بعضی ها دوست ندارند یا نمیخوان باور کنند اینه که پورت بازی روی 360 به کیفیت این بازی لطمه جدی میزنه حالا میخواد یه تیم دیگه این پورت را انجام بده شاید از نظر گرافیکی نسخه ps3 سر باشه که قطعا اینطور خواهد بود اما روند بازی را که نمیتون تغییر بدن مخصوصا اینکه بازی open world هم هست و با دنیای عظیمی روبرو هستیم . حتما طرفدارای ff گند شماره 13 را یادشون نرفته که چقدر بازی خطی بود وعلتش هم فقط و فقط وفقط وفقط کمبود حجم دیسک های 360 بود که اجازه گشت و گذار تو یه مپ بزرگ را نمیداد
خلاصه امیدوارم این اتفاق نحس نیوفته بتونیم یه بازی بزرگ را بازی کنیم
 
علتش هم فقط و فقط وفقط وفقط کمبود حجم دیسک های 360 بود که اجازه گشت و گذار تو یه مپ بزرگ را نمیداد

اینکه مولتی شدن بازی باعث افت کیفیتش میشه اصلا درست نیست. اینجوری باید همه بازی های مولتی دست چندم باشن!

اینچیزی هم که شما گفتی و من نقل قول کردم باز بی منبع و بی منطق هست! بازی به این دلیل خطی صرف بود که سازندها وقت و هزینه کافی نداشتن که بازی رو با ان کیفیت به صورت Open World بسازن نه چیز دیگه!

الانم Versus مولتی بشه باز مشکلی نیست چون بازی توسط تیم اصلی با همون کیفیت ساخته میشه و در نهایت توسط یه تیم دیگه پورت میشه. اتفاقا من امیدوارم بازی مولتی بشه به یک دلیل بزرگ!

این بازی سال هاست که داره با بودجه و امکانات بالا توسط نومورا ساخته میشه که نتیجش هم عالی بوده. اگه بازی مولتی بشه در نتیجه مستقیم ان فروشش دوبرابر میشه و در نتیجه دست نومورا برای ساخت بازی های دیگه باز میشه. خصوصا اگه بتونه از FFXIII بیشتر بفروشه بعید نیست FFXV رو هم بدن دست خود نومورا!

من که آرزو میکنم مولتی بشه و فروشش روی هر دو پلتفرم بترکونه تا هم از این به بعد نومورا بیشتر بازی بسازه و هم اینکه برای KH3 چراغ سبز بدن.

در ضمن در مورد فضای دیسک هم یه نکته ای رو بگم! بیشتر فضای دیسک توی 360 بخاطر استفاده از CG و دموهای PR زیاد بود و حجم فایل های خود بازی اصلا در حدی نبود که بخوان بخاطرش بازی رو سانسور کنن! (حالا بگذریم که اواخر پروژه تصمیم گرفته شد بازی مولتی بشه!) حالا خود کیتاسه گفته توی FFXIII-2 برای رفع این مشکل قراره دموها RT با موتور بازی رندر بشن تا این مشکل فضای کم 360 هم مشکل ساز نشه!
 
علتش هم فقط و فقط وفقط وفقط کمبود حجم دیسک های 360 بود که اجازه گشت و گذار تو یه مپ بزرگ را نمیداد

اینکه مولتی شدن بازی باعث افت کیفیتش میشه اصلا درست نیست. اینجوری باید همه بازی های مولتی دست چندم باشن!

اینچیزی هم که شما گفتی و من نقل قول کردم باز بی منبع و بی منطق هست! بازی به این دلیل خطی صرف بود که سازندها وقت و هزینه کافی نداشتن که بازی رو با ان کیفیت به صورت Open World بسازن نه چیز دیگه!

الانم Versus مولتی بشه باز مشکلی نیست چون بازی توسط تیم اصلی با همون کیفیت ساخته میشه و در نهایت توسط یه تیم دیگه پورت میشه. اتفاقا من امیدوارم بازی مولتی بشه به یک دلیل بزرگ!

این بازی سال هاست که داره با بودجه و امکانات بالا توسط نومورا ساخته میشه که نتیجش هم عالی بوده. اگه بازی مولتی بشه در نتیجه مستقیم ان فروشش دوبرابر میشه و در نتیجه دست نومورا برای ساخت بازی های دیگه باز میشه. خصوصا اگه بتونه از FFXIII بیشتر بفروشه بعید نیست FFXV رو هم بدن دست خود نومورا!

من که آرزو میکنم مولتی بشه و فروشش روی هر دو پلتفرم بترکونه تا هم از این به بعد نومورا بیشتر بازی بسازه و هم اینکه برای KH3 چراغ سبز بدن.

در ضمن در مورد فضای دیسک هم یه نکته ای رو بگم! بیشتر فضای دیسک توی 360 بخاطر استفاده از CG و دموهای PR زیاد بود و حجم فایل های خود بازی اصلا در حدی نبود که بخوان بخاطرش بازی رو سانسور کنن! (حالا بگذریم که اواخر پروژه تصمیم گرفته شد بازی مولتی بشه!) حالا خود کیتاسه گفته توی FFXIII-2 برای رفع این مشکل قراره دموها RT با موتور بازی رندر بشن تا این مشکل فضای کم 360 هم مشکل ساز نشه!
 
وای خدایا بعداز6یا7 ماه یه خبر ازبازی اومد که نومورا اعلام کرد ورسوس هنوز کامل نشده 6یا7سال دارن می سازنش حداقل یه تاریخ انتشاری بدن دلمون خوش باشه :((ولی 100% بازی یا امسال یا سال دیگه منتشر می شه.
 
وای خدایا بعداز6یا7 ماه یه خبر ازبازی اومد که نومورا اعلام کرد ورسوس هنوز کامل نشده 6یا7سال دارن می سازنش حداقل یه تاریخ انتشاری بدن دلمون خوش باشه :((ولی 100% بازی یا امسال یا سال دیگه منتشر می شه.

کامل نشده که چه عرض کنم گفته هنور به مرحله ی تولید نهایی نرسیدیم یعنی فقط چند نفر دارن رو بازی کار میکنن و بس کر کنم این بازی بره برا نسل بعد(شوخی نیست)
 
مگه می تونن همچین کاری بکنن این بازی ازاخرای نسل قبل بااجیتو و 13 معرفی شد وتا الان درحال ساخت هستش نومورا چه جوری باچه رویی بگه برای نسل بعدبا این خبر معلوم شد که بازی داره وارد مراحل نهایی ساخت می شه تو gamescomیا tgs همچی معلوم می شه احتمالش خیلی کمه که بره نسل بعد.
 
مگه می تونن همچین کاری بکنن این بازی ازاخرای نسل قبل بااجیتو و 13 معرفی شد وتا الان درحال ساخت هستش نومورا چه جوری باچه رویی بگه برای نسل بعدبا این خبر معلوم شد که بازی داره وارد مراحل نهایی ساخت می شه تو gamescomیا tgs همچی معلوم می شه احتمالش خیلی کمه که بره نسل بعد.

حالا ببین من کی گفتم .....این بازی عمرا تا 2 سال دیگه حاظر بشه تا اون موقع هم کنسولهای جدید اومدن اینا هم همون جریان ff13 میشه که از ps2 به ps3 منتقل کردن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or