Multi Platform Elden Ring

سازنده
FromSoftware
تاریخ انتشار
Feb 25, 2022
ناشر
Bandai Namco
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
n963053_.gif

بازی Elden Ring توسط شرکت FromSoftware ، اثری از هیدتاکا میازاکی ، سازنده‌ بازی‌های تحسین‌ شده ای همچون Bloodborne و Dark Souls ، با همکاری نویسنده معروف (Game of Thrones) جرج آر. آر. مارتین در دست ساخت است و بر روی کنسول‌های PlayStation 4 ، همچنین XONE و PC منتشر خواهد شد.e
t05882_.png
e680636_.png

  • ساخت بازي بعد از دی ال سی DS3 شروع شد .
  • بازي سوم شخص و اکشن آر پي جي خواهد بود .
  • تنوع نقش آفرینی در بازي از سري دارک سولز بيشتر خواهد بود .
  • چالش برانگيز
  • قابلیت سفارشی سازی کارکترها .
  • مارتين دنيا و افسانه های بازی را نوشت .
  • جهان باز (Open World) خواهد بود .
  • تم آن در مورد اراده بشر است .
r638585_.png


@A7A

108994
شایعات پیش تر گفته بودند که بازی یک تجربه OPEN WORLD خواهد بود ، که در آن قلمرو های پادشاهی گوناگونی را خواهید دید و با کشتن پادشاهان آن مناطق و فتح قلمرو ها ، به قدرت های جادویی یا ماورایی جدیدی دسترسی پیدا خواهید کرد .
عکس بالا ، به این فرضیه ما را نزدیک می کند که ، یک حلقه بزرگ نورانی ، چندین حلقه کوچک دیگر را در بر گرفته و مانند یک تاج حلقوی شکل می باشد که چندین تاج کوچک دیگر را در خود جای داده . بنظر میرسد یک منبع انرژی در بالای تصویر وجود دارد که همانند خط و قطره های آب ، به پایین و به حلقه بزرگ تر سرازیر میشود و گویا از حلقه های کوچک هم میگذرد و همراه با گذر کردن ، انرژی آنها را از آن خود می کند . ممکن است بازی روایت گر قهرمانی باشد که از مکانی نیرویی میگیرد و آن را تقویت میکند و در مسیری متفاوت از باقی حکمرانان ، از آن استفاده می کند . اگر چه این ها همه فرضیه است ، اما کاملا مطابق با داستان گویی استودیوی FROM SOFTWARE هستند ، و به ویژه بازی DARK SOULS 3 که در آن Lord Wolnir با گذر از هر پادشاهی و تبدیل آن به خاکستر ، قدرت های ویژه آنها را از خود می کرد .
 
Last edited by a moderator:
احساس می کنم اون "خ" رو برای اینکه از حیطه‌ی ادب خارج نشیم گذاشتی دیگه؟ چون بنظر من درستش بدون خ هست :D


خوب اول ممنون از توضیحات خوب هر دو عزیز
یه چند تا سوال:
+ این اسبه چجوریه عملکردش؟
قراره یه mount باشه بدون محدودیت (مثل چیزی که توی Assassins Creed ها هست که عملاً تانکیه برا خودش)، یا نه محدودیت داره
همچنین کنترلش چطوریه؟ سنگینه؟ یا نه مث ماست می مونه؟ یا یه چیزی این بین؟
+ یه سوال در خصوص دوال سنس... از هپتیک فیدبک و آداپتیو تریگرها استفاده می کنه یا نه؟
+ در خصوص فایت های melee base تغییرات چطورین؟ بیشتر می خوره شبیه سری Dark Souls باشه با توجه به سپر و اینا... یا نه مثل sekiro و BB سرعتیه؟ یا نه ترکیب اینا؟
+ یه چیزایی می خوندم در خصوص اینکه block روی اتک های انمی ها استگر هاش فرق کرده؟ یه توضیحی میدین شما که تست کردین؟
+ در کل از ویدیو نمیشه چیزی فهمید، شما که روی TV دیدین تمش بیشتر دارکه یا نه، همین جوری که ویدیوها دیده میشه رنگ و وارنگه؟ (اینو می پرسم چون توی فرضاً DS3 شما ویدیو ها رو که می بینی خیلی فرق داره با اینکه خودت مستقیم روی TV ت می بینی)
+ بعد یه موضوع مهم، سلاح هایی که دیدین در کل جدید هستن؟ یا نه از سلاح های آیکانیک مجموعه ها (حالا یا با همون نام، یا با نام دیگه ولی شباحت ظاهری و عملکردی) استفاده می کنه؟

پ.ن: میمردی فرام سافتور یه کد هم به من می دادی زحمت ندم به دوستان برای سوالاتم...

*در مورد اسب و محدودیتش باید بگم که علاوه بر اینکه به راحتی میمیره (مخصوصا وقتی جلوی باس قرار بگیری با توجه به نوع حمله‌ی باس و دمیجی که میده نهایت با ۳ضربه بیشتر وقتا میمیره و برای اینکه دوباره بلافاصله بتونید سامن کنیدش، یکی از Flaskهاتون مصرف میشه برای اینکار که خب ریسک بالایی داره. در مورد فیزیکش هم بیشتر به سمت سبک بودن میره چون مشخصه خواستن حرکت باهاش تو محیط راحت باشه چون پشتی بلند خیلی زیاد هست داخل مپ و حتی دابل جامپ هم براش گذاشتن که قابل درکه واسه من. در کل من با کنترلش مشکل نداشتم اما با تمام سلاح‌ها نمیشه به راحتی اتک زد به انمی. مثلا با شمشیر راحت ضربات برخورد میکنن وقتی رو اسب هستید اما با Double-Edged Sword به شخصه خیلی مشکل داشتم که از رو اسب به انمی‌ها ضربه بزنم.
*از دوال سنس داخل این بتا هیچ استفاده‌ای نشده
*در مورد مبارزات ترکیبی از دارک سولز و بلادبورن هستش و برای من که کلا عادت به استفاده از شیلد ندارم نبردها سرعتی و نفسگیر هستن. حسی که داشتم این بود که از سکیرو فقط جامپ رو گرفته و اتفاقا جامپ اتک خیلی قوی و کابردی هم هستش
*در مورد بلاک و استگر متوجه نشدم منظورتون چیه
*در مورد محیط‌ها باید بگم که خود مپ اصلی در طول روز خب خیلی رنگارنگ هستش ولی شب که بشه مخصوصا بارونم بباره همه چیز فرق میکنه واقعا. اتمسفر خیلی سنگین میشه و استرس بیشتری منتقل میکنه. تا اینجا دانجن‌هایی که دیدم تنوعشون اوکی بود از نظر طراحی با توجه به اینکه بزرگم نبودن ولی خب حس میکنم دانجن‌های مشابه داخل بازی اصلی زیاد خواهیم دیدی چون واقعا سخته همه رو کاملا متفاوت طراحی کنی‌. در کل فضا و طراحی بازی خیلی به دارک سولز ۳ شبیه هستش به نظرم.
*من خودم از ۳تا سلاح استفاده کردم تو این ۶ساعت که حس خوب و متفاوتی داشتن نسبت به هم اما چیزی نیستن که بگید توی سولزبورن ندیدید مشابهش رو. امیدوارم عین بلادبورن سلاحایی هم داخل بازی بذارن که شکل و عملکردشون کاملا عوض میشه.

بازم سوالی بود در خدمتم
 
@Ludens
آرمور ست کروسیبل و شمشیرش رو گرفتی؟ چقدر خوشگل و خفنن :D همین آرمور و شمشیر باعث شدن تا بازی اصلی رو هم با بلادی ولف برم چون راحت میشه آرمور و سلاحای سنگین رو استفاد کرد. اسکیلی که رو خود شمشیرش هست وحشتناک خوبه. هم دمیج خفنی میده هم انیمیشن استفاده ازش عالیه و در نهایت وقتی ضربه برخورد میکنه افت شدیدا خفنی رو میبینی! قطعا آرمورای سنگین و خفن خیلی زیادی تو بازی اصلی خواهد بود. ضمن اینکه امروز فهمیدم هنوز جاهای دیگه هم هستن که نرفته بودم. ۴تا دانجن رفته بودم، ۳تا دانجن هم امرو پیدا کردم. اون باس رو هم بالاخره با اقتدار کامل زدم :D بالاخره قلق اتکاش دستم اومد و راحت سوار بر اسب ترکوندمش. ازون باس‌هاس که دوس داری مُدام باهاش درگیر باشی. امیدوارم شبیه به این زیاد باشن تو بازی نهایی. آخرین فرصت بتا هم فردا صبح هستش که نیستم متاسفانه. ولی تجربه شدیدا جذابی بود و سخت منتظر انتشار بازی هستم مخصوصا بعد دیدن اون آرمور ست و سورد که اشاره کردم :D

موفق باشیم
 
@Ludens
آرمور ست کروسیبل و شمشیرش رو گرفتی؟ چقدر خوشگل و خفنن :D همین آرمور و شمشیر باعث شدن تا بازی اصلی رو هم با بلادی ولف برم چون راحت میشه آرمور و سلاحای سنگین رو استفاد کرد. اسکیلی که رو خود شمشیرش هست وحشتناک خوبه. هم دمیج خفنی میده هم انیمیشن استفاده ازش عالیه و در نهایت وقتی ضربه برخورد میکنه افت شدیدا خفنی رو میبینی! قطعا آرمورای سنگین و خفن خیلی زیادی تو بازی اصلی خواهد بود. ضمن اینکه امروز فهمیدم هنوز جاهای دیگه هم هستن که نرفته بودم. ۴تا دانجن رفته بودم، ۳تا دانجن هم امرو پیدا کردم. اون باس رو هم بالاخره با اقتدار کامل زدم :D بالاخره قلق اتکاش دستم اومد و راحت سوار بر اسب ترکوندمش. ازون باس‌هاس که دوس داری مُدام باهاش درگیر باشی. امیدوارم شبیه به این زیاد باشن تو بازی نهایی. آخرین فرصت بتا هم فردا صبح هستش که نیستم متاسفانه. ولی تجربه شدیدا جذابی بود و سخت منتظر انتشار بازی هستم مخصوصا بعد دیدن اون آرمور ست و سورد که اشاره کردم :D

موفق باشیم
آره اون رو گرفته بودم از قبل! :D باسه رو هم بالاخره زدم و بازم همون مجیک ها و اسکیل ها به دادم رسیدن. :)) آقا این مبارزات روی اسب خیلی چیز خفنی شده واقعا، وقتی R2 یا L2 رو نگه دارید سلاح رو همینطوری میچرخونه و هرکی تو راهتون هست تار و مار میشن. :D البته من با توین بلید میرفتم ولی مثلا اگه با یه شمشیر دیگه (شبیه به اون چیزی که تو تریلر تابستون نشون دادن) اینکارو انجام بدید سلاح رو روی زمین میکشه. مبارزه مقابل خود اسب سوارها هم حس خوبی داره. من حقیقتا انتظار نداشتم تو این زمینه همه چی به این خوبی کار کنه، ولی قشنگ وقتی باهاش ور رفتم و چند نفرو سوار اسب زدم سورپرایز شدم.

تایم بعدی (۶:۳۰ صبح) یکم ناجوره ولی سعیم رو میکنم تا برای بار آخر دنیای بازی رو بگردم. در کل شخصا جز چندتا مورد جزئی و کوچیک، شدیدا راضیم. ایشالا به زودی یه آیتم برای جمع بندیش میریم رو یوتیوب بازی سنتر.
 
آره اون رو گرفته بودم از قبل! :D باسه رو هم بالاخره زدم و بازم همون مجیک ها و اسکیل ها به دادم رسیدن. :)) آقا این مبارزات روی اسب خیلی چیز خفنی شده واقعا، وقتی R2 یا L2 رو نگه دارید سلاح رو همینطوری میچرخونه و هرکی تو راهتون هست تار و مار میشن. :D البته من با توین بلید میرفتم ولی مثلا اگه با یه شمشیر دیگه (شبیه به اون چیزی که تو تریلر تابستون نشون دادن) اینکارو انجام بدید سلاح رو روی زمین میکشه. مبارزه مقابل خود اسب سوارها هم حس خوبی داره. من حقیقتا انتظار نداشتم تو این زمینه همه چی به این خوبی کار کنه، ولی قشنگ وقتی باهاش ور رفتم و چند نفرو سوار اسب زدم سورپرایز شدم.

تایم بعدی (۶:۳۰ صبح) یکم ناجوره ولی سعیم رو میکنم تا برای بار آخر دنیای بازی رو بگردم. در کل شخصا جز چندتا مورد جزئی و کوچیک، شدیدا راضیم. ایشالا به زودی یه آیتم برای جمع بندیش میریم رو یوتیوب بازی سنتر.

دقیقا وقتی سوار اسبی و یه اسب سوار هم مقابلت هست حس نبردای قدیمی رو میده که این شکلی مبارزه میکردن با هم :D یهو همزمان حرکت میکنید به سمت هم خیلی خفنه اصن. منم واقعا فکر نمیکردم اسب سواریش اینقدر خوب دربیاد. خیلی چیزا بود که همچنان نشد بهشون برسم چون وقت کم بود نسبت به بزرگی مپ اما بازم خوش گذشت. با لول ۲۶ کارمون با بتا تموم شد.
 
اسب بازی چیز تر و تمیزی در اومده، سنگین هم نیست آنچنان بیشتر سعی کردن چابک و سرعتی درش بیارن. این دابل جامپی که براش گذاشتن هم بهتون اجازه میده از صخره ها و اینجور جاها راحت عبور کنید. در کل انیمیشن های روون و خوبی داره. حین اسب سواری مبارزه هم داریم که اون یه بحث مفصل و طولانی میطلبه خودش. :D
ولی همونطور که پرسیدید یک سری محدودیت ها براش هست. شما داخل دانجن ها و بعد از وصل شدن به بقیه پلیرهای آنلاین کلا نمیتونید ازش استفاده کنید. ضمن اینکه سامون کردنش هم به شیوه خاصیه که راستش بنظرم میتونست بهتر باشه. یک آیتمی در اختیارتون قرار میگیره که با استفادش اسب رو زیر پاتون ظاهر میکنید. اما چیزی که میتونه اذیت کننده باشه اینه که برای پیاده شدن هم باید همون آیتم رو دوباره Use بدید، من شخصا خیلی احساس خوبی نداشتم موقع پایین اومدن از اسب و همش فکر میکردم که کاش یه راهکار بهتری پیدا میکردن براش.

در مورد مبارزات پرسیدید، به طور کلی مبارزات بازی بر اساس همون چیزی که توی دارک سولز دیدیم طراحی شده. جاخالی دادن و ضربات سبک و سنگین و... به همون روالن. اما این وسط مبارزاتش یه چیزایی هم از بلادبورن و سکیرو به ارث برده. اول اینکه احساس میشه اونقدر استامینا کم نمیارید (مثل بلادبورن)، البته همچنان نمیشه R1/RB رو اسپم کرد روی دشمنا ولی خب مدیریت کردن استامینا راحت تر بنظر میرسه در کل.
یه کلید مخصوص جامپ هم داریم اینجا که مستقیما از سکیرو برداشته شده. :D فارغ از اینکه با جامپ راحت تر میشه گوشه و کناره های محیط رو گشت، تو مبارزات دوتا تغییر مهم رو به وجود میارن نسبت به دارک سولز: اول اینکه طبیعتا میتونید با پریدن از ضربات دشمن در برید، دوم اینکه تو هوا میتونید اتک سبک و سنگین وارد کنید. حالا چرا باید ریسک کرد و بجای اتک معمولی روی زمین، با پریدن به سمت دشمن هجوم برد؟ چون با جامپ اتک میشه Stance دشمن رو شکست! :D

این مورد شکستن Stance هم یه چیزی شبیه به شکستن Posture تو سکیرو هست. شما با جامپ اتک یا نگه داشتن هوی اتک (همون نگه داشتن R2/RT) این شانس رو دارید تا گارد دشمن رو پایین بیارید که خب اگه اینکار رو انجام بدید یه Critical hit با دمیج بسیار پاداشتون هست. بغیر از این دو مورد (هوی اتک و جامپ اتک)، یه راه دیگه ای هم برای شکستن Stance هست که یخورده پیچیده تره. به این شکل که شما گارد میگیری، انمی ضربه میزنه و بلافاصله بعد از دفاع کردن، R2/RT رو فشار میدید. اسم این مکانیزم جدید رو گذاشتن Counter guard که پیاده کردنش هم Stance دشمن رو میتونه بشکنه هم بشدت لذت بخشه.

در مورد سلاح ها هم ترکیبی از جدید و قدیمی بینشون هست. خودم با Twinblade جلو میرفتم که فکر کنم یکی از سلاح های توی دارک سولز ۲ بود. راستی، Power stance هم برگشته و میشه سلاح رو دو دستی نگه داشت.

بازی به طور کلی رنگبندی روشن تری داره نسبت به دارک سولزها (این مورد حالا حتما به حال و هوای داستان و تمش مربوط میشه). در مورد قابلیت های دوال سنس هم راستش اطلاعی ندارم بنده! :D ولی دوستانی که با PS5 بازی کردن حتما بهتون میگن که به چه شکله.
برا پیاده شدن از اسب دکمه L3 که نشستن باشه رو بزنید پیاده میشه لازم نیست دکمه آیتم یوز رو بزنید.
ای کاش برا سوار اسب شدن یه دکمه دیگه میزاشتن ازونجایی که HUD من خاموشه جا سوار اسب شدن اول یبار estus flask میزدم بعد سوارش میشدم :D
راجع به بالانس اسپل و جادو جمبل نمیشه نظر داد چون به راحتی پچ میشن اینا ولی هر کاری هم بکنن sorcery ها و pyromancy ها تو همه گیم هاشون op میشه. تقصیره ymfah هم هست همش با اون بیلدهاش:D این سری pyro هارم قاطی miracle ها کردن و بهش Incantations میگن که با faith قوی میشن و لازم نیست int لول آپ کنید. Vitality هم قاطی Strength کردن که خیلی خوبه. Arcane معلوم نیست دقیقا چیه. رینگ ها هم فک کنم حذف شده و جاش دو تا اسلات Talisman وجود داره.
No Rings in Elden Ring, unplayable:D
 
یه دمو توی یوتیوب دیدم از تمام باس هایی که تو این نتورک تست بود .چقدر باس داره همین دمو بالای ۲۰ تا بود .که خب به foe و great foe تقسیم میشدن.طرف تمامشم بدون خوردن یه ضربه میزد هیولایی بود برای خودش :D
 
متاسفانه امروز باخبر شدیم که چند ماه پیش یه آرتیست بااستعداد به اسم ژوشین یه (اگر درست نوشته باشم، Zhuoxin Ye) به علت بیماری از دنیا رفته. ایشون به صورت فریلنس کار میکرده و شدیدا طرفدار بازی های فرام سافتور بوده.

دو سال و نیم پیش وقتی الدن رینگ معرفی میشه، با شور و شوق میاد میگه که روی بازی چندتا طراحی شخصیت انجام داده و آرزوش به واقعیت تبدیل شده:

IMG_20211118_044623_043.jpg

اما خب عمرش به قدری کوتاه بوده که نتونه نتیجه کارش رو ببینه و جشن بگیره... شاید شما هم مثل من ایشون رو نمیشناختید، ولی تو سال های اخیر چندین فن آرت فوق العاده ساخته شدن برای بازیای فرام سافتور که بعضیا کار خودش بوده. مثلا این فن آرت معروف سکیرو که شاید خیلیاتون دیده باشید:

zhuoxin-ye-sekiro-0826.jpg

اینم صفحه آرت استیشنش هست، واقعا مرور کردن آثاری که تو همین سال های اخیر به جا گذاشته شدن و خالقشون دیگه تو دنیا نیست دردناکه...: https://www.artstation.com/xx1990
 
متاسفانه امروز باخبر شدیم که چند ماه پیش یه آرتیست بااستعداد به اسم ژوشین یه (اگر درست نوشته باشم، Zhuoxin Ye) به علت بیماری از دنیا رفته. ایشون به صورت فریلنس کار میکرده و شدیدا طرفدار بازی های فرام سافتور بوده.

دو سال و نیم پیش وقتی الدن رینگ معرفی میشه، با شور و شوق میاد میگه که روی بازی چندتا طراحی شخصیت انجام داده و آرزوش به واقعیت تبدیل شده:

View attachment 232809

اما خب عمرش به قدری کوتاه بوده که نتونه نتیجه کارش رو ببینه و جشن بگیره... شاید شما هم مثل من ایشون رو نمیشناختید، ولی تو سال های اخیر چندین فن آرت فوق العاده ساخته شدن برای بازیای فرام سافتور که بعضیا کار خودش بوده. مثلا این فن آرت معروف سکیرو که شاید خیلیاتون دیده باشید:

View attachment 232810

اینم صفحه آرت استیشنش هست، واقعا مرور کردن آثاری که تو همین سال های اخیر به جا گذاشته شدن و خالقشون دیگه تو دنیا نیست دردناکه...: https://www.artstation.com/xx1990
خدایا به ما عمری بده بتونیم اینم بازی کنیم. [-o<[-o<
 
بررسی بتای بازی بر روی کنسول های نسل نهم توسط Digital Foundry

+انجین اپدیت شده سکیرو
+ری تریسینگ در لانچ بازی خواهد بود
+عملا دارک سولز ۴ است
+عملکرد PS5 در این بتا از Series X بهتر بود
+دو مود فریم ریت و Quality دارد
+رزولوشن مود فریم ریت داینامیک 1512p تا 2160p است
+مود quality بر 2160p قفل شده و سایه ها بهتر هستند
+فریم ریت مود سری اس 1440p
+موشن بلور در مود فریم ریت ایکس باکس سری x و s غیر فعال است، در حالی که در PS5 کلا غیر فعال است
+کیفیت بصری دقیقا در تمامی کنسول ها یکسان است
+هیچ کنسولی 60 فریم کامل نمیدهد(:()
+مود فریم ریت PS5 بین ۴۵ تا ۶۰ و مد Quality در PS5 بین ۳۰ تا ۴۰
+سری ایکس هم در همین رنج است ولی کمی ضعیفتر
+سری اس بین ۴۰ تا ۶۰
+نسخه backward کنسول ps4 بر روی ps5 با ۶۰ فریم پایدار اجرا میشود، ولی رزولوشن و Visual Setting آن پایینتر است

لینک ویدیو:
Screenshot_20211121-110824_Samsung Internet_copy_482x264.jpg
 
آخرین ویرایش:
اخیرا دارک سولز ۱ توی رای گیری مردمی Golden Joysticks Awards به عنوان بهترین بازی تمام ادوار انتخاب شده. میازاکی هم به این قضیه واکنش نشون داده و از همه تشکر کرده، اما بین صحبت هاش یه چیزی دیدم که خیلی برام جالب بود. اینطور که میازاکی گفته، افرادی که زمان ساخت دارک سولز وارد تیم شدن و به عنوان اولین پروژشون روی بازی کار کردن، الان در حال رشد کردنن و اصلی ترین اعضای تیم ساخت الدن رینگ رو تشکیل میدن. >:D< خود میازاکی هم بنظر خیلی تحت تاثیر قرار گرفته از این جهت، ضمن اینکه در پایان گفته همچنان میخواد به کارش ادامه:
I will continue to make interesting and valuable games. I hope you look forward to it.

پ.ن: توی این مراسم الدن رینگ جایزه مورد انتظارترین بازی رو هم برد که من حقیقتا از دستم در رفته تا الان چندجا برنده این جایزه شدن. :)) ولی خب به قدری زیاد بودن که باندای نامکو توی جلسش با سرمایه گذارها بهش اشاره کرده. خلاصه که مسیر موفقیت بنظر به بهترین شکل داره پیش میره، فقط مونده عملکرد نهایی خود بازی که واقعا حس میکنم همونی که میخوایم باشه. :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or