Xbox Fable

سازنده
Playground Games
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Xbox Game Studios
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S

Fable

fable_logo_trailer-scaled.jpg

Developer: Playground Games

Publisher: Xbox Game Studios

Engine: Forza Tech

Platforms: Xbox Series X|S, Microsoft Windows

Genre: ARPG

Release Date: 2025




پس از کنسل شدن عنوان Fable Legends و بسته شدن استدیو لاین‌هد توسط مایکروسافت، امیدها برای تجربه عنوانی جدید از این سری درحال از بین رفتن بود که در شوکیس سال 2020 اکس باکس مشخص شد شروعی دوباره برای این فرنچایز محبوب توسط سازندگان قدر Forza Horizon در حال ساخت است.

  • از افراد مطرحی که در ساخت این بازی مشارکت دارند می‌توان به Anna Megill، نویسنده سابق رمدی اشاره کرد که اکنون نقش Lead Writer را برای این عنوان ایفا می‌کند.
  • در اکتبر 2022، نویسنده ارشد Horizon Forbidden West، اندرو والش به تیم سازنده ملحق شد.
  • اولین تریلر In game این عنوان در شوکیس اکس باکس در سال 2023 منتشر شد.
  • استدیو پلی‌گراند اعلام کرده است که در تولید Fable، استدیو Edios Montreal نقش استدیو پشتیبان را ایفا خواهد کرد.
  • در شوکیس اکس باکس در سال 2024 به همراه تریلری تایید شد که این بازی بالاخره در سال 2025 منتشر خواهد شد.
  • این عنوان در روز عرضه بر روی سرویس گیم پس در دسترس خواهد بود.


View attachment GQM2jJZWAAAG0jn.mp4








Screenshots

20240610_005247.jpg 20240610_005249.jpg

20240610_005250.jpg 20240610_005251.jpg

20240610_005354.jpg 20240610_005355.jpg

 
آخرین ویرایش:
این پست رو تو Era گذاشته بودن

Juan Fernández de Simón | Expert Designer
مصاحبه با Combat Game Designer بازی Fable که بعد از 3 سال کار تو Playground به Ninja Theory برگشته و درحال کار روی Hellblade 2 هست ، زبان مصاحبه اسپانیایی هست
درباره Fable چندتا نکته قابل توجه گفته اینکه یکی از اولین نفراتی بوده که رو بازی کار میکرده ، 2 سال اول صرف ساخت ابزارهای لازم برای ساخت Combat یه بازی سوم شخص Action RPG کردن ، گروه اینا به Combat بازی های دیگه توجه میکردن تا ببینن چه چیزی خوبه
بعد از اون شروع کردن پروتوتایپ های مختلف بسازن تا ببینن چه Combat با حال و هوای بازی بیشتر اوکی هست. بعد از اون به علت مسائل شخصی از تیم جدا شده
همچنین مدت زمان ساخت بازی رو با بازی های Acton RPG دیگه ای مثل Horizon Zero Dawn (7سال) مقایسه کرده و اینکه پروسه ساخت بازی طولانی هست
بعد از ایشون Pawel Kapala که سابقه کار تو CD Projekt رو داره مسئولیت تیم Combat رو برعهده گرفته
 
آخرین ویرایش:
تاپیک چرا اینقدر ساکته


آقا اخبار :
این دو هفته شایعات اومد از اینکه بازی به مشکل خورده و اینا که خود استویدو اومد گفت کاهش اسکیل بازی ها چیز عادی در روند توسعه هست و نباید نگران شد


Fable Senior Producer Clarifies Scoping After Rumors of the Project Scaling Down
 
تاپیک چرا اینقدر ساکته


آقا اخبار :
این دو هفته شایعات اومد از اینکه بازی به مشکل خورده و اینا که خود استویدو اومد گفت کاهش اسکیل بازی ها چیز عادی در روند توسعه هست و نباید نگران شد


Fable Senior Producer Clarifies Scoping After Rumors of the Project Scaling Down
والا دوستان تو سرخط خبرها زحمتش رو‌کشیدن
که خب بچه ها به نگرانی هاشون همونجا پاسخ دادن 😁
 
میدونم دور از ذهنه ، ولی کاش تو مراسم پیش رو یه چیزی از بازی نشون بدن (هرچی میخواد باشه) حتی به یه Dev Diary هم راضیم 8->
مورد انتظارترین بازی برای من از میون تمام بازی های معرفی شده همین فیبلِ،
منم خیلی دوست دارم یه چیزی تو event ازش ببینم
 
بازی یکم زود معرفی نشد؟! انگار سازنده از شدت شوق و ذوق یه چیزی رو کرد و خداحافظ شما!

امیدوارم بی تجربگی تیم سازنده تو این سبک به خصوص کار دست این عنوان مورد انتظار نده
 
بازی یکم زود معرفی نشد؟! انگار سازنده از شدت شوق و ذوق یه چیزی رو کرد و خداحافظ شما!

امیدوارم بی تجربگی تیم سازنده تو این سبک به خصوص کار دست این عنوان مورد انتظار نده
۱-تیم سازنده طبق گزارشات و شایعات خیلی قبلترها از نمایش بازی کارای پست پروداکشن و ایده پردازی و... بازی رو انجام داده بودن و از ۳ یا ۴ سال قبل از معرفی پروژه بازی استارت خورده بود.
بعد معرفی هم عضو گیری ها شدت بیشتری پیدا می‌کنه و می‌ره جلو
۲- تیک سازنده اون تیمی نیست که فورتزا هورایزن ها رو ساخته
البته برخی افراد مثل رالف فولتن الان بالاسر بازین که قبلا سکان بازی فورتزا رو دست داشتن ولی در هر صورت اعضای سازنده و افراد رده بالا کارنامه کاری خوب و قابل قبولی دارن تو آشنایی با این سبک بازی
۳-قطعا کار دست میده یه جاهایی میرسن که باید مسایل رو سبک سنگین کنن چیز عجیبی هم نیست برید مستند نوکلیپ ببنید که گوریلا از تقریبا سال ۲۰۰۷ درگیر این بوده یه پروژه RPG استارت بزنه تهش هم نتیجه رو تو HZD میبینیم سال ۲۰۱۷
ده سال کار میکردن و سبک و سنگین کردن شرایط من حق میدم اگه بخواد این بازی هم طول می‌کشه که البته اخیرا یک سری شایعات میگن بازی ۲۰۲۴ میاد 🤞
 
بازی یکم زود معرفی نشد؟! انگار سازنده از شدت شوق و ذوق یه چیزی رو کرد و خداحافظ شما!

امیدوارم بی تجربگی تیم سازنده تو این سبک به خصوص کار دست این عنوان مورد انتظار نده
این مشکلات بیشتر به خاطر مارکتینگ Xbox بروز میکنه
بسیاری از ناشرها و استودیوها بازی هاشون رو ۴ سال قبل از انتشار ، معرفی میکردن ، حتی می‌دیدی ۲ - ۳ سال قبل از انتشار هم گیم پلی نشون دادن ، بعد Xbox سالی یدونه مراسم میذاره ، CGI های جدید نشون میده ({mobile-GAMER-117} هم تو پست بالا توضیح داد و من با نشون دادن CGI مشکلی ندارم ولی به شرطی که تو همراه با مثلا معرفی OW2 قبلا یه گیم پلی هم از Avowed نشون داده باشی) و Showcase که تموم شد تا سال بعد لال میشن و خبری نیست
از اونطرف سونی یا نینتندو ، Direct یا State of Play های محشری میذارن و با انتشار بازی ها هم این خلا یک ساله بین کنفرانس های بزرگشون رو پر میکنن
الان درباره Fable حتی اگه نمیخوای گیم پلی نشون بدی بیا با یه Dev Diary یادآوری کن اصلا این بازی وجود داره ، هر هفته یه شایعه جدید میاد و یه فردی راجب بازی نظر میده و خود تیم Xbox تو کل سال یه جمله هم راجب Fable نمیزنه
 
آخرین ویرایش:
Fable Development is Reportedly “Going Fine” – Rumor

Jez Corden در پادکست اخیرش درباره شایعات حول Fable صحبت کرده و گفته که پروسه ساخت بازی به خوبی درحال پیشروی هست
بعدا درباره مشکلات انجین و کاهش Scope بازی اظهار نظر کرد که توی یه Gameplay Previw ای که با سازندگان بازی بوده ، گفتن که بازی هی به صورت داخلی تاخیر می‌خورده چون که Playground به صورت مداوم ویژگی های جدیدی رو به بازی اضافه میکرده و این باعث می‌شده بازی میلیون ها سال تاخیر بخوره (قبلا Fernandez هم گفته بود که پروسه ساخت بازی خیلی طولانیه)
The game kept getting delayed because they couldn’t stop adding features, you know? And that’s when you have a scoping problem…. they call it feature creep sometimes where you just keep adding features, you keep adding features, and it means your game keeps getting delayed and delayed
در آخر هم با یه مثال گفته که داشتن تک تک ویژگی ها در بازی لزوما چیز خوبی نیست و کسی نمیدونه قرار بود در ابتدا چه چیزهایی تو بازی باشه و چه چیزی هایی رو حذف کرده‌اند
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or