DX12 دارای قابلیتهایی برای نسل آینده GPU ـها خواهد بود.[ پست اول تاپیک حتماً خوانده ]

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
DirectX 12's potential performance leap is insane

عملکرد وحشتناک DirectX12 بروی پلتفروم PC

با بنچمارکهای جدید DirectX12 همراه باشید



اختلافی که ایجاد میکنه حیرت اوره





عملکرد بینظیر پردازنده های چهار هسته ایی


فوق العادس

این نشون میده سالهاست ما PC GAMER ها با مصیبتی بنام DX11 دسته پنجه نرم میکنیم

DX12 مطمئنا در اینده نزدیک باعث شکوفایی دوچندان PC GAMING خواهد شد.

دیگه موقع این رسیده 1080P فراموش کنیم خودمونو برای 4K اماده کنیم

Tested: DirectX 12's potential performance leap is insane | PCWorld
 
آخرین ویرایش:
xqclbqrp2g5wcl31kqb5.jpg


amd میگه 10 تا 16 برابر افزایش بهره وری دارن کارتاش با dx12
 
خیلی پیش رفت قابل توجه و مشکوکیه، عجیبه که تا حالا همچین ضعف نرم افزاری ای که میتونسته همچین تاثیری داشته باشه رفع نشده بوده.
خوب شد موقع بستن سیستم به حرف کسایی که میگفتن سخت افزارای خیلی قوی تاثیری نداره تو گیمینگ گوش نکردم...
DX12 بیا که 5960x و 980 x3 منتظرته :d
 
همونجوری که تا حالا از چندین کانال رسمی اعلام کردن دوستان انتظار نداشته باشن DX12 یه شبه بیاد و معجزه کنه چون DX12 هیچ تاثیری روی بازیهای که با انجینهای DX11 ساخته شدن نداره بازیها باید بر اساس DX12 ساخته شده باشن تا نتیجه قابل رویت باشه برای همین روزی که ویندوز 10 اومد و روی سیستم نصب کردین منتظر عصای موسی و شق القمر و از این چیزا نباشین... خلاصه نرین Crysis 3 و هر بازی دیگه ای رو نصب کنید و منتظر تفاوت باشید چون Crysis 3 و کل بازیهای دیگه تا این لحظه با انجینهایی بر اساس DX11 و حتی پایینتر توسعه داده شدن.
موج اول بازیایی هم که با DX12 ساخته بشن صرفا یه آپدیت محدود از DX11 به DX12 به حساب میان و اولین بازی DX12 رو هم روی PC و Xbox one فیل اسپنسر تایید کرد که Fable هست.
مطمئنم باشید که تعداد استودیوهایی که بتونن با DX12 و انجینهای اختصاصی خودشون بازیهاشون رو بسازن تا مدتها محدود هست.

این افزایش راندمان هم که تستهاش دیده میشه و گفته میشه X برابر بهتر هست تستهای API Overhead هست که مطابق اون با DX12 روی سیستم CPU به دفعات Draw calls بیشتری به GPU میفرسته و به نحوی GPU رو همیشه تغذیه میکنه که هیچ واحد و تایم بیکاری برای GPU باقی نمونه.
این قضیه هم اصلا به معنی اینکه کارت شما یه دفعه از 720p بره 4K رندر کنه نیست وقتی مثلا کارت شما برای رزولوشن 4K و یا 1080p (با در نظر گرفتن هر ترفندی که ممکن باشه) مشکل Rop bound شدن داره DX12 نمیتونه این مشکلو رفع کنه ، انجینهای DX12 در حقیقت میان از تایمها و واحدهای Idle روی GPU استفاده میکنن ، سناریویی رو در نظر بگیرین که یه کارت گرافیک برای رزولوشن 1080p مشکل Rop bound شدن داره ولی تو همون لحظه با DX11 به دلیل محدودیت API جئومتری انجینهای کارت 20 درصد Utilize شدن با DX12 شما مشکل رزولوشن رو نمیتونید توی اون سناریو حل کنید ولی میتونید جئومتری انجینها رو با Draw call ـهای زیاد مجبور کنید پالیگن بیشتری رو رسم و هندل کنن و اینجوری بازی کامپلکسیتی بیشتری پیدا میکنه انیمیشنها طبیعی تر میشن و جزئیات محیط به طرز وحشتناکی میره بالا ولی رزولوشن توی این سناریو یه مشکل سخت افزاری هست که DX12 حلش نمیکنه.
هر چند DX12 با استفاده از الگورتمهایی تا حدی رزولوشن بازیها رو هم افزایش میده ولی این افزایش رزولوشن اولا به سناریویی که باعث ایجاد این مشکل شده بستگی داره و دوما مقدارش هم درصد های عجیب و غریب نخواهد بود من فکر میکنم مایکروسافت یه رقم محافظه کارانه 20 درصد رو مناسب دونسته.
کلا فلسفه DX12 این هست که نسل جدیدی از بازیها رو باهاش ارائه بدن که پیچیدگی بیشتری داشته باشن بازیهایی که جزئیات بالا و انیمیشنهای واقعی داشته باشن و به فیلمهای سینمایی نزدیک تر باشن.
الان شما یه فیلم DVD با رزولوشن 480p رو میتونید با یه بازی 4K مقایسه کنید؟ مسلما نه چون Gap ایجاد شده بین بازی و فیلم رزولوشن نیست به نظر من با DX12 دقیقا این فاصله رو هدف گرفتن.
رزولوشن بالا در کنار جزئیات فیلم مانند هم دیگه نور علی نوره که مسلما اونهایی که PC ـهای قوی دارن باهاش رستگار میشن و حالشو میبرن.
 
آخرین ویرایش:
همونجوری که تا حالا از چندین کانال رسمی اعلام کردن دوستان انتظار نداشته باشن DX12 یه شبه بیاد و معجزه کنه چون DX12 هیچ تاثیری روی بازیهای که با انجینهای DX11 ساخته شدن نداره بازیها باید بر اساس DX12 ساخته شده باشن تا نتیجه قابل رویت باشه برای همین روزی که ویندوز 10 اومد و روی سیستم نصب کردین منتظر عصای موسی و شق القمر و از این چیزا نباشین... خلاصه نرین Crysis 3 و هر بازی دیگه ای رو نصب کنید و منتظر تفاوت باشید چون Crysis 3 و کل بازیهای دیگه تا این لحظه با انجینهایی بر اساس DX11 و حتی پایینتر توسعه داده شدن.
موج اول بازیایی هم که با DX12 ساخته بشن صرفا یه آپدیت محدود از DX11 به DX12 به حساب میان و اولین بازی DX12 رو هم روی PC و Xbox one فیل اسپنسر تایید کرد که Fable هست.
مطمئنم باشید که تعداد استودیوهایی که بتونن با DX12 و انجینهای اختصاصی خودشون بازیهاشون رو بسازن تا مدتها محدود هست.

این افزایش راندمان هم که تستهاش دیده میشه و گفته میشه X برابر بهتر هست تستهای API Overhead هست که مطابق اون با DX12 روی سیستم CPU به دفعات Draw calls بیشتری به GPU میفرسته و به نحوی GPU رو همیشه تغذیه میکنه که هیچ واحد و تایم بیکاری برای GPU باقی نمونه.
این قضیه هم اصلا به معنی اینکه کارت شما یه دفعه از 720p بره 4K رندر کنه نیست وقتی مثلا کارت شما برای رزولوشن 4K و یا 1080p (با در نظر گرفتن هر ترفندی که ممکن باشه) مشکل Rop bound شدن داره DX12 نمیتونه این مشکلو رفع کنه ، انجینهای DX12 در حقیقت میان از تایمها و واحدهای Idle روی GPU استفاده میکنن ، سناریویی رو در نظر بگیرین که یه کارت گرافیک برای رزولوشن 1080p مشکل Rop bound شدن داره ولی تو همون لحظه با DX11 به دلیل محدودیت API جئومتری انجینهای کارت 20 درصد Utilize شدن با DX12 شما مشکل رزولوشن رو نمیتونید توی اون سناریو حل کنید ولی میتونید جئومتری انجینها رو با Draw call ـهای زیاد مجبور کنید پالیگن بیشتری رو رسم و هندل کنن و اینجوری بازی کامپلکسیتی بیشتری پیدا میکنه انیمیشنها طبیعی تر میشن و جزئیات محیط به طرز وحشتناکی میره بالا ولی رزولوشن توی این سناریو یه مشکل سخت افزاری هست که DX12 حلش نمیکنه.
هر چند DX12 با استفاده از الگورتمهایی تا حدی رزولوشن بازیها رو هم افزایش میده ولی این افزایش رزولوشن اولا به سناریویی که باعث ایجاد این مشکل شده بستگی داره و دوما مقدارش هم درصد های عجیب و غریب نخواهد بود من فکر میکنم مایکروسافت یه رقم محافظه کارانه 20 درصد رو مناسب دونسته.
کلا فلسفه DX12 این هست که نسل جدیدی از بازیها رو باهاش ارائه بدن که پیچیدگی بیشتری داشته باشن بازیهایی که جزئیات بالا و انیمیشنهای واقعی داشته باشن و به فیلمهای سینمایی نزدیک تر باشن.
الان شما یه فیلم DVD با رزولوشن 480p رو میتونید با یه بازی 4K مقایسه کنید؟ مسلما نه چون Gap ایجاد شده بین بازی و فیلم رزولوشن نیست به نظر من با DX12 دقیقا این فاصله رو هدف گرفتن.
رزولوشن بالا در کنار جزئیات فیلم مانند هم دیگه نور علی نوره که مسلما اونهایی که PC ـهای قوی دارن باهاش رستگار میشن و حالشو میبرن.

البته خود ویندوز 10 تاثیر مثبتی روی برنامه هایی که با dx11 کار میکنن داره
یکی از دوستان تو 3dmark11 تو ویندوز 8 حدود x5700 پوینت میگرفت الان رو بیلد اخر ویندوز ده حدودا x6100 پوینت گرفته که نشون میده ویندوز حتی سخت افزار و.برنامه ی بیس dx11 رو هم بهینه تر از قبل بهتون خروجی میده
 
البته خود ویندوز 10 تاثیر مثبتی روی برنامه هایی که با dx11 کار میکنن داره
یکی از دوستان تو 3dmark11 تو ویندوز 8 حدود x5700 پوینت میگرفت الان رو بیلد اخر ویندوز ده حدودا x6100 پوینت گرفته که نشون میده ویندوز حتی سخت افزار و.برنامه ی بیس dx11 رو هم بهینه تر از قبل بهتون خروجی میده
اون مسئله به WDDM 2.0 برمیگرده که تقریبا مشابه همین DX12 عمل میکنه مخصوصا با پردازنده های چند هسته ای بهینه تر شده
 
البته خود ویندوز 10 تاثیر مثبتی روی برنامه هایی که با dx11 کار میکنن داره
یکی از دوستان تو 3dmark11 تو ویندوز 8 حدود x5700 پوینت میگرفت الان رو بیلد اخر ویندوز ده حدودا x6100 پوینت گرفته که نشون میده ویندوز حتی سخت افزار و.برنامه ی بیس dx11 رو هم بهینه تر از قبل بهتون خروجی میده

چندتا احتمال هست منکه بعید میدوم اثر مستقیم DX12 باشه احتمالا چون Win 10 رو کلین اینستال کرده و بعد تست گرفته به این نتیجه رسیده باید همین تستو بعد از کلین اینستال Win 8.1 یا Win 7 هم انجام بده.
یه احتمال دیگه ام میتونه این باشه که 3D Mark 11 تست فیزیک روی CPU انجام میده احتمال داره به خاطر اینکه پاراللیسم تو خود Win 10 بهینه تره سر اون پوینت بالاتر گرفته باشه.

چندتا بنچمارک تو نت از گیمهای مختلف دیدم تغییری نکرده بودن:

zxrie9fbj7pce76dkh3d.jpg
52vs8c30c81cw3iema72.jpg
29h8p2f2t5tmqop666yy.jpg
zhegav3co12hq6kbzd42.jpg
f89bw74g8uc1co61ehkz.jpg
9u5d3se3s6jtlw5yigvo.jpg
1s8imev8uxc8ke25d7dp.jpg
ukqnwyl1y9pjsadx8635.jpg
 
آخرین ویرایش:


از Damien Monnier، یکی از طراحان ارشد CD Projekt RED که روی ویچر و سابرپانک هم کار میکنه پرسیده شده که رزولوشن ویچر 3 رو XO در حال حاضر 900p هست، آیا این امکان وجود داره که بعد از عرضه، با استفاده DX12 این رزولوشن ارتقا پیدا کنه، ایشون هم جواب دادند که افزایش رزولوشن بازی های XO، از توانایی DirectX 12 خارج هست. در واقع گفته ارتقای رزولوشن بازی های XO به چیزی فراتر (تغییر بزرگ تر) از این API نیازمند هست ...

من صحبت های مشابه این رو زیاد شنیدم، در هر حال فکر میکنم که مقصد اصلی این API پی سی هست ....
 
از Damien Monnier، یکی از طراحان ارشد CD Projekt RED که روی ویچر و سابرپانک هم کار میکنه پرسیده شده که رزولوشن ویچر 3 رو XO در حال حاضر 900p هست، آیا این امکان وجود داره که بعد از عرضه، با استفاده DX12 این رزولوشن ارتقا پیدا کنه، ایشون هم جواب دادند که افزایش رزولوشن بازی های XO، از توانایی DirectX 12 خارج هست. در واقع گفته ارتقای رزولوشن بازی های XO به چیزی فراتر (تغییر بزرگ تر) از این API نیازمند هست ...

من صحبت های مشابه این رو زیاد شنیدم، در هر حال فکر میکنم که مقصد اصلی این API پی سی هست ....

قطعا پلتفرم نهایی فقط و فقط pc هستش البته یه نیم نگاهی هر چند با درصد زیادی جنبه تبلیغاتی تا تکنیکی هم روی x1 خواهد داشت
البته زمان زیادی نمونده که در عمل تمامی واقعیتها مشخص بشه و پایان تمامی حدس و گمانها باشه
 
آخرین ویرایش:
آدمایی مثل براد واردل که حرفاشو تو داکیومنتای ای ام دی منتشر میکنن میگن تاثیر داره در حد game changer بعد یه لول دیزاینر که سواد کد نویسی نداره میاد اظهار فضل میکنه دیگه خیلی جالبه . تاریخچه کاری جالبیم داره:

bhqvqjs29ny59q2khej4.png
 
آدمایی مثل براد واردل که حرفاشو تو داکیومنتای ای ام دی منتشر میکنن میگن تاثیر داره در حد game changer بعد یه لول دیزاینر که سواد کد نویسی نداره میاد اظهار فضل میکنه دیگه خیلی جالبه . تاریخچه کاری جالبیم داره:

bhqvqjs29ny59q2khej4.png
چت هست حالا یه تبر بردار گردنشو بزن :|
حالا چون سابقه کاری ایشون تو شرکت سونی ، داره حرف چرت میزنه
به جز ایشون من یه سری خبری دیگه تو سایت های همسایه خونده بودم که نزدیک به نظر ایشون بود
صد در صد تحول ایجاد میکنه ولی روی pc یا کنسول مسءله اینه؟پس باید صبر کرد و دید :bighug:
 
جداً؟ لول دیزاینر سواد کد نویسی نداره؟ حالا بماند که خودش نوشته تخصصم توی Scripting و ... ـه، لول دیزاینر کارش فقط طراحی نیست، باید طوری نور ها رو بچینه که هم خوشگل باشه، هم به دستگاه فشار زیادی وارد نشه، هم خیلی تاریک نباشه، هم خیلی روشن نباشه؛ اجسام رو هم همینطور، هم خوشگل باشه هم به دستگاه فشار زیادی نیاد و ...
حتی AI بخش های مخفی کاری COD رو لول دیزاینرشون درست کرده برای مثال:دی
پ.ن: یکی از بچه های با اطلاعات همینجا هم همین رو گفته بود البته:دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or