E3 2009 | Project Natal را بیشتر بشناسیم

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,004
نام
آریا
سلام

صبح امروز بعد از کنفرانس موفقیت آمیز Microsoft که هیاهوی زیادی هم به پا کرد , این شرکت در مرکز لس آنجلس در Standard Hotel هم برنامه های خاصی داشت. در این برنامه ها که برای رسانه ها تدارک دیده شده بود به بازیهایی چون Halo 3 : ODST , Shadow Complex , The Beatles : Rock Band , Forza Motorsport 3 پرداخته شد و در کنار اونها در پشت درهای بسته در مورد Alan Wake و همین طور Project Natal توضیحاتی ارائه شد.
راستشو بخواین من خیلی دوست داشتم خود Natal رو با دستهای خودم امتحان کنم تا ببینم چه مقدار از اون چیزی که توی کنفرانس نشون دادن واقعیت داره. پروژه ای که حتی سلطان تخیل یعنی استیون اسپیلبرگ رو هم هیجان زده کرده بود.
بعد از 5,6 دقیقه که با Natal ور رفتم , فقط میتونم بگم اون واقعآ کار کرد !
اولین دمویی که بازی کردم اسمش Burnout Natal بود. در حقیقت بازی ای به این نام در دست ساخت نیست و همون بازی Burnout Paradise رو با امکانات Natal ترکیب کردن و به صورت بازی ای آزمایشی با این نام ارائه دادن. Natal در عرض چند ثانیه بدن من رو اسکن کرد و خیلی راحت به من امکان داد به وسیله دست ها و پاهام این بازی رو کنترل کنم !
خیلی ها در اونجا فکر میکردن کنترل یک بازی در این سبک به وسیله Natal کار مسخره و خسته کننده ای هست ولی خود من وقتی پشت رُل نشستم , واقعآ لذت بردم و این کنترل خیلی جالبتر از چیزی بود که فکر میکردم. البته در ابتدا فقدان کنترلر یا وسیله ای که دستم بگیرم و باهاش ماشین رو هدایت کنم , کمی عجیب و سخت بود ولی بعد از کمی بازی همه چیز درست شد.
در Burnout Natal وقتی قصد شتاب گیری و سریع تر رفتن رو داشتم خیلی راحت پای راست خودم رو کمی به جلو میبردم و برای ترمز و توقف هم پام رو به عقب حرکت میدادم و برای حرکت در سرعت متوسط و قابل اطمینان هم خیلی راحت پام رو صاف و بدون زاویه نگه میداشتم. خلاصه تجربه واقعآ جالب و لذت بخشی بود.

e3-2009-microsoft-unveils-motion-camera-20090601031908694.jpg


دومین دمویی که با Natal تجربه کردم , همون بازی ای بود که در کنفرانس مایکروسافت به نمایش در اومد و سازنده سری Fight Night یعنی Kudo Tsunoda اون رو تهیه کرده بود. بازی Ricochet .
البته این بازی از اون دست بازیهایی هست که من زیاد ازشون خوشم نمیاد ! من بیشتر ترجیح میدم یه جا لم بدم و بازی کنم تا اینکه حرکات موزون انجام بدم ! این بازی هم تا اندازه ای مفرح و سرگرم کننده بود ولی راستش به اندازه Burnout Natal بهینه سازی نشده بود و بعضی اوقات کمی کند عمل میکرد. در این بازی باید مراقب توپی باشین که بین شما و دیوار روبروی شما در حال حرکت هست و باید با این توپ دیوار جلوی خودتون رو خراب کنین. باز هم میگم من از این جور بازیها خوشم نمیاد ولی خوشبختانه در صحبتی که با Kudo داشتم فهمیدم که بازیهای دیگه ای هم در راهه که جاه طلبانه تر و جالبتر از این بازی خواهد بود.
در مجموع به نظر من Project Natal تجربه ای کاملآ جدید و تازه هست و البته خیلی راحت با X360 های معمولی سازگار هست و در همین برنامه ای که شرکت داشتم هم یک عدد X360 عادی بدون هیچ اضافاتی در حال اجرای بازیها بود.
===================
Project Natal از چندین تکنولوژی در کنار هم برای کپچر کردن و انتقال حرکات شما به داخل بازیها استفاده میکنه. شکل ظاهری این وسیله تا حدودی شبیه Wii Sensor Bar هست و از یک دوربین RGB به همراه سنسورهای چند گانه و میکروفون برای تشخیص صداها استفاده میکنه. این وسیله به دلیل داشتن سنسور Monochrome CMOS و Infrared Projector قادر به تشخیص محیط های 3 بعدی پیرامون شما و چهره شماست و همه حرکات شما رو در هر میزان روشنایی اتاق تشخیص میده و بین شما و محیط پیرامون شما تمایز قائله. همچنین به صورت مجزا سر و دست و پا و اندامهای بدن رو از هم تشخیص میده.
تلفظ Natal هم به صورت nuh-tall هست.

============================

اطلاعات بیشتر از Natal که دوست خوبم خشایار زحمتش رو کشیده :
Cnet رو که همه می شناسن ؟
تو بخش خبر های Cnet قیمت Natal بین 90 تا 150 دلار پیش بینی شده و یه سوتی هم از Cliff Bleszinski گرفتن اونم اینه که بهش گفتن شما Natal رو تست کردی ؟ گفت : "بله من چند هفته ی پیش تست کردم و واقعا چند روزی متحیر بودم"... -در مورد عرضه ی Natal چی می تونی بگی ؟ -"خب به هر حال یه چیزایی می دونم ولی این اجازه به من داده نشده که چیزی بگم، ولی Natal یک وسیله نیست که تک و تنها بره رو تاقچه ی مغازه بلکه با چیزی میاد که در E3 2010 همه ی جهان متحیر می مونن ، منتظر Natal در E3 2010 باشید"

من خودم 3 تا برداشت کردم :
1. با بسته ی کنسول میاد مثلا Xbox360 Natal Pack که احتمالا خوده سیستم 360 هم یک Xbox جدیده (مثلا نازک تره ، مشکل گرمایی نداره و...).
2. خود وسیله ی Natal با چیزی میاد که همه متحیر میشن. مثلا یه بازی خاص یا یه وسیله ی جانبی خیلی خاص.
3. Cliff Bleszinski مارو گیر آورده و فقط برای تبلیغ Natal این حرفارو زده.چون به هر حال لو دادن همچین پروژه ای نمی تونه به این راحتی انجام بشه (اونم از مغز معیوب Cliff Bleszinski :biggrin1:)

من که خودم زیاد حرف های Cliff Bleszinski رو باور نکردم (خبر نگار Cnet هم باور نکرد) ولی در مورد E3 2010 شک نکنید که کنفرانس ماکروسافت با خبر عرضه ی Natal و حتی به احتمال قوی امکان بازی کردن باهاش تو محیط نمایشگاه مـــــنــــفــــجــــر بشه...

یکی از دلایلی که می گم (سایت های معتبر هم میگن) Natal اطراف کریسمس تا آپریل 2010 میاد اینه که به احتمال خیلی زیاد دستگاه از نظر سخت افزاری تو مراحل پایانیه (با توجه به نمایشش تو کنفرانس هم میشه این عقیده رو تاید کرد) و این مدت برای ساخت بازی های سازگار (و شاید Patch های سازگار کننده) در نظر گرفته شده.

در مورد قیمت هم فکر می کنم همون 99 تا 150 قیمت معقولی باشه (ولی در ایران تا 300 هزار تومان قیمت معقولیه) چون الان خود کنسول 199 دلاره.

در مورد تکنولوژیشم تحقیق کردم...
سیستم تشخیص صداش نوع تقویت شده ی Windows 7ـه.
دوربینش هم یک دوربین تشخیص حرکاته بنام 3DV که عرضه ی عمومی نشده.
ماکروسافت حدود یک ساله پیش خبر ساخت همچین سیستمی رو داده بود و حتی اشاره کرده بود که این تکنولوژی از چه شرکتی قراره خریده بشه.
این دوربین ساخت یه شرکت اسرائیلیه به نام 3DV Systems.شرکت بعد از اختراع این دوربین تکنولوژی رو به Microsoft فروخت که باهاش Natal رو ساختن.
این دوربین تقریبا یک ساله که اختراع شده و از اون موقع هم وبسایت داره ولی نمی دونم چرا قبل از Natal کسی چیزی نفهمیده بود.
پس می فهمیم که Natal از نظر سخت افزاری کامله (یک ساله که کامله)...
تا اونجایی که من فهمیدم هیچ وقت قرار نیست این دوربین در دسترس عموم قرار بگیره (به صورت جدا) چون الان صاحب این محصول Microsoftـه...
البته الان ماکروسافت در پی خرید کل شرکت 3DV Systemsـه.
پس ماکروسافت کار بزرگی انجام نداده ، 3DV Systems ـه که کار بزرگ رو انجام داده.
اینم عکس این دوربین :
6r3uoo.jpg


برای این حرفام منبع هم دارم :

سایت خوده 3DV Systems
احتمال خریداری شردن 3DV Systems توسط ماکروسافت (خبر مربوط به قبل از Natal)
خبر ساخته شدن کنترلی بدون فیزیک توسط ماکروسافت (خبر مربوط به 17 آپریل 2008)

در مورد لینک دوم بگم که تمام ویدئو ها بازی های ساخته شده توسط 3DV Systems هستن و برای نشون دادن سازگاری اون حتی می تونید Halo CE و Guitar Hero رو با این دستگاه بازی کنید (دقت داشته باشید که همه ی این ها قبل از Natalـه و Natal نسخه ی پیشرفته ی این دوربین رو تو خودش داره) به ویدئویی که در پایین صفحه قرار داره کاملا توجه کنید.

خشایار عزیز زحمت کشیدن و در مورد ویژگی های Natal و تفاوتهای اون با Eye Toy مطلبی تهیه کردن که در زیر میخونین :

Natal :
ناتال یه استوانه ی 23 سانتی متریه افقیه.
ناتال مجهزه به یه دوربین RGB ، یه سنسور عمق ، یک آرایش میکروفونی ، و یه پردازشکر انحصاری برای پردازش تصاویر به دست اومده که قبلیت کپچر (معادل فارسیش چی میشه ؟) کردن کل بدن به صورت 3D ، قابلیت تشخیص صورت و تشخیص صدا رو فراهم می کنه.
میکروفون ناتال قابلیت هایی از قبیل تشخیص فاصله منبع و جهت صدا و یک سیستم رفع نویز صدا رو فراهم می کنه.
دوربین ناتال تشکیل شده از یک پروژکتوره نور اینفرارد که با یک سنسور CMOS منوکروم ترکیب شده و باعث می شه که سنسور همه چیز رو به صورت 3D حتی در کمترین حالت نور هم ببینه.
ناتال در کل از تکنولوژی دوربین زمان پرواز استفاده می کنه که تکنولوژی جالبیه.

Eye Toy :
دو مدل Eye Toy وجود داره : یکی اسم Eye Toy رو یدک می کشه و برای PS2 اومده بود ، اون یکی اسمش PlayStation Eyeـه که برای PS3 عرضه شده.
تو این مقایشه من ناتال رو با PlayStation Eye مقایسه می کنم که نگید Eye Toy قدیمی شده.
این دستگاه قابلیت فیلم برداری با Frame Rate ـه 60 هرتز در رزلوشنه 640 در 480 پیکسل و با Rate ـه 120 هرتز در رزلوشن 320 در 240 پیکسل رو داراست.
چیپه سنسوره این دستگاه ساخت شرکت OmniVisionـه که با قرار دادن سنسوری با مقدار پیکسل های بالا (اندازه ی بزرگ) باعث شده که PlayStation Eye بتونه در حداقل کارایی خودش با نور یک تلویزیون فیلم برداریه حداقلی ارائه بده.
دوربین PlasyStation Eye به سورت دستی زوم می شه و فکوس اتوماتیک داره.می تونه از زاویه دید 56 درجه (برای Chat و استفاده های نزدیک) تا 75 درجه (برای موضوعات دور و بازی ها) تغییر کنه.
میکروفون PlayStation Eye تغریبا همان میکروفون ناتال است که به آن نمی پردازم (واقعا فرقشون خیلی کمه).
از قابلیت های تشخیصی این محصول میشه به تشخیص رنگ ، تشخیص بارکرد کارت های بازی Eye Of Judgment و تشخیص وجود جسم در تصویر اشاره کرد.

حالا میرسیم به مقایسه :

1. در ناتال شما یه دوربین 3 بعدی دارید که قابلیت تشخیص بعد رو داره ولی PlayStation Eye سنسوری مثل سنسور دوربین عکاسی داره که فقط تصاویر رو همونظور که در عکس ها می بینید می بینه.
2. ناتال شکل جسم درون کادر رو می فهمه و پردازش می کنه ولی PlayStation Eye فقط می فهمه که جسمه خارجی ای در کادر وجود داره.تفاوت این دو تکنولوژی رو وقتی می فهمید که بازی هایی که تحت PlayStation Eye عرضه شدن و قابلیت تشخیص حرکات دارند رو با دمو های عرضه شده از ناتال مقایسه کنید.مثلا برای ناتال یه دمو هست که یه پسر بچه داره نقش یه گودزیلا (:biggrin1:) رو بازی می کنه ، اگه دقت کرده باشید ، با باز کردن دهان اون پسر بچه ، گودزیلا هم هوار می زنه . یعنی ناتال حرکات لب رو هم تشخیص می ده.ولی بازی های تشخیص بدنی که برای PlayStation Eye عرضه شده بازی های ساده و ابتدایی هستند که بازیکن مثلا باید نزاره توپ به زمین بخوره.در این حالت PlayStation Eye دست بازیکن رو یه مربع می بینه و انگشت هارو از هم تشخیص نمی ده.هر دو از سیستم تشخیص وضعیت استفاده می کنن ولی ماله ناتال تقریبا تکنولوژی روزه ولی ماله PlayStation Eye مدل بسیار ساده ی این سیستمه.
3. ناتال در تاریکی مطلق هم به صورت 3D از تصویر برداشت می کنه ولی برای PlayStation Eye نور یک تلویزیون حداقل نوریه که می تونه باهاش کار کنه. نگید از کجا می دونی ! از سایت سازنده ی دوربین ناتال خوندم.
4. استفاده های PlayStation Eye کلا Chat ، خوندن بارکد های بازی مذکور ، عکس گرفتن ، فیلم گرفتن و برخی بازی های ساده در نظر گرفته شدن اما ناتال در کل استفاده اش از تکون دادن سر انگشتان شما گرفته تا لگد زدن و.. تعریف شدن.این امر با نگاهی حتی سطحی به قابلیت های PlayStation Eye در بازی های عرضه شده ازش (بعد از Chatـه آنلاین بزرگترین کاری که با PlayStation Eye میشه کرد اینه که صورت خودتون رو بزارید جای صورته شخصیت بازی) و قابلیت های ناتال در دمو ها - و حتی از نظر تئوریک - (مثلا تشخیص انگشتان شما و تمام اجزای کوچک و بزرگ بدنتان و حتی تشخیص دست خط) قابل برداشته.

یک توضیحی هم در مورد بازی The Eye of Judgment بدم...
این بازی یه بازیه کارته که با استفاده از PlayStation Eye انجام میشه...
شما کارت های شخصیت های مختلف بازی رو می زارید روی زمین بعد PlayStation Eye با خوندن بارکد اون کارت ، همون شخصیت رو به صورت 3D Animation درون تلویزیون ظاهر می کنه.. حالا اگه یه کارت دیگه روی اون کارت بندازید این دوتا شخصیت با هم می جنگن.

در کل امیدوارم بهتون ثابت شده باشه که ناتال هر چی باشه از PlayStation Eye بهتره و این تصورات فن های PS3 هم که میان میگن ناتال همون PlayStation Eyeـه پیشرفتس پوچه.
با این مقاله می خواستم بگم ناتال حتی از نظر تکنولوژی Wiiـه پیشرفته هم نیست بلکه کاملا یه تکنولوژیه جدیده که تا حالا برای Interaction ازش استفاده نشده بوده.

برای دیدن مصاحبه پیتر مولینیو در این زمینه هم میتونین به این تاپیک از حمیدرضای عزیز برین.
منتظر اطلاعات بیشتر از Project Natal باشید.
 
آخرین ویرایش:

KhashiMetal

کاربر سایت
Jun 7, 2007
1,396
نام
خشايار
دوستان الان یه چیز جالبی تو یه سایت خوندم.

همون طور که همه میدونیم Milo فعلا یه دمو هست...که میتونه بعدا ترکیب بشه با بازی های دیگه....:biggrin1:

فکرشو بکنید دارید Fable 3 یا یه RPG بازی میکنید...حالا بجایی انتخاب کلی دیالوگ از بین دیالوگهای انتخابی خودمون با طرف مقابل صحبت میکنیم.مذاکره میکنیم......سر قیمت کالا چونه میزنیم....:biggrin1:با هم دادوستد میکنیم!!!!!

یا مثلا توی یه بازی RTS مثه Empire خودمون کشتیها رو جابجا میکنیم:eek:

فقط فکرشو بکنید!!!!!بهترین راه برای وارد کردن RTS games به کنسول:love:
دقیقا به این ایده تو دموی ناتال اشاره شده...
زمانی که پسره وارد اتاق میشه ، شخصیت بازی بهش میگه : "ایان،میبینم که بازم برگشتی" پسره می گه :"آره،درسته"... یارو می خنده و بعد میگه بیا شروع کنیم...
یعنی شخصیت بازی با انسان حرف زد...
اگه اون دمو رو ندیدید از اینجا ببینید :
http://www.youtube.com/watch?v=g_txF7iETX0
 

Quarantine

کاربر سایت
Dec 17, 2008
348
نام
صادق
دقیقا به این ایده تو دموی ناتال اشاره شده...
زمانی که پسره وارد اتاق میشه ، شخصیت بازی بهش میگه : "ایان،میبینم که بازم برگشتی" پسره می گه :"آره،درسته"... یارو می خنده و بعد میگه بیا شروع کنیم...
یعنی شخصیت بازی با انسان حرف زد...
اگه اون دمو رو ندیدید از اینجا ببینید :
http://www.youtube.com/watch?v=g_txF7iETX0


بله دقیقا....خیلی ممنون.

Let's Begin:biggrin1:

حالا یه چیز جالب تر...واسه بازی های اکشن هم با قابلیت اسکنی که وجود داره میشه از هر چیزی جایه اسلحه استفاده کرد مثلا جارو!
یادش بخیر بچه که بودیم لوله جارو برقی رو میکندیم بازی میکردیم!!!(گریه)

میشه یه گیتار هیرو کاملا مجازی طراحی کرد بدون نیاز به این گیتارای اسباب بازی!!!!

YOU ARE THE Controller
 
آخرین ویرایش:

Noirique

کاربر سایت
Jan 17, 2009
3,179
نام
امیرحسین
1: یک نفر تلفظ درست natal رو به فارسی بنویسه
2:به نظرتون این دستگاه رو چه بازی هایی فوق العاده میشه ؟
3: توی یک تریلر بود که مادر و دختر داشتن با هم فوتبال بازی می کردن . یه چیز های سنسور مانند بلندی روی دست ها و پاهاشون بود اونا چی هستن ؟ ( خودم گفتم سنسور ولی مگه natal نمی تونه حرکت دست و پارو تشخیص بده ؟ )
4: چرا وقتی یه شخص داشت با natal کار می کرد وقتی دست راستشو حرکت می داد کرکتر بازی دست چپش تکون می خورد ؟
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,004
نام
آریا
یک نفر تلفظ درست natal رو به فارسی بنویسه
تلفظ صحیحش nuh-tall هست
توی یک تریلر بود که مادر و دختر داشتن با هم فوتبال بازی می کردن . یه چیز های سنسور مانند بلندی روی دست ها و پاهاشون بود اونا چی هستن ؟
اونا سنسور نبود. روی اون تصویر نقاط اتصال دست و پا و مفصل ها و ... رو نشون داده بود که بفهمیم دقیقآ با هر حرکت دست و پا و بدن , توی بازی هم همون حرکت رو میبینیم. یعنی اون چیزهای سنسور مانند بعدآ روی تصویر اضافه شده بود.
چرا وقتی یه شخص داشت با natal کار می کرد وقتی دست راستشو حرکت می داد کرکتر بازی دست چپش تکون می خورد ؟
نمیدونم کجا رو میگی ولی احتمالآ کاراکتر روبروی اون شخص بوده و دست چپش میشه همون دست راست اون شخص !
 

KhashiMetal

کاربر سایت
Jun 7, 2007
1,396
نام
خشايار
1: یک نفر تلفظ درست natal رو به فارسی بنویسه
2:به نظرتون این دستگاه رو چه بازی هایی فوق العاده میشه ؟
3: توی یک تریلر بود که مادر و دختر داشتن با هم فوتبال بازی می کردن . یه چیز های سنسور مانند بلندی روی دست ها و پاهاشون بود اونا چی هستن ؟ ( خودم گفتم سنسور ولی مگه natal نمی تونه حرکت دست و پارو تشخیص بده ؟ )
4: چرا وقتی یه شخص داشت با natal کار می کرد وقتی دست راستشو حرکت می داد کرکتر بازی دست چپش تکون می خورد ؟
1 . تلفظش نا-تال هست.
2. به نظر من تمام بازی ها ولی بازی های سوم شخص یکم مشکل خواهد بود
3. اونا فرضی بودن و با کامپیوتر انداخته بودن... یعنی ناتال بدن شمارو Motion Capture می کنه..
عین تکنولوژیه Motion Capture با استفاده از لباس (اون میله سبز هایی که بهشون یه توپه سفید وصله چیزیه که از Motion Capture کردن رو کامپیوتر نمایش داده میشه)...
برای اطلاعات بیشتر این ویدئو رو ببین :
http://www.youtube.com/watch?v=lxW2obMNzLA
4. نمی دونم کجا رو می گید ولی این خاصیته آینه هاس که بهش می گن برگردان جانبی..
شما اگه با Webcam از خودت یه تصویر لایو داشته باشی (از رو به رو) اگه به وب کم با دست راست دست تکون بدی تو تصوره لایوت دسته چپت تکون می خوره...

====


یه پست تو صفحه ی قبل دادم که زیاد بهش توجه نشد ولی خیلی چیز جالبی بود...
چون تاپیک رفت صفحه ی بعد زیاد دیده نشد...
دوباره اینجا کپی می کنمش :

همین الان یه چیز خیلی جالب در مورد ناتال پیدا کردم...
همونطور که می دونید ناتال یه Code Name هستش و اسم واقعی این دستگاه هنوز تایین نشده...
تا حالا شده از خودتون بپرسید ناتال یعنی چی ؟؟:biggrin1:
من دقایقی پیش از خودم این سوال رو پرسیدم و با دقایقی سرچ به 2 نتیجه رسیدم که می تونه یه چیزایی رو فاش کنه :
1. ناتال اسم یک شهر تو برزیله.حالا چرا برزیل ؟ چرا ناتال؟ چون مدیر پروژه ی ناتال (که اسمش خیلی سخت بود) متولده برزیله :biggrin1: ولی نه شهر ناتال ... مثل اینکه من یه کنسول بسازم اسمشو بزارم شیراز..
2. موضوع جالب اینجاس... مدیر پروژه ی ناتال که تو خود ناتال متولد نشده ، پس نشسته و از شهر های برزیل یه اسم انتخاب کرده... حالا چرا ناتال ؟ چرا ریو دو ژانیرو نیست ؟
ناتال در زبان پرتقالی (تو برزیل هم مردم پرتقالی حرف می زنن) یعنی کریسمس :biggrin1:
این می تونه یه Code Name ـه معنی دار باشه.. یعنی شاید ناتال کریسمس 2010 بیاد :cool:
البته ممکنه همه اینا تصورات من باشه و خیلی تصادفی این اسم انتخاب شده باشه...
http://i43.tinypic.com/2zew6yu.jpg
 

孢子

کاربر سایت
Oct 24, 2008
1,319
راستی چند سال پیش یه 4 5 سال پیش یه کارتون بود که tv خودمون پخش میکرد که یه قسمتش یه ساعت اومده بود که روش یه ال سی دی داشت که توی اون طرف مثل مایلو بود و مثلا از یارو یه چیزایی میپرسید و طرفم جوابش میداد ! اگه مثلا بد رفتاری میکرد اونم قهر میکرد ! خیلی اونم جالب بود
اینم لینک بازی http://www.gamespot.com/xbox360/puzzle/miloworkingtitle/index.html

راستی اینم لینک تریلر مایلو که مولینیو توضیح میده http://e3.gamespot.com/video/6210718/?hd=1
 
آخرین ویرایش:

TRUTH

کاربر سایت
Sep 7, 2006
538
دوست عزیز حرفهاتون جالب بود ولی با سبک بازی ای مثل GeOW اصلآ جور در نمیاد ! یه بازی سریع که به مهارت بالایی هم نیاز داره , اصلآ نمیتونه با ویژگی های Natal تطبیق داده بشه. شما در یه لحظه هم باید به سمت جلو بری هم مثلآ چپ و در همون لحظه باید اسلحه رو آماده کنی و باز در همون لحظه تیر هم بزنی ! حتی بعضی وقتها باید قِل هم بخوری (!) همه این کارها رو نمیشه به وسیله حرکات بدن انجام داد ! مگر اینکه یه سالن چند ده متری اجاره کنیم و توش بدویم و قل بخوریم و حرکات تیر زدن رو هم انجام بدیم ! با صحبت کردن هم نمیشه GeOW بازی کرد مگر اینکه IQ ـمون 250 باشه و بتونیم در یه ثانیه تصمیم بگیریم که بگیم Go (که البته همین Go هم سرعتهای مختلف داره) و در صدم ثانیه بگیم Stop و ...
کلآ Natal به درد هر نوع بازی و هر نوع سبکی نمیخوره.

اریا جون با ناتال خیلی کارا میشه کرد مثلا همنطور که دسته 360 تو دستت هست بتونی با حرکت دستت نشونه گیری کنی که این خیلی لذت داره و حتی از موس هم راحت تره البته باید ناتال خیلی حساس و دقیق باشه تا بشه همچین کاری کرد

یا بتونی به افراد با صدا دستور بدی که چیکار کنن که این کاری نداره ولی هیجان بازی بیشتر میشه

با ترکیب دسته 360 و ناتال خیلی کارا میشه کرد

تو داشبورد می تونیم با دستمون ایکونهارو حرکت بدیم و حتی انتخاب کنیم و ....
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,795
نام
امین
دوست عزیز حرفهاتون جالب بود ولی با سبک بازی ای مثل GeOW اصلآ جور در نمیاد ! یه بازی سریع که به مهارت بالایی هم نیاز داره , اصلآ نمیتونه با ویژگی های Natal تطبیق داده بشه. شما در یه لحظه هم باید به سمت جلو بری هم مثلآ چپ و در همون لحظه باید اسلحه رو آماده کنی و باز در همون لحظه تیر هم بزنی ! حتی بعضی وقتها باید قِل هم بخوری (!) همه این کارها رو نمیشه به وسیله حرکات بدن انجام داد ! مگر اینکه یه سالن چند ده متری اجاره کنیم و توش بدویم و قل بخوریم و حرکات تیر زدن رو هم انجام بدیم ! با صحبت کردن هم نمیشه GeOW بازی کرد مگر اینکه IQ ـمون 250 باشه و بتونیم در یه ثانیه تصمیم بگیریم که بگیم Go (که البته همین Go هم سرعتهای مختلف داره) و در صدم ثانیه بگیم Stop و ...
کلآ Natal به درد هر نوع بازی و هر نوع سبکی نمیخوره.

یعنی با این نا تال نمیشه مثلا با دسته بازی کرد ولی واسه یه سری حرکات خاص(بهترین مثال رو بچه ها زدن همون اره کردن لوکاست ها) از این نا تال استفاده کرد؟! اریا فکر کنم جای کار زیاد داره شاید نشه یه بازی رو باهاش کامل انجام داد ولی میشه یه بازی رو با نا تال جذاب تر کرد...
 

Noirique

کاربر سایت
Jan 17, 2009
3,179
نام
امیرحسین
من فکر می کنم با مافیا 2 خیلی حال بده .
اگر بتونی باهاش بری کافه و خودت قهوه رو برداری و فوت کنی یا مثلا خودت در ماشین رو باز کنی !!!:eek:
از نظر من بازی هایی که دارن ساخته میشن با اومدن این دستگاه باید خیلی تغییر کنن و این باعث میشه که مدام اومدن بازی ها به تاخیر بخوره !!!:(
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
سلام بچه ها من دوباره برگشتم دیدم سطح اطلاعات داره بالا می ره گفتم برگردم ولی بر گشتم دلیل دیگه ای هم داشت عکس کنسول هارو ببینید یه ایکس باکس اضافه شد.البته نه یه شبه دنبالش بودم تا امروز تونستم بگیرمش البته یه نمه زیادصدا نمی ده !:confused: شاید مال من اینجوریه .
بگذریم آقا تو پست های قبلی من در مورد ناتال چیز بدی نگفتم که! حالا هم که یه x360 گرفتم بازم هنوز دپم ! چون در مورد بازی های اکشن زیاد بهش اعتماد ندارم ! از دو جهت اولا همه ی بحث ها رو بذاریم کنار اینجا نمایشگاه جی تکس نیست که بخوایم بهترین تکنولوژی رو معرفی کنیم .من 100% قبول دارم ناتال یه تکنولوژی کاملا جدیده ولی این رو هم فراموش نکنیم هدف ما از بازی چیه ؟! هدف اینه که ما خودمون رو جای شخصیت اول بذاریم (منظورم بازی های توپ اکشنه ) و کلی از بازی لذت ببریم.در زمینه ی بازی های ورزشی و همچنین به قول دوستمون همون ماشین سواریه (برن آوت) ناتال فوق العاده موفق عمل کرده ولی وقتی این سوال بالاییه رو واسه خودم مطرح کردم خیلی دپ شدم و از این که این کنسول رو خریدم نا امید شدم (البته هنوز تا ناامید شدن خیلی فاصله است)ببینید مثلا بخواهیم ناتال رو رو بهترین های اکشن امسال یا سالهای قبل مثل geow2,re و .... پیش بینی کنیم مشکل اول راه رفتن و دویدنه اگه قرار باشه که بخواهیم همون کار راه رفتن یا دویدنو انجام بدیم فکر کنم باید با ناتال یه تریتمیل هم برای جلوی تلویزیون بخریم اگه بخواهیم حالت دویدن رو در بیاریم مثل رو به عقب یا جلو کردن بدن. ساخت ناتال زیر سوال می ره ؟! چون این وسیله برای شبیه سازی کامل حرکات ساخته شده.از طرفی اگه بخواهیم با گفتن به یارو بگیم راه برو یا بدو یا کاور بگیر یا شیرجه بزن دیگه اون که نمی شه بازی می شه دستور دادن ! اگر هم بخواهیم خودمون بشینیم و کاور بگیریم که تو بازی هایی که مثل geow بر مبنای کاورگیریه باید انقدر بشین پاشو بریم که بازی برامون از سربازی هم بدتر می شه؟! یا در مورد اسلحه اگه به قول دوستمون حتی بخوایم یه جارو دستمون بگیریم باید یه جوری شلیک کنیم مثلا مثل حالت لگد اسلحه دستمون رو بلرزونیم که اینجوری هم تو بازی های اکشن که انقدر هم طولانین فکر کنم بعد بازی پارکینسون بگیریم ؟!:((
بچه ها کسی نظری نداره ؟ یه ذره امید بدید !
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,102
قرار نيست تمام حركات تو بازي رو ما فيزيكي انجام بديم. شايد فقط بعضي حركات اينطور باشه.
مثلا شما تمام بازي Uncharted يا Killzone 2 رو با Sixaxis كه انجام نميديد. بعضي كارها مثل نارنجك انداختن يا اسنايپ با اين قابليت انجام ميشه.

