Xbox Fable

سازنده
Playground Games
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Xbox Game Studios
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S

Fable

fable_logo_trailer-scaled.jpg

Developer: Playground Games

Publisher: Xbox Game Studios

Engine: Forza Tech

Platforms: Xbox Series X|S, Microsoft Windows

Genre: ARPG

Release Date: 2025




پس از کنسل شدن عنوان Fable Legends و بسته شدن استدیو لاین‌هد توسط مایکروسافت، امیدها برای تجربه عنوانی جدید از این سری درحال از بین رفتن بود که در شوکیس سال 2020 اکس باکس مشخص شد شروعی دوباره برای این فرنچایز محبوب توسط سازندگان قدر Forza Horizon در حال ساخت است.

  • از افراد مطرحی که در ساخت این بازی مشارکت دارند می‌توان به Anna Megill، نویسنده سابق رمدی اشاره کرد که اکنون نقش Lead Writer را برای این عنوان ایفا می‌کند.
  • در اکتبر 2022، نویسنده ارشد Horizon Forbidden West، اندرو والش به تیم سازنده ملحق شد.
  • اولین تریلر In game این عنوان در شوکیس اکس باکس در سال 2023 منتشر شد.
  • استدیو پلی‌گراند اعلام کرده است که در تولید Fable، استدیو Edios Montreal نقش استدیو پشتیبان را ایفا خواهد کرد.
  • در شوکیس اکس باکس در سال 2024 به همراه تریلری تایید شد که این بازی بالاخره در سال 2025 منتشر خواهد شد.
  • این عنوان در روز عرضه بر روی سرویس گیم پس در دسترس خواهد بود.


View attachment GQM2jJZWAAAG0jn.mp4








Screenshots

20240610_005247.jpg 20240610_005249.jpg

20240610_005250.jpg 20240610_005251.jpg

20240610_005354.jpg 20240610_005355.jpg

 
آخرین ویرایش:
بر اساس اطلاعات بدست اومده از لینکدین یکی از تهیه کنندگان Fable ، بزودی بازی از اول تا اخر قابل تجربه خواهد بود و همچنین مشغول اماده سازی ساخته فعلیشون برای نشون دادن به سرمایه گذاران هستن
هولی فا..ینگ ش..ت
اگر درست باشه چقدر خبر خوبی میتونه باشه و احتمالا نهایت 2024 بازی بیاد.
 
به نظرتون بازی چقدر سمت اکشن تر شدن رفته ؟ من زیاد با این IP آشنایت ندارم تنها نسخه ای که ازش بازی کردم شماره سوم بود که اونم وسط کار رهاش کردم (:D ). در کل همینقدر یادمه که بازی بیشتر ی‌ RPG بود تا اینکه بخواد چیز دیگه ای باشه . ولی خوب بعید نیست بازی سمت اکشن تر شدن رفته شده باشه . الانه از ملزومات یـ بازی OW خوب کامبت درست حسابی ـه واسه همین فک میکنم بازی بدجوری سمت اکشن تر شدن رفته باشه و باید انتظار کلی ست پیس پر زرق و برق هم از بازی داشته باشیم . تا حد زیادیم اون حال و هوای سوپر‌ فانتزی نسخه های قبلی رو باید فراموش کنیم . بهترین چیزی که به ذهنم میرسه ویچر با دوز فانتزی بیشتر ـه ولی نه در حد و اندازه‌های نسخه‌های قبلی.

البته اینایی که گفتم بیشتر بسته به شرایط روز گفتم شاید بازی بیاد صد درصد حال هوای قبل رو داشته باشه ولی بعید بدونم دیگه به‌ اون صورت خریدار داشته باشه
 
آخرین ویرایش:
به نظرتون بازی چقدر سمت اکشن تر شدن رفته ؟ من زیاد با این IP آشنایت ندارم تنها نسخه ای که ازش بازی کردم شماره سوم بود که اونم وسط کار رهاش کردم (:D ). در کل همینقدر یادمه که بازی بیشتر ی‌ RPG بود تا اینکه بخواد چیز دیگه ای باشه . ولی خوب بعید نیست بازی سمت اکشن تر شدن رفته شده باشه . الان دیگه از ملزومات ی بازی OW کامبت درست حسابی واسه همین فک میکنم بازی بدجوری سمت اکشن تر شدن رفته و باید انتظار کلی ست پیس پر زرق و برق از بازی داشته باشیم . تا حد زیادیم اون حال و هوای سوپر‌ فانتزی نسخه های قبلی رو باید فراموش کنیم . بهترین چیزی که به ذهنم میرسه الان ویچره با دوز فانتزی بیشتر ولی نه در حد و اندازه‌های نسخه‌های قبلی.

البته اینایی که گفتم بیشتر بسته به شرایط روز گفتم شاید بازی بیاد صد درصد حال هوای قبل رو داشته باشه ولی بعید بدونم دیگه به‌اون صورت خریدار داشته باشه
رفیق نسخه اول المان های نقش آفرینی زیادی داشت ولی نسخه دوم و سوم کاملا ARPG بودند،خصوصا نسخه سوم که بخش های نقش آفرینی شدیدا کمرنگ شدند.البته عمده محبوبیت این سری به خاطر دنیای به شدت فانتزی و ماموریت های عجیب و بعضا دیوانه وار هست و امیدوارم Playground بتواند این حس و حال رو دوباره در بازی پیاده کند.در کل سیستم مبارزات در نسخه های قبلی چندان چشم گیر نبودند و به نظرم از این نظر استودیو برای ساخت سیستم مبارزات بهتر کار سختی در پیش ندارد.مثلا در نسخه دوم سیستم مبارزات شکل ساده شده Devil May Cry بود و حتی مرگ در بازی وجود نداشت و با تمام شدن خط سلامتی،شخصیت اصلی مقداری XP از دست می داد و دوباره خط سلامتی پر می شد.
 
آخرین ویرایش:
به نظرتون بازی چقدر سمت اکشن تر شدن رفته ؟ من زیاد با این IP آشنایت ندارم تنها نسخه ای که ازش بازی کردم شماره سوم بود که اونم وسط کار رهاش کردم (:D ). در کل همینقدر یادمه که بازی بیشتر ی‌ RPG بود تا اینکه بخواد چیز دیگه ای باشه . ولی خوب بعید نیست بازی سمت اکشن تر شدن رفته شده باشه . الان دیگه از ملزومات ی بازی OW کامبت درست حسابی واسه همین فک میکنم بازی بدجوری سمت اکشن تر شدن رفته و باید انتظار کلی ست پیس پر زرق و برق از بازی داشته باشیم . تا حد زیادیم اون حال و هوای سوپر‌ فانتزی نسخه های قبلی رو باید فراموش کنیم . بهترین چیزی که به ذهنم میرسه الان ویچره با دوز فانتزی بیشتر ولی نه در حد و اندازه‌های نسخه‌های قبلی.

البته اینایی که گفتم بیشتر بسته به شرایط روز گفتم شاید بازی بیاد صد درصد حال هوای قبل رو داشته باشه ولی بعید بدونم دیگه به‌اون صورت خریدار داشته باشه

از نظر فایتی نه یک نه دو خیلی فایتای خاصی نداشتن ، شاید سه یکم خوب شده بود از این لحاض ، اونم به قیمت از دست رفتن تمامه المان های RPG بازی بود.من توی فیبل اصلا دنبال اکشن و این داستانا خیلی نیستم ، بیشتر دنبال حق انتخاب و تاثیرات اون هستم ! توی نسخه یک بر اساس انتخاب هایی که می کردی کارکترت صورتش عوض میشد ، یه چیزی تو مایه های پاراگون سیستم مس افکت 2 :D برای 20 سال پیش خیلی حرف بود همچین چیزی و من فکر کنم اولین بار اونجا بود که همچین قابلیتی میدیدم.
متاسفانه این قضیه حق انتخاب و تاثیراتش توی دو کمرنگ تر شد و توی سه که کلا نابود شد !!! هیچ ایده ای ندارم قراره چیکار کنن تو این نسخه و خبراشو هم دنبال نکردم ، فقط امیدوارم حق انتخاب و این داستانا حداقل توی بازی باشه.
 
از نظر فایتی نه یک نه دو خیلی فایتای خاصی نداشتن ، شاید سه یکم خوب شده بود از این لحاض ، اونم به قیمت از دست رفتن تمامه المان های RPG بازی بود.من توی فیبل اصلا دنبال اکشن و این داستانا خیلی نیستم ، بیشتر دنبال حق انتخاب و تاثیرات اون هستم ! توی نسخه یک بر اساس انتخاب هایی که می کردی کارکترت صورتش عوض میشد ، یه چیزی تو مایه های پاراگون سیستم مس افکت 2 :D برای 20 سال پیش خیلی حرف بود همچین چیزی و من فکر کنم اولین بار اونجا بود که همچین قابلیتی میدیدم.
متاسفانه این قضیه حق انتخاب و تاثیراتش توی دو کمرنگ تر شد و توی سه که کلا نابود شد !!! هیچ ایده ای ندارم قراره چیکار کنن تو این نسخه و خبراشو هم دنبال نکردم ، فقط امیدوارم حق انتخاب و این داستانا حداقل توی بازی باشه.
رفیق علاوه بر چیزی که گفتی،سیستم مدیریت املاک یکی از جالب ترین بخش های نسخه دوم بود و چون پیاده سازی خوبی هم داشت باعث شده بود این بازی بین عناوین اون سال ها کاملا خاص باشد.همچین سیستم خانواده هم یکی دیگر از بخش های جالب نسخه دوم بود.در نهایت به نظر بنده نسخه دوم بهترین نسخه سری بوده و امیدوارم نسخه جدید از نظر خط زمانی و فضاسازی شبیه به Fable II باشد.
 
نسخه اول که هنوزم به نظرم تا امروز یک شاهکار فوق‌العاده بود و واقعا هیچ چیزی نمیتونست بهش نزدیک بشه همین الانم بهش فکر میکنم چیزایی که یادم میاد برگام میریزه به نظر من هنوز هم ارزش بازی کردن داره. نسخه دوم هم به نظرم پیشرفت خوبی بود و خیلی المان های جالبی پیاده شده بود. نخسه سوم هم که اصلا به نظر من فقط اسم fable رو داشت و یک arpg معمولی بود.
 
به نظرتون بازی چقدر سمت اکشن تر شدن رفته ؟ من زیاد با این IP آشنایت ندارم تنها نسخه ای که ازش بازی کردم شماره سوم بود که اونم وسط کار رهاش کردم (:D ). در کل همینقدر یادمه که بازی بیشتر ی‌ RPG بود تا اینکه بخواد چیز دیگه ای باشه . ولی خوب بعید نیست بازی سمت اکشن تر شدن رفته شده باشه . الانه از ملزومات یـ بازی OW خوب کامبت درست حسابی ـه واسه همین فک میکنم بازی بدجوری سمت اکشن تر شدن رفته باشه و باید انتظار کلی ست پیس پر زرق و برق هم از بازی داشته باشیم . تا حد زیادیم اون حال و هوای سوپر‌ فانتزی نسخه های قبلی رو باید فراموش کنیم . بهترین چیزی که به ذهنم میرسه ویچر با دوز فانتزی بیشتر ـه ولی نه در حد و اندازه‌های نسخه‌های قبلی.

البته اینایی که گفتم بیشتر بسته به شرایط روز گفتم شاید بازی بیاد صد درصد حال هوای قبل رو داشته باشه ولی بعید بدونم دیگه به‌ اون صورت خریدار داشته باشه
خب فک کنم فیبل جدید همونی باشه که می خوای‌،چون اولا کامبت دیزاینر نینجا تئوری پای کار فیبل بوده که میشه انتظار داشت بازی کامبت خیلی جذابی داشته باشه،
دوم اینکه طبق شایعه اینا به صورت کلی از ویچر الهام گرفتن،
من خودم خیلی منتظر این بازیم خییییلی
 
flight test رو یه توضیح میدین لطفا؟
مثل این که خودم یکم تحقیق کردم،. خبر یکم گمراه کنندست
Flight test مجموعه تست های فنی هست که در هر استیجی از بازی انجام میشه( حتا هر روزه)و اصولا این که بازی در کدام مرحله توسعه به سر میبره، مشخص نمیکنه.
 
مثل این که خودم یکم تحقیق کردم،. خبر یکم گمراه کنندست
Flight test مجموعه تست های فنی هست که در هر استیجی از بازی انجام میشه( حتا هر روزه)و اصولا این که بازی در کدام مرحله توسعه به سر میبره، مشخص نمیکنه.
من زیاد خبرهای این بازیو دنبال نکردم. یه شایعه بود که ابعاد بازیو داون اسکیل کردن . اگه اون درست باشه فلایتینگ‌ تست میشه آخرین تست‌های بخش پروداکشن. یعنی بعد از آلفا و بتا تست میشه‌.
هنوز به مرحله اکتیو که بهش کرانچ هم میگن نرسیدن اون مرحله آخره پروداکشن هست و سخت ترین مرحله دولوپ. نمایش گیمپلی تو این قسمت می‌تونه باشه.
وقتی مرحله پروداکشن فول بشه میرن تو فاز Maintenance که همون فاز آخر و پالیش و رفع باگ هست. بسته به بزرگی یا کوچکی هر بازی از چندماه تا ۲ سال ممکنه طول بکشه این قسمت آخر.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or