Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:
2 مورد:

1- به خدا تو FF های قبلی هم ماشین بوده هم مخفی کاری حتی تو همون VII که میگین :D

2- ماکان تو انتخابی نداری که از این بازی خوشت بیاد :D هنوز تک تک پستات ضد این بازی رو یادمه که خرابش میکردی و " از دست رفته " صداش میکردی :D خلاصه اینکه وقتی بازی منتشر شد تو فرار کن بعد از چندماه برگرد بیا اینجا وگرنه خودم ترورت میکنم :D

مخفی کاری تو FF های قبلی یه چیز مقطعی و خیلی پیش پا افتاده ای بود. مثل مرحله قطار تو VIII. نه به این صورت و شدت.

و دوم اینکه من هنوز معتقدم XV خیلی تحویل گرفته نمیشه. از شدت تنفر اولیه کم شده, اما خوب این در مورد نظر شخصیم بود که خوشم میاد یا نه که باز میگم هنوز مثل قبل Versus رو به بازی فعلی ترجیح میدم و این تغییرات رو نمیپسندم. اما در مورد اینکه کلا بازی چه عملکردی خواهد داشت فکر نمیکنم خیلی تحویل گرفته بشه. خصوصا این مقایسه ای که تاباتا داره با FFVII میکنه. حتی 10 میلیون فروشی که از همین بازی وام گرفته شده. از دم یه شوخیه. اختلاف از عرش تا فرشه.

اگه شخصیت ها و کلا ماهیت Versus نبود و این بازی به چندتا شخصیت دیگه به اسم FF جدید ساخته میشد قطعا و بدون شک نصف این هم تحویل گرفته نمیشد. همین الان بیشتر هایپ XV بخاطر اینه که Versus رو زنده کرده و ملت Noctis رو میبینن!
 
این که بازی به RPG های غربی نزدیک شده باعث می شه کسایی مثل من که اصلا با بازی های قبلی ارتباط بر قرار نکردن به شدت جذب این نسخه بشن. اگه همون طور طرفدارای قبلیشون رو هم راضی کنن که برد - برد واسشون. می تونن این رویه رو ادامه بدن. من که اصلا فاینال فانتزی بازی نکردم از XV خیلی خوشم اومد. دموش رو هم دوست داشتم. ولی اگه طرفدارای قبلی بازی از این تغییرات ناراضی باشن یه ریسک خیلی بزرگ واس اسکوئر بوده. در این حالت باید دید بازی در جذب مخاطب جدید چه قدر خوب عمل می کنه. امیدوارم موقعه عرضه بازی همه راضی باشن.
 
من خودم دل خوشی از تاباتا و کاراش ندارم و بعضی از حرفاش واقعا ناراحتم کرد(ولی باز خوشحالم بازی رو ندادن به توریاما:D روزی باید 1000مرتبه شکر کرد:D)
ولی نباید از یه چیزایی چشم پوشی کنیم
اولا خود ورسوس واسه خودش یه پا یه چیز خاص بود
حالا وقتی هم که تغییر نام میده بازی صد در صد دنبال رو همون خواهد بود بلکه با تغییرات حتی بیشتر
تریلر هارو دوستان از ابتدا تا حال زیاد دیدن ولی جهت یاداوری باید یسری چیز هایی رو بگم
اولا خودمون می دونیم ورسوس 2006 معرفی شد بعد 2011 شاهد یه سری تغییراتی بودیم
حالا می خوام بگم که همه چی بازی هم زیرو رو نشده
اینا برای تریلر 2011 ورسوس هست جایی که ناکتیس با استلا ملاقات می کنه
حالا همین مکان تو xv هم هستش


یا به اواخر تریلر ورسوس تو 2011 نگاه کنیم همچین صحنه ای رو می بینیم

حالا تو فیلم xv هم همچین چیزی رو می بینیم


یا خود پمپ بنزین اگه دقت کنید میشه رفت داخل


یا اصلا چرا 2011؟ بیاین بریم 2006-2008 که ایده اولیه خود ورسوس تو اون نمایش ها بود

حالا همین مکانی که پشت پرومپتو می بینید تو xv هم هستش


یا اصلا این تیر برق هایی که شکسته شده هم تو این تریلر جدید ها هم هست


و یا حتی تو داستان جدید بازی وقتی حمله میشه ما خارج از شهر هستم
ولی تو تریلر ورسوس جوری به نمایش در میاد که ما باز انگار خارج از شهر بودیم و وقتی رسیدن با همچین صحنه ای رو به رو شدن


تنها چیزی که احتمالا تو داستان تغییر کرده اینه که تو ورسوس 2008 قرار بود ما با استلا یه جنگی داشته باشیم که تو xv شاهد این نخواهیم بود
که باز اینم تقصیر تاباتا نیستش چون همون 2011 استلا به یه دختر نازک نارنجی شد و لباسشم کامل مثل لونا شده بود

به نظر من چیزی که ورسوس رو متمایز می کرد به xv این بود که تمام مکان ها بی روح بودن و یه حس خوبی رو القا می کرد(خودم عاشق این مورد بودم) ولی الان یکم شاد تر هستش که باز خودم اینو می زارم به پای اینکه دیگه این عنوان یه نسخه فرعی نیستش

گیمپلی هم یه چیز طبیعی هستش کارگردان تاباتا هستش با توجه به علایقش می سازه...
نمی تونن که مجبورش کنن مثل نومورا بسازه
همونطور که نمی تونن نومورا رو مجبور کنن ریمیک رو نوبتی بسازه

اینارو گفتم که بگم خیالتون راحت این اگه خراب کرد صد در صد ورسوس هم خراب می کرد چه بسا این عنوان دیگه شماره دار شده و بودجه به اندازه کافی رو هم داشته...
 
این که بازی به RPG های غربی نزدیک شده باعث می شه کسایی مثل من که اصلا با بازی های قبلی ارتباط بر قرار نکردن به شدت جذب این نسخه بشن. اگه همون طور طرفدارای قبلیشون رو هم راضی کنن که برد - برد واسشون. می تونن این رویه رو ادامه بدن. من که اصلا فاینال فانتزی بازی نکردم از XV خیلی خوشم اومد. دموش رو هم دوست داشتم. ولی اگه طرفدارای قبلی بازی از این تغییرات ناراضی باشن یه ریسک خیلی بزرگ واس اسکوئر بوده. در این حالت باید دید بازی در جذب مخاطب جدید چه قدر خوب عمل می کنه. امیدوارم موقعه عرضه بازی همه راضی باشن.
دو تا از بازیهای قبلی سری هم همینطوری بودن تا اینجای کار (کرایسیس کور و تایپ0)
XV اولین بازی غیر نوبتی نیست. اینو گفتم یه وقت خواستین اون دو تا بازی که اسم بردمم بازی کنید.
 
دمو این رو همون روزی که معرفی شد تا دانلود کنم و بزنم بازی کنم و ببینم جریان چیه یه 3 روزی دیر شد.
بعد دیگه یادم رفت بیام اینجا یه چیزی بگم.

اما بعد اینکه اومدم از گرافیک انتقاد کنم دیدم بردیا راضیه :دی
اما خب نمیشه گیر نداد.

ببینید اون چیزی که همین الان (حتی بعد از عرضه ی دمو) از نسخه ی کامل بازی نشون میدن، خیلی گرافیکش بیشتره از این دمو.
پارتیکل افکت خیلی کم تره، محیط ها و دراو دیستنس و کلن همه چی خیلی کمتر از اون دمو هاست. ولی بد نیست فقط انگار اون تریلرها روی حالت "های" اجرا میشن این دمو روی "مدیوم" :دی

ولی گیم پلی بازی خیلی خوب بود. مخصوصاً ته اش قبل از بیدار شدن و اون مبارزه. سرعتش خیلی بالا بود و واقعاً هیجان انگیز بود.
انگار این همون چیزیه که تا الان میخواستم به عنوان فاینال فانتزی بازی کنم.:hearteyes:
 
فرصتی پیدا شد تا platinum demo رو بازی کنم، با وجود این که خیلی وقته دانلودش کردم اما اصلا جذبم نکرده بود که بخوام سریع بازیش کنم

این الان چی بود؟ اگر اسمش رو بزاریم Tech Demo که بیشتر هم هدف همین بود، من تبریک می گم افکت ها خوبه اما فریم ریت افتضاحه :D
اگر هم نخوایم اسمش رو بزاریم تک دمو که کلا افتضاحه

پ.ن: اون time played اش رو عشقه :|
 
اقا تاریخ انتشار بازی معمول هستش که
دمو رو دیروز بازی کردم عالی
از حالت اتک نوبتی درامده عالی شده
حالم از اتک نوبتی بهم میخوره
 
GameInformer تو یه ویدئو نزدیک 2 ساعت به سوالات ملت راجع به بازی جواب دادن یه سریاش مزخرف بود خیلیاشم تکراری بود (ملت نابودن یه سری سوالایی میپرسن که جوابشون ضایعست)

ولی یه چیز جالب تو ویدئوش دیدم اینه که Armiger از همون اول بازی در دسترس نیست و ظاهرا وقتی میشه ازش استفاده کرد که اون حلقه رو دستمون میکنیم و هرکدوم از Phantom Sword ها درواقع سلاح های پادشاه های قبلی Lucis هستن و با پوشیدن (دست کردن چی بگم؟ XD ) حلقه درواقع دانش و میراث پادشاه های قبلی رو بهشون دست پیدا میکنیم :D اینجاست که میگن So Fuc#ing Cool برا همینم هست که با حلقه میتونیم جادو های خفن بزنیم و واقعا جادو هستن و یه نارنجک انرژی نیستن XD

فعلا دارم میبینم بازم چیز جالبی شنیدم میگم 3:
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or