من هم فكر ميكنم تو اين جور بازيها (مثل GeOW) اگه قرار باشه ناتال به كار بره به صورت تركيبي با دسته انجام ميشه. يعني مثلا اكثر كارهاي قبلي با دسته انجام ميشه ولي موقع اره كردن بايد دسته رو مثل اسلحه بگيريد بالا و آروم بياريد پايين.:biggrin1: يا موقع اسنايپ كردن به كار بره. (مثل K2) ايده هاي خيلي زيادي رو ميشه درآورد كه فعلا بايد منتظر باشيم ببينيم چي پيش مياد.
 

KhashiMetal

کاربر سایت
Jun 7, 2007
1,396
نام
خشايار
فقط می تونم بگم که منو برادرم داریم روی یه ویدئو کار می کنیم که شاید دم دمای صبح بزارم تو YouTube شایدم فردا ظهر بزارم...
ما خیلی رو این ویدئو کار کردیم اونم بر می گره به علاقه ی دیرین به 360 ( من نصف پستام در عرصه ی 360 زده شده ولی هنوزم می گم : چیزی که می مونه PCـه :biggrin1: در واقع KhashiMetal پروفایل مشترک خشایار و کامیاره که هیچکس تا حالا نمی دونست )...
صبر کنید تا به همتون ثابت بشه چجوری میشه Gears of War رو با Natal بازی کرد...
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
فقط می تونم بگم که منو برادرم داریم روی یه ویدئو کار می کنیم که شاید دم دمای صبح بزارم تو YouTube شایدم فردا ظهر بزارم...
ما خیلی رو این ویدئو کار کردیم اونم بر می گره به علاقه ی دیرین به 360 ( من نصف پستام در عرصه ی 360 زده شده ولی هنوزم می گم : چیزی که می مونه PCـه :biggrin1: در واقع KhashiMetal پروفایل مشترک خشایار و کامیاره که هیچکس تا حالا نمی دونست )...
صبر کنید تا به همتون ثابت بشه چجوری میشه Gears of War رو با Natal بازی کرد...
ممنون ضربان قلبم از منفی به مثبت تبدیل شد با نظراتتون(هر دو منظورمه) ولی شما دوست عزیز به فکر ما dial up ای ها هم باش اگه می تونی قسمت های مهمش رو به صورت عکس بنداز مثلا این قسمت باید به این صورت اجرا بشه.ممنون می شم.:cheesygri
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
فقط می تونم بگم که منو برادرم داریم روی یه ویدئو کار می کنیم که شاید دم دمای صبح بزارم تو YouTube شایدم فردا ظهر بزارم...
ما خیلی رو این ویدئو کار کردیم اونم بر می گره به علاقه ی دیرین به 360 ( من نصف پستام در عرصه ی 360 زده شده ولی هنوزم می گم : چیزی که می مونه PCـه :biggrin1: در واقع KhashiMetal پروفایل مشترک خشایار و کامیاره که هیچکس تا حالا نمی دونست )...
صبر کنید تا به همتون ثابت بشه چجوری میشه Gears of War رو با Natal بازی کرد...


خوشحالمون کردید !! اگه جا داشت از ایده های بنده نیز استفاده کنید شاید به یه نون و نوایی رسیدیم !!!:biggrin1::-":laughing:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر