E3 2009 | Project Natal را بیشتر بشناسیم

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,004
نام
آریا
سلام

صبح امروز بعد از کنفرانس موفقیت آمیز Microsoft که هیاهوی زیادی هم به پا کرد , این شرکت در مرکز لس آنجلس در Standard Hotel هم برنامه های خاصی داشت. در این برنامه ها که برای رسانه ها تدارک دیده شده بود به بازیهایی چون Halo 3 : ODST , Shadow Complex , The Beatles : Rock Band , Forza Motorsport 3 پرداخته شد و در کنار اونها در پشت درهای بسته در مورد Alan Wake و همین طور Project Natal توضیحاتی ارائه شد.
راستشو بخواین من خیلی دوست داشتم خود Natal رو با دستهای خودم امتحان کنم تا ببینم چه مقدار از اون چیزی که توی کنفرانس نشون دادن واقعیت داره. پروژه ای که حتی سلطان تخیل یعنی استیون اسپیلبرگ رو هم هیجان زده کرده بود.
بعد از 5,6 دقیقه که با Natal ور رفتم , فقط میتونم بگم اون واقعآ کار کرد !
اولین دمویی که بازی کردم اسمش Burnout Natal بود. در حقیقت بازی ای به این نام در دست ساخت نیست و همون بازی Burnout Paradise رو با امکانات Natal ترکیب کردن و به صورت بازی ای آزمایشی با این نام ارائه دادن. Natal در عرض چند ثانیه بدن من رو اسکن کرد و خیلی راحت به من امکان داد به وسیله دست ها و پاهام این بازی رو کنترل کنم !
خیلی ها در اونجا فکر میکردن کنترل یک بازی در این سبک به وسیله Natal کار مسخره و خسته کننده ای هست ولی خود من وقتی پشت رُل نشستم , واقعآ لذت بردم و این کنترل خیلی جالبتر از چیزی بود که فکر میکردم. البته در ابتدا فقدان کنترلر یا وسیله ای که دستم بگیرم و باهاش ماشین رو هدایت کنم , کمی عجیب و سخت بود ولی بعد از کمی بازی همه چیز درست شد.
در Burnout Natal وقتی قصد شتاب گیری و سریع تر رفتن رو داشتم خیلی راحت پای راست خودم رو کمی به جلو میبردم و برای ترمز و توقف هم پام رو به عقب حرکت میدادم و برای حرکت در سرعت متوسط و قابل اطمینان هم خیلی راحت پام رو صاف و بدون زاویه نگه میداشتم. خلاصه تجربه واقعآ جالب و لذت بخشی بود.

e3-2009-microsoft-unveils-motion-camera-20090601031908694.jpg


دومین دمویی که با Natal تجربه کردم , همون بازی ای بود که در کنفرانس مایکروسافت به نمایش در اومد و سازنده سری Fight Night یعنی Kudo Tsunoda اون رو تهیه کرده بود. بازی Ricochet .
البته این بازی از اون دست بازیهایی هست که من زیاد ازشون خوشم نمیاد ! من بیشتر ترجیح میدم یه جا لم بدم و بازی کنم تا اینکه حرکات موزون انجام بدم ! این بازی هم تا اندازه ای مفرح و سرگرم کننده بود ولی راستش به اندازه Burnout Natal بهینه سازی نشده بود و بعضی اوقات کمی کند عمل میکرد. در این بازی باید مراقب توپی باشین که بین شما و دیوار روبروی شما در حال حرکت هست و باید با این توپ دیوار جلوی خودتون رو خراب کنین. باز هم میگم من از این جور بازیها خوشم نمیاد ولی خوشبختانه در صحبتی که با Kudo داشتم فهمیدم که بازیهای دیگه ای هم در راهه که جاه طلبانه تر و جالبتر از این بازی خواهد بود.
در مجموع به نظر من Project Natal تجربه ای کاملآ جدید و تازه هست و البته خیلی راحت با X360 های معمولی سازگار هست و در همین برنامه ای که شرکت داشتم هم یک عدد X360 عادی بدون هیچ اضافاتی در حال اجرای بازیها بود.
===================
Project Natal از چندین تکنولوژی در کنار هم برای کپچر کردن و انتقال حرکات شما به داخل بازیها استفاده میکنه. شکل ظاهری این وسیله تا حدودی شبیه Wii Sensor Bar هست و از یک دوربین RGB به همراه سنسورهای چند گانه و میکروفون برای تشخیص صداها استفاده میکنه. این وسیله به دلیل داشتن سنسور Monochrome CMOS و Infrared Projector قادر به تشخیص محیط های 3 بعدی پیرامون شما و چهره شماست و همه حرکات شما رو در هر میزان روشنایی اتاق تشخیص میده و بین شما و محیط پیرامون شما تمایز قائله. همچنین به صورت مجزا سر و دست و پا و اندامهای بدن رو از هم تشخیص میده.
تلفظ Natal هم به صورت nuh-tall هست.

============================

اطلاعات بیشتر از Natal که دوست خوبم خشایار زحمتش رو کشیده :
Cnet رو که همه می شناسن ؟
تو بخش خبر های Cnet قیمت Natal بین 90 تا 150 دلار پیش بینی شده و یه سوتی هم از Cliff Bleszinski گرفتن اونم اینه که بهش گفتن شما Natal رو تست کردی ؟ گفت : "بله من چند هفته ی پیش تست کردم و واقعا چند روزی متحیر بودم"... -در مورد عرضه ی Natal چی می تونی بگی ؟ -"خب به هر حال یه چیزایی می دونم ولی این اجازه به من داده نشده که چیزی بگم، ولی Natal یک وسیله نیست که تک و تنها بره رو تاقچه ی مغازه بلکه با چیزی میاد که در E3 2010 همه ی جهان متحیر می مونن ، منتظر Natal در E3 2010 باشید"

من خودم 3 تا برداشت کردم :
1. با بسته ی کنسول میاد مثلا Xbox360 Natal Pack که احتمالا خوده سیستم 360 هم یک Xbox جدیده (مثلا نازک تره ، مشکل گرمایی نداره و...).
2. خود وسیله ی Natal با چیزی میاد که همه متحیر میشن. مثلا یه بازی خاص یا یه وسیله ی جانبی خیلی خاص.
3. Cliff Bleszinski مارو گیر آورده و فقط برای تبلیغ Natal این حرفارو زده.چون به هر حال لو دادن همچین پروژه ای نمی تونه به این راحتی انجام بشه (اونم از مغز معیوب Cliff Bleszinski :biggrin1:)

من که خودم زیاد حرف های Cliff Bleszinski رو باور نکردم (خبر نگار Cnet هم باور نکرد) ولی در مورد E3 2010 شک نکنید که کنفرانس ماکروسافت با خبر عرضه ی Natal و حتی به احتمال قوی امکان بازی کردن باهاش تو محیط نمایشگاه مـــــنــــفــــجــــر بشه...

یکی از دلایلی که می گم (سایت های معتبر هم میگن) Natal اطراف کریسمس تا آپریل 2010 میاد اینه که به احتمال خیلی زیاد دستگاه از نظر سخت افزاری تو مراحل پایانیه (با توجه به نمایشش تو کنفرانس هم میشه این عقیده رو تاید کرد) و این مدت برای ساخت بازی های سازگار (و شاید Patch های سازگار کننده) در نظر گرفته شده.

در مورد قیمت هم فکر می کنم همون 99 تا 150 قیمت معقولی باشه (ولی در ایران تا 300 هزار تومان قیمت معقولیه) چون الان خود کنسول 199 دلاره.

در مورد تکنولوژیشم تحقیق کردم...
سیستم تشخیص صداش نوع تقویت شده ی Windows 7ـه.
دوربینش هم یک دوربین تشخیص حرکاته بنام 3DV که عرضه ی عمومی نشده.
ماکروسافت حدود یک ساله پیش خبر ساخت همچین سیستمی رو داده بود و حتی اشاره کرده بود که این تکنولوژی از چه شرکتی قراره خریده بشه.
این دوربین ساخت یه شرکت اسرائیلیه به نام 3DV Systems.شرکت بعد از اختراع این دوربین تکنولوژی رو به Microsoft فروخت که باهاش Natal رو ساختن.
این دوربین تقریبا یک ساله که اختراع شده و از اون موقع هم وبسایت داره ولی نمی دونم چرا قبل از Natal کسی چیزی نفهمیده بود.
پس می فهمیم که Natal از نظر سخت افزاری کامله (یک ساله که کامله)...
تا اونجایی که من فهمیدم هیچ وقت قرار نیست این دوربین در دسترس عموم قرار بگیره (به صورت جدا) چون الان صاحب این محصول Microsoftـه...
البته الان ماکروسافت در پی خرید کل شرکت 3DV Systemsـه.
پس ماکروسافت کار بزرگی انجام نداده ، 3DV Systems ـه که کار بزرگ رو انجام داده.
اینم عکس این دوربین :
6r3uoo.jpg


برای این حرفام منبع هم دارم :

سایت خوده 3DV Systems
احتمال خریداری شردن 3DV Systems توسط ماکروسافت (خبر مربوط به قبل از Natal)
خبر ساخته شدن کنترلی بدون فیزیک توسط ماکروسافت (خبر مربوط به 17 آپریل 2008)

در مورد لینک دوم بگم که تمام ویدئو ها بازی های ساخته شده توسط 3DV Systems هستن و برای نشون دادن سازگاری اون حتی می تونید Halo CE و Guitar Hero رو با این دستگاه بازی کنید (دقت داشته باشید که همه ی این ها قبل از Natalـه و Natal نسخه ی پیشرفته ی این دوربین رو تو خودش داره) به ویدئویی که در پایین صفحه قرار داره کاملا توجه کنید.

خشایار عزیز زحمت کشیدن و در مورد ویژگی های Natal و تفاوتهای اون با Eye Toy مطلبی تهیه کردن که در زیر میخونین :

Natal :
ناتال یه استوانه ی 23 سانتی متریه افقیه.
ناتال مجهزه به یه دوربین RGB ، یه سنسور عمق ، یک آرایش میکروفونی ، و یه پردازشکر انحصاری برای پردازش تصاویر به دست اومده که قبلیت کپچر (معادل فارسیش چی میشه ؟) کردن کل بدن به صورت 3D ، قابلیت تشخیص صورت و تشخیص صدا رو فراهم می کنه.
میکروفون ناتال قابلیت هایی از قبیل تشخیص فاصله منبع و جهت صدا و یک سیستم رفع نویز صدا رو فراهم می کنه.
دوربین ناتال تشکیل شده از یک پروژکتوره نور اینفرارد که با یک سنسور CMOS منوکروم ترکیب شده و باعث می شه که سنسور همه چیز رو به صورت 3D حتی در کمترین حالت نور هم ببینه.
ناتال در کل از تکنولوژی دوربین زمان پرواز استفاده می کنه که تکنولوژی جالبیه.

Eye Toy :
دو مدل Eye Toy وجود داره : یکی اسم Eye Toy رو یدک می کشه و برای PS2 اومده بود ، اون یکی اسمش PlayStation Eyeـه که برای PS3 عرضه شده.
تو این مقایشه من ناتال رو با PlayStation Eye مقایسه می کنم که نگید Eye Toy قدیمی شده.
این دستگاه قابلیت فیلم برداری با Frame Rate ـه 60 هرتز در رزلوشنه 640 در 480 پیکسل و با Rate ـه 120 هرتز در رزلوشن 320 در 240 پیکسل رو داراست.
چیپه سنسوره این دستگاه ساخت شرکت OmniVisionـه که با قرار دادن سنسوری با مقدار پیکسل های بالا (اندازه ی بزرگ) باعث شده که PlayStation Eye بتونه در حداقل کارایی خودش با نور یک تلویزیون فیلم برداریه حداقلی ارائه بده.
دوربین PlasyStation Eye به سورت دستی زوم می شه و فکوس اتوماتیک داره.می تونه از زاویه دید 56 درجه (برای Chat و استفاده های نزدیک) تا 75 درجه (برای موضوعات دور و بازی ها) تغییر کنه.
میکروفون PlayStation Eye تغریبا همان میکروفون ناتال است که به آن نمی پردازم (واقعا فرقشون خیلی کمه).
از قابلیت های تشخیصی این محصول میشه به تشخیص رنگ ، تشخیص بارکرد کارت های بازی Eye Of Judgment و تشخیص وجود جسم در تصویر اشاره کرد.

حالا میرسیم به مقایسه :

1. در ناتال شما یه دوربین 3 بعدی دارید که قابلیت تشخیص بعد رو داره ولی PlayStation Eye سنسوری مثل سنسور دوربین عکاسی داره که فقط تصاویر رو همونظور که در عکس ها می بینید می بینه.
2. ناتال شکل جسم درون کادر رو می فهمه و پردازش می کنه ولی PlayStation Eye فقط می فهمه که جسمه خارجی ای در کادر وجود داره.تفاوت این دو تکنولوژی رو وقتی می فهمید که بازی هایی که تحت PlayStation Eye عرضه شدن و قابلیت تشخیص حرکات دارند رو با دمو های عرضه شده از ناتال مقایسه کنید.مثلا برای ناتال یه دمو هست که یه پسر بچه داره نقش یه گودزیلا (:biggrin1:) رو بازی می کنه ، اگه دقت کرده باشید ، با باز کردن دهان اون پسر بچه ، گودزیلا هم هوار می زنه . یعنی ناتال حرکات لب رو هم تشخیص می ده.ولی بازی های تشخیص بدنی که برای PlayStation Eye عرضه شده بازی های ساده و ابتدایی هستند که بازیکن مثلا باید نزاره توپ به زمین بخوره.در این حالت PlayStation Eye دست بازیکن رو یه مربع می بینه و انگشت هارو از هم تشخیص نمی ده.هر دو از سیستم تشخیص وضعیت استفاده می کنن ولی ماله ناتال تقریبا تکنولوژی روزه ولی ماله PlayStation Eye مدل بسیار ساده ی این سیستمه.
3. ناتال در تاریکی مطلق هم به صورت 3D از تصویر برداشت می کنه ولی برای PlayStation Eye نور یک تلویزیون حداقل نوریه که می تونه باهاش کار کنه. نگید از کجا می دونی ! از سایت سازنده ی دوربین ناتال خوندم.
4. استفاده های PlayStation Eye کلا Chat ، خوندن بارکد های بازی مذکور ، عکس گرفتن ، فیلم گرفتن و برخی بازی های ساده در نظر گرفته شدن اما ناتال در کل استفاده اش از تکون دادن سر انگشتان شما گرفته تا لگد زدن و.. تعریف شدن.این امر با نگاهی حتی سطحی به قابلیت های PlayStation Eye در بازی های عرضه شده ازش (بعد از Chatـه آنلاین بزرگترین کاری که با PlayStation Eye میشه کرد اینه که صورت خودتون رو بزارید جای صورته شخصیت بازی) و قابلیت های ناتال در دمو ها - و حتی از نظر تئوریک - (مثلا تشخیص انگشتان شما و تمام اجزای کوچک و بزرگ بدنتان و حتی تشخیص دست خط) قابل برداشته.

یک توضیحی هم در مورد بازی The Eye of Judgment بدم...
این بازی یه بازیه کارته که با استفاده از PlayStation Eye انجام میشه...
شما کارت های شخصیت های مختلف بازی رو می زارید روی زمین بعد PlayStation Eye با خوندن بارکد اون کارت ، همون شخصیت رو به صورت 3D Animation درون تلویزیون ظاهر می کنه.. حالا اگه یه کارت دیگه روی اون کارت بندازید این دوتا شخصیت با هم می جنگن.

در کل امیدوارم بهتون ثابت شده باشه که ناتال هر چی باشه از PlayStation Eye بهتره و این تصورات فن های PS3 هم که میان میگن ناتال همون PlayStation Eyeـه پیشرفتس پوچه.
با این مقاله می خواستم بگم ناتال حتی از نظر تکنولوژی Wiiـه پیشرفته هم نیست بلکه کاملا یه تکنولوژیه جدیده که تا حالا برای Interaction ازش استفاده نشده بوده.

برای دیدن مصاحبه پیتر مولینیو در این زمینه هم میتونین به این تاپیک از حمیدرضای عزیز برین.
منتظر اطلاعات بیشتر از Project Natal باشید.
 
آخرین ویرایش:

KhashiMetal

کاربر سایت
Jun 7, 2007
1,396
نام
خشايار
بلاخره با کلی سختی ساعت 3:15 دقیقه ی شبه که ویدئو روی YouTube آنلاین شد...
این قسمت اول ویدئوی من و برادرمه...
ما می خواستیم بگیم حتما نباید برای پریدن واقعا بپری ، می تونی با اشاره ی دستت شخصیت رو بپرونی یا چیزایی مثل این...
این ویدئو با استفاده از Sony Vegas Pro 9 درست شده که بدبختانه نرم افزار خودم یه مشکلاتی براش پیش اومده بود که مجبور شدم قسمت های ویدئو رو برای دوستم بفرستم (100 متر اونور تره:-") تا برام با Vegas Pro منتاژشون کنه... کم توجهی به ویدئو (به خاطر مسائل انتخابات) باعث شده تو نوشته ها غلط املایی وجو داشته باشه که ایشالا از این به بعد خودم درست می کنم ویدئو هارو که این مشکلات توشون نباشه...
منتظر Part های بعدی ویدئو ها هم باشید...
تو اونا تمام ایده های بچه ها رو هم نمایش می دیم ( با نوشتن ایمیلشون )...
شاید فرجی شد باهامون تماس گرفتن :-"
کیفیت ساخت ویدئو زیاد خوب نیست...
به عنوان اولین ویدئو از منو برادرم ببخشید :biggrin1:
اینم لینک :
http://www.youtube.com/watch?v=y0kWLAVq7F4
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
ایده های خوبی دادید فقط یک مشکل داشتن ( البته به نظر من ) حالا این مشکل یا از اجرای فنون بود یا بالذات !!

بازی مثل گیرز همچین باید هیجان از سر و روش بباره !! یعنی نیاز هست حرکات رو یکم رئال تر کنید اونهم با محدوده حرکتی بیشتر و همچنین استفاده از بیشتر بدن ! طوری که آدم حس کنه خودش مارکوسه !

مثلآً برای سنگر گرفتن من این طور فکر می کنم که یک چرخشی به کمر و شانه ها می دادید ( نه خیلی زیاد !! یکم کمتر از مقداری که برای ورزش و گرم کردن انجام می دهید !! ) حدوداً 30 یا 40 درجه !! انگار که میخواید سر فوتبال به یه نفر تنه بزنید !! البته این رو هم باید فرض کرد که هوش مصنوعی بفهمه این حرکت هم برای سنگر های کوتاه است و هم بلند !

یا مثلاً برای شلیک کردن دستتون رو مثل گرفتن یک مسلسل می گرفتید ( که البته شکل گرفتن دست زیاد تاثیری در گیم پلی نداره ولی برای استقبال شدن از ایده و به هیجان آمدن کسانی که فیلم رو می بینند به نظرم مفید میاد !! ) مثل همون تریلر خونوادگی که برای استفاده از پروژه پخش شد ( پدر خانواده !! )

به نظرم در اجرای فنون کمی محدودیت برای خودتون قائل شده بودید ( انگار نمی خواستید توی فیلم ببینیمتون !! :biggrin1: ) چون یک کادر کوچیک رو فقط گرفتید که باعث شد دامنه حرکات محدود شه !! همین هیجان کار رو میاره پایین !!

ببخشید که فقط ایراد می گیرم و خودم بخاری ازم بلند نمی شه !! :biggrin1:

خواستم کمکی کرده باشم !! البته اگر مقبول واقع بشه !
 

GOOD DEMON

کاربر سایت
Mar 2, 2008
233
نام
مهدی
خیلی جالب بود من فقط منتظرشم که بیاد از الان من ذخیره سازی و صرفه جویی برای خرید ناتال رو شروع کردم
 
آخرین ویرایش:

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
سلام من یکی دوتا انتقاد کوچولو ازتون داشتم البته کارتون خیلی خوب بود و جای بسی تحسین داشت و نمی خوام زحماتتون رو خراب کنم ولی یکی دو تا مسئله برام پیش اومد:
1-این چیزی که شما نشون دادید منو یاد حرف قبلی ام انداخت.ناتال واسه این طراحی شده که ما بازی رو بی قید و بند انجام بدیم یعنی دوباره نیان بهمون بگن واسه اجرای اون حرکت فلان کار رو بکن و با ناتال هر حرکتی که انجام میدیم عینا تکرار بشه و اگر قرار باشه که همه ی حرکات رو فقط با دست بخواهیم انجام بدیم یه کم ساخت ناتال زیر سوال میره؟!یعنی دست به جای همه ی اعضای بدن کار کنه؟!
2- اصلا حرف قبلی ما هیچ یه چیز دیگه این هست که آیا ناتال می تونه تو همچین بازیه سریعی این همه حرکت رو همزمان فقط از دست ما بگیره و پردازش کنه و بدون حتی یک ثانیه تاخیر اجرا کنه مثلا می خوایم در حین این که داریم به طرف یه کاور می دویم که بهش نزدیک شیم تیر اندازی کنیم بدوییم و سریع هم کاور بگیریم ؟!یعنی طبق دموی دوستمون دستامون رو مشت کنیم و حرکت بدیم و انگشتمون رو به نشانه ی تیر اندازی بگیریم (تازه باید شصتمون رو هم تکون بدیم وگرنه فقط میشه نشونه گیری) بعد هم یه دفعه دستمون رو صاف کنیم با دست قطعا می شه ولی ناتال هم به همون سرعت می تونه پردازشش کنه ؟! و یا حتی به قول دوستمون وقتی کمرمون رو کمی چرخوندیم به نشانه ی کاور اگر خواستیم به حالت طبیعی برگردیم و کمرمون رو صاف کنیم این احتمال نیست که ناتال فکر کنه می خواهیم از کاور بیرون بیایم ؟!
اصلا قصد من خراب کردن کار شما نبود دوست خوبم ولی اینها مشکلاتی است که به نظر من رسی چون واقعا تو همچین بازی هایی که به ثانیه ها بنده حتی یک ثانیه تاخیر تو انجام حرکات رو نمی شه قبول کرد.چون حتی تو بازیه ساده ای مثل little big planet اون یک ثانیه تاخیری که در انجام کارها بعد از زدن دکمه داره خیلی جاها باعث دردسر و حتی باختن می شه چه برسه به gears of war که 100 برابر سریع تر و حرفه ای تر از اونه !:confused::biggrin1:
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
سلام من یکی دوتا انتقاد کوچولو ازتون داشتم البته کارتون خیلی خوب بود و جای بسی تحسین داشت و نمی خوام زحماتتون رو خراب کنم ولی یکی دو تا مسئله برام پیش اومد:
1-این چیزی که شما نشون دادید منو یاد حرف قبلی ام انداخت.ناتال واسه این طراحی شده که ما بازی رو بی قید و بند انجام بدیم یعنی دوباره نیان بهمون بگن واسه اجرای اون حرکت فلان کار رو بکن و با ناتال هر حرکتی که انجام میدیم عینا تکرار بشه و اگر قرار باشه که همه ی حرکات رو فقط با دست بخواهیم انجام بدیم یه کم ساخت ناتال زیر سوال میره؟!یعنی دست به جای همه ی اعضای بدن کار کنه؟!
2- اصلا حرف قبلی ما هیچ یه چیز دیگه این هست که آیا ناتال می تونه تو همچین بازیه سریعی این همه حرکت رو همزمان فقط از دست ما بگیره و پردازش کنه و بدون حتی یک ثانیه تاخیر اجرا کنه مثلا می خوایم در حین این که داریم به طرف یه کاور می دویم که بهش نزدیک شیم تیر اندازی کنیم بدوییم و سریع هم کاور بگیریم ؟!یعنی طبق دموی دوستمون دستامون رو مشت کنیم و حرکت بدیم و انگشتمون رو به نشانه ی تیر اندازی بگیریم (تازه باید شصتمون رو هم تکون بدیم وگرنه فقط میشه نشونه گیری) بعد هم یه دفعه دستمون رو صاف کنیم با دست قطعا می شه ولی ناتال هم به همون سرعت می تونه پردازشش کنه ؟! و یا حتی به قول دوستمون وقتی کمرمون رو کمی چرخوندیم به نشانه ی کاور اگر خواستیم به حالت طبیعی برگردیم و کمرمون رو صاف کنیم این احتمال نیست که ناتال فکر کنه می خواهیم از کاور بیرون بیایم ؟!
اصلا قصد من خراب کردن کار شما نبود دوست خوبم ولی اینها مشکلاتی است که به نظر من رسی چون واقعا تو همچین بازی هایی که به ثانیه ها بنده حتی یک ثانیه تاخیر تو انجام حرکات رو نمی شه قبول کرد.چون حتی تو بازیه ساده ای مثل little big planet اون یک ثانیه تاخیری که در انجام کارها بعد از زدن دکمه داره خیلی جاها باعث دردسر و حتی باختن می شه چه برسه به gears of war که 100 برابر سریع تر و حرفه ای تر از اونه !:confused::biggrin1:

تا اونجا که من میدونم ناتال به صورت ریل تایم اطلاعات رو انتقال میده و احتمالاً پردازش میشه ( مثل دسته های عادی !! )

در خصوص کاور گیری هم کافی هست مثلآً از طرف راست کمرمون رو بچرخونیم و برای در آمدن از کاور به طرف چپ !! خوبی ناتال اینه که کلی طرح و ایده میشه براش داد !!
 

KhashiMetal

کاربر سایت
Jun 7, 2007
1,396
نام
خشايار
دوستان ممنون از پست هاتون که واقعا باعث دلگرمی میشن :love:...
اول یک جواب کلی بدم :
بله... حرکات بعضی هاش خیلی سختن... در واقع ما می خواستیم یه Split Screen بسازیم که انگار یکی داره GoW رو با ناتال بازی می کنه... بعد از حدود 2-3 ساعت تمرین (با یک Game-Play ـه 4 دقیقه ای) دیدیم که واقعا نمی شه... چیزی که می گم واقعا نمیشه یعنی واقعا نمی شه :biggrin1:
این همون دلیلی بود که این ویدئو به صورت منتاژ ساخته شد تا حرکات رو جدا جدا نشون بدیم...
در مورد اینکه چرا فقط دست ؟
این سه تا دلیل داشت :
یک اینکه ما می دونستیم که GoW بازیه سریعیه و نمیشه 1 ثانیه هم از تلویزیون چشم برداشت... پس خواستیم کاری کنیم که چشم گیمر از تلویزیون بلند نشه تا از روند بازی عقب نیفته...
دو اینکه من خودم 4 تا از انگشتای دست چپم (همش بجز اشاره) تو اسکیت برد شکسته :biggrin1:(همونطور که دوستان Xfire می دونن من 1-2 ماهه که طرف بازی های First-Person نمی رم چون اصلا نمی تونم)... واسه همین من (خشایار) نتونستم خودم حرکات رو نشون بدم وگرنه ویدئو می تونست اکشن بیشتری داشته باشه... کامیار آدمه خشکیه (:biggrin1:) ازش همینو قبول کنید :p...
دلیل سوم اینکه خوشبختانه کامیار هم کمرش تو اسکی شکسته و الان حدود 4 ماهه که از گردن تا شکمش تو گچه (یکم توجه کنید تو ویدئو مشخصه) :biggrin1:...

من به این نتیجه رسیدم که GoW رو می شه با ناتال بازی کرد (حتی به روش من) ولی بازی آروم تری رو در پیش رو خواهید داشت... یعنی دیگه اون اکشن رو نخواهد داشت...

در کل بازم همه ی اینا بر می گرده به اینکه ناتال می تونه از حرکات بند انگشتان ما هم اسکن بگیره یا نه (که به نظر من می تونه) و در تایید حرف دوستمون باید دید ناتال تا چه حد سریع می تونه عکس العمل های مارو تبدیل به حرکت کنه...

انگار نمی خواستید توی فیلم ببینیمتون !! :biggrin1:

یه چیزی تو همین مایه ها !! :biggrin1:... چون برادرم طی یک شرط بندی موهاشو از ته زده :cool:

باز هم از همه ممنونم...
من شنبه یه امتحان خیلی سخت دارم...
این 2 روز رو نیستم...
از یک شنبه به بعد منتظر ویدئو های بعدی باشید...
 

KHASTE -TANHA

کاربر سایت
Apr 25, 2009
1,012
نام
محمد
با این چیزی که من دیدم دیگه حوصله بازی کردن رو ازم گرفته.کی دیگه حوصله بازی کردن با دسته رو داره:confused::(
قرن22 رسیده:eek:
 

jax559

کاربر سایت
Feb 26, 2009
99
من اون فیلم ماکروسافت رو تازه الان دیدم، (با اینترنت تلفنی ترکوندم!) یه نظر مسخره میدم بنظرم این قضیه جوری که تو این فیلم نشون داده شده خیلی خیلی دوره! به قول دوستمون نزدیکای قرن 22!
شاید فقط یه فیلم تبلیغاتی باشه برای فروش بیشتر(جایی تعهد داده که حتما تا سال دیگه عرضه بشه؟)
آخه انصافا یهو همچین چیزی بدن بیرون دیگه چه تکنولوژی واسه عرضه میمونه؟ ما هممون تو کف یه همچین تکنولوژِی بودیم که اومده ولی فراگیر نشده اونم با کلی سنسور که به بدن آویزون میشه ولی حالا این یکی... نمیدونم والله ولی من خودم زیاد خوشم نیومد میدونی حس گشادی رو از آدم میگیره :D
 

ACTIONHESSY

کاربر سایت
Jun 5, 2008
279
نام
حسام
فکر نکنم بشه با natal این جور بازی ها رو کرد میخوای را بری تیر بزنی میخوای چیکار کنی:-"
کلا خیلی خیلی فکر میخواد که چه جوری این بازی ها رو کرد که بازم نمیشه.
(میخوای بری عقب خشاب پر کنی/میخوای را بری تیر بزنی که گقتم قبلا;)و...
ولی بازی های مخصوص خودش خیلی حال میده مثل اونایی که تو e3 نشون دادن.
 

孢子

کاربر سایت
Oct 24, 2008
1,319
من اون فیلم ماکروسافت رو تازه الان دیدم، (با اینترنت تلفنی ترکوندم!) یه نظر مسخره میدم بنظرم این قضیه جوری که تو این فیلم نشون داده شده خیلی خیلی دوره! به قول دوستمون نزدیکای قرن 22!
شاید فقط یه فیلم تبلیغاتی باشه برای فروش بیشتر(جایی تعهد داده که حتما تا سال دیگه عرضه بشه؟)
آخه انصافا یهو همچین چیزی بدن بیرون دیگه چه تکنولوژی واسه عرضه میمونه؟ ما هممون تو کف یه همچین تکنولوژِی بودیم که اومده ولی فراگیر نشده اونم با کلی سنسور که به بدن آویزون میشه ولی حالا این یکی... نمیدونم والله ولی من خودم زیاد خوشم نیومد میدونی حس گشادی رو از آدم میگیره :D
نه اصلا هم از انتظار دور نیست ! اون دوستمون هم نگفت تا قرن 22 !!!! گفت قرن 22 رسیده ! یعنی انگار الان قرن 22 که مزاح کردند !

در مورد عرضه هم خودشون کی تعهد کردند که 2010 میاد بیرون ؟؟؟ همش گفتند معلوم نیست !

در مورد قسمت سوم پستتون هم خیلی خنده دار بود !
 

Robin Hood

کاربر سایت
Feb 14, 2008
3,218
نام
امید
یک پیشنهاد سازنده :biggrin1:
این تاپیک رو به بخش X360 منتقل کنیدو همونجا راجبش به بحث بپردازید.آخه اینجا بخش اخباره مثلا! هی پست خور میشه ستمه خدایی:biggrin1:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر