Xbox Fable

سازنده
Playground Games
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Xbox Game Studios
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S

Fable

fable_logo_trailer-scaled.jpg

Developer: Playground Games

Publisher: Xbox Game Studios

Engine: Forza Tech

Platforms: Xbox Series X|S, Microsoft Windows

Genre: ARPG

Release Date: 2025




پس از کنسل شدن عنوان Fable Legends و بسته شدن استدیو لاین‌هد توسط مایکروسافت، امیدها برای تجربه عنوانی جدید از این سری درحال از بین رفتن بود که در شوکیس سال 2020 اکس باکس مشخص شد شروعی دوباره برای این فرنچایز محبوب توسط سازندگان قدر Forza Horizon در حال ساخت است.

  • از افراد مطرحی که در ساخت این بازی مشارکت دارند می‌توان به Anna Megill، نویسنده سابق رمدی اشاره کرد که اکنون نقش Lead Writer را برای این عنوان ایفا می‌کند.
  • در اکتبر 2022، نویسنده ارشد Horizon Forbidden West، اندرو والش به تیم سازنده ملحق شد.
  • اولین تریلر In game این عنوان در شوکیس اکس باکس در سال 2023 منتشر شد.
  • استدیو پلی‌گراند اعلام کرده است که در تولید Fable، استدیو Edios Montreal نقش استدیو پشتیبان را ایفا خواهد کرد.
  • در شوکیس اکس باکس در سال 2024 به همراه تریلری تایید شد که این بازی بالاخره در سال 2025 منتشر خواهد شد.
  • این عنوان در روز عرضه بر روی سرویس گیم پس در دسترس خواهد بود.


View attachment GQM2jJZWAAAG0jn.mp4








Screenshots

20240610_005247.jpg 20240610_005249.jpg

20240610_005250.jpg 20240610_005251.jpg

20240610_005354.jpg 20240610_005355.jpg

 
آخرین ویرایش:
نویسنده ارشد REMEDY به تیم ساخت FABLE پیوست!
آنا مگیل
، در این سال‌ها به‌عنوان نویسنده و مسئول بخش روایت بازی‌های ویدیویی روی آثار مختلفی کار کرده و از حضور در استودیوهایی مثل اسکوئر انیکس، آرکین و نینتندو تا یوبیسافت و ArenaNet را در کارنامه دارد، ولی بازی کنترل بیشتر از سایر کارهای او مطرح شد؛ محصول استودیو رمدی (Remedy Entertainment) که جزو بازی‌های بزرگ سال ۲۰۱۹ بود و مگیل درکنار سم لیک روی داستان آن کار کرده و مسئول ارشد بخش روایت بازی بود.
187359
این نویسنده‌ی با سابقه با اشاره به اینکه سال آینده کار خود را به‌عنوان نویسنده‌ی ارشد فیبل آغاز خواهد کرد، در مورد این مجموعه می‌گوید: «فیبل همواره جایگاه خاص خود را در قلب من داشته است. این اثر دقیقاً در همان سالی منتشر شد که من وارد این صنعت شدم و اولین بازی‌ای بود که آن‌را به چشم یک بازیساز دنبال کردم. بنابراین برای من واقعاً جالب بود که ببینم تأثیرات کارهای من در جریان بازی و روابطی که با شخصیت‌های دیگر دارم، چگونه روی پیشبرد داستان اثر می‌گذارد.»
 
آخرین ویرایش:
کلا 5 تا موتور قراره موتور های ساخت بازی مایکروسافت باشند: آنریل-اید تک(بعد خرید بتسدا این صد درصد توسط بقیه استودیوها هم استفاده میشه)-انجین بتسدا سافت ورکس(انجین بازیای rpg بتسدا. صد درصد از اونم استفاده میشه توسط بقیه)- اسلیپ اسپیس برای هیلو(صرفا هیلو احتمالا. ساخت هیلو با اید تک شاید باحال باشه ولی به هیلو نمیخوره)-و فورزا تک(از نظر وسعت و عظمت داره اندازه آنریل میشه. از شبیه ساز پرواز تا ریسینگ تا rpg داره ازش استفاده میشه!)

بین اینا ضعیف ترین انجین مال بتسدا سافت ورکسه(هیچی از اسلیپ اسپیس ندیدیم جز اون دموی کذایی نمیشه نظر قطعی داد) و بهترین توی حالت کلی هم همچنان آنریله. جای کار دارن تا نزدیک به آنریل بشن. به خصوص که هنوز نسخه 5 آنریل نیومده!
 
خب خود مایکروسافت هم رسما تو آگهی های شغلیش تایید کرد که موتور بازی همون Forza Techـه:

IMG_20210504_100107.jpg


البته به نظرم باید خیلی خوب کاستومایز بشه برای آرت استایل فیبل، ولی نمیشه کتمان کرد که به لحاظ تکنیکی خیلی قدرتمنده. نمونه کار از Flight Simulator :Arrowd::D
 
خب خود مایکروسافت هم رسما تو آگهی های شغلیش تایید کرد که موتور بازی همون Forza Techـه:

View attachment 204696


البته به نظرم باید خیلی خوب کاستومایز بشه برای آرت استایل فیبل، ولی نمیشه کتمان کرد که به لحاظ تکنیکی خیلی قدرتمنده. نمونه کار از Flight Simulator :Arrowd::D
اگه بخوان به این زودی ها Forza برسونن.. اینا که هنوز دارن روی قابلیت Ray Tracing موتور کار میکنن یه وقت بدون RT بازی رو ندن! این وسط یه پچ RT واسه FH4 هم بدن. دستشون درد نکنه. :D
 
قطعا Fable با اختلاف مورد انتظارترین بازی برای من از بین بازی های ایکس باکسه

از یه طرف خیلی خوشحالم که playground این بازی رو میسازه چون واقعا تیم خفنی هست و میشه از کیفیت گرافیک و گیم پلی و بقیه قسمت های بازی مطمئن بود. انصافا اگه مقایسه کنیم فیبل های ساخت lionhead حتی تو زمون خودشون هم از نظر گرافیک و مبارزات در حد بهترین ها نبودن

ولی از طرفی هم نگرانم که شاید سازنده های بازی درک درستی از سری fable و همینطور بازی های RPG نداشته باشن و نتونن انتظارات رو براورده کنن

انجین Forza Tech هم فوق العاده است ولی هنوزم برام عجیبه که چطور میخوان برای یه بازی RPG ازش استفاده کنن
 
یکی از ارتیست هایی که به صورت out source با پلی گراند روی ریبوت فیبل کار می کرده (و الان به استدیو دیگه اکس باکس برای پروژه سکرت جدید پیوسته) گفته که اون چیزی که از بیلد فعلی فیبل دیده خیلی هیجان انگیزه و نمی تونه صبر کنه تا طرفدارا هم اون رو ببینن.
بعد یه سری ها نتیجه گرفتن که فیبل احتمالا e3 باشه که طرف اومده گفته منظورش این نبوده و لطفا کسی ازش نقل قول نکنه.
خلاصه، یهو دیدید خبری شد از بازی. شاید در حد یک دقیقه یه تیز کوتاهی چیزی ... :(( :D

E2lq2R3X0AUOodC
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or