Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

END_BOY

Tonight Is The Night
کاربر سایت
Sep 17, 2006
2,134
نام
یاسر
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
GameInformer این چندروزه خفمون کرد با اطلاعات جدید :D الان که تو یوتیوب یه ویدئو 2 ساعته گذاشتن و نظرات خودشونو و اینکه اون مدتی که ژاپن بودن چی شد و چیا دیدن و چیکارا کردن و . . .

بهشون بازی رو دادن و Chapter 1 رو کامل بازی کردن و همشون کف و خون قاطی کردن :D همش دارن تعریف میکنن و خیلی هیجان زدن :D نامردا 4 ساعت هم گیم پلی ضبط کردن و رو نمیکنن :D

من هنوز کامل ندیدم گفتم اول بیام اینجا بگم

GI Show – Final Fantasy XV Impressions, Oddworld's Lorne Lanning
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
فقط قبلش قرص اعصاب بخورید :D اون یارو کچله که همش داره حرف میزنه اصلا صحبت کردن بلد نیست و بعضی وقتا یه جمله رو کلی زور میزنه تا بگه :|
 
  • Like
Reactions: bezad

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
Line up دشمنای بازی هم انگار چیز خیلی خفنیه دارن تعریف میکنن و میگن یه دشمن هست که وقتی بفهمید کیه کف و خون قاطی میکنید :D البته اسپویل نکردن چیه ولی انگار بیشتر منظورشون از دشمنای FF 5 , FF6ئه اینجور که گفتن . . . .

و اینکه میگن خود بچه های SE هم دیگه موتور گرافیکی رو لومینوس صدا نمیکنن چون خیلی تغییرش دادن که دیگه نمیشه گفت لومینوسه

میگن که خود دوستان SEی میدونن که مردم نگران بازین که این همه ساختش طول کشیده یا از این نگرانن که SE با ساخت سری XIII باعث شده طرفدارا ناراحت بشن و . . . و خیلی رو راست حرفاشون رو میزدن (مثل همین که میدونن XIII خودش گند زده) ولی خیلی آروم هستن و انگار به خودشون اعتماد دارن که چیکار میکنن. این اعماد داشتن به کارشون رو خیلی جاها میگن

تغییر از versus XIII به XV رو به تغییر XIV به XIV: A real reborn تشبیه کردن :D برا کسایی که نمیدونن XIV وقتی اومد دست کمی از زباله نداشت و اونموقع بود که SE خفن ترین حرکت تو کل زمان وجودش رو کرد و یه بازی MMO که ساختش وحشتناک سخته رو شروع کردن دوباره از اول ساختن و به طرفدارا گوش دادن و الان هم که تبدیل شده به بزرگترین منبع پول سازی SE :D
از این تشبیه بسی خوشم اومد :D و اینکه SE خودش قبول کرد که ساخت XIV به شکل اولیه کار اشتباهی بوده خیلی زیاده

بعد 45 دقیقه کلا میرن سراغ بقیه بازیا :D
 
آخرین ویرایش:

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,828
نام
بردیا دلوشی
بالاخره دمو رو وقت کردم و تموم کردم...
WoW و فقط WoW...

حالا نمیدونم بچه ها هی به گرافیک گیر میدن فازشون چیه !؟
^___^
خخخخخخ...

فرشاد بیا بتوضیح شاید من نکته ای رو ندیدم...
هممم !؟

ولی من که بازی کردم همش در حال کف و خون قاطی کردن بودم...
نور پردازی - موهای نوکت - مبارزات...
همش در بهترین حالت ممکن بود...

واقعا اگر بچه ها به این گرافیک راضی نیستید - برید فیلم ببینید دیگه...
خخخخخ...

البته Without Offense دارم حرف میزنم ها و چون جو دوستانست...
خخخخخ...

در رابطه یک نکته که بازی U4 اشاره شد...
کلا سبک گرافیک دو بازی خیلی خیلی متفاوت هست...
ولی بازم من فانتزی بودن فاینال رو بیشتر میپسندم...

البته کلا حرف من توی گرافیک تو دیواره...
من دارک سولز 3 هم گرافیکش برام خیلی خیلی زیاد و خوب بود...

کلا توی فاز گرافیک نیستم...
خخخخخ...

^___^
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,234
نام
ماکان
بعد جالبه گفتن XV یا کل سری FF رو منحدم میکنه بره پی کارش یا به دوران اوج برمیگردونتش. دقیقا همین حرفی که من اینجا زدم. خیلی قضیه صفر و یکی شده که قدرت ریسک تاباتا رو نشون میده. یه چیزی ساخته که هرکسی جرانش رو نداشت انصافی:D

بعد تاباتا یکی دیگه از نقاط مثبتی که داره و واقعا در این زمینه 10 برابر از بقیه و 100 برابر بهتر از نومورا هست تبلیغ کردن و جلب توجه همه به سمت بازیشه. از وقتی ایشون امده خیلی خوب اطلاعات میدن، تریلر میدن، صحبت میکنن و خلاصه تولید خبر میکنن. عین دیوید کیج میمونه که استاد این کاراس. و با این کارهای حسابی توجه همه رو به خودش جلب کرده. من خودم مثلا نسبت به دو سال قبل الان خیلی بیشتر هم با خودش و هم با XV حال میکنم. امیدوارم یه چیز فوق خفنی ساخته باشن.

داستان رو خوب نوشته باشن، شخصیت پردازی های عالی بشه و سه چهارتا اتفاق فوق خفن دراماتیک بیفته حله. البته تاباتا در این زمینه هم ید طولایی داره و از حیث کشتن شخصیت ها و اتفاقات ناگوراد و بد کم نمیزاره:D
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,699
نام
mohammad
من نمی دونم ورسوس تموم شد رفت این عقده بازی تاباتا نمی خواد تموم بشه؟
این مقایسشونم کاملا به درد عمشون می خوره:D
اولا xiv منتشر شده بود ولی ورسوس نه
دوما بودجه یه نسخه فرعی معلومه که مثل یه اصلی نیست:D
سوما اینو خوده اسکوئر میگه اونم نزدیک انتشار بازی اونم به خاطر اینکه عده ای وجود دارن که هنوز به فکر ورسوس هستند:D
و نکته اخر اینکه کل این داستان جدیده بعید می دونم برای تاباتا و تیمش و افکارشون باشه ها:D
برای اینم دو دلیل دارم:D
به همون تریلر 2011 ورسوس نگاه کنید می فهمید که به سرزمین noct حمله شده و همون قسمت فیلم هم با cg ورسوس یکی هستش
دوما بریم جلوتر برسیم به e3 2013 بخشی از همون cg های ورسوس رو نشون میده و همونجا هم مکان هایی رو نشون میده که قطعا تو نسخه نهایی هم هستش و تایید شده تریلر e3 2013 تا حال هیچ فرقی نکرده
کسی هم استدلال داشته باشه راحت می تونه به این نتیجه زیر برسه:D
1- 2011=2013
2=2013=2015
3=2011=2015
:D
به همین عکس شخصیت ها هم نگاه کنید همه یکی هست فقط اینا زحمت کشیدن پدر و داف مارو چهرشونو عوض کردند:D

دیگه این دلیل های شعر و ور که لونا شخصیت قوی تری هست نسبت به استلا و ... همش زاییده ذهن خودشونه:D وقتی داستان همونه دیگه شخصیت قوی تری هست چیه؟:D
وقتی این همه چی از بازی از ورسوس دیدید اومده تو مراسم اونوقت حتی ابدارچی اسکوئر رو هم اوردن اونوقت نومورا رو نگفتن بیاد:D خود تاباتا می دونسته که احتمالا میره زیر سایش:D از همین عمل اینم میشه فهمید سوزش و عقده ای بازی تا کجا که نرسیده:))
بگزریم:D
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
راستی این حرفشون واقعا باعث دلگرمی هستشا که گفتن اگه نسخه pc بیاد یه پورت ساده نیست:D
ـــــــــــــــــ
اینم دو تا عکس از همون تریلر های مراسم گرفتم که افراد با دقت دیدن و فرشادم اشاره کرد ولی خوب شاید بعضی از افراد ندیده باشند:D

ـــــــــــــــــــ
نمی دونم چرا این صحنه تنها چیزی بود که نسبت به گذشته بهم حس خیلی خوبی رو داد:D

 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,234
نام
ماکان
تاباتا گفته بعد از اینکه سال 2012 مسوولیت ساخت بازی رو قبول کرد، تصمیم میگیره بازی رو آنالیز کنه تا بفهمه وضعیتش خصوصا توی ژاپن چجوریه. و بعد از اتمام کار به این نتیجه میرسن که FF دیگه یه IP مرده ست و در حال محو شدنه. انوقته که به همراه تیم شروع میکنن به فکر کردن تا به اجماع برسن چطور میشه FF رو دوباره احیا کرد.

در ادامه میگه به این نتیجه رسیدیم که بازکشت دوباره FF به اوج منوط به سه فاکتور کلی هست:

  • "A willingness to challenge the status quo"
  • "An exceptional, out-of-the-ordinary experience"
  • "Cutting-edge technology to use the hardware to the fullest"

Status quo یه اصطاح لاتین هست که در ترجمه میشه بهش گفت وضع موجود. اما منظور وضعیت کلی و فعلی امور هست. و استفاده تاباتا از این اصطلاح به خوبی شرایط بازی رو توضیح میده.

تمایل داشتن برای به چالش کشیدن همه استانداردها و روتین های مجموعه.

ارایه یه تجربه منحصر به فرد و غیر معمول

استفاده از مدرن و خفن ترین تکنولوژی ها برای استفاده حداکثر از سخت افزار.


از نظر تاباتا در درجه اول رمز موفقیت نهراسیدن از ایجاد تغییراته و فکر میکنه اگه بتونن تغییرات اساسی و عمده در همه المان هایی که دیگه برای FF استاندارد شده ایجاد کنن اولین گام بسوی موفقیت رو برداشتن. در مرحله بعد ارایه یه تجربه خاص که الزاما نباید شبیه به FF های قبلی باشه. هرچی منحصر به فرد و غیر متظره تر، بهتر! و دست آخر یه گرافیک خفن و پشم ریزون.

و واقعا هم بازی فعلی هر سه این گام هارو طی کرده. XV دیگه شبیه به FF های قبلی نیست و سعی داره یه تجربه کاملا جدید ارایه بده. از مخفی کاری تا ماشین سواری و مبارزات ریل تایم و .... این تغییرات خوب یا بد (که فعلا مشخص نیست) تجربه XV رو تبدیل به یک چیز ناب و منحصر به فرد میکنه که نظیرش رو تا الان توی FF ندیدیم.

تاباتا میگه تنها بازی از سری FF که تمام این سه ویژگی رو داشت Final Fantasy VII هست که پرفروش ترین (نه پول ساز ترین) و به عقیده خیلی ها موفق ترین بازی مجموعه هم هست. و من هم باهاش به شدت موافقم. FFVII هم از نظر گیم پلی واقعا تغییرات زیادی داشت، و هم اینکه چیزهایی به بازی اضافه کرد که تو FF های قبلی نبود. و از نظر فنی اولین جهش گرافیکی بزرگ مجموعه به حساب میاد. هرچند که خیلی گرافیک خفنی نداشت و FFVIII‌ بهتر بود (که همزمان ساخته میشد تقریبا) اما خوب اولین جهش گرافیکی بزرگ و 3D همین FFVII بود.

به عقیده تاباتا بعد از FFVII هر کدوم از FF ها که منتشر شدن فقط یکی یا نهایت دوتا از این فاکتور هارو داشتن (و مثلا XIII هیچ کدومشون رو).

خلاصه که به نظر میرسه تاباتا کارش رو واقعا بلده و حداقل میدونه داره چیکار میکنه. یعنی از اعمال این همه تغییر هدف مشخصی داره و همینجوری فله ایده های جدید رو وارد بازی نکرده. کلا نمایش های اخیر نظر من رو که نسبت به قبل (یه بازی کاملا از دست رفته) خیلی تغییر داده. امیدوارم واقعا این تغییرات جواب بده و XV بتونه FF رو به دوران اوج خودش برگردونه. به خصوص اینکه FFVII هم داره میاد. غیر از این باشه FF شاید واقعا بمیره...
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
2 مورد:

1- به خدا تو FF های قبلی هم ماشین بوده هم مخفی کاری حتی تو همون VII که میگین :D

2- ماکان تو انتخابی نداری که از این بازی خوشت بیاد :D هنوز تک تک پستات ضد این بازی رو یادمه که خرابش میکردی و " از دست رفته " صداش میکردی :D خلاصه اینکه وقتی بازی منتشر شد تو فرار کن بعد از چندماه برگرد بیا اینجا وگرنه خودم ترورت میکنم :D
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,699
نام
mohammad
به نظر من دیگه اون دوران گذشت که هدف اسکوئر باید خلق بهترین ff بود بلکه باید هدف ساخت بهترین rpg موجود باشه
چون تو این دوره زمونه هرکی با ننش قهر می کنه میره rpg می زنه:D و اکثرا هم عنوان های بدی نمیشن :D حالا اگه فقط اسکوئر بخواد هدفش این باشه بهترین فاینال رو بده شاید عنوان خوبی بشه ولی سخته که بتونه همه rpg های سال رو کنار بزنه و در کنار اونا فاینال کل جایزه هارو درو کنه:D
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
GI کلا خیلی خوبه:D اصلا منطق تو وجودشونه:D حتی XIII رو هم زیاد نکوبوندن:D(البته این نسل اینا معلوم نمی کننا:D خیلی ها قبل انتشار بازی از یه بازی تعریف می کنن ولی موقع نمره دادن که میشه...:D)
من منتظر EDGE هستم:D چون خیلی به فاینال ارادت داره:D البته احتمال میدم به خاطر عوض شدن سیستم مبارزه ها زیاد گیر ندن:D
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
واقعا باعث خوشحالی هستش که برای فاینال متای زیر 85 یعنی نابود شدن:D
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
من بازم میگم یه سری بدیهیات(درست گفتم؟:D)وجود دارن که ادم باید خودش بفهمه
مثل این که از همون روز که ریمیک معرفی شد من گفتم بازی نوبتی نیست و ...
حالا با اطمینان بهتون میگم VII میاد که نابود شه و XV خودشو بیشتر نشون بده :D
هزار تا هم دلیل دارم:D

پس تا می تونید با همین XV حال کنید:D چون بعید از ریمیک چیز شاخی در بیاد
 
  • Like
Reactions: gamer1998y

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر