تکنولوژی جدید و اختصاصی کمپانی EA با استفاده از چندین ویژگی کوچک و بزرگ پیشرفتهای چشمگیری در زمینه موشن کپچر بازیکنان و بهبود هوش مصنوعی ارائه میکند. سازندگان با استفاده از لباسهای مخصوص Xsens، حرکات دقیق عضلات و تصمیمات 22 بازیکن حرفهای فوتبال را در فشار بالای مسابقات ضبط کردهاند. این لباسها با ضبط دقیق تمامی لمس توپها، تکل، دویدن و تن به تن شدنها، اطلاعات مربوط به بیش از چهار هزار انیمیشن منحصر بهفرد را در دسترس سازندگان قرار میدهند. در بازی FIFA 22 هر یک از بازیکنان ویژگیهای فیزیکی، سرعت و عطش مسابقه مخصوص به خود را خواهد داشت.
موتور جدید و اختصاصی این بازی میتواند با بررسی بیش از 8.7 میلیون فریم انیمیشن ضبط شده از بازیکنان حرفهای، در لحظه انیمیشنهای جدیدی را برای موقعیتهای مختلف مانند نبردهای هوایی، کنترل توپهای دشوار و حتی شخصیت پردازی بازیکنان و اجرای حرکات منحصر به آنها طراحی کند تا انیمیشنهای حرکت بازیکنان در بازی فیفا 22 بیش از پیش به واقعیت نزدیک باشند.
از طرفی، قدرت کنسولهای نسل نهمی به سازندگان اجازه داده است تا با پیچیدگی بیشتری به طراحی مسئولیتهای هجومی و تدافعی بازیکنان بپردازند. برای هرچه نزدیکتر شدن این بازی به واقعیت، سرعت تصمیمگیری بازیکنان فاز هجومی در هر ثانیه تا شش برابر بیشتر از گذشته افزایش یافته است. این پیشرفت میتواند به فهم بهتر بازیکنان از موقعیت خود در فاز هجومی و جای گیری در نقاط درست کمک شایانی کند. از طرفی، نحوه دفاع تاکتیکال بازیکنان هم به کلی بازطراحی شده است تا بازیکنان به بهترین شکل ممکن شکل تاکتیکی خود را هنگام دفاع در مقابل تیم مهاجم حفظ کنند.
دیگر ویژگیهای جدید گیمپلی
سازندگان بازی فیفا ۲۲ تنها به تکنولوژی HyperMotion برای بهبود این بازی بسنده نکردهاند و با بازطراحی یا بهبود برخی از مکانیکهای تاریخ مصرف گذشته عناوین قدیمی، تمام تلاش خود را برای بهبود این بازی نسبت به عناوین قدیمی به کار گرفتهاند.
اولین تغییر، بازطراحی هوش مصنوعی دروازهبانها و طراحی یک سیستم کاملا جدید برای آنهاست. بهبود جایگیری دروازهبان روی شوتهای از راه دور، تصمیم گیری بهتر در مواقع حساس و جایگیری متفاوت هر دروازهبان در جریان بازی، نسبت به شخصیت واقعی آن دروازهبان، برخی از ویژگیهای جدیدی هستند که در این بازی به آخرین نفر در خط دفاعی اضافه خواهند شد.
فیزیک حرکت توپ هم بار دیگر بهبود یافته است. میزان تاثیر چرخش، شدت ضربه، محل برخورد ضربه با توپ، میزان کات، سرعت حرکت و مقاومت هوا برای هر نوع شوت به شکل جداگانه محاسبه خواهد شد تا توپ بازی فیفا ۲۲ بیشتر از هر زمانی واقع گرایانهتر حرکت کند و احتمالا دیگر شاهد برخی شوتهایی که بدون شک به گل تبدیل میشوند نخواهیم بود.
تاکتیکهای هجومی بازی FIFA 22 هم بسیار گستردهتر از گذشته خواهند بود و حالا گزینه طراحی تاکتیک تیم برای هر نیمه از بازی به صورت جداگانه هم در این بازی قرار داده شده است.
لازم به ذکر است که این تغییرات تنها در نسخه پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و Stadia فیفا ۲۲ اعمال خواهند شد و دیگر نسخههایی که از این بازی منتشر خواهند شد چنین ویژگیهایی نخواهند داشت